AaB-Sønderjyske 24-02-24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14748
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Hanga » 25. feb 2024, 14:17

Kasper skrev:
25. feb 2024, 14:06
Otoa skal spille nærmest uanset hvad.
Klubben bløder penge og han er det største salgsobjekt. Caballo er muligvis bedre her og nu, men synes det giver fin mening at give Otoa spilletiden.
Hvis han er god nok så slår han dem også af. Ingen skal være sikret en startplads uden at præstere (hvilket jeg så også synes han har). Her håber jeg at AaB har lært lidt af Theo situationen fra sidste sæson. Vi havde muligvis ikke rodet rundt i divisionen nu hvis ikke man havde forceret en startplads til ham. En af mange dårlige dispositioner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af troelsh » 25. feb 2024, 14:19

Kasper skrev:
25. feb 2024, 14:06
Otoa skal spille nærmest uanset hvad.
Klubben bløder penge og han er det største salgsobjekt. Caballo er muligvis bedre her og nu, men synes det giver fin mening at give Otoa spilletiden.
Udover han er det største salgsobjekt synes jeg også han fortjener det. Han er bedre med bolden end de to andre, og det mangler vi i vores opbyggende spil.
Men det er ikke nemt at sætte anføreren eller viceanføreren af holdet.

Nu bliver jeg nok haglet ned, men alternativt skulle vi forsøge med 3-4-3 igen, og se hvordan det går med vores nye hurtige folk oppe foran.
Sønderjyske spillede den formation med et ganske offensivt udtryk.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Kasper » 25. feb 2024, 18:43

Hanga skrev:
25. feb 2024, 14:17
Kasper skrev:
25. feb 2024, 14:06
Otoa skal spille nærmest uanset hvad.
Klubben bløder penge og han er det største salgsobjekt. Caballo er muligvis bedre her og nu, men synes det giver fin mening at give Otoa spilletiden.
Hvis han er god nok så slår han dem også af. Ingen skal være sikret en startplads uden at præstere (hvilket jeg så også synes han har). Her håber jeg at AaB har lært lidt af Theo situationen fra sidste sæson. Vi havde muligvis ikke rodet rundt i divisionen nu hvis ikke man havde forceret en startplads til ham. En af mange dårlige dispositioner.
Synes ikke du kan sammenligne sidste sæson med vores udgangspunkt lige pt i denne sæson.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Kasper » 25. feb 2024, 18:43

Kasper skrev:
25. feb 2024, 18:43
Hanga skrev:
25. feb 2024, 14:17
Kasper skrev:
25. feb 2024, 14:06
Otoa skal spille nærmest uanset hvad.
Klubben bløder penge og han er det største salgsobjekt. Caballo er muligvis bedre her og nu, men synes det giver fin mening at give Otoa spilletiden.
Hvis han er god nok så slår han dem også af. Ingen skal være sikret en startplads uden at præstere (hvilket jeg så også synes han har). Her håber jeg at AaB har lært lidt af Theo situationen fra sidste sæson. Vi havde muligvis ikke rodet rundt i divisionen nu hvis ikke man havde forceret en startplads til ham. En af mange dårlige dispositioner.
Synes ikke du kan sammenligne sidste sæson med vores udgangspunkt lige pt i denne sæson.

Jeg er i øvrigt enig i at han har fortjent at spille.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14748
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Hanga » 25. feb 2024, 21:00

Kasper skrev:
25. feb 2024, 18:43
Hanga skrev:
25. feb 2024, 14:17
Kasper skrev:
25. feb 2024, 14:06
Otoa skal spille nærmest uanset hvad.
Klubben bløder penge og han er det største salgsobjekt. Caballo er muligvis bedre her og nu, men synes det giver fin mening at give Otoa spilletiden.
Hvis han er god nok så slår han dem også af. Ingen skal være sikret en startplads uden at præstere (hvilket jeg så også synes han har). Her håber jeg at AaB har lært lidt af Theo situationen fra sidste sæson. Vi havde muligvis ikke rodet rundt i divisionen nu hvis ikke man havde forceret en startplads til ham. En af mange dårlige dispositioner.
Synes ikke du kan sammenligne sidste sæson med vores udgangspunkt lige pt i denne sæson.
Men uanset hvor vi er skal man ikke spille hvis ikke man har gjort sig fortjent til det. Der skal ikke være fribilletter, heller ikke i 1 division. Vi er så helt enige i at netop har gjort sig fortjent til det, jeg synes bare umiddelbart ikke det skal være som back.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Pollack2 » 25. feb 2024, 23:27

R Rosenberg skrev:
25. feb 2024, 11:12
Maglau skrev:
25. feb 2024, 10:55
Hovedet skrev:
24. feb 2024, 15:30
Pollack2 skrev:
24. feb 2024, 15:03
Det er åbenlyst to superligahold som spillede i dag, men hverken vi eller SJE er SL hold i 2025-26, hvis vi/de spiller sådan her.
Ah, ikke nødvendigvis. Det forekommer mig, at vi efter et halvt års fravær fra Superligaen har ophøjet denne til en mytisk størrelse, og at vi har glemt de 33 sæsoner i samme Superliga, der gik forud.

I langt de fleste af de 33 sæsoner lå vi et eller andet sted i den bedste halvdel lysår fra nedrykning. Vi har spillet hundredevis af kampe, der mindede om det, vi så her i dag. Og der spilles fortsat et væld af opgør i Superligaen, der ikke hæver sig en tøddel over denne dags kamp.

Jeg er med andre ord ikke blevet blæst bagover, når jeg har set kampe som Randers-Lyngby, OB-Hvidovre, Viborg-Silkeborg, Vejle-AGF og hvad ved jeg.

AaB og SønderjyskE i deres nuværende forfatninger kan snildt slutte omkring 6. pladsen i den nuværende Superliga. Vi skal heller ikke undervurdere det faktum, at der findes meget få, om nogle, lande i Europa, hvor forskellen på den bedste og den næstbedste række er så lille, som den er i Danmark. Bare kig på pokalkampene.

Omvendt er det for AaBs vedkommende bekymrende, at vi faktisk kun har præsteret at vinde en af de sidste seks kampe, og at vi på intet tidspunkt har scoret mere end højst to mål. Vi producerer simpelt færre chancer end vi gjorde tidligere i sæsonen. Samtidig giver vi konsekvent flere chancer væk i den anden ende, hvilket også er forklaringen på, at vi slipper omtrent dobbelt så mange mål ind som tidligere i sæsonen.

Vi kulminerede i de to udebanekampe mod Vendsyssel og Horsens, hvor hhv. 3-1 og 4-1 afspejlede de faktiske begivenheder på banen. Dét hold, der optrådte ved de lejligheder, var slet og ret malplaceret i 1. division.
Enig - det var ikke rosenrødt i går, men der er ingen grund til alle dommedagsprofetierne. Det lyder som om vi skulle være det nye Hvidovre i næste sæson i superligaen.
Vi er fuldt ud på linje med Vejle Randers Viborg lyngby og til dels OB.
Så nej vi bliver næppe et top 6 hold i næste sæson og kan sagtens befinde os i en hård kamp mod nedrykning men ikke mere givet end det er for de førnævnte og sønderjyske.
Er sikker på at vi nok skal se forbedringer i truppen efter sommerferien.
Ro på
Hvad baserer du det på, at vi er mere det andet end det ene?
Det vat vist mig som indledte dommedagsstemningen og jeg indrømmer, at det er måske er lidt sortseeragtigt sikkert på baggrund af at have sat 2-0 over styr. Men at tro, at fordi vi i tidligere sæsoner er endt i sikker afstand fra nedrykning, så ender vi også der næste år er præcis samme naivitet som den tidligere ledelse af AaB lagde for dagen - og med velkendt resultat. Næste år skal vi for at undgå nedrykning være bedre end formentlig mindst to de her hold: Lyngby, Randers, Viborg, SjE og OB. Er det muligt? Ja. Er det sandsynligt? Tjaa... Til forskel fra os så er det hold, der er forholdsvist etablerede i deres koncepter og organisation. Vi er tilgengæld i gang med en decideret rekonstruktion. Det ser lovende og positivt ud, hvad tyskerne har sat i søen, men tilgengæld er der meget at arbejde med på banen, og det er bekymrende, at vi i efteråret gik i stå eller lige frem tilbage i udviklingen af spillet - dyrebar tid blev spildt på underlige eksperimenter, hvor tiden under Hilje skulle vise fremgang og mange tvivlede/tvivler? på at Hilje er den rigtige. Det håber jeg,han er, men i min optik skal vi simpelthen op på et højere niveau i løbet af forårets 13 resterende kampe for for alvor være klar til og med i SL.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2024, 14:19

Jeg ønsker ikke at piske en stemning op, men må lige af med en smule varm luft/undren...

Er jeg den eneste, som synes Daniel Ask´s debut var lidt besynderlig? Han kunne ikke rigtigt følge med tempoet og virkede skide sløv, og på billedet der blev taget af vores 3 debutanter, der ser han skæv ud ;) . Måske var han bare skide nervøs, men han ser sgu generelt skæv ud. Måske det bare er snus han tager, men alligevel...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10694
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2024, 14:23

FIDEL skrev:
26. feb 2024, 14:19
Jeg ønsker ikke at piske en stemning op, men må lige af med en smule varm luft/undren...

Er jeg den eneste, som synes Daniel Ask´s debut var lidt besynderlig? Han kunne ikke rigtigt følge med tempoet og virkede skide sløv, og billedet der blev taget af vores 3 debutanter, der ser han skæv ud ;) . Måske var han bare skide nervøs, men han ser sgu generelt skæv ud. Måske det bare er snus han tager, men alligevel...
50% af hans afleveringer resulterede i tabte bolde. I det hele taget virkede den centrale midtbane præcis lige så ringe som altid. Hvis ikke Ask er mere boldsikker end han viste weekenden, så står vi stadig med en tremands midtbane, hvor 2/3 helst ikke skal have bolden i det opbyggende spil.

Widell var ikke bedre end Højholt eller Ask, men var dog involveret i begge mål, og det trækker selvfølgelig op.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2024, 14:33

jonas386 skrev:
26. feb 2024, 14:23
FIDEL skrev:
26. feb 2024, 14:19
Jeg ønsker ikke at piske en stemning op, men må lige af med en smule varm luft/undren...

Er jeg den eneste, som synes Daniel Ask´s debut var lidt besynderlig? Han kunne ikke rigtigt følge med tempoet og virkede skide sløv, og billedet der blev taget af vores 3 debutanter, der ser han skæv ud ;) . Måske var han bare skide nervøs, men han ser sgu generelt skæv ud. Måske det bare er snus han tager, men alligevel...
50% af hans afleveringer resulterede i tabte bolde. I det hele taget virkede den centrale midtbane præcis lige så ringe som altid. Hvis ikke Ask er mere boldsikker end han viste weekenden, så står vi stadig med en tremands midtbane, hvor 2/3 helst ikke skal have bolden i det opbyggende spil.

Widell var ikke bedre end Højholt eller Ask, men var dog involveret i begge mål, og det trækker selvfølgelig op.
Enig.
Det mest bekymrende ved indsatsen er, at Ask har sine forcer i positionsspillet, afleveringer etc., dvs. han har en rolle, hvor han skal have MOD til at tage spillet til sig og bevare roen. Det så man intet af. Det kan naturligvis ændre sig.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Maglau » 26. feb 2024, 14:36

jonas386 skrev:
26. feb 2024, 14:23
FIDEL skrev:
26. feb 2024, 14:19
Jeg ønsker ikke at piske en stemning op, men må lige af med en smule varm luft/undren...

Er jeg den eneste, som synes Daniel Ask´s debut var lidt besynderlig? Han kunne ikke rigtigt følge med tempoet og virkede skide sløv, og billedet der blev taget af vores 3 debutanter, der ser han skæv ud ;) . Måske var han bare skide nervøs, men han ser sgu generelt skæv ud. Måske det bare er snus han tager, men alligevel...
50% af hans afleveringer resulterede i tabte bolde. I det hele taget virkede den centrale midtbane præcis lige så ringe som altid. Hvis ikke Ask er mere boldsikker end han viste weekenden, så står vi stadig med en tremands midtbane, hvor 2/3 helst ikke skal have bolden i det opbyggende spil.

Widell var ikke bedre end Højholt eller Ask, men var dog involveret i begge mål, og det trækker selvfølgelig op.
Vi kan selvfølgelig overhovedet ikke afskrive Ask efter en kamp selvom han var usansynligt ringe både med og uden bold. Han kan sagtens komme efter det og man bliver næppe kåret som den bedste spiller i den næstbedste svenske række med det niveau han viste i lørdags.
Jeg synes også at Widell virker malplaceret på midtbanen - han er alt for nem at spille udenom og for hektisk med bolden, men måske det bliver bedre når Ask kommer op i tempo.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Trickster » 26. feb 2024, 14:40

FIDEL skrev:
26. feb 2024, 14:19
Jeg ønsker ikke at piske en stemning op, men må lige af med en smule varm luft/undren...

Er jeg den eneste, som synes Daniel Ask´s debut var lidt besynderlig? Han kunne ikke rigtigt følge med tempoet og virkede skide sløv, og på billedet der blev taget af vores 3 debutanter, der ser han skæv ud ;) . Måske var han bare skide nervøs, men han ser sgu generelt skæv ud. Måske det bare er snus han tager, men alligevel...
Jeg tror, at han var meget nervøs. Det hjalp nok ikke på det, at første aktion resulterede i et dumt boldtab og frispark. Det er første kamp, så han skal selvfølgelig have chancen for at bevise sig. Det kan tage lidt tid - det burde vi kunne rumme. Det tager tid at vende sig til helt nye omgivelser og medspillere.

I United var mange også hurtige til at udråbe Højlund som et flop, her fire-fem måneder senere er han en af deres vigtigste spillere.
Hair is not a right: it´s a privilege!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5321
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af R Rosenberg » 26. feb 2024, 15:14

FIDEL skrev:
26. feb 2024, 14:19
Jeg ønsker ikke at piske en stemning op, men må lige af med en smule varm luft/undren...

Er jeg den eneste, som synes Daniel Ask´s debut var lidt besynderlig? Han kunne ikke rigtigt følge med tempoet og virkede skide sløv, og på billedet der blev taget af vores 3 debutanter, der ser han skæv ud ;) . Måske var han bare skide nervøs, men han ser sgu generelt skæv ud. Måske det bare er snus han tager, men alligevel...
Okay, okay - lad os få det ud: Jeg røg faktisk en giga bong med Ask 15 minutter inden kick off.

Næste gang er han mindre skæv, I promise.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 784
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Raptorr » 26. feb 2024, 15:26

R Rosenberg skrev:
26. feb 2024, 15:14
FIDEL skrev:
26. feb 2024, 14:19
Jeg ønsker ikke at piske en stemning op, men må lige af med en smule varm luft/undren...

Er jeg den eneste, som synes Daniel Ask´s debut var lidt besynderlig? Han kunne ikke rigtigt følge med tempoet og virkede skide sløv, og på billedet der blev taget af vores 3 debutanter, der ser han skæv ud ;) . Måske var han bare skide nervøs, men han ser sgu generelt skæv ud. Måske det bare er snus han tager, men alligevel...
Okay, okay - lad os få det ud: Jeg røg faktisk en giga bong med Ask 15 minutter inden kick off.

Næste gang er han mindre skæv, I promise.
Tak :) Kunne vi også få dig til at lade være med at drikke giraf øl med Kasper Jørgensen?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5321
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af R Rosenberg » 26. feb 2024, 17:08

Raptorr skrev:
26. feb 2024, 15:26
R Rosenberg skrev:
26. feb 2024, 15:14
FIDEL skrev:
26. feb 2024, 14:19
Jeg ønsker ikke at piske en stemning op, men må lige af med en smule varm luft/undren...

Er jeg den eneste, som synes Daniel Ask´s debut var lidt besynderlig? Han kunne ikke rigtigt følge med tempoet og virkede skide sløv, og på billedet der blev taget af vores 3 debutanter, der ser han skæv ud ;) . Måske var han bare skide nervøs, men han ser sgu generelt skæv ud. Måske det bare er snus han tager, men alligevel...
Okay, okay - lad os få det ud: Jeg røg faktisk en giga bong med Ask 15 minutter inden kick off.

Næste gang er han mindre skæv, I promise.
Tak :) Kunne vi også få dig til at lade være med at drikke giraf øl med Kasper Jørgensen?
Det kan han sgu slet ikke styre.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2024, 19:11

R Rosenberg skrev:
26. feb 2024, 15:14
FIDEL skrev:
26. feb 2024, 14:19
Jeg ønsker ikke at piske en stemning op, men må lige af med en smule varm luft/undren...

Er jeg den eneste, som synes Daniel Ask´s debut var lidt besynderlig? Han kunne ikke rigtigt følge med tempoet og virkede skide sløv, og på billedet der blev taget af vores 3 debutanter, der ser han skæv ud ;) . Måske var han bare skide nervøs, men han ser sgu generelt skæv ud. Måske det bare er snus han tager, men alligevel...
Okay, okay - lad os få det ud: Jeg røg faktisk en giga bong med Ask 15 minutter inden kick off.

Næste gang er han mindre skæv, I promise.
Okay, i det lys var det faktisk en flot indsats af ham.

Besvar