Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Carlos
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 28. okt 2005, 16:51

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Carlos » 5. maj 2014, 15:09

Sjovt at så mange mener vores mesterskabschancer næsten er væk eller meget små nu. På trods af et svært slutprogram, så skal man godt have de negative briller på, for at påstå FCM's program er lettere end vores. Mener helt sikkert det er så tæt på 50/50 som det næsten kan blive.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Hovedet » 5. maj 2014, 15:21

Carlos skrev:Sjovt at så mange mener vores mesterskabschancer næsten er væk eller meget små nu. På trods af et svært slutprogram, så skal man godt have de negative briller på, for at påstå FCM's program er lettere end vores. Mener helt sikkert det er så tæt på 50/50 som det næsten kan blive.
Meget af den slags er jo øjebliksbaseret. Jeg tror nu også, at de fleste FCM-fans befandt sig i et sort hul efter AaBs sejr i Viborg, hvor mesterskabet nærmest var til at række ud efter i det døgns tid, hvor AaB havde et forspring på 7 point til nr. 2 og virkede uovervindelige.

Siden den kamp er vi 2 gange blevet knaldet ned af realismens hammer, mens FCM - også hjulpet godt på vej af et taknemmeligt program - er buldret derudaf.

Jeg mener bestemt stadig, at mesterskabet er realistisk. Jeg er til gengæld også overbevist om, at det i højere grad bliver på FCM-tab end AaB-styrke, at vi kan vinde det. Realistisk vurderer jeg, at AaB henter mellem 1 og 6 point i de sidste 3 runder.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af astonvilla » 5. maj 2014, 15:28

Carlos skrev:Sjovt at så mange mener vores mesterskabschancer næsten er væk eller meget små nu. På trods af et svært slutprogram, så skal man godt have de negative briller på, for at påstå FCM's program er lettere end vores. Mener helt sikkert det er så tæt på 50/50 som det næsten kan blive.
Jeg tror de fleste (undertegnede medregnet) som mener vore mesterskabschancer er forduftet ikke ser så meget på vores slut program vs. FCMs.
Personligt ser jeg i hvert fald mere på den "forfatning" de 2 hold er i.

Der er trukket enorme veksler på vores smalle trup i år - og Esbjerg-kampen viste jo med utvetydig tydelighed at det er en flok trætte og slidte spillere som render rundt derinde. Fysisk såvel som mentalt. Det virker ikke til de har flere gear at sætte maskinen op i.
Det er ikke "gummi-ben" eller lign. i min optik. Det er mere bare metaltræthed der knækker os nu, og der er ikke så meget mere at give af.

Der er 3 spillere som om nogen har skabt denne overmenneskelige sæson vi har leveret: Kusk, Thomsen og Risgård.
Kusk og Thomsen er virkelig hårdt ramt af "trætheden" (kald det hvad du vil) og Risgård er skadet - så er der ikke så meget tilbage at skyde med. Vi har ikke lige et es på bænken at skyde med i sådan en situation. Pilen peger klart nedad for os.

Ser vi på FCM, så har de desværre (gen)fundet momentum er svæver afsted.

Jeg tror nærmere det er dét som afgør mesterskabet - og ikke hvem-møder-hvem de sidste 3 runder. Superligaen i år er så gennemført uforudsiglig alligevel, så ingen kan påstå at det ene slutprogram er lettere end det andet.
Bienvenu Bassogog!

Martin Jensen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. apr 2014, 07:11
Favoritspiller: Kasper Kusk Vangsgaard

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Martin Jensen » 5. maj 2014, 16:00

Kørte kb videre som altid? Kb spillede sin sidste førsteholdskamp på Frederiksberg Stadion i 1991 og trak sig frivilligt og lod sig nedrykke til Danmarksserien. Plasticholdet spiller på b 1903's superligalicens. DBU skulle have gjort som FA gjorde ved Hull: Drop jeres cirkuspjat og hed jeres eget navn.[/quote]

Ja det højst rangerede hold forsatte videre i Superligaen under navnet FC København.
Men i hvert fald er FCKs spillere medlem af KB, og som sådan er KB vel mere eller mindre FC København.

Hvad har B1903 i øvrigt tilbage i dag, måske FCK, men nok lidt svært at havde en 1. hold som befinder sig i en anden klub.

”Plasticholdet spiller på b 1903's superligalicens”, den tilhører nu FC København, 1903 har ikke råderet over den.

”Plasticholdet” Saglig begrundelse søges, de/FCK spiller fodbold som deres kollegaere i Superligaen.

Hvad med AaB skal de også droppe deres cirkuspjat og holde fast ved deres første navn, som var Aalborg Kricketklub (1885). Der var vist også tale om en fusion i 1906, hvor man blev til Aalborg Boldspilklub.

Carlos
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 28. okt 2005, 16:51

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Carlos » 5. maj 2014, 16:17

Jeg er som sådan ikke uenig i det der bliver skrevet. Jeg mener bare at folk tillægger det for stor indflydelse på chancevurderingen.

I en liga så tæt som den danske er i år, så er det for alvor de små marginaler der afgør mange af kampene. På trods af den sløje indsats mod EFB, så er der trods alt ikke meget der skulle være gået anderledes før vi havde vundet. De chancer vi brændte i starten af den kamp scorede vi på i andre kampe. Denne gang gik det ikke vores vej. Nu vandt vi i stedet for tætte kampe mod OB, FCK og 2*FCM her i foråret. Kampe der let kunne være endt med et dårligere pointtal. Ikke at resultaterne var ufortjente, men der skulle bare ikke være sket mange ting ret meget anderledes før resultaterne var blevet et anderledes.

På trods af vores formnedgang så mener jeg de næste to kampe for både os og FCM er helt åbne. Bookmakerne har fx. både os og BIF som svage favoritter i næste runde. Desuden har de også os som favoritter til at løbe med mesterskabet. De personer der sætter disse odds ser trods alt lidt mere objektivt på chancerne end vi supportere. Hvis ikke så må der være gode penge at tjene på et FCM mesterskab.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Fabbe » 5. maj 2014, 16:24

Martin Jensen skrev:Kørte kb videre som altid? Kb spillede sin sidste førsteholdskamp på Frederiksberg Stadion i 1991 og trak sig frivilligt og lod sig nedrykke til Danmarksserien. Plasticholdet spiller på b 1903's superligalicens. DBU skulle have gjort som FA gjorde ved Hull: Drop jeres cirkuspjat og hed jeres eget navn.
Ja det højst rangerede hold forsatte videre i Superligaen under navnet FC København.
Men i hvert fald er FCKs spillere medlem af KB, og som sådan er KB vel mere eller mindre FC København.

Hvad har B1903 i øvrigt tilbage i dag, måske FCK, men nok lidt svært at havde en 1. hold som befinder sig i en anden klub.

”Plasticholdet spiller på b 1903's superligalicens”, den tilhører nu FC København, 1903 har ikke råderet over den.

”Plasticholdet” Saglig begrundelse søges, de/FCK spiller fodbold som deres kollegaere i Superligaen.

Hvad med AaB skal de også droppe deres cirkuspjat og holde fast ved deres første navn, som var Aalborg Kricketklub (1885). Der var vist også tale om en fusion i 1906, hvor man blev til Aalborg Boldspilklub.[/quote]

Football Club København er altså ikke en klubfusion som de foreningssammenlægninger, som gik forud for Aalborg Boldspilklub af 1885. Football Club København er en såkaldt overbygning af to klubber fra København, som ikke kunne klare sig selv på egen hånd. Man kan ikke melde sig ind i FCK, og det er en skandale, at disse cirkushold kan få lov at eksistere, lige som det er en skandale, at Red Bull kan købe en gammel traditionsklub i Østrig og tømme den for alle traditioner.

Det ændres ikke af, at det har stået på i 22 år. Sådan en skandale har ingen forældelsesfrist.

B 1903 og KB kan da bare lægge deres foreninger sammen, hvis de ikke gider eksistere.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Martin Jensen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. apr 2014, 07:11
Favoritspiller: Kasper Kusk Vangsgaard

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Martin Jensen » 5. maj 2014, 16:52

Fabbe skrev:
Martin Jensen skrev:Kørte kb videre som altid? Kb spillede sin sidste førsteholdskamp på Frederiksberg Stadion i 1991 og trak sig frivilligt og lod sig nedrykke til Danmarksserien. Plasticholdet spiller på b 1903's superligalicens. DBU skulle have gjort som FA gjorde ved Hull: Drop jeres cirkuspjat og hed jeres eget navn.
Ja det højst rangerede hold forsatte videre i Superligaen under navnet FC København.
Men i hvert fald er FCKs spillere medlem af KB, og som sådan er KB vel mere eller mindre FC København.

Hvad har B1903 i øvrigt tilbage i dag, måske FCK, men nok lidt svært at havde en 1. hold som befinder sig i en anden klub.

”Plasticholdet spiller på b 1903's superligalicens”, den tilhører nu FC København, 1903 har ikke råderet over den.

”Plasticholdet” Saglig begrundelse søges, de/FCK spiller fodbold som deres kollegaere i Superligaen.

Hvad med AaB skal de også droppe deres cirkuspjat og holde fast ved deres første navn, som var Aalborg Kricketklub (1885). Der var vist også tale om en fusion i 1906, hvor man blev til Aalborg Boldspilklub.
Football Club København er altså ikke en klubfusion som de foreningssammenlægninger, som gik forud for Aalborg Boldspilklub af 1885. Football Club København er en såkaldt overbygning af to klubber fra København, som ikke kunne klare sig selv på egen hånd. Man kan ikke melde sig ind i FCK, og det er en skandale, at disse cirkushold kan få lov at eksistere, lige som det er en skandale, at Red Bull kan købe en gammel traditionsklub i Østrig og tømme den for alle traditioner.

Det ændres ikke af, at det har stået på i 22 år. Sådan en skandale har ingen forældelsesfrist.

B 1903 og KB kan da bare lægge deres foreninger sammen, hvis de ikke gider eksistere.[/quote]

Football Club København det er sguda smukt, at man kan skabe sådanne en succes, som diverse fans kan havde ondt i røven over, i stedet for at koncentrere sig om sin egen klub, f.eks. AaB, som er på vej til noget stort. At man gider, synes blot jeg lige ville spørge til disse forvaklede synspunkter.

”Man kan ikke melde sig ind i FCK” Åh jo, meld barnet/drengen ind i KB, og er han god nok kommer han på førsteholdet en dag, det er som i andre klubber. F.eks. William Kvist og Thomas Delaney startede som 5-6 årige i KB, og de havnede som førsteholds spillere.

”Sådan en skandale har ingen forældelsesfrist”.
Vor herre bevares, du virker hårdt ramt over disse ”københavnersnuder”.

Hvorfor skulle de to hæderkronede klubber i dansk fodbold lægge deres foreninger sammen, det går da meget godt, efter hvad jeg høre fra fornuftige fodboldfans går det deres klubber helt godt.

Større fusioner ligger langt tilbage i tiden f.eks. i 1906 og 1964.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 400
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Remark » 5. maj 2014, 17:26

Skulle vi være bagefter på målscore på sidste spilledag, kan vi bare gøre som Gladbach i 1978...

http://www.kicker.de/news/fussball/bund ... nd-17.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Det var dog ikke helt nok, da Køln samtidig vandt med 5-0. Men sikke et scenarium, hvis vi står lige og det afgøres på målscore

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Henriksen » 5. maj 2014, 18:40

Der skal så lidt til..... Ja, vi SKAL meget gerne vinde i Farum for at det ser rigtigt godt ud (selvom jeg før har sagt at 1 point derovre kan være nok) og vores dagsform er ikke pt prangende. Men - det er altså ligaens nummer to der kommer til byen i det Nordsjællandske, og mon ikke alle drengene vil gøre alt hvad de kan for at rejse sig efter Esbjerg-dukkerten? Jeg tror det. På udebane har vi også været ret godt kørende på det sidste.

Brøndby mod FCM? Ja, jeg siger det gerne - i denne uge er jeg helt med på We love you Brøndby, We do - ÅHHHHH Brøndby we love you-vognen. Al mental støtte og god karma til de blå-gule fra Vestegnen. Og jeg tror også på at de ordner Midtjyderne. Der er bronze på spil for hjemmeholdet og det er næsten altid et ubehageligt sted ikke bare at være udehold, men i særdeleshed at være et udehold der er tvunget frem på banen i jagten på 3 point. Hvis FC Afrika kan lande et sted hvor gummibenene kan komme allerede i spillertunnellen, så er det på et proppet Brøndby Stadion.

Der skal så lidt til, og på Torsdag kan solen allerede skinne væsentligt mere over Aalborg.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af BoomZ0R » 5. maj 2014, 19:07

Det er sjovt som folk ser negativt på vores situation. Bevares, det er ingen nem opgave! Men man skal godt nok være pessimist eller fcm fan af helt særlig grad for at mene at fcms program er bedre end vores!! Vi har på papiret langt nemmere modstandere og jeg mener på ingen måde at det ville gavne os at skulle møde FCK eller bif i stedet for nogen af vores tre modstandere!

Lidt gejst på!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Fabbe » 5. maj 2014, 19:59

Jeg mangler ikke gejst, når jeg siger, at jeg set ovenfra ikke vil spille mine penge på et AaB-hold, som ikke selv kan afgøre det, og det er fordi ikast fs har tur i den, og jeg tror, de kan snuppe seks point mod københavn gul og københavn hvid.

At tale om "nemmeste" kampe er absurd. AaB's næste to udekampe bliver vildt svære, og ER svære, når man ser, hvordan vi har klaret os mod disse hold og på disse baner. Jeg siger ikke, at det er umuligt.

Og når jeg også var skeptisk, da vi var foran med fire point, så er det fordi, AaB blev udskreget til storfavorit på baggrund af et meget kort forløb med topkampe, hvor alting klappede for en trup, som gik supermotiveret på banen. Det mest positive er næsten, at vi er på jagt nu. Det tror jeg, passer mentalt bedre til holdet. Da vi lå fire point foran, kunne man se en lang stroppetur - uden sjove topkampe, men kun med pligtsejre, der skulle hentes.

Så 1. Vi kan ikke selv afgøre det, og ikast har medvind. 2. Men nu er det altså wake-up call for os, og det tror jeg, motiverer positivt.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Brent » 5. maj 2014, 20:19

Zee skrev:Det er sjovt som folk ser negativt på vores situation. Bevares, det er ingen nem opgave! Men man skal godt nok være pessimist eller fcm fan af helt særlig grad for at mene at fcms program er bedre end vores!! Vi har på papiret langt nemmere modstandere og jeg mener på ingen måde at det ville gavne os at skulle møde FCK eller bif i stedet for nogen af vores tre modstandere!

Lidt gejst på!
Hvis man ser på de seneste års opgør i farum, har vi ikke vundet der siden 07. I samme periode har vi vundet 5 gange i Brøndby. Så at påstå, at Brøndby er en vanskeligere modstander på deres hjemmebane end FCN i Farum kan jeg slet ikke følge. Vi har det altid uhyre svært på deres plast underlag (-som skulle forbydes)

FCV og AGF bør vi derimod slå, selvom vi heller ikke har de bedste erfaringer med FCV.
AaB - the Nordic gateway to Europe

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af gravballe » 5. maj 2014, 23:52

Zee skrev:Det er sjovt som folk ser negativt på vores situation. Bevares, det er ingen nem opgave! Men man skal godt nok være pessimist eller fcm fan af helt særlig grad for at mene at fcms program er bedre end vores!! Vi har på papiret langt nemmere modstandere og jeg mener på ingen måde at det ville gavne os at skulle møde FCK eller bif i stedet for nogen af vores tre modstandere!

