Der er vel ikke de store alternativer.
AaB - Randers Søndag d. 20/10-24 kl. 14
Re: AaB - Randers Søndag d. 20/10-24 kl. 14
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Vi har et problem som simpelthen overstråler alle andre. Vi har nu spillet 12 superligakampe og endnu ikke lavet et eneste mål efter hjørnespark. Sidste år var det vores stærkeste våben, i år er det ikke eksisterende. En eller anden dødboldstræner må sidde med mørkerøde ører og være seriøs bange for sit job....
Nårrr ja, så er det vel også en smule problematisk, at vi er mega ineffektive foran mål. Og når Mathias Jørgensen spiller en dårlig kamp, hvilket han i sandhed gjorde i dag, har vi ingen til at lave målene...
Og så undrer det mig, at man sætter Mathias til at sparke et vigtigt straffespark, når han har spillet en så dårlig kamp som han havde i dag .
Nårrr ja, så er det vel også en smule problematisk, at vi er mega ineffektive foran mål. Og når Mathias Jørgensen spiller en dårlig kamp, hvilket han i sandhed gjorde i dag, har vi ingen til at lave målene...
Og så undrer det mig, at man sætter Mathias til at sparke et vigtigt straffespark, når han har spillet en så dårlig kamp som han havde i dag .
Ja og nu ser sønderjyske ud til at nappe bønderne fra heden. Så noget pis.
Noget rigtig lort, ja.
-
- Landshold
- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
I Thelander er en del af forklaringenKlaus skrev: ↑20. okt 2024, 18:48Vi har et problem som simpelthen overstråler alle andre. Vi har nu spillet 12 superligakampe og endnu ikke lavet et eneste mål efter hjørnespark. Sidste år var det vores stærkeste våben, i år er det ikke eksisterende. En eller anden dødboldstræner må sidde med mørkerøde ører og være seriøs bange for sit job....
Længe leve arbejderklassen!
Dødboldene skal der virkelig arbejdes med, for selvom at vi har mistet vores farligste mand her i Thelander, og vores bedste server i Sousa, så bør vi stadig kunne hive mål på det i ny og næ. Og i den anden ende har vi været slemme til at lukke dem ind. Det er uholdbart som bundhold.Klaus skrev: ↑20. okt 2024, 18:48Vi har et problem som simpelthen overstråler alle andre. Vi har nu spillet 12 superligakampe og endnu ikke lavet et eneste mål efter hjørnespark. Sidste år var det vores stærkeste våben, i år er det ikke eksisterende. En eller anden dødboldstræner må sidde med mørkerøde ører og være seriøs bange for sit job....
Jeg forstår fuldt ud at det er Mathias Jørgensen der sparker det straffespark, for han har jo været vores klart bedste afslutter i hele 2024, og jeg vil til hver en tid sætte den bedste/mest kølige afslutter til at tage et straffespark uagtet at han lige har spillet en dårlig kamp. Jeg kan ikke se at der skulle være en mere oplagt kandidat. Det er bare så pokkers typisk for et bundhold at brænde i sådan en situation. Uha en dyr dag når Nordtyskerne også hiver 3 højest imponerende point mod hedebønderne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det er godt nok trist, at stå tilbage med 0 point mod Randers, når vi burde have haft 4. Synes i går var vores bedste kamp i denne sæson.
Legaliser pyro!
Vi kan diskutere VAR og VAR's "retfærdighed" i kampene.Funky skrev: ↑20. okt 2024, 15:40For mig et skoleeksempel på, hvordan VAR’s selektive “retfærdighed” overhovedet ikke giver mere retfærdighed. Dommeren så ingen forseelse, ligesom i hundredvis af situationer i kampen, hvor VAR ikke er i kraft, men som man kunne få enhver dommer til at dømme anderledes hvis han fik lov at se 10 slows af dem. Komplet latterligt.AnyFellow skrev: ↑20. okt 2024, 15:35Et indlæg, hvor de kæmper om bolden og Jiminez stempler Randersspilleren - for mig var det et soleklart straffe.1885Cricket skrev: ↑20. okt 2024, 15:28Hvis det straffe er ok i forhold til fodboldloven, så er den lov til at lukke op og skide i.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kan ikke se at reglerne skal ændres, så det bliver tilladt.
Det ændrer dog ikke på, at det var et klokkeklart straffespark.
Du skriver: "dommeren så ingen forseelse", men det kan lige så godt være, at "dommeren ikke så forseelsen", dvs. hvis han havde set forseelsen havde han dømt straffe.
