Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Flower » 19. aug 2008, 07:47

-Larsen skrev:Jeg må erklære mig enig med Thomasberg, desværre. Ja, der er "kun" spillet 5 kampe, men ikke nok med vi skal være ligeså gode som sidste år, så skal de andre hold også være samme niveau, hvilket jeg ikke mener de er. Jeg mener de er endnu bedre og stærkere i år, så jeg er en smule skeptisk.
Det er muligt, men de kan sagtens rende ind i skader osv.
Jeg kan ikke døje at man efter 5 runder kan sige hvem der vinder mesterskabet.

Håber inderligt han tager fejl
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mini-p » 19. aug 2008, 07:49

Flower skrev:
-Larsen skrev:Jeg må erklære mig enig med Thomasberg, desværre. Ja, der er "kun" spillet 5 kampe, men ikke nok med vi skal være ligeså gode som sidste år, så skal de andre hold også være samme niveau, hvilket jeg ikke mener de er. Jeg mener de er endnu bedre og stærkere i år, så jeg er en smule skeptisk.
Det er muligt, men de kan sagtens rende ind i skader osv.
Jeg kan ikke døje at man efter 5 runder kan sige hvem der vinder mesterskabet.

Håber inderligt han tager fejl
JA det er lige tidligt nok at sige hvem der ender med mesterskabet... Meen synes også vi må erkende at deres trupper ser noget stærkere ud end vores!
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
Lars QVIST Pedersen
1. div
1. div
Indlæg: 323
Tilmeldt: 14. jul 2005, 11:10
Geografisk sted: Hvor laksen vender

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Lars QVIST Pedersen » 19. aug 2008, 12:38

Jeg kan da slet ikke døje sådan en udtalelse. Og det er ikke kun fordi den kommer rfa Thomasberg og ikke inkluderer AaB - men det hjælper.
Men enhver idiot kan da gå ind og kigge på trupperne og vurdere, hvilken trup er bedst. Men sådan er fodbold nu ikke. Hvis det var sådan, så skulle vi da heller ikke være mestre sidste sæson, og FCM skulle da heller ikke have haft sølv. Der kan ske så meget i fodbold, og jeg har da også set FCN og VB få bronze, Herfølge vinde et mesterskab, OB rykke ud på trods af, at det ikke var truppens kvalitet!

Dette er jo bare endnu et latterligt forsøg for at gøre kække FCM interessant! Det minder mig lidt om, da FCM slog os i sidste sæson og udråbte sig selv i hele verden som kæmpe mesterskabskandidat! Hvor dum så man lige ud der i Herning og omegn.

Det jeg bare synes er mest irreterende er at pressen æder den. Jeg glæder mig til den dag, der kommer en journalist med mod og FCM er blevet en fast klub i folks forståelse af fodbold. Så bliver det godt at se FCM få samme vride-tur som OB, AaB og Brøndby får, hver gang disse ikke lever op til forventninger. FCM er bare ikke spændende nok endnu - det er derfor at FCM-ledere gang på gang selv bliver nødt til at skabe nyheder.. Der er stadig ikke nok interesse for dem i den almene danske presse..

/Qvist
-som glæder sig til at se City trampe over Menneskehandlerne på SARS Arena!

Og nej FCM-fans, jeg er ikke jaloux - jeg er MESTER!
Aalborg er klassens frække dreng. Det er byen uden tandbøjle på.

Brugeravatar
Gerrard
Allstar
Allstar
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:45
Geografisk sted: Nørrebronx!
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gerrard » 19. aug 2008, 15:35

Mini-p skrev:JA det er lige tidligt nok at sige hvem der ender med mesterskabet... Meen synes også vi må erkende at deres trupper ser noget stærkere ud end vores!
Det er der ingen der har benægtet eller forsøgt at modbevise. Deres spillerbudget er sandsynligvis noget kun større end vores, men som det påpeges var sidste sæson et tydeligt eksempel på at placering og "trup på papiret" ikke går hånd i hånd.

Når det er sagt vil jeg mene der er 5 klubber hvoriblandt medaljerne skal uddeles: BIF, FCK, OB, FCM, AaB. Hvem der så løber med hvad tør jeg ikke spå om. Dog har jeg stor fidus til OB i denne sæson - synes deres trup er ligaens mest komplette, men men...

Men vigtigst af alt - der er spillet 5 kampe! Og når hans udtalelse så kommer ret efter de er blevet kørt rundt i manegen i Parken, så klinger det sgu lidt hult!
Allan Kuhn er Liverpool fan!

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af MortenN » 18. sep 2008, 09:11

The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Brugeravatar
FAR?!_ER_DU_MIN_MOAR???
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 8. jan 2008, 17:47
Geografisk sted: Himlen...

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FAR?!_ER_DU_MIN_MOAR??? » 18. sep 2008, 10:35

MortenN skrev:What a Fuckin' joke...

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/dansk/fc ... temning-op
Hahaha.. Alle der har været på SAS Arena ved, at andre holds fans laver bedre stemming end FCM´s når de gæster "fortet"..
Aalborg BK Semper Fideus...

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af JSJ » 18. sep 2008, 12:23

At FCM supporterne har så ondt i røven over vores point i går, og at de hårnakket bliver ved med at påstå, at Man City på alle punkter, er bedre end Celtic..! ;-)

http://www.ulvegraven.dk/read.php?5,852 ... #msg-85452

Det er simpelthen god underholdning det her dreng! :)

/Jesper

Edit: er også postet i "Det får smilet frem-tråden" under Diverse
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. sep 2008, 14:18

JSJ skrev:At FCM supporterne har så ondt i røven over vores point i går, og at de hårnakket bliver ved med at påstå, at Man City på alle punkter, er bedre end Celtic..! ;-)

http://www.ulvegraven.dk/read.php?5,852 ... #msg-85452

Det er simpelthen god underholdning det her dreng! :)

/Jesper

Edit: er også postet i "Det får smilet frem-tråden" under Diverse
Der er fandeme nogle paddehatte dernede. Bortset fra det er jeg da enig med dem i at City er bedre end Celtic... Men de røg jo så også ud til City (som endda spillede sommerferiebold).
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mr. Larsen » 18. sep 2008, 14:27

Baseret på de resultater Celtic har opnået på Celtic Park, så mener jeg faktisk ikke at City (ihvertfald ikke hjemme) er bedre end Celtic. Det er muligt de kunne gøre sig bedre i CL overall, men på hjemmebane kan Celtic slå stortset alle hold.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af JSJ » 18. sep 2008, 14:28

Køllen I Møllen skrev:
JSJ skrev:At FCM supporterne har så ondt i røven over vores point i går, og at de hårnakket bliver ved med at påstå, at Man City på alle punkter, er bedre end Celtic..! ;-)

http://www.ulvegraven.dk/read.php?5,852 ... #msg-85452

Det er simpelthen god underholdning det her dreng! :)

/Jesper

Edit: er også postet i "Det får smilet frem-tråden" under Diverse
Der er fandeme nogle paddehatte dernede. Bortset fra det er jeg da enig med dem i at City er bedre end Celtic... Men de røg jo så også ud til City (som endda spillede sommerferiebold).
Som sådan er jeg også enig i, at City har et rigtig rigtig godt hold - De forholder sig bare ikke til de fakta'er som er aktuelle på dagen..

1) De snakker om Robinho og bla bla bla - Fedt mand - Han var ikke engang kommet til Man City da de mødte dem.

2) De spillede mod City i KVALEN til UEFA Cuppen - Ikke Champions League gruppespillet!

3) Tag bare "Park Head" kontra "City Of Manchester Stadium" på kampdagen - Og den generelle hjemmebanestatistik - Og her tænkes der ikke på statistikken i den hjemlige liga, for her får City klart bedre modstand - Nej her tænkes på hjemmebanestatistikken i Europæiske kampe - Den taler vist for sig selv!

4) Alt andet lige, så vil jeg stadig mene at der var større grund til at undervurdere et hold som FCM, frem for et AaB hold som gav den gas europæisk sidste år - Resultater som selvfølgelig ikke er gået lederne og spillerne i Celtic forbi, i forberedelsen til gårsdagens kamp - Dertil skal ligges, at vi som forsvarende Danske Mestre, render rundt med en titel som i sig selv indgyder til lidt mere respekt, end en sølv medalje..

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Nyggi

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Nyggi » 18. sep 2008, 15:27

De er morsomme i Herning. De har jo aldrig været i et gruppespil. Ja de spillede bedst mod City, men hvor var resultatet?

FCM har ikke præsteret et eneste bemærkelsesværdig resultat i UEFA eller CL. De har aldrig været i et gruppespil fremfor alt. Men lad os se på gode AaB resultater igennem tiderne

2 gange CL gruppespil
1 gang UEFA Gruppespil

Samlet sejr over Sampdoria
Uafgjort på Celtic Park, en af de hårdeste udebaner i hele Europa
Sejr over Panathinaikos
Uafgjort mod FC Porto
Uafgjort mod Anderlecht (som FCM selv blev kørt over af)
Sejr over Gent som i hvert fald har niveau til toppen af SAS Ligaen
Sejr over Hapoel-Telaviv som vel nærmest er noget bedre end FCMs noname modstandere. Hapoel havde f.eks. en tidligere brasiliansk landsholdsangriber.
Derudover giver jeg ikke nævne alt som vi i Aalborg kalder lige ved og næsten og de i Herning er stolte over uden grund.

Lad os tage nogle FCM highligths
2001/2002: Sejr over et nordirsk hold og røvfuld fra Sporting Lissabon
2002/2003: Sejr over Kroatisk og Makedonsk hold, røg ud mod Anderlecht
2006/2007: Meget kneben sejr over B36 og røvfuld fra CSKA
2007/2008: De røg igen ud i 1. runde mod nogle Russere. Har ikke kunnet finde nærmere info på deres skodhjemmeside.
2008/2009: Tævede Bangor og spillede super naivt mod City og røg ud.

Med andre ord, FCM har ikke præsteret en skid i Europa eller "YOU'RE SHIT AND YOU KNOW YOU'RE"

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Onkel Franz » 18. sep 2008, 15:37

Årh.. lad dem nu bare. Det er os, der spiller Champions League.

Det bunder jo i mindreværd. Det er vel i grunden forståeligt nok, når man som bastardklub med under 10 års historie famler efter noget at måle sig med.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. sep 2008, 15:51

Onkel Franz skrev:Årh.. lad dem nu bare. Det er os, der spiller Champions League.

Det bunder jo i mindreværd. Det er vel i grunden forståeligt nok, når man som bastardklub med under 10 års historie famler efter noget at måle sig med.
Lad os nu ikke synke så dybt som fckerne når vi kritiserer dem. Ingen grund til at begynde på remsen med mindreværd, jantelov og misundelse mm :)
Jeg foreslår at vi ignorerer dem, så forsvinder de nok med tiden...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Colt Sivas
2. div
2. div
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13. sep 2007, 22:02

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Colt Sivas » 20. sep 2008, 10:52

Det er nu meget sjovt at læse denne "hvem har den største pik" konkurrence. Ikke helt underligt mener begges fans at deres eget hold er bedst og de andres et tegneserie hold. Som ikke Fcm/AaB'er som færdes(skriver ikke på alle) på de fleste forums vil jeg da lige give mit besyv med. Selvom jeg jo egentlig burde blande mig udenom.

Fcm:
Jeg er imponeret over hvad de har banket sammen på under ti år. Deres første sæson i superligaen var i 00-01. De har vundet 2 x sølv og 2 x bronze. Plus 2-3(?) gange i pokalfinalen. Deltaget i Europa 5 gange. Det er flot i min verden.

AaB:
En klub med stolte traditioner. Blevet mester 3 gange inden for de sidste 12(?) år. Deltaget i det fineste europæiske selskab 2 gange. Har en 2-3(?) pokaltitler. Alt i alt flot cv.

Konklusion:

Det er svært at sammenligne de to klubbers resultater. Men skal det være fair skal man gøre det over de sidste 10 år eller begge klubbers første 10 år i den bedste række. Ellers er det pære og bananer man sammenligner. Begge klubber har på hver sin måde gjort det flot. Men billedet er præget af at det er en ung klub sammenlignet med en gammel klub. Begge klubber kan være stolte af deres resultater.


P.S. men begge jeres klubber har jo intet præsteret i forhold til OB ;) Men det er en helt anden diskussion.
P.P.S. for dem der er i tvivl så er det med OB skrevet med et glimt i øjet.

Brugeravatar
Dahl9000
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 28. jan 2008, 08:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Dahl9000 » 20. sep 2008, 14:26

Tjah, forstår godt at nogen af dem reagerer på den måde de gør, jeg har da ihvertfald benyttet lidt sarkasme derinde, men han jesper BW1100, han tager satme godt nok traktortosse prisen - det er klasse at læse hans indlæg, tager mig lidt tilbage til Nielse tiden.
Rød hele vejen igennem, AaB og Liverpool......

Brugeravatar
Dahl9000
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 28. jan 2008, 08:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Dahl9000 » 20. sep 2008, 14:29

Colt Sivas skrev:Det er nu meget sjovt at læse denne "hvem har den største pik" konkurrence. Ikke helt underligt mener begges fans at deres eget hold er bedst og de andres et tegneserie hold. Som ikke Fcm/AaB'er som færdes(skriver ikke på alle) på de fleste forums vil jeg da lige give mit besyv med. Selvom jeg jo egentlig burde blande mig udenom.

Fcm:
Jeg er imponeret over hvad de har banket sammen på under ti år. Deres første sæson i superligaen var i 00-01. De har vundet 2 x sølv og 2 x bronze. Plus 2-3(?) gange i pokalfinalen. Deltaget i Europa 5 gange. Det er flot i min verden.

AaB:
En klub med stolte traditioner. Blevet mester 3 gange inden for de sidste 12(?) år. Deltaget i det fineste europæiske selskab 2 gange. Har en 2-3(?) pokaltitler. Alt i alt flot cv.

Konklusion:

Det er svært at sammenligne de to klubbers resultater. Men skal det være fair skal man gøre det over de sidste 10 år eller begge klubbers første 10 år i den bedste række. Ellers er det pære og bananer man sammenligner. Begge klubber har på hver sin måde gjort det flot. Men billedet er præget af at det er en ung klub sammenlignet med en gammel klub. Begge klubber kan være stolte af deres resultater.


P.S. men begge jeres klubber har jo intet præsteret i forhold til OB ;) Men det er en helt anden diskussion.
P.P.S. for dem der er i tvivl så er det med OB skrevet med et glimt i øjet.

Yep, det er meget rationelt analyseret, og der skal jo nok en tredjepart til for at komme med en sådan :D ang. OB, uden tvivl en stor klub i DK, og en af dem jeg har repsekt for, en klub med traditioner, og resultater. Min sammenligningsgrundlag kan som såden også være de sidste 10 år, de sidste 5 år, de sidste 3 år, i dont care - lige meget hvad er AaB placeret over FCM.
Rød hele vejen igennem, AaB og Liverpool......

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af damp » 16. okt 2008, 08:36

Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Elscorpio » 16. okt 2008, 09:59

Gid FC Muuhjylland får en kæmpebøde for deres import fra Afrika.
Denne bog burde få mediernes interesse.

Brugeravatar
John Deacon
Allstar
Allstar
Indlæg: 2172
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:04
Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af John Deacon » 16. okt 2008, 17:09

Jens Ørgaard mener det minder om et Danida-projekt? Nej nu ved jeg fandme ikke... IDIOT!!!!!
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell

Nyggi

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Nyggi » 16. okt 2008, 22:33

FCM tager dem jo kun herop og behandler dem pænt fordi en megatransfer af bare en af dem kan dække mange års akademidrift og stadig skæppe godt i kassen. Hvis Jens Ørgård gad satte sig lidt ind i verdenssituationen i Afrika ville han vide følgende.

1) Unge afrikanere som hentes til Europa for at spille fodbold lægges under et gevaldigt pres af deres familier. Det er dem som kan redde familien ud af fattigdom, hvis det går godt. Hvis de derimod er blandt de fire af de fem fra en årgang Jens Ørgård ikke kan bruge vender de hjem som knækkede tabere, som har svigtet familien.
2) At ovenstående er dybt sørgeligt.
3) At FCMs akademidrift tvinger nogle unge drenge, som slet ikke er modne til det endnu ind i en helt ekstreme konkurrencesituation om at blive den udvalgte, som får kontrakt, da spillernes såvel som deres familiers fremtid handler om det.
4) Spillerne går i dansk skole på et særligt center i Herning. Men meget af det de har lært i Danmark kan de ikke bruge når de kommer kasserede hjem qua. arbejdsløshed og fattigdom. Deres danskkundskaber flytter f.eks. ikke deres liv en tomme, da de ikke kan blive her. Og så kan de have sagt "Hej" til Tykke Lone fra Herning nok så mange gange i et TV program.
5) At stortset alle i Affrika er ludfattige.
6) Ja FCMs akademi gavner måske Nigerias landshold fordi de udvikler 1-2 talenter på 5 år. Men hvordan i alverden hjælper det den almindelige Nigerianer?

Ovenstående er blot mine refleksioner over et TV program om FCMs akademi. Derudover skal Jens Ørgård tænkte på, at Danida ikke gør det for pengenes skyld - det gør han. Hvis Jens Ørgård og FCM vitterligt ville gøre noget for fattige afrikanere kunne de jo lave en "Barcelona" og lade UniCef være på deres trøjer og donere x% af deres omsætning til UniCef ligesom F.C. Barcelona gør. For satan hvor jeg ville elske at se Lynge køre Ørlegård rundt i en debat om ovenstående.

Besvar