Lidt gejst på!
Måske har du ikke set de sidste par AaB Kampe? AaB form er i den grad i frit fald, i Randers kampen så man tydelige tendenser til man ikke kunne ramme hinanden, imod esbjerg blev det endnu mere udtalt, at man i den grad havde problemer med at få spillet til bare at virke. Man magtede ikke engang en simpel afleværing over 10 meter, uden at ramme helt ved siden af, forudsat at man ikke spillede den direkte til en modspiller, selv om man var upresset. AaBs spil har på ingen måde virkedet lige så let, flot og glidende som det har i foråret. Om det er presset ,eller om spillerne er kørt døde skal jeg ikke sige, men faktum er AaB spiller dårligt nu, og FCM spiller godt.. Spillede AaB godt, og var uheldig med at tabe de kampe på hjemmebane, kunne vi snakke om at man kunne bevar håbet, men krydret med AaBs dårlige spil, og FCM gode spil, og så det faktum at vi skal møde FCN, som vi aldrig vinder over, over på øen, og FCV som bare parkere bussen, en taktik de har udført til 13 tallet imod os før og fået 4 point ud af de 2 første opgør, ja så har jeg godt nok svært ved at se AaB have ret store chancer.. Men bevis mig gerne fejl, jeg har bare svært ved at se det.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af NIN » 5. maj 2014, 23:57

Kigger man et kort øjeblik på den engelske liga, deres sæsonafslutning og slutspurt mod mesterskabet. Så smider Liverpool en 3-0 føring på under 15 min. mod et bundhold som er sikret overlevelse. Alt er i spil i fodbold og alt kan ske. Vi kan stadig nå det og mht. at alle kampe er vanskelige, ja selvfølgelig er de det. Men omvendt, er jeg er ikke et eneste sekund i tvivl om, at FCM gerne byttede BIF, FCK og SønderjyskE med FCN, FCV og GF. Ang. FCN, så er de ikke vores drømme modstander, men omvendt har de ikke været gode i år og deres spillere og spilsystem virker slidt og har aldrig fungeret. Plus de var mere end heldig mod Randers. Får vi point mod FCN, tror jeg vi bliver mestre. Der ud over, kan FCV med en sejr hjemme over GF, sikre sig overlevelse. Det må være en kæmpe lettelse for oprykkerne, som alle havde dømt til nedrykning. Går den kabel op, så kan vi "risikere" at møde to bundhold, hvis skæbne er afgjort før vi møder dem. Og mht. den berømte FCV bus. Skal vi kigge på andres form, så har de altså lukket fem mål ind de to seneste kampe.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af BoomZ0R » 6. maj 2014, 05:59

Haha tak for alt den statistik. Jeg læste ikke ret meget af det! Som sagt!
Lidt gejst på!

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af BoomZ0R » 7. maj 2014, 21:53

Mon ikke folk er lidt mere optimistiske efter den fantastiske indsats i dag!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. maj 2014, 22:11

I længere tid synes jeg at hver anden superliga-runde er fantastisk og alle resultater nærmest går vores vej. Og hver anden runde går alt galt.
Dvs at Ikast taber imorgen. Næste runde bliver noget lort og så vinder vi guld i sidste runde....

Men FANDEMGALEME VIGTIG sejr idag. Hatten af. Og tak.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Brent » 7. maj 2014, 22:53

http://www.bold.dk/nyt/Nicolai-J-klar-til-comeback" onclick="window.open(this.href);return false; ikke dårligt, håber han kan gøre en forskel på søndag.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1239
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Hajen » 7. maj 2014, 23:55

Brent skrev:http://www.bold.dk/nyt/Nicolai-J-klar-til-comeback ikke dårligt, håber han kan gøre en forskel på søndag.
la' ham hellere end gerne gøre en stor forskel, og derefter humpe ud med en skade....... :|
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Pastorius » 8. maj 2014, 07:33

Hajen skrev:
Brent skrev:http://www.bold.dk/nyt/Nicolai-J-klar-til-comeback ikke dårligt, håber han kan gøre en forskel på søndag.
la' ham hellere end gerne gøre en stor forskel, og derefter humpe ud med en skade....... :|
Ja, det ville godtnok være trist, hvis han gør en forskel på næste torsdag - med et selvmål som en mulig undtagelse :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar