Superliga 2024/2025
-
- Superliga
- Favoritspiller: Frank
Re: Superliga 2024/2025
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... raffer-fck
Som altid er der skruet heftigt op for retoriken når FCK (Og BIF) ikke får de fordele de er vant til. "Økonomisk straf" lol
Jeg kan ikke huske tilsvarende gravearbejde, når de sportsligt mest interessente kampe er begravet til fordel for BIF mod bundhold. Tværtimod har det været forklaret med "sådan er det bare, og det giver ikke mening at stille spørgsmål ved TV-selskaberned prioritering"
Som altid er der skruet heftigt op for retoriken når FCK (Og BIF) ikke får de fordele de er vant til. "Økonomisk straf" lol
Jeg kan ikke huske tilsvarende gravearbejde, når de sportsligt mest interessente kampe er begravet til fordel for BIF mod bundhold. Tværtimod har det været forklaret med "sådan er det bare, og det giver ikke mening at stille spørgsmål ved TV-selskaberned prioritering"
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Trickster
- Superliga
- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
"Brømbø har flest seere og er en mere interessant klub end den du holder med" plejer at være automatsvaret.jonas386 skrev: ↑8. jul 2024, 11:18https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... raffer-fck
Hvor er prioriteringen egentlig? I gamle dage var det noget lign;
1. prio: Søndag kl. 18
2. Søndag kl. 16
3. Mandagskampen
Og så plejer der at være en fredagskamp og to kampe søndag kl. 14, dem kender jeg ikke rækkefølgen på.
Jeg håber, at vi med TV2 som co-rettighedshavere endelig kan se dansk fodbold om lørdagen, men det sker nok ikke, så længe Viaplay viser engelsk fodbold ...
Hair is not a right: it´s a privilege!
Hvad er forventningerne til grundspillet efter de mange indkøb?
At vi holder os over stregen. Hvis vi på en eller anden facon kan snige os med i mesterskabspillet og sikre endnu en sæson efter kun 22 runder, vil det selvfølgelig være helt eminent.
Jeg tror vi klarer den, og slutter sæsonen i laget 8-10. Så må vi bygge videre derfra.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- KongGulerod
- Superliga
Min klare forventning er at nedrykning ikke bliver et tema for os. Håbet er absolut top 6 og den tror jeg påKongGulerod skrev: ↑9. jul 2024, 10:55Uagtet de mange indkøb, så bliver det altoverskyggende mål at overleve. Jeg sælger gerne sæsonen for en 10. plads. Så må vi bygge på derfra.
Hvis vi ender i top 6, så skal der tilstøbes en kobberstatue af Van Dam ridende på Cimbrertyren.RicoBR02 skrev: ↑9. jul 2024, 12:48Min klare forventning er at nedrykning ikke bliver et tema for os. Håbet er absolut top 6 og den tror jeg påKongGulerod skrev: ↑9. jul 2024, 10:55Uagtet de mange indkøb, så bliver det altoverskyggende mål at overleve. Jeg sælger gerne sæsonen for en 10. plads. Så må vi bygge på derfra.
Jeg tror vi gør AaB en tjeneste ved at købe ind på deres egen målsætning, og som i øvrigt passer bedre til det budget vi fremover skal køre efter, hvilket er overlevelse og at få fodfæste i rækken igen.RicoBR02 skrev: ↑9. jul 2024, 12:48Min klare forventning er at nedrykning ikke bliver et tema for os. Håbet er absolut top 6 og den tror jeg påKongGulerod skrev: ↑9. jul 2024, 10:55Uagtet de mange indkøb, så bliver det altoverskyggende mål at overleve. Jeg sælger gerne sæsonen for en 10. plads. Så må vi bygge på derfra.
Indkøbene er jo umulige for os at vurdere på nuværende tidspunkt. Det er spillere fra lavere hylder end vi tidligere har hentet på, men der kan også være gode spillere i blandt.
Hvis jeg skulle lægge sidste sæson til grund for min vurdering af vores chancer i den kommende, ville jeg klart spå at vi må tage turen ned igen. Så er det mit håb at indkøbene samt ikke mindst vores nye cheftræner hen over sommeren har fået skabt et betydeligt mere sammenhængende hold med et klart spillemæssigt koncept.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
- 1. div
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror ikke vi tager turen ned igen. Jeg kan ikke se hvorfor Lyngby og Vejle skulle være så meget bedre end os. Det er heller ikke udelukket at Randers og Viborg kommer med i det spil. Der er 4 klubber der vil overleve nedrykningsspillet. Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle være en af dem. Specielt med det vi har set indtil videre.Hanga skrev: ↑9. jul 2024, 18:46Jeg tror vi gør AaB en tjeneste ved at købe ind på deres egen målsætning, og som i øvrigt passer bedre til det budget vi fremover skal køre efter, hvilket er overlevelse og at få fodfæste i rækken igen.RicoBR02 skrev: ↑9. jul 2024, 12:48Min klare forventning er at nedrykning ikke bliver et tema for os. Håbet er absolut top 6 og den tror jeg påKongGulerod skrev: ↑9. jul 2024, 10:55Uagtet de mange indkøb, så bliver det altoverskyggende mål at overleve. Jeg sælger gerne sæsonen for en 10. plads. Så må vi bygge på derfra.
Indkøbene er jo umulige for os at vurdere på nuværende tidspunkt. Det er spillere fra lavere hylder end vi tidligere har hentet på, men der kan også være gode spillere i blandt.
Hvis jeg skulle lægge sidste sæson til grund for min vurdering af vores chancer i den kommende, ville jeg klart spå at vi må tage turen ned igen. Så er det mit håb at indkøbene samt ikke mindst vores nye cheftræner hen over sommeren har fået skabt et betydeligt mere sammenhængende hold med et klart spillemæssigt koncept.
Enig - vi er nødt til at købe ind på præmisserne lige nu. Det kan godt være vi allesammen synes AaB skal højere op i fødekæden igen og det forventer jeg da også sker i løbet af nogle år, men i år må succeskriteriet være overlevelse og det tror jeg på. Også selvom det nok skal blive nervepirrende undervejs og vi sikkert komme til at prøve fem kampe uden sejr.Hanga skrev: ↑9. jul 2024, 18:46Jeg tror vi gør AaB en tjeneste ved at købe ind på deres egen målsætning, og som i øvrigt passer bedre til det budget vi fremover skal køre efter, hvilket er overlevelse og at få fodfæste i rækken igen.RicoBR02 skrev: ↑9. jul 2024, 12:48Min klare forventning er at nedrykning ikke bliver et tema for os. Håbet er absolut top 6 og den tror jeg påKongGulerod skrev: ↑9. jul 2024, 10:55Uagtet de mange indkøb, så bliver det altoverskyggende mål at overleve. Jeg sælger gerne sæsonen for en 10. plads. Så må vi bygge på derfra.
Jeg regner dog også med, at vi bliver et positivt bekendtskab i nederste halvdel, hvor nogle hold ikke vil se hvad der rammer dem på Aalborg stadion. Jeg forventer også, at en af Kelvin John, Andres Jasson eller Mylian Jimenez hurtigt bliver en profil for os. Jeg tror vi ender på en 8-9 plads.
Viborg og Randers eller Silkeborg bliver fedtet indt i bundspillet, hvor Lyngby krigerfodbold kommer til kort og Vejle dør i en lidt underligt transofrmation og uroen omkring et muligt ejerskifte.
SSE22 Indexet
Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
Hvad baserer du det på?haghdk skrev: ↑10. jul 2024, 08:23Jeg tror ikke vi tager turen ned igen. Jeg kan ikke se hvorfor Lyngby og Vejle skulle være så meget bedre end os. Det er heller ikke udelukket at Randers og Viborg kommer med i det spil. Der er 4 klubber der vil overleve nedrykningsspillet. Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle være en af dem. Specielt med det vi har set indtil videre.Hanga skrev: ↑9. jul 2024, 18:46Jeg tror vi gør AaB en tjeneste ved at købe ind på deres egen målsætning, og som i øvrigt passer bedre til det budget vi fremover skal køre efter, hvilket er overlevelse og at få fodfæste i rækken igen.RicoBR02 skrev: ↑9. jul 2024, 12:48Min klare forventning er at nedrykning ikke bliver et tema for os. Håbet er absolut top 6 og den tror jeg påKongGulerod skrev: ↑9. jul 2024, 10:55Uagtet de mange indkøb, så bliver det altoverskyggende mål at overleve. Jeg sælger gerne sæsonen for en 10. plads. Så må vi bygge på derfra.
Vi har haft én 1 div kamp under Menno som var rigtig god, én lunken uafgjort træningskamp mod Hobro, og så én stærk sejr i træningskampen senest mod OB. Langt langt det meste vi så sidste sæson var stærkt bekymrende fra vores side, og så godt som alle herinde kunne ikke se hvordan vi skulle overleve næste sæson. Og vi spillede altså også gode træningskampe i vinters, f.eks. sejren over FCM, men det niveau blev ikke ført med over i ligaen.
Jeg synes at det er super fint med optmisme men det er baseret på et stærkt håb om at Menno og de nye spillere endelig skaber den positive udvikling vi har ventet så længe på. At begynde at putte top 6 forventninger på holdet er dog ikke blot optimisme, men at forvente decideret overpræstationer. Jeg tror personligt at vi har størst chance hvis fansene samler sig bag klubbens realistiske målsætningt hvilket er overlevelse og en langsom udvikling af klubben, der forhåbentlig kan føre os tilbage til det bedre selskab nogle år ud i fremtiden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Kasper
- Allstar
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Det er selvfølgelig vigtigt at et par stykker af de nye har et fint niveau, men mener det er endnu mere vigtigt at se udvikling fra vores nuværende spillere. Spillere som Kasper Jørgensen, Otoa, Højholt, Widell, Mathias Jørgensen og Oliver Ross.Hanga skrev: ↑10. jul 2024, 10:38Hvad baserer du det på?haghdk skrev: ↑10. jul 2024, 08:23Jeg tror ikke vi tager turen ned igen. Jeg kan ikke se hvorfor Lyngby og Vejle skulle være så meget bedre end os. Det er heller ikke udelukket at Randers og Viborg kommer med i det spil. Der er 4 klubber der vil overleve nedrykningsspillet. Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle være en af dem. Specielt med det vi har set indtil videre.Hanga skrev: ↑9. jul 2024, 18:46Jeg tror vi gør AaB en tjeneste ved at købe ind på deres egen målsætning, og som i øvrigt passer bedre til det budget vi fremover skal køre efter, hvilket er overlevelse og at få fodfæste i rækken igen.RicoBR02 skrev: ↑9. jul 2024, 12:48Min klare forventning er at nedrykning ikke bliver et tema for os. Håbet er absolut top 6 og den tror jeg påKongGulerod skrev: ↑9. jul 2024, 10:55Uagtet de mange indkøb, så bliver det altoverskyggende mål at overleve. Jeg sælger gerne sæsonen for en 10. plads. Så må vi bygge på derfra.
Vi har haft én 1 div kamp under Menno som var rigtig god, én lunken uafgjort træningskamp mod Hobro, og så én stærk sejr i træningskampen senest mod OB. Langt langt det meste vi så sidste sæson var stærkt bekymrende fra vores side, og så godt som alle herinde kunne ikke se hvordan vi skulle overleve næste sæson. Og vi spillede altså også gode træningskampe i vinters, f.eks. sejren over FCM, men det niveau blev ikke ført med over i ligaen.
Jeg synes at det er super fint med optmisme men det er baseret på et stærkt håb om at Menno og de nye spillere endelig skaber den positive udvikling vi har ventet så længe på. At begynde at putte top 6 forventninger på holdet er dog ikke blot optimisme, men at forvente decideret overpræstationer. Jeg tror personligt at vi har størst chance hvis fansene samler sig bag klubbens realistiske målsætningt hvilket er overlevelse og en langsom udvikling af klubben, der forhåbentlig kan føre os tilbage til det bedre selskab nogle år ud i fremtiden.
Jeg synes i øvrigt heller ikke det giver meget mening at snakke om top 6, selvom jeg kraftigt overvejer at smide lidt mønter efter det.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
AGF har købt Gyamfi i Hobro så Thelander skal starte ude i vores kampe mod AGF!
De rygtede 9 millioner er dog også voldsomt for 13 kampe og tre mål i 1 div.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
De rygtede 9 millioner er dog også voldsomt for 13 kampe og tre mål i 1 div.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet
Nederlag til Vejle og Sønderjyske også. Så mangler vi bare Lyngby. Bliver os 4 i bunden
De køber jo potentialet og især accelerationen. Jeg ville ikke have rynket på brynene hvis vi havde haft pengene til at købe ham. Han kan blive modbydelig..
Jeg må indrømme, at jeg får til FC Jammerbugt-tics, når jeg ser AaB hente spiller efter spiller ind fra endnu mindre ligaer, ungdomshold og reservehold. Jeg frygter for, hvor indgående et kendskab, trænerne faktisk kan have til de spillere, de henter ind fra sådanne adresser. Og i mine øjne minder indkøbene lidt af lykkeposer.
Personligt havde jeg gerne set, at vi havde holdt fast i den trup, der sikrede os oprykningen og havde forstærket den med 3-4 gode spillere. Som situationen ser ud nu, står vi med en usammenspillet trup, en træner der mangler erfaringer på denne hylde, en anfører der spillede i 3. bedste række for et halvt år siden og en masse nye spillere, der ikke har spillet kontinuerligt førsteholdsfodbold på niveau med Superligaen.
Derfor står jeg som en ret stor pessimist forud for den sæson, der netop er startet. Jeg tror, at vi løber ind i mange store nederlag i stil med det i Nordsjælland, hvor vi egentlig er godt med spilmæssigt, men har været for naive imod en bedre modstander.
Personligt havde jeg gerne set, at vi havde holdt fast i den trup, der sikrede os oprykningen og havde forstærket den med 3-4 gode spillere. Som situationen ser ud nu, står vi med en usammenspillet trup, en træner der mangler erfaringer på denne hylde, en anfører der spillede i 3. bedste række for et halvt år siden og en masse nye spillere, der ikke har spillet kontinuerligt førsteholdsfodbold på niveau med Superligaen.
Derfor står jeg som en ret stor pessimist forud for den sæson, der netop er startet. Jeg tror, at vi løber ind i mange store nederlag i stil med det i Nordsjælland, hvor vi egentlig er godt med spilmæssigt, men har været for naive imod en bedre modstander.
Hvem har vi hentet fra ungdomshold der giver dig nervøse tics?Nordic skrev: ↑21. jul 2024, 21:54Jeg må indrømme, at jeg får til FC Jammerbugt-tics, når jeg ser AaB hente spiller efter spiller ind fra endnu mindre ligaer, ungdomshold og reservehold. Jeg frygter for, hvor indgående et kendskab, trænerne faktisk kan have til de spillere, de henter ind fra sådanne adresser. Og i mine øjne minder indkøbene lidt af lykkeposer.
Hvor tror du klubben ville være om 1-2 år hvis vi havde holdt fast i samme trup og samme lønninger OG forstærket den med 3-4 spillere, jeg antager du mener "profiler".?
Vi har ikke pengene til andet end der vi gør lige nu. Vi kan ikke hive spillere op fra u19 da de ikke er gode nok endnu, spillerne der er profiler i lavere rækker i Danmark bliver hentet af de større klubber så derfor må vi ud i verden og lede. Gjorde vi som du foreslår, så er klubben kørt i sænk økonomisk om 2-3 år og måske konkurs..
Det er hele situationen med, at de fleste nye spillere kommer fra mindre ligaer, reservehold eller ungdomsfodbold, der giver nervøse tics. Så jeg samler her nyindkøbene og forsøger at vise, hvorfor jeg mener, at de kommer fra lavere niveauer end Superligaen.RicoBR02 skrev: ↑21. jul 2024, 22:00Hvem har vi hentet fra ungdomshold der giver dig nervøse tics?Nordic skrev: ↑21. jul 2024, 21:54Jeg må indrømme, at jeg får til FC Jammerbugt-tics, når jeg ser AaB hente spiller efter spiller ind fra endnu mindre ligaer, ungdomshold og reservehold. Jeg frygter for, hvor indgående et kendskab, trænerne faktisk kan have til de spillere, de henter ind fra sådanne adresser. Og i mine øjne minder indkøbene lidt af lykkeposer.
Hvor tror du klubben ville være om 1-2 år hvis vi havde holdt fast i samme trup og samme lønninger OG forstærket den med 3-4 spillere, jeg antager du mener "profiler".?
Vi har ikke pengene til andet end der vi gør lige nu. Vi kan ikke hive spillere op fra u19 da de ikke er gode nok endnu, spillerne der er profiler i lavere rækker i Danmark bliver hentet af de større klubber så derfor må vi ud i verden og lede. Gjorde vi som du foreslår, så er klubben kørt i sænk økonomisk om 2-3 år og måske konkurs..
Jimenez Mylian - fra Jong PSV - har mest erfaring fra ungdomsfodbold.
Iredale John - gratis - har et par sæsoner fra 2. Bundesliga, men ellers mest ungdomshold inden da fra Wolfsburg
Pudel Bjarne - gratis - kommer fra Dortmunds 2. hold. Derudover har han kun spillet for et hold i de lavere rækker. Så højest niveau er altså reservefodbold.
Jasson Andres - fra New York City - Erfaringer fra MLS, hvor han har spillet 59 kampe. Dermed vel den næstmest erfarne spiller, vi har hentet.
Müller Vincent - fra Duisburg - har spillet mange kampe i 3. Bundesliga, men aldrig på et højere niveau end det.
John Kelvin - fra Genk - har spillet 1 førsteholdskamp for Genk, resten er udelukkende ungdomsfodbold på klubplan.
Oumar Diakhité - gratis - har senest spillet i 2. Bundesliga, men har også spillet 69 kampe i den bedste række i Portugal. Så det klart mest erfarne spiller med kampe på min. Superliganiveau.
Marc Nielsen - eneste spiller med Superligaerfaringer, der er hentet. Men vist kun 1 sæson??
Så altså:
Jimenez + John: Mest erfaring fra ungdomsfodbold.
Pudel: Mest erfaring fra reservefodbold
Müller: Mest erfaringer fra et meget lavt niveau.
Iredal: Mest erfaringer fra 2. Bundesliga
Spillere med erfaringer på mindst Superliganiveau:
Jasson
Oumar
Nielsen