Superligaen 2016/17 - grundspil

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
seamann

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af seamann » 1. sep 2016, 22:39

Since skrev:
NIN skrev:
FlæskeFrank skrev:Transfervinduet lukket. Hvis man kigger frem til næste runde, så vil jeg ikke gætte rigtig på ret mange af næste rundes resultater:

Kampene er:
Randers - Lyngby
FCM - Esbjerg
Viborg - Horsens
FCK-OB
SønderjyskE - Silkeborg
AaB - Brøndby
AGF-FCN

Randers vinder vel over Lyngby, men så er de nr. 1 ??? Tvivler på den ligning.
FCM - Esbjerg. Todd er ved at få styr på holdet, men er FCM for stærke. Jeg helgarderer.
Viborg og Horsens et kryds. Men det er mere fordi jeg ikke har fornemmelse for nogle af holdene.
FCK bør slå OB, men er Champions League i hovedet ?
Hvis Silkeborg skal vinde en kamp, så er det snart tid. Men i guder, hvor ser de ringe ud, og SønderjyskE skal jo også i gang ?
AaB vinder klart den kamp.
AGF og FCN galehus mod børnegård.

Jeg tror ikke, at jeg vil blive overrasket over et eneste resultat i den runde uanset kampresultatet.
Om så FCK skulle møde AaB2 om eftermiddagen som de skulle spille CL om aften, ville de vinde.
Om så FCK stiller med 11 reserver, vinder de med mindst 5 over et modløse Odense hold, som Kent Nielsen er ved at ødelægge fuldstændigt. Nu åbenbart også med intern uro i truppen.
Hvad er det for en intern uro i truppen?

Since
1. div
1. div
Indlæg: 399
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Since » 18. sep 2016, 17:30

Hatten af for bromby.... de spiller sgu en god gang fobol. Lorte hold......

seamann

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af seamann » 18. sep 2016, 18:14

Werge kaldte lige en spiller fra Horsens for en hæmoride (han tillod sig at dække Toyotaen op). Efter 7 min. Spillet.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jakobsen » 18. sep 2016, 21:20

seamann skrev:Werge kaldte lige en spiller fra Horsens for en hæmoride (han tillod sig at dække Toyotaen op). Efter 7 min. Spillet.
Tyv tror hver mand stjæler. Jeg er overbevist om, at Werge har rigeligt med hæmorider at slås med selv.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. sep 2016, 07:38

Jakobsen skrev:
seamann skrev:Werge kaldte lige en spiller fra Horsens for en hæmoride (han tillod sig at dække Toyotaen op). Efter 7 min. Spillet.
Tyv tror hver mand stjæler. Jeg er overbevist om, at Werge har rigeligt med hæmorider at slås med selv.
Werge har i mange år været kommentatorernes svar på hæmorider.
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 21. sep 2016, 20:08

Det er ikke med min gode vilje for jeg synes alt er ordinært omkring dem, men man må tage hatten af for Randers. De har fået rigtig gode resultater og holder sig med i toppen selvom de havde en del udfordringer, som andre klubber ikke har haft.

De er nok også i top6, når den skal skæres.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af frederikshavneren » 21. sep 2016, 22:21

FlæskeFrank skrev:Det er ikke med min gode vilje for jeg synes alt er ordinært omkring dem, men man må tage hatten af for Randers. De har fået rigtig gode resultater og holder sig med i toppen selvom de havde en del udfordringer, som andre klubber ikke har haft.

De er nok også i top6, når den skal skæres.
FC Randers må siges at være efterårets overraskelse, det er imponerende resultater de har hentet trods et på papiret svagt spillermateriale. Som stort set alle andre hold henter de deres point på destruktiv fodbold, men resultaterne kan man ikke tage fra dem.

Det kan godt være at vi har skuffet spillemæssigt, men vi prøver i det mindste at spille fodbold. Jeg har netop spildt et par timer på at se Agf - Ikast, som desværre er meget kendetegnende for Superligaen anno 2016 med et uhørt dårligt teknisk niveau og et utal af dueller og dødbolde.

I øvrigt så er det godt nok nogle visne oprykkere hvis man ser på deres tilskuertal. Horsens imponerede nok engang med støtten til byens fodboldhold, hvor hele 1500 tilskuere mødte op til aftenens kamp. Det er trist for Superligaen at der er rykket klubber op som ikke engang klubbernes lokalområde gider støtte.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Mogens » 21. sep 2016, 23:00

frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er ikke med min gode vilje for jeg synes alt er ordinært omkring dem, men man må tage hatten af for Randers. De har fået rigtig gode resultater og holder sig med i toppen selvom de havde en del udfordringer, som andre klubber ikke har haft.

De er nok også i top6, når den skal skæres.
I øvrigt så er det godt nok nogle visne oprykkere hvis man ser på deres tilskuertal. Horsens imponerede nok engang med støtten til byens fodboldhold, hvor hele 1500 tilskuere mødte op til aftenens kamp. Det er trist for Superligaen at der er rykket klubber op som ikke engang klubbernes lokalområde gider støtte.
Og her må man så også sende en (velkendt) sviner afsted mod Aalborg. En stor by med et stort opland skal kunne mønstre flere tilskuere end tilfældet er.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Provst i Brovst » 22. sep 2016, 09:53

Mogens skrev:
frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er ikke med min gode vilje for jeg synes alt er ordinært omkring dem, men man må tage hatten af for Randers. De har fået rigtig gode resultater og holder sig med i toppen selvom de havde en del udfordringer, som andre klubber ikke har haft.

De er nok også i top6, når den skal skæres.
I øvrigt så er det godt nok nogle visne oprykkere hvis man ser på deres tilskuertal. Horsens imponerede nok engang med støtten til byens fodboldhold, hvor hele 1500 tilskuere mødte op til aftenens kamp. Det er trist for Superligaen at der er rykket klubber op som ikke engang klubbernes lokalområde gider støtte.
Og her må man så også sende en (velkendt) sviner afsted mod Aalborg. En stor by med et stort opland skal kunne mønstre flere tilskuere end tilfældet er.
Måske er det ikke så fedt at involvere sig i AaB der altid er så dårlige og elendige. Hvem gider at involvere sig i en klub der er så dødsyg?

Den manglende pressedækning af AaB er et problem men det er den evige nådesløse kritik af AaB også af folk der udgiver sig for at være tilhængere af klubben.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. sep 2016, 17:47

Provst i Brovst skrev:
Mogens skrev:
frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er ikke med min gode vilje for jeg synes alt er ordinært omkring dem, men man må tage hatten af for Randers. De har fået rigtig gode resultater og holder sig med i toppen selvom de havde en del udfordringer, som andre klubber ikke har haft.

De er nok også i top6, når den skal skæres.
I øvrigt så er det godt nok nogle visne oprykkere hvis man ser på deres tilskuertal. Horsens imponerede nok engang med støtten til byens fodboldhold, hvor hele 1500 tilskuere mødte op til aftenens kamp. Det er trist for Superligaen at der er rykket klubber op som ikke engang klubbernes lokalområde gider støtte.
Og her må man så også sende en (velkendt) sviner afsted mod Aalborg. En stor by med et stort opland skal kunne mønstre flere tilskuere end tilfældet er.

Den manglende pressedækning af AaB er et problem men det er den evige nådesløse kritik af AaB også af folk der udgiver sig for at være tilhængere af klubben.
Røvhamrende enig i begge betragtninger.
Janteloven eksisterer IKKE!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Mogens » 22. sep 2016, 23:33

Provst i Brovst skrev:
Mogens skrev:
frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er ikke med min gode vilje for jeg synes alt er ordinært omkring dem, men man må tage hatten af for Randers. De har fået rigtig gode resultater og holder sig med i toppen selvom de havde en del udfordringer, som andre klubber ikke har haft.

De er nok også i top6, når den skal skæres.
I øvrigt så er det godt nok nogle visne oprykkere hvis man ser på deres tilskuertal. Horsens imponerede nok engang med støtten til byens fodboldhold, hvor hele 1500 tilskuere mødte op til aftenens kamp. Det er trist for Superligaen at der er rykket klubber op som ikke engang klubbernes lokalområde gider støtte.
Og her må man så også sende en (velkendt) sviner afsted mod Aalborg. En stor by med et stort opland skal kunne mønstre flere tilskuere end tilfældet er.
Måske er det ikke så fedt at involvere sig i AaB der altid er så dårlige og elendige. Hvem gider at involvere sig i en klub der er så dødsyg?

Den manglende pressedækning af AaB er et problem men det er den evige nådesløse kritik af AaB også af folk der udgiver sig for at være tilhængere af klubben.
Evig og nådesløs kritik? Det kan næsten kun være mig du hentyder til, hvilket er at skyde gråspurve med kanoner. Hvis ikke det er på sin plads at tillade sig at sige, at en by af Aalborgs størrelse og et kæmpe opland kun kan mønstre 6.000 tilskuere til en kamp i landets bedste række, så er "modtageren" af en sådan besked alt for nærtagende.

