Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4481
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 30. aug 2016, 22:40

Stop nu med al den ligegyldige snak om pladser!
Det handler om at hade møgjylland!!!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. aug 2016, 23:37

le Cid skrev:Stop nu med al den ligegyldige snak om pladser!
Det handler om at hade møgjylland!!!
Jeg hader Fanta-Fart's fesne fimsede stemme... jeg tror aldrig jeg har hørt ham tale før post-match interviews fra forleden, og med alt det hans tilstedeværelse er blevet kørt op til, så havde jeg godt nok forventet mig noget lidt mere maskulint!

seamann

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af seamann » 30. aug 2016, 23:44

Jesper Schmidt skrev:
le Cid skrev:Stop nu med al den ligegyldige snak om pladser!
Det handler om at hade møgjylland!!!
Jeg hader Fanta-Fart's fesne fimsede stemme... jeg tror aldrig jeg har hørt ham tale før post-match interviews fra forleden, og med alt det hans tilstedeværelse er blevet kørt op til, så havde jeg godt nok forventet mig noget lidt mere maskulint!
Jep, bøsserøv. Det bliver stort når han springer ud sammen med Paul og Claus.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3538
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af hje1980 » 31. aug 2016, 09:27

Tobias83 skrev:
Uldahl skrev:
troelsh skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Alpa Chino skrev:Jeg fatter det heller ikke. Jeg har to gange forsøgt at købe en billet til Weber dagen før kamp, hvor ALT er udsolgt. Altså som i at jeg blev nødt til at købe en af de nederste siddepladser med begrænset udsyn.
Begge gange er jeg kommet på stadion, og så er der fandme halv tomt med mennesker på hele tribunen. Rækken bag mig (med godt udsyn) var faktisk næsten helt tom. Så mine spørgsmål er:
- Er der virkelig så mange sæsonkortholdere der ikke møder op?
- Bliver der bare uddelt latterligt bange fribilletter ud til virksomheder? Og som så ikke bliver indløst?
Jeg synes lidt at det er en joke.

(Et alternativ kan være at AaB ikke gider støtte Nordjyllands håndsrækning og derfor snyder med det endelige tilskuertal)
Det er i min optik et gigantisk problem at "almindelige" stadiongæster som ikke kommer fast, ikke kan få en nogenlunde god siddeplads på stadion, selv til kampe hvor der ikke ender med at være ret mange tilskuere. Det får vi i hvert fald ikke flere på stadion af.

Jeg tør næsten garantere at går man ind og går forsøget at man f.eks. er en gruppe på 4-5, som ønsker nogenlunde gode pladser på Weber til en vilkårlig af de næste 4-5 hjemmekampe, vil billedet være det samme - der er ganske enkelt ikke ret mange sæder i almindeligt løssalg på stadions eneste reelle siddetribune.

Jeg ved ikke hvad man skal gøre ved det, og jeg ved ikke hvor stor andel er sponsorpladser/sæsonkortpladser... men problemet er i mine øjne stort.
Helt enig dette er et kæmpe problem, har ofte oplevet det samme, man køber billetter og sidder helt ude i siden, og alligevel er stadion kun halv fyldt.

Hvad kan vi som fans gøre ved dette?
Skrive en mail, men tvivler på det har nogen effekt.
Var inde i dag for at købe 2 billeter til bif kampen på Weber, kunne ikke lade sig gøre hvis vi ville sidde sammen. Det blev så til 2 ståpladser i stedet for. Havde det været om en måned havde bentøjet ikke kunnet klare at stå op i en hel kamp, og datteren og jeg var ikke kommet til bold.

Overaskende for mig. Jeg troede jeg var ude i god tid. Men glæder mig vildt til at komme på stadion igen sammen med hende. Det har vi nu gjort sammen i mange år. :aabfan:
Kan man være ude i at sæson-billetterne er for billige? Derved har folk ikke så stor lyst til at komme når vejret eller tidspunktet ikke lige er optimalt? Man "mister" ikke så meget pr. misset kamp og har garanteret plads til de store kampe?!? Bare en tanke. Tænker sponsorbilletterne mest er placeret på den anden langside end Weber?
STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOPPPPPPPPP.... nu skal vi satme ikke brokker os over sæsonkortene er for billige!!!

Nu har man i flere år eftersøgt billigere billetter for at prøve om det ikke kan få flere folk på stadion. Så sætter man priserne ned og så er det sgu også et problem. Velkommen til Nordjylland siger jeg bare.
Og stop med det lort i denne tråd!!!

HADER HADER HADER MIDTJYLLAND.... arhhhh... det var dejligt...

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Debatjuntaen » 31. aug 2016, 09:42

Har I brug for at diskutere billetpriser, ledige sæder på stadion etc. så opret venligst en tråd til det!

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 17. maj 2014, 10:15
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Supersystem » 31. aug 2016, 19:52

Så er Kadlec og Pusic, som nævnt fleregange i medierne de sidste par dage, også begyndt at hade FCM.

Det tog dem lidt længere tid at hade klubben, end ham nordmanden, der smuttede efter 1 måned. Gad vide om det er brillen, eller lugten af hedelort, der får spillerne til at hade klubben?
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Spanky » 31. aug 2016, 22:42

Computeren kører på højtryk her til aften - den har jo vist gang på gang, at den leverer den ene kvalitetsspiller efter den anden, eller...

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... e-wikheim/

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2016, 12:25

Janteloven findes også i Tjekkiet. Kadlec udtaler sådan efter sit skifte:
- Sparta har et bedre hold. Her er langt større kvalitet og professionalisme end i FCM. Den anden grund er mit personlige liv, jeg vender hjem, siger Kadlec til Spartas hjemmeside.
Der står bare skrevet misundelse over hele hans ansigt over, fordi han ikke kunne slå igennem på Hedens storklub numero uno.

Fy. Han havde bare ikke den rette DNA.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5280
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jakobsen » 1. sep 2016, 15:31

FlæskeFrank skrev:Janteloven findes også i Tjekkiet. Kadlec udtaler sådan efter sit skifte:
- Sparta har et bedre hold. Her er langt større kvalitet og professionalisme end i FCM. Den anden grund er mit personlige liv, jeg vender hjem, siger Kadlec til Spartas hjemmeside.
Der står bare skrevet misundelse over hele hans ansigt over, fordi han ikke kunne slå igennem på Hedens storklub numero uno.

Fy. Han havde bare ikke den rette DNA.
Nej forekomer mig urealistisk, at Kadlecs forældre har været til fætter-kusinefest med Glen og Hekler.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Spanky » 3. sep 2016, 16:13

Er du til en masse engelske one-liners, smartodds, DNA, proces osv., så har den unge bestyrelsesformand i fcm kommenteret det netop overståede transfervindue her: http://www.black-wolves.com/ulvegraven/ ... 6&start=30

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1639
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 3. sep 2016, 16:48

Derfor arbejder vi internt med det vi kalder ”Expected Points”, som over tid er en bedre indikator for, hvor godt et hold gør det, end ”Actual Points”. Nogle gange har du høj ”Expected Points” og lave ”Actual Points”, hvilket indikerer at du har fået mindre end fortjent. Andre gang er det omvendt, og du har fået mere end du har fortjent. Lige nu er FC Midtjyllands Expected Points lige nu er 13,9 (tredjebedst i ligaen, ca 2 points i snit pr kamp), men vores ”Actual Points” er 10. Med andre ord har vi fået 3,9 point mindre end vores præstationer har berettiget til. Kun OB har været mere ”uheldige” end os.
Tabellen lyver.
Hmm...
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2016, 16:58

Halil skrev:
Derfor arbejder vi internt med det vi kalder ”Expected Points”, som over tid er en bedre indikator for, hvor godt et hold gør det, end ”Actual Points”. Nogle gange har du høj ”Expected Points” og lave ”Actual Points”, hvilket indikerer at du har fået mindre end fortjent. Andre gang er det omvendt, og du har fået mere end du har fortjent. Lige nu er FC Midtjyllands Expected Points lige nu er 13,9 (tredjebedst i ligaen, ca 2 points i snit pr kamp), men vores ”Actual Points” er 10. Med andre ord har vi fået 3,9 point mindre end vores præstationer har berettiget til. Kun OB har været mere ”uheldige” end os.
Tabellen lyver.
Hmm...
Det er nu heller ikke helt rigtigt. Jeg havde forventet vi stod med 21 point på nuværende tidspunkt. Det er 6 point mere end hvad vi har, vi er derfor mere uheldige end fcm.

