Brøndby

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Brøndby

Indlæg af Frygah » 12. sep 2014, 20:05

Er det kun mig der undrer mig lidt over at Arbejdernes Landsbank går ind som sponsor i Brøndby?

En ting er at de vælger at sponsorere en fodboldklub i det hele taget, fremfor eksempelvis at blive ligasponsor eller lignende. De må vel have folk i deres markedsføringsafdeling der ved at lige præcis fodbold kan sætte sindene i kog hos en del fans af andre klubber. Hvor mange herinde har mon Codan som forsikringsselskab?

Dernæst, så har jeg lidt svært ved at se hvordan Arbejdernes Landsbank matcher BIF, rent brandingmæssigt. BIF har vel om nogen blevet et kendetegn på absurd dårlig økonomi, køb-og-smid-væk mentalitet og være legetøj for rigmænd (BIF-fans eller ej). Det kan jeg ikke helt se matcher Arbejdernes Landsbanks image? Læg dertil fans der ikke ligefrem har udmærket sig for udelukkende positive ting, finder jeg det direkte besynderligt.

Jeg kan sagtens forstå at Blue Water Shipping sponsorer EfB, at Fyns Stifttidende er sponsor i OB, osv osv. Men at en landsdækkende bank går ind som storsponsor i en, lad os kalde det, ret kontroversiel klub hvis værdier synes langt væk fra det AL vel gerne vil signalere, forstår jeg simpelthen ikke.

Det kan godt være jeg overtænker det, og at almindelige mennesker er bedøvende ligeglade. Jeg er nok bare ikke stor tilhænger af al opmærksomhed er god opmærksomhed.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Brøndby

Indlæg af sulakvelidze » 12. sep 2014, 20:28

Frygah skrev:Er det kun mig der undrer mig lidt over at Arbejdernes Landsbank går ind som sponsor i Brøndby?

En ting er at de vælger at sponsorere en fodboldklub i det hele taget, fremfor eksempelvis at blive ligasponsor eller lignende. De må vel have folk i deres markedsføringsafdeling der ved at lige præcis fodbold kan sætte sindene i kog hos en del fans af andre klubber. Hvor mange herinde har mon Codan som forsikringsselskab?

Dernæst, så har jeg lidt svært ved at se hvordan Arbejdernes Landsbank matcher BIF, rent brandingmæssigt. BIF har vel om nogen blevet et kendetegn på absurd dårlig økonomi, køb-og-smid-væk mentalitet og være legetøj for rigmænd (BIF-fans eller ej). Det kan jeg ikke helt se matcher Arbejdernes Landsbanks image? Læg dertil fans der ikke ligefrem har udmærket sig for udelukkende positive ting, finder jeg det direkte besynderligt.

Jeg kan sagtens forstå at Blue Water Shipping sponsorer EfB, at Fyns Stifttidende er sponsor i OB, osv osv. Men at en landsdækkende bank går ind som storsponsor i en, lad os kalde det, ret kontroversiel klub hvis værdier synes langt væk fra det AL vel gerne vil signalere, forstår jeg simpelthen ikke.

Det kan godt være jeg overtænker det, og at almindelige mennesker er bedøvende ligeglade. Jeg er nok bare ikke stor tilhænger af al opmærksomhed er god opmærksomhed.
Jeg er enig i din undren.

Nu har jeg ikke AL, men hvis jeg havde, var jeg skiftet til en anden bank lige på stedet. Og jeg havde sørget for at forklare diverse direktører i banken, at det alene skyldtes deres sponsorat af Brøndby. Jeg ville ganske enkelt ikke kunne leve med tanken om, at mine penge stod i en bank, der støtter Brøndby. Og jeg vil egentlig ønske, at rigtig mange ikke-Brøndbyer i AL gør alvor af deres formentlig negative syn på dansk fodbolds pest og skifter bank med en klar melding til AL om årsagen.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af NIN » 13. sep 2014, 01:46

sulakvelidze skrev:
Frygah skrev:Er det kun mig der undrer mig lidt over at Arbejdernes Landsbank går ind som sponsor i Brøndby?

En ting er at de vælger at sponsorere en fodboldklub i det hele taget, fremfor eksempelvis at blive ligasponsor eller lignende. De må vel have folk i deres markedsføringsafdeling der ved at lige præcis fodbold kan sætte sindene i kog hos en del fans af andre klubber. Hvor mange herinde har mon Codan som forsikringsselskab?

