Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af jonas386 » 21. jan 2015, 12:29

Der gik lang tid før jeg fattede FC NordVest ikke var fra Københavns nordvest kvarter, men fra Holbæk.

Danni: At Nordvest ligesåvel kunne være Hirtshals, og derfor den større forvirring.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Danni » 21. jan 2015, 12:45

Hovedet skrev:
Jack skrev:
salling23 skrev:
Fidusen er at København har en storklub i Superligaen, uden FCK havde københavnsk fodbold intet at byde på.
Ja, lidt trist med 1903, men de bestemmer selv deres rolle, de kunne jo vælge at frasige FCK, og prøve at spille sig op i rækkerne. Mange mener at KB og FCK er en og samme størrelse, jeg må give dem ret.
Jeg savner også de københavnske klubber i den bedste række, KB, B1903, AB, Frem, B93, men det løb er hvis kørt.
Du modsiger dig selv.

Hvis KB og FCK er en og samme, så ville fodbolden i København stadig kunne have byde på uden FCK!
Nå jeg modsiger mig selv.
Nu tror jeg desværre ikke, at KB ville havde spillet Superliga-fodbold siden 1992. Så med FCK som førstehold, var det så den næstbedste løsning for KB.
Jeg synes slet ikke, man kan anfægte, at FCK har været en succes. KB var i 1991 ikke længere en del af dansk topfodbold og havde ikke været det i 10 år, og B 1903 var der groft sagt ingen, der interesserede sig for. Både KB og navnlig B 1903 samlede langt færre tilskuere end AaB, der i firserne og begyndelsen af halvfemserne var førende på tilskuerområdet i Danmark. Det havde i min verden været utænkeligt, at B 1903 og KB havde opnået bare tilnærmelsesvist samme kommercielle og sportslige resultater, om de havde fortsat hver for sig.

Bare lige et konkret eksempel: Da FCK og AaB mødtes i 1992, dukkede der ca. 8000 tilskuere op i Parken, hvilket var et chokerende højt tilskuertal!

En næsten tilsvarende historie kunne fortælles om FCM, hvorimod andre FC - konstruktioner som FCN og FCN havde fungeret mindst ligeså godt som hhv. Farum og Slagelse. Det tåbeligste FC-eksempel skal hentes i Holbæk, hvor FC Nordvest (Hirtshals???) aldrig slog igennem, måske fordi den geografiske reference i dette tilfælde var så diffus, at ingen kunne regne ud, hvor klubben havde hjemme.
Så hvis man som KB ikke har succes i en periode på 10 år og er en hæderkronet klub med 15 dm-titler, så skal man ikke længere forsøge at optimere klubben, men bare slå sig sammen med en anden klub eller flere for at opnå succesen? Hvis alle havde den idé kunne vi jo bare spille Sjælland mod Jylland og nedlægge resten. Der vil jo altid være nogen, der i perioder ikke har succes, og hvis man hver gang bare fusionere sig til at være en større klub vil det jo ende sådan... Hvis AGF ikke mener, at de er gode nok og fusionere med Randers og Silkeborg eller hvad ved jeg, så kan FCK ikke følge med og de må fusionere med Brøndby, men så kan AGF/Randers/Silkeborg ikke følge med og de fusionere med Viborg og FCM, men så kan FCK/Brøndby ikke følge med og fusionere med OB. Der her ekstremt fremstillet. Men det er for mig for nemt bare at fusionere fordi man ikke er dygtig nok. Der var masser af gode forudsætninger i KB, ligesom der også var i Herning. Bare min mening...
Længe leve arbejderklassen!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Hovedet » 21. jan 2015, 15:06

Danni skrev:
Hovedet skrev:
Jack skrev:
salling23 skrev:
Fidusen er at København har en storklub i Superligaen, uden FCK havde københavnsk fodbold intet at byde på.
Ja, lidt trist med 1903, men de bestemmer selv deres rolle, de kunne jo vælge at frasige FCK, og prøve at spille sig op i rækkerne. Mange mener at KB og FCK er en og samme størrelse, jeg må give dem ret.
Jeg savner også de københavnske klubber i den bedste række, KB, B1903, AB, Frem, B93, men det løb er hvis kørt.
Du modsiger dig selv.

Hvis KB og FCK er en og samme, så ville fodbolden i København stadig kunne have byde på uden FCK!
Nå jeg modsiger mig selv.
Nu tror jeg desværre ikke, at KB ville havde spillet Superliga-fodbold siden 1992. Så med FCK som førstehold, var det så den næstbedste løsning for KB.
Jeg synes slet ikke, man kan anfægte, at FCK har været en succes. KB var i 1991 ikke længere en del af dansk topfodbold og havde ikke været det i 10 år, og B 1903 var der groft sagt ingen, der interesserede sig for. Både KB og navnlig B 1903 samlede langt færre tilskuere end AaB, der i firserne og begyndelsen af halvfemserne var førende på tilskuerområdet i Danmark. Det havde i min verden været utænkeligt, at B 1903 og KB havde opnået bare tilnærmelsesvist samme kommercielle og sportslige resultater, om de havde fortsat hver for sig.

Bare lige et konkret eksempel: Da FCK og AaB mødtes i 1992, dukkede der ca. 8000 tilskuere op i Parken, hvilket var et chokerende højt tilskuertal!

En næsten tilsvarende historie kunne fortælles om FCM, hvorimod andre FC - konstruktioner som FCN og FCN havde fungeret mindst ligeså godt som hhv. Farum og Slagelse. Det tåbeligste FC-eksempel skal hentes i Holbæk, hvor FC Nordvest (Hirtshals???) aldrig slog igennem, måske fordi den geografiske reference i dette tilfælde var så diffus, at ingen kunne regne ud, hvor klubben havde hjemme.
Så hvis man som KB ikke har succes i en periode på 10 år og er en hæderkronet klub med 15 dm-titler, så skal man ikke længere forsøge at optimere klubben, men bare slå sig sammen med en anden klub eller flere for at opnå succesen? Hvis alle havde den idé kunne vi jo bare spille Sjælland mod Jylland og nedlægge resten. Der vil jo altid være nogen, der i perioder ikke har succes, og hvis man hver gang bare fusionere sig til at være en større klub vil det jo ende sådan... Hvis AGF ikke mener, at de er gode nok og fusionere med Randers og Silkeborg eller hvad ved jeg, så kan FCK ikke følge med og de må fusionere med Brøndby, men så kan AGF/Randers/Silkeborg ikke følge med og de fusionere med Viborg og FCM, men så kan FCK/Brøndby ikke følge med og fusionere med OB. Der her ekstremt fremstillet. Men det er for mig for nemt bare at fusionere fordi man ikke er dygtig nok. Der var masser af gode forudsætninger i KB, ligesom der også var i Herning. Bare min mening...
Det er naturligvis også korrekt i forhold til det sportslige, men taler vi tilskuerkultur, var København fuldstændig død i årtier og langt under eksempelvis Aalborg. Jeg tvivler på, at KB og slet ikke B 1903 kunne have ændret det store på det forhold.

Og ja, pointen var, at FC Nordvest med lige så stor - faktisk større - ret kunne have repræsenteret Hirtshals (eller en hvilken som helst by, der ligger i det nordvestlige Jylland), og at sammenslutninger eller bare et FC - enellerandenlandsdel ikke er genvej til guld og grønne skove.

Eftersom f.eks. AaB er "FC Nordjylland", giver det ikke mening for klubben at fusionere med en anden nordjysk klub, der i realiteten bare ville blive opslugt af AaB.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af thomasjn » 21. jan 2015, 15:40

Ifht. B1903 fortalte min far mig en gang, at man jokede med at B1903 var den eneste klub herhjemme, som havde tilskuertallet som en del af navnet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jan 2015, 22:57

Men det var vel næppe sammenlægningen af de to klubber, og det prægtige FC navn, som fik FCK til at blive en succeshistorie. Sandheden er vel at Don Ø præcist lige så godt kunne have kastet sin kærlighed på en klub ved navn KB, og at det kunne have været KB som købte Parken. Så er det overhovedet sammenlægningen som har skabt FCK's succes? Jeg tvivler.

