Træningskampe vinteren 2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af 9520AaB » 11. feb 2024, 17:48

baresi skrev:altså jeg har sgu svært ved at tage det seriøst hvis Posavec nu er sat af....de Boer er betyderligt dårligere i mål, og på ingen måde så meget bedre med fødderne end at det opvejer det
giv nu posavec chancen - han fortjener det sgu.
Jeg mener også at man skal fortsætte med Posavec. Men måske han er kommet hjem fra vinterpausen i Makaric Balkan form?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af R Rosenberg » 11. feb 2024, 17:59

9520AaB skrev:
11. feb 2024, 17:48
baresi skrev:altså jeg har sgu svært ved at tage det seriøst hvis Posavec nu er sat af....de Boer er betyderligt dårligere i mål, og på ingen måde så meget bedre med fødderne end at det opvejer det
giv nu posavec chancen - han fortjener det sgu.
Jeg mener også at man skal fortsætte med Posavec. Men måske han er kommet hjem fra vinterpausen i Makaric Balkan form?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dét ligner han ikke én, der er.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Kasper » 11. feb 2024, 20:47

Kan det være fordi at han skal sælges?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af 9520AaB » 11. feb 2024, 22:13

R Rosenberg skrev:
9520AaB skrev:
11. feb 2024, 17:48
baresi skrev:altså jeg har sgu svært ved at tage det seriøst hvis Posavec nu er sat af....de Boer er betyderligt dårligere i mål, og på ingen måde så meget bedre med fødderne end at det opvejer det
giv nu posavec chancen - han fortjener det sgu.
Jeg mener også at man skal fortsætte med Posavec. Men måske han er kommet hjem fra vinterpausen i Makaric Balkan form?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dét ligner han ikke én, der er.
Jeg har ikke set ham, derfor spørgsmålstegnet. Han slår mig heller ikke som useriøs, men historien viser at nogle spillere tager det lidt for bogstaveligt, når man siger ferie. Det har bidt en del spillere i halen gennem tiden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Raptorr » 11. feb 2024, 22:44

Det er svært at vurdere noget ud fra de her trænings kampe, og det bliver godt at se dem i første kamp mod Sønderjyske. Adedeji ligner en, der kan sætte fart i angrebet, og vi må håbe, at det samme gælder for Mathias J.. Jeg har svært ved at forstå projektet med Bakiz, men han har selvfølgelig vist målfarlighed fra tid til anden. Men men, hvis vi nu siger, at vi har fået fart til angrebet og nyt blod til midtbanen i Ask, så burde vi jo have manden, som kan omsætte det hele i mål. Helenius er en fuldblods angriber, og med de rigtige folk omkring sig, så burde han kunne score i omegnen af 10 mål i forårssæsonen. Det starter ikke godt med en skade, og jeg tvivler på at det nogensinde bliver godt. Men det burde virkelig ikke være noget problem at få ham op på et tocifret antal mål i forårssæsonen. I den næstbedste række, vel at mærke.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Maglau » 12. feb 2024, 11:46

Raptorr skrev:
11. feb 2024, 22:44
Det er svært at vurdere noget ud fra de her trænings kampe, og det bliver godt at se dem i første kamp mod Sønderjyske. Adedeji ligner en, der kan sætte fart i angrebet, og vi må håbe, at det samme gælder for Mathias J.. Jeg har svært ved at forstå projektet med Bakiz, men han har selvfølgelig vist målfarlighed fra tid til anden. Men men, hvis vi nu siger, at vi har fået fart til angrebet og nyt blod til midtbanen i Ask, så burde vi jo have manden, som kan omsætte det hele i mål. Helenius er en fuldblods angriber, og med de rigtige folk omkring sig, så burde han kunne score i omegnen af 10 mål i forårssæsonen. Det starter ikke godt med en skade, og jeg tvivler på at det nogensinde bliver godt. Men det burde virkelig ikke være noget problem at få ham op på et tocifret antal mål i forårssæsonen. I den næstbedste række, vel at mærke.
Det med Bakiz må være fordi han vurderes til at være god/ en vigtigt brik i presspillet som jo åbenbart er det der skal implementeres i foråret.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5187
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Jakobsen » 12. feb 2024, 13:31

Maglau skrev:
12. feb 2024, 11:46
Raptorr skrev:
11. feb 2024, 22:44
Det er svært at vurdere noget ud fra de her trænings kampe, og det bliver godt at se dem i første kamp mod Sønderjyske. Adedeji ligner en, der kan sætte fart i angrebet, og vi må håbe, at det samme gælder for Mathias J.. Jeg har svært ved at forstå projektet med Bakiz, men han har selvfølgelig vist målfarlighed fra tid til anden. Men men, hvis vi nu siger, at vi har fået fart til angrebet og nyt blod til midtbanen i Ask, så burde vi jo have manden, som kan omsætte det hele i mål. Helenius er en fuldblods angriber, og med de rigtige folk omkring sig, så burde han kunne score i omegnen af 10 mål i forårssæsonen. Det starter ikke godt med en skade, og jeg tvivler på at det nogensinde bliver godt. Men det burde virkelig ikke være noget problem at få ham op på et tocifret antal mål i forårssæsonen. I den næstbedste række, vel at mærke.
Det med Bakiz må være fordi han vurderes til at være god/ en vigtigt brik i presspillet som jo åbenbart er det der skal implementeres i foråret.
Jeg tænker presspillet og det, at han måske også er meget egnet til at falde lidt ned i banen og sende de to raketter Adedeji og Jørgensen afsted i dybden. For at han skal have en berettigelse som 9'er skal det i hvert fald være en meget mere dynamisk spillestil end før jul.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Raptorr » 12. feb 2024, 15:21

Jakobsen skrev:
12. feb 2024, 13:31
Maglau skrev:
12. feb 2024, 11:46
Raptorr skrev:
11. feb 2024, 22:44
Det er svært at vurdere noget ud fra de her trænings kampe, og det bliver godt at se dem i første kamp mod Sønderjyske. Adedeji ligner en, der kan sætte fart i angrebet, og vi må håbe, at det samme gælder for Mathias J.. Jeg har svært ved at forstå projektet med Bakiz, men han har selvfølgelig vist målfarlighed fra tid til anden. Men men, hvis vi nu siger, at vi har fået fart til angrebet og nyt blod til midtbanen i Ask, så burde vi jo have manden, som kan omsætte det hele i mål. Helenius er en fuldblods angriber, og med de rigtige folk omkring sig, så burde han kunne score i omegnen af 10 mål i forårssæsonen. Det starter ikke godt med en skade, og jeg tvivler på at det nogensinde bliver godt. Men det burde virkelig ikke være noget problem at få ham op på et tocifret antal mål i forårssæsonen. I den næstbedste række, vel at mærke.
Det med Bakiz må være fordi han vurderes til at være god/ en vigtigt brik i presspillet som jo åbenbart er det der skal implementeres i foråret.
Jeg tænker presspillet og det, at han måske også er meget egnet til at falde lidt ned i banen og sende de to raketter Adedeji og Jørgensen afsted i dybden. For at han skal have en berettigelse som 9'er skal det i hvert fald være en meget mere dynamisk spillestil end før jul.
Jeg glæder mig til at se den nye spillestil i anvendelse!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2545
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af baresi » 17. feb 2024, 13:20

Har vi en start opstilling ??

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af bedstefar » 17. feb 2024, 13:25

baresi skrev:
17. feb 2024, 13:20
Har vi en start opstilling ??
Rody de Boer, Kasper Jørgensen, Rasmus Thelander, Lars Kramer, Sebastian Otoa, Daniel Ask, Malthe Højholt, Melker Widell, Mathias Jørgensen, Younes Bakiz, Jubril Adedeji.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10696
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af jonas386 » 17. feb 2024, 13:26

baresi skrev:
17. feb 2024, 13:20
Har vi en start opstilling ??
Fra twitter

"Vi stiller til start med følgende 4-3-3-opstilling: Rody de Boer, Kasper Jørgensen, Rasmus Thelander, Lars Kramer, Sebastian Otoa, Daniel Ask, Malthe Højholt, Melker Widell, Mathias Jørgensen, Younes Bakiz, Jubril Adedeji."

Bakiz fortsætter fremme, og de Boer i målet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af bedstefar » 17. feb 2024, 13:27

Er Posavec skadet eller hvad sker der? Underligt hvis bedste mand i efteråret er slået af..

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Raptorr » 17. feb 2024, 13:28

de Boer ser ud til at have overtaget startpladsen i målet, forstå det hvem som kan?

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 79
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af zadion » 17. feb 2024, 13:45

I den seneste udgave af Ripodsten spekulerede de forskellige i, at man leder efter en ny på målmandsposten.

Med det in mente så tror jeg at intentionen er, at vænne markspillerne til et system hvor målmandens arbejde med fødderne er fremtrædende.

Hvis man mener at vi nok skal klare en oprykning uanset hvem der står i mål, så kan jeg få valget af De Boer til at give mening på den måde - i hvert fald i mit eget hovede.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 291
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Soren » 17. feb 2024, 13:58

Er der nogen, der ser kampen, som kan berette?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10696
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af jonas386 » 17. feb 2024, 14:01

zadion skrev:
17. feb 2024, 13:45
I den seneste udgave af Ripodsten spekulerede de forskellige i, at man leder efter en ny på målmandsposten.

Med det in mente så tror jeg at intentionen er, at vænne markspillerne til et system hvor målmandens arbejde med fødderne er fremtrædende.

Hvis man mener at vi nok skal klare en oprykning uanset hvem der står i mål, så kan jeg få valget af De Boer til at give mening på den måde - i hvert fald i mit eget hovede.
Det er en oplagt tanke, men er godt nok mere tryg ved Posavec ift. at sikre oprykningen. Men ja, det virker jo oplagt at det er en keeper og en 9'er der er vigtigste positioner til sommer, når den forhåbentligt hedder superliga igen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af bedstefar » 17. feb 2024, 14:01

Soren skrev:
17. feb 2024, 13:58
Er der nogen, der ser kampen, som kan berette?
God kontrol på kampen uden de store målchancer, pres og restforsvar fungerer rigtig godt.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2545
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af baresi » 17. feb 2024, 14:06

jonas386 skrev:
17. feb 2024, 14:01
zadion skrev:
17. feb 2024, 13:45
I den seneste udgave af Ripodsten spekulerede de forskellige i, at man leder efter en ny på målmandsposten.

Med det in mente så tror jeg at intentionen er, at vænne markspillerne til et system hvor målmandens arbejde med fødderne er fremtrædende.

Hvis man mener at vi nok skal klare en oprykning uanset hvem der står i mål, så kan jeg få valget af De Boer til at give mening på den måde - i hvert fald i mit eget hovede.
Det er en oplagt tanke, men er godt nok mere tryg ved Posavec ift. at sikre oprykningen. Men ja, det virker jo oplagt at det er en keeper og en 9'er der er vigtigste positioner til sommer, når den forhåbentligt hedder superliga igen.
Posavec har virkelig fortjent at stå i buret og rykke op med klubben. De er begge fortid til sommer

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af FlæskeFrank » 17. feb 2024, 14:16

1-0. Bakiz
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af FlæskeFrank » 17. feb 2024, 14:19

Kedelig første halvleg uden mange eller store chancer, men rimelig tryg - ingen store udsving eller blundere
- FlæskeFrank

Besvar