AaB - Hobro

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Aalborgmanden » 26. nov 2023, 16:59

Det var så 7 ud af 9 point tabt i de sidste tre kampe.
Pilen peger i den grad den forkerte vej.
Hiljemark formår ganske enkelt ikke at forløse potentialet i vores trup.
Hiljemark skal væk !!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hobro

Indlæg af R Rosenberg » 26. nov 2023, 17:00

Ydmygende, men ingen overraskelse. Det var blot et spørgsmål om tid, før det nederlag kom. Det har været én lang nedadgående spiral de seneste 2-3 måneder. Kun Posavec reddede os fra en reel nedslagtning.

Og det bliver ikke det sidste nederlag denne sæson, hvis man fortsætter denne stil med nul offensivt og en betondefensiv, der alligevel ikke fungerer.

Alt er ringe. Spillere, bænk.
Ædruelighedens stemme

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Mikki89 » 26. nov 2023, 17:00

Det ser ud til at resultater og præstationer ser ud til at udligne hinanden. Der er ingen plan med Hiljemark ved roret. Han har ikke værktøjerne til at få det til at fungere. Ind med en ny træner i vinterpausen.

Nordic
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13. jun 2023, 15:48
Favoritspiller: Højholt

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Nordic » 26. nov 2023, 17:01

Truppen er ganske enkelt ikke så stærk, som mange giver den kredit for. Når Thelander er ude, er vores defensiv ikke god nok længere. Ikke bare hans indsats mangler, men de øvrige spillere i midterforsvaret bliver dårligere. Otoa væltede jo rundt i dag og manglede sin sædvanlige støtte i Thelander.

Ser man på bænken, så er den godt nok også tynd i dag. Der var intet at skyde med derudefra på nær Lucas Andersen, som så slet ikke bliver skiftet ind. Hvem af disse indskiftere skulle kunne bidrage med noget offensivt i en svær kamp? Kun Lucas Andersen....

Emmanuel Toku
Richard Odada
Lucas Andersen
Pedro Ferreira
Rody de Boer
Noel Atli Arnorsson
Kasper Davidsen
Anders Noshe

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Patmand » 26. nov 2023, 17:02

Funky skrev:
26. nov 2023, 16:58
Alpa Chino skrev:
26. nov 2023, 16:53
Funky skrev:
26. nov 2023, 16:51
Alpa Chino skrev:
26. nov 2023, 16:49
Ud med Hiljemark i pausen
Så skulle hele setuppet omkring ham også ryge. Sker jo ikke.
Hvilket setup? Du mener de to nyansatte trænere?
Ham den engelske “fodboldprofessor”, assistenten, hvad med ham verdens bedste mental-coach vi var så heldige at få fra FCK? Det er blevet betonet igen og igen derude, at Hiljemark ikke er sådan en art enevældig konge. Så held og lykke med den store revolution ved at hælde ham ud.
Så med “setup” mente du i virkeligheden sådan som det fungerer i stort set alle andre klubber. Det er i hvert fald ikke det der i så fald forhindrer en fyring.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Funky » 26. nov 2023, 17:05

Nordic skrev:
26. nov 2023, 17:01
Truppen er ganske enkelt ikke så stærk, som mange giver den kredit for. Når Thelander er ude, er vores defensiv ikke god nok længere. Ikke bare hans indsats mangler, men de øvrige spillere i midterforsvaret bliver dårligere. Otoa væltede jo rundt i dag og manglede sin sædvanlige støtte i Thelander.

Ser man på bænken, så er den godt nok også tynd i dag. Der var intet at skyde med derudefra på nær Lucas Andersen, som så slet ikke bliver skiftet ind. Hvem af disse indskiftere skulle kunne bidrage med noget offensivt i en svær kamp? Kun Lucas Andersen....

Emmanuel Toku
Richard Odada
Lucas Andersen
Pedro Ferreira
Rody de Boer
Noel Atli Arnorsson
Kasper Davidsen
Anders Noshe
…som er over the hill…
Men det betyder jo bare, du har ret. Vi har i alt for høj grad stadig bundet betydelige midler i spillere, som ikke er gode nok, og som rykkede ned. Og altså, et hold som skal bygges op omkring Højholt - nej, vel?
Jeg er STADIG ærgerlig over, det var Granli i stedet for Kramer, vi mistede.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Hanga » 26. nov 2023, 17:06

Patmand skrev:
26. nov 2023, 17:02
Funky skrev:
26. nov 2023, 16:58
Alpa Chino skrev:
26. nov 2023, 16:53
Funky skrev:
26. nov 2023, 16:51
Alpa Chino skrev:
26. nov 2023, 16:49
Ud med Hiljemark i pausen
Så skulle hele setuppet omkring ham også ryge. Sker jo ikke.
Hvilket setup? Du mener de to nyansatte trænere?
Ham den engelske “fodboldprofessor”, assistenten, hvad med ham verdens bedste mental-coach vi var så heldige at få fra FCK? Det er blevet betonet igen og igen derude, at Hiljemark ikke er sådan en art enevældig konge. Så held og lykke med den store revolution ved at hælde ham ud.
Så med “setup” mente du i virkeligheden sådan som det fungerer i stort set alle andre klubber. Det er i hvert fald ikke det der i så fald forhindrer en fyring.
Der er dog ingen tvivl om at de er en gruppe af folk der er med til at træffe beslutningerne. Og det virker umiddelbart usandsynligt at Hiljemark skulle træffe mange beslutninger der går direkte imod den fælles opfattelse. I så fald vil det nok nærmere være det der får ham fyret.

Men ja i sidste ende er det naturligvis hans ansvar. Og det vi har leveret de seneste 2 måneders tid har ikke været godkendt, vi har været decideret heldige med pointudbyttet. Udviklingen går den forkerte vej både spille- og resultatmæssigt.

Jeg tror ikke på en fyring og tror heller ikke det vil være klogt. Men håber at de snart indser derude, at de er nød til at sætte lidt mere på spil og have større ambitioner i spillet. Det her med at møde op med så stor respekt og tilbageholdenhed mod modstandere har ikke bragt os nogle vegne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Nordic
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13. jun 2023, 15:48
Favoritspiller: Højholt

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Nordic » 26. nov 2023, 17:14

Funky skrev:
26. nov 2023, 17:05
Nordic skrev:
26. nov 2023, 17:01
Truppen er ganske enkelt ikke så stærk, som mange giver den kredit for. Når Thelander er ude, er vores defensiv ikke god nok længere. Ikke bare hans indsats mangler, men de øvrige spillere i midterforsvaret bliver dårligere. Otoa væltede jo rundt i dag og manglede sin sædvanlige støtte i Thelander.

Ser man på bænken, så er den godt nok også tynd i dag. Der var intet at skyde med derudefra på nær Lucas Andersen, som så slet ikke bliver skiftet ind. Hvem af disse indskiftere skulle kunne bidrage med noget offensivt i en svær kamp? Kun Lucas Andersen....

Emmanuel Toku
Richard Odada
Lucas Andersen
Pedro Ferreira
Rody de Boer
Noel Atli Arnorsson
Kasper Davidsen
Anders Noshe
…som er over the hill…
Men det betyder jo bare, du har ret. Vi har i alt for høj grad stadig bundet betydelige midler i spillere, som ikke er gode nok, og som rykkede ned. Og altså, et hold som skal bygges op omkring Højholt - nej, vel?
Jeg er STADIG ærgerlig over, det var Granli i stedet for Kramer, vi mistede.
Lucas Andersen er over the hill. Men som det ser ud lige nu, er det underligt, at han slet ikke kan bruges. Han har trods alt teknik, er forudseende og kreativ. Jeg synes ikke, vi har ret meget kreativitet i truppen overhovedet - hverken i startopstillingen eller på bænken. Hvem skal skabe scoringschancerne for os? Vi har altid spilovertaget i samtlige kampe, men vi skaber ikke nok store chancer. Alt kreativiteten forsvandt med Sousa.

Når vi nu ikke har meget kreativitet i truppen, havde jeg faktisk gerne beholdt Ementa. Han er en mere primitiv type, som jeg tror kunne være et monster i den næstbedste række.

Jeg synes faktisk, at Kramer har været ganske fin i denne sæson.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Nitten » 26. nov 2023, 17:23

Men vi træner godt

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Martin Bak » 26. nov 2023, 17:27

Funky skrev:
26. nov 2023, 16:49
DenSataniskeHest skrev:
26. nov 2023, 16:46
Gentleman Finn skrev:
26. nov 2023, 16:45
Vi mangler Thelander på vores dødbolde, de 2 karantæner koster satme i dag
Vi mangler at hiljemark bliver smidt ud på røv og albuer
Det kommer jo ikke til at ske.
Og hvorfor gør det så ikke det ??? Tror du AaB har råd til endnu en sæson i 1 division - vi kan sagtens indhentes med det hilje oræsterer
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Funky » 26. nov 2023, 17:28

Martin Bak skrev:
26. nov 2023, 17:27
Funky skrev:
26. nov 2023, 16:49
DenSataniskeHest skrev:
26. nov 2023, 16:46
Gentleman Finn skrev:
26. nov 2023, 16:45
Vi mangler Thelander på vores dødbolde, de 2 karantæner koster satme i dag
Vi mangler at hiljemark bliver smidt ud på røv og albuer
Det kommer jo ikke til at ske.
Og hvorfor gør det så ikke det ??? Tror du AaB har råd til endnu en sæson i 1 division - vi kan sagtens indhentes med det hilje oræsterer
Fordi vi skal være i (endnu) større problemer, før AaB vil overveje det. Gætter jeg på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Stegosaurus » 26. nov 2023, 17:30

R Rosenberg skrev:
26. nov 2023, 17:00
Ydmygende, men ingen overraskelse. Det var blot et spørgsmål om tid, før det nederlag kom. Det har været én lang nedadgående spiral de seneste 2-3 måneder. Kun Posavec reddede os fra en reel nedslagtning.

Og det bliver ikke det sidste nederlag denne sæson, hvis man fortsætter denne stil med nul offensivt og en betondefensiv, der alligevel ikke fungerer.

Alt er ringe. Spillere, bænk.
Viljen i indsatserne fra Ahlmann, Kasper Jørgensen, Højholt og Bomholt kan ligge på tippen af en halvslap kolibripenis. Men Hiljemark har nu haft tid nok til at få spillet til at hænge sammen, men vi lever fortsat udelukkende på enkeltmandspræstationer. Jeg tænker, at Hiljemark er på dagsordenen hos tyskerne når vi går på vinterpause.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. nov 2023, 17:30

AaB bliver i første division, hvis vi fortsætter med at være det galehus, vi var sidste sæson.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: AaB - Hobro

Indlæg af YentotreKaffe » 26. nov 2023, 17:41

Der mangler også bedre offensivt spillermateriale. Der skal jo komme mere fra både backs og andre offensivt orientede spillere i vores system, og til dels den ene inde på central midt, selvom jeg stadig mener Bomholt gør det fint.

Højholt ser også lidt ringere ud når han skal bidrage offensivt, det er ikke der hans styrke er, han må lade andre tage offensiven og sørge for defensiven, for han så ikke skarp ud i dag defensivt.

Men det er måden modstanderne spiller os herude på Aalborg stadion, der bliver kørt 11 mand bag bolden og en masse frispark, og så skal sådan en kamp her komme på et tidspunkt, med 2 dødboldsmål. Det skal vi simpelthen have en bedre plan for generelt, så offensiven fungerer bedre. Kappmeier skal også ud og sørge for at Hilje får bedre betingelser, med truppen, at skifte træner ikke meget mening for mig, medmindre man mener Hilje mangler idéerne eller har tabt truppen. Så skal et nyt system køres ind, og vi vil stå bedre parat til suppen med 3 mands forsvaret. Det er ikke der hvor problemet ligger.

Det er op til holdet at vise mere i den sidste kamp, jeg vil sgu se en trodsreaktion

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hobro

Indlæg af R Rosenberg » 26. nov 2023, 17:45

YentotreKaffe skrev:
26. nov 2023, 17:41
Der mangler også bedre offensivt spillermateriale. Der skal jo komme mere fra både backs og andre offensivt orientede spillere i vores system, og til dels den ene inde på central midt, selvom jeg stadig mener Bomholt gør det fint.

Højholt ser også lidt ringere ud når han skal bidrage offensivt, det er ikke der hans styrke er, han må lade andre tage offensiven og sørge for defensiven, for han så ikke skarp ud i dag defensivt.

Men det er måden modstanderne spiller os herude på Aalborg stadion, der bliver kørt 11 mand bag bolden og en masse frispark, og så skal sådan en kamp her komme på et tidspunkt, med 2 dødboldsmål. Det skal vi simpelthen have en bedre plan for generelt, så offensiven fungerer bedre. Kappmeier skal også ud og sørge for at Hilje får bedre betingelser, med truppen, en fyring giver ikke meget mening for mig, medmindre man mener Hilje mangler idéerne eller har tabt truppen.

Det er op til holdet at vise mere i den sidste kamp, jeg vil sgu se en trodsreaktion
Jeg har ikke tal på, hvor mange gange, jeg har set AaB med 11 bag bolden denne sæson. Også på hjemmebane. Det er decideret uværdigt, og modstanderne spiller ikke en skid mere defensivt og primitivt end AaB - det er ganske enkelt en søgt undskyldning.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB - Hobro

Indlæg af doukas » 26. nov 2023, 17:46

Projekt Hiljemark er stendødt.

Hele sommerpausen blev brugt på at få spillet en 4-3-3 formation på plads. Den hældte man så ud med badevandet, da defensiven vaklede lidt i en enkelt halvleg.

Ind kom den mest dødsyge og fesne opstilling og taktik, som har fået de fleste AaBsfans til at miste modet. Det er virkelig imponerende, at der dukker 7000 op til en hjemmekamp en råkold dag i november imod Hobro med det spil, der er vist.

Nu sværger man så, så meget til den lorte-formation, at man hellere ville spille 2 backs ude af position og give comeback til en superrusten Ahlmann fordi en enkelt stopper har karantæne. Det er vildt sløjt trænerarbejde. Det kan simpelthen ikke passe, at der ikke er flere taktikker og muligheder i værktøjskassen.

Nå ja, og læg så dertil, at spillerens attitude som regel er semilad.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: AaB - Hobro

Indlæg af YentotreKaffe » 26. nov 2023, 17:46

R Rosenberg skrev:
26. nov 2023, 17:45
YentotreKaffe skrev:
26. nov 2023, 17:41
Der mangler også bedre offensivt spillermateriale. Der skal jo komme mere fra både backs og andre offensivt orientede spillere i vores system, og til dels den ene inde på central midt, selvom jeg stadig mener Bomholt gør det fint.

Højholt ser også lidt ringere ud når han skal bidrage offensivt, det er ikke der hans styrke er, han må lade andre tage offensiven og sørge for defensiven, for han så ikke skarp ud i dag defensivt.

Men det er måden modstanderne spiller os herude på Aalborg stadion, der bliver kørt 11 mand bag bolden og en masse frispark, og så skal sådan en kamp her komme på et tidspunkt, med 2 dødboldsmål. Det skal vi simpelthen have en bedre plan for generelt, så offensiven fungerer bedre. Kappmeier skal også ud og sørge for at Hilje får bedre betingelser, med truppen, en fyring giver ikke meget mening for mig, medmindre man mener Hilje mangler idéerne eller har tabt truppen.

Det er op til holdet at vise mere i den sidste kamp, jeg vil sgu se en trodsreaktion
Jeg har ikke tal på, hvor mange gange, jeg har set AaB med 11 bag bolden denne sæson. Også på hjemmebane. Det er decideret uværdigt, og modstanderne spiller ikke en skid mere defensivt og primitivt end AaB - det er ganske enkelt en søgt undskyldning.
Eftersom vi har haft bolden mest i stort set alle kampe, så kan du kun have set det når vi har kørt kampe hjem.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 228
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Hobro

Indlæg af haghdk » 26. nov 2023, 17:48

Det er vel egentlig nu, at nye ledelse skal vise, at de er i stand til at tage de store og tunge beslutninger. Uanset om det er til den ene eller den anden vej.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Kasper » 26. nov 2023, 17:50

doukas skrev:
26. nov 2023, 17:46
Projekt Hiljemark er stendødt.

Hele sommerpausen blev brugt på at få spillet en 4-3-3 formation på plads. Den hældte man så ud med badevandet, da defensiven vaklede lidt i en enkelt halvleg.

Ind kom den mest dødsyge og fesne opstilling og taktik, som har fået de fleste AaBsfans til at miste modet. Det er virkelig imponerende, at der dukker 7000 op til en hjemmekamp en råkold dag i november imod Hobro med det spil, der er vist.

Nu sværger man så, så meget til den lorte-formation, at man hellere ville spille 2 backs ude af position og give comeback til en superrusten Ahlmann fordi en enkelt stopper har karantæne. Det er vildt sløjt trænerarbejde. Det kan simpelthen ikke passe, at der ikke er flere taktikker og muligheder i værktøjskassen.

Nå ja, og læg så dertil, at spillerens attitude som regel er semilad.
Tjek lige bænken idag. Hvordan skulle han have blandet kortene anderledes?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Stegosaurus » 26. nov 2023, 17:52

haghdk skrev:
26. nov 2023, 17:48
Det er vel egentlig nu, at nye ledelse skal vise, at de er i stand til at tage de store og tunge beslutninger. Uanset om det er til den ene eller den anden vej.
Yes, den nye ledelse har vist stor handlekraft og foretaget gode beslutninger. Spændende hvordan de ser trænerpositionen.

Besvar