Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jun 2014, 22:06

"U19-spillere må nemlig ikke træne eller spille kamp med Superliga-profilerne, mens de stadig aflønnes som ungdomsspillere, og det er ifølge BTs oplysninger en stor del af de forhandlinger, der foregår mellem Spillerforeningen og Divisionsforeningen.

Skal overenskomsten følges til punkt og prikke, må talenterne i de danske klubber altså først få lov at træne med Superliga-holdet og spille kampe for reserveholdene, når deres lønninger kommer op og matcher de spillere, der har flere års Superliga-erfaring i benene.

Ellers kan det få store konsekvenser for klubberne, der reelt kan straffes for at benytte deres unge talenter til træning og i kamp med de fuldtidsprofessionelle.
"
http://www.bt.dk/superligaen/stortalent ... stjernerne" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14877
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af Hanga » 7. jun 2014, 22:19

Provst i Brovst skrev:"U19-spillere må nemlig ikke træne eller spille kamp med Superliga-profilerne, mens de stadig aflønnes som ungdomsspillere, og det er ifølge BTs oplysninger en stor del af de forhandlinger, der foregår mellem Spillerforeningen og Divisionsforeningen.

Skal overenskomsten følges til punkt og prikke, må talenterne i de danske klubber altså først få lov at træne med Superliga-holdet og spille kampe for reserveholdene, når deres lønninger kommer op og matcher de spillere, der har flere års Superliga-erfaring i benene.

Ellers kan det få store konsekvenser for klubberne, der reelt kan straffes for at benytte deres unge talenter til træning og i kamp med de fuldtidsprofessionelle.
"
http://www.bt.dk/superligaen/stortalent ... stjernerne" onclick="window.open(this.href);return false;
Sig mig, vil spillerforeningen gerne bremse talentudviklingen herhjemme ? For det må da være resultatet, hvis den vedtægt skal overholdes til punkt og prikke. Resultatet er alt andet lige, at klubberne vil hive betydeligt færre unge spillere op på 1. holdet, og de unge spillere misser muligheden for, at udvikle sig på højeste niveau.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af Buzz Killington » 7. jun 2014, 22:35

Hanga skrev:
Provst i Brovst skrev:"U19-spillere må nemlig ikke træne eller spille kamp med Superliga-profilerne, mens de stadig aflønnes som ungdomsspillere, og det er ifølge BTs oplysninger en stor del af de forhandlinger, der foregår mellem Spillerforeningen og Divisionsforeningen.

Skal overenskomsten følges til punkt og prikke, må talenterne i de danske klubber altså først få lov at træne med Superliga-holdet og spille kampe for reserveholdene, når deres lønninger kommer op og matcher de spillere, der har flere års Superliga-erfaring i benene.

Ellers kan det få store konsekvenser for klubberne, der reelt kan straffes for at benytte deres unge talenter til træning og i kamp med de fuldtidsprofessionelle.
"
http://www.bt.dk/superligaen/stortalent ... stjernerne" onclick="window.open(this.href);return false;
Sig mig, vil spillerforeningen gerne bremse talentudviklingen herhjemme ? For det må da være resultatet, hvis den vedtægt skal overholdes til punkt og prikke. Resultatet er alt andet lige, at klubberne vil hive betydeligt færre unge spillere op på 1. holdet, og de unge spillere misser muligheden for, at udvikle sig på højeste niveau.
Fagforeninger er kun for de stærke, dvs. dem der allerede er i arbejde. Det er det man kalder et insider/outsider problem. Man varetager kun interesserne af dem der er i arbejde, og man beskytter sig mod dem der står udenfor (her de professionelle vs. de uprofessionelle). Spillerforeningen har en decideret interesse i at sylte talentudviklingen, da nye talenter er en trussel for de nuværende arbejdstagere.

Helt igennem vanvittigt og det burde få langt mere negativ fokus end det allerede gør.

[edit: der er intet politisk i ovenstående. Insider/outsider problematikken er bred anerkendt både hos højre- og venstreorienterede økonomer. Det har bare helt absurde konsekvenser i dette tilfælde]
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af Super Hansen » 13. jun 2014, 14:34

http://www.dbu.dk/Nyheder/2014/Juni/Spi ... konflikten" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er sgu synd for de børn der åbenbart er de første til at mærke den evt. strejke der nærmer sig. :-(

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af frederikshavneren » 17. jun 2014, 13:07

Intet nyt er godt nyt eller?

Mudderkastningen i medierne er stort set ophørt og det er forhåbentlig tegn på, at parterne har sat sig sammen ved forhandlingsbordet. Uret tikker og der skal meget gerne snarest falde en løsning på plads som begge parter kan leve med.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af nik » 17. jun 2014, 18:15

Hvornår var det de skulle mødes i Arbejdetsretten for at finde ud af hvornår Lockouten kan starte ?

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af DEG » 18. jun 2014, 14:16

frederikshavneren skrev:Intet nyt er godt nyt eller?

Mudderkastningen i medierne er stort set ophørt og det er forhåbentlig tegn på, at parterne har sat sig sammen ved forhandlingsbordet. Uret tikker og der skal meget gerne snarest falde en løsning på plads som begge parter kan leve med.
Det er alt andet lige godt at man ikke bruger medierne mere, både spillere, klubberne og dansk fodbold som helhed vil lide ved en eventuel lockout, så det klæder dem at ændre strategi.

For vores del så er det heldigvis halvdelen af suppen der skal ud og spille europæisk, det burde ligge et større pres på både SF og DF

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af Pastorius » 19. jun 2014, 12:32

Så er der lidt (ikke)nyt.

http://www.bt.dk/superligaen/spillerfor ... foreningen" onclick="window.open(this.href);return false;

Spillerforeningen har sendt strejkevarsel tilbage. Voldgiften har satdig ikke afgjort om divisionsforeningens konfliktvarsel er sendt rettidigt og dermed om en konflikt kan starte fra 1. juli (lockouten) eller 1. august (både lockout og strejke).

Jeg går udfra at spillerforeningen IKKE har friholdt nogen i deres konfliktvarsel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af Bech » 19. jun 2014, 15:10

Det har de ikke nej, ifølge Patrick Kristensen.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af Søgaard » 19. jun 2014, 18:20

Og intet nyt om, at der rent faktisk foregår forhandlinger? Det bliver jo en farce af dimensioner - en flok pattebørn på begge sider.
Aalborg BK 1885!

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af nik » 19. jun 2014, 19:04

Det er jo bare en normal arbejdtskamp, når de har fundet ud af hvornår en strejke/lockout kan starte så kommer de nok i gang med at forhandle om de forskellige krav begge parter har, men det kommer til at tage tid tror jeg

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af Reto » 23. jun 2014, 16:08

http://www.bold.dk/nyt/div-foreningen-f ... -brudt-ned" onclick="window.open(this.href);return false;

Overskriften kan vist snart ændres fra "potentiel" til "aktuel".

Tragisk og nærmest absurd, hvis vi igen skal til det pjat med strejke/lock out.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af Eksil » 23. jun 2014, 18:32

Reto skrev:http://www.bold.dk/nyt/div-foreningen-f ... -brudt-ned

Overskriften kan vist snart ændres fra "potentiel" til "aktuel".

Tragisk og nærmest absurd, hvis vi igen skal til det pjat med strejke/lock out.
Det er den samme dans ved alle lock-out / strejke runder. Det "bryder sammen", partner mødes igen, bombastisk udmeldinger i medier osv.

Det er som på et marked, hvis ikke man næsten er gået 2-3 gange, så har det ikke været en rigtig forhandling.

Det kan naturligvis ende galt, men det er slet ikke der endnu.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af frederikshavneren » 23. jun 2014, 22:04

Eksil skrev:
Reto skrev:http://www.bold.dk/nyt/div-foreningen-f ... -brudt-ned

Overskriften kan vist snart ændres fra "potentiel" til "aktuel".

Tragisk og nærmest absurd, hvis vi igen skal til det pjat med strejke/lock out.
Det er den samme dans ved alle lock-out / strejke runder. Det "bryder sammen", partner mødes igen, bombastisk udmeldinger i medier osv.

Det er som på et marked, hvis ikke man næsten er gået 2-3 gange, så har det ikke været en rigtig forhandling.

Det kan naturligvis ende galt, men det er slet ikke der endnu.
Stemningen ml. parterne er ikke den bedste og det besværliggør en fornuftig løsning. Jeg håber at der er spin i udmeldingerne og, at de nærmer sig en løsning.

Hvis det ender i konflikt og koster os CL kval vil det være katastrofalt. Divisions foreningen har undtaget de fem hold der skal spille europæisk, men fra spillerne lyder det at de vil være solidariske. Hvis det kommer dertil håber jeg at spillerne på Hornevej er usolidariske og skider på fællesskabet. Vi har altså en ok chance for CL, hvilket intet må komme i vejen for på vejen mod det forjættede land.

Ja det vil være pisse usolidarisk, men sådan er det. Desværre er Patrick Kristensen (og Curth) fremtrædende repræsentanter for spillerforeningen og har sagt at de vil være solidariske med de øvrige klubber :@

Hvis det overhovedet er teknisk muligt kan jeg sagtens forestille mig, at FCK spiller CL kval uanset om der er strejke/lock out. Håber at vi i så fald følger det gode eksempel.

Jeg har taget udgangspunkt i et worst case scenario og forhåbentlig kommer det ikke dertil. Parterne er uden tvivl under et enormt pres for at opnå en løsning.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2249
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af alithebeast » 23. jun 2014, 22:30

frederikshavneren skrev:
Eksil skrev:
Reto skrev:http://www.bold.dk/nyt/div-foreningen-f ... -brudt-ned

Overskriften kan vist snart ændres fra "potentiel" til "aktuel".

Tragisk og nærmest absurd, hvis vi igen skal til det pjat med strejke/lock out.
Det er den samme dans ved alle lock-out / strejke runder. Det "bryder sammen", partner mødes igen, bombastisk udmeldinger i medier osv.

Det er som på et marked, hvis ikke man næsten er gået 2-3 gange, så har det ikke været en rigtig forhandling.

Det kan naturligvis ende galt, men det er slet ikke der endnu.
Stemningen ml. parterne er ikke den bedste og det besværliggør en fornuftig løsning. Jeg håber at der er spin i udmeldingerne og, at de nærmer sig en løsning.

Hvis det ender i konflikt og koster os CL kval vil det være katastrofalt. Divisions foreningen har undtaget de fem hold der skal spille europæisk, men fra spillerne lyder det at de vil være solidariske. Hvis det kommer dertil håber jeg at spillerne på Hornevej er usolidariske og skider på fællesskabet. Vi har altså en ok chance for CL, hvilket intet må komme i vejen for på vejen mod det forjættede land.

Ja det vil være pisse usolidarisk, men sådan er det. Desværre er Patrick Kristensen (og Curth) fremtrædende repræsentanter for spillerforeningen og har sagt at de vil være solidariske med de øvrige klubber :@

Hvis det overhovedet er teknisk muligt kan jeg sagtens forestille mig, at FCK spiller CL kval uanset om der er strejke/lock out. Håber at vi i så fald følger det gode eksempel.

Jeg har taget udgangspunkt i et worst case scenario og forhåbentlig kommer det ikke dertil. Parterne er uden tvivl under et enormt pres for at opnå en løsning.
Curth skal være velkommen til at strejke..
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jun 2014, 22:33

frederikshavneren skrev:
Eksil skrev:
Reto skrev:http://www.bold.dk/nyt/div-foreningen-f ... -brudt-ned

Overskriften kan vist snart ændres fra "potentiel" til "aktuel".

Tragisk og nærmest absurd, hvis vi igen skal til det pjat med strejke/lock out.
Det er den samme dans ved alle lock-out / strejke runder. Det "bryder sammen", partner mødes igen, bombastisk udmeldinger i medier osv.

Det er som på et marked, hvis ikke man næsten er gået 2-3 gange, så har det ikke været en rigtig forhandling.

Det kan naturligvis ende galt, men det er slet ikke der endnu.
Stemningen ml. parterne er ikke den bedste og det besværliggør en fornuftig løsning. Jeg håber at der er spin i udmeldingerne og, at de nærmer sig en løsning.

Hvis det ender i konflikt og koster os CL kval vil det være katastrofalt. Divisions foreningen har undtaget de fem hold der skal spille europæisk, men fra spillerne lyder det at de vil være solidariske. Hvis det kommer dertil håber jeg at spillerne på Hornevej er usolidariske og skider på fællesskabet. Vi har altså en ok chance for CL, hvilket intet må komme i vejen for på vejen mod det forjættede land.

Ja det vil være pisse usolidarisk, men sådan er det. Desværre er Patrick Kristensen (og Curth) fremtrædende repræsentanter for spillerforeningen og har sagt at de vil være solidariske med de øvrige klubber :@

Hvis det overhovedet er teknisk muligt kan jeg sagtens forestille mig, at FCK spiller CL kval uanset om der er strejke/lock out. Håber at vi i så fald følger det gode eksempel.

Jeg har taget udgangspunkt i et worst case scenario og forhåbentlig kommer det ikke dertil. Parterne er uden tvivl under et enormt pres for at opnå en løsning.
Spillerforeningen skal varsle før spillerne kan strejke, så nogen af AaB kval kampe er spillet og spillerforeningens strejkekasse har måtte stå mod i en måned da resten af ligaen er lockoutet.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1639
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Halil » 24. jun 2014, 10:53

Divisionsforeningen har opsagt overenskomsten.

De vil have en ny og tidssvarende, hvor der ikke er så mange upræcise punkter(Feriepengesagerne!??). Tilsyneladende er de også klar til at give en del indrømmelser i forhold til en række punkter

Spillerforeningen vil have... den gamle overenskomst? Der kommer nærmest intet fra dem.

Jeg har noget svært ved at se, hvorfor der er så store problemer med at få enderne til at mødes. Nok mest fordi, at de reelle knudepunkter ikke er blevet nævnt.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Pastorius » 24. jun 2014, 11:46

Halil skrev:Divisionsforeningen har opsagt overenskomsten.

De vil have en ny og tidssvarende, hvor der ikke er så mange upræcise punkter(Feriepengesagerne!??). Tilsyneladende er de også klar til at give en del indrømmelser i forhold til en række punkter

Spillerforeningen vil have... den gamle overenskomst? Der kommer nærmest intet fra dem.

Jeg har noget svært ved at se, hvorfor der er så store problemer med at få enderne til at mødes. Nok mest fordi, at de reelle knudepunkter ikke er blevet nævnt.
Jeg tror det reelle problem er at Lindrup og Øland ikke kan døje Claus Thomsen og omvendt. Og jeg kan egentlig godt forstå begge parter. Sørgeligt er det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Reto » 24. jun 2014, 12:04

Pastorius skrev:
Halil skrev:Divisionsforeningen har opsagt overenskomsten.

De vil have en ny og tidssvarende, hvor der ikke er så mange upræcise punkter(Feriepengesagerne!??). Tilsyneladende er de også klar til at give en del indrømmelser i forhold til en række punkter

Spillerforeningen vil have... den gamle overenskomst? Der kommer nærmest intet fra dem.

Jeg har noget svært ved at se, hvorfor der er så store problemer med at få enderne til at mødes. Nok mest fordi, at de reelle knudepunkter ikke er blevet nævnt.
Jeg tror det reelle problem er at Lindrup og Øland ikke kan døje Claus Thomsen og omvendt. Og jeg kan egentlig godt forstå begge parter. Sørgeligt er det.
Det skinner vel også igennem her, at DF absolut ikke er på julekort med SF og vice versa.

http://www.bt.dk/fodbold/divisionsforen ... foreningen" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Pastorius » 24. jun 2014, 12:06

Reto skrev:
Pastorius skrev:
Halil skrev:Divisionsforeningen har opsagt overenskomsten.

De vil have en ny og tidssvarende, hvor der ikke er så mange upræcise punkter(Feriepengesagerne!??). Tilsyneladende er de også klar til at give en del indrømmelser i forhold til en række punkter

Spillerforeningen vil have... den gamle overenskomst? Der kommer nærmest intet fra dem.

Jeg har noget svært ved at se, hvorfor der er så store problemer med at få enderne til at mødes. Nok mest fordi, at de reelle knudepunkter ikke er blevet nævnt.
Jeg tror det reelle problem er at Lindrup og Øland ikke kan døje Claus Thomsen og omvendt. Og jeg kan egentlig godt forstå begge parter. Sørgeligt er det.
Det skinner vel også igennem her, at DF absolut ikke er på julekort med SF og vice versa.

http://www.bt.dk/fodbold/divisionsforen ... foreningen" onclick="window.open(this.href);return false;
Samme artikel har været bragt i flere medier - ingen af dem har ulejliget sig med at få modpartens version af historien inden de bragte den. Det må godt nok være nemt at være sportsjournalist.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar