Rød Aalborg...

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Rød Aalborg...

Indlæg af raekkeettre » 29. okt 2024, 14:52

Har nogle hørt senester podcast - Rød Aalborg ?

Jeg må sige, at jeg ALDRIG har hørt noget så absurd før. Det, jeg hørte i bilen i dag, satte Søndergaards udtalelser fra Silkeborg i et helt nyt lys. Han virker næsten som en lille, sød Disney-figur i forhold til det sludder, jeg blev præsenteret for. Jeg kunne ikke lade være med at banke hovedet ned i rattet, og andre gange grine af de åbenlyse modsætninger, især fra Esben og delvist Ottesen. Hvad foregår der? Er der nogen fra SSE22, der har taget en af deres koner? Det er simpelthen latterligt!

Det mest underholdende var, da en af dem sagde: "Jeg holder med Aston Villa; jeg er vant til udenlandske ejere." Det blev præsenteret som en fantastisk ting, mens SSE22 har en helt vanvittig vision om at skabe et økonomisk bæredygtigt produkt med en stærk talentafdeling og en klar strategi. Det lyder mere som om, de vil bruge vores klub som et prøveklud. Det er da det værste! I stedet for de rige ejere, der behandler klubber som legepladser, er det pludselig et problem, at nogen vil tage ansvar?

Jeg orker simpelthen ikke at komme ind på alt det sludder, der bliver lukket ud. Simon Ydesen prøver dog at holde en god linje, ham kan jeg godt lide, men de andre? Hold da op!

Har vi alle glemt tiden uden visioner og strategier? Den tid med panik i IAO, sløve Gaarde, Vilde Bælum, og Lotto Mads Vejrgaard? Ingen fodboldforståelse i bestyrelsen, nedrykning og et hav af underskud de sidste 10 år? Nu, fordi nogle endelig kommer med forståelse og en klar strategisk linje, bliver de pludselig betragtet som de virkelige banditter. Det er helt vildt! Heldigvis deler ikke mange deres syn på livet lige nu – det ville være skræmmende. Ikke alt SSE22 kommer med er fantastisk...men hold da op en gang gylde...:)

Men hør den lige igennem - som sagt - jeg er simpelthen usikker på om det er satire! Og jeg ikke lige fik det med...

FlemmingG
Superliga
Superliga

Re: Rød Aalborg...

Indlæg af FlemmingG » 29. okt 2024, 16:12

Har ikke hørt Rød Aalborg. Jeg synes den gennemgående er meget negativ vinklet ift AaB og vores nye ejerskab. Alt er ikke rosenrødt med de nye ejere, men jeg ser anderledes positivt på fremtiden end de gæster der normalt deltager i den podcast.
Men jeg kan læse mig til på X, at Mikkel Ottesen trækker sig fra at udtale sig yderligere om AaB på offentlige medier. Har altid synes at han er en sur, bitter mand, som ikke misser en mulighed for at nedgøre SSE22. Måske han sidder på noget viden, vi andre ikke kender til. Men ifølge ham er tyskerne kun ude på at køre AaB i sænk - både sportsligt og økonomisk

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. okt 2024, 18:40

Jeg synes, det næsten var synd, at Lasse Yde skulle lukke med sådan et afsnit. Det var godt nok lavt niveau, noget af det, man kunne bruge sin tid på at høre på, og jeg sad mestendels bare og ventede på, at Ydesen ville få mikrofonen og sige noget indsigtsfuldt og sobert. Det var der så lidt langt imellem, at han fik lov til, fordi, tjah...der var vist særligt én anden, som rigtig gerne ville op på en ølkasse. Det lugtede lidt for meget af, at vedkommende vist mente, han selv i virkeligheden var den mest interessante historie.

