Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af NIN » 2. nov 2014, 10:09

Rygtet vil vide, at Glen og co. fik kolde fødder.

http://www.nordjyske.dk/nyheder/jammerb ... 12/10/1531


http://www.blogspotmoviemadness.blogspot.dk/

10 Halloween indspark
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
viper_dk
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 90
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:16
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af viper_dk » 10. nov 2014, 15:15

- Jeg hører hele tiden fra agenter, der lige spørger ind til Sisto. Der er jo heller ikke en klub i Europa med respekt for sig selv, der ikke lige hører ind til en spiller af Sistos kvalitet, slutter Steinlein.

Ham Steinlein, han kan bare. Han snakker hele tiden med agenter og andet godt folk. Alle med respekt for sig selv spørger jo lige ind til Sisto......ALLE...

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... t-i-januar
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. nov 2014, 15:35

NIN den fromme skrev:Rygtet vil vide, at Glen og co. fik kolde fødder.

http://www.nordjyske.dk/nyheder/jammerb ... 12/10/1531


http://www.blogspotmoviemadness.blogspot.dk/

10 Halloween indspark
- Vi har fået 32 pokaler tilbage, men ved, at vi mindst mangler to. Det har vi rekonstrueret lidt ud fra fotos fra klubhuset og lidt ud fra hukommelsen hos vore medlemmer. Men det kan da godt være vi skal få registreret pokalerne og taget billeder af dem, hvis vi skulle være uheldige med et indbrud en anden gang, lyder det fra Bjarne Pedersen.

Det er jo da heldigvis ikke problemer Glen og co. behøver at forholde sig til.

Jeg tror de har fået kolde fødder efter de har fundet ud af at man indgraverer ting og sager i den slags pokaler, hvilket de jo af gode grunde ikke kunne vide noget om. I hele FCM's levetid, har de vel kun haft en uhyre lille flok ansat som har prøvet at vinde noget af betydning: Jens Jessen, Thomas Thomasberg, Brian Priske og Allan Kuhn...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. nov 2014, 16:29

It's officially FCM bashing monday...

Billede

Jeg havde glemt FCM spillerbussens totalt tåbelige påklistrede slogan "Ulven kommer" - kender de ikke moralen bag "ulven kommer" i Herning og omegn? Altså den med at når man har råbt ULVEN KOMMER! tilstrækkeligt mange gange, er der til sidst ingen der tror på ulven rent faktisk kommer.

Men det er måske det som er deres cunning plan (Baldrick voice) på heden? Altså at man fuldstændig med vilje utallige gange har været lige ved og næsten uden det blev til noget som helst, for til slut at narre folk, som af gode grunde ikke længere tror en fløjtende fis på FCM rent faktisk kan vinde noget, fordi man i årevis med vilje har ladet være med at vinde...

Personligt tvivler jeg på planen vil lykkes.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af astonvilla » 18. nov 2014, 13:17

Arh, pis os'.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ne/5310369" onclick="window.open(this.href);return false;

men da godt han har mod på det senere hen. Håber han ringer ind til DBU så snart han føler sig klar.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Trickster » 18. nov 2014, 13:38

astonvilla skrev:Arh, pis os'.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ne/5310369" onclick="window.open(this.href);return false;

men da godt han har mod på det senere hen. Håber han ringer ind til DBU så snart han føler sig klar.
Helt sikkert! DBU ville nyde godt af, hvis Glens enorme vinderkultur bliver implementeret i det daglige arbejde, ligesom spillerne nærmest ikke kan undgå at vinde, med Glens enorme vindermentalitet. Benhams fantastiske analyseredskab/spillerdatabase er jo bare prikken over i'et - hvis det er muligt for ham, at tage med sig.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 23. nov 2014, 08:00

Har tjekket datoen - det er IKKE 1. april! Det bliver VERDENSKLASSE!!!

http://m.aoh.dk/artikel/herning-vil-arrangere-formel-1" onclick="window.open(this.href);return false;

OK - det har så ikke meget med FCM at gøre - men folk i Herning insisterer åbenbart på store armbevægelser!

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 24. nov 2014, 07:39

doukas skrev:
Mike80 skrev:
Jeg forstår din forvirring! Lettere forundret må jeg konstaterer at selv en Nordjyde kan blive forvirret i sine definitioner.. ;)

Jantelov har intet med den række begivenheder du så flot beskriver at gøre! Misundelse må være et bedre udtryk.. Janteloven er 10 bud som alle handler om at du ikke må tro og give udtryk for du er mere end de andre! Som når FCM siger de har nordens bedste talent udvikling eller et scouting system over dansk standard.. Den slags udtryk og hovmodighed er ilde set i DK og mere end noget andet sted i netop Nordjylland:) Håber det hjalp på din forvirring..

Mike
Jeres FCM 2.0 har indtil nu kastet to spillere af sig i form af Sparv og Urena, hvor ingen af dem har slået til, men det kan nå at komme endnu..
..........

Mike

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Eksil » 24. nov 2014, 08:35

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
Jeg forstår din forvirring! Lettere forundret må jeg konstaterer at selv en Nordjyde kan blive forvirret i sine definitioner.. ;)

Jantelov har intet med den række begivenheder du så flot beskriver at gøre! Misundelse må være et bedre udtryk.. Janteloven er 10 bud som alle handler om at du ikke må tro og give udtryk for du er mere end de andre! Som når FCM siger de har nordens bedste talent udvikling eller et scouting system over dansk standard.. Den slags udtryk og hovmodighed er ilde set i DK og mere end noget andet sted i netop Nordjylland:) Håber det hjalp på din forvirring..

Mike
Jeres FCM 2.0 har indtil nu kastet to spillere af sig i form af Sparv og Urena, hvor ingen af dem har slået til, men det kan nå at komme endnu..
..........

Mike
Sparv er pisse dygtig og der er godt set, men Urena kunne være en hver anden middeldygtig angriber.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Frygah » 24. nov 2014, 09:27

Eksil skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
Jeg forstår din forvirring! Lettere forundret må jeg konstaterer at selv en Nordjyde kan blive forvirret i sine definitioner.. ;)

Jantelov har intet med den række begivenheder du så flot beskriver at gøre! Misundelse må være et bedre udtryk.. Janteloven er 10 bud som alle handler om at du ikke må tro og give udtryk for du er mere end de andre! Som når FCM siger de har nordens bedste talent udvikling eller et scouting system over dansk standard.. Den slags udtryk og hovmodighed er ilde set i DK og mere end noget andet sted i netop Nordjylland:) Håber det hjalp på din forvirring..

Mike
Jeres FCM 2.0 har indtil nu kastet to spillere af sig i form af Sparv og Urena, hvor ingen af dem har slået til, men det kan nå at komme endnu..
..........

Mike
Sparv er pisse dygtig og der er godt set, men Urena kunne være en hver anden middeldygtig angriber.
Om ikke andet var mikes indlæg her blot en bekræftelse på at han ikke er her for dybdegående debat, men blot for at spille smart og søge efter respons, som han så kan løbe hen til hans forbilleder i FCM-skolegården og vise sig frem. Det skulle ikke være første gang han har lavet det nummer.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Yankee » 24. nov 2014, 10:55

Trickster skrev: Helt sikkert! DBU ville nyde godt af, hvis Glens enorme vinderkultur bliver implementeret i det daglige arbejde, ligesom spillerne nærmest ikke kan undgå at vinde, med Glens enorme vindermentalitet. Benhams fantastiske analyseredskab/spillerdatabase er jo bare prikken over i'et - hvis det er muligt for ham, at tage med sig.
Jeg må indrømme, at jeg rigtig gerne ville se DBU inspirere sig mere af hvad der foregår i AaB og FCM end hvad der foregår i Brøndby og FC København. FCM har skabt Danmarks klart stærkeste fodboldklub i et lokalområde, der traditionelt kun har beriget landet med småkorrupte Venstre-ministre og fallerede håndboldstjerner.

Det fryder mig enormt, at klubber som FCM, FCN, AaB og Esbjerg har haft så stor succes de sidste par år. Det er netop de klubber, der satser mest entydigt på egne talenter og det daglige, sportslige arbejde. De har investeret tungt i træningsfaciliteter og har udviklet ungdomssetuppet løbende. Klubber som OB, AGF, Vejle og Brøndby har satset på at købe sig ud af vanskelighederne og har glemt det gode, gamle sportslige arbejde på træningsbanerne og de råkolde divisionsstadions.

FCN slog FCK fordi de havde udviklet en fremragende og nytænkende spillestil, der passede perfekt til klubbens forhold og spillertrup.
Vi slog FCK fordi vi havde en træner, der turde satse 100% på vores klassiske AaB-spillertyper og skabte et utroligt hold af lokale knægte.
FCM slår lige nu FCK fordi de har udviklet nogle unikke spillertyper og fordi man har været langt dygtigere til at scoute de rigtige folk udefra.

Det er med andre ord det daglige arbejde på træningsbanerne, foran DVD-maskinen og på de råkolde divisionsstadions, der har bragt FCK's guldmonopol til fald de sidste fire sæsoner. Det er en smuk historie, og den vægter tungere for mig end det faktum, at Glen Riddersholm er irriterende at se på.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 24. nov 2014, 11:06

Frygah skrev:
Eksil skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
Jeg forstår din forvirring! Lettere forundret må jeg konstaterer at selv en Nordjyde kan blive forvirret i sine definitioner.. ;)

Jantelov har intet med den række begivenheder du så flot beskriver at gøre! Misundelse må være et bedre udtryk.. Janteloven er 10 bud som alle handler om at du ikke må tro og give udtryk for du er mere end de andre! Som når FCM siger de har nordens bedste talent udvikling eller et scouting system over dansk standard.. Den slags udtryk og hovmodighed er ilde set i DK og mere end noget andet sted i netop Nordjylland:) Håber det hjalp på din forvirring..

Mike
Jeres FCM 2.0 har indtil nu kastet to spillere af sig i form af Sparv og Urena, hvor ingen af dem har slået til, men det kan nå at komme endnu..
..........

Mike
Sparv er pisse dygtig og der er godt set, men Urena kunne være en hver anden middeldygtig angriber.
Om ikke andet var mikes indlæg her blot en bekræftelse på at han ikke er her for dybdegående debat, men blot for at spille smart og søge efter respons, som han så kan løbe hen til hans forbilleder i FCM-skolegården og vise sig frem. Det skulle ikke være første gang han har lavet det nummer.
...Om ikke andet så dit svar ihvertfald en måde hurtigst muligt at få lukket af for den debat igen! (om end den er lidt brugt efterhånden)

Onside bragte igår et program om Benhams scouting system, som jeg syntes opresumerede meget godt hvad jeg tidligere har præderet for i denne tråd! Benhams database er et værktøj blandt mange iforhold til scouting af mulige tranfermål, og intet fra ham bliver dikteret iforhold til at hente spillere ind. Målet er at man via statistik på tværs af ligaen kan scoute spillere med "More value for money" og samtideligt kan være på forkant med de naturlige følelser som også ligger i tranferer.

Mange herinde vil ovenpå kampen igår gerne framføre FCM som klubben der nu henter dyre stjerner og køber sig til succes modsat AaB langsigtede løsning med talentudvikling m.m. Virkeligheden er vel at AaB´s invisteringer Helenius og Enevoldsen vil mere fremstod som dyre profilkøb end de 4 FCM har hentet ind! Jeg tror ihverfald ikke Nordjylland ville bytte med Olsson og Sparv. Det IMO netop et eksempel på de følelser, der er så svære at se bort fra iforhold til køb af spillere. Helinius og Enevoldsen er begge spiller med tidligere stort niveau i AaB, men det vil også mere den forestilling fremfor nuværende niveau, som har gjort at Gaarde var villig til at bruge tranferbudgettet ad den vej.. Ligesom vi hentede Bak iøvrigt!

Olsson, Urena, Sparv og Jim larsen er de spillere vi har hentet efter Benhams system og IMO alle spillere som har vist deres værd i ligaen.

Mike

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af MrBangDK » 24. nov 2014, 11:22

Mike80 skrev:
Frygah skrev:
Eksil skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
Jeg forstår din forvirring! Lettere forundret må jeg konstaterer at selv en Nordjyde kan blive forvirret i sine definitioner.. ;)

Jantelov har intet med den række begivenheder du så flot beskriver at gøre! Misundelse må være et bedre udtryk.. Janteloven er 10 bud som alle handler om at du ikke må tro og give udtryk for du er mere end de andre! Som når FCM siger de har nordens bedste talent udvikling eller et scouting system over dansk standard.. Den slags udtryk og hovmodighed er ilde set i DK og mere end noget andet sted i netop Nordjylland:) Håber det hjalp på din forvirring..

Mike
Jeres FCM 2.0 har indtil nu kastet to spillere af sig i form af Sparv og Urena, hvor ingen af dem har slået til, men det kan nå at komme endnu..
..........

Mike
Sparv er pisse dygtig og der er godt set, men Urena kunne være en hver anden middeldygtig angriber.
Om ikke andet var mikes indlæg her blot en bekræftelse på at han ikke er her for dybdegående debat, men blot for at spille smart og søge efter respons, som han så kan løbe hen til hans forbilleder i FCM-skolegården og vise sig frem. Det skulle ikke være første gang han har lavet det nummer.
...Om ikke andet så dit svar ihvertfald en måde hurtigst muligt at få lukket af for den debat igen! (om end den er lidt brugt efterhånden)

Onside bragte igår et program om Benhams scouting system, som jeg syntes opresumerede meget godt hvad jeg tidligere har præderet for i denne tråd! Benhams database er et værktøj blandt mange iforhold til scouting af mulige tranfermål, og intet fra ham bliver dikteret iforhold til at hente spillere ind. Målet er at man via statistik på tværs af ligaen kan scoute spillere med "More value for money" og samtideligt kan være på forkant med de naturlige følelser som også ligger i tranferer.

Mange herinde vil ovenpå kampen igår gerne framføre FCM som klubben der nu henter dyre stjerner og køber sig til succes modsat AaB langsigtede løsning med talentudvikling m.m. Virkeligheden er vel at AaB´s invisteringer Helenius og Enevoldsen vil mere fremstod som dyre profilkøb end de 4 FCM har hentet ind! Jeg tror ihverfald ikke Nordjylland ville bytte med Olsson og Sparv. Det IMO netop et eksempel på de følelser, der er så svære at se bort fra iforhold til køb af spillere. Helinius og Enevoldsen er begge spiller med tidligere stort niveau i AaB, men det vil også mere den forestilling fremfor nuværende niveau, som har gjort at Gaarde var villig til at bruge tranferbudgettet ad den vej.. Ligesom vi hentede Bak iøvrigt!

Olsson, Urena, Sparv og Jim larsen er de spillere vi har hentet efter Benhams system og IMO alle spillere som har vist deres værd i ligaen.

Mike
2 spillere på lejekontrakt har ikke den store indflydelse på transferbudgettet!!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Kunji » 24. nov 2014, 12:16

Mike80 skrev:Olsson, Urena, Sparv og Jim larsen er de spillere vi har hentet efter Benhams system og IMO alle spillere som har vist deres værd i ligaen.
Helenius og Enevoldsen er ikke købt ind. De er lånt, og de er lånt, før vi fik penge. Alternativet var ikke at hente nye spillere til klubben. Gaarde har taget en chance med 2 spillere, som kunne lade sig gøre netop pga. deres historik og følelser for klubben. Transfervinduerne fremover bliver derimod en prøve, for nu har Gaarde rent faktisk penge at gøre med. Hvis Helenius ikke hæver niveauet i foråret, og Gaarde stadig vælger at signe ham, så kan man snakke om, at følelserne er kommet i vejen.

Ang. Benthams system og spillerindkøb. Jeg tror, at selv Per Rud vidste på forhånd, at Jim Larsen og Tim Sparv ville blive gode spillere i ligaen. Vi taler om en spiller, der har præsteret stort i ligaen før samt i Rosenborg, mens han så gled lidt ud i glemslen i Brügge. Tim Sparv har vel over 30 landskampe for Finland, og han har også gjort sig i semikendte klubber.

Kristoffer Olsson har gjort sig på de forskellige svenske U-landshold, og han spillede i Arsenal. Jeg synes ikke, at han fremstår som nogen stor profil hos jer, men han er bestemt en interessant ung spiller. Som forventet. Men I har jo også kun lånt ham. Var I sikker på ham, havde I købt ham i første omgang. Men I venter og ser tiden an. Fornuftigt, men ikke overbevisende, når du skal tale for et fantastisk scouting system.

Urena havde jeg aldrig hørt om. Men igen synes jeg heller ikke, at han fremstår som noget specielt. Og det er igen samme historie med leje fremfor køb.

Giv det nu lige et par transfervinduer, før du falder i svime. Det er ikke overbevisende endnu, om end det heller ikke har fejlet. Jeg er med Yankee. I har ikke hentet guldet udefra denne sæson. Det er i høj grad jeres setup fra sidste sæson, som giver jer guldet.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 24. nov 2014, 15:33

Helt enig. FCM vinder ikke guldet pga. Benhams scouting-system. De gør det, fordi de har kunnet bygge videre på sidste sæson.

Skåret ind til benet vinder de det selvfølgelig mest af alt, fordi de har solgt sig selv og den smule sjæl, de måtte have. For få måneder siden tegnede fremtiden ellers dyster på Heden. Der skulle skæres ned på truppen, og profiler skulle væk. Jo før jo bedre, for en konkurs var faretruende nær. Men vupti: Lige så hurtigt som en prostitueret kan lægge sig på ryggen og sprede sine ben, lige så hurtigt overlod FCM sig selv til en udlænding og hans unge danske ven - og nu har de en kæmpe spillertrup fyldt med kvalitetsspillere. Ikke fordi deres potentiale har gjort det muligt, men fordi de har ladet sig tage af en mand med penge.

Det lyder mavesurt, og det er det også, for jeg er faktisk slet ikke ret begejstret for den vej, FC Midtjylland trækker dansk fodbold ind på. Havde de vundet mesterskabet sidste år, ville jeg kunne respektere dem for det. Jeg ville bestemt ikke have nydt at se Glen og hans drenge fejre guldet, og der ville også være noget med bondefangeri af en indisk milliardær, der ville være til at rynke på næsen af. Men der ville trods alt være meget mere stil over det, hvis deres første danske mesterskab var vundet af en klub på danske hænder og ikke på udenlandske. Og den måde, de til sommer vinder den første titel på, er ikke bare desperat og ynkelig. Den er også skadelig for dansk fodbold.

For hvad sker der, når andre udenlandske milliardærer får færten af, hvor let man i den danske liga kan lege FM med rigtige penge? Hvis en stenrig russer og en oliesheik beslutter sig for det, vil vi om få år kunne have titelkampe mellem FC Vordingborg og FC Hanstholm - alene fordi pengene i dansk fodbold ikke er større, end at det på kort tid kan lade sig gøre at ændre alt, hvis man vil. Benham og FC Midtjylland er et klart eksempel. Jan Bech og Brøndby er et andet - om end mindre vellykket, selv om også hans penge har sikret en håbløst ledet klub en plads i toppen.

Både FCM og Brøndby kører med store underskud og lever over evne i en grad, så det ville tangere økonomisk doping, hvis der ellers var regler for den slags. Man får nok aldrig DBU til at gå med på tanken om Financial Fair Play, og derfor er der bare at krydse fingre for, at andre klubber end FCM og Brøndby ikke også prostituerer sig i desperat jagt på den storhed, de ikke kan få på almindeligt, hårdt arbejde. For hvis den udvikling, FCM og Brøndby har sat i gang, fortsætter ad samme kurs, kan vi om få år omdøbe Superligaen til Luderligaen.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 24. nov 2014, 15:59

Kunji skrev:
Mike80 skrev:Olsson, Urena, Sparv og Jim larsen er de spillere vi har hentet efter Benhams system og IMO alle spillere som har vist deres værd i ligaen.
Ang. Benthams system og spillerindkøb. Jeg tror, at selv Per Rud vidste på forhånd, at Jim Larsen og Tim Sparv ville blive gode spillere i ligaen. Vi taler om en spiller, der har præsteret stort i ligaen før samt i Rosenborg, mens han så gled lidt ud i glemslen i Brügge. Tim Sparv har vel over 30 landskampe for Finland, og han har også gjort sig i semikendte klubber.

Kristoffer Olsson har gjort sig på de forskellige svenske U-landshold, og han spillede i Arsenal. Jeg synes ikke, at han fremstår som nogen stor profil hos jer, men han er bestemt en interessant ung spiller. Som forventet. Men I har jo også kun lånt ham. Var I sikker på ham, havde I købt ham i første omgang. Men I venter og ser tiden an. Fornuftigt, men ikke overbevisende, når du skal tale for et fantastisk scouting system.

Urena havde jeg aldrig hørt om. Men igen synes jeg heller ikke, at han fremstår som noget specielt. Og det er igen samme historie med leje fremfor køb.

Giv det nu lige et par transfervinduer, før du falder i svime. Det er ikke overbevisende endnu, om end det heller ikke har fejlet. Jeg er med Yankee. I har ikke hentet guldet udefra denne sæson. Det er i høj grad jeres setup fra sidste sæson, som giver jer guldet.
Jim Larsen: Ja, han har præsteret stort i ligaen før og derfor med samme forudsætning som Elmander, Cornelius, Enevoldsen, Helenius m.f. Tidligere stjerner hentet i dette vindue! Bare med den forskel at han også spiller glimrende..

Urena: Der skal åbenbart en del til at imponere i Nordjylland? 2 mål og 2 assist samt en trukket straffespark i knap 3 kampe er absolut godkendt i min verden?! Men det jo også bare statistik.. http://www.superstats.dk/maal/plus-assist" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg falder ikke i svime over Benham! Men et nyt system er naturligvis spændende at analysere på for en FCM mand og jeg mener klart at vi med Sparv, Jim Larsen, Olson samt Urena har præsteret det bedste vindue af alle i ligaen! Og det uden at bruge en formue.. Vi har iøvrigt også sagt farvel til 2 profiler (Juelsgaard og Løssl) som også skulle erstattes forud for sæsonen, så jeg forstår ikke retorikken med at vi nu via Benhams pengetilførsel har stået så meget mere fordelagtigt en feks. Jer?! Jeg tror desuden ikke at vores 4 har været en meget større udgift en jeres Enevoldsen, Helenius, Rasmus Jøhnson og Corter ligesom i jo kun har sagt farvel til Kusk og derved faktisk har holdt på én profil mere end Benhams millioner kunne præstere i FCM?! -Sys det ligner en dårlig Nordjysk undskyldning for dårligt transfer arbejde af Gaarde...

Mike

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Brent » 24. nov 2014, 17:19

Mike80 skrev:
Kunji skrev:
Mike80 skrev:Olsson, Urena, Sparv og Jim larsen er de spillere vi har hentet efter Benhams system og IMO alle spillere som har vist deres værd i ligaen.
Ang. Benthams system og spillerindkøb. Jeg tror, at selv Per Rud vidste på forhånd, at Jim Larsen og Tim Sparv ville blive gode spillere i ligaen. Vi taler om en spiller, der har præsteret stort i ligaen før samt i Rosenborg, mens han så gled lidt ud i glemslen i Brügge. Tim Sparv har vel over 30 landskampe for Finland, og han har også gjort sig i semikendte klubber.

Kristoffer Olsson har gjort sig på de forskellige svenske U-landshold, og han spillede i Arsenal. Jeg synes ikke, at han fremstår som nogen stor profil hos jer, men han er bestemt en interessant ung spiller. Som forventet. Men I har jo også kun lånt ham. Var I sikker på ham, havde I købt ham i første omgang. Men I venter og ser tiden an. Fornuftigt, men ikke overbevisende, når du skal tale for et fantastisk scouting system

Urena havde jeg aldrig hørt om. Men igen synes jeg heller ikke, at han fremstår som noget specielt. Og det er igen samme historie med leje fremfor køb.

Giv det nu lige et par transfervinduer, før du falder i svime. Det er ikke overbevisende endnu, om end det heller ikke har fejlet. Jeg er med Yankee. I har ikke hentet guldet udefra denne sæson. Det er i høj grad jeres setup fra sidste sæson, som giver jer guldet.
Jim Larsen: Ja, han har præsteret stort i ligaen før og derfor med samme forudsætning som Elmander, Cornelius, Enevoldsen, Helenius m.f. Tidligere stjerner hentet i dette vindue! Bare med den forskel at han også spiller glimrende..

Urena: Der skal åbenbart en del til at imponere i Nordjylland? 2 mål og 2 assist samt en trukket straffespark i knap 3 kampe er absolut godkendt i min verden?! Men det jo også bare statistik.. http://www.superstats.dk/maal/plus-assist" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg falder ikke i svime over Benham! Men et nyt system er naturligvis spændende at analysere på for en FCM mand og jeg mener klart at vi med Sparv, Jim Larsen, Olson samt Urena har præsteret det bedste vindue af alle i ligaen! Og det uden at bruge en formue.. Vi har iøvrigt også sagt farvel til 2 profiler (Juelsgaard og Løssl) som også skulle erstattes forud for sæsonen, så jeg forstår ikke retorikken med at vi nu via Benhams pengetilførsel har stået så meget mere fordelagtigt en feks. Jer?! Jeg tror desuden ikke at vores 4 har været en meget større udgift en jeres Enevoldsen, Helenius, Rasmus Jøhnson og Corter ligesom i jo kun har sagt farvel til Kusk og derved faktisk har holdt på én profil mere end Benhams millioner kunne præstere i FCM?! -Sys det ligner en dårlig Nordjysk undskyldning for dårligt transfer arbejde af Gaarde...

Mike
En del af vores problem er ikke kvaliteten af spillerne, men at der stort set kun er hentet spillere ind der ikke har spillet i en længere periode, som har skullet bruge det meste af en halvsæson på at nå et nogenlunde niveau. Jeg vil da gerne medgive dig, at i har lavet et kanon godt transfervindue i FCM, hvorvidt det så er det EDB systems skyld skal jeg ikke kunne sige.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Kunji » 24. nov 2014, 17:29

Mike80 skrev:
Kunji skrev:
Mike80 skrev:Olsson, Urena, Sparv og Jim larsen er de spillere vi har hentet efter Benhams system og IMO alle spillere som har vist deres værd i ligaen.
Ang. Benthams system og spillerindkøb. Jeg tror, at selv Per Rud vidste på forhånd, at Jim Larsen og Tim Sparv ville blive gode spillere i ligaen. Vi taler om en spiller, der har præsteret stort i ligaen før samt i Rosenborg, mens han så gled lidt ud i glemslen i Brügge. Tim Sparv har vel over 30 landskampe for Finland, og han har også gjort sig i semikendte klubber.

Kristoffer Olsson har gjort sig på de forskellige svenske U-landshold, og han spillede i Arsenal. Jeg synes ikke, at han fremstår som nogen stor profil hos jer, men han er bestemt en interessant ung spiller. Som forventet. Men I har jo også kun lånt ham. Var I sikker på ham, havde I købt ham i første omgang. Men I venter og ser tiden an. Fornuftigt, men ikke overbevisende, når du skal tale for et fantastisk scouting system.

Urena havde jeg aldrig hørt om. Men igen synes jeg heller ikke, at han fremstår som noget specielt. Og det er igen samme historie med leje fremfor køb.

Giv det nu lige et par transfervinduer, før du falder i svime. Det er ikke overbevisende endnu, om end det heller ikke har fejlet. Jeg er med Yankee. I har ikke hentet guldet udefra denne sæson. Det er i høj grad jeres setup fra sidste sæson, som giver jer guldet.
Jim Larsen: Ja, han har præsteret stort i ligaen før og derfor med samme forudsætning som Elmander, Cornelius, Enevoldsen, Helenius m.f. Tidligere stjerner hentet i dette vindue! Bare med den forskel at han også spiller glimrende..

Urena: Der skal åbenbart en del til at imponere i Nordjylland? 2 mål og 2 assist samt en trukket straffespark i knap 3 kampe er absolut godkendt i min verden?! Men det jo også bare statistik.. http://www.superstats.dk/maal/plus-assist" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg falder ikke i svime over Benham! Men et nyt system er naturligvis spændende at analysere på for en FCM mand og jeg mener klart at vi med Sparv, Jim Larsen, Olson samt Urena har præsteret det bedste vindue af alle i ligaen! Og det uden at bruge en formue.. Vi har iøvrigt også sagt farvel til 2 profiler (Juelsgaard og Løssl) som også skulle erstattes forud for sæsonen, så jeg forstår ikke retorikken med at vi nu via Benhams pengetilførsel har stået så meget mere fordelagtigt en feks. Jer?! Jeg tror desuden ikke at vores 4 har været en meget større udgift en jeres Enevoldsen, Helenius, Rasmus Jøhnson og Corter ligesom i jo kun har sagt farvel til Kusk og derved faktisk har holdt på én profil mere end Benhams millioner kunne præstere i FCM?! -Sys det ligner en dårlig Nordjysk undskyldning for dårligt transfer arbejde af Gaarde...

Mike
Gud jøsses.

Selv når man ikke kritiserer FCM, så ryger du stadig i forsvarsposition. Slap nu lidt, knægt.

Jim Larsen har jo også præsteret i udlandet. Det har hverken Cornelius eller Helenius. De har begge været flops af forskellige årsager. "Jojo, men jeg sys, at Elmander har præsteret i udlandet!!??!##". Korrekt, Mike. Men Elmander er 33 år gammel og langt fra fordums styrke. Jim Larsen var et sikkert (og godt) køb.

Jeg er ikke imponeret af Urena endnu. Lad ham nu præstere i flere kampe, og så kan vi snakke om det. Måske er han et scoop, måske er han ikke. Og han har deltaget i 8 kampe. Det er jo ikke 3. Du kan jo for pokker ikke bare tælle spilletid med det formål at gøre din sag bedre. Selvom du gerne vil vælge præcis de præmisser, der gør din sag stærk. Vær nu lidt objektiv. Det er set tusind gange før, at spillere kan præstere voldsomt i en kort periode for så at falde sammen.

I har præsteret et fint vindue. Der er ikke nogen, der har sagt andet. Men måske skyldes det ikke jeres FM-database. I har ikke hentet noget, som har overrasket. I har hentet kendte spillere med undtagelse af Urena. Og der er ingen, der er ude på at forsvare et Gaarde-vindue. Blot forklare dig realiteterne, inden du spasser helt ud. Og lad nu være med at gætte på, hvad spillerne har kostet at hente. Du har ligeså lidt anelse som os andre.

Du er jo uden for pædagogisk rækkevidde. Det er ganske uappetitligt at diskutere med en, der tager alt som et angreb. Brug lidt tid på at få pulsen ned, drop 97% af dine !!?!, og så kan det være, at du bliver taget bare lidt mere seriøst. Hvordan kan du have det så hårdt, når det hele går så godt for jer lige nu?

Woosah..

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af nik » 24. nov 2014, 17:37

Når nu vi ret sikkert ikke genvinder guldet, ja gør det ikke så meget at FC.M vinder det, heller dem end FC.K eller Brøndby

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Flower » 24. nov 2014, 17:45

nik skrev:Når nu vi ret sikkert ikke genvinder guldet, ja gør det ikke så meget at FC.M vinder det, heller dem end FC.K eller Brøndby
Nej. Hellere alle andre, end FCM. Argumentationen står side op og side ned, i denne tråd.

Besvar