seamann skrev:De 300K eller hvad det nu er OB går glip af, er selvfølgelig ligegyldige, også for OB.
Men det er virkeligt underligt, at Football Club København kan slippe for straf. Hvis de virkelig har gjort alt hvad der kan gøres for at undgå balladen, er der vel ikk e andre muligheder end at forbyde fodboldkampe. I første omgang dem med Højest risiko, og hvis problemerne blot flytter sig, så dem alle i superligaen. Samfundet kan ikke leve med det der sker pt (som vi ikke kan leve med bandekrigene).
Jeg synes jo mere principielt at det er et problem man går ud og siger til OB: "I må ikke sælge billetter til udebaneafsnittet i denne kamp". For det er jo det man reelt gør, og derfor overfører man en del af straffen til OB, som vel i virkeligheden måske mister lige så stor en indtægt på denne dom, som den bøde FCK har fået som straf. Hvis man vil straffe FCK i udekampe, burde man naturligvis have valgt at gøre det i kampene mod Brøndby, men når hovedargumentet for ikke at lade straffen gælde i hjemmekampe stort set er "sådan plejer vi ikke at gøre", så kan man jo godt se at man ikke skal forvente at det er logikken der har styret den der lille 3 mands gruppe som har bedømt.
Men ellers er jeg helt enig, jeg frygter jo sådan set mest af alt at når fodbolden selv ikke kan finde ud af at straffe klubberne så det kan mærkes i disse situationer, så er det samfundet, aka. folketinget, som i sidste ende kommer til at stille nogle generelle krav som bliver en langt mere kollektiv straf til fans, også dem som kan finde ud af at opføre sig som nogenlunde normale mennesker. Nå ja, og så er jeg ikke enig i at 300.000 er ligegyldige for en klub. OB mærker det da sikkert ikke på bundlinjen, men det kunne jo lige så godt have ramt Helsingør.