Fra marken til parken. Pokal 24/25
- Kasper
- Allstar
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Re: Fra marken til parken. Pokal 24/25
Ej, hvor er jeg bitter over at vi ikke får lukket kampen i første halvleg, hvor vi har Silkeborg helt ude i tovene. Fantastisk presspil over hele linjen og kanon variation mellem kombinationer og direkte angrebsspil. Sublimt.
Desværre får Silkeborg bedre fat og vi laver et par dumme fejl.
Ærgelig afslutning på 2024, men der er bestemt noget at bygge videre på.
Alt det efter slutfløjtet. Det kan jeg tilgive, men skal nok lige bruge et par dage. Forhelvede Menno og forhelvede Kasper Jørgensen. Det er fandeme uprofessionelt.
Desværre får Silkeborg bedre fat og vi laver et par dumme fejl.
Ærgelig afslutning på 2024, men der er bestemt noget at bygge videre på.
Alt det efter slutfløjtet. Det kan jeg tilgive, men skal nok lige bruge et par dage. Forhelvede Menno og forhelvede Kasper Jørgensen. Det er fandeme uprofessionelt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
- Allstar
Når nu du er så dygtig at kunne bruge sådan oneliner fra det der store internet, kunne du så ikke også svinge dig op til at redegøre for, hvori det troldeagtige ligger?Baatnakken skrev: ↑16. dec 2024, 22:27Don't feed the trolldoukas skrev: ↑16. dec 2024, 21:34Vildt nok take efter den præstation, med mindre ironi er anvendtR Rosenberg skrev: ↑16. dec 2024, 21:12Nå, det kunne være, at de der tyskere og deres direktør skulle se at få hænderne op af lommen og begynde at tjene nogle penge, så man kunne hente nogle reelle forstærkninger i stedet for at spare klubben ihjel.
Den der discountstrategi med nabosønner, der ikke har evnerne samt et sammenrend af tvivlsomme lykkeriddere fra alle verdenshjørner kommer aldrig til at blive bæredygtigt.
Altså, medmindre man har sådan en Vejle-fetish, hvor bundpøleri og elevatortilværelse er noget, man tænder på.
Eller skal man partout bare synes, at det hele ser lyst og godt ud for ikke at være en trold i din sfære?
Ædruelighedens stemme
-
- Allstar
- Favoritspiller: Lars Thomsen
Jeg er meget enig. Jimenez er klart MOM IMO, og klart den bedste kamp han har spillet for os. Forhelvede han var god, satte jo nærmest ikke en fod forkert!!Justwinbro skrev: ↑16. dec 2024, 21:15Den måske bedste kamp i sæsonen. Kan ikke mindes at vi har kombineret så godt før og skabt så mange chancer. Vanvittigt vi ikke vinder den kamp. Widell med mange rigtig flotte aktioner, men som en anden skriver, så skal han ind i mellem vælge den nemme løsning i stedet.
Jeg synes Jimenez var fremragende i dag. Vinder mange dueller, god på bolden og i presset. Til gengæld elendige dødbolde. Kan han holde det niveau, så kan det blive godt med ham.
-
- Allstar
Nu har jeg lige set hjørnesparket igen. Han fløjter jo EFTER bolden er i spil! Det kan man sgu da ikke, så er der jo straffe eller frispark. Han kan sgu da ikke bare stoppe spillet efter bolden er sparket. Eller er der noget jeg ikke forstår? Ganske givet nok
men i den her situation??

- MortenN
- Superliga
- Favoritspiller: Strandli
- Geografisk sted: Nibe
raekkeettre skrev: ↑16. dec 2024, 23:02Nu har jeg lige set hjørnesparket igen. Han fløjter jo EFTER bolden er i spil! Det kan man sgu da ikke, så er der jo straffe eller frispark. Han kan sgu da ikke bare stoppe spillet efter bolden er sparket. Eller er der noget jeg ikke forstår? Ganske givet nokmen i den her situation??
Han kan fint fløjte…
Han kan bare ikke sige omspark
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely
Make people say
You're either weird or lonely
-
- Allstar
Hvordan kan han stoppe spillet? Ved en skade men da ellers ikke uden at bolden er ude af spil, eller der bliver lavet en forseelse. Så hvordan kan han fint fløjte uden nogle af de ovenstående dele bliver taget i brug efterfølgende?MortenN skrev: ↑16. dec 2024, 23:05raekkeettre skrev: ↑16. dec 2024, 23:02Nu har jeg lige set hjørnesparket igen. Han fløjter jo EFTER bolden er i spil! Det kan man sgu da ikke, så er der jo straffe eller frispark. Han kan sgu da ikke bare stoppe spillet efter bolden er sparket. Eller er der noget jeg ikke forstår? Ganske givet nokmen i den her situation??
Han kan fint fløjte…
Det er jo det MortenN skriver. Han kan fløjte, men ikke dømme omspark. Så er der vel kun frispark eller straffe tilbage. Kasper J. spurgte ham, hvad han fløjtede for, men kunne ikke få et svar. Da han blev ved med at spørge, blev han truet med et rødt kort.raekkeettre skrev: ↑16. dec 2024, 23:09Hvordan kan han stoppe spillet? Ved en skade men da ellers ikke uden at bolden er ude af spil, eller der bliver lavet en forseelse. Så hvordan kan han fint fløjte uden nogle af de ovenstående dele bliver taget i brug efterfølgende?MortenN skrev: ↑16. dec 2024, 23:05raekkeettre skrev: ↑16. dec 2024, 23:02Nu har jeg lige set hjørnesparket igen. Han fløjter jo EFTER bolden er i spil! Det kan man sgu da ikke, så er der jo straffe eller frispark. Han kan sgu da ikke bare stoppe spillet efter bolden er sparket. Eller er der noget jeg ikke forstår? Ganske givet nokmen i den her situation??
Han kan fint fløjte…
Jeg synes faktisk Putros dømmer en fin kamp!raekkeettre skrev: ↑16. dec 2024, 23:09Hvordan kan han stoppe spillet? Ved en skade men da ellers ikke uden at bolden er ude af spil, eller der bliver lavet en forseelse. Så hvordan kan han fint fløjte uden nogle af de ovenstående dele bliver taget i brug efterfølgende?MortenN skrev: ↑16. dec 2024, 23:05raekkeettre skrev: ↑16. dec 2024, 23:02Nu har jeg lige set hjørnesparket igen. Han fløjter jo EFTER bolden er i spil! Det kan man sgu da ikke, så er der jo straffe eller frispark. Han kan sgu da ikke bare stoppe spillet efter bolden er sparket. Eller er der noget jeg ikke forstår? Ganske givet nokmen i den her situation??
Han kan fint fløjte…
I situationen ved hjørnsparket(som skulle have været et målspark!) har han fokus på positionskampene i feltet. Her bryder Kasper Jørgensen med en SIF'er. Putros fløjter et splitsekund efter der er sparket. Jeg er ret sikker på det sker hele tiden. Vi er oprørte fordi vi scorer, men der er fløjte længe inden Oumar sætter panden på. En mindre fejl som ser uheldig ud fordi kuglen ryger i mål.
- hvis man skulle dømme noget havde det været frispark til Silkeborg.
Forstår ikke at der kun var lagt 4 min til. Der var foretaget 17 udskiftninger og der var massiv tidsudtrækning det sidste kvarter.
-
- Allstar
Nå jamen så er vi enige. KÆMPE fejl jo, specielt fordi der bliver scoret! Nu har jeg set MANGE fodbold kampe igennem et langt liv, dette har jeg dog aldrig set før. Flot...den dommer....argh!!!Raptorr skrev: ↑16. dec 2024, 23:20Det er jo det MortenN skriver. Han kan fløjte, men ikke dømme omspark. Så er der vel kun frispark eller straffe tilbage. Kasper J. spurgte ham, hvad han fløjtede for, men kunne ikke få et svar. Da han blev ved med at spørge, blev han truet med et rødt kort.raekkeettre skrev: ↑16. dec 2024, 23:09Hvordan kan han stoppe spillet? Ved en skade men da ellers ikke uden at bolden er ude af spil, eller der bliver lavet en forseelse. Så hvordan kan han fint fløjte uden nogle af de ovenstående dele bliver taget i brug efterfølgende?MortenN skrev: ↑16. dec 2024, 23:05raekkeettre skrev: ↑16. dec 2024, 23:02Nu har jeg lige set hjørnesparket igen. Han fløjter jo EFTER bolden er i spil! Det kan man sgu da ikke, så er der jo straffe eller frispark. Han kan sgu da ikke bare stoppe spillet efter bolden er sparket. Eller er der noget jeg ikke forstår? Ganske givet nokmen i den her situation??
Han kan fint fløjte…
-
- Allstar
Han fløjter efter der er sparket. Det har jeg aldrig set før, uden at der bliver dømt straffe eller frispark. Nu er han bare "uheldig" at hans fejl bliver udpenslet fordi der bliver scoret. Men ikke mindst er det jo en kæmpe fejl. Og nej, jeg har aldrig set det før. Han kigger endda ud på sparkeren og fløjter så alligevel selvom bolden kommer i spil.Sønderhof skrev: ↑16. dec 2024, 23:22Jeg synes faktisk Putros dømmer en fin kamp!raekkeettre skrev: ↑16. dec 2024, 23:09Hvordan kan han stoppe spillet? Ved en skade men da ellers ikke uden at bolden er ude af spil, eller der bliver lavet en forseelse. Så hvordan kan han fint fløjte uden nogle af de ovenstående dele bliver taget i brug efterfølgende?MortenN skrev: ↑16. dec 2024, 23:05raekkeettre skrev: ↑16. dec 2024, 23:02Nu har jeg lige set hjørnesparket igen. Han fløjter jo EFTER bolden er i spil! Det kan man sgu da ikke, så er der jo straffe eller frispark. Han kan sgu da ikke bare stoppe spillet efter bolden er sparket. Eller er der noget jeg ikke forstår? Ganske givet nokmen i den her situation??
Han kan fint fløjte…
I situationen ved hjørnsparket(som skulle have været et målspark!) har han fokus på positionskampene i feltet. Her bryder Kasper Jørgensen med en SIF'er. Putros fløjter et splitsekund efter der er sparket. Jeg er ret sikker på det sker hele tiden. Vi er oprørte fordi vi scorer, men der er fløjte længe inden Oumar sætter panden på. En mindre fejl som ser uheldig ud fordi kuglen ryger i mål.
- hvis man skulle dømme noget havde det været frispark til Silkeborg.
Forstår ikke at der kun var lagt 4 min til. Der var foretaget 17 udskiftninger og der var massiv tidsudtrækning det sidste kvarter.
Barkiz burde havde været vist ud, der kunne være dømt straffe til Ross, og der bliver lagt 4 min til efter en MASSIV tidsudtrækning, og 4 udskiftninger, og et mål....så lægger han så næsten 2 min til de 4 min i overtiden, som jo ikke giver mening, da der bliver lagt 4 min til i en 45 min. Halvleg....og hvad, et gult kort til SIF efter jeg ved ikke hvor mange frispark og stoppede angreb.
Jeg ser ikke det hold, som leverede en stærk indsats i dag som "nabosønner og et sammenrend af tvivlsomme lykkeriddere". Der er talenter, både af egen avl og fra udlandet, suppleret med folk som Müller, Pudel og Diakete. De har som hold udviklet sig i efteråret, og der er grund til at tro på yderligere udvikling. Når vi dertil lægger 7 points afstand til nedrykning og tegn på handlekraft hos den sportslige ledelse, så mener jeg, at første halvdel af sæsonen er absolut godkendt. Derudover er jeg sikker på, at der arbejdes på at tjene penge og skabe stabil drift. Men det er et langsigtet projekt, som vi i øvrigt har vidst længe.R Rosenberg skrev: ↑16. dec 2024, 21:12Nå, det kunne være, at de der tyskere og deres direktør skulle se at få hænderne op af lommen og begynde at tjene nogle penge, så man kunne hente nogle reelle forstærkninger i stedet for at spare klubben ihjel.
Den der discountstrategi med nabosønner, der ikke har evnerne samt et sammenrend af tvivlsomme lykkeriddere fra alle verdenshjørner kommer aldrig til at blive bæredygtigt.
Altså, medmindre man har sådan en Vejle-fetish, hvor bundpøleri og elevatortilværelse er noget, man tænder på.
-
- Junior
- Geografisk sted: Aalborg
Spillemæssigt én af efterårets bedste kampe hidtil, men desværre uheldigt nederlag, som er på grænsen til at være ufortjent. AaB var spille- og chancemæssigt bedst, men det gælder jo om at score. Og der manglede der lidt effektivitet. Men jeg synes egentlig at hele holdet spiller en fin kamp. Ingen faldt igennem.
Dommeren var jeg ikke imponeret af. Stort set alle 50-50-kendelser dømte han til gæsternes fordel. Er han fra Silkeborg ham dersens Putros? Jeg syntes ikke der var straffespark til Silkeborg i første halvleg, men nu så jeg den også kun fra lægterne på stadion. Jeg syntes Pudel kom først på bolden og så vælter Bakiz ind i ham, som jeg ser det. Med hensyn til det annullerede mål, så blev der fløjtet af, før der blev mål. Så det er svært at vurdere, om der også var blevet mål, hvis der ikke var blevet fløjtet. Men uanset hvad syntes jeg, at dommeren havde en dårlig dag på kontoret.
Holdopstillingen i dag kunne jeg godt lide. Jeg mener, at den var tæt på at være AaB´s stærkest mulige p.t. Og spillet var da også derefter. Mest af alt savnede jeg dog en rigtig stærk centerforward. Men selv Jimenez syntes jeg gjorde det godt på midtbanen - ham har jeg ellers ikke altid været lige imponeret af. Dog manglede der noget skarphed på den sidste tredjedel af banen. Det gjaldt for både Widell, Bomholt og Ardedeji (kan ikke stave til hans navn, tror jeg he he).
Ærgerligt med exit fra Pokalen, men gode takter, som giver grund til optimisme for forårssæsonen. Jeg synes ikke, at AaB ligner en nedrykker.
Dommeren var jeg ikke imponeret af. Stort set alle 50-50-kendelser dømte han til gæsternes fordel. Er han fra Silkeborg ham dersens Putros? Jeg syntes ikke der var straffespark til Silkeborg i første halvleg, men nu så jeg den også kun fra lægterne på stadion. Jeg syntes Pudel kom først på bolden og så vælter Bakiz ind i ham, som jeg ser det. Med hensyn til det annullerede mål, så blev der fløjtet af, før der blev mål. Så det er svært at vurdere, om der også var blevet mål, hvis der ikke var blevet fløjtet. Men uanset hvad syntes jeg, at dommeren havde en dårlig dag på kontoret.
Holdopstillingen i dag kunne jeg godt lide. Jeg mener, at den var tæt på at være AaB´s stærkest mulige p.t. Og spillet var da også derefter. Mest af alt savnede jeg dog en rigtig stærk centerforward. Men selv Jimenez syntes jeg gjorde det godt på midtbanen - ham har jeg ellers ikke altid været lige imponeret af. Dog manglede der noget skarphed på den sidste tredjedel af banen. Det gjaldt for både Widell, Bomholt og Ardedeji (kan ikke stave til hans navn, tror jeg he he).
Ærgerligt med exit fra Pokalen, men gode takter, som giver grund til optimisme for forårssæsonen. Jeg synes ikke, at AaB ligner en nedrykker.
-
- Allstar
Enig! Dog vil jeg lige rette dig, det var Kramer der kom for sent, og der var straffe, derfor heller ikke nogle AaB spillere der sagde noget til det...Kramer viste det godt. Men ellers enig...
-
- Allstar
Enig! Dog vil jeg lige rette dig, det var Kramer der kom for sent, og der var straffe, derfor heller ikke nogle AaB spillere der sagde noget til det...Kramer viste det godt. Men ellers enig...calciomania skrev: ↑16. dec 2024, 23:43Spillemæssigt én af efterårets bedste kampe hidtil, men desværre uheldigt nederlag, som er på grænsen til at være ufortjent. AaB var spille- og chancemæssigt bedst, men det gælder jo om at score. Og der manglede der lidt effektivitet. Men jeg synes egentlig at hele holdet spiller en fin kamp. Ingen faldt igennem.
-
- Junior
- Geografisk sted: Aalborg
Nå ok, jeg så den også kun live på stadion, så ikke i slow. Så jeg syntes det så ud som om det var Pudel, men altså min umiddelbare indskydelse var stadig, at straffet så tyndt ud. Men måske har I andre set det i tre-fire slows og har derfor en anden opfattelse. Jeg må lige se, om jeg kan finde nogle highligts på nettet, så jeg kan se den i slow he heraekkeettre skrev: ↑17. dec 2024, 00:00Enig! Dog vil jeg lige rette dig, det var Kramer der kom for sent, og der var straffe, derfor heller ikke nogle AaB spillere der sagde noget til det...Kramer viste det godt. Men ellers enig...
-
- 2. div
- Favoritspiller: Prica
Spot on, men det er nok bedst bare at ignorere ham, han prøver bare at fremprovokere en reaktionRaptorr skrev: ↑16. dec 2024, 23:31Jeg ser ikke det hold, som leverede en stærk indsats i dag som "nabosønner og et sammenrend af tvivlsomme lykkeriddere". Der er talenter, både af egen avl og fra udlandet, suppleret med folk som Müller, Pudel og Diakete. De har som hold udviklet sig i efteråret, og der er grund til at tro på yderligere udvikling. Når vi dertil lægger 7 points afstand til nedrykning og tegn på handlekraft hos den sportslige ledelse, så mener jeg, at første halvdel af sæsonen er absolut godkendt. Derudover er jeg sikker på, at der arbejdes på at tjene penge og skabe stabil drift. Men det er et langsigtet projekt, som vi i øvrigt har vidst længe.R Rosenberg skrev: ↑16. dec 2024, 21:12Nå, det kunne være, at de der tyskere og deres direktør skulle se at få hænderne op af lommen og begynde at tjene nogle penge, så man kunne hente nogle reelle forstærkninger i stedet for at spare klubben ihjel.
- doukas
- Allstar
- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Vi rykkede ned med et hold fuld af dyre udlændinge og hjemvendte sønner, ikke?R Rosenberg skrev: ↑16. dec 2024, 21:58Vi tabte, ikke?doukas skrev: ↑16. dec 2024, 21:34Vildt nok take efter den præstation, med mindre ironi er anvendtR Rosenberg skrev: ↑16. dec 2024, 21:12Nå, det kunne være, at de der tyskere og deres direktør skulle se at få hænderne op af lommen og begynde at tjene nogle penge, så man kunne hente nogle reelle forstærkninger i stedet for at spare klubben ihjel.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
- Allstar
Jeg synes også det er pisse ringe, at vores tyske venner ikke også lige i deres fritid, kan stoppe den krig i Ukraine...de laver ikke en skid der inde på hornevej! Hænderne op af lommernedoukas skrev: ↑17. dec 2024, 07:39Vi rykkede ned med et hold fuld af dyre udlændinge og hjemvendte sønner, ikke?R Rosenberg skrev: ↑16. dec 2024, 21:58Vi tabte, ikke?doukas skrev: ↑16. dec 2024, 21:34Vildt nok take efter den præstation, med mindre ironi er anvendtR Rosenberg skrev: ↑16. dec 2024, 21:12Nå, det kunne være, at de der tyskere og deres direktør skulle se at få hænderne op af lommen og begynde at tjene nogle penge, så man kunne hente nogle reelle forstærkninger i stedet for at spare klubben ihjel.

Ja, vi har gang i den oprydning som de fleste herinde vel har skreget på i snart 10 år. Pt. er vi et bundhold, men det er da med langt mere pondus og ærgerrighed end jeg nogensinde har kunne huske Vejle i superligaen. Vi er langt fra i mål, faktisk er vi jo nærmest kun begyndt, men jeg synes efterhånden at kunne se et fint fundament og nogle forudsætninger for at få stablet et ret solidt hold på benene.R Rosenberg skrev: ↑16. dec 2024, 21:55Det var en generelt betragtning efter årets sidste kamp. Det er det indtryk jeg sidder med uge efter uge, ja.jonas386 skrev: ↑16. dec 2024, 21:19Jeg er med på, at en kamp ikke skal afgøre det ene eller andet, men er det virkelig det indtryk du sidder med efter i aften?R Rosenberg skrev: ↑16. dec 2024, 21:12Nå, det kunne være, at de der tyskere og deres direktør skulle se at få hænderne op af lommen og begynde at tjene nogle penge, så man kunne hente nogle reelle forstærkninger i stedet for at spare klubben ihjel.
Dagens opstilling
Tysker
Dansker-Hollænder-Tysker-Dansker
Dansker-Hollænder-Svensker
Dansker-Dansker-Englænder
Indskiftere
Dansker
Dansker
Dansker
Amerikaner
Senegaleser
Den ene hollænder og englænderen er hentet i danske klubber. Sammenlign evt. med en starter i Randers, Viborg eller SønderjyskE
Vi kreerer en del i aften, men scorer 1 mål i 1. minut og derefter den sædvanlige rutine, at vi skaber en del, men "ikke kender vores besøgelsestid". Altså 0 mål på 89 minutter.
Det er da på alle mulige måder rart, at der er fremskridt i spillet, men det er jo ét fedt, når angriberen hedder Ross eller Iredale. Eller når en spiller som John ses klovne rundt på banen.
Mig bekendt er det flere mål end modstanderen, der vinder fodboldkampe. Og dén disciplin excellerer man ikke just i. Vi har i snit scoret 1 mål pr. kamp, mens vi har lukket knap det dobbelte ind. Det er Vejle-vejen.
Når jeg bliver provokeret af betegnelsen lejesvende, så er det fordi det typisk er noget jeg forbinder med spillere der (på banen) åbenlyst er ligeglade med om de vinder eller taber, bliver oppe eller rykker ned, fordi de alligevel ikke har planer om at blive i klubben. Det er slet ikke sådan jeg kender det nuværende AaB-hold. Jeg synes ikke der er mange opgivende attituder, eller spillere der virker til de hellere ville lave alt muligt andet.
Desuden synes jeg faktisk der er flere dygtige fodboldspillere på holdet, der har potentialet til at blive superligaprofiler, og hvor jeg selv kan se de er blevet bedre som efteråret er skredet frem. Selvfølgelig mangler der en angriber, men det kan der jo gøres noget ved. Jeg er mere tryg ved et hold der skaber optræk til chancer, men ikke sparker dem ind, end et hold der intet producerer, men alligevel får bolden skovlet i kassen fra tid til anden grundet individuelle præstationer.
Desuden er det jo heller ikke i år eller næste år vi skal begynde at spille med om medaljer eller europa. Det ligger trods alt lidt ude i fremtiden. Men vi er tættere på i dag end vi var i sommer, og selvfølgelig meget tættere på end vi var i sidste sæson.
Jeg tror nedrykningsspillet bliver godt for os, og en god mulighed for virkelig at få lagt ovenpå offensivt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
- Allstar
Jamen, jeg er for så vidt enig. Og oprydningen var jo imperativ og skulle komme før eller siden.jonas386 skrev: ↑17. dec 2024, 08:49Ja, vi har gang i den oprydning som de fleste herinde vel har skreget på i snart 10 år. Pt. er vi et bundhold, men det er da med langt mere pondus og ærgerrighed end jeg nogensinde har kunne huske Vejle i superligaen. Vi er langt fra i mål, faktisk er vi jo nærmest kun begyndt, men jeg synes efterhånden at kunne se et fint fundament og nogle forudsætninger for at få stablet et ret solidt hold på benene.R Rosenberg skrev: ↑16. dec 2024, 21:55Det var en generelt betragtning efter årets sidste kamp. Det er det indtryk jeg sidder med uge efter uge, ja.jonas386 skrev: ↑16. dec 2024, 21:19Jeg er med på, at en kamp ikke skal afgøre det ene eller andet, men er det virkelig det indtryk du sidder med efter i aften?R Rosenberg skrev: ↑16. dec 2024, 21:12Nå, det kunne være, at de der tyskere og deres direktør skulle se at få hænderne op af lommen og begynde at tjene nogle penge, så man kunne hente nogle reelle forstærkninger i stedet for at spare klubben ihjel.
Dagens opstilling
Tysker
Dansker-Hollænder-Tysker-Dansker
Dansker-Hollænder-Svensker
Dansker-Dansker-Englænder
Indskiftere
Dansker
Dansker
Dansker
Amerikaner
Senegaleser
Den ene hollænder og englænderen er hentet i danske klubber. Sammenlign evt. med en starter i Randers, Viborg eller SønderjyskE
Vi kreerer en del i aften, men scorer 1 mål i 1. minut og derefter den sædvanlige rutine, at vi skaber en del, men "ikke kender vores besøgelsestid". Altså 0 mål på 89 minutter.
Det er da på alle mulige måder rart, at der er fremskridt i spillet, men det er jo ét fedt, når angriberen hedder Ross eller Iredale. Eller når en spiller som John ses klovne rundt på banen.
Mig bekendt er det flere mål end modstanderen, der vinder fodboldkampe. Og dén disciplin excellerer man ikke just i. Vi har i snit scoret 1 mål pr. kamp, mens vi har lukket knap det dobbelte ind. Det er Vejle-vejen.
Når jeg bliver provokeret af betegnelsen lejesvende, så er det fordi det typisk er noget jeg forbinder med spillere der (på banen) åbenlyst er ligeglade med om de vinder eller taber, bliver oppe eller rykker ned, fordi de alligevel ikke har planer om at blive i klubben. Det er slet ikke sådan jeg kender det nuværende AaB-hold. Jeg synes ikke der er mange opgivende attituder, eller spillere der virker til de hellere ville lave alt muligt andet.
Desuden synes jeg faktisk der er flere dygtige fodboldspillere på holdet, der har potentialet til at blive superligaprofiler, og hvor jeg selv kan se de er blevet bedre som efteråret er skredet frem. Selvfølgelig mangler der en angriber, men det kan der jo gøres noget ved. Jeg er mere tryg ved et hold der skaber optræk til chancer, men ikke sparker dem ind, end et hold der intet producerer, men alligevel får bolden skovlet i kassen fra tid til anden grundet individuelle præstationer.
Desuden er det jo heller ikke i år eller næste år vi skal begynde at spille med om medaljer eller europa. Det ligger trods alt lidt ude i fremtiden. Men vi er tættere på i dag end vi var i sommer, og selvfølgelig meget tættere på end vi var i sidste sæson.
Jeg tror nedrykningsspillet bliver godt for os, og en god mulighed for virkelig at få lagt ovenpå offensivt.
Jeg er bare ængstelig over, om denne "helt i den anden grøft"-strategi holder. Ikke bare denne sæson, men også de fremtidige. Derfor håber jeg inderligt, at man finder en måde at skabe en gedigen vækst i indtægter, så man kan investere i at gøre holdet bedre. For personligt tror jeg ikke på, at man kan spare sig til succes. Ligesom jeg har svært ved at se, at AaB's talentmasse kan bære.
Jeg er helt med på vognen om, at man skal sætte tæring efter næring, men jeg forventer så også, at den næring vokser. Og gerne lidt hurtigt. For næste sæson hedder det ikke Vejle, Sønderjyske og Lyngby, men OB og én af de to - forhåbentlig. Og så skal der altså helt andre boller på suppen på både mål- og pointkontoen, og da den eneste målscorer vi har snart er fortid, så må der jo nyt og endnu bedre ind.
Mine ambitioner om medaljer og Europa er i øvrigt pakket væk, så det er jo slet ikke der, vi er. Jeg ønsker lidt mere ydmygt blot, at vi ikke skal ligge og rode rundt i en konstant kamp med stregen år efter år (deraf Vejle-analogien, som ikke handler om det spilmæssige).
I øvrigt skrev jeg lykkeriddere, ikke lejesvende - der er stor forskel.
Ædruelighedens stemme