Var straffet dømt i første omgang, havde tv-billederne bare understøttet, at det var korrekt dømt.
Jeg er også meget opløftet over spillet, men frygter virkelig vores uskarphed generelt set er et tegn på det niveau vores spillere er på. Og det kan godt bekymre (Bomholt fraregnet, han er fucking sej og har vist han kan sætte dem ind - Ærgerligt med afbrænderen igår) om det er noget vi kommer til at se mere til.
Efter denne runde er det blot at håbe at vi kan holde Lyngby bag os, men det bliver godt nok et drabeligt nedrykningsspil i år med de direkte opgør i bundstriden.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
- 1. div
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Har ikke været hele tråden igennem, så kan være det har været nævnt. Men jeg synes det er positivt at vi sidder efter kampen og er skuffet og mener at vi skulle have 3 point eller i det mindste 1 point. Det må være en indikation af, at vi er på rette vej og at vi ser en kontinuerlig udvikling.
Fra hvor jeg stod på stadion virkede det også til at være en kamp hvor vi for det meste var i kontrol og havde godt styr på Randers. Vi skulle have været foran med minimum 2-0 ved pausen, men når man ikke scorer på de hav af chancer man har, så er det svært at vinde. Det er så også bad luck at MJ havde en off-day.
Men jeg bliver mere og mere optimistisk for hver runde.
Fra hvor jeg stod på stadion virkede det også til at være en kamp hvor vi for det meste var i kontrol og havde godt styr på Randers. Vi skulle have været foran med minimum 2-0 ved pausen, men når man ikke scorer på de hav af chancer man har, så er det svært at vinde. Det er så også bad luck at MJ havde en off-day.
Vi spiller faktisk en rigtig god kamp. Jubril ligner en spiller der kan blive vigtig hvis han får styr på afslutningerne og det defensive. Kasper Jørgensen bliver bedre og bedre på trods af enkelte dumme beslutninger. Widell er bare god. Nu skal vi bare lære at skyde forbi målmanden..haghdk skrev: ↑21. okt 2024, 08:26Har ikke været hele tråden igennem, så kan være det har været nævnt. Men jeg synes det er positivt at vi sidder efter kampen og er skuffet og mener at vi skulle have 3 point eller i det mindste 1 point. Det må være en indikation af, at vi er på rette vej og at vi ser en kontinuerlig udvikling.
Pointen er, at INGEN så forseelsen. Der var 23 mand på banen, som i alle 3 tilfælde bare tænkte “spil videre” og gjorde det, indtil en mand i en varevogn med påbud om selektiv retfærdighed og adgang til slow-billeder og millimeter-mål mente noget andet. Når Randers’ anfører også står efter kampen og siger, folk var forvirrede om, hvad der lige blev dømt for, så er det nok en god indikation på, hvor pisseringe og ødelæggende et system, VAR egentlig er. Læg dertil frustrationen for tilskuerne ved at få en rigtig fin kamp ødelagt af VAR-tjek.AnyFellow skrev: ↑21. okt 2024, 08:16Vi kan diskutere VAR og VAR's "retfærdighed" i kampene.Funky skrev: ↑20. okt 2024, 15:40For mig et skoleeksempel på, hvordan VAR’s selektive “retfærdighed” overhovedet ikke giver mere retfærdighed. Dommeren så ingen forseelse, ligesom i hundredvis af situationer i kampen, hvor VAR ikke er i kraft, men som man kunne få enhver dommer til at dømme anderledes hvis han fik lov at se 10 slows af dem. Komplet latterligt.AnyFellow skrev: ↑20. okt 2024, 15:35Et indlæg, hvor de kæmper om bolden og Jiminez stempler Randersspilleren - for mig var det et soleklart straffe.1885Cricket skrev: ↑20. okt 2024, 15:28Hvis det straffe er ok i forhold til fodboldloven, så er den lov til at lukke op og skide i.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kan ikke se at reglerne skal ændres, så det bliver tilladt.
Det ændrer dog ikke på, at det var et klokkeklart straffespark.
Du skriver: "dommeren så ingen forseelse", men det kan lige så godt være, at "dommeren ikke så forseelsen", dvs. hvis han havde set forseelsen havde han dømt straffe.
Var straffet dømt i første omgang, havde tv-billederne bare understøttet, at det var korrekt dømt.
Manden i varevognen var i går virkelig et indgribende element, som skulle have været holdt uden for kridtstregerne. Putros havde dømt en ganske hæderlig kamp på eget beskub, selv om jeg synes, han sig lidt ond på Adedeji - han fik i hvert fald intet foræret.
Mit største (og faktisk nok også eneste) anke mod VAR er det faktum, at der fjernes så meget glæde, vrede og spontanitet over småfejl.
Der er sikkert straffe efter fodboldloven alle tre gange i går, selvom jeg synes, at især det vi får er helt væk, men jeg forstår simpelthen ikke, at dette er formålet med VAR.
Jeg er dyb modstander af, at der skal bruge tid på at lede efter "små" straffespark, "små" offsides osv. Jeg havde håbet, at formålet med VAR var at finde de fejl, hvor man tænker: "Hvordan har de dog misset den!". En tydelig offside eller det straffespark, som Flores ikke fik for nogle år siden, hvor han blev slagtet i feltet.
Hvis der skal ledes efter tingene, så synes jeg systemet mister sin legitimitet. At alle mål skal kigges igennem, fordi hvad nu hvis den har snittet en hånd et sted, eller en mand var 2 cm offside på et tidspunkt... jeg hader det.
Der er sikkert straffe efter fodboldloven alle tre gange i går, selvom jeg synes, at især det vi får er helt væk, men jeg forstår simpelthen ikke, at dette er formålet med VAR.
Jeg er dyb modstander af, at der skal bruge tid på at lede efter "små" straffespark, "små" offsides osv. Jeg havde håbet, at formålet med VAR var at finde de fejl, hvor man tænker: "Hvordan har de dog misset den!". En tydelig offside eller det straffespark, som Flores ikke fik for nogle år siden, hvor han blev slagtet i feltet.
Hvis der skal ledes efter tingene, så synes jeg systemet mister sin legitimitet. At alle mål skal kigges igennem, fordi hvad nu hvis den har snittet en hånd et sted, eller en mand var 2 cm offside på et tidspunkt... jeg hader det.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Vores straffe igår var faktisk god nok.. Det er ikke den første arm der dømmes men den anden hvor han tydeligt stopper bolden. Det er ikke med vilje men den er der.. Det sidste Randers får var også klokkeklart. Det første var lidt mere meh, men kan dømmes..Kunji skrev: ↑21. okt 2024, 09:26Mit største (og faktisk nok også eneste) anke mod VAR er det faktum, at der fjernes så meget glæde, vrede og spontanitet over småfejl.
Fuldstændig enig med @KunjiRicoBR02 skrev: ↑21. okt 2024, 09:38Vores straffe igår var faktisk god nok.. Det er ikke den første arm der dømmes men den anden hvor han tydeligt stopper bolden. Det er ikke med vilje men den er der.. Det sidste Randers får var også klokkeklart. Det første var lidt mere meh, men kan dømmes..Kunji skrev: ↑21. okt 2024, 09:26Mit største (og faktisk nok også eneste) anke mod VAR er det faktum, at der fjernes så meget glæde, vrede og spontanitet over småfejl.
Den absolut største omkostning ved VAR kan de ikke fixe, for det er den usikkerhed der er opstået omkring hovedparten af de mål der scores. Det var en gave at opleve en sæson i 1 division hvor man hurtigt kunne slippe følelserne fri ved en scoring, efter et hurtigt kig på dommer og linjevogter.
Selv hvis VAR gav en oplevelse af at kampene blev afviklet mere fair og med færre afgørende fejlkendelser, synes jeg ikke at det kompenserer for ovenstående. Men det har VAR efter min mening overhovedet ikke givet. Tværtimod ser vi et system der nogle gange retter små fejl, andre gange ikke. Et system der nogle gange synes at en bestemt type forseelse skal straffes, andre gange ikke. Det virker stadig ret tilfældigt hvad de når frem til i mange situationer, og baren for "hvad der skal til" for at dømme f.eks. et straffespark varierer fra kamp til kamp.
Du har sikkert ret i at fodboldloven giver mulighed for at dømme alle 3 straffespark. Men det vil være min påstand at der inden VAR ikke ville have været ret meget ballade hvis de 2 første ikke blev dømt. Den sidste er jeg enig i var mere tydelig. Og så vil det være min påstand at de to første sagtens kunne være blevet ignoreret i andre kampe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Overordnet synes jeg det positive er, at hvis vi spiller resten af sæsonen mod bund-7 holdene som har vi gjort i hjemmekampene mod SE og Randers, så bliver nedrykning slet ikke et tema. Præstationer og spil som de kampe vil give point til omkring 7. eller 8. pladsen.
Jeg tænker ikke Mathias Jørgensen nødvendigvis er den fødte strafesparksskytte. En spiller som Kasper Jørgensen har også et godt spark og kunne i hvert fald være et alternativ. Nummer et vil naturligvis være Helenius, når han kommer med igen.Hanga skrev: ↑20. okt 2024, 20:21Dødboldene skal der virkelig arbejdes med, for selvom at vi har mistet vores farligste mand her i Thelander, og vores bedste server i Sousa, så bør vi stadig kunne hive mål på det i ny og næ. Og i den anden ende har vi været slemme til at lukke dem ind. Det er uholdbart som bundhold.Klaus skrev: ↑20. okt 2024, 18:48Vi har et problem som simpelthen overstråler alle andre. Vi har nu spillet 12 superligakampe og endnu ikke lavet et eneste mål efter hjørnespark. Sidste år var det vores stærkeste våben, i år er det ikke eksisterende. En eller anden dødboldstræner må sidde med mørkerøde ører og være seriøs bange for sit job....
Jeg forstår fuldt ud at det er Mathias Jørgensen der sparker det straffespark, for han har jo været vores klart bedste afslutter i hele 2024, og jeg vil til hver en tid sætte den bedste/mest kølige afslutter til at tage et straffespark uagtet at han lige har spillet en dårlig kamp. Jeg kan ikke se at der skulle være en mere oplagt kandidat. Det er bare så pokkers typisk for et bundhold at brænde i sådan en situation. Uha en dyr dag når Nordtyskerne også hiver 3 højest imponerende point mod hedebønderne.
Jeg stemmer også lige i her!Hanga skrev: ↑21. okt 2024, 09:46Fuldstændig enig med @KunjiRicoBR02 skrev: ↑21. okt 2024, 09:38Vores straffe igår var faktisk god nok.. Det er ikke den første arm der dømmes men den anden hvor han tydeligt stopper bolden. Det er ikke med vilje men den er der.. Det sidste Randers får var også klokkeklart. Det første var lidt mere meh, men kan dømmes..Kunji skrev: ↑21. okt 2024, 09:26Mit største (og faktisk nok også eneste) anke mod VAR er det faktum, at der fjernes så meget glæde, vrede og spontanitet over småfejl.
Den absolut største omkostning ved VAR kan de ikke fixe, for det er den usikkerhed der er opstået omkring hovedparten af de mål der scores. Det var en gave at opleve en sæson i 1 division hvor man hurtigt kunne slippe følelserne fri ved en scoring, efter et hurtigt kig på dommer og linjevogter.
Selv hvis VAR gav en oplevelse af at kampene blev afviklet mere fair og med færre afgørende fejlkendelser, synes jeg ikke at det kompenserer for ovenstående. Men det har VAR efter min mening overhovedet ikke givet. Tværtimod ser vi et system der nogle gange retter små fejl, andre gange ikke. Et system der nogle gange synes at en bestemt type forseelse skal straffes, andre gange ikke. Det virker stadig ret tilfældigt hvad de når frem til i mange situationer, og baren for "hvad der skal til" for at dømme f.eks. et straffespark varierer fra kamp til kamp.
Du har sikkert ret i at fodboldloven giver mulighed for at dømme alle 3 straffespark. Men det vil være min påstand at der inden VAR ikke ville have været ret meget ballade over hvis de 2 første ikke blev dømt. Den sidste er jeg enig i var mere tydelig. Og så vil det være min påstand at de to første sagtens kunne være blevet ignoreret i andre kampe.
Putros er fint placeret til at se alle tre "forseelser", men vurderer i første omgang at der ikke skal dømmes noget. Der er ingen tvivl om at alle tre KAN dømmes, men det må og skal ikke være VAR's opgave at kigge den slags efter i mikroskop.
Jeg synes især at det vi får er grelt. Det er simplehen imod spillets ånd, at den dømmes. Han har bevæger armen ind imod brystkassen i en glidende takling. Havde dommeren dømt den i øjeblikket, så fair nok, men for mig er det et kerneeksempel på at vi er langt fra i mål med hvad VAR skal blande sig i!
Ang. kampen, så synes jeg vi spiller forrygende. Vi spiller direkte gennem kæderne når vi har muligheden, men forstår også at være tålmodige. Davidsen, Widell og Bomholt så gode ud sammen.
Vi havde fortjent mere, og spiller vi sådan her resten af sæsonen bliver nedrykning ikke et tema.