Superliga 2023/2024

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af ekni99 » 9. dec 2023, 09:24

Jakobsen skrev:
8. dec 2023, 23:24
Salle17 skrev:
sulakvelidze skrev:
8. dec 2023, 13:37
Jeg ved ikke lige, hvilken tråd det hører hjemme i, men hvis I synes, at Viasat har dækket Superligaen ensidigt ud fra et københavnsk perspektiv (og det har de!) så glæd jer, til TV2 fra næste sæson også har rettighederne.

To overskrifter fra de seneste dages pokalkampe viser, at de er præcis lige så FCK- og BIF-fokuserede, som de var, da de for mange år siden sad alene på stoffet:

Overskriften på artiklen om FCK-Silkeborg 0-2: "FCK udspillet i Parken – på vej ud af pokalen"
Overskriften på artiklen om AGF-Brøndby 2-0: "Brøndby i pokal-nedtur"

Glæd jer til at kaste op fra sommeren 2024 og mange år frem.
Det er iøvrigt Carsten Werge som er chef på Tv2 - gammel Viasat mand gennem mange år..
Er han egentlig sluttet med at prøve på at bilde folk ind han holder med FREM?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er vist ikke helt løgn, jeg har set ham et par gange omkring Valby stadion når Frem har spillet, da min ælste søn spillede / trænede i Valby idrætspark ( min søn spillede tidligere i Valby Boldklub).

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Funky » 3. mar 2024, 15:37

Med mindre jeg tager meget fejl, så sidder jeg sørme igen og ser en superligakamp (Viborg-Randers) under ledelse af en cypriotisk dommer, som bare er MILEVIDT foran den gængse danske suppedommer. Flere cypriotiske dommere i dansk fodbold, tak. Og ud med VAR.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af bedstefar » 3. mar 2024, 16:22

Funky skrev:
3. mar 2024, 15:37
Med mindre jeg tager meget fejl, så sidder jeg sørme igen og ser en superligakamp (Viborg-Randers) under ledelse af en cypriotisk dommer, som bare er MILEVIDT foran den gængse danske suppedommer. Flere cypriotiske dommere i dansk fodbold, tak. Og ud med VAR.
Han var jo elendig og missede flere gule kort. De andre kampe ledet af cypriotiske dommere har derimod været rigtig gode!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af 9520AaB » 3. mar 2024, 19:30

Sidder og ser AGF OB.
Imo, at lave en slagssang på DJ ôtzi “Hey Baby”, er noget af det mest bonderøvsagtige, håndboldhalagtige og klappølseværdige jeg nogensinde har hørt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Funky » 31. mar 2024, 17:55

Hahaha, hold nu kæft hvor jeg ikke glæder mig til at vende tilbage til superligaen og den "retfærdighed" som VAR + komplet inkompetente dommere leverer. Se nu bare Mantl slippe afsted med totalt at slagte en Hvidovre-angriber - fra rødt kort til annulleret og intet! - takket være såvel en håbløs kampdommer som en VAR-vogn med Jens Maae i (han fortsætter på niveauet fra pokalkampen forleden, åbenbart). Jesus!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Hanga » 31. mar 2024, 18:56

Funky skrev:
31. mar 2024, 17:55
Hahaha, hold nu kæft hvor jeg ikke glæder mig til at vende tilbage til superligaen og den "retfærdighed" som VAR + komplet inkompetente dommere leverer. Se nu bare Mantl slippe afsted med totalt at slagte en Hvidovre-angriber - fra rødt kort til annulleret og intet! - takket være såvel en håbløs kampdommer som en VAR-vogn med Jens Maae i (han fortsætter på niveauet fra pokalkampen forleden, åbenbart). Jesus!
Det har virkelig været rart at opleve en sæson uden VAR. Når VAR diskuteres er der altid nogen ude med argumentet om at folk ikke kan huske hvordan det var før VAR blevet indført. Min påstand har så altid været, at det er personen der laver argumentet, der har glemt hvordan det var. Og nu kan vi i hvert fald sige, at vi har haft muligheden for at opleve det igen. Og denne sæson har været én lang bekræftelse i hvor meget bedre fodbolden er uden.

Først og fremmest så ved man at et mål er et mål, hvis ikke der dømmes noget umiddelbart. Den følelse af at kunne give slip på sin jubel uden at skulle bekymre sig om at en teknikalitet annullerer målet, den alene gør at jeg foretrækker ingen VAR. Selv hvis VAR rent faktisk gav en oplevelse af langt færre kampafgørende fejlkendelser, så ville jeg gerne være det foruden. Men der er man jo ikke engang. Nærmest tværtimod så er man efterladt en oplevelse af mindst lige så mange tvivlskendelser der afgør fodboldkampe, ofte nede i små detaljer der ikke tolkes ens fra kamp til kamp. Når der ingen VAR er kan man i det mindste forstå hvorfor dommeren laver fejl.

Og for lige at komme den i forkøbet - nej, det er ikke bare de danske dommere der er dårlige. De er om muligt endnu ringere i England, det er jeg bare nød til at sige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Jakobsen » 31. mar 2024, 21:25

Hanga skrev:
31. mar 2024, 18:56
Funky skrev:
31. mar 2024, 17:55
Hahaha, hold nu kæft hvor jeg ikke glæder mig til at vende tilbage til superligaen og den "retfærdighed" som VAR + komplet inkompetente dommere leverer. Se nu bare Mantl slippe afsted med totalt at slagte en Hvidovre-angriber - fra rødt kort til annulleret og intet! - takket være såvel en håbløs kampdommer som en VAR-vogn med Jens Maae i (han fortsætter på niveauet fra pokalkampen forleden, åbenbart). Jesus!
Det har virkelig været rart at opleve en sæson uden VAR. Når VAR diskuteres er der altid nogen ude med argumentet om at folk ikke kan huske hvordan det var før VAR blevet indført. Min påstand har så altid været, at det er personen der laver argumentet, der har glemt hvordan det var. Og nu kan vi i hvert fald sige, at vi har haft muligheden for at opleve det igen. Og denne sæson har været én lang bekræftelse i hvor meget bedre fodbolden er uden.

Først og fremmest så ved man at et mål er et mål, hvis ikke der dømmes noget umiddelbart. Den følelse af at kunne give slip på sin jubel uden at skulle bekymre sig om at en teknikalitet annullerer målet, den alene gør at jeg foretrækker ingen VAR. Selv hvis VAR rent faktisk gav en oplevelse af langt færre kampafgørende fejlkendelser, så ville jeg gerne være det foruden. Men der er man jo ikke engang. Nærmest tværtimod så er man efterladt en oplevelse af mindst lige så mange tvivlskendelser der afgør fodboldkampe, ofte nede i små detaljer der ikke tolkes ens fra kamp til kamp. Når der ingen VAR er kan man i det mindste forstå hvorfor dommeren laver fejl.

Og for lige at komme den i forkøbet - nej, det er ikke bare de danske dommere der er dårlige. De er om muligt endnu ringere i England, det er jeg bare nød til at sige.
Meget blev bedre i DK, hvis

1) vi kunne slippe for Sandi Putros
2) kunne slippe for Mikkel For(redder) som ikke tør dømme AaBs vej fordi han er lokal.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Funky » 2. apr 2024, 20:27

Ej nu må Per Frimann og den kawe kommentator-makker da stoppe; det røde kort til Trybull var sgu 100% i orden. De to tosser er da alt for forelskede i deres egen fortælling. ja, dommeren fejlede i et par situationer tidligere i kampen, men ikke her da.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Dalbjerg » 2. apr 2024, 20:42

Funky skrev:
2. apr 2024, 20:27
Ej nu må Per Frimann og den kawe kommentator-makker da stoppe; det røde kort til Trybull var sgu 100% i orden. De to tosser er da alt for forelskede i deres egen fortælling. ja, dommeren fejlede i et par situationer tidligere i kampen, men ikke her da.
Ihvertfald ikke når han lige havde givet et gult for en mindre forseelse med albuen lige før det røde kort..

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Dalbjerg » 2. apr 2024, 20:45

Funky skrev:
31. mar 2024, 17:55
Hahaha, hold nu kæft hvor jeg ikke glæder mig til at vende tilbage til superligaen og den "retfærdighed" som VAR + komplet inkompetente dommere leverer. Se nu bare Mantl slippe afsted med totalt at slagte en Hvidovre-angriber - fra rødt kort til annulleret og intet! - takket være såvel en håbløs kampdommer som en VAR-vogn med Jens Maae i (han fortsætter på niveauet fra pokalkampen forleden, åbenbart). Jesus!
Tja tjo...

Men hvis man skal være djævlens advokat:

Hvis situationen havde været præcis den samme, men det i stedet var endt med at angriberen havde ramt Mantl hårdt i hovedet med hans knæ, havde du så ment, at der var rødt den anden vej?

Jeg synes at HIF spilleren også har et ansvar for at passe på sig selv, og reelt var det jo ham som kom for sent, og Mantl har ikke løftet fødderne fra jorden, han vælger ikke at beskytte sig selv til skade for HIF spilleren.. Reelt er det jo bare en kollision, som de er lige gode om, hvor den så gør ondt på den ene (plus læg dertil at Mantl faktisk var først på bolden).

Synes faktisk det er den rette dom, når alt kommer til alt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Funky » 2. apr 2024, 22:57

Dalbjerg skrev:
2. apr 2024, 20:45
Funky skrev:
31. mar 2024, 17:55
Hahaha, hold nu kæft hvor jeg ikke glæder mig til at vende tilbage til superligaen og den "retfærdighed" som VAR + komplet inkompetente dommere leverer. Se nu bare Mantl slippe afsted med totalt at slagte en Hvidovre-angriber - fra rødt kort til annulleret og intet! - takket være såvel en håbløs kampdommer som en VAR-vogn med Jens Maae i (han fortsætter på niveauet fra pokalkampen forleden, åbenbart). Jesus!
Tja tjo...

Men hvis man skal være djævlens advokat:

Hvis situationen havde været præcis den samme, men det i stedet var endt med at angriberen havde ramt Mantl hårdt i hovedet med hans knæ, havde du så ment, at der var rødt den anden vej?

Jeg synes at HIF spilleren også har et ansvar for at passe på sig selv, og reelt var det jo ham som kom for sent, og Mantl har ikke løftet fødderne fra jorden, han vælger ikke at beskytte sig selv til skade for HIF spilleren.. Reelt er det jo bare en kollision, som de er lige gode om, hvor den så gør ondt på den ene (plus læg dertil at Mantl faktisk var først på bolden).

Synes faktisk det er den rette dom, når alt kommer til alt.
Njah, jeg vil nu stadig mene, han kaster sig ned i benene på HIF-angriberen. At han også kommer et splitsekund først på bolden fritager ham ikke for ansvar for at spille situationen alt for voldsomt. Sådan som han kaster sig, så ved han jo godt, at det nærmere er angriberen end ham selv, som får ondt. Om den så er til gult i stedet for rødt, det er da muligt, men ingenting, virkelig?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af FlæskeFrank » 6. apr 2024, 09:35

Skal vi ikke rose, at Brøndby har fået tilskuerstraf på hjemmebane efter afbrydelse af en kamp og Brøndby ikke gik ud og sagde, at det var enkeltpersoner og straffer hele Danmark.

Det tyder på et sporskifte i dansk fodbold.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af 634 » 6. apr 2024, 12:46

FlæskeFrank skrev:
6. apr 2024, 09:35
Skal vi ikke rose, at Brøndby har fået tilskuerstraf på hjemmebane efter afbrydelse af en kamp og Brøndby ikke gik ud og sagde, at det var enkeltpersoner og straffer hele Danmark.

Det tyder på et sporskifte i dansk fodbold.
Straffer hele Danmark,,,, den er sjov :D
Det vil altid være forkert at give gentagende bøder, fordi hvem skal give bøder og hvad skal bøde-beløbet bruges til. Nogle kan også betale sig ud af bøder, og andre kan ikke.
Kan et Stadion ikke afholde deres Events på betryggende vis, er det fair at trække stikket, og forbyde dem at have tilskuere i et omfang indtil de kan argumentere for en positiv ændring.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 228
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af haghdk » 28. apr 2024, 17:02

Hvis man skal have lidt opmuntring, så kan man lige smutte en tur ind på OB's fanforum. Man har næsten ondt af dem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Brodernumsi » 28. apr 2024, 17:58

Det er nu 8 hold, der har vundet flere kampe på Odense stadion, end OB i denne sæson? :P
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af MrBangDK » 29. apr 2024, 19:47

Dejligt at se Kent Nielsens tropper udradere FCM..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Brodernumsi » 29. apr 2024, 20:23

MrBangDK skrev:
29. apr 2024, 19:47
Dejligt at se Kent Nielsens tropper udradere FCM..
Ikke når det betyder BiF bliver mestre. :@
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af MrBangDK » 29. apr 2024, 20:33

Brodernumsi skrev:
29. apr 2024, 20:23
MrBangDK skrev:
29. apr 2024, 19:47
Dejligt at se Kent Nielsens tropper udradere FCM..
Ikke når det betyder BiF bliver mestre. :@
Jeg er nået til følgende punkt - alt andet end FCM :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Brodernumsi » 29. apr 2024, 20:48

MrBangDK skrev:
29. apr 2024, 20:33
Brodernumsi skrev:
29. apr 2024, 20:23
MrBangDK skrev:
29. apr 2024, 19:47
Dejligt at se Kent Nielsens tropper udradere FCM..
Ikke når det betyder BiF bliver mestre. :@
Jeg er nået til følgende punkt - alt andet end FCM :D
Alt andet end BiF i min verden. :D
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Jakobsen » 30. apr 2024, 07:10

Brodernumsi skrev:
MrBangDK skrev:
29. apr 2024, 20:33
Brodernumsi skrev:
29. apr 2024, 20:23
MrBangDK skrev:
29. apr 2024, 19:47
Dejligt at se Kent Nielsens tropper udradere FCM..
Ikke når det betyder BiF bliver mestre. :@
Jeg er nået til følgende punkt - alt andet end FCM :D
Alt andet end BiF i min verden. :D
Helst FCK fordi de er mindst kawe og trods alt kan noget i Europa
Alternativt FCN

Bare ikke svinene eller bonderøvene.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Besvar