Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af AnyFellow » 26. apr 2024, 07:14

Kasper skrev:
26. apr 2024, 06:46
martinaalborg skrev:
26. apr 2024, 05:29
Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare håber inderligt at vi rykker op.....så må vi lappe hullerne bagefter...med nye spillere til midt og forsvar.
Har det på fuldstændig samme måde. Kønt er det sgu ikke.
Nej nej, vi skal ned i 2. division, så vi får fred og ro til at bygge et hold op fra bunden. Det vil være meget bedre.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5086
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Kunji » 26. apr 2024, 07:48

AnyFellow skrev:
26. apr 2024, 07:14
Kasper skrev:
26. apr 2024, 06:46
martinaalborg skrev:
26. apr 2024, 05:29
Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare håber inderligt at vi rykker op.....så må vi lappe hullerne bagefter...med nye spillere til midt og forsvar.
Har det på fuldstændig samme måde. Kønt er det sgu ikke.
Nej nej, vi skal ned i 2. division, så vi får fred og ro til at bygge et hold op fra bunden. Det vil være meget bedre.
Haha. 😂
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af martinaalborg » 26. apr 2024, 08:14

Dejligt at se Josip Posavec i målet igen !
rigtig stærk indsats af ham, det kræver desværre nok et par træningspas og kampe før vores forsvar igen tør at overlade "målmandstjansen" til ham bagved og så istedet bruge kræfterne fremad og på at få presset bolden fra modstanderne. Jeg håber og tror på at vi ser en trodsaktion mod Hobro næste søndag!..
Indrømmet: humøret var ikke godt efter gårsdagens kamp, men efter at have set højdepunkter fra kampen vil jeg vælge at se positivt på de kommende kampe - en god og kampafgøerende målmand vil helt sikkert forplante sig over hele banen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af troelsh » 26. apr 2024, 08:18

martinaalborg skrev:
26. apr 2024, 05:29
Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare håber inderligt at vi rykker op.....så må vi lappe hullerne bagefter...med nye spillere til midt og forsvar.
Det er vildt man skal være bekymret med 12 points forspring. Men altså vi er et hold i total opløsning, og for kort tid var det 17 points forspring, og jeg kan sagtens se os tabe resten, eller måske en enkelt eller to uafgjort, også vi bare krydse fingre for Fredericia ikke laver et mirakel vinder resten. Deri ligger mit største håb dog.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Kasper » 26. apr 2024, 09:09

AnyFellow skrev:
26. apr 2024, 07:14
Kasper skrev:
26. apr 2024, 06:46
martinaalborg skrev:
26. apr 2024, 05:29
Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare håber inderligt at vi rykker op.....så må vi lappe hullerne bagefter...med nye spillere til midt og forsvar.
Har det på fuldstændig samme måde. Kønt er det sgu ikke.
Nej nej, vi skal ned i 2. division, så vi får fred og ro til at bygge et hold op fra bunden. Det vil være meget bedre.
Hvor kom den lige fra?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af R Rosenberg » 26. apr 2024, 09:20

Kasper skrev:
26. apr 2024, 09:09
AnyFellow skrev:
26. apr 2024, 07:14
Kasper skrev:
26. apr 2024, 06:46
martinaalborg skrev:
26. apr 2024, 05:29
Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare håber inderligt at vi rykker op.....så må vi lappe hullerne bagefter...med nye spillere til midt og forsvar.
Har det på fuldstændig samme måde. Kønt er det sgu ikke.
Nej nej, vi skal ned i 2. division, så vi får fred og ro til at bygge et hold op fra bunden. Det vil være meget bedre.
Hvor kom den lige fra?
Umiddelbart tænker jeg en fin hentydning til dem, der for et års tid siden havde den særdeles tåbelige holdning, at det ville være positivt med et år i 1. division, så vi kunne bygge op i fred og ro.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Hanga » 26. apr 2024, 09:26

R Rosenberg skrev:
26. apr 2024, 09:20
Kasper skrev:
26. apr 2024, 09:09
AnyFellow skrev:
26. apr 2024, 07:14
Kasper skrev:
26. apr 2024, 06:46
martinaalborg skrev:
26. apr 2024, 05:29
Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare håber inderligt at vi rykker op.....så må vi lappe hullerne bagefter...med nye spillere til midt og forsvar.
Har det på fuldstændig samme måde. Kønt er det sgu ikke.
Nej nej, vi skal ned i 2. division, så vi får fred og ro til at bygge et hold op fra bunden. Det vil være meget bedre.
Hvor kom den lige fra?
Umiddelbart tænker jeg en fin hentydning til dem, der for et års tid siden havde den særdeles tåbelige holdning, at det ville være positivt med et år i 1. division, så vi kunne bygge op i fred og ro.
Ja, so much for den genopbygning. Vi er dårlige nu end da vi rykkede ned og er stadig milevidt fra at have et fast, indarbejdet spillemæssigt koncept.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af R Rosenberg » 26. apr 2024, 09:29

Hanga skrev:
26. apr 2024, 09:26
R Rosenberg skrev:
26. apr 2024, 09:20
Kasper skrev:
26. apr 2024, 09:09
AnyFellow skrev:
26. apr 2024, 07:14
Kasper skrev:
26. apr 2024, 06:46
martinaalborg skrev:
26. apr 2024, 05:29
Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare håber inderligt at vi rykker op.....så må vi lappe hullerne bagefter...med nye spillere til midt og forsvar.
Har det på fuldstændig samme måde. Kønt er det sgu ikke.
Nej nej, vi skal ned i 2. division, så vi får fred og ro til at bygge et hold op fra bunden. Det vil være meget bedre.
Hvor kom den lige fra?
Umiddelbart tænker jeg en fin hentydning til dem, der for et års tid siden havde den særdeles tåbelige holdning, at det ville være positivt med et år i 1. division, så vi kunne bygge op i fred og ro.
Ja, so much for den genopbygning. Vi er dårlige nu end da vi rykkede ned og er stadig milevidt fra at have et fast, indarbejdet spillemæssigt koncept.
Og derfor skal en ny træner ind hellere i går end i morgen. Hiljemark var en fiasko. Haugaasen viser, at han var en del af samme fiasko-team.
Nu skal der rettes op, og der er ét skud i bøssen.
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 463
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. apr 2024, 09:47

Hanga skrev:
26. apr 2024, 09:26
R Rosenberg skrev:
26. apr 2024, 09:20
Kasper skrev:
26. apr 2024, 09:09
AnyFellow skrev:
26. apr 2024, 07:14
Kasper skrev:
26. apr 2024, 06:46
martinaalborg skrev:
26. apr 2024, 05:29
Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare håber inderligt at vi rykker op.....så må vi lappe hullerne bagefter...med nye spillere til midt og forsvar.
Har det på fuldstændig samme måde. Kønt er det sgu ikke.
Nej nej, vi skal ned i 2. division, så vi får fred og ro til at bygge et hold op fra bunden. Det vil være meget bedre.
Hvor kom den lige fra?
Umiddelbart tænker jeg en fin hentydning til dem, der for et års tid siden havde den særdeles tåbelige holdning, at det ville være positivt med et år i 1. division, så vi kunne bygge op i fred og ro.
Ja, so much for den genopbygning. Vi er dårlige nu end da vi rykkede ned og er stadig milevidt fra at have et fast, indarbejdet spillemæssigt koncept.
ja han brugte et år på at opbygge ingen ting.... jeg var stadig overrasket over han ikke røg i vinters, og jeg er sikker på han var fyret max efter et halvt år i superligaen.. der var ingen tegninger til noget som helst ..........

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af troelsh » 26. apr 2024, 10:19

Thelander mener forsvaret er en af holdets styrker.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... es-styrker

Det er rigtigt at det var det indtil 18. spillerunde.

Lige nu er det som en hullet si.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af jonas386 » 26. apr 2024, 10:43

troelsh skrev:
26. apr 2024, 10:19
Thelander mener forsvaret er en af holdets styrker.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... es-styrker

Det er rigtigt at det var det indtil 18. spillerunde.

Lige nu er det som en hullet si.
Jeg har sagt det efterhånden flere gange; Få nu tjekket de vandrør omkring Hornevej for bly.. Det kan simpelthen ikke være tilfældigt at enhver der befinder sig på Hornevej i en periode forvandles til savlende idioter.

Ift. 1. division, så havde det jo netop været oplagt med noget genopbygning, hvis ikke man samtidig havde insisteret på at holde fast i den omvandrende hjerneblødning Oscar Hiljemark. Desværre kan man ikke (såvidt jeg kan se) spille på at Elfsborg rykker ned, det ville ellers være penge direkte i kassen.

Anyways, så er der så mange problemer med vores bovlamme trup, at jeg ikke er et sekund i tvivl om at vi også spiller 1. division i 25/26 sæsonen, uanset om træneren hedder Klopp, Van Dam eller Havgås
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Hanga » 26. apr 2024, 10:57

troelsh skrev:
26. apr 2024, 10:19
Thelander mener forsvaret er en af holdets styrker.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... es-styrker

Det er rigtigt at det var det indtil 18. spillerunde.

Lige nu er det som en hullet si.
Igen en helt igennem virkelighedsfjern kommentar fra Thelander.
Han har naturligvis ret i at det var vores styrke i efteråret - godt hjulpet på vej af et ret defensivt udgangspunkt. Her i foråret har vi så forsøgt at spille mere offensivt, og straks er det tydeligt at se, at defensiven har store udfordringer. Det burde han simpelthen indrømme hvis man skal tage hans kommentar seriøst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af R Rosenberg » 26. apr 2024, 11:06

Hanga skrev:
26. apr 2024, 10:57
troelsh skrev:
26. apr 2024, 10:19
Thelander mener forsvaret er en af holdets styrker.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... es-styrker

Det er rigtigt at det var det indtil 18. spillerunde.

Lige nu er det som en hullet si.
Igen en helt igennem virkelighedsfjern kommentar fra Thelander.
Han har naturligvis ret i at det var vores styrke i efteråret - godt hjulpet på vej af et ret defensivt udgangspunkt. Her i foråret har vi så forsøgt at spille mere offensivt, og straks er det tydeligt at se, at defensiven har store udfordringer. Det burde han simpelthen indrømme hvis man skal tage hans kommentar seriøst.
Men det et jo bare AaB's spillere i en nøddeskal. Hvor mange gange har man ikke set og hørt Pallesen, Lucas m. fl. og nu Thelander og forleden M. Jørgensen stå og sige lort, som selv den mindst fodboldkyndige, debile idiot kan se, er ude af trit med virkeligheden.

Kæft, jeg savner spillere, der siger sandheden. Som indrømmer, at det er lort på lort. Som tager ansvar. Som har noget æresfølelse. Som lægger sig fladt ned, når alle kan se, at det er ad helvede til.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Halil » 26. apr 2024, 12:49

Bemærkninger til hajlashjt:

1 min: To giga chancer til Jørgensen og Melker. Det er sgu for ringe en af dem ikke sparker bolden i mål.

1-0 målet. Mikkel Wohlgemut, på 179 cm, får lov til at heade til bolden, mens 3 AaB-spillere, herunder Thelander, ser fobol. På et hjørnespark. Wohlgermut er først over den løse bold. Tvivlsomt forsvarsspil.

1H: Posavec disker op med flere gode redninger.

2-0 målet. Thelander er ikke god nok i duellen og afretningen af bolden hjælper ikke Posavec i målet. Dårlig.

Det lignende vi spillede mod et meget godt hold, men det var så Fredericia.
Uden Synd Ingen Frelse

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af R Rosenberg » 26. apr 2024, 13:07

Halil skrev:
26. apr 2024, 12:49
Bemærkninger til hajlashjt:

1 min: To giga chancer til Jørgensen og Melker. Det er sgu for ringe en af dem ikke sparker bolden i mål.

1-0 målet. Mikkel Wohlgemut, på 179 cm, får lov til at heade til bolden, mens 3 AaB-spillere, herunder Thelander, ser fobol. På et hjørnespark. Wohlgermut er først over den løse bold. Tvivlsomt forsvarsspil.

1H: Posavec disker op med flere gode redninger.

2-0 målet. Thelander er ikke god nok i duellen og afretningen af bolden hjælper ikke Posavec i målet. Dårlig.

Det lignende vi spillede mod et meget godt hold, men det var så Fredericia.
Enig. Jeg måtte også lige efter de første 20 min tjekke AaB's kampprogram, om det var en eller anden Europa Cup-kamp mod Liverpool eller andre i røde dragter, vi var endt ud i. Det var så Fredericia i den danske 1. division.
Ædruelighedens stemme

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Sønderhof » 26. apr 2024, 13:52

DenSataniskeHest skrev:
26. apr 2024, 09:47
Hanga skrev:
26. apr 2024, 09:26
R Rosenberg skrev:
26. apr 2024, 09:20
Kasper skrev:
26. apr 2024, 09:09
AnyFellow skrev:
26. apr 2024, 07:14
Kasper skrev:
26. apr 2024, 06:46


Har det på fuldstændig samme måde. Kønt er det sgu ikke.
Nej nej, vi skal ned i 2. division, så vi får fred og ro til at bygge et hold op fra bunden. Det vil være meget bedre.
Hvor kom den lige fra?
Umiddelbart tænker jeg en fin hentydning til dem, der for et års tid siden havde den særdeles tåbelige holdning, at det ville være positivt med et år i 1. division, så vi kunne bygge op i fred og ro.
Ja, so much for den genopbygning. Vi er dårlige nu end da vi rykkede ned og er stadig milevidt fra at have et fast, indarbejdet spillemæssigt koncept.
ja han brugte et år på at opbygge ingen ting.... jeg var stadig overrasket over han ikke røg i vinters, og jeg er sikker på han var fyret max efter et halvt år i superligaen.. der var ingen tegninger til noget som helst ..........
"Han" er det Kappmeier? ;) Det er ham der definere spilkonceptet og har sammensat trænerteam og spillertrup herefter.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Dennis Nielsen » 26. apr 2024, 14:25

Jeg fik desværre ikke set kampen.

har udelukkende set på stats. Udover boldbesiddelse kan jeg aflæse, at vi havde ret mange skud og xpg.

Var det så ringe eller er det resultatet der forårsager kritikken?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Hanga » 26. apr 2024, 14:42

Dennis Nielsen skrev:
26. apr 2024, 14:25
Jeg fik desværre ikke set kampen.

har udelukkende set på stats. Udover boldbesiddelse kan jeg aflæse, at vi havde ret mange skud og xpg.

Var det så ringe eller er det resultatet der forårsager kritikken?
I 1. halvleg har vi en kæmpe dobbelt chance indenfor det første minut, som vi skulle have scoret på. Herfra stod der Fredericia på langt det meste og kun Posavec holder os inde i kampen med adskillge refleksredninger.

I 2 halvleg bliver det noget bedre fra os og vi får bedre kontrol på kampen. Foruden målet skaber vi nogle enkelte gode chancer men det er aldrig sådan at vi har Fredericia ude i tovene.

Så to ret forskellige halvlege. Den ene direkte uacceptabel, den anden nogenlunde men ikke nok til at komme tilbage.

Kritikken er stor efter hver kamp fordi alle sukker desperat efter at se en bare lidt overbevisende præstation fra AaB. Men hver gang skuffer de.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 118
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af AaBWanKenobi » 26. apr 2024, 15:10

Vi er en mange, der i en del måneder har været bekymret ift. udviklingen af spillet/truppen.
Er vi snart ved at være der, hvor selv de største optimister må sige, at sæsonen har været dårlig på nær den oprykning, som vi vel stadig må antage er givet?
I går var endnu en jammerlig forestilling. Efter 27 runder i 1. div. er der INGENTING sket ift. udvikling af spilkoncept (eller udvikling af spillere), som Koldings træner krystalklart sagde efter forrige kamp.
Fredericia var klart det bedst spillende hold i går, og nu må det være slut med alt det BS om, hvor lang tid det tager at bygge et spilkoncept op. Lønstrup i Hillerød har de seneste to år fået i omegnen af 10 nye spillere begge år, og han har alligevel formået at få dem til at spille som et hold. At de ikke ligger højere i tabellen skyldes formodentligt, at deres budget er ca. 1/5 af AaB’s.
Steffen Dam siger endda, at AaB’s underliggende data viser, at de præsterer dårligere og dårligere.

Få ansat en ny træner pronto, og kom så i gang med at udvikle et spilkoncept. Hvis jeg kan se det, kan jeg fint acceptere en 10-plads næste år.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af FlæskeFrank » 26. apr 2024, 16:53

Lige omkring kampen i går, så var der vel ingen tvivl om, at udligningen ville komme efter reduceringen. Vi havde virkelig overtaget efter reduceringen. Men så bliver Otoa skadet og den lange pause, hvor han blev behandlet mistede vi helt og aldeles momentum.

Af frygt for jinx og alt muligt andet.

Men er 1. division ikke også lidt one-trick-pony. Der er rigtig mange hold, som er meget afklaret i deres spilsystem, men de kan også kun det ene. Derfor smider de også relativ mange point indbyrdes.

Så AaB har mødt hold, som er verdensmester i lige præcis en disciplin, men det rækker ikke til oprykning.
- FlæskeFrank

Besvar