Det er rigtig fint med forskellige holdninger i et debat-format, det er ligesom selve forudsætningen for en debat, men det kan altså også blive for meget bragesnak, bonderøv og bodega for min smag. Så jeg ved da lidt mere om, hvilke afsnit af Rød Aalborg, jeg fremover bare springer over ud fra beskrivelsen af, hvem der er med. Der kommer forhåbentlig stadig en masse gode afsnit - dem har Lasse lavet mange af. Det kommer den nye vært sikkert også til. Men der er da plads til at løfte kvaliteten lidt på at få skiftet ud i dele af det dersens mere eller mindre faste panel.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga

Indlæg af KongGulerod » 29. okt 2024, 18:53

Jeg stoppede hurtigt med at lytte til Rød Aalborg afsnit uden en AaB medarbejder eller spiller som gæst. Alt det andet er simpelthen for negativt vinklet. Det er ofte deprimerende nok i sig selv at følge AaB, så jeg har personligt ikke behov for at høre på halvanden times snak om, hvor forfærdeligt det hele er og hvor uduelige de nye ejere er. Det synes jeg i langt højere grad Ripodsten har formået at fange, hvor Jens Otto og co. ofte forsøger at finde en positiv vinkel på tingene. Kvaliteten af indholdet kan man så altid diskutere, men det er i det mindste ikke decideret deprimerende at lytte til.

Når det så er sagt, så har jeg stor respekt for Lasse Yde Hegnet og det stykke arbejde han har gjort for klubben.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. okt 2024, 20:18

Stjernen. Hovedpersonen. Oraklet. Inside Man. Superegoet. Intelligensiaen. Fallenten.

Det kære barn med de mange navne har også skrevet en fristil, som er et smukt studie i offerrolle, selvynk og piveri i smuk forening med den sædvanlige arrogance, hvor jeg-alene-vide og alle I andre er brægende får og mimrende idioter, der ikke forstår noget som helst.

Læs selv (jeg fik godt med gylp i mundhulen efter 10% af rableriet: https://ordconamore.substack.com/p/kult ... igt-fallit
Ædruelighedens stemme

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 29. okt 2024, 20:44

R Rosenberg skrev:
29. okt 2024, 20:18
Stjernen. Hovedpersonen. Oraklet. Inside Man. Superegoet. Intelligensiaen. Fallenten.

Det kære barn med de mange navne har også skrevet en fristil, som er et smukt studie i offerrolle, selvynk og piveri i smuk forening med den sædvanlige arrogance, hvor jeg-alene-vide og alle I andre er brægende får og mimrende idioter, der ikke forstår noget som helst.

Læs selv (jeg fik godt med gylp i mundhulen efter 10% af rableriet: https://ordconamore.substack.com/p/kult ... igt-fallit
I rest my case...det er et oprids af hans udtalelser i Rød Aalborg. Manden har ikke selvindsigt til at forstå hvor langt væk han er fra virkeligheden. Jeg troede kun jeg skulle se sådanne udtalelser komme ud af munden på de mest syge konspriations teoretikere.

Hvad er det han så i IAO som ikke alle kunne se?! Så han går fra det åbenlyse til det intetsigende...Men han holder med Aston Villa og deres udenlandske ejere, er rene Gandhi i forhold til ejerne i AaB....så man skal kigge den vej åbenbart...det er faktisk på grænsen til det morsomme.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. okt 2024, 20:48

R Rosenberg skrev:

Det ser ikke godt ud. Der er vist et bål, som brænder lidt ukontrollabelt. Det havde måske ikke behøvet en mikrofon og forevigelse på en podcast, snarere tværtimod.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

1885Cricket
2. div
2. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 29. okt 2024, 21:40

raekkeettre skrev:
R Rosenberg skrev:

I rest my case...det er et oprids af hans udtalelser i Rød Aalborg. Manden har ikke selvindsigt til at forstå hvor langt væk han er fra virkeligheden. Jeg troede kun jeg skulle se sådanne udtalelser komme ud af munden på de mest syge konspriations teoretikere.

Hvad er det han så i IAO som ikke alle kunne se?! Så han går fra det åbenlyse til det intetsigende...Men han holder med Aston Villa og deres udenlandske ejere, er rene Gandhi i forhold til ejerne i AaB....så man skal kigge den vej åbenbart...det er faktisk på grænsen til det morsomme.
Hov hov. Jeg vil ikke deltage i noget om hverken podcast eller skriveriet, men du skal ikke blande Villa ind i det. Der er jeg 100% med ham, det er også mit holdBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 29. okt 2024, 21:44

Nej, det ville ikke være morsomt at spille i Danmarksserien. Men vi ville være en uduelig bestyrelse kvit, kunne opsøge nye muligheder og skabe fremtiden i ro og mag.

Den følelse byen og landsdelen ville stå med, når holdet igen vendte tilbage til Superligaen på egen motor og drevet af fællesskab, ville være ufatteligt meget større, end noget vi bliver budt i de kommende år.
Det lyder super sandsynligt, at vi med en konkurs og en nedrykning til Danmarksserien vil kunne komme tilbage i en bedre udgave - det så vi jo efter en tur i 1. division, hvor flere herinde havde ytret noget lignende.

Det er pengene, der er afgørende, hvis man ønsker at have et hold i den bedste danske række og mængden af disse skal være i en helt anden størrelsesorden, end vi har set tidligere, hvis man vil være med hvor det bare er halvsjovt.

Jeg må indrømme at jeg da er super spændt på hvor det guld i ungdomsrækkerne ligger begravet, for den sang synes jeg også vi har hørt til hudløshed fra tidligere ledelser i AaB. Hvis ikke klubben er i den bedste række og leverer på et vist niveau, kan vi kun sælge “guld” til langt under markedsprisen.

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 29. okt 2024, 21:46

1885Cricket skrev:
29. okt 2024, 21:40
raekkeettre skrev:
R Rosenberg skrev:

Hov hov. Jeg vil ikke deltage i noget om hverken podcast eller skriveriet, men du skal ikke blande Villa ind i det. Der er jeg 100% med ham, det er også mit holdBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha...sorry, men det var nu ikke mig der blandet Villa ind i det, det klarede han helt selv ;)

Peter-AaB
Junior
Junior

Indlæg af Peter-AaB » 29. okt 2024, 21:54

Ham Esben og Mikkel Ottesen de var da fuldstændig tossede at høre på!
Den her udgivelse må være den dårligste i podcastens levetid!
Godt Simon Ydesen var med han trak niveauet betragteligt op!
Men Mikkel Ottesen jamen jamen! Som han sidder der og tydeligvis læser op af et manuskript så får jeg lyst til at citere en næsten ligeså anstrengende personage nemlig Peter Sørensen så har det et “latterlighedens skær”

DenSataniskeHest
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 29. okt 2024, 22:02

Jeg er rimelig kritisk imod SSE22.. mest fordi jeg ikke mener de er dygtige nok, og de ikke har nok penge, til at få klubben til at overleve som liga klub... men nu må vi se.. Dennis har dog kørt den negative vinkel allerede fra da hans far røg ud af AaB, og hen over de senere år er der blevet skruet op for den, for at gå fuldstændig gak gak da Indre blev ansat.. så var det som om han så rødt... Mikkel giver jeg heller ikke meget for, for jeg ved mange af hans "rygter" var bullshit... den mand kunne finde på lort for at virke intresant...

Men AaB... ja.. jeg tror faktisk ikke på det her eventyr ender godt sådan lige.. havde SSE22 kommet med 200m så man kunne få justeret økonomien ind uden at skære så drastisk så hurtigt, så havde jeg nok troet mere på det. Men når det er sagt, så syntes jeg ikke de spilelre de har hentet har været gode nok. Der er altså klubber der kan sammensætte hold, for mindre penge, der spiller bedre end vi gør pt.

Jeg syntes dog ikke man kan klante klubben for at skære ind til benet når pengene ikke er der, det er den virkelighed der er. Men den danske sports presse savede også Silkeborg ned, da de hellere tog en nedrykning igen med Kenth, end at smide en masse penge i panik for at overleve (HEJ BÆLUM)... så deres kritk af en klub der skal spare giver jeg ikke meget for.. jeg føler bare bedre sports folk havde fået bedre spillere for pengene...

AlbertE
Junior
Junior
Favoritspiller: Widell

Indlæg af AlbertE » 29. okt 2024, 23:07

Det afsnit kunne man godt have været foruden overvejede flere gange at opsige mit abonnement undervejs.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. okt 2024, 23:28

AnyFellow skrev:
29. okt 2024, 21:44
Nej, det ville ikke være morsomt at spille i Danmarksserien. Men vi ville være en uduelig bestyrelse kvit, kunne opsøge nye muligheder og skabe fremtiden i ro og mag.

