AaB - Viborg FF 24/11 kl.14

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
calciomania
Junior
Junior
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Viborg FF 24/11 kl.14

Indlæg af calciomania » 27. nov 2024, 10:51

TylerDurden skrev:
27. nov 2024, 10:37
Lyngehoevdingen skrev:
27. nov 2024, 08:46
Jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor nogen går så højt op i udeblevne sæsonkorthavere. Hvor ofte er det et reelt problem, at det er skyld i, at folk ikke for plads? Tre gange i årtiet? Og alligevel er der opslag om det i hver anden kamptråd.
Det handler jo mest om, at folk bliver skuffede, når de har læst, at der 10.000 biletter ude og så kommer der kun 8000. Og det forstår jeg reelt set godt, men det er jo ikke et problem for AaB. De får jo pengene. Og alle der gerne vil se kampene, kan jo komme til det.

At jeg ikke helt forstår, at AaB blive ved med at lave de der "10.000 biletter ude!- opslag, er så en anden sag. De startede vel med det for at lave hype. Men ingen ser vel nogen værdi i de opslag mere, fordi vi ved, at tallene er ubrugelige.
Det er da et problem.

Sæsonkortholdere optager samtlige af de attraktive pladser på langsiden og kommer selv 60-70% af gangene. På Nord er der 4500 pladser, hvor 2500 nok er optaget af sæsonkort. Ingen af disse er på de dårlige pladser. Hvis kun 70% kommer, har vi 750 gode pladser i tv-vinklen, der får langsiden til konstant kun at se halvfyldt ud.

At have så stor ligegyldighed overfor sine medfans, at man ikke sørger for at ens plads bliver frigivet/videregivet er mig en gåde.

Der er vel i snit 1500+ sæsonkortholdere, der ikke kommer, frigiver sin plads eller giver til en ven. Ærgerligt.

Kigger man på billedet herunder, ved man at de tre midterste sektioner på både øvre og nedre er total proppet med sæsonkortholdere... Det er vel kun ned ad mod udeholdet, der ikke rigtigt er sæsonkortholdere.

https://imgur.com/a/q7xydHg

Kode: Vælg alt

Billede
Det billede siger alt. Det er lidt morsomt, at AaB få dage før kampen om mod Viborg skrev, at flere end 11.000 havde billet til kampen (der kom færre end 8000!) og at "I alt er der - inklusive pladser med begrænset udsyn - færre end 300 siddepladser tilbage på Complea Tribunen og A. Enggaard Tribunen til søndagskampen. "

https://aabsport.dk/nyheder/2024/novemb ... viborg-ff/

På dit billede ovenover, ses det jo tydeligt, at der er langt langt flere end 300 pladser tilbage alene på Complea Tribunen. Og Enggaard-tribunen var endnu mere tom end Complea Tribunen.

AaBager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 27. nov 2024, 11:49

Det er svært at være uenig i, at alle burde frigive deres billetter, men jeg har svært ved at se det er ret god kundepleje, at ens mest trofaste kunder skal opfylde krav, for at få lov til at have et sæsonkort. Men ok, hvis det bliver til virkelighed, må jeg jo bare forære min plads væk når jeg ikke kan komme, så får AaB solgt en plads mindre, men jeg opfylder mit krav om at min billet bliver brugt :-)
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 27. nov 2024, 12:33

Kunne løsningen ikke være at give en belønning for at frigive sin plads fremfor en straf for at undlade? En værdikupon til boderne eller noget. Det vil naturligvis kræve en teknisk løsning der kan håndtere det, måske det er noget ala det der er på vej?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Belwas
Drenge
Drenge

Indlæg af Belwas » 27. nov 2024, 12:56

TylerDurden skrev:
27. nov 2024, 10:37
Lyngehoevdingen skrev:
27. nov 2024, 08:46
Jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor nogen går så højt op i udeblevne sæsonkorthavere. Hvor ofte er det et reelt problem, at det er skyld i, at folk ikke for plads? Tre gange i årtiet? Og alligevel er der opslag om det i hver anden kamptråd.
Det handler jo mest om, at folk bliver skuffede, når de har læst, at der 10.000 biletter ude og så kommer der kun 8000. Og det forstår jeg reelt set godt, men det er jo ikke et problem for AaB. De får jo pengene. Og alle der gerne vil se kampene, kan jo komme til det.

At jeg ikke helt forstår, at AaB blive ved med at lave de der "10.000 biletter ude!- opslag, er så en anden sag. De startede vel med det for at lave hype. Men ingen ser vel nogen værdi i de opslag mere, fordi vi ved, at tallene er ubrugelige.
Det er da et problem.

Sæsonkortholdere optager samtlige af de attraktive pladser på langsiden og kommer selv 60-70% af gangene. På Nord er der 4500 pladser, hvor 2500 nok er optaget af sæsonkort. Ingen af disse er på de dårlige pladser. Hvis kun 70% kommer, har vi 750 gode pladser i tv-vinklen, der får langsiden til konstant kun at se halvfyldt ud.

At have så stor ligegyldighed overfor sine medfans, at man ikke sørger for at ens plads bliver frigivet/videregivet er mig en gåde.

Der er vel i snit 1500+ sæsonkortholdere, der ikke kommer, frigiver sin plads eller giver til en ven. Ærgerligt.

Kigger man på billedet herunder, ved man at de tre midterste sektioner på både øvre og nedre er total proppet med sæsonkortholdere... Det er vel kun ned ad mod udeholdet, der ikke rigtigt er sæsonkortholdere.

Kode: Vælg alt

Billede
Jeg og min stadion-buddy har billetabonnement til Complea, så vi kan trække billetter inden de går i løssalg. Der findes ikke 2 sammenhængende pladser på de midterste sektioner af Complea der er ledige / ikke er sæsonkort, medmindre man vil på de 3-4 nederste rækker.

Jeg tror da også det kan påvirke folk der køber i løssalg. Hvis man vil på stadion en gruppe af mennesker, men skal give fuld pris og kun kan få pladser i hjørnet eller på forreste række, så finder man måske noget andet at lave...

Brugeravatar
TylerDurden
Drenge
Drenge

Indlæg af TylerDurden » 27. nov 2024, 13:55

AaBager skrev:
27. nov 2024, 11:49
Det er svært at være uenig i, at alle burde frigive deres billetter, men jeg har svært ved at se det er ret god kundepleje, at ens mest trofaste kunder skal opfylde krav, for at få lov til at have et sæsonkort. Men ok, hvis det bliver til virkelighed, må jeg jo bare forære min plads væk når jeg ikke kan komme, så får AaB solgt en plads mindre, men jeg opfylder mit krav om at min billet bliver brugt :-)
Til landsholdet skal man rekvirere sin billet for at få adgang. Det er måske lige drastisk nok her, men det virker.
Alternativt skal folk med under XX% fremmøde halvårligt have et varslingsbrev og et klip i sæsonkortet, så alle med under XX% fremmøde efter en sæson vil få klip nummer og ryge ud. Sådan gør man i Parken mener jeg. Der er begrænset kapacitet på sæsonkort, hvorfor løsningen er sådan. Her er vores problem bare at ingen gider at købe billetter når det kun er ved udefans man kan få siddepladser.

Jeg tror ikke fremmødeprocenten bliver hævet ved blot at fortsætte som nu.

AaBager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 27. nov 2024, 14:17

RicoBR02 skrev:
26. nov 2024, 21:49
AaBager skrev:
26. nov 2024, 21:07
Sauer skrev:
26. nov 2024, 20:38
AaBager skrev:
26. nov 2024, 20:27
Jeg kan ikke komme til alle kampe, men jeg har sæsonkort, så jeg er sikker på at spytte i kassen uanset hvad. Der er aldrig i nærheden af udsolgt, så kan ikke se problemet, at folk betaler AaB penge uden at møde op. Det virker til at være en forretningsmodel mange gerne ville have mulighed for.
Endnu flere vil gerne have mulighed for at sælge billetten to gange, hvis du alligevel ikke bruger den.

Det er jo sjældent et problem med manglende billetter på Aalborg Stadion. Men Vesttribunen bliver da indimellem udsolgt, og for siddepladserne kan det være din frigivelse af en billet, der gør, at et selskab kan få billet til at sidde sammen, og de derfor prioriterer at komme afsted.

Den ene billet virker ikke af meget i sig selv. Men når det er en tredjedel af de 5.400 sæsonkortholdere, som hverken dukker op eller frigiver billetten, så er der altså 1.800 tomme pladser, som potentielt afholder en del andre fra at komme på stadion.
Men har der indtil nu været kampe, hvor det ikke var muligt at få en billet? Ikke så cider jeg ved. Jeg har i øvrigt ikke siddeplads, (hvem fanden syntes det er sjovt?) og frigiver billetten når jeg ikke kan komme, men det kan da smutte. Jeg vil da blive bitter, hvis AaB vil gøre det sværere for mig, at give dem mine penge.

Det problem vi taler om nu, findes ikke, men med tiden kan det blive til et, så vel fint nok at tage det i opløbet.
SÅ STOPPER VI BAGER!
Der er intet og jeg gentager INTET galt i at have sæsonkort til siddeplads! Og jeg har iøvrigt fået selskab af rytter på langsiden nu!
Om 15 år kommer jeg måske over
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 27. nov 2024, 16:25

Hanga skrev:
27. nov 2024, 12:33
Kunne løsningen ikke være at give en belønning for at frigive sin plads fremfor en straf for at undlade? En værdikupon til boderne eller noget. Det vil naturligvis kræve en teknisk løsning der kan håndtere det, måske det er noget ala det der er på vej?
Jo, måske. Men tænker der er en grund til, at de fleste andre klubber ser ud til at bruge mere pisk end gulerod. Måske de kan kombineres?

Jeg er med på hele kundepleje-perspektivet, og at det skal være nemt at være fan. Men hvis man som AaB-fan håber på så mange tilskuere som muligt, og at AaB får de bedst mulige forudsætninger for at drive en sund forretning (muligheden for at gensælge eller forære ubrugte billetter for at sikre den bedst mulige støtte, ekstra handel i boderne og generelt gøde jorden for en større AaB-interesse), synes jeg, det er en lille pris at betale som fan, at der stilles en slags krav til, hvordan man forvalter sit sæsonkort.

Når AaB gennem hele efteråret konsekvent har opfordret fans til at gøre brug af deres billet eller frigive den, tænker jeg, det også har en vis økonomisk betydning.

DellOrto
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af DellOrto » 27. nov 2024, 20:04

Der er mange grunde til det er problematisk, at så få sæsonkortholdere dukker op, men at bruge pisk er jeg i tvivl om er det rigtige.

I vores gruppe sidder vi fem stk. sammen, en fra fra gruppen kommer kun til hver tredje/fjerde kamp, jeg kender dog ikke hans bevæggrunde, da det er en ven til en ven. Min formodning er dog, at han ser sig selv som AaB´er og glædeligt støtter med et mindre beløb hver måned, samt finder han det enormt bekvemmeligt, at han bare kan gå gennem tælleapparatet med sit plastikkort.
Det er på tredje år at vi sidder sammen, havde han ikke sæsonkort tror jeg han vil dukke op til 4-5 kampe om året og dermed betalt meget mindre til den trængte AaB-kasse.

Det bedste AaB kan gøre er en massiv oplysningskampagne og en belønning (en bajs eller en sodavand) til dem som downloader AaB-appen og knytter deres sæsonkort til det. Det skal være så nemt som muligt, at frigive sin plads, måske kan appen give en push-besked 24 timer inden kampstart, hvor der spørges om man vil frigive sin plads, såfremt man ikke kommer - Det skal siges, at jeg ikke ved om dette allerede er en ting

Når AaB inviterer deres sammearbejdspartnere til fest på en kampdag og der måske er skabt lidt buzz omkring, at +11.000 billetter ude til en kamp, så er det selvfølgelig en bet, at kun 7-8K dukker op. Det ville rykke meget overfor sponsorer, hvis man kunne fremvise et snit på over 10K (eksklusiv klub, FCK, BIF og AGF).

Med tanke på hvor mange tomme pladser der ellers kunne være solgt må AaB må sidde med en masse datapunkter for dette. fx hvor mange unikke ip-adresser går ind og lægger +4 billetter i kurven, men vælger at annullere, da det ikke er muligt at sidde sammen som gruppe.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 27. nov 2024, 21:16

Raptorr skrev:
26. nov 2024, 18:37
Dalbjerg skrev:
26. nov 2024, 15:27
Frigive billet er smart, og man skal gøre noget aktivt for at få folk til at være bedre til det!
Men jeg er også enig i, at det med at man skal reservere sin egen betalte plads, ja det dur ikke.

Men man kunne jo i stedet lave en bonusordning, hvor man opnår nogle fordele, hver gang man frigiver sin billet.
Det kunne være nogle point som kunne anvendes i boden på stadion, eller til at få x antal procent rabat, når man gentegner.

Det burde være muligt for AaB at lave det til en god forretning, også selvom der er kampe, hvor de ikke kan sælge alle frigivne billetter pga manglende efterspørgsel til den givne kamp.

Så altså noget nudging af nordjyder ved hjælp af en monetær fordel..
Tror du at monetære fordele er noget, der kan motivere nordjyder? :)
Jeg ved godt, at jeg lidt er ude med en påstand uden evidens bagved..

AlbertE
Junior
Junior
Favoritspiller: Widell

Indlæg af AlbertE » 27. nov 2024, 22:50

Jeg har en gang prøvet og frigive min billet, der var så sket en eller anden fejl så jeg havde frigivet billetter til de næste to hjemmekampe i stedet for kun en... jeg måtte stå i kø til indgang to gange.. lige siden har jeg ikke turde prøve igen.. det magter jeg godt nok ikke så må de lige gøre det nemmere eventuelt sende en bekræftelse på den kamp billet man har frigivet sin plads til..

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 28. nov 2024, 10:28

Stærkt point at få.

Angrebet skabte intet, hvorfor det er flot at få 1 point.

7 point ned til nr. 11. Det er mere positivt end jeg troede muligt i sommer.
Uden Synd Ingen Frelse

calciomania
Junior
Junior
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 28. nov 2024, 11:53

Syv points ned til Lyngby er fint. Men det dækker også over, at AaB har et på papiret sværere resterende kampprogram end Lyngby, så det kan godt tænkes, at forspringet kun vil være 2-4 points, når grundspillet er overstået. Så der er stadig et stykke vej, før sæsonmålet om at undgå nedrykning er i hus. Men lige nu ser det da fornuftigt ud.

AaB´s resterende program i grundspillet:

Brøndby-AaB
AaB-Nordsjælland
AGF-AaB
AaB-FCK
AaB-Midtjylland
Sønderjyske-AaB

- Meget svært program. Reelt er det kun i Nordsjælland- og Sønderjyske-kampen, hvor man for alvor kan gøre sig forhåbninger om point/points. De fire kampe mod Brøndby, AGF, FCK og FCM ligner nederlag. Men netop derfor kunne det være fedt at overraske og snuppe et point i Brøndby i efterårets sidste kamp! Helt umuligt er det ikke, tror jeg, for Brøndby er vildt ustabile og utilregnelige. Har de en dårlig dag, kan alt ske.

Sønderjyske i sidste runde ligner en nøglekamp, hvor der meget gerne skal mindst ét point med hjem nordpå! Jeg tænker også, at der godt kunne lure en overraskelse hjemme mod Nordsjælland, der er ret ustabile (ligesom Brøndby). På en god dag kan de godt slås på Aalborg Portland Park. Derudover skal vi håbe på, at drengene med hiv og sving kan kæmpe sig til ét point eller to i de fire på papiret meget vanskelige kampe mod topklubberne. AGF havde store problemer med at slå Lyngby hjemme, så på en god dag kan AaB også give dem kamp til stregen i Aarhus. Men det kræver en noget anden kamp end den, hvor det blev 0-4 hjemme i sensommeren.

Lyngby´s resterende program i grundspillet:

Lyngby-Sønderjyske
Midtjylland-Lyngby
Lyngby-Randers
Brøndby-Lyngby
Silkeborg-Lyngby
Lyngby-Nordsjælland

- Her er det vel kun i to af kampene at Lyngby realistisk set ikke burde få kunne få points(FCMude og Brøndby ude). I resten af kampene har de realistiske muligheder for points. Jeg tror vi skal gå efter, at det er Lyngby der er vores rivaler og så bare håbe, at Sønderjyske slår Lyngby. Men okay, en uafgjort er også fint i Lyngby-Sønderjyske!

Så jeg vil være tilfreds, hvis der bare er 3-4 points ned til Lyngby, når grundspillet er overstået. I værste fald kan de risikere at hente alle syv points op til AaB i de sidste seks runder. Hvis de f.eks. slår Sønderjyske og Randers hjemme, så skal de bare overraske i én-to af de øvrige kampe og så kan de risikere at hente AaB.

Besvar