Runde 26. AaB - Kolding IF

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5329
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af R Rosenberg » 22. apr 2024, 15:35

doukas skrev:
22. apr 2024, 15:09
R Rosenberg skrev:
22. apr 2024, 15:01
Jeg hører Ripodsten. Jeg hører interview med Mathias Jørgensen. Jeg hører ham sige, at han synes, de lægger et godt pres de sidste 15-20 minutter og viser manpower samt jagter 4-3.

Jeg så et AaB, der havde parkeret bussen og stod og parerede Koldings tunge pres på AaB's mål.

Er det Jørgensen eller jeg, der lever på en anden planet?
Hørte også interviewet, og må bare sige, at det er helt på månen, det han udtaler, især da han taler om indledningen på kampen.
Altså, jeg tænker bare, om man umiddelbart inficeres med en form for virkellghedsfornægtelse, når man ansættes som spiller i AaB.

Hvor mange gange har man ikke hørt fx Pallesen og Lucas stå og lukke lignende lort ud.

Jeg glæder mig til den dag, der kommer en ballsy spiller i AaB, som stiller sig op og siger, at det kraftedeme er noget lort, og at alle de trofaste på lægterne satme må undskylde.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14769
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af Hanga » 22. apr 2024, 16:55

R Rosenberg skrev:
22. apr 2024, 15:35
doukas skrev:
22. apr 2024, 15:09
R Rosenberg skrev:
22. apr 2024, 15:01
Jeg hører Ripodsten. Jeg hører interview med Mathias Jørgensen. Jeg hører ham sige, at han synes, de lægger et godt pres de sidste 15-20 minutter og viser manpower samt jagter 4-3.

Jeg så et AaB, der havde parkeret bussen og stod og parerede Koldings tunge pres på AaB's mål.

Er det Jørgensen eller jeg, der lever på en anden planet?
Hørte også interviewet, og må bare sige, at det er helt på månen, det han udtaler, især da han taler om indledningen på kampen.
Altså, jeg tænker bare, om man umiddelbart inficeres med en form for virkellghedsfornægtelse, når man ansættes som spiller i AaB.

Hvor mange gange har man ikke hørt fx Pallesen og Lucas stå og lukke lignende lort ud.

Jeg glæder mig til den dag, der kommer en ballsy spiller i AaB, som stiller sig op og siger, at det kraftedeme er noget lort, og at alle de trofaste på lægterne satme må undskylde.
Helt enig!
Thelander har også stået i adskillige interviews i denne sæson og kommenteret på en hel anden kamp end den jeg lige havde set. Jeg ved ikke hvem det er de prøver at overbevise, det er er svær sag i hvert fald. Det styrker ikke just troen på at de kan vende udviklingen hvis de ikke engang kan være ærlige om tingenes tilstand.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af Hovedet » 22. apr 2024, 17:33

R Rosenberg skrev:
22. apr 2024, 09:00
Det er jo en gigantisk lortesituation for begge, og skulle det være en beslutning oppefra, skider ledelsen begge keepere, holdet samt alle fans grundigt op og ned ad ryggen.

Posavec bliver behandlet som lort, og det kan alle jo se - ikke mindst holdkammerater.

Men det er jo også synd for de Boer, at han skal udsættes for dette shit show og udskammes og latterliggøres af en hel landsdel, fordi nogen har en dagsorden.

Medmindre det er en beslutning taget af ledende figurer på holdet med lidt for meget magt, og ikke en politisk beslutning oppefra, så giver det absolut NUL mening.
Som jeg skrev noget om tidligere, har jeg simpelthen fået sværere og sværere ved at skille skidt fra kanel, da åbenlyst underlige dispositioner begrundes med stadig mere bizarre påstande, der lever deres eget liv og efterhånden ophøjes til knæsatte dogmer.

Men lad os tage et konkret udgangspunkt i valget af De Boer fremfor Posavec.

1) Han er valgt grundet bedre spil med fødderne. Dette var den første forklaring.

2) Ordrer fra "tyskerne" - eller "Tysken", som det nu også kaldes. Denne forklaring har nu gradvist taget over og fuldstændig remplaceret den første.

Den første forklaring virker bare underlig; men lige præcis "underlig" har jo kendetegnet hele Hiljemarks trænergerning i AaB. Der har ved gud altid hersket utilfredshed med denne og hin træner i AaB, men der har jo aldrig i klubbens historie været fremsat en sådan syndflod af luftige, vidtløftige og ikke sjældent direkte bizarre og/eller selvmodsigende begrundelser for en træners gøren og laden som i tilfældet Hiljemark. Det er i sig selv et sygdomstegn, når man skal gribe efter stadig mindre halmstrå for at tilføje mening til det meningsløse.

Den anden forklaring er decideret horribel. En cheftræner kan man jo skille sig af med - eller ligefrem sælge som i tilfældet Hiljemark. Og så er den pot jo ude, med mindre man hiver noget endnu mere bizart til truget. Hvis der derimod er tale om klubejere, der både dikterer spillervalg til detaljen og samtidig gør det ud fra kriterier, som ikke ville kunne forklares med andet end enten sindssyge eller bevidste bestræbelser på at skade AaB; i så fald befinder vi os i en Kubricks World Of Shit.

Hvis man imidlertid tager for gode varer, at tyskerne beskytter deres egne penge og investering på en så afsindig måde som ovenstående. Så griber jeg igen til den basale logik og stiller disse spørgsmål:

1) Hvorfor blev De Boer ikke valgt i efteråret? Her kunne man oven i købet meget lettere være sluppet afsted med den disposition, da Posavec efter den uheldige start havde et ry, som var han sendt fra Alle Målmands Helvede.

2) Hvis man forsøger at slippe af en løntung spiller; hvordan fremmer man salgsværdien af vedkommende ved demonstrativt at holde ham på bænken?

3) Er han i det hele taget løntung? Eller er det igen blot en indledende vidtløftig forklaring, der siden er blevet til sandhed?

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2573
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af baresi » 23. apr 2024, 07:04

Man kan da ikke undgå at tænke tanken At det ikke er træneren i AaB der sætter holdet
Men den bagved ift økonomi (løntung) eller salgsemne betragtningen
Posavec / De Boer er så langt ude at der er et eller andet galt.
De Boer valget er helt slukket
Ikke mindst måden på det - Posavec kom fra et godt efterår

Men vi har da samlet set ikke set ringere ud som hold end dette forår - helt håbløst

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af Buzz Killington » 23. apr 2024, 16:53

Ja ja waa waa waa.

Men hvorfor taler vi ikke mere om Widells mål? Det var jo ren Bergkamp jesus christ!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 791
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af Raptorr » 23. apr 2024, 17:24

Buzz Killington skrev:
23. apr 2024, 16:53
Ja ja waa waa waa.

Men hvorfor taler vi ikke mere om Widells mål? Det var jo ren Bergkamp jesus christ!
Det var forrygende, og jeg mistænker, at det var en indøvet detalje. Jeg tænker på måden Ross sendte den videre til Widell og Widells reaktion i retning mod Ross efter scoringen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af FIDEL » 23. apr 2024, 19:06

Raptorr skrev:
23. apr 2024, 17:24
Buzz Killington skrev:
23. apr 2024, 16:53
Ja ja waa waa waa.

Men hvorfor taler vi ikke mere om Widells mål? Det var jo ren Bergkamp jesus christ!
Det var forrygende, og jeg mistænker, at det var en indøvet detalje. Jeg tænker på måden Ross sendte den videre til Widell og Widells reaktion i retning mod Ross efter scoringen.
Det var eminent lavet af Widell, og Ross har bare et rigtigt fint blik for spillet. De to har haft en god relation i sæsonen.
Ross med 7 assists nu. Han kan godt få et stort gennembrud næste sæson, hvis midtbanen bliver bedre på bolden. Han skal selvfølgelig bygge på sit spil, fx. afslutninger og fysik. Jeg tror på ham som angriber.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5329
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af R Rosenberg » 23. apr 2024, 19:34

FIDEL skrev:
23. apr 2024, 19:06
Raptorr skrev:
23. apr 2024, 17:24
Buzz Killington skrev:
23. apr 2024, 16:53
Ja ja waa waa waa.

Men hvorfor taler vi ikke mere om Widells mål? Det var jo ren Bergkamp jesus christ!
Det var forrygende, og jeg mistænker, at det var en indøvet detalje. Jeg tænker på måden Ross sendte den videre til Widell og Widells reaktion i retning mod Ross efter scoringen.
Det var eminent lavet af Widell, og Ross har bare et rigtigt fint blik for spillet. De to har haft en god relation i sæsonen.
Ross med 7 assists nu. Han kan godt få et stort gennembrud næste sæson, hvis midtbanen bliver bedre på bolden. Han skal selvfølgelig bygge på sit spil, fx. afslutninger og fysik. Jeg tror på ham som angriber.
Jeg var en af dem, der var lidt loren ved Ross i efteråret. Men det er fine tal.

Dog vil jeg gerne se ham spille mod de store drenge, før jeg forudser et gennembrud. Men magter han dem, så kommer det.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14769
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af Hanga » 23. apr 2024, 19:41

R Rosenberg skrev:
23. apr 2024, 19:34
FIDEL skrev:
23. apr 2024, 19:06
Raptorr skrev:
23. apr 2024, 17:24
Buzz Killington skrev:
23. apr 2024, 16:53
Ja ja waa waa waa.

Men hvorfor taler vi ikke mere om Widells mål? Det var jo ren Bergkamp jesus christ!
Det var forrygende, og jeg mistænker, at det var en indøvet detalje. Jeg tænker på måden Ross sendte den videre til Widell og Widells reaktion i retning mod Ross efter scoringen.
Det var eminent lavet af Widell, og Ross har bare et rigtigt fint blik for spillet. De to har haft en god relation i sæsonen.
Ross med 7 assists nu. Han kan godt få et stort gennembrud næste sæson, hvis midtbanen bliver bedre på bolden. Han skal selvfølgelig bygge på sit spil, fx. afslutninger og fysik. Jeg tror på ham som angriber.
Jeg var en af dem, der var lidt loren ved Ross i efteråret. Men det er fine tal.

Dog vil jeg gerne se ham spille mod de store drenge, før jeg forudser et gennembrud. Men magter han dem, så kommer det.
Jeg havde også gerne set at han havde fået lidt flere scoringer på tavlen i denne sæson må jeg sige. Det er sådan en sæson hvor det er oplagt at han skal slå igennem. Har været med lidt tid nu og får mange chancer i 1 division. Jeg synes han gør det udmærket og har vist sig som en fin oplægger også, men for at tro på det store gennembrud, havde jeg sku gerne set ham lidt mere på tavlen selv. Men ok, han har heller ikke fået chancen kontinuerligt - klassisk AaB, så har vi næppe stillet med den samme angriber i mere end max 3 kampe ad gangen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2553
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af troelsh » 23. apr 2024, 20:18

Hanga skrev:
23. apr 2024, 19:41
R Rosenberg skrev:
23. apr 2024, 19:34
FIDEL skrev:
23. apr 2024, 19:06
Raptorr skrev:
23. apr 2024, 17:24
Buzz Killington skrev:
23. apr 2024, 16:53
Ja ja waa waa waa.

Men hvorfor taler vi ikke mere om Widells mål? Det var jo ren Bergkamp jesus christ!
Det var forrygende, og jeg mistænker, at det var en indøvet detalje. Jeg tænker på måden Ross sendte den videre til Widell og Widells reaktion i retning mod Ross efter scoringen.
Det var eminent lavet af Widell, og Ross har bare et rigtigt fint blik for spillet. De to har haft en god relation i sæsonen.
Ross med 7 assists nu. Han kan godt få et stort gennembrud næste sæson, hvis midtbanen bliver bedre på bolden. Han skal selvfølgelig bygge på sit spil, fx. afslutninger og fysik. Jeg tror på ham som angriber.
Jeg var en af dem, der var lidt loren ved Ross i efteråret. Men det er fine tal.

Dog vil jeg gerne se ham spille mod de store drenge, før jeg forudser et gennembrud. Men magter han dem, så kommer det.
Jeg havde også gerne set at han havde fået lidt flere scoringer på tavlen i denne sæson må jeg sige. Det er sådan en sæson hvor det er oplagt at han skal slå igennem. Har været med lidt tid nu og får mange chancer i 1 division. Jeg synes han gør det udmærket og har vist sig som en fin oplægger også, men for at tro på det store gennembrud, havde jeg sku gerne set ham lidt mere på tavlen selv. Men ok, han har heller ikke fået chancen kontinuerligt - klassisk AaB, så har vi næppe stillet med den samme angriber i mere end max 3 kampe ad gangen.
Jeg synes han har taget rigtig fine skridt i denne sæson. Han er i øvrigt stadig kun 19 år gammel, hvilket man godt kan glemme, fordi han har været omkring holdet længe. Han bør spille hver gang specielt når oprykningen er sikret, og det samme med Otoa og Bomholt.

Jeg håber virkelig vi kan forlænge med Ross til sommer, ellers kunne man godt frygte en AaB classic hvor han ryger for håndører

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 791
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af Raptorr » 23. apr 2024, 20:44

troelsh skrev:
23. apr 2024, 20:18
Hanga skrev:
23. apr 2024, 19:41
R Rosenberg skrev:
23. apr 2024, 19:34
FIDEL skrev:
23. apr 2024, 19:06
Raptorr skrev:
23. apr 2024, 17:24
Buzz Killington skrev:
23. apr 2024, 16:53
Ja ja waa waa waa.

Men hvorfor taler vi ikke mere om Widells mål? Det var jo ren Bergkamp jesus christ!
Det var forrygende, og jeg mistænker, at det var en indøvet detalje. Jeg tænker på måden Ross sendte den videre til Widell og Widells reaktion i retning mod Ross efter scoringen.
Det var eminent lavet af Widell, og Ross har bare et rigtigt fint blik for spillet. De to har haft en god relation i sæsonen.
Ross med 7 assists nu. Han kan godt få et stort gennembrud næste sæson, hvis midtbanen bliver bedre på bolden. Han skal selvfølgelig bygge på sit spil, fx. afslutninger og fysik. Jeg tror på ham som angriber.
Jeg var en af dem, der var lidt loren ved Ross i efteråret. Men det er fine tal.

Dog vil jeg gerne se ham spille mod de store drenge, før jeg forudser et gennembrud. Men magter han dem, så kommer det.
Jeg havde også gerne set at han havde fået lidt flere scoringer på tavlen i denne sæson må jeg sige. Det er sådan en sæson hvor det er oplagt at han skal slå igennem. Har været med lidt tid nu og får mange chancer i 1 division. Jeg synes han gør det udmærket og har vist sig som en fin oplægger også, men for at tro på det store gennembrud, havde jeg sku gerne set ham lidt mere på tavlen selv. Men ok, han har heller ikke fået chancen kontinuerligt - klassisk AaB, så har vi næppe stillet med den samme angriber i mere end max 3 kampe ad gangen.
Jeg synes han har taget rigtig fine skridt i denne sæson. Han er i øvrigt stadig kun 19 år gammel, hvilket man godt kan glemme, fordi han har været omkring holdet længe. Han bør spille hver gang specielt når oprykningen er sikret, og det samme med Otoa og Bomholt.

Jeg håber virkelig vi kan forlænge med Ross til sommer, ellers kunne man godt frygte en AaB classic hvor han ryger for håndører
Jeg er enig, tror også på Ross. Måske vi også skal huske på, at det her langt fra er et nemt hold at få et gennembrud på. Det er, alt andet lige, nemmere at slå igennem på et velspillende hold med et fungerende koncept og stamspillere, som de unge kan læne sig op ad. Da Spalvis, eller Kusk for den sags skyld, bragede igennem i 13/14, var det på et hold med et klokkeklart koncept og nogle stabile erfarne spillere til at ramme de unge ind.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af Hovedet » 23. apr 2024, 22:06

FIDEL skrev:
23. apr 2024, 19:06
Raptorr skrev:
23. apr 2024, 17:24
Buzz Killington skrev:
23. apr 2024, 16:53
Ja ja waa waa waa.

Men hvorfor taler vi ikke mere om Widells mål? Det var jo ren Bergkamp jesus christ!
Det var forrygende, og jeg mistænker, at det var en indøvet detalje. Jeg tænker på måden Ross sendte den videre til Widell og Widells reaktion i retning mod Ross efter scoringen.
Det var eminent lavet af Widell, og Ross har bare et rigtigt fint blik for spillet. De to har haft en god relation i sæsonen.
Ross med 7 assists nu. Han kan godt få et stort gennembrud næste sæson, hvis midtbanen bliver bedre på bolden. Han skal selvfølgelig bygge på sit spil, fx. afslutninger og fysik. Jeg tror på ham som angriber.
Der manifesterede sig også et kortvarigt smil på ellers yderst sammenbidte læber hos undertegnede.

Indtil jeg genså målet i langsom gengivelse: Her tyder alt på, at Widell slet og ret kiksede sin førsteberøring og derpå i øvrigt afsluttede svagt lige midt i målet.

Men i modstanderens net forvildede bolden sig altså, og det er jo hovedsagen.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af MrBangDK » 24. apr 2024, 10:56

I forbindelse med panorering ind over Vesttribunen var der en person med et "FUCK Tv2 Nord" 2-pinds flag. Er der nogen der kan bidrage til kontekst på dette? :)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af Jakobsen » 24. apr 2024, 11:06

MrBangDK skrev:
24. apr 2024, 10:56
I forbindelse med panorering ind over Vesttribunen var der en person med et "FUCK Tv2 Nord" 2-pinds flag. Er der nogen der kan bidrage til kontekst på dette? :)
De har vel tilladt sig at sætte fokus på hvor absurd mange af klubbens begrænsede penge der smides væk på få personers behov for et korstog for legalisering af pyro/fornægtelse af realiteterne som er, at det er ulovligt og hverken noget AaB eller DBU kan ændre på.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Don Bong
Junior
Junior
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21. jan 2021, 14:53

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af Don Bong » 24. apr 2024, 11:23

Jakobsen skrev:
24. apr 2024, 11:06
MrBangDK skrev:
24. apr 2024, 10:56
I forbindelse med panorering ind over Vesttribunen var der en person med et "FUCK Tv2 Nord" 2-pinds flag. Er der nogen der kan bidrage til kontekst på dette? :)
De har vel tilladt sig at sætte fokus på hvor absurd mange af klubbens begrænsede penge der smides væk på få personers behov for et korstog for legalisering af pyro/fornægtelse af realiteterne som er, at det er ulovligt og hverken noget AaB eller DBU kan ændre på.
Det kunne være super fint, hvis du kun ytrede dig om ting, du rent faktisk ved noget om. I stedet for de de ublu antagelser og mudderkast.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2191
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Runde 26. AaB - Kolding IF

Indlæg af Sauer » 24. apr 2024, 13:41

Don Bong skrev:
24. apr 2024, 11:23
Jakobsen skrev:
24. apr 2024, 11:06
MrBangDK skrev:
24. apr 2024, 10:56
I forbindelse med panorering ind over Vesttribunen var der en person med et "FUCK Tv2 Nord" 2-pinds flag. Er der nogen der kan bidrage til kontekst på dette? :)
De har vel tilladt sig at sætte fokus på hvor absurd mange af klubbens begrænsede penge der smides væk på få personers behov for et korstog for legalisering af pyro/fornægtelse af realiteterne som er, at det er ulovligt og hverken noget AaB eller DBU kan ændre på.
Det kunne være super fint, hvis du kun ytrede dig om ting, du rent faktisk ved noget om. I stedet for de de ublu antagelser og mudderkast.
Kan du gøre os klogere?

Besvar