Den følelse byen og landsdelen ville stå med, når holdet igen vendte tilbage til Superligaen på egen motor og drevet af fællesskab, ville være ufatteligt meget større, end noget vi bliver budt i de kommende år.
Det lyder super sandsynligt, at vi med en konkurs og en nedrykning til Danmarksserien vil kunne komme tilbage i en bedre udgave - det så vi jo efter en tur i 1. division, hvor flere herinde havde ytret noget lignende.

Det er pengene, der er afgørende, hvis man ønsker at have et hold i den bedste danske række og mængden af disse skal være i en helt anden størrelsesorden, end vi har set tidligere, hvis man vil være med hvor det bare er halvsjovt.

Jeg må indrømme at jeg da er super spændt på hvor det guld i ungdomsrækkerne ligger begravet, for den sang synes jeg også vi har hørt til hudløshed fra tidligere ledelser i AaB. Hvis ikke klubben er i den bedste række og leverer på et vist niveau, kan vi kun sælge “guld” til langt under markedsprisen.
Jeg er ret sikker på at det guld han snakker om er spillere fra u15 og ned - vi skulle efter sigende have en del stærke årgange på vej der. Men det synes jeg så bare ikke hænger sammen med hans teori om at ejerne er væk om få år, for der har man vel ikke nået at spinde guld på de talenter der er på vej?

Jeg har ikke en helt så ensidig en holdning til Ottesen som så mange andre. Jeg er ikke i tvivl om at han har mange kilder i og omkring AaB, og det er jo nok alle fra "den gamle garde", der ikke ser lige positivt på de forandringer der sker. Nogle gange har de måske fat i den lange ende, andre gange har de måske bare svært ved nødvendig forandring. Jeg ved mest af alt ikke hvad det er for forventninger han har til SSE22. Selvfølgelig er de her da ikke for AaBs skyld, de er her for at lave en god case for dem selv, både økonomisk og fagligt. Men det hænger jo sammen med at få AaB til at lykkes, de har absolut kun en interesse i at AaB klarer sig. Det virker mest af alt som om at han er frustreret over at de ikke har kapitalen, eller villigheden, til at smide langt flere penge i AaB og fortsætte det overforbrug vi har haft de sidste mange år. Han har nok hørt mere til forløbet omkring Lucas, Thelander, Helenius osv. end vi har, men nok også kun fra deres vinkel. Jeg savner at høre en anerkendelse fra ham af at det er uholdbart for klubben at fortsætte med at betale enorme overlønninger til spillere der ikke har præsteret til det.

Slutteligt har jeg svært ved at følge at AaB ikke skulle være tilstrækkeligt bygget op om spillere fra egne rækker - Otoa, Ross, Davidsen og Bomholt er blevet vigtige spillere, og Noel ville også have fået langt flere minutter hvis ikke han var blevet skadet. Det synes jeg personligt er rigtig pænt, og der er altså umiddelbart ikke andre spillere på u19 eller u17 der burde banke på til spilletid. Hvis der havde været det, var jeg ikke i tvivl om at man ville satse på dem, især fordi de netop er billige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 30. okt 2024, 06:59

Det foreløbigt sidste indlæg fra min kant i debatten om AaB

Her er hvad jeg ser i kortene for #superaab. Og så ikke et ord mere om det. For nu.

Okay Mikkel, lukker du munden omkring AaB eller ej?

Er der nogen, som virkelig tror på, at årsagen til, at han lukker ned, er diskussioner med folk, der ikke er enig med ham?

Årsagen kunne måske også være, at han begynder at indse, at tyskerne har gang i noget holdbart, og det passer ikke supergodt ind i hans agenda.

Og så skriver han sgu, at AaB har fået for mange point i forhold til spil og chancer, og de andre bundhold har fået for lidt. Jøsses en gang ævl.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. okt 2024, 07:20

Den podcast var sgu undervældende.

Generelt bærer podcasten præg af at Ottesens ord for ofte ikke bliver udfordret. Han og Dennis Søndergaards “hemmelige kilder” har i årevis fortalt om ene katastrofale handlinger i klubben. Intet positivt sker og alligevel bliver de i klubben.

Jeg er så træt af at høre på at Ottesen konstant forsøger at underspille hans kæmpe røver omkring de pokaler ude på Hornevej.

Det har længe kunne mærkes i podcasten at Lasse tager alt hvad Ottesen siger for gode varer - og når man så til dette afsnit også inviterer Esben, som også altid finder en negativ vinkel, så bliver det sgu ensidigt.

Gudskelov var Ydesen fornuftens stemme - og den eneste grund til at dette afsnit blev godt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 30. okt 2024, 07:35

Stor tak til Lasse Ye Hegnet for indsatsen. Der var mere schwung over Rød Aalborg end hedengangne Halftime med Per Rishøj. Jeg kunne særligt godt lide Lasses historiske tilgang til også at tale om AaB før superligaen.

Desværre faldt han i en meget negativ diskurs efter SSE22s overtagelse. Og hans beundring af Ottesen, som desværre har en vis lydhørhed med sine udokumenterede påstande (Prosavec havde dårligt syn, pokalerne på Hornevej mv.) skæmmede programmet.

Der er ingen tvivl om, at AaB er under forandring. Jeg tror bestemt det kommer til at gå fremad med ejerskabet og den nye direktør Boll er noget af den bedste rekruttering som SSE22 har foretaget.

Alpa Chino
1. div
1. div

Indlæg af Alpa Chino » 30. okt 2024, 08:14

Hold da op noget bras at lytte til. Er gæsterne journalister? Det tror jeg simpelthen ikke på.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 30. okt 2024, 08:29

Hanga skrev:
29. okt 2024, 23:28
AnyFellow skrev:
29. okt 2024, 21:44

Jeg er ret sikker på at det guld han snakker om er spillere fra u15 og ned - vi skulle efter sigende have en del stærke årgange på vej der. Men det synes jeg så bare ikke hænger sammen med hans teori om at ejerne er væk om få år, for der har man vel ikke nået at spinde guld på de talenter der er på vej?

Jeg har ikke en helt så ensidig en holdning til Ottesen som så mange andre. Jeg er ikke i tvivl om at han har mange kilder i og omkring AaB, og det er jo nok alle fra "den gamle garde", der ikke ser lige positivt på de forandringer der sker. Nogle gange har de måske fat i den lange ende, andre gange har de måske bare svært ved nødvendig forandring. Jeg ved mest af alt ikke hvad det er for forventninger han har til SSE22. Selvfølgelig er de her da ikke for AaBs skyld, de er her for at lave en god case for dem selv, både økonomisk og fagligt. Men det hænger jo sammen med at få AaB til at lykkes, de har absolut kun en interesse i at AaB klarer sig. Det virker mest af alt som om at han er frustreret over at de ikke har kapitalen, eller villigheden, til at smide langt flere penge i AaB og fortsætte det overforbrug vi har haft de sidste mange år. Han har nok hørt mere til forløbet omkring Lucas, Thelander, Helenius osv. end vi har, men nok også kun fra deres vinkel. Jeg savner at høre en anerkendelse fra ham af at det er uholdbart for klubben at fortsætte med at betale enorme overlønninger til spillere der ikke har præsteret til det.

Slutteligt har jeg svært ved at følge at AaB ikke skulle være tilstrækkeligt bygget op om spillere fra egne rækker - Otoa, Ross, Davidsen og Bomholt er blevet vigtige spillere, og Noel ville også have fået langt flere minutter hvis ikke han var blevet skadet. Det synes jeg personligt er rigtig pænt, og der er altså umiddelbart ikke andre spillere på u19 eller u17 der burde banke på til spilletid. Hvis der havde været det, var jeg ikke i tvivl om at man ville satse på dem, især fordi de netop er billige.
Jeg er meget enig. Ottesen er træls og alt for skinger, men det vil være forkert at afskrive ham som den rene idiot eller konspirationsteoretiker som opdigter historier. For han har uden tvivl kilder i AaB, og nogle ting har han fat i den lange ende af. Det er da fx ret besynderligt at en klub, hvor truppen i den grad er sat på økonomisk smalkost stadig har råd til at betale dyre konsulenthonorarer til ejerkredsen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af jonas386 » 30. okt 2024, 08:35

Jeg har endelig ideen til hvordan vi bliver rige! Du smider små 50 millioner i en business med store økonomiske udfordringer, og så bliver jeg ansat som konsulent til 2 millioner om året, fratrukket mit bestyrelseshonorar. Idiotsikker plan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar