Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af FlæskeFrank » 23. apr 2024, 10:02

Så gælder det første matchbold i kampen om oprykning.

Alt andet end sejr er uinteressant, da det formentlig betyder, at vi skal vente yderligere en uge på oprykning. Tak til Hiljemark for at bringe os i den gode situation.

Da vi var i Fredericia i marts holdt sejren hårdt. Vi kom bagud efter 3 minutter(lyder det bekendt!?), men fik kæmpet os tilbage og vandt til slut 3-2.

Jeg tror startopstillingen bliver den samme som sidst, men at attituden vil være væsentlig bedre.
de Boer
K. Jørgensen - Thelander - Kramer - Caballo
Ask - Højholt - Widell - M. Jørgensen - Ross
Bakiz

Sådan var det vel i søndags?

Jeg har booket billet til udebaneafsnittet. Og håber det forbandede år slutter på torsdag.
- FlæskeFrank

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 228
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af haghdk » 23. apr 2024, 10:47

Hvis en kamp hvor man endelig kan sikre oprykning ikke kan give motivation til at give alt hvad man har, så har man det forkerte job.
Jeg vil i hvert fald forvente at de kommer blæsende ud fra start.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af DGK » 23. apr 2024, 10:51

haghdk skrev:
23. apr 2024, 10:47
Hvis en kamp hvor man endelig kan sikre oprykning ikke kan give motivation til at give alt hvad man har, så har man det forkerte job.
Jeg vil i hvert fald forvente at de kommer blæsende ud fra start.
Jeg forudser at det bliver præcis som i de andre kampe. Et AaB hold som struggler og et modstanderhold som ligner Real Madrid

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2553
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af troelsh » 23. apr 2024, 11:02

Widell skal frem hvor han er god. Bomholt og Otoa skal spille hvor de er gode, og De Boer, Caballo og Bakiz skal ud

Posavec

Jørgensen - Kramer - Otoa - Ahlmann

Ask - Højholt - Bomholt

Jørgensen - Ross - Widell

Vestergaard
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. feb 2008, 12:01

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Vestergaard » 23. apr 2024, 12:30

‐---‐--------------------------Posavec----------------------
K.J-------------Kramer---------------Thelander-----------Ahlmann
---‐-----------------------------Otoa‐-------------------------------------------
---------------------Ask------------------Højholt----------------------------
---------------------------------Widell------------------------------------------
--------------M.Jørgensen-----------Ross------------------------------

Hvor gad jeg dog godt de ville prøve sådan en opstilling! Og så se at få lukket af bagved. Otoa som den bagerste spilfordeler og Widell som den forreste spilfordeler.

2-0 sejr med mål af M. Jørgensen og Ross :aabfan:

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Kasper » 23. apr 2024, 13:54

Fuldstændig latterligt kamptidspunkt. :thumbsdown:
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 791
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Raptorr » 23. apr 2024, 17:27

Vestergaard skrev:
23. apr 2024, 12:30
‐---‐--------------------------Posavec----------------------
K.J-------------Kramer---------------Thelander-----------Ahlmann
---‐-----------------------------Otoa‐-------------------------------------------
---------------------Ask------------------Højholt----------------------------
---------------------------------Widell------------------------------------------
--------------M.Jørgensen-----------Ross------------------------------

Hvor gad jeg dog godt de ville prøve sådan en opstilling! Og så se at få lukket af bagved. Otoa som den bagerste spilfordeler og Widell som den forreste spilfordeler.

2-0 sejr med mål af M. Jørgensen og Ross :aabfan:
Spændende. Godt forslag!

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 945
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Salle17 » 23. apr 2024, 20:47

Jeg synes, det er oplagt at skubbe Melker Widell frem, så det er Jørgensen på højre kant, Ross som 9'er, og Widell på venstre kant.

Midtbanen er utrolig dårlig og vinder næsten ingen dueller. Jeg så gerne, at Ask kom på bænken, men hvem der skulle være alternativet, ved jeg ikke. Måske Odada, men det virker ikke til, at han har en fremtid i AaB. Jeg har heller ikke den store fidus til Bakiz - det ser ud til, at han præsterer godt en gang imellem, og det synes jeg bare ikke er godt nok. Men igen, der er ikke rigtig nogen alternativer.

Og så ser jeg gerne, at vi får Otoa ind i startopstillingen. Det må gerne være på bekostning af Kramer, som jeg ikke synes gjorde en god figur mod Kolding.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10712
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af jonas386 » 23. apr 2024, 21:01

Otoa, Ross og Bomholt skal da bare have så mange minutter som muligt frem mod næste sæson.

Jeg tænker umiddelbart vi, såvidt muligt, bør prøve nedenstående. Om det er de Boer eller Posavec der starter kan for mig at se være et fedt, da jeg regner med de begge er fortid til sommer anyways.

Målmand
K.Jørgensen-Kramer-Thelander-Otoa
Bomholt-Højholt-Widell
M.Jørgensen-Ross-Adedeji

Ross som en art second striker bagved Jørgenen og Adedeji. Jeg ser ikke Ross som en kommende eneangriber i en 4-3-3, men derfor kan han stadig være en fin offensivspiller i oplæggerens rolle. Ask, Odada og Toku behøver vi for min skyld ikke at bruge for meget tid på. Jeg tror ikke vi forlænger samarbejdet med Odada, men jeg tror vi kommer til at være i markedet efter en lignende type.

Adedeji har bevist leveret et flot antal mål og assists i Herfølge-Boldklub Køge, og jeg synes hans fart og teknik bestemt er på superliganiveau. Der mangler noget i timingen på afleveringerne, og nogle gange kan han godt virke lidt rådvild med bolden, hvilket jeg også mistænker at være et klart produkt af, at holdet generelt har været dårligt trænet og dårligt sat op. Måske han ikke er manden til venstrekanten, men det er jo nu vi har muligheden for at få ham spillet ind på holdet, og finde ud af om der er noget at bygge op omkring, eller om vi bør kigge andre veje i superligaen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 791
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Raptorr » 23. apr 2024, 21:20

jonas386 skrev:
23. apr 2024, 21:01
Otoa, Ross og Bomholt skal da bare have så mange minutter som muligt frem mod næste sæson.

Jeg tænker umiddelbart vi, såvidt muligt, bør prøve nedenstående. Om det er de Boer eller Posavec der starter kan for mig at se være et fedt, da jeg regner med de begge er fortid til sommer anyways.

Målmand
K.Jørgensen-Kramer-Thelander-Otoa
Bomholt-Højholt-Widell
M.Jørgensen-Ross-Adedeji

Ross som en art second striker bagved Jørgenen og Adedeji. Jeg ser ikke Ross som en kommende eneangriber i en 4-3-3, men derfor kan han stadig være en fin offensivspiller i oplæggerens rolle. Ask, Odada og Toku behøver vi for min skyld ikke at bruge for meget tid på. Jeg tror ikke vi forlænger samarbejdet med Odada, men jeg tror vi kommer til at være i markedet efter en lignende type.

Adedeji har bevist leveret et flot antal mål og assists i Herfølge-Boldklub Køge, og jeg synes hans fart og teknik bestemt er på superliganiveau. Der mangler noget i timingen på afleveringerne, og nogle gange kan han godt virke lidt rådvild med bolden, hvilket jeg også mistænker at være et klart produkt af, at holdet generelt har været dårligt trænet og dårligt sat op. Måske han ikke er manden til venstrekanten, men det er jo nu vi har muligheden for at få ham spillet ind på holdet, og finde ud af om der er noget at bygge op omkring, eller om vi bør kigge andre veje i superligaen.
Må indrømme, at jeg ikke har opgivet Ask endnu (der må være en grund til, at de har hentet ham), men fair nok at Bomholt starter inde. Han har fortjent det. Kan godt lide, at der er gjort plads til Otoa.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af 634 » 23. apr 2024, 22:34

-------------------Jeg ved det ikke ------------------
-K. jørgensen- Thelander-Kramer- Ahlmann/Caballo
-------------------------Otoa------------------------------
------------Widell------------------Bomholt
-----M. Jørgensen----------------------Adedeji
------------------------Ross
Bakiz spiller ikke en kamp uden at vise noget man gerne vil se igen, men viser også noget tåkrummende og senest i Hobro kampen kostede han point, som jeg nok aldrig kommer til at glemme ham for. Adedeji har ikke scoret som startende spiller, og det virkede fortjent at sætte ham af start 11, men holdet har ikke spillet bedre siden, og vi kan nok fastslå at han er god at få spillet bolden op til. Han kan holde fast i bold besiddelse og er rigtig irriterende for modstanderne.
Bomholt er bare god med præcise afleveringer og god blik for spillet. Odada er kun lejet til sommer, og der er ikke perspektiv i at gøre ham til rygrads spiller.
Widell, M. Jørgensen og Ross siger sig selv.
Otoa er truppens bedste 6er, og der skal ikke være flere 6er på banen.
Ahlmann er måske at foretrække før Caballo men var det ikke i efteråret.
Arnorsons er god back op til midterforsvaret.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10712
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af jonas386 » 23. apr 2024, 22:47

Hvor kommer ideen med Otoa som 6’er nu fra? Han er vel om nogen arketypen på den moderne Premier League forsvarsspiller. Der mangler noget koncentration, erfaring og noget overblik, men typemæssigt har han både farten, fysikken og teknikken til at blive en klasseforsvarer. Hvis jeg var eks. FCK eller FCM ville jeg da i hvert fald holde et meget vågent øje med hans udvikling.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5079
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Kunji » 23. apr 2024, 23:09

jonas386 skrev:
23. apr 2024, 22:47
Hvor kommer ideen med Otoa som 6’er nu fra? Han er vel om nogen arketypen på den moderne Premier League forsvarsspiller. Der mangler noget koncentration, erfaring og noget overblik, men typemæssigt har han både farten, fysikken og teknikken til at blive en klasseforsvarer. Hvis jeg var eks. FCK eller FCM ville jeg da i hvert fald holde et meget vågent øje med hans udvikling.
Det kommer vel hovedsageligt af, at midtbanen er så historisk ringe defensivt og at Thelander og Kramer stadig har en stor stjerne hos mange.

Jeg synes, det er ret simpelt. Bænk Kramer eller Thelander. Ind med Otoa.

I min verden skal Bomholt, Ross og Otoa bare ind med det samme.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5329
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af R Rosenberg » 23. apr 2024, 23:39

Salle17 skrev:
23. apr 2024, 20:47
Jeg synes, det er oplagt at skubbe Melker Widell frem, så det er Jørgensen på højre kant, Ross som 9'er, og Widell på venstre kant.

Midtbanen er utrolig dårlig og vinder næsten ingen dueller. Jeg så gerne, at Ask kom på bænken, men hvem der skulle være alternativet, ved jeg ikke. Måske Odada, men det virker ikke til, at han har en fremtid i AaB. Jeg har heller ikke den store fidus til Bakiz - det ser ud til, at han præsterer godt en gang imellem, og det synes jeg bare ikke er godt nok. Men igen, der er ikke rigtig nogen alternativer.

Og så ser jeg gerne, at vi får Otoa ind i startopstillingen. Det må gerne være på bekostning af Kramer, som jeg ikke synes gjorde en god figur mod Kolding.
Jeg er lidt lækker på den der idé, og jeg håber, at man bruger resten af foråret til at prøve nogle ting af, hvad enten det er Haugaasen eller en ny.

Nogen vil gerne prøve Otoa på 6'eren. Den er jeg helt med på. Især da der virker til, at Thelander og Kramer bare SKAL spille. Jeg er enig i, at Bakiz ikke dur som 9'er. Jeg er enig i, at vi skal give max tid til de unge her i foråret.

Lad os se denne et par kampe:

Posavec
Jørgensen-Thelander-Kramer-Caballo
Otoa
Bomholt-Bakiz
Jørgensen-Ross-Widell
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af 634 » 24. apr 2024, 00:29

jonas386 skrev:
23. apr 2024, 22:47
Hvor kommer ideen med Otoa som 6’er nu fra? Han er vel om nogen arketypen på den moderne Premier League forsvarsspiller. Der mangler noget koncentration, erfaring og noget overblik, men typemæssigt har han både farten, fysikken og teknikken til at blive en klasseforsvarer. Hvis jeg var eks. FCK eller FCM ville jeg da i hvert fald holde et meget vågent øje med hans udvikling.
Højholt og Ask er bare til at spille bolden videre, Otoa er mere erobrer og sværere at tage bolden fra, samt han fører bolden mere frem i banen end blot at spille den videre. Otoa har også mere defensiv forståelse.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af 9520AaB » 24. apr 2024, 06:59

Hvis man er i tvivl om hvor Otoa skal placeres, så skal man tvangsindlægges til at se Unai Emerys tropper fra Villa.
Han placerer tit Konsa(som er CB) på højre back, og med kæmpe succes. Det kræver lidt taktisk forståelse omkring spilopbygning fra de andre spillere, og det kan måske blive problemet her.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 131
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Bugatti1 » 24. apr 2024, 08:19

Men gud, hvor er makkerparret, Risgård og Wúrtz savnet I deres prime - i top 3 i superligaen, efter min mening.

Gad godt se en graver eller Tøffe type på midten, en noget nul bullshit type.

Men:
Posavec

Jørgensen, Thelander, Otoa og Ahlmann

Bomholt, Højholt

Jørgensen, Bakiz, Widell

Ross/Helenius

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Reyad » 24. apr 2024, 09:04

Hvis vi endelig skal have Otoa et andet sted en midterforsvaret, hvilket jeg ikke mener, så er backen mere oplagt end 6’eren.
Det er efterhånden meget moderne med en tre-back opbygning. Enten skubber man en back ind eller en midtbane ned og rykker så den anden back ind centralt(City) eller skubber helt op. Otoa har hurtigheden til at dække en back defensivt og spillet til at styre opbygningen.

Mange moderne 6’er i dag er hurtigere på korte distancer og mere dynamiske (Falk, Kimmich, Rice osv). Her passer Otoa ikke ind i min optik. Han er mere en Old-School Viera-6’er.

Personligt tror jeg mere vi går over mod to dynamiske, stærke 6’er/8’ere der kan flere forskellige ting. Lidt som man ser hos Tottenham og som har kostet Højbjerg pladsen.
Tror også det var hvad man håbede Ask kunne. Og som man gerne vil se Højholt udvikle sig til. Det går bare ikke så godt.

Derfor ser jeg ikke Otoa på midten. Ville være oplagt centralt og jeg ville smide Kramer på bænken. Han vil eftersigende også videre efter sommer. Ellers på venstre back - for der er vi holdmæssigt svagest. Så skubber vi K. Jørgensen langt frem og M. Jørgensen mere ind centralt.

Det vil dog kræve mere disciplin af vores venstrekant end vi har være vant til på det sidste.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 643
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Alexis » 24. apr 2024, 09:20

Nej Bakiz skal ikke spille angriber. Børsting skulle ikke spille angriber. Van Weert skulle ikke være kant. Ludewig skulle ikke spille kant. Holgersson skulle ikke spille central midt. Og nej Otoa skal for satan da ikke spille midtbanespiller. Vi må stoppe med alt det roderi med at spille spillerne ude af position og tro vi kan opfinde alt muligt spændende. Otoa er midterforsvar. Og han skal spille midterforsvar. Det er der han har en fremtid og det er der vi skal have ham spillende hvis vi skal have ham solgt og tjene penge.
Og alt det utopi med at vi skal kunne begynde at kopiere europæiske topklubber og spille som city eller Sevilla er helt på månen. Altså den taktiske og tekniske formåen hos en gennemsnitlig AaB spiller er på ingen måder til at lave sådanne eksperimenter. Spil spillerne hvor de er bedst, og ikke alt det Football Manager med bare at rykke rundt på spillere.

Vestergaard
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. feb 2008, 12:01

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Vestergaard » 24. apr 2024, 10:33

En mand som Jeppe Tverskov startede vel også som centerforsvar. Ham kunne jeg godt se Otoa komme til at minde om med sine færdigheder på bolden, godt blik for spillet samt pasninger og sin gode fysik.

Besvar