Omvendt er det nok ikke tilfældigt at fusions "klubber" og nye smarte tanker uden fokus på historie og traditioner tit går hånd i hånd. Indtil videre har vi kun set naboklubber fusionere, men lur mig om det ikke kun er et spørgsmål om tid før vi ser samme type bastard i fodboldens verden, som håndboldens Kolding/København fusion... og så er det da først det bliver sjovt.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Bech » 22. jan 2015, 14:18

Jack skrev: Nu tror jeg desværre ikke, at KB ville havde spillet Superliga-fodbold siden 1992. Så med FCK som førstehold, var det så den næstbedste løsning for KB.
AGF har ikke vundet noget i 10 år og spiller pt. ikke Superliga. KB havde heller vundet noget i 10 år, da man valgte at afslutte den historie og i stedet skabe 90er-PR-konceptet Football Club København. Burde AGF så også skide deres historie ud af røven og fusionere med nogle nærme konkurrenter?

Det er fint nok at i i dag holder af holdet FC København, men i ved heller hvordan det er, at holde med en rigtig klub.
Det fremgår også tydeligt, af FCKs fans. Der er lidt identitetskrise. På den ene side, har man et problem med PSE. På anden side, er PSE essensen i den kærlighed man har.
Derfor spiller Sektion12 og København så stor en rolle, visuelt som vokalt og selve "klubben" meget lidt.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af sulakvelidze » 22. jan 2015, 15:10

Bech skrev:
Jack skrev: Nu tror jeg desværre ikke, at KB ville havde spillet Superliga-fodbold siden 1992. Så med FCK som førstehold, var det så den næstbedste løsning for KB.
AGF har ikke vundet noget i 10 år og spiller pt. ikke Superliga. KB havde heller vundet noget i 10 år, da man valgte at afslutte den historie og i stedet skabe 90er-PR-konceptet Football Club København. Burde AGF så også skide deres historie ud af røven og fusionere med nogle nærme konkurrenter?
God pointe! Med KB var der endda kun gået 11 år siden seneste mesterskab, da planerne om at aflive klubben som eliteklub tog fart. AGF har ikke vundet mesterskabet i 29 år - og det er deres eneste i 54 år. Alligevel kan ingen jo forestille sig, at de fusionerer med Skovbakken eller Brabrand og laver et FC Aarhus.

Jeg har det helt fint med FC København, som jeg på mange måder respekterer mere end visse andre FC-klubber. Jeg ville dog respektere dem endnu mere, hvis de bare hed Københavns Boldklub og havde en 129 år lang historie bag sig. Og det passer ikke, at det var med pistolen for panden, at KB og B1903 slog sig sammen. Selvfølgelig havde de andre muligheder.

Jack
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. jul 2014, 10:35
Favoritspiller: Nicolaj Thomsen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Jack » 22. jan 2015, 16:50

Det er fint nok at i dag holder af holdet FC København, men i ved heller hvordan det er, at holde med en rigtig klub.
Det fremgår også tydeligt, af FCKs fans. Der er lidt identitetskrise. På den ene side, har man et problem med PSE. På anden side, er PSE essensen i den kærlighed man har.[/quote]

En rigtig klub, kun en rigtig klub kan spiller Superliga-fodbold. FCK spillerne er medlem af KB og som sådan repræsenter de klubben KB. Der er næppe nogen identitetskrise, men det ved du måske noget om? Dem jeg kender har det fint med FCK og KB, hvor holdet holder til. Et problem med PSE, skråt op med PS&E, og hvorfor skulle de skabe problemer for FCK-fans.

Og det passer ikke, at det var med pistolen for panden, at KB og B1903 slog sig sammen. Selvfølgelig havde de andre muligheder. .[/quote]

Selvfølgelige kunne KB havde valgt at ligge 1-2 rækker længere nede, ligesom f.eks. B93, men ville man lege i toppen med var FC København løsningen. KB har prøvet flere gange, men lykkkedes desvære ikke, og i modsætning til flere andre klubber i Stor-København betalte man det man skyldte.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jan 2015, 17:15

KB var færdig på topplan. Muligvis kunne de dukke op en sæson eller to, men heller ikke mere. Hvis nogen var færdig, så var det vel B1903. Deres mæcen ville jo gerne ud af det, og Gentofte Stadion tiltrak ikke just tilskuere.

De var vel ramt af elite eller breddeproblematikken. Der var ingen udmeldinger den gang, om hvordan de skulle tilbage til toppen. Planen var vel, at det kommer vi fordi vi er en stor klub - den er set før i mange andre storklubber, men de kommer aldrig tilbage. Harald Nielsen gik heller ikke ind i KB, men FCK. Det var hele setuppet, som var forskelligt.

FREM og Hvidovre som selv havde været store inden. Hvidovre blev vel mestre omkring 1980. De blev aldrig store igen. Hvidovre leverede vel mange spillere til Brøndby(som var gode den gang).

Når nogen snakker om, at vi ikke kan undvære Brøndby i superligaen, så er det noget ævl. Men vi kan ikke leve uden en stærk københavnerklub og det har vi fået. Det havde vi ikke, hvis KB var fortsat(medmindre Brøndby så kunne have holdt sig store)
- FlæskeFrank

Jack
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. jul 2014, 10:35
Favoritspiller: Nicolaj Thomsen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Jack » 22. jan 2015, 17:36

KB var færdig på topplan.[/quote]

KB havde desværre ikke de samme muligheder som klubberne uden for København, som f.eks. Brøndby. København/Frederiksberg var dengang og nu, ikke nogen som gjorde en pind for sporten, hvor byens storklubber KB, FIF og KSF kunne sejle deres sø, med nedslidte stadioner og haller. Ren skandale de forhold den tidligere storklub i ishockey KSF bliver budt i disse år.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af sulakvelidze » 23. jan 2015, 15:03

Jack skrev:Selvfølgelige kunne KB havde valgt at ligge 1-2 rækker længere nede, ligesom f.eks. B93, men ville man lege i toppen med var FC København løsningen. KB har prøvet flere gange, men lykkkedes desvære ikke, og i modsætning til flere andre klubber i Stor-København betalte man det man skyldte.
Du ved selvfølgelig bedst, hvad der var op og ned i din klub dengang. (Jeg går ud fra, at du er FCK'er og holdt med KB/B1903 i 80'erne). Så jeg skal ikke kloge mig unødigt på KB's vilkår i København dengang. Men det er netop den tankegang med "Hvis vi skal være i toppen, må vi lave en fusion", der får mig til at se skævt til FC-klubberne.

For hvorfor dog denne utålmodighed? Hvad er der galt med det lange, seje træk tilbage til toppen? AaB tog et af de helt vildt seje fra 1983 og frem - og fire mesterskaber og masser af internationale triumfer senere er jeg dæleme glad for, at man valgte at knokle for AaB i stedet for at lukke en klub, der havde eksisteret siden 1885 og åbne et FC Aalborg. Bare fordi man ikke kunne vente på succesen.

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere det, men jeg tror på, at KB også kunne have vokset sig store i 1990'erne. Som konjunkturerne var dengang, var der rigeligt med pengemænd til at skyde penge i lortet og gøre Københavns Boldklub til en stormagt igen. Især med ejerskabet af Parken som hjælp. Men i stedet skulle det gå stærkt. FCK skulle være en stormagt fra Dag 1, og den ældste klub på det europæiske kontinent skulle derfor ophøre med at være en eliteklub.

Det var og er ærgerligt. Jeg har som sagt ikke noget særligt udestående med FCK, som jeg tåler langt mere end klubber som Brøndby og FCM - alene fordi klubben generelt har så meget mere stil og format end de to nævnte bondeklubber. Men jeg ville bare meget hellere se AaB slås med Københavns Boldklub end med en overbygning med det fesne navn Football Club København.

Jack
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. jul 2014, 10:35
Favoritspiller: Nicolaj Thomsen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Jack » 23. jan 2015, 16:56

Men jeg ville bare meget hellere se AaB slås med Københavns Boldklub end med en overbygning med det fesne navn Football Club København.[/quote]

Jeps det ville jeg bestemt også have ønsket, i øvrigt var Football Club København vel ikke et så slemt navn endda, København Fodbold var dog at forestrække.
Jeg tror desværre løbet for KB var kørt i start 90erne, hvor KB de foregående 10 år havde prøvet diverse tiltag. Som tidligere nævnt betalte KB sine regninger i modsætning til andre naboklubber, som endte i konkurs, KB mistede også dygtige spillere til klubber med rod i regnskabet.
Men helt glad var jeg ikke 1. juli 1992 hvor overbygning af KB/1903 blev til FC København. Men det var spiseligt, og det var et hold og ikke en ny klub ude på KBs anlæg. KB havde stadigvæk et førstehold der trænede på klubbens anlæg og spillerne var som før medlem af KB.
Fusioner har man også set i erhverslivet, og vel meget smukt egentlig, hvis man kan skabe noget nyt og bæredygtigt. Sjovt dette emne med succes historien FC København snart 23 år efter stadigvæk følger KB/03/FCK, nyd dog spillet på banen, det andet rager næppe andre fans.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af sulakvelidze » 23. jan 2015, 17:37

Jack skrev:Jeps det ville jeg bestemt også have ønsket, i øvrigt var Football Club København vel ikke et så slemt navn endda, København Fodbold var dog at forestrække.
Jeg tror desværre løbet for KB var kørt i start 90erne, hvor KB de foregående 10 år havde prøvet diverse tiltag. Som tidligere nævnt betalte KB sine regninger i modsætning til andre naboklubber, som endte i konkurs, KB mistede også dygtige spillere til klubber med rod i regnskabet.
Men helt glad var jeg ikke 1. juli 1992 hvor overbygning af KB/1903 blev til FC København. Men det var spiseligt, og det var et hold og ikke en ny klub ude på KBs anlæg. KB havde stadigvæk et førstehold der trænede på klubbens anlæg og spillerne var som før medlem af KB.
Fusioner har man også set i erhverslivet, og vel meget smukt egentlig, hvis man kan skabe noget nyt og bæredygtigt. Sjovt dette emne med succes historien FC København snart 23 år efter stadigvæk følger KB/03/FCK, nyd dog spillet på banen, det andet rager næppe andre fans.
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med det sidste. Hvis emnet interesserer mig, rager det vel også mig? Og nej, man kan ikke bare nyde spillet på banen og se bort fra alt muligt andet. Ellers kunne vi jo også bare opgive klubnavne og gøre dem til sponsornavne som i cykelsport. Så kunne Carlsberg Copenhagen møde Spar Nord Aalborg - og sæsonen efter kunne de begge hedde noget andet.

Anyway, du bad om en forklaring på, hvorfor man ser skævt til FC-klubberne. Årsagerne varierer sikkert, men nu har du fået min, og jeg fornemmer egentlig, at du er enig langt hen ad vejen. Du ville jo også hellere have fulgt KB end FCK i dag.

Jack
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. jul 2014, 10:35
Favoritspiller: Nicolaj Thomsen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Jack » 24. jan 2015, 06:00

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med det sidste. Hvis emnet interesserer mig, rager det vel også mig? Og nej, man kan ikke bare nyde spillet på banen og se bort fra alt muligt andet. Ellers kunne vi jo også bare opgive klubnavne og gøre dem til sponsornavne som i cykelsport. Så kunne Carlsberg Copenhagen møde Spar Nord Aalborg - og sæsonen efter kunne de begge hedde noget andet.

Anyway, du bad om en forklaring på, hvorfor man ser skævt til FC-klubberne. Årsagerne varierer sikkert, men nu har du fået min, og jeg fornemmer egentlig, at du er enig langt hen ad vejen. Du ville jo også hellere have fulgt KB end FCK i dag.[/quote]

Helt i orden at emnet interesserer dig, du virker seriøes modsat andre, som optræder med diverse løgnagtige hjemmebryggede historier om FCK her på siden og andre debat-steder, den slags har der været for meget af i FCK godt 23 års livetid. Derfor nyd spillet på banen, det andet vrøvl kommer ikke små fodboldfans ved.
Carlsberg Copenhagen eller Spar Nord Aalborg kommer næppe til at spille Superligafodbold, det tror jeg ikke på.
Ja KB er min klub, og jeg følger deres førstehold FCK i Superligaen.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Eksil » 24. jan 2015, 08:12

Jack skrev:Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med det sidste. Hvis emnet interesserer mig, rager det vel også mig? Og nej, man kan ikke bare nyde spillet på banen og se bort fra alt muligt andet. Ellers kunne vi jo også bare opgive klubnavne og gøre dem til sponsornavne som i cykelsport. Så kunne Carlsberg Copenhagen møde Spar Nord Aalborg - og sæsonen efter kunne de begge hedde noget andet.

Anyway, du bad om en forklaring på, hvorfor man ser skævt til FC-klubberne. Årsagerne varierer sikkert, men nu har du fået min, og jeg fornemmer egentlig, at du er enig langt hen ad vejen. Du ville jo også hellere have fulgt KB end FCK i dag.
Helt i orden at emnet interesserer dig, du virker seriøes modsat andre, som optræder med diverse løgnagtige hjemmebryggede historier om FCK her på siden og andre debat-steder, den slags har der været for meget af i FCK godt 23 års livetid. Derfor nyd spillet på banen, det andet vrøvl kommer ikke små fodboldfans ved.
Carlsberg Copenhagen eller Spar Nord Aalborg kommer næppe til at spille Superligafodbold, det tror jeg ikke på.
Ja KB er min klub, og jeg følger deres førstehold FCK i Superligaen.[/quote]

Og det er fint nok, men hvad de fleste falder over er det grundlæggende dumme i at en dansk klub skal hedde Football Club Copenhagen. Det er bare lige så 90er lækkert som Cartoons og Buffalostøvler.

Jack
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. jul 2014, 10:35
Favoritspiller: Nicolaj Thomsen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Jack » 24. jan 2015, 08:49

Og det er fint nok, men hvad de fleste falder over er det grundlæggende dumme i at en dansk klub skal hedde Football Club Copenhagen. Det er bare lige så 90er lækkert som Cartoons og Buffalostøvler.[/quote]

Ja det skulle åbenbart lyde internationalt, men sådan er det, ingen grund til at havde ondt i røven over det 23 år efter.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Bech » 24. jan 2015, 09:07

Jack skrev:Og det er fint nok, men hvad de fleste falder over er det grundlæggende dumme i at en dansk klub skal hedde Football Club Copenhagen. Det er bare lige så 90er lækkert som Cartoons og Buffalostøvler.
Ja det skulle åbenbart lyde internationalt, men sådan er det, ingen grund til at havde ondt i røven over det 23 år efter.[/quote]

Næppe nogen der ondt nogen steder på grund af det. FCK er lige så bøvet som FCM. Fra 23 år siden og i dag.
23 år senere, masser af mesterskaber og en gyldenperiode der i eftertiden vil blive husket fordi der blev svindlet til den helt store guldmeldalje.

Jack
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. jul 2014, 10:35
Favoritspiller: Nicolaj Thomsen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Jack » 24. jan 2015, 09:12

Næppe nogen der ondt nogen steder på grund af det. FCK er lige så bøvet som FCM. Fra 23 år siden og i dag.
23 år senere, masser af mesterskaber og en gyldenperiode der i eftertiden vil blive husket fordi der blev svindlet til den helt store guldmeldalje.[/quote]

OK måske lidt kursmanipulation, desværre, men mener du helt seriøst svindel til den helt store guldmedalje? Altså snyd med vundne mesterskaber.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Bech » 24. jan 2015, 09:32

Jack skrev:Næppe nogen der ondt nogen steder på grund af det. FCK er lige så bøvet som FCM. Fra 23 år siden og i dag.
23 år senere, masser af mesterskaber og en gyldenperiode der i eftertiden vil blive husket fordi der blev svindlet til den helt store guldmeldalje.
OK måske lidt kursmanipulation, desværre, men mener du helt seriøst svindel til den helt store guldmedalje? Altså snyd med vundne mesterskaber.[/quote]

Lidt kursmanipulation, lidt fiflen med tilskuertal, men nej, så grelt står det så vidt det vides ikke til. Nu har vi jo ikke heller set udfaldet af den sag om kursmanipulation, som der er rejst imod Parken Sport og Entertainment. Men når bagmandspolitiet rejser sigtelser, så falder hammeren som regel.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af MrBangDK » 24. jan 2015, 09:32

Bech skrev:Næppe nogen der ondt nogen steder på grund af det. FCK er lige så bøvet som FCM. Fra 23 år siden og i dag.
23 år senere, masser af mesterskaber og en gyldenperiode der i eftertiden vil blive husket fordi der blev svindlet til den helt store guldmeldalje.
Jack skrev:OK måske lidt kursmanipulation, desværre, men mener du helt seriøst svindel til den helt store guldmedalje? Altså snyd med vundne mesterskaber.
Jack,

Når du citerer andre indlæg, så husk lige, at der skal være et "quote" inkl. brugernavn før det gamle indlæg og "quote" til slut. Du kommer til at slette for meget!!

/Bang
Ska' vi hak'?

Besvar