Superligaen 2018/2019

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Danni » 14. apr 2019, 16:24

AMadsen skrev:
14. apr 2019, 15:32
Brodernumsi skrev:
13. apr 2019, 02:29
AMadsen skrev:
12. apr 2019, 21:10
AMadsen skrev:
8. apr 2019, 22:03
Bliver nødt til at spørge hvorfor? Er han homoseksuel? Eller hvor er linket til “homo” referencen? Er ikke sikker på jeg forstår den? (Altså bortset fra han er fra fck? Arghhhhhhaagh #MickØgendahl reference :D )
Bliver nødt til at spørge igen, hvor er linket til Fisher og det Homoseksulle miljø? Er det ikke “bare” øl snak fra et stadion? Det er bøvet, helt sikkert... men videre!

Fordi noget råbes af en tosse er det jo ikke sandhed? Kan slet ikke følge straffen til klubben
Det handler ikke om Fischer er homoseksuel eller ej. Det handler om, at bruge en minoritetsgruppe som et skældsord.
Jeg forstår det stadigvæk ikke (jeg tillader mig at være lidt dum) det er der jo altid blevet råbt?? Det gør det ikke mere korrekt men hvorfor nu? Fordi vi nu er blevet mere krænkelsesparate?
Hele samfundet er blevet mere krænkelsesparat, det er helt sikkert, og det synes jeg engang imellem er lidt vammelt, at være vidne til. Når det er sagt, synes jeg det er fint, man gør noget, for at skille sig af med disse sange, ikke så meget for spillerne, men for de tilskuere, der er homoseksuelle, eller unge homoseksuelle, der gerne vil spille fodbold, men ikke kan se sig selv i miljøet. Det der med, at det har man altid gjort, synes jeg ikke gør, at man ikke skal skride ind. Vi bliver trods alt klogere som mennesker med tiden og heldigvis for det, ellers havde vi stået med slaveriet endnu😊
Længe leve arbejderklassen!

Gamen

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Gamen » 14. apr 2019, 17:21

Jaja, selvfølgelig kunne nogen ikke dy sig for at blæse det op at en lille gruppe står og synger. Det er for meget.

Og en eller anden idiot af en FCK-fan står på Twitter, og harcelerer over, at hun er blevet overfuset for at medbringe et kæmpe regnbueflag på tribunen. Hold dit lort derhjemme - tribunen er et apolitisk sted!

Det har aldrig været accepteret, at nogen har meldt politisk ud medmindre tribunerne i forvejen er erklærede venstre- eller højreorienterede.

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af MrDomoon » 14. apr 2019, 23:13

Gamen skrev:
14. apr 2019, 17:21
Jaja, selvfølgelig kunne nogen ikke dy sig for at blæse det op at en lille gruppe står og synger. Det er for meget.

Og en eller anden idiot af en FCK-fan står på Twitter, og harcelerer over, at hun er blevet overfuset for at medbringe et kæmpe regnbueflag på tribunen. Hold dit lort derhjemme - tribunen er et apolitisk sted!

Det har aldrig været accepteret, at nogen har meldt politisk ud medmindre tribunerne i forvejen er erklærede venstre- eller højreorienterede.
Altså... Ikke for at være personen som kommer til at springe ballonen, men..

Hvad er der "politisk" over regnbueflaget?
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Buzz Killington » 14. apr 2019, 23:52

MrDomoon skrev:
14. apr 2019, 23:13
Gamen skrev:
14. apr 2019, 17:21
Jaja, selvfølgelig kunne nogen ikke dy sig for at blæse det op at en lille gruppe står og synger. Det er for meget.

Og en eller anden idiot af en FCK-fan står på Twitter, og harcelerer over, at hun er blevet overfuset for at medbringe et kæmpe regnbueflag på tribunen. Hold dit lort derhjemme - tribunen er et apolitisk sted!

Det har aldrig været accepteret, at nogen har meldt politisk ud medmindre tribunerne i forvejen er erklærede venstre- eller højreorienterede.
Altså... Ikke for at være personen som kommer til at springe ballonen, men..

Hvad er der "politisk" over regnbueflaget?
Det er i hvert fald associeret med venstrefløjen og LGBT bevægelsen. Så så langt så godt. Så, lidt bredt forstået er det vel politisk. Men, på den anden side er det også bredt politisk at komme med homofobiske råb eller chants. Så forargelsen burde vel være lige i den henseende.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Brodernumsi » 15. apr 2019, 01:58

AMadsen skrev:
14. apr 2019, 15:32
Brodernumsi skrev:
13. apr 2019, 02:29
AMadsen skrev:
12. apr 2019, 21:10
AMadsen skrev:
8. apr 2019, 22:03
Bliver nødt til at spørge hvorfor? Er han homoseksuel? Eller hvor er linket til “homo” referencen? Er ikke sikker på jeg forstår den? (Altså bortset fra han er fra fck? Arghhhhhhaagh #MickØgendahl reference :D )
Bliver nødt til at spørge igen, hvor er linket til Fisher og det Homoseksulle miljø? Er det ikke “bare” øl snak fra et stadion? Det er bøvet, helt sikkert... men videre!

Fordi noget råbes af en tosse er det jo ikke sandhed? Kan slet ikke følge straffen til klubben
Det handler ikke om Fischer er homoseksuel eller ej. Det handler om, at bruge en minoritetsgruppe som et skældsord.
Jeg forstår det stadigvæk ikke (jeg tillader mig at være lidt dum) det er der jo altid blevet råbt?? Det gør det ikke mere korrekt men hvorfor nu? Fordi vi nu er blevet mere krænkelsesparate?
Hvorfor ikke nu? Vi udvikler os heldigvis hele tiden. De fleste i hvert fald.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Gamen » 15. apr 2019, 06:57

Buzz Killington skrev:
14. apr 2019, 23:52
Det er i hvert fald associeret med venstrefløjen og LGBT bevægelsen. Så så langt så godt. Så, lidt bredt forstået er det vel politisk. Men, på den anden side er det også bredt politisk at komme med homofobiske råb eller chants. Så forargelsen burde vel være lige i den henseende.
Problemet er, at ligeså lidt som en hel tribune vil tages til indtægt for homofobiske tilråb, ligeså lidt vil en hel tribune tages til indtægt for enkeltpersoners politiske holdninger.
Regnbueflaget er et politisk motiv der forbindes med venstrefløjen, ligesom et Che-flag, eller et banner med hammer og segl (Livorno <3)

Hammarby, en gammel arbejderklub, accepterer heller ikke den slags symboler. Det bliver fjernet hvis det kommer op.
Som de siger, så er tribunen non political. Og det gælder alt. Man skelner ikke.
Langt de fleste Superliga-klubber tillader heller ikke at du tager den slags med ind på stadion - det er også forbudt i Parken.

Det smadrer kulturen på tribunen, det absolut eneste sted hvor alle forskelligheder udlignes af dét vi er, mens vi står der. AaB-fans.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af FlæskeFrank » 15. apr 2019, 08:39

Gamen skrev:
15. apr 2019, 06:57
Buzz Killington skrev:
14. apr 2019, 23:52
Det er i hvert fald associeret med venstrefløjen og LGBT bevægelsen. Så så langt så godt. Så, lidt bredt forstået er det vel politisk. Men, på den anden side er det også bredt politisk at komme med homofobiske råb eller chants. Så forargelsen burde vel være lige i den henseende.
Problemet er, at ligeså lidt som en hel tribune vil tages til indtægt for homofobiske tilråb, ligeså lidt vil en hel tribune tages til indtægt for enkeltpersoners politiske holdninger.
Regnbueflaget er et politisk motiv der forbindes med venstrefløjen, ligesom et Che-flag, eller et banner med hammer og segl (Livorno <3)

Hammarby, en gammel arbejderklub, accepterer heller ikke den slags symboler. Det bliver fjernet hvis det kommer op.
Som de siger, så er tribunen non political. Og det gælder alt. Man skelner ikke.
Langt de fleste Superliga-klubber tillader heller ikke at du tager den slags med ind på stadion - det er også forbudt i Parken.

Det smadrer kulturen på tribunen, det absolut eneste sted hvor alle forskelligheder udlignes af dét vi er, mens vi står der. AaB-fans.
Jeg synes ikke, at man kan helt sammenligne regnbueflaget med et Che-flag. Jeg plejer godt nok ikke at se Liberal Alliance render rundt med nogle af flagene. Det er vel på ingen måde partipolitisk - og ikke udtryk for fordeling af goderne, altså udover at alle kønspolitiske retninger skal accepteres.

Men lige i søndags var det vel netop fankulturen, som var under beskydning for at være homofobiske, så der kunne man vel godt have det tålt det. Netop fordi fankulturen blev beskyldt for det modsatte.

Når det er sagt, så skal det flag ikke være på stadion alle de andre gange.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Pastorius » 15. apr 2019, 10:01

Gamen skrev:
15. apr 2019, 06:57

Regnbueflaget er et politisk motiv der forbindes med venstrefløjen, ligesom et Che-flag, eller et banner med hammer og segl (Livorno <3)
Really?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Gamen » 15. apr 2019, 10:21

Pastorius skrev:
15. apr 2019, 10:01
Really?
Bliver da brugt i udbredt grad som symbol på mangfoldighed - og primært af venstrefløjen.

Politiske symboler hører ikke hjemme på tribunen. Den eneste politik der bør føres på en tribune er fanpolitik. Ellers smadrer vi det unikke ved tribunekulturen, nemlig at vi lader alt ligge før vi går ind på tribunen og bakker AaB op, og kan forenes om det.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Pastorius » 15. apr 2019, 10:54

Gamen skrev:
15. apr 2019, 10:21
Pastorius skrev:
15. apr 2019, 10:01
Really?
Bliver da brugt i udbredt grad som symbol på mangfoldighed - og primært af venstrefløjen.

Politiske symboler hører ikke hjemme på tribunen. Den eneste politik der bør føres på en tribune er fanpolitik. Ellers smadrer vi det unikke ved tribunekulturen, nemlig at vi lader alt ligge før vi går ind på tribunen og bakker AaB op, og kan forenes om det.
Jeg ved ikke hvor du får venstrefløjen fra - og mangfoldighed er vel ikke politik.

I Nordea hvor jeg arbejder var kantinen dekoreret med regnbueflag i en uges tid - sikkert omkring Copenhagen pride, hvor flere (superkapitalistiske) virksomheder også deltager.

Din holdning og opfattelse er en stor del af problemet. Lad mig gætte. Hvid, hetroseksuel, 40-50 år gammel?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Sanchez94 » 15. apr 2019, 11:23

Gamen skrev:
15. apr 2019, 10:21
Pastorius skrev:
15. apr 2019, 10:01
Really?
Bliver da brugt i udbredt grad som symbol på mangfoldighed - og primært af venstrefløjen.

Politiske symboler hører ikke hjemme på tribunen. Den eneste politik der bør føres på en tribune er fanpolitik. Ellers smadrer vi det unikke ved tribunekulturen, nemlig at vi lader alt ligge før vi går ind på tribunen og bakker AaB op, og kan forenes om det.
Enig med Gamen her. Alt andet end fanpolitik bør blive inden for hjemmets fire væge, når der er kampdag.

Gamen

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Gamen » 15. apr 2019, 11:27

Pastorius skrev:
15. apr 2019, 10:54
Jeg ved ikke hvor du får venstrefløjen fra - og mangfoldighed er vel ikke politik.

I Nordea hvor jeg arbejder var kantinen dekoreret med regnbueflag i en uges tid - sikkert omkring Copenhagen pride, hvor flere (superkapitalistiske) virksomheder også deltager.

Din holdning og opfattelse er en stor del af problemet. Lad mig gætte. Hvid, hetroseksuel, 40-50 år gammel?
Mangfoldighedsbegrebet er udpræget brugt i en venstre-orienteret sammenhæng.

Hvorfor i alverden skal det her gøres til et spørgsmål om lige nøjagtig det vi IKKE skal have på en tribune - politik?

Jeg ser nu mig selv som et relativt socialt bevidst menneske, men jeg mener overhovedet ikke det kan diskuteres at politik ikke hører hjemme på et fodboldstadion. Ikke som en af de få arenaer der er tilbage i samfundet, hvor alle er lige. Det kan splitte lige nøjagtig dét rum fuldstændig ad, og personligt ville jeg ikke bryde mig om at blive påtvunget en eller anden dagsorden som jeg ikke mener hører sig til.
Og det er præcis det man gør når man råber homofobiske sange, men det er saftsuseme også det man gør når man slæber kæmpestore pride-flag ind på et tribuneafsnit. Hold det lort væk - det splitter mere end det forener, hvis politik trækkes ned over fodbolden.

Og nej, jeg er ikke 40-50 år gammel.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Pastorius » 15. apr 2019, 11:37

Gamen skrev:
15. apr 2019, 11:27

Mangfoldighedsbegrebet er udpræget venstre-orienteret - klassisk identitetspolitik.

Hvorfor i alverden skal det her gøres til et spørgsmål om lige nøjagtig det vi IKKE skal have på en tribune - politik?

Jeg ser nu mig selv som et relativt socialt bevidst menneske, men jeg mener overhovedet ikke det kan diskuteres at politik ikke hører hjemme på et fodboldstadion. Ikke som en af de få arenaer der er tilbage i samfundet, hvor alle er lige. Det kan splitte lige nøjagtig dét rum fuldstændig ad, og personligt ville jeg ikke bryde mig om at blive påtvunget en eller anden dagsorden som jeg ikke mener hører sig til.
Og det er præcis det man gør når man råber homofobiske sange, men det er saftsuseme også det man gør når man slæber kæmpestore pride-flag ind på et tribuneafsnit. Hold det lort væk - det splitter mere end det forener, hvis politik trækkes ned over fodbolden.
Verden forandrer sig hurtigt. For fem år iden ville jeg have givet dig ret, men ikke længere. Nordea er altså ikke udpræget venstreorienteret, og den kampagne var ikke engang rettet mod offentligheden, men internt i virksomheden mod deres egne medarbejdere.

Mangfoldighed er i høj grad blevet mainstream. Det går stadig langsomt i DK, men i store virksomheder som IBM, Google og Apple, har det været på dagsordenen i 10-15 år.

Det er simpelthen forkert at knytte mangfoldighed til en politisk ideologi eller retning.

Om det hører hjemme på tribunerne på et fodboldstadion ved jeg ikke rigtig hvad jeg synes om. Fodbold (og sport generelt) har altid prøvet at promovere sig som upolitisk, men det er vist kun i den omfang at den er uenig i budskabet. Det er i hvert fald aldrig rigtig lykkes. For fodboldens vedkommende kan vi snakke om hvor VM skal afholdes, og i den hjemlige andedam, kan vi snakke om DBU's kampagne for ligestilling (som vel også er en slags mangfoldighedsudsagn) og mod racisme. UEFA har udtalt sig positivt om Fishers lille happening, og så er det vel officielt også ok, at vifte med et flag der giver udtryk for samme holdning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af FlæskeFrank » 15. apr 2019, 14:48

Helt enig med Pastorius her.

Jeg var på Middelfart Stadion forrige weekend. De spillede mod B93, som havde en (meget) mørklødet målmand på kassen. En af de andre tilskuere muntrede sig med at råbe - hver gang Middelfart havde bolden på fløjen og ved at lave et indlæg i feltet - "Indover til en nikker/nigger".

Jeg havde ikke hørt den kommentar i 20 år - og jeg er ellers kommet på mange bøvede stadions. For 20 år siden havde jeg måske trukket lidt på smilebåndet eller bare ignoreret det. I år blev jeg simpelthen så pinlig, at mine medfans ikke var nået længere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Elvis lever » 15. apr 2019, 15:18

Pastorius skrev:
15. apr 2019, 10:01
Gamen skrev:
15. apr 2019, 06:57

Regnbueflaget er et politisk motiv der forbindes med venstrefløjen, ligesom et Che-flag, eller et banner med hammer og segl (Livorno <3)
Really?
Gud ved havd Søren Pape siger til det? :D
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Hovedet » 18. apr 2019, 14:53

FlæskeFrank skrev:
15. apr 2019, 14:48
Helt enig med Pastorius her.

Jeg var på Middelfart Stadion forrige weekend. De spillede mod B93, som havde en (meget) mørklødet målmand på kassen. En af de andre tilskuere muntrede sig med at råbe - hver gang Middelfart havde bolden på fløjen og ved at lave et indlæg i feltet - "Indover til en nikker/nigger".

Jeg havde ikke hørt den kommentar i 20 år - og jeg er ellers kommet på mange bøvede stadions. For 20 år siden havde jeg måske trukket lidt på smilebåndet eller bare ignoreret det. I år blev jeg simpelthen så pinlig, at mine medfans ikke var nået længere.
Ej, eksisterer dén stadigvæk? Den var ultrapinlig selv for 25 år siden.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af FlæskeFrank » 22. apr 2019, 21:22

Så noget af FCM-BIF i dag.

Tror ikke FCMs træner overlever som cheftræner, hvis ikke pokalen hives hjem denne sæson. Det var ikke strålende spil og selvforståelsen på heden er vist ikke til 11 point efter Ståle.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Buzz Killington » 22. apr 2019, 22:09

FlæskeFrank skrev:
22. apr 2019, 21:22
Så noget af FCM-BIF i dag.

Tror ikke FCMs træner overlever som cheftræner, hvis ikke pokalen hives hjem denne sæson. Det var ikke strålende spil og selvforståelsen på heden er vist ikke til 11 point efter Ståle.
Er han ikke bare en number cruncher ligesom den forrige? Så vidt jeg har forstået er der ikke specielt brede rammer for en træner i Benham-regi. Så hvis resultaterne svigter, og han samtidig følger befalingerne fra alle assistenterne og deres regneark, så er der vel ikke så meget at komme efter fra FCM-ledelsen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af MrBangDK » 5. maj 2019, 18:04

Tillykke til FCK med mesterskabet. Det er en imponerende pointhøst - og hvor er det godt at se FCM smide alt i slutspillet :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Lindmark » 6. maj 2019, 09:33

MrBangDK skrev:
5. maj 2019, 18:04
Tillykke til FCK med mesterskabet. Det er en imponerende pointhøst - og hvor er det godt at se FCM smide alt i slutspillet :D
:money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money:
Lindmark / Vendelbokartellet

Besvar