Næstved Boldklub - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Remark » 9. nov 2023, 10:54

"Men kan de gøre det på en pløret bane i Næstved?"

Fortsætter den ubesejrede stime i Sydsjællands hovedstad? Bliver det endelig lidt lækkert fodbold fra Hiljes hirdmænd? Eller en sikker sejr på en dødbold?

Spørgsmålene er mange inden mødet med Nordicbetligaens bundprop fra Næstved. Et hold, vi ikke brød ned en dejlig augustaften i Aalborg. Men et hold, der ellers ikke har fået det til at spille, og som med en ny træner efter fyringen af klublegenden Peter Bonde stadig leder efter stabilitet.

Næstved spiller stort set med samme hold, så et bud på opstillingen er her.

4-3-3 (4-5-1)

Dannevang på mål. Stabil keeper med momentvise flotte redninger.

Matthias Høst på venstre back. Et svagt punkt i denne sæson, men ellers god indlægsfod

Anfører og køleskab centralt Jesper Christiansen. Fysisk stærk, langsom i vendingerne

Nordjysk midtstopper i Laurits Bust. God venstreforsvarer med fornem fysik

A.Njai på højre back - en offensiv af slagsen, der enten rammer dagen eller spiller helt ad h. til

Christian Enemark central midtbane - terrier, ok spiller

Mads Carlsson central midtbane - tempospiller med god teknik

Mark Kongsted central midtbane - knokler løs, målfarlig, ikke den hurtigste

S.Dafloui - højre kant, en slags 10´er. Det har ikke været hans sæson, men han er en god dribler med tendens til at overgøre det

Mikkel Ladefoged - udlejet fra Sønderjyske, lang og ranglet - men målfarlig 9ér.

Frederik Christensen - venstre kant. God spiller, der i foråret lavede 8 mål i oprykningssspillet.

På bænken vil Næstved nok sætte kanten og local boy Julius Madsen ind på et tidspunkt, og måske Frederik Ellegaard, tidligere topscorer i 2.divsion, vil være i spil.

Næstveds bedste mand, Magnus Häuser, har været skadet hele efteråret, og det forklarer nok den dårlige placering i ligaen.

For de gæstende fans venter et klassisk divisionsstadion, der kun har undergået meget få forandringer siden superligatiden. Men indløbssangen er denne her: https://www.youtube.com/watch?v=gudn_777gic

AaB bør kunne nedkæmpe Næstved på en meget dårlig bane, som også har været en hæmsko for et ellers godt teknisk hjemmehold

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Stegosaurus » 9. nov 2023, 11:01

Remark skrev:
9. nov 2023, 10:54
"Men kan de gøre det på en pløret bane i Næstved?"

Fortsætter den ubesejrede stime i Sydsjællands hovedstad? Bliver det endelig lidt lækkert fodbold fra Hiljes hirdmænd? Eller en sikker sejr på en dødbold?

Spørgsmålene er mange inden mødet med Nordicbetligaens bundprop fra Næstved. Et hold, vi ikke brød ned en dejlig augustaften i Aalborg. Men et hold, der ellers ikke har fået det til at spille, og som med en ny træner efter fyringen af klublegenden Peter Bonde stadig leder efter stabilitet.

Næstved spiller stort set med samme hold, så et bud på opstillingen er her.

4-3-3 (4-5-1)

Dannevang på mål. Stabil keeper med momentvise flotte redninger.

Matthias Høst på venstre back. Et svagt punkt i denne sæson, men ellers god indlægsfod

Anfører og køleskab centralt Jesper Christiansen. Fysisk stærk, langsom i vendingerne

Nordjysk midtstopper i Laurits Bust. God venstreforsvarer med fornem fysik

A.Njai på højre back - en offensiv af slagsen, der enten rammer dagen eller spiller helt ad h. til

Christian Enemark central midtbane - terrier, ok spiller

Mads Carlsson central midtbane - tempospiller med god teknik

Mark Kongsted central midtbane - knokler løs, målfarlig, ikke den hurtigste

S.Dafloui - højre kant, en slags 10´er. Det har ikke været hans sæson, men han er en god dribler med tendens til at overgøre det

Mikkel Ladefoged - udlejet fra Sønderjyske, lang og ranglet - men målfarlig 9ér.

Frederik Christensen - venstre kant. God spiller, der i foråret lavede 8 mål i oprykningssspillet.

På bænken vil Næstved nok sætte kanten og local boy Julius Madsen ind på et tidspunkt, og måske Frederik Ellegaard, tidligere topscorer i 2.divsion, vil være i spil.

Næstveds bedste mand, Magnus Häuser, har været skadet hele efteråret, og det forklarer nok den dårlige placering i ligaen.

For de gæstende fans venter et klassisk divisionsstadion, der kun har undergået meget få forandringer siden superligatiden. Men indløbssangen er denne her: https://www.youtube.com/watch?v=gudn_777gic

AaB bør kunne nedkæmpe Næstved på en meget dårlig bane, som også har været en hæmsko for et ellers godt teknisk hjemmehold

"Zenzyg 4ever i Næver...." :cheers:

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Halil » 9. nov 2023, 11:05

Stegosaurus skrev:
9. nov 2023, 11:01
Remark skrev:
9. nov 2023, 10:54
"Men kan de gøre det på en pløret bane i Næstved?"

Fortsætter den ubesejrede stime i Sydsjællands hovedstad? Bliver det endelig lidt lækkert fodbold fra Hiljes hirdmænd? Eller en sikker sejr på en dødbold?

Spørgsmålene er mange inden mødet med Nordicbetligaens bundprop fra Næstved. Et hold, vi ikke brød ned en dejlig augustaften i Aalborg. Men et hold, der ellers ikke har fået det til at spille, og som med en ny træner efter fyringen af klublegenden Peter Bonde stadig leder efter stabilitet.

Næstved spiller stort set med samme hold, så et bud på opstillingen er her.

4-3-3 (4-5-1)

Dannevang på mål. Stabil keeper med momentvise flotte redninger.

Matthias Høst på venstre back. Et svagt punkt i denne sæson, men ellers god indlægsfod

Anfører og køleskab centralt Jesper Christiansen. Fysisk stærk, langsom i vendingerne

Nordjysk midtstopper i Laurits Bust. God venstreforsvarer med fornem fysik

A.Njai på højre back - en offensiv af slagsen, der enten rammer dagen eller spiller helt ad h. til

Christian Enemark central midtbane - terrier, ok spiller

Mads Carlsson central midtbane - tempospiller med god teknik

Mark Kongsted central midtbane - knokler løs, målfarlig, ikke den hurtigste

S.Dafloui - højre kant, en slags 10´er. Det har ikke været hans sæson, men han er en god dribler med tendens til at overgøre det

Mikkel Ladefoged - udlejet fra Sønderjyske, lang og ranglet - men målfarlig 9ér.

Frederik Christensen - venstre kant. God spiller, der i foråret lavede 8 mål i oprykningssspillet.

På bænken vil Næstved nok sætte kanten og local boy Julius Madsen ind på et tidspunkt, og måske Frederik Ellegaard, tidligere topscorer i 2.divsion, vil være i spil.

Næstveds bedste mand, Magnus Häuser, har været skadet hele efteråret, og det forklarer nok den dårlige placering i ligaen.

For de gæstende fans venter et klassisk divisionsstadion, der kun har undergået meget få forandringer siden superligatiden. Men indløbssangen er denne her: https://www.youtube.com/watch?v=gudn_777gic

AaB bør kunne nedkæmpe Næstved på en meget dårlig bane, som også har været en hæmsko for et ellers godt teknisk hjemmehold

"Zenzyg 4ever i Næver...." :cheers:
Det bliver et spændende gensyn med Næstved, hvor jeg engang har set Marco Ramkilde varme op.
Uden Synd Ingen Frelse

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af DenSataniskeHest » 9. nov 2023, 12:35

bliver spændene hvilke udgangs punkt Hiljemark vælger imod overmagten Næstved..

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af R Rosenberg » 9. nov 2023, 13:09

DenSataniskeHest skrev:
9. nov 2023, 12:35
bliver spændene hvilke udgangs punkt Hiljemark vælger imod overmagten Næstved..
Jeg gætter på en påpasselig defensiv.

Fem mand i forsvaret og en midtbane bestående af Højholt, Ferreira og én eller anden pøler fra danmarksserieholdet, da Odada nok er for offensiv.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af hit666 » 10. nov 2023, 09:02

R Rosenberg skrev:
9. nov 2023, 13:09
DenSataniskeHest skrev:
9. nov 2023, 12:35
bliver spændene hvilke udgangs punkt Hiljemark vælger imod overmagten Næstved..
Jeg gætter på en påpasselig defensiv.

Fem mand i forsvaret og en midtbane bestående af Højholt, Ferreira og én eller anden pøler fra danmarksserieholdet, da Odada nok er for offensiv.
+ en mure til at bygge en mur og en fra forsvaret til at lægge minerne ud :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Kasper » 10. nov 2023, 15:48

Hold nu kæft hvor i tuder.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Jakobsen » 10. nov 2023, 17:20

Det er vel tid til, at Oscars taktik generator kommer op med noget andet. Jeg skyder på:

Posavec

KJ, Thelander, Otoa, Cabello

Højholt

Odada, Widell

Ross

Helenius, Prica

Det var faktisk en opstilling jeg godt gad se. Den har flere fordele såsom ingen Lucas, Ingen Bakiz, midtbamespillere, ingen Pedro, alle spillere en plads de er gode til at spille.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Freddie » 10. nov 2023, 17:28

Jakobsen skrev:
10. nov 2023, 17:20
Det er vel tid til, at Oscars taktik generator kommer op med noget andet. Jeg skyder på:

Posavec

KJ, Thelander, Otoa, Cabello

Højholt

Odada, Widell

Ross

Helenius, Prica

Det var faktisk en opstilling jeg godt gad se. Den har flere fordele såsom ingen Lucas, Ingen Bakiz, midtbamespillere, ingen Pedro, alle spillere en plads de er gode til at spille.
Oscar Hiljemark er ansat til at vinde fodboldkampe og bringe AaB tilbage i Superligaen. Foreløbig har han ryddet bordet, og haft den længste stime af kampe uden nederlag. Hvis der er nogen, der tror, at han ændrer konceptet kommer de til at tro om igen. Selvfølgelig fortsætter han med samme taktik. Det er resultaterne, det drejer sig om, ikke fint hæl- og tåspil, og jeg er enig med ham.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af 9520AaB » 10. nov 2023, 18:04

Freddie skrev:
Jakobsen skrev:
10. nov 2023, 17:20
Det er vel tid til, at Oscars taktik generator kommer op med noget andet. Jeg skyder på:

Posavec

KJ, Thelander, Otoa, Cabello

Højholt

Odada, Widell

Ross

Helenius, Prica

Det var faktisk en opstilling jeg godt gad se. Den har flere fordele såsom ingen Lucas, Ingen Bakiz, midtbamespillere, ingen Pedro, alle spillere en plads de er gode til at spille.
Oscar Hiljemark er ansat til at vinde fodboldkampe og bringe AaB tilbage i Superligaen. Foreløbig har han ryddet bordet, og haft den længste stime af kampe uden nederlag. Hvis der er nogen, der tror, at han ændrer konceptet kommer de til at tro om igen. Selvfølgelig fortsætter han med samme taktik. Det er resultaterne, det drejer sig om, ikke fint hæl- og tåspil, og jeg er enig med ham.
Hiljemark har den længste stime af kampe uden nederlag i den NÆSTBEDSTE række, og viser at vi ihvertfald ikke er en del af underholdningsindustrien.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Lyfe » 10. nov 2023, 18:57

Det kommer ikke til at ske men gad godt se:

Posavec

KJ, Thelander, Otoa, Cabello

Højholt/Odada

Lucas, Widell

Ross

Helenius, Toku
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af YentotreKaffe » 10. nov 2023, 20:00

Jeg deler da ønsket om at vi lidt lettere kunne bryde en mur ned, når de stiller op heroppe på stadion. Men 3 mands forsvaret med de 2 offensive backs giver enorm meget mening, når man kigger på vores trup med 3 stærke stoppere, og at vi (7-9-13) bygger op til at skulle stabilisere os i suppen. Så det er ikke der jeg vil stille spørgsmålstegn. Generelt har udtrykket været fint, men vi har manglet en sammenhæng rent offensivt, både fra offensiv backs til inde centralt på midten, og oppe foran. Jeg mener godt vi kan kigge på at ryste posen lidt til vinter, hvis ellers der er store offensive talenter på transfermarkedet, vi kan give chancen. Og nåja, jeg savner at fange flere omstillinger med vores pres, det så vi jo snerten af i en håndfuld kampe, at vi kunne få den rigtigt hurtigt den anden vej.

Når det kommer til selve kampen i Næstved, så skal vi have en sejr at gå til pause på, det er den 1. plads vi skal have fat i, i den her liga. Hvordan den kommer i hus er ligegyldigt, vi skal have kørt den her til vinterpause og evalueret på transfersiden.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Kristian » 10. nov 2023, 21:29

Off topic..

Men hold op hvor er det ringe, at vi på nuværende stadig har prip og sousa i top 10 på oplæg. Og helenius med 6 mål.

Siger bare alt om at vi bare bare slet ikke er målsøgende nok.

Det er bare ikke godt nok..
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Brodernumsi » 10. nov 2023, 22:20

Jakobsen skrev:
10. nov 2023, 17:20
Det er vel tid til, at Oscars taktik generator kommer op med noget andet. Jeg skyder på:

Posavec

KJ, Thelander, Otoa, Cabello

Højholt

Odada, Widell

Ross

Helenius, Prica

Det var faktisk en opstilling jeg godt gad se. Den har flere fordele såsom ingen Lucas, Ingen Bakiz, midtbamespillere, ingen Pedro, alle spillere en plads de er gode til at spille.
En diamant! Så ved man, at fanscenen er desperat. :D
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af R Rosenberg » 11. nov 2023, 00:28

Kristian skrev:
10. nov 2023, 21:29
Off topic..

Men hold op hvor er det ringe, at vi på nuværende stadig har prip og sousa i top 10 på oplæg. Og helenius med 6 mål.

Siger bare alt om at vi bare bare slet ikke er målsøgende nok.

Det er bare ikke godt nok..
Sousa, som stadig bærer AaB-trøje på sit profilbillede på Instagram😍
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Hovedet » 11. nov 2023, 02:20

Freddie skrev:
10. nov 2023, 17:28
Jakobsen skrev:
10. nov 2023, 17:20
Det er vel tid til, at Oscars taktik generator kommer op med noget andet. Jeg skyder på:

Posavec

KJ, Thelander, Otoa, Cabello

Højholt

Odada, Widell

Ross

Helenius, Prica

Det var faktisk en opstilling jeg godt gad se. Den har flere fordele såsom ingen Lucas, Ingen Bakiz, midtbamespillere, ingen Pedro, alle spillere en plads de er gode til at spille.
Oscar Hiljemark er ansat til at vinde fodboldkampe og bringe AaB tilbage i Superligaen. Foreløbig har han ryddet bordet, og haft den længste stime af kampe uden nederlag. Hvis der er nogen, der tror, at han ændrer konceptet kommer de til at tro om igen. Selvfølgelig fortsætter han med samme taktik. Det er resultaterne, det drejer sig om, ikke fint hæl- og tåspil, og jeg er enig med ham.
Så du mener, at han ukritisk skal køre videre med den taktik, der førte til 1-1 mod samme modstander - søndag dog forstærket på 6-7 positioner - i Aalborg? I forlængelse af samme taktik, som førte Kolding til straffespark i overtiden - ved stillingen 1-0 til AaB? Som udgjorde en forlængelse af den taktik, der 10 minutter før tid førte B 93 frem til en kæmpechance i Aalborg - ved stillingen 1-1? Eller samme taktik som i søndagens 2-2 - kamp mod Helsingør på hjemmebane? Altså mod Helsingør, der i sine 7 andre udekampe i denne sæson har fået et point og scoret 2 mål - det seneste faldt i Horsens den 18. august, hvor Helsingør reducerede til 1-3 i 8. tillægsminut! Eller samme taktik som i hjemmekampen mod HB Køge? Dvs. håbe på, at den eneste afslutning inden for målrammen i 75 minutter tilfældigvis er et pragtskud uden for feltet, der følger et halvt minut efter, at AaBs ti mand foran straffesparksfeltet legende let blev overspillet og kun en pragtredning fra Posavec forhindrede HB Køge i en fortjent 1-0 - føring?

Altså du ønsker videreførelse af den taktik, der potentielt kunne have sat en 3-0 - føring mod et Koldinghold i undertal over styr på en halv time? Hvor store tror du i grunden vores chance er for at vinde på Næstveds pløjemark ved at placere 10 mand foran eget straffesparksfelt og lade indlæg på indlæg hegle ind mod vores mål i 90 minutter? Har vi virkelig ikke leget nok med ilden nu?

Ved du hvad: Jeg ønsker ikke, at vi skal fortsætte med den taktik, og grunden dertil er såre simpel: Jeg vil ikke se AaB spille i 1. division igen til næste sæson. Hvis AaB spiller efter samme taktik som ovenfor mod Sønderjyske og Fredericia - og dem skal vi altså møde endnu 6 gange i denne sæson - så bliver vi slagtet! Mod hold som Hobro og Vendsyssel - som vi også skal spille 6 gange yderligere mod i denne sæson - slipper vi nok lidt billigere.

Derimod så jeg gerne en videreførsel af den taktik, der førte til overlegne sejre på udebane mod Vendsyssel og AC Horsens, før Hiljemark gik i panik over en tidlig føring på hjemmebane mod B 93 runden efter. Jeg så også gerne af en reprise af det sidste kvarter af kampen mod HB Køge, hvor ansvarlige spillere overtog dirigentstokken, således at HB Køge ikke kom over midterlinjen i resten af kampen og var decideret heldige med ikke at få en snitter SønderjyskE-style. Det krævede ikke noget som helst andet end at rykke spillet frem på banen og udnytte det faktum, at man havde bedre spillere til rådighed end modstanderne - som dog var så gode, at det var et spørgsmål om tid, før de havde udlignet i Aalborg - hvis altså ikke ansvarlige spillere havde taget over.

Og hvad blev der i grunden af det fremragende hold, der spillede den første hjemmekamp mod Horsens og runden efter besejrede Fredericia med 4-0? Og som i øvrigt uden at spille specielt godt dog kunne levere sæsonens hidtil eneste sikre over et bundhold, da B 93 blev besejret 3-0 på Østerbro Stadion? Du ved samme B 93 som kun uheld forhindrede i at få et fortjent point i Aalborg. Jeg så også gerne mere til det AaB-hold, som reduceret til 10 mand tog sig sammen de sidste 20 minutter, hvilket trods undertal var alt rigeligt til at køre Hillerød ud i Limfjorden med 3-0.

Jeg sagde det først: Vores første nederlag kommer før jul. Og vi får 2 point i de 3 kampe inden jul, inden SønderjyskE og Fredericia venter i de første to kampe efter vinterpausen. Altså: Hvis vi kører videre med samme taktik som i de 3 foregående kampe.

Hvis vi derimod undlader at komplicere tingene alt for meget og ikke gør andet end at udnytte en langt bedre spillertrup end den, modstanderne har til rådighed; så kan vi gå resten af sæsonen - og næste år i Superligaen - i møde med sindsro.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Freddie » 11. nov 2023, 09:37

Hovedet skrev:
11. nov 2023, 02:20
Freddie skrev:
10. nov 2023, 17:28
Jakobsen skrev:
10. nov 2023, 17:20
Det er vel tid til, at Oscars taktik generator kommer op med noget andet. Jeg skyder på:

Posavec

KJ, Thelander, Otoa, Cabello

Højholt

Odada, Widell

Ross

Helenius, Prica

Det var faktisk en opstilling jeg godt gad se. Den har flere fordele såsom ingen Lucas, Ingen Bakiz, midtbamespillere, ingen Pedro, alle spillere en plads de er gode til at spille.
Oscar Hiljemark er ansat til at vinde fodboldkampe og bringe AaB tilbage i Superligaen. Foreløbig har han ryddet bordet, og haft den længste stime af kampe uden nederlag. Hvis der er nogen, der tror, at han ændrer konceptet kommer de til at tro om igen. Selvfølgelig fortsætter han med samme taktik. Det er resultaterne, det drejer sig om, ikke fint hæl- og tåspil, og jeg er enig med ham.
Så du mener, at han ukritisk skal køre videre med den taktik, der førte til 1-1 mod samme modstander - søndag dog forstærket på 6-7 positioner - i Aalborg? I forlængelse af samme taktik, som førte Kolding til straffespark i overtiden - ved stillingen 1-0 til AaB? Som udgjorde en forlængelse af den taktik, der 10 minutter før tid førte B 93 frem til en kæmpechance i Aalborg - ved stillingen 1-1? Eller samme taktik som i søndagens 2-2 - kamp mod Helsingør på hjemmebane? Altså mod Helsingør, der i sine 7 andre udekampe i denne sæson har fået et point og scoret 2 mål - det seneste faldt i Horsens den 18. august, hvor Helsingør reducerede til 1-3 i 8. tillægsminut! Eller samme taktik som i hjemmekampen mod HB Køge? Dvs. håbe på, at den eneste afslutning inden for målrammen i 75 minutter tilfældigvis er et pragtskud uden for feltet, der følger et halvt minut efter, at AaBs ti mand foran straffesparksfeltet legende let blev overspillet og kun en pragtredning fra Posavec forhindrede HB Køge i en fortjent 1-0 - føring?

Altså du ønsker videreførelse af den taktik, der potentielt kunne have sat en 3-0 - føring mod et Koldinghold i undertal over styr på en halv time? Hvor store tror du i grunden vores chance er for at vinde på Næstveds pløjemark ved at placere 10 mand foran eget straffesparksfelt og lade indlæg på indlæg hegle ind mod vores mål i 90 minutter? Har vi virkelig ikke leget nok med ilden nu?

Ved du hvad: Jeg ønsker ikke, at vi skal fortsætte med den taktik, og grunden dertil er såre simpel: Jeg vil ikke se AaB spille i 1. division igen til næste sæson. Hvis AaB spiller efter samme taktik som ovenfor mod Sønderjyske og Fredericia - og dem skal vi altså møde endnu 6 gange i denne sæson - så bliver vi slagtet! Mod hold som Hobro og Vendsyssel - som vi også skal spille 6 gange yderligere mod i denne sæson - slipper vi nok lidt billigere.

Derimod så jeg gerne en videreførsel af den taktik, der førte til overlegne sejre på udebane mod Vendsyssel og AC Horsens, før Hiljemark gik i panik over en tidlig føring på hjemmebane mod B 93 runden efter. Jeg så også gerne af en reprise af det sidste kvarter af kampen mod HB Køge, hvor ansvarlige spillere overtog dirigentstokken, således at HB Køge ikke kom over midterlinjen i resten af kampen og var decideret heldige med ikke at få en snitter SønderjyskE-style. Det krævede ikke noget som helst andet end at rykke spillet frem på banen og udnytte det faktum, at man havde bedre spillere til rådighed end modstanderne - som dog var så gode, at det var et spørgsmål om tid, før de havde udlignet i Aalborg - hvis altså ikke ansvarlige spillere havde taget over.

Og hvad blev der i grunden af det fremragende hold, der spillede den første hjemmekamp mod Horsens og runden efter besejrede Fredericia med 4-0? Og som i øvrigt uden at spille specielt godt dog kunne levere sæsonens hidtil eneste sikre over et bundhold, da B 93 blev besejret 3-0 på Østerbro Stadion? Du ved samme B 93 som kun uheld forhindrede i at få et fortjent point i Aalborg. Jeg så også gerne mere til det AaB-hold, som reduceret til 10 mand tog sig sammen de sidste 20 minutter, hvilket trods undertal var alt rigeligt til at køre Hillerød ud i Limfjorden med 3-0.

Jeg sagde det først: Vores første nederlag kommer før jul. Og vi får 2 point i de 3 kampe inden jul, inden SønderjyskE og Fredericia venter i de første to kampe efter vinterpausen. Altså: Hvis vi kører videre med samme taktik som i de 3 foregående kampe.

Hvis vi derimod undlader at komplicere tingene alt for meget og ikke gør andet end at udnytte en langt bedre spillertrup end den, modstanderne har til rådighed; så kan vi gå resten af sæsonen - og næste år i Superligaen - i møde med sindsro.
Det har jeg da ikke sagt noget om. Vi vil da alle gerne vinde 5-0 hver gang, men AaB bliver analyseret i hoved og røv, og det er årets kamp for modstanderne. Men du har ret i, at AaB har svært ved at spille mod en kompakt modstander. Det er vi ikke ene om. Danmark-Andorra er et fremragende eksempel. Det er et gammel ord der siger, at det du ikke har i benene må du have i hovedet, og mens vi er ved gamle ord, så er der også et der siger, at taberen lærer mere af kampen end vinderen.
Det straffespark som Posavec reddede var jo forkert dømt, eller i bedste fald meget svært at få øje på. Regner du seriøst med at AaB kan vinde alle kampe i overlegen stil? Hvis du gør, er du, for at sige det pænt, ude af trit med virkeligheden. Men lad os bare slutte den her med at sige, at du har din virkelighed, jeg har min, der brændende ønsker, at AaB skal rykke op i superligaen igen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af troelsh » 11. nov 2023, 09:50

Fredericia smed point igår, så en sejr i morgen vil give 11 point ned til “stregen”. Derudover buldrer Sønderjyske videre med en 4-1 sejr over hb køge, så vi skal vinde for at komme tilbage på 1. Pladsen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af R Rosenberg » 11. nov 2023, 10:00

troelsh skrev:
11. nov 2023, 09:50
Fredericia smed point igår, så en sejr i morgen vil give 11 point ned til “stregen”. Derudover buldrer Sønderjyske videre med en 4-1 sejr over hb køge, så vi skal vinde for at komme tilbage på 1. Pladsen.
Altså, jeg er ret overbevist om, at vi nok skal rykke op. Men jeg begynder mere og mere at tro, at det bliver som to'er, da den Haderslevske maskine bare synes at blive mere og mere velsmurt.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af jonas386 » 11. nov 2023, 10:04

Nogen burde nok fortælle Haderslev, at de burde smide et par spillere mere ned i defensiven, hvis de gerne vil kunne rykke op i superligaen.
Der er jo ingen grund til at score tre mål pr. kamp, og det er alt for usikkert om man vinder sine kampe med så aggressiv en spillestil.

Er glad for vi har en mere realistisk og snusfornuftig træner i Hiljemark.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar