Jeg bor ikke i Aalborg og har derfor ikke sæsonkort, så jeg har ikke rigtigt indgående kendskab til den nuværende model. Men har hørt, der skulle være et nyt billetsystem på vej, så det bliver lettere for sæsonkortholdere at frigive deres billet. Tuxen Boll har vist også nævnt det i noget af AaB's kommunikation. Måske det allerede er taget i brug?Spanky skrev: ↑26. nov 2024, 12:57De to sæder ved siden af os på nordtribunen er optaget af et par sæsonkortholdere. Vi har ikke set dem i denne sæson og sidste sæson var det meget få kampe, hvor de mødte op. Det er et par ældre mænd, som har siddet der i evigheder. Der er tale om gode pladser, så vi vil rigtig gerne have fat i sæderne og jeg har også haft skrevet til AaB, om der er noget man kan gøre. Det mener de ikke der er da de to mænd betaler deres abonnement til tiden. Det er en af udfordringerne ved abonnement-modellen, hvor det kører automatisk, sammenlignet med den tidligere sæsonkort-model, hvor man fornyede hver sæson. Der kan være masser af gode grunde til de to mænd ikke dukker op livsforandring, sygdom, alderdom osv. og så får de ikke lige afmeldt deres abonnement. Måske AaB skulle overveje at hvert 5. år var det sæsonkort-modellen fremfor abonnement-modellen, så man fik ryddet lidt op i inaktive sæsonkort.Sauer skrev: ↑26. nov 2024, 11:24Tuxen Boll har tidligere fortalt, at det største forbedringspoteniale ift. fremmøde er blandt sæsonkortholderne. I oktober blev det nævnt, at en tredjedel af sæsonkortholderne ikke havde brugt deres billetter til de første fem hjemmekampe:calciomania skrev: ↑25. nov 2024, 20:27Egentlig er det et pænt tilskuertal til en kamp mod Viborg sidst i november, især når man tænker på at AaB selv ligger og kæmper imod nedrykning.RufusTheDog skrev: ↑25. nov 2024, 18:247.659 på stadion. Ca. 5-600 fra Viborg, og der er meldt over 11.000 billetter solgt. Der er godt nok ved at blive hverdag igen.
Men jeg undrer også mig over, hvorfor så mange folk med billet bliver væk. Har folk for mange penge, siden de er ligeglade med at ofre penge på en kamp, de så ikke dukker op til? Jeg køber f.eks. kun billet, hvis jeg er sikker på, at jeg agter at komme til kampen. Og hvis jeg ikke kommer alligevel, vil jeg da prøve at skaffe mig af med billetten på en eller anden vis. Men nogle folk har vel for mange penge, siden de er ligeglade med at ofre f.eks. 100 eller 150 kroner eller hvor meget det nu er, en kamp koster i snit med sæsonkort. Så er vi ude i, om lønningerne/pensionerne o.s.v. måske er for høje i Danmark, hvis folk er så nonchalente overfor deres penge.![]()
Jeg er derudover nysgerrig efter at vide, hvor mange sæsonkortholdere, der er på stadion. Fordi hvis de godt 3.300 ud af de 11.000 billetindehavere, der blev væk fra kampen mod Viborg, alle er sæsonkortindehavere, hvor mange sæsonkortholdere dukkede der så op? Taler vi om at 2000, 3000 eller 3000 af de tilstedeværende tilskuere var sæsonkortholdere? Jeg synes i hvert fald, at det vækker til eftertanke, hvis halvdelen af sæsonkortholderne bliver væk til årets sidste hjemmekamp. Så tænker jeg lidt, hvorfor folk overhovedet køber de kort, hvis så mange af dem ikke gider komme til en relativt vigtig kamp, som oven i købet er sidste chance for at se AaB i Superligaen på stadion indtil engang midt i februar.
Derudover vil jeg gerne vide, hvor mange billetter der er gratis billetter, der tildeles til sponsorer og deres kone, børn o.s.v.? Når så mange billetindehavere ikke dukker op, kan det så handle om, at for mange sponsorer får gratis billetter, de alligevel ikke gider benytte? Det virker i hvert fald på mig vildt, at der i snit er mere end 2000 billetindehavere, der bliver væk pr. hjemmekamp på Aalborg Portland Park!
REDIGERING: Jeg er blevet opmærksom på, at der var det der partnerklubdag i søndags, så det har nok betydet, at en del af partnerklubberne har fået gratis billetter til kampen mod Viborg. Og så er der vel en hel del af disse billetter, der ikke blev benyttet. Det kan godt forklare, at der netop mod Viborg var et usædvanligt stort misforhold mellem det faktiske tilskuertal på 7.659 og det tal på 11.000, der var blevet meldt ud før kampen af antal solgte/uddelte/reserverede billetter.
TIL KAMPEN: Kedelig kamp for en neutral iagttager, men holdt man med AaB var den såmænd spændende nok og i sidste ende var 0-0 det bedste, man kunne få ud af den kamp, set i lyset af at AaB skabte nul og niks af store chancer og Viborg havde vel 3-4 ret store målchancer. Positivt at defensiven så bedre ud end længe. Negativt at INTET blev skabt i offensiven. Er det ikke nærmest første kamp i sæsonen, hvor AaB reelt ikke har én målchance?!
Müller er af og til blevet kritiseret, men i går var han Man of The Match og generelt synes jeg egentlig, at han har haft en god efterårssæson. Jeg synes han er nogenlunde på niveau med de øvrige målmænd i Superligaen, så han er god nok. Forsvaret stod også godt, selvom Kramer vanen tro havde lidt problemer både i boldomgangen og med sin mangel på antrit, men ellers spillede han en sikker kamp, ligesom Pudel eller er det Puddel med to d´er? (kan jeg ikke lige huske he he). Backsene gør det godt defensivt, men bidrager med for lidt offensivt. Jeg synes ellers, at Kasper Jørgensen sidste sæson bidrog med meget offensivt. Men Superligaen er nok også noget andet end 1. Division. I front er AaB for tandløse. Iredale har da scoret tre mål nu, men generelt imponerer han ikke. Ross ved jeg ikke rigtigt med, er han egentlig så god, når det kommer til stykket. Dårlig var han ikke i går, men generelt synes jeg bare han skaber for lidt, til at han bærer trøje nr. 10. Der kan man forvente mere af en 10´er, synes jeg. Topscorer Jørgensen var sjældent tandløs i går, men generelt gør han det jo glimrende. Midtbanen havde igen igen problemer, men det er der intet nyt i. Der mangler helt klart den meget omtalte rutinerede 6´er dér. En Stig Tøfting-klon ville lune gevaldigt!
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... liver-vaek
Ellers kunne man evt. prøve at vende modellen på hovedet, så man som sæsonkortholder skal bekræfte inden hver kamp, at man tager billetten i brug. Hvis man så ikke har bekræftet fx 48 timer inden kampstart, kan AaB sælge billetten på ny. Det er sikkert ikke så ligetil ift. at indrette billetsystemet til det, og der skal nok være fans, som ville blive sure over det. Men forstår godt, hvis AaB vil prøve nogle ting af for at øge udnyttelsen af billetter. Har også været et konsekvent budskab fra dem i løbet af efteråret.