Jeg gad dog godt se hvordan tabellen "skulle" have set ud. Mundlort eller ej, så kunne det da være meget sjovt at se hvad det ville have betydet for de forskellige sæsoner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 3. sep 2016, 17:11

Hvis vi skal være ærgerlige, så så vi også gerne Gaarde lave sådan et stunt.

De to ting, som jeg faldt over fra Ankersens indlæg var. At der i hans pkt. 2 står noget med stort overskud. Det bliver aldrig uddybet i punktet, hverken nævnt eller noget, så det referer i bedste Ekstrablad stil ikke til punktet(en overskrift andet indhold).

Dernæst fremstiller han expected points, som noget genialt nytænkende. Altså de arbejder med nogle forventede point og så hvad de faktisk får ???!!! Det er genialt det der, nytænkende. Enkelte trænere er dog blev fyret før FCM på grund af misforholdet mellem forventninger og udkomme.
- FlæskeFrank

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 3. sep 2016, 18:00

FlæskeFrank skrev:Dernæst fremstiller han expected points, som noget genialt nytænkende. Altså de arbejder med nogle forventede point og så hvad de faktisk får ???!!! Det er genialt det der, nytænkende. Enkelte trænere er dog blev fyret før FCM på grund af misforholdet mellem forventninger og udkomme.
Expected points handler ikke om hvor mange point man forventede at få, men hvor mange point den underliggende præstation berettiger til (den måles så på nogle andre parametre end antal scorede mål - fx antal skabte chancer el.lign). Eftersom der scores relativt få mål i fodbold, så spiller tilfældigheder en stor rolle ift resultatet. På den måde kan man både have et faktuelt antal point, der er højere eller lavere end det antal man har spillet til - grundet stolpe ud/ind. Det tror jeg vi alle kender. Eksempelvis endte Sønderjyske højere i tabellen sidste år end de reelt præsterede til, da de havde en unormal høj afslutningseffektivitet. Ankersens/Benhams pointe er, at man skal evaluere på expected points (der siger noget om hvor godt man præsterer) i steder for faktuelle point (som i relativ stor grad afspejler held/uheld).

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2251
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af alithebeast » 3. sep 2016, 18:33

FCM skrev:
FlæskeFrank skrev:Dernæst fremstiller han expected points, som noget genialt nytænkende. Altså de arbejder med nogle forventede point og så hvad de faktisk får ???!!! Det er genialt det der, nytænkende. Enkelte trænere er dog blev fyret før FCM på grund af misforholdet mellem forventninger og udkomme.
Expected points handler ikke om hvor mange point man forventede at få, men hvor mange point den underliggende præstation berettiger til (den måles så på nogle andre parametre end antal scorede mål - fx antal skabte chancer el.lign). Eftersom der scores relativt få mål i fodbold, så spiller tilfældigheder en stor rolle ift resultatet. På den måde kan man både have et faktuelt antal point, der er højere eller lavere end det antal man har spillet til - grundet stolpe ud/ind. Det tror jeg vi alle kender. Eksempelvis endte Sønderjyske højere i tabellen sidste år end de reelt præsterede til, da de havde en unormal høj afslutningseffektivitet. Ankersens/Benhams pointe er, at man skal evaluere på expected points (der siger noget om hvor godt man præsterer) i steder for faktuelle point (som i relativ stor grad afspejler held/uheld).
Mon ikke den slags stolpe ind/ud udligner sig over en sæson?
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 3. sep 2016, 18:41

FCM skrev:
FlæskeFrank skrev:Dernæst fremstiller han expected points, som noget genialt nytænkende. Altså de arbejder med nogle forventede point og så hvad de faktisk får ???!!! Det er genialt det der, nytænkende. Enkelte trænere er dog blev fyret før FCM på grund af misforholdet mellem forventninger og udkomme.
Expected points handler ikke om hvor mange point man forventede at få, men hvor mange point den underliggende præstation berettiger til (den måles så på nogle andre parametre end antal scorede mål - fx antal skabte chancer el.lign). Eftersom der scores relativt få mål i fodbold, så spiller tilfældigheder en stor rolle ift resultatet. På den måde kan man både have et faktuelt antal point, der er højere eller lavere end det antal man har spillet til - grundet stolpe ud/ind. Det tror jeg vi alle kender. Eksempelvis endte Sønderjyske højere i tabellen sidste år end de reelt præsterede til, da de havde en unormal høj afslutningseffektivitet. Ankersens/Benhams pointe er, at man skal evaluere på expected points (der siger noget om hvor godt man præsterer) i steder for faktuelle point (som i relativ stor grad afspejler held/uheld).
Måske de har trænet afslutninger specielt, og var blevet gode til det?

Matematiske modeller har det med at være gode til måle nogle ting, og dårligere til andre. Benhams model har en bias mod varm luft, men så længe den holder Jess Thorup i trænersædet, så skal jeg nok lade være med at klage alt for højt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Yankee » 3. sep 2016, 18:57

FCM skrev:Ankersens/Benhams pointe er, at man skal evaluere på expected points (der siger noget om hvor godt man præsterer) i steder for faktuelle point (som i relativ stor grad afspejler held/uheld).
Det lyder lidt som debatsiden...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. sep 2016, 19:10

FCM skrev:
FlæskeFrank skrev:Dernæst fremstiller han expected points, som noget genialt nytænkende. Altså de arbejder med nogle forventede point og så hvad de faktisk får ???!!! Det er genialt det der, nytænkende. Enkelte trænere er dog blev fyret før FCM på grund af misforholdet mellem forventninger og udkomme.
Expected points handler ikke om hvor mange point man forventede at få, men hvor mange point den underliggende præstation berettiger til (den måles så på nogle andre parametre end antal scorede mål - fx antal skabte chancer el.lign). Eftersom der scores relativt få mål i fodbold, så spiller tilfældigheder en stor rolle ift resultatet. På den måde kan man både have et faktuelt antal point, der er højere eller lavere end det antal man har spillet til - grundet stolpe ud/ind. Det tror jeg vi alle kender. Eksempelvis endte Sønderjyske højere i tabellen sidste år end de reelt præsterede til, da de havde en unormal høj afslutningseffektivitet. Ankersens/Benhams pointe er, at man skal evaluere på expected points (der siger noget om hvor godt man præsterer) i steder for faktuelle point (som i relativ stor grad afspejler held/uheld).
Og hvem er det så der deler point til jer? Må jeg gætte på at I har underpræsteret hvert år de sidste 10 år?

Du er god til bare at lukke øjnene og sluge, den ros skal du have.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. sep 2016, 19:11

alithebeast skrev:
FCM skrev:
FlæskeFrank skrev:Dernæst fremstiller han expected points, som noget genialt nytænkende. Altså de arbejder med nogle forventede point og så hvad de faktisk får ???!!! Det er genialt det der, nytænkende. Enkelte trænere er dog blev fyret før FCM på grund af misforholdet mellem forventninger og udkomme.
Expected points handler ikke om hvor mange point man forventede at få, men hvor mange point den underliggende præstation berettiger til (den måles så på nogle andre parametre end antal scorede mål - fx antal skabte chancer el.lign). Eftersom der scores relativt få mål i fodbold, så spiller tilfældigheder en stor rolle ift resultatet. På den måde kan man både have et faktuelt antal point, der er højere eller lavere end det antal man har spillet til - grundet stolpe ud/ind. Det tror jeg vi alle kender. Eksempelvis endte Sønderjyske højere i tabellen sidste år end de reelt præsterede til, da de havde en unormal høj afslutningseffektivitet. Ankersens/Benhams pointe er, at man skal evaluere på expected points (der siger noget om hvor godt man præsterer) i steder for faktuelle point (som i relativ stor grad afspejler held/uheld).
Mon ikke den slags stolpe ind/ud udligner sig over en sæson?
Du er ikke seriøs, vel?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 3. sep 2016, 19:35

Køllen I Møllen skrev:
alithebeast skrev:
Mon ikke den slags stolpe ind/ud udligner sig over en sæson?
Du er ikke seriøs, vel?
Det er en af de der floskler der bare er blevet til en sandhed hos langt de fleste, desværre.
Det er altså ikke en naturlov, at held udligner sig over en fodboldsæson.

Når det så er sagt, så synes jeg da bare FCM skal blive ved med at se på deres hjemmestrikkede tabel i Benhams excel ark, fremfor at se på virkeligheden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar