AaB-Sønderjyske 24-02-24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af martinaalborg » 24. feb 2024, 15:01

martinaalborg skrev:
24. feb 2024, 14:59
Pinlig indsats:
Toku :thumbsdown: :thumbsdown:
De Boer :thumbsdown:

Vi skal godt nok ud på træningsbanen....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Funky » 24. feb 2024, 15:01

Nå, 2-2, og begge hold vil sige, at alle mål imod dem opstod på uacceptabelt store fejl fra forsvarsspillerne. Jeg synes ikke, AaB's spil var så elendigt endda, de møder et SJ hold som stadigvæk bare er foran på kontinuitet. Widell og Adedeji var de store, positive oplevelser! Fedt med debutscoring til vores nye angriber. Bakiz ikke vildt imponerende, men kunne godt have fået et straffe. Men selvfølgelig er det meget skuffende at smide en 2-0 føring, og Otoa er ikke nogen løsning på venstre back. De Boer, jeg kan ikke se, han har nogen særlig andel i pointtabet. Ask skal arbejde for ikke at skulle afgive startpladsen til Odada.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Hanga » 24. feb 2024, 15:02

Kunji skrev:
24. feb 2024, 14:57
Toku har godt nok været en gigantisk skuffelse med de skudsmål han fik. Spild af tid.

Ask var en skuffelse i dag.
De Boer overbeviser ikke om at han skal vælges over Posavec.
Bakiz er jeg heller ikke solgt på.

Og så er jeg fortsat fortaler for, at hvis Otoa skal spille - og det synes jeg han skal - så må det gå ud over Kramer eller Thelander. Vi skal altså spille med rigtige backs og ikke folk ude af position.

Generelt en meget middel kamp. SønderjyskE er stadig bedre.
Helt enig Kunji.

Utroligt skuffende at vi smider en tomåls føring på hjemmebane. Men vi må bare erkende at vi pt. er det næstbedste hold i divisionen. Sønderjyskes spil hænger meget bedre sammen end vores. Vi har fortsat svært ved at skabe målchancer i åbent spil. Vores to mål er altså to store fejl fra dem, selvom det så også er godt omsat af os. Men Sønderjyske spillede sig konsekvent farlige mellem vores kæder, det formåede vi sjældent at gøre den anden vej.

Det mest positive i dag er at Adedeji ligner et klasse køb. Og Mathias Jørgensen også med en fin debut. Ask har forhåbentlig meget mere i sig for det så skidt ud.

Otoa ligner bestemt ikke en løsning på venstreback, Bakiz heller ikke en angriber. Og så ville det ikke have gjort mig noget hvis Tokus lejeaftale var blevet ophævet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Dalbjerg » 24. feb 2024, 15:02

R Rosenberg skrev:
24. feb 2024, 14:47
Funky skrev:
24. feb 2024, 14:45
Dalbjerg skrev:
24. feb 2024, 14:44
troelsh skrev:
24. feb 2024, 14:40
Av den gør ondt.
Skidt forsvarsspil og skal De Boer ikke ud?
Tænker at taktikken er at keeperen ikke skal ud der, fordi vores midterforsvar SKAL klare det der selv..
Enig. Den bold var ikke De Boers.
En bold så tæt under mål, som midterforsvar misser, skal keeperen naturligvis reagere på. Det er miniput-lærdom.
Du rammer nok hovedet på sømmet, når du siger at det er miniput-lærdom..

I de voksne rækker der ved man dog, at det er utopi at tro, at keeperen kan agerere efter, om forsvareren rammer forbi eller ej..

Det er simpelthen vanvittigt sort snak, at tale om, at keeperen skal kunne nå at reagere, hvis forsvarerne misser deres hovedstødsduel..

Du kan så mene, at han skal ud og slå/gribe bolden.. Det er et synspunkt.. Er dog sikker på, at AaB har en klar regel før hver kamp, hvad keeperen skal gøre der, og det formentlig er det han gør her..


Men lige meget hvad, så udstiller det din bias, at du er villig til at argumentere, at en keeper der kan nå at gøre noget, når det viser sig at forsvarerne taber deres hovedstødsduel..
Det er simpelthen komisk.. Beklager, men der er simpelthen ikke pænere ord for, at du kommer med så vanvittig en påstand om keeperarbejdet...

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Pollack2 » 24. feb 2024, 15:03

Det er åbenlyst to superligahold som spillede i dag, men hverken vi eller SJE er SL hold i 2025-26, hvis vi/de spiller sådan her.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af hit666 » 24. feb 2024, 15:03

martinaalborg skrev:
24. feb 2024, 14:59
Pinlig indsats:
Toku :thumbsdown: :thumbsdown:
De Boer :thumbsdown:

Vi skal godt nok ud på træningsbanen....
de kan tage Ask med
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Funky » 24. feb 2024, 15:04

Hov, jeg glemte: Højholt har fået en rolle, han fungerer helt fint i. Den ros skal han have. Han rydder op og skaber balance igennem hele kampen. Godt at se, så begynder jeg at forstå projektet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Mikki89 » 24. feb 2024, 15:04

Godt nok ringe at få uafgjort, når man kommer foran med 2-0 i anden halvleg. Widell og Adedeji klart de bedste. Ask ser jeg ikke den store stjerne i.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af hit666 » 24. feb 2024, 15:04

Pollack2 skrev:
24. feb 2024, 15:03
Det er åbenlyst to superligahold som spillede i dag, men hverken vi eller SJE er SL hold i 2025-26, hvis vi/de spiller sådan her.
ikke med de 4 i bagkæden
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af YentotreKaffe » 24. feb 2024, 15:08

Defensivt ikke godt nok ved 2-2.

De mange ændringer i truppen skulle ske nu og ikke til sommer. Så jeg er sådan set okay tilfreds med pointet. Vi er et hold der vil vokse som foråret skrider frem og vi bliver mere sammenspillede. Men det koster naturligvis på den korte bane at starte med 3 nye og ændre formation.

Vi burde dog stadigvæk have vundet, havde vi fået det straffe dommeren missede. Adedeji passer virkeligt godt ind, det er tilgengæld tydeligt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af troelsh » 24. feb 2024, 15:09

Set over hele kampen er X ikke ufortjent, faktisk var Sønderjyske nok endda bedre, selvom vi selvfølgelig skulle have vundet når vi er foran 2-0.

Vi har stadig et stykke vej til Superliga niveau, selvom jeg synes vi har rykket os i den rigtige retning, det er en stærk modstander vi møder, vi har fået noget x factor i Adedeji.
Men vi mangler en 9’er, vi mangler en ny keeper (hvis man ikke bruger Posavec), vi mangler en venstreback med Superliga niveau og vi mangler kvalitet på midten.

Jeg er mest skuffet over Ask, der lignede en spiller der ikke var klar til dette niveau.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Funky » 24. feb 2024, 15:24

troelsh skrev:
24. feb 2024, 15:09
Set over hele kampen er X ikke ufortjent, faktisk var Sønderjyske nok endda bedre, selvom vi selvfølgelig skulle have vundet når vi er foran 2-0.

Vi har stadig et stykke vej til Superliga niveau, selvom jeg synes vi har rykket os i den rigtige retning, det er en stærk modstander vi møder, vi har fået noget x factor i Adedeji.
Men vi mangler en 9’er, vi mangler en ny keeper (hvis man ikke bruger Posavec), vi mangler en venstreback med Superliga niveau og vi mangler kvalitet på midten.

Jeg er mest skuffet over Ask, der lignede en spiller der ikke var klar til dette niveau.
Jeg synes ikke, den store udfordring er venstre back. Caballo er en udmærket spiller. Højre back, derimod...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Hovedet » 24. feb 2024, 15:30

Pollack2 skrev:
24. feb 2024, 15:03
Det er åbenlyst to superligahold som spillede i dag, men hverken vi eller SJE er SL hold i 2025-26, hvis vi/de spiller sådan her.
Ah, ikke nødvendigvis. Det forekommer mig, at vi efter et halvt års fravær fra Superligaen har ophøjet denne til en mytisk størrelse, og at vi har glemt de 33 sæsoner i samme Superliga, der gik forud.

I langt de fleste af de 33 sæsoner lå vi et eller andet sted i den bedste halvdel lysår fra nedrykning. Vi har spillet hundredevis af kampe, der mindede om det, vi så her i dag. Og der spilles fortsat et væld af opgør i Superligaen, der ikke hæver sig en tøddel over denne dags kamp.

Jeg er med andre ord ikke blevet blæst bagover, når jeg har set kampe som Randers-Lyngby, OB-Hvidovre, Viborg-Silkeborg, Vejle-AGF og hvad ved jeg.

AaB og SønderjyskE i deres nuværende forfatninger kan snildt slutte omkring 6. pladsen i den nuværende Superliga. Vi skal heller ikke undervurdere det faktum, at der findes meget få, om nogle, lande i Europa, hvor forskellen på den bedste og den næstbedste række er så lille, som den er i Danmark. Bare kig på pokalkampene.

Omvendt er det for AaBs vedkommende bekymrende, at vi faktisk kun har præsteret at vinde en af de sidste seks kampe, og at vi på intet tidspunkt har scoret mere end højst to mål. Vi producerer simpelt færre chancer end vi gjorde tidligere i sæsonen. Samtidig giver vi konsekvent flere chancer væk i den anden ende, hvilket også er forklaringen på, at vi slipper omtrent dobbelt så mange mål ind som tidligere i sæsonen.

Vi kulminerede i de to udebanekampe mod Vendsyssel og Horsens, hvor hhv. 3-1 og 4-1 afspejlede de faktiske begivenheder på banen. Dét hold, der optrådte ved de lejligheder, var slet og ret malplaceret i 1. division.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Hanga » 24. feb 2024, 15:35

Jeg fik ikke set noget af optakten - blev der spurgt til hvorfor der er sket skifte mellem stængerne? De Boer viste i hvert fald ikke mig hvorfor han har vundet pladsen over efterårets måske bedste spiller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af R Rosenberg » 24. feb 2024, 15:46

Dalbjerg skrev:
24. feb 2024, 15:02
R Rosenberg skrev:
24. feb 2024, 14:47
Funky skrev:
24. feb 2024, 14:45
Dalbjerg skrev:
24. feb 2024, 14:44
troelsh skrev:
24. feb 2024, 14:40
Av den gør ondt.
Skidt forsvarsspil og skal De Boer ikke ud?
Tænker at taktikken er at keeperen ikke skal ud der, fordi vores midterforsvar SKAL klare det der selv..
Enig. Den bold var ikke De Boers.
En bold så tæt under mål, som midterforsvar misser, skal keeperen naturligvis reagere på. Det er miniput-lærdom.
Du rammer nok hovedet på sømmet, når du siger at det er miniput-lærdom..

I de voksne rækker der ved man dog, at det er utopi at tro, at keeperen kan agerere efter, om forsvareren rammer forbi eller ej..

Det er simpelthen vanvittigt sort snak, at tale om, at keeperen skal kunne nå at reagere, hvis forsvarerne misser deres hovedstødsduel..

Du kan så mene, at han skal ud og slå/gribe bolden.. Det er et synspunkt.. Er dog sikker på, at AaB har en klar regel før hver kamp, hvad keeperen skal gøre der, og det formentlig er det han gør her..


Men lige meget hvad, så udstiller det din bias, at du er villig til at argumentere, at en keeper der kan nå at gøre noget, når det viser sig at forsvarerne taber deres hovedstødsduel..
Det er simpelthen komisk.. Beklager, men der er simpelthen ikke pænere ord for, at du kommer med så vanvittig en påstand om keeperarbejdet...
At man reagerer og ikke bare står på flade konvolutter, ja.

Resten af dit sædvanlige idioti gider jeg ikke at forholde mig til.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af R Rosenberg » 24. feb 2024, 15:52

Kunji skrev:
24. feb 2024, 14:57
Toku har godt nok været en gigantisk skuffelse med de skudsmål han fik. Spild af tid.

Ask var en skuffelse i dag.
De Boer overbeviser ikke om at han skal vælges over Posavec.
Bakiz er jeg heller ikke solgt på.

Og så er jeg fortsat fortaler for, at hvis Otoa skal spille - og det synes jeg han skal - så må det gå ud over Kramer eller Thelander. Vi skal altså spille med rigtige backs og ikke folk ude af position.

Generelt en meget middel kamp. SønderjyskE er stadig bedre.
Enig. Og så er jeg skuffet over, at man ikke kan holde en tomålsføring.

Men det, der nok skuffer mig mest, er, at hovedparten af spillerne har akkurat samme reaktionsmønster som i efteråret: Man kommer foran, og derefter bliver man bange for at vinde og går over i defensivt mode, selvom man netop har bevist, at med hurtige kombinationer frem i banen, så kan man lave mål.

Adskillige gange står vi - foran både med 1 og 2 på hjemmebane - med 11 mand på egen halvdel. Det er ikke godt nok.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af YentotreKaffe » 24. feb 2024, 15:55

AnyFellow skrev:
24. feb 2024, 14:42
Uanset hvad resultatet bliver synes jeg det er meget bekymrende, at vi nærmest ingenting skaber.

De 2 mål vi laver i dag er jeg ikke sikker på vi havde lavet mod et superligahold.

Defensivt står vi heller ikke specielt stærkt.

Jeg håber vi får strammet mere op, inden vi forhåbentlig rykker op, da vi ellers må være klare favoritter til at rykke ned igen.
Du er klar over at nye spillere skal spilles ind før vi kan vurdere hvordan vi kommer til at se ud? Og i et nyt system endda. De 2 af 3 indkøb af været til angrebet. Det er satme tidligt at kigge så langt frem. Forstår ikke de negative indlæg herinde

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Kristian » 24. feb 2024, 16:03

YentotreKaffe skrev:
24. feb 2024, 15:55
AnyFellow skrev:
24. feb 2024, 14:42
Uanset hvad resultatet bliver synes jeg det er meget bekymrende, at vi nærmest ingenting skaber.

De 2 mål vi laver i dag er jeg ikke sikker på vi havde lavet mod et superligahold.

Defensivt står vi heller ikke specielt stærkt.

Jeg håber vi får strammet mere op, inden vi forhåbentlig rykker op, da vi ellers må være klare favoritter til at rykke ned igen.
Du er klar over at nye spillere skal spilles ind før vi kan vurdere hvordan vi kommer til at se ud? Og i et nyt system endda. De 2 af 3 indkøb af været til angrebet. Det er satme tidligt at kigge så langt frem. Forstår ikke de negative indlæg herinde
Det er helt tydeligt, at vores nye måde at spille på, kræver tilvænning. Vi møder i dag et sammenspillet godt hold og vi føre 2-0. Sønderjyske er faktisk et godt hold og de er længere fremme i deres spil end vi er lige nu.

Sidder med følelsen af, at vi er et bedre hold i dag, men overlader alt for meget til Sønderjyske i perioder og de straffer os big time i dag.

Fin kamp og er så skal der ellers bare bygges på det her. Ingen panik tak!
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 479
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af AnyFellow » 24. feb 2024, 16:06

YentotreKaffe skrev:
24. feb 2024, 15:55
AnyFellow skrev:
24. feb 2024, 14:42
Uanset hvad resultatet bliver synes jeg det er meget bekymrende, at vi nærmest ingenting skaber.

De 2 mål vi laver i dag er jeg ikke sikker på vi havde lavet mod et superligahold.

Defensivt står vi heller ikke specielt stærkt.

Jeg håber vi får strammet mere op, inden vi forhåbentlig rykker op, da vi ellers må være klare favoritter til at rykke ned igen.
Du er klar over at nye spillere skal spilles ind før vi kan vurdere hvordan vi kommer til at se ud? Og i et nyt system endda. De 2 af 3 indkøb af været til angrebet. Det er satme tidligt at kigge så langt frem. Forstår ikke de negative indlæg herinde
Det kan så måske forsvare hvorfor vi skaber så få chancer, men det forklarer ikke hvorfor vi står så ringe defensivt.

Vi er ved at være så tæt på målet om superliga, at jeg gerne ville have set et AaB-hold i en bedre forfatning. Pt. synes jeg mere det stadig ligner det vi så i efteråret, selvom vi har haft en lang pause til at arbejde med tingene.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af DenSataniskeHest » 24. feb 2024, 16:10

De Boer er altså en væsenlig neddragering...

Besvar