Dernæst, så har jeg lidt svært ved at se hvordan Arbejdernes Landsbank matcher BIF, rent brandingmæssigt. BIF har vel om nogen blevet et kendetegn på absurd dårlig økonomi, køb-og-smid-væk mentalitet og være legetøj for rigmænd (BIF-fans eller ej). Det kan jeg ikke helt se matcher Arbejdernes Landsbanks image? Læg dertil fans der ikke ligefrem har udmærket sig for udelukkende positive ting, finder jeg det direkte besynderligt.

Jeg kan sagtens forstå at Blue Water Shipping sponsorer EfB, at Fyns Stifttidende er sponsor i OB, osv osv. Men at en landsdækkende bank går ind som storsponsor i en, lad os kalde det, ret kontroversiel klub hvis værdier synes langt væk fra det AL vel gerne vil signalere, forstår jeg simpelthen ikke.

Det kan godt være jeg overtænker det, og at almindelige mennesker er bedøvende ligeglade. Jeg er nok bare ikke stor tilhænger af al opmærksomhed er god opmærksomhed.
Jeg er enig i din undren.

Nu har jeg ikke AL, men hvis jeg havde, var jeg skiftet til en anden bank lige på stedet. Og jeg havde sørget for at forklare diverse direktører i banken, at det alene skyldtes deres sponsorat af Brøndby. Jeg ville ganske enkelt ikke kunne leve med tanken om, at mine penge stod i en bank, der støtter Brøndby. Og jeg vil egentlig ønske, at rigtig mange ikke-Brøndbyer i AL gør alvor af deres formentlig negative syn på dansk fodbolds pest og skifter bank med en klar melding til AL om årsagen.
Man skal være hardcore fan for at tænke sådan. "Almindelige" mennesker er komplet ligeglad med hvem deres bank støtter eller ikke støtter, de tænker kroner ører. Der ud over er det heller ikke sådan bare lige at skifte bank. Med mindre selvfølgelig der blot er tale om en lønkonto eller opsparing. Har man f.eks. bil -og huslån kan det hurtigt blive en både mere kompliceret og omkostelig affærer. Danske Bank har mister ca. 150.000 kunder på tre år efter de indførte deres New Standards program. Så galt går det næppe for Arbejders Landsbank. Men nu ved man så til gengæld, hvor man ikke skal flytte sin penge hen i fremtiden.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2014, 05:48

NIN den fromme skrev: Man skal være hardcore fan for at tænke sådan. "Almindelige" mennesker er komplet ligeglad med hvem deres bank støtter eller ikke støtter, de tænker kroner ører. Der ud over er det heller ikke sådan bare lige at skifte bank. Med mindre selvfølgelig der blot er tale om en lønkonto eller opsparing. Har man f.eks. bil -og huslån kan det hurtigt blive en både mere kompliceret og omkostelig affærer. Danske Bank har mister ca. 150.000 kunder på tre år efter de indførte deres New Standards program. Så galt går det næppe for Arbejders Landsbank. Men nu ved man så til gengæld, hvor man ikke skal flytte sin penge hen i fremtiden.
...og for lige at nuancere lidt, så har de mere end fordoblet deres aktiekurs i samme periode. Det er bestemt ikke alle kunder DDB har været lige kede af at miste.

AL tænker ikke meget på hvordan klubben bliver drevet. De tænker på fans (som Brøndby har mange af - og jeg er sikker på at flere BIF fans skifter TIL AL end AaB fans der skifter FRA), og så tænker de (efter eget udsagn) BIF erhvervsklub.

Pas nu på med at undervurdere BIF, selvom de stadig klovner rundt. Deres bestyrelse er altså virkelig kompetent, at der så er en enkelt i den sportslige ledelse der trækker i en anden retning kan hurtigt ændre sig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Brøndby

Indlæg af johnfrank » 13. sep 2014, 08:32

Lækker bif primo video. Had løs. Hehe https://m.youtube.com/watch?v=RX3ZEYbUYnc" onclick="window.open(this.href);return false;

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Brøndby

Indlæg af johnfrank » 13. sep 2014, 08:33

Promo video

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af NIN » 13. sep 2014, 11:04

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev: Man skal være hardcore fan for at tænke sådan. "Almindelige" mennesker er komplet ligeglad med hvem deres bank støtter eller ikke støtter, de tænker kroner ører. Der ud over er det heller ikke sådan bare lige at skifte bank. Med mindre selvfølgelig der blot er tale om en lønkonto eller opsparing. Har man f.eks. bil -og huslån kan det hurtigt