Igen tillader jeg mig at tro, at det er mig, der tituleres som nådesløs kritiker, men jeg synes nu generelt, at jeg er ret optimistisk omkring AaB. Jeg synes dog også, at det eksempelvis er på sin plads at være kritisk overfor spillet, vi har set på banen i efteråret.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af jernskjorten » 23. sep 2016, 07:40

Mogens skrev:
Provst i Brovst skrev:Måske er det ikke så fedt at involvere sig i AaB der altid er så dårlige og elendige. Hvem gider at involvere sig i en klub der er så dødsyg?

Den manglende pressedækning af AaB er et problem men det er den evige nådesløse kritik af AaB også af folk der udgiver sig for at være tilhængere af klubben.
Evig og nådesløs kritik? Det kan næsten kun være mig du hentyder til, hvilket er at skyde gråspurve med kanoner. Hvis ikke det er på sin plads at tillade sig at sige, at en by af Aalborgs størrelse og et kæmpe opland kun kan mønstre 6.000 tilskuere til en kamp i landets bedste række, så er "modtageren" af en sådan besked alt for nærtagende.

Igen tillader jeg mig at tro, at det er mig, der tituleres som nådesløs kritiker, men jeg synes nu generelt, at jeg er ret optimistisk omkring AaB. Jeg synes dog også, at det eksempelvis er på sin plads at være kritisk overfor spillet, vi har set på banen i efteråret.
Mon ikke Provsten i højere grad henviser til den gruppe af "tilhængere", der grundlæggende kun har den agenda at tale AaB, og i særdeleshed spillere og ledelse, ned i stedet for op. Sådan forstår jeg i hvert fald indlægget.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 23. sep 2016, 08:29

Vi er a point med sæsonens åbenbaring Brøndby. Så kan det pointmæssig ikke være skidt.
- FlæskeFrank

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af dyhrmaN » 23. sep 2016, 08:56

FlæskeFrank skrev:Vi er a point med sæsonens åbenbaring Brøndby. Så kan det pointmæssig ikke være skidt.
Og har lige vundet over holdet der præsterede "miraklet på Vestegnen". Så sejren igår var måske faktisk også lidt af et mirakel, og stakkel Viasat, der nu fik bevist at deres mægtige Brøndby ikke er så meget mere mægtig end alle de andre.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Mogens » 23. sep 2016, 11:03

jernskjorten skrev:
Mogens skrev:
Provst i Brovst skrev:Måske er det ikke så fedt at involvere sig i AaB der altid er så dårlige og elendige. Hvem gider at involvere sig i en klub der er så dødsyg?

Den manglende pressedækning af AaB er et problem men det er den evige nådesløse kritik af AaB også af folk der udgiver sig for at være tilhængere af klubben.
Evig og nådesløs kritik? Det kan næsten kun være mig du hentyder til, hvilket er at skyde gråspurve med kanoner. Hvis ikke det er på sin plads at tillade sig at sige, at en by af Aalborgs størrelse og et kæmpe opland kun kan mønstre 6.000 tilskuere til en kamp i landets bedste række, så er "modtageren" af en sådan besked alt for nærtagende.

Igen tillader jeg mig at tro, at det er mig, der tituleres som nådesløs kritiker, men jeg synes nu generelt, at jeg er ret optimistisk omkring AaB. Jeg synes dog også, at det eksempelvis er på sin plads at være kritisk overfor spillet, vi har set på banen i efteråret.
Mon ikke Provsten i højere grad henviser til den gruppe af "tilhængere", der grundlæggende kun har den agenda at tale AaB, og i særdeleshed spillere og ledelse, ned i stedet for op. Sådan forstår jeg i hvert fald indlægget.
Jeg tog den måske personligt, da jeg var den sidste, der havde skrevet, inden hans indlæg. I så kan jeg kun være enig, for der er nogen, der nærmest ikke kan finde noget positivt. Det korte af det lange er vel, at alt ikke er rosenrødt, men der er så sandelig heller ikke kun dårligt at skrive om AaB.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Mogens » 23. sep 2016, 11:05

FlæskeFrank skrev:Vi er a point med sæsonens åbenbaring Brøndby. Så kan det pointmæssig ikke være skidt.

Pointmæssigt er det da tæt på super. Vi er kun 4 point fra 1. pladsen (som ingenlunde kan være målestok i denne sæson) og nogenlunde på sikker grund pt hvad angår 6. pladsen.

Næste gang har vi sif, som bare SKAL give 3 point, hvis vi ikke skal blive presset af fcm, lyngby og horsens. Alt i alt ser det pointmæssigt fint ud, da jeg har svært ved at se både lyngby og horsens fortsætte deres fine pointhøst. Det der kan give anledning til bekymring er naturligvis det knap så prangende spil.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Hovedet » 23. sep 2016, 11:25

Mogens skrev:
FlæskeFrank skrev:Vi er a point med sæsonens åbenbaring Brøndby. Så kan det pointmæssig ikke være skidt.

Pointmæssigt er det da tæt på super. Vi er kun 4 point fra 1. pladsen (som ingenlunde kan være målestok i denne sæson) og nogenlunde på sikker grund pt hvad angår 6. pladsen.

Næste gang har vi sif, som bare SKAL give 3 point, hvis vi ikke skal blive presset af fcm, lyngby og horsens. Alt i alt ser det pointmæssigt fint ud, da jeg har svært ved at se både lyngby og horsens fortsætte deres fine pointhøst. Det der kan give anledning til bekymring er naturligvis det knap så prangende spil.
Kampen mod Silkeborg kommer formentlig til at ligne de 10 andre kampe, vi har spillet hidtil i denne sæson. Så må bare håbe, at loddet ender i vores vægtskål. Som jeg skriver i et andet indlæg, kan jeg simpelthen ikke mindes en sæson, hvor alle 10 kampe har været så tætte og mindet så meget om hinanden spillemæssigt. Der har i grunden ikke været den store forskel på at spille mod FCK i Parken og på at møde en oprykker i Aalborg. Resultatet er mere eller mindre det samme.

Jeg synes dog, du har en pointe mht. tilskuertallet. Vi er godt nok svagt kørende, men det synes at være en generel tendens på alle stadions.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Køllen I Møllen » 23. sep 2016, 12:01

Hovedet skrev:
Mogens skrev:
FlæskeFrank skrev:Vi er a point med sæsonens åbenbaring Brøndby. Så kan det pointmæssig ikke være skidt.

Pointmæssigt er det da tæt på super. Vi er kun 4 point fra 1. pladsen (som ingenlunde kan være målestok i denne sæson) og nogenlunde på sikker grund pt hvad angår 6. pladsen.

Næste gang har vi sif, som bare SKAL give 3 point, hvis vi ikke skal blive presset af fcm, lyngby og horsens. Alt i alt ser det pointmæssigt fint ud, da jeg har svært ved at se både lyngby og horsens fortsætte deres fine pointhøst. Det der kan give anledning til bekymring er naturligvis det knap så prangende spil.
Kampen mod Silkeborg kommer formentlig til at ligne de 10 andre kampe, vi har spillet hidtil i denne sæson. Så må bare håbe, at loddet ender i vores vægtskål. Som jeg skriver i et andet indlæg, kan jeg simpelthen ikke mindes en sæson, hvor alle 10 kampe har været så tætte og mindet så meget om hinanden spillemæssigt. Der har i grunden ikke været den store forskel på at spille mod FCK i Parken og på at møde en oprykker i Aalborg. Resultatet er mere eller mindre det samme.

Jeg synes dog, du har en pointe mht. tilskuertallet. Vi er godt nok svagt kørende, men det synes at være en generel tendens på alle stadions.
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 24. sep 2016, 23:26

Faktisk spøjst, tankevækkende og mange andre ord.

Guldtræneren fra 2014 og guldtræneren fra 2015 står i spidsen for de to hold, som vel efter de første 10 runder skuffer mest.

Begge hold var set som gode bud i top6. Pt. er AGF 2 point(og en kamp mere end konkurrenterne) efter 6. pladsen og selv nr. 8. OB ligger pt. nr. 12 og 7 point efter 6. pladsen.

De to hold mødes i næste runde(runde 12), hvor problemerne ikke bliver mindre for mindst et af holdene.

Jeg kan dog stadig ikke se en trænerfyring i nogle af klubberne. I den disciplin må Thorup og FCM stadig være favoritter, men det virker ikke aktuelt heller.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af NIN » 25. sep 2016, 00:57

FlæskeFrank skrev:Faktisk spøjst, tankevækkende og mange andre ord.

Guldtræneren fra 2014 og guldtræneren fra 2015 står i spidsen for de to hold, som vel efter de første 10 runder skuffer mest.

Begge hold var set som gode bud i top6. Pt. er AGF 2 point(og en kamp mere end konkurrenterne) efter 6. pladsen og selv nr. 8. OB ligger pt. nr. 12 og 7 point efter 6. pladsen.

De to hold mødes i næste runde(runde 12), hvor problemerne ikke bliver mindre for mindst et af holdene.

Jeg kan dog stadig ikke se en trænerfyring i nogle af klubberne. I den disciplin må Thorup og FCM stadig være favoritter, men det virker ikke aktuelt heller.
Nu er livet heller ikke let for fynboerne. I følge Canal 9's spot for kampen, så møder de et hold der rider på en succesbølge.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar