Brøndby

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Brøndby

Indlæg af Spanky » 3. apr 2014, 19:45

Eksil skrev:Er det varmluftsballonen med speciale i anvendt filosofi Morten Albæk fra Hundelev de har ansat?

For så er de fucked på en helt nu måde. Glæder mig til at Makinok skal forholde sig til de filosofiske implikationer af deres spillestil.

Yes den er god nok, det er ham. Jeg har haft fidus til manden og læst en af hans bøger, men de tider er over nu.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 3. apr 2014, 22:03

Der her er til gengæld nok den mest bizarre analyse jeg er stødt på:

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 202348.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Brøndby

Indlæg af seamann » 3. apr 2014, 22:15

Pastorius skrev:Der her er til gengæld nok den mest bizarre analyse jeg er stødt på:

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 202348.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Men vil ikke helt overraskende at han rammer ved siden af skiven (igen).

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Brøndby

Indlæg af sulakvelidze » 4. apr 2014, 00:57

Pastorius skrev:Jeg kneder ikke alle navnene i bestyrelsen, men hvis Thorleif Krarup bliver formand, og han sidder med den bestemmende magt, så er Brøndbys dage som galehus ovre. Der skal sikkert ryddes en del op, men ellers er det bare et spørgsmål om tid før det bliver svære at hamle op med.
Jeg er også noget ærgerlig over, at de smider Aldo ud nu. Havde håbet at han kunne få lov til at føre dem ud over afgrunden, som han var på vej til, og desværre er deres vej tilbage til tv-aftalen nu blevet alt for nem.

Man kan dog håbe, at Aldos økonomiske selvmordskurs allerede har gjort ubodelig skade, og at de rige tosser snart må til lommerne igen. Og så er der også en ligning, de skal have løst, hvis de vil være en rentabel forretning, men samtidig holde fast i en dyr spilertrup og en satsning på talentudviking, som de allerede har skreget op som noget helt ekstraordinært. De kan ikke uden videre få både sund forretning og vilde udgifter. Heller ikke med dygtigere folk i bestyrelsen, selv om forudsætningerne er bedre for dem uden kæmpetossen Aldo Petersen.

Og så står spørgsmålet vel tilbage: hvad skal vi kalde det nye brøndby? Altså det nye Brøndby, der nu også er det gamle.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10817
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Brøndby

Indlæg af jonas386 » 4. apr 2014, 01:49

En ting er Aldo, en anden ting er Per Rud. Hvis man gerne vil noget seriøst, og tilbage som topklub er man altså også nødt til at finde et stort navn her der kan finde ud af at lede en klub, og ikke bare lire af til højre og venstre, og indimellem ser smådum ud i medierne. Per Rud er om nogen en elefant i en glasbutik.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Brøndby

Indlæg af FlæskeFrank » 4. apr 2014, 08:36

Storvasken er nok ikke slut endnu.

Jeg kunne faktisk godt forestille mig, som flere andre, at både Anders Bay og Per Rud er væk inden året er omme. Thorleif Krarup virker ikke som en mand, der ønsker umådelig meget publicity. Det er nok ikke lige de tos stil.

Spørgsmålet er vel også om Haakonsson(eller hvad direktøren nu hed) havde flere venner end forventet. Så hans gamle job skal måske også omjusteres.

Og så må der stadig være en Per-fløj, som vil kræve ordentlig anerkendelse af ham. Særligt hvis afløseren Aldo nu har vist sig som den forkerte?!

Jo der er ikke ro på på denne side af sommer. Og heller ikke efter sommer, hvis ikke der kommer nogle resultater de kan bruge(hovedsponsor, europæisk succes, Superligasucces). Mon ikke også budgetunderskuddet bliver justeret ned inden sæsonafslut.

Men det ærgerlige er, at ligeså snart bestyrelsen er valgt, så er udmeldingen, at de er med i tv-aftalen og det var den gamle bestyrelses opfindelse.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Brøndby

Indlæg af Forza » 4. apr 2014, 09:29

FlæskeFrank skrev:Storvasken er nok ikke slut endnu.

Jeg kunne faktisk godt forestille mig, som flere andre, at både Anders Bay og Per Rud er væk inden året er omme. Thorleif Krarup virker ikke som en mand, der ønsker umådelig meget publicity. Det er nok ikke lige de tos stil.

Spørgsmålet er vel også om Haakonsson(eller hvad direktøren nu hed) havde flere venner end forventet. Så hans gamle job skal måske også omjusteres.

Og så må der stadig være en Per-fløj, som vil kræve ordentlig anerkendelse af ham. Særligt hvis afløseren Aldo nu har vist sig som den forkerte?!

Jo der er ikke ro på på denne side af sommer. Og heller ikke efter sommer, hvis ikke der kommer nogle resultater de kan bruge(hovedsponsor, europæisk succes, Superligasucces). Mon ikke også budgetunderskuddet bliver justeret ned inden sæsonafslut.

Men det ærgerlige er, at ligeså snart bestyrelsen er valgt, så er udmeldingen, at de er med i tv-aftalen og det var den gamle bestyrelses opfindelse.
Fryder mig ved at den klovn officielt snart er ude af dansk fodbold igen. Omvendt ville det dog have været endnu bedre at have haft ham til at spendere alt BIF's kapital som han var godt igang med.

Håber bare ikke de bliver lukket ind i TV-aftalen igen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 4. apr 2014, 09:40

Forza skrev:
Fryder mig ved at den klovn officielt snart er ude af dansk fodbold igen. Omvendt ville det dog have været endnu bedre at have haft ham til at spendere alt BIF's kapital som han var godt igang med.

Håber bare ikke de bliver lukket ind i TV-aftalen igen.
Det gør de selvfølgelig, og det er en god ting.

Det ser ud til at rygterne tog munden en gang for fuld, så Thorleif Krarup skal ikke være formand. Så er vi igen en smule ude i det ubekendte, hvor vi har til gode at se hvad Jan Bech Andersen indeholder, men der er ingen tvivl om at BIF nu har de bedste forudsætninger for at blive en stærk klub, siden Bjerregaard begyndte at miste grebet. De kompetencer der er samlet i den nye bestyrelse overgår langt, hvad der tidligere været der.

En anden ubekendt er hvordan en kompetent, professionel bestyrelse og den der højt besungne klubånd i Brøndby kommer til at spille sammen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Brøndby

Indlæg af Provst i Brovst » 4. apr 2014, 09:45

Pastorius skrev: En anden ubekendt er hvordan en kompetent, professionel bestyrelse og den der højt besungne klubånd i Brøndby kommer til at spille sammen.
Den højt besungne klubånd i Brøndby er en mediekonstruktion, den består af fluff artikler i formiddagbladene, de kommer ikke nødvendigvis til at forsvinde ved en prof bestyrelse, måske tværtimod.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 4. apr 2014, 09:48

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev: En anden ubekendt er hvordan en kompetent, professionel bestyrelse og den der højt besungne klubånd i Brøndby kommer til at spille sammen.
Den højt besungne klubånd i Brøndby er en mediekonstruktion, den består af fluff artikler i formiddagbladene, de kommer ikke nødvendigvis til at forsvinde ved en prof bestyrelse, måske tværtimod.
Det er jeg ikke enig med dig i (eller vi taler nok forbi hinanden). Der bliver lagt rigtig meget gratis arbejdskraft i den klub, er jeg sikker på, og der er en rigtig stor opbakning i lokalområdet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Brøndby

Indlæg af Provst i Brovst » 4. apr 2014, 09:52

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev: En anden ubekendt er hvordan en kompetent, professionel bestyrelse og den der højt besungne klubånd i Brøndby kommer til at spille sammen.
Den højt besungne klubånd i Brøndby er en mediekonstruktion, den består af fluff artikler i formiddagbladene, de kommer ikke nødvendigvis til at forsvinde ved en prof bestyrelse, måske tværtimod.
Det er jeg ikke enig med dig i (eller vi taler nok forbi hinanden). Der bliver lagt rigtig meget gratis arbejdskraft i den klub, er jeg sikker på, og der er en rigtig stor opbakning i lokalområdet.
Det gør der også i AaB, AGF, OB (forsæt selv).
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 4. apr 2014, 09:57

Provst i Brovst skrev: Det er jeg ikke enig med dig i (eller vi taler nok forbi hinanden). Der bliver lagt rigtig meget gratis arbejdskraft i den klub, er jeg sikker på, og der er en rigtig stor opbakning i lokalområdet.
Det gør der også i AaB, AGF, OB (forsæt selv).[/quote]

Ja, min vurdering (og nu bliver diskussionen så upræcis og subjektiv) er at der bliver lagt en del mere i Brøndby. Jeg kender nogle stykker der er med i periferien omkring klubben og har et par venner, der har (halvstore) børn der spiller og træner i Brøndby. Geografisk går det langt udover bare vestegnen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Brøndby

Indlæg af Provst i Brovst » 4. apr 2014, 09:59

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev: Det er jeg ikke enig med dig i (eller vi taler nok forbi hinanden). Der bliver lagt rigtig meget gratis arbejdskraft i den klub, er jeg sikker på, og der er en rigtig stor opbakning i lokalområdet.
Det gør der også i AaB, AGF, OB (forsæt selv).
Ja, min vurdering (og nu bliver diskussionen så upræcis og subjektiv) er at der bliver lagt en del mere i Brøndby. Jeg kender nogle stykker der er med i periferien omkring klubben og har et par venner, der har (halvstore) børn der spiller og træner i Brøndby. Geografisk går det langt udover bare vestegnen.
AaB og OB går også langt ud over Aalborg og Odense.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 4. apr 2014, 10:04

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev: Det er jeg ikke enig med dig i (eller vi taler nok forbi hinanden). Der bliver lagt rigtig meget gratis arbejdskraft i den klub, er jeg sikker på, og der er en rigtig stor opbakning i lokalområdet.
Det gør der også i AaB, AGF, OB (forsæt selv).
Ja, min vurdering (og nu bliver diskussionen så upræcis og subjektiv) er at der bliver lagt en del mere i Brøndby. Jeg kender nogle stykker der er med i periferien omkring klubben og har et par venner, der har (halvstore) børn der spiller og træner i Brøndby. Geografisk går det langt udover bare vestegnen.
AaB og OB går også langt ud over Aalborg og Odense.
Men i Nordjylland, er der også den der - de skal fandme ikke tro de er noget, dem der fra AaB-holdning i oplandet (og langt ind i de Aalborgensiske klubber). Det er langt fra alle fodboldmiljøer i Nordjylland der har accepteret at AaB er primusmotoren for nordjysk fodbold, eller synes det er nogen særlig god idé at AaB prøver at støvsuge talenterne. Den tilsvarende holdning har jeg slet ikke mødt her. Der er de fleste lidt beærede over, hvis der er lidt interesse fra Brøndby (eller misundelige, hvis interessen ikke lige går deres egen vej). Den eneste modbevægelse der er i den strømning er at der også er nogle der bedre kan lide FCK.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Brøndby

Indlæg af Provst i Brovst » 4. apr 2014, 10:06

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev: Det er jeg ikke enig med dig i (eller vi taler nok forbi hinanden). Der bliver lagt rigtig meget gratis arbejdskraft i den klub, er jeg sikker på, og der er en rigtig stor opbakning i lokalområdet.
Det gør der også i AaB, AGF, OB (forsæt selv).
Ja, min vurdering (og nu bliver diskussionen så upræcis og subjektiv) er at der bliver lagt en del mere i Brøndby. Jeg kender nogle stykker der er med i periferien omkring klubben og har et par venner, der har (halvstore) børn der spiller og træner i Brøndby. Geografisk går det langt udover bare vestegnen.
AaB og OB går også langt ud over Aalborg og Odense.
Men i Nordjylland, er der også den der - de skal fandme ikke tro de er noget, dem der fra AaB-holdning i oplandet (og langt ind i de Aalborgensiske klubber). Det er langt fra alle fodboldmiljøer i Nordjylland der har accepteret at AaB er primusmotoren for nordjysk fodbold, eller synes det er nogen særlig god idé at AaB prøver at støvsuge talenterne.
Det tror jeg slet ikke på.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Brøndby

Indlæg af Forza » 4. apr 2014, 10:44

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev: Det er jeg ikke enig med dig i (eller vi taler nok forbi hinanden). Der bliver lagt rigtig meget gratis arbejdskraft i den klub, er jeg sikker på, og der er en rigtig stor opbakning i lokalområdet.
Det gør der også i AaB, AGF, OB (forsæt selv).
Ja, min vurdering (og nu bliver diskussionen så upræcis og subjektiv) er at der bliver lagt en del mere i Brøndby. Jeg kender nogle stykker der er med i periferien omkring klubben og har et par venner, der har (halvstore) børn der spiller og træner i Brøndby. Geografisk går det langt udover bare vestegnen.
AaB og OB går også langt ud over Aalborg og Odense.
Men i Nordjylland, er der også den der - de skal fandme ikke tro de er noget, dem der fra AaB-holdning i oplandet (og langt ind i de Aalborgensiske klubber). Det er langt fra alle fodboldmiljøer i Nordjylland der har accepteret at AaB er primusmotoren for nordjysk fodbold, eller synes det er nogen særlig god idé at AaB prøver at støvsuge talenterne.
Det tror jeg slet ikke på.
Jeg har samme holdning som Pastorius (desværre). Der er klokkeklart merer modvilje i Nordjylland mod AaB end der er på vestegnen mod BIF, det hersker der IMO ingen tvivl om.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Brøndby

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. apr 2014, 11:00

Det er en underlig diskussion I har gang i her. Brøndby er en stor klub i en lille by. Fair nok at de har megen lokal opbakning. At AaB er en stor klub i en stor by betyder naturligvis at der er flere konkurrerende klubber i byen. Det betyder jo ikke at der ikke er lokal opbakning. AaB har masser af frivillige folk ligesom Brøndby så lad nu være med at begynde at bruge AaBs konkurrerende Aalborg-klubber som målestok for opbakningen til AaB i Aalborg. Det giver ingen mening!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Brøndby

Indlæg af Provst i Brovst » 4. apr 2014, 11:06

Køllen I Møllen skrev:Det er en underlig diskussion I har gang i her. Brøndby er en stor klub i en lille by. Fair nok at de har megen lokal opbakning. At AaB er en stor klub i en stor by betyder naturligvis at der er flere konkurrerende klubber i byen. Det betyder jo ikke at der ikke er lokal opbakning. AaB har masser af frivillige folk ligesom Brøndby så lad nu være med at begynde at bruge AaBs konkurrerende Aalborg-klubber som målestok for opbakningen til AaB i Aalborg. Det giver ingen mening!
Påstanden er at BIF i modsætning til AaB rækker ud over lokalområdet på en ganske særlig måde hvorpå der ikke findes jalousi eller lign mod klubben. Samt at der i Aalborg og opland findes en modvilje mod at AaB henter de største talenter.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Brøndby

Indlæg af Forza » 4. apr 2014, 11:21

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 254263.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

"Jan Bech Andersen har lagt op til en helt ny bestyrelse, hvor velkendte navne, som den tidligere Nordea-chef Thorleif Krarup, DBU's forhenværende generalsekretær Jim Stjerne Hansen, samt Morten Albæk fra Vestas skal indgå. "

Selvfølgelig skal en indædt DBU mand (Dansk Brøndby Union) i bestyrelsen i BIF.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Brøndby

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. apr 2014, 11:36

Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:Det er en underlig diskussion I har gang i her. Brøndby er en stor klub i en lille by. Fair nok at de har megen lokal opbakning. At AaB er en stor klub i en stor by betyder naturligvis at der er flere konkurrerende klubber i byen. Det betyder jo ikke at der ikke er lokal opbakning. AaB har masser af frivillige folk ligesom Brøndby så lad nu være med at begynde at bruge AaBs konkurrerende Aalborg-klubber som målestok for opbakningen til AaB i Aalborg. Det giver ingen mening!
Påstanden er at BIF i modsætning til AaB rækker ud over lokalområdet på en ganske særlig måde hvorpå der ikke findes jalousi eller lign mod klubben. Samt at der i Aalborg og opland findes en modvilje mod at AaB henter de største talenter.
Selvfølgelig findes der modvilje mod at større klubber henter de mindre klubbers talenter. Sådan vil det altid være. Overalt. I Nordjylland og i København (Brøndby inkl).
Mit store problem er at der er folk der mener at når det foregår i Nordjylland er det fordi folk ikke bakker op om AaB. Eller også er det janteloven der bare er overalt i Nordjylland. Det brækker jeg mig ret meget over....
Hvis det er i Brøndby så forklares det vel med at de andre er FCK-fans. Fordi derovre tror alle jo på den der med at de har gang i et Celtic vs Glasgow Rangers-agtigt fjendskab som beundres over hele verden. Det brækker jeg mig også ret meget over.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar