Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af strangecap » 25. apr 2024, 20:00

Jeg vil fandme heller have 11 Nordjyske Leverpostejs Børsting'er på banen end den omgang ugidelig købespillere vi har nu!

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 257
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af FEDE » 25. apr 2024, 20:01

Lyfe skrev:
25. apr 2024, 19:49
Posavec eneste der har spillet en god kamp


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja!
Uden ham havde vi fået en gevaldig lussing

LyngesBudbringer
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. apr 2024, 19:59
Favoritspiller: Poul Buus

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af LyngesBudbringer » 25. apr 2024, 20:03

Fine TV billeder af Jørgensen & Jørgensen..
Man fik jo allermest fornemmelsen af at de er to forkælede snotunger..

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3870
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Gentleman Finn » 25. apr 2024, 20:04

Vi så enormt frustrerede ud i 1. halvleg. Jeg ville nok have ladet Widell spille hele kampen.. forstod ikke helt den udskiftning.

Helenius ligner en færdig mand, han var ikke en forstærkning at få ind til sidst.

Vi skal have den sejr mod Hobro så, der sikrer os oprykning

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af R Rosenberg » 25. apr 2024, 20:04

Der er absolut NUL ild i øjnene på de spillere her. NUL vilje til at vinde.
De har oprykningen i egne hænder, og de kunne sige "lad os lige vise alle, især vores trofaste fans, at vi mener det her" og vise, at nu skal I fandme se oprykning.

Men nej - endnu en kamp, hvor de ligner nogle, der ikke gider at være med.

De er pinlige.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3870
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Gentleman Finn » 25. apr 2024, 20:04

LyngesBudbringer skrev:
25. apr 2024, 20:03
Fine TV billeder af Jørgensen & Jørgensen..
Man fik jo allermest fornemmelsen af at de er to forkælede snotunger..
Det er dit første indlæg? Tag dig dog sammen

Martino1
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 27. feb 2024, 09:31
Favoritspiller: Winsnes

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Martino1 » 25. apr 2024, 20:05

Hvordan fanden kunne Bakiz få lov til at spille 80min…shit det var en af hans dårligste kampe i AaB-trøjen.
Måske AaB skulle høre om Michael Hansen ville være interesseret i at styre tropperne på Hornevej…

Posavec, Ross og til dels Mads Bomholt de eneste der kunne være indsatsen bekendt.

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 257
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af FEDE » 25. apr 2024, 20:05

Taber vi næste kamp - og Fredericia vinder.... Uha så er det gummiben - og et år mere i 1 division

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af emenike » 25. apr 2024, 20:06

Vores eneste håb er at Fredericia på et tidspunkt snubler i de sidste fem kampe. Når alt ligger i AaB’s hænder kan spillere og trænere ikke præstere en skid, det er jo nærmest blevet en naturlov.

Shit et oprydningsarbejde som tyskerne står overfor til sommer. En opgave man allerede burde være kommet et stykke af vejen med, men det er tydeligvis ikke tilfældet.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Lyfe » 25. apr 2024, 20:08

53-47 i bold besiddelse…
7 ud af de sidste 8 kampe det sket i


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3870
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Gentleman Finn » 25. apr 2024, 20:09

Martino1 skrev:
25. apr 2024, 20:05
Hvordan fanden kunne Bakiz få lov til at spille 80min…shit det var en af hans dårligste kampe i AaB-trøjen.
Måske AaB skulle høre om Michael Hansen ville være interesseret i at styre tropperne på Hornevej…

Posavec, Ross og til dels Mads Bomholt de eneste der kunne være indsatsen bekendt.
Der var flere i 1. Halvleg, der lignede nogle der ikke var der. Enten det eller også ren frustration hos enkelte. Men Widell udskiftningen gav sgu ikke rigtigt mening. Helenius skal heller ikke have et minut mere, når han lunter rundt på den måde

2. Halvleg bedre og vi burde nok også have fået 2-2 til sidst. Han stod godt ham fcf keeperen.

Så må de tage den oprykning hjemme mod Hobro. Vi har samtidigt givet Sønderjyske en gave i forhold til 1. Pladsen

Martino1
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 27. feb 2024, 09:31
Favoritspiller: Winsnes

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Martino1 » 25. apr 2024, 20:10

Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 20:09
Martino1 skrev:
25. apr 2024, 20:05
Hvordan fanden kunne Bakiz få lov til at spille 80min…shit det var en af hans dårligste kampe i AaB-trøjen.
Måske AaB skulle høre om Michael Hansen ville være interesseret i at styre tropperne på Hornevej…

Posavec, Ross og til dels Mads Bomholt de eneste der kunne være indsatsen bekendt.
Der var flere i 1. Halvleg, der lignede nogle der ikke var der. Enten det eller også ren frustration hos enkelte. Men Widell udskiftningen gav sgu ikke rigtigt mening. Helenius skal heller ikke have et minut mere, når han lunter rundt på den måde
Nej den udskiftning var helt til månen…

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3870
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Gentleman Finn » 25. apr 2024, 20:16

Noget af det må være trænerskiftet, synes flere ikke er der i 1. Det giver lidt uro i en trup når der er trænerskifte. Jeg havde nok ventet til vi havde sikret en oprykning, før jeg havde sagt god for at Hiljemark forlod klubben.

Nu bliver den Hobro kamp pludselig absurd vigtig, hvis fcf vinder ude mod SE.

Lederne i spillertruppen må også ind og tage noget mere ansvar i den her situation. Selvom der er 15 point tilbage at spille om, og vi er foran med 12 plus langt bedre målscore. Så har jeg ikke lyst til at skulle vente helt til en af de sidste par kampe.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af troelsh » 25. apr 2024, 20:18

FEDE skrev:
25. apr 2024, 20:05
Taber vi næste kamp - og Fredericia vinder.... Uha så er det gummiben - og et år mere i 1 division
Jep.

Skift nu for faen til den formation der har skaffet os denne gunstige position, hvorfor skal vi spille en formation hvor vi lukker 2-3 mål ind i hver kamp.

Jeg vil hellere se os fedte en kedelig 1-0 sejr hjem på en dødbold som vi gjorde i de første 18 kampe, end det her cirkus ..

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af FlemmingG » 25. apr 2024, 20:19

Martino1 skrev:
25. apr 2024, 20:10
Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 20:09
Martino1 skrev:
25. apr 2024, 20:05
Hvordan fanden kunne Bakiz få lov til at spille 80min…shit det var en af hans dårligste kampe i AaB-trøjen.
Måske AaB skulle høre om Michael Hansen ville være interesseret i at styre tropperne på Hornevej…

Posavec, Ross og til dels Mads Bomholt de eneste der kunne være indsatsen bekendt.
Der var flere i 1. Halvleg, der lignede nogle der ikke var der. Enten det eller også ren frustration hos enkelte. Men Widell udskiftningen gav sgu ikke rigtigt mening. Helenius skal heller ikke have et minut mere, når han lunter rundt på den måde
Nej den udskiftning var helt til månen…
Der er absolut NUL undskyldning for indsatsen i første halvleg. Vi blev fuldstændig ned og udspillet i første halvleg. Utilgiveligt. Jeg er alvorlig bange for at vi ikke får flere sejre i foråret - vi kan måske snige en uafgjort hjem, hvilket så belejligt nok vil være tilstrækkeligt til oprykning.
Der skal ryddes gevaldigt op i den trup, alt for mange vatpikke som ikke tager ansvar og mest af alt ligner nogle der ikke vil være her…
Er Sofus Berger lejet eller har de købt ham i Viborg? Han så MEGET interesant ud og klasser over vores midtbanespillere

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Mephisto2 » 25. apr 2024, 20:20

troelsh skrev:
25. apr 2024, 20:18
FEDE skrev:
25. apr 2024, 20:05
Taber vi næste kamp - og Fredericia vinder.... Uha så er det gummiben - og et år mere i 1 division
Jep.

Skift nu for faen til den formation der har skaffet os denne gunstige position, hvorfor skal vi spille en formation hvor vi lukker 2-3 mål ind i hver kamp.

Jeg vil hellere se os fedte en kedelig 1-0 sejr hjem på en dødbold som vi gjorde i de første 18 kampe, end det her cirkus ..
Hørt! Fatter ikke den forelskede i 4 mand bagved

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2556
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af baresi » 25. apr 2024, 20:20

I de næste kampe bør man søge noget mere stabilitet
Sæt widell ned på en 8er igen med hans store motor
Fjern højholt
Er otoa klar - giv ham 6eren ellers Odada
Der skal noget energi ind

Vires midtbane er HeLT slukket

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af FlemmingG » 25. apr 2024, 20:27

Ja, der bør skiftes ud i startopstillingen med de her præstationer. Men en af grundene til at vi præsterer så dårligt, det er alrså også at vi KONSTANT skifter rundt i start-11. Der er ingen relationer, der er intet flow. Det har altså rigtig meget at sige at løbemønstre og aftaler, bare sidder i skabet

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Hovedet » 25. apr 2024, 20:47

Lyfe skrev:
25. apr 2024, 20:08
53-47 i bold besiddelse…
7 ud af de sidste 8 kampe det sket i


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ah, det begyndte allerede langt tilbage i efteråret. I de første 3 kampe sad vi massivt på alting - bedst illustreret ved ikke færre end 29 afslutninger inden for målrammen og sammenlagt godt 60 forsøg mod modstanderens mål. I mindre omfang og med mindre succes fortsatte tendensen i de efterfølgende tre kampe. Derfra blev det mærkeligt - som i virkelig mærkeligt! Traumet satte ind!

Det så absolut tilforladeligt ud med hhv. 3-0 og 3-1 over Hillerød og Kolding hjemme. De pæne tal dækkede imidlertid over, at modstanderne nu var boldbesiddende (Kolding med 10 mand det meste af 2. halvleg!). Mod Hillerød hjemme var vi således nede på absurde 3 afslutninger inden for målrammen (som alle gik ind) - og ved dén lejlighed spillede den i sæsonen mest kampklare Sousa i øvrigt hele kampen.

Vi fraveg besynderligt nok ovenstående - og aldeles og komplet uforståelige - pindsvineprincip i de tre svære udebanekampe mod SønderjyskE, Vendsyssel og Horsens. Pudsigt nok spillede vi sæsonens sidste to gode kampe mod netop Vendsyssel og Horsens og vandt 3-1 og 4-1. I mellemtiden spillede vi på hjemmebane mod HB Køge. Efter 75 minutters spil havde vi haft; 1 hjørnespark og 2 afslutninger inden for målrammen begge uden for straffesparksfeltet!

Vores angst for at spille mod bundhold på Aalborg Stadion fortsatte mod B 93 og blev runden efter også knæsat som dogme på udebane; denne gang i Kolding, hvor vi tilbragte hele 2. halvleg i vores eget straffesparksfelt. Og til sidst lavede straffespark!

Vores offensiv blev mere og mere tandløs. Til gengæld blev vores defensiv mere og mere usikker i takt med overbefolkningen på banens sidste tredjedel. Vi slap således 6 mål ind i efterårets sidste 4 kampe mod rækkens absolutte bund 3 og - bevares da - Hobro.

Alle pile pegede mod Helvede, da vi gik til vinterpause, og jeg opfattede det som aldeles realistisk, at AaB ville sætte oprykningen over styr, hvis ikke klubben reagerede. Enorm var både min lettelse og forbløffelse over, at vi hentede 13 point i forårets første 5 kampe. Vi var så heldige, at flosklerne om "individuel kvalitet" efterhånden begyndte at dække over guddommelig indgriben på AaBs vegne.

Det sammenbrud, vi oplever nu, havde jeg forudset ville sætte ind ved forårets start. I så fald kunne vi have glemt alt om oprykning, selv om vi endda samtidig er heldige med, at holdene under top 2 - som AaB alene tilhører af navn og ikke af gavn - har neutraliseret hinanden.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3870
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Gentleman Finn » 25. apr 2024, 20:52

baresi skrev:
25. apr 2024, 20:20
I de næste kampe bør man søge noget mere stabilitet
Sæt widell ned på en 8er igen med hans store motor
Fjern højholt
Er otoa klar - giv ham 6eren ellers Odada
Der skal noget energi ind

Vires midtbane er HeLT slukket
Vores eneste dm vil jeg ikke tage ud nu. Selv hvis Otoa bliver klar aner han ikke hvad det vil sige at spille dm. Vi kommer til at se endnu mindre sammenhængende ud på den korte bane.

Hobro er heller ikke et hold der angriber meget, og kan køre den rundt som fcf, så det er mere vores boldomgang jeg vil se på i den kamp. Der er jeg ikke så nervøs for vores midtbane. Selvom vi skal have mere ud af midtbanen generelt og skal have vundet flere bolde fra vores pres. Da de fandt kombinationerne, og vi gik højere på på dem, der blev det pres for nemt at spille igennem for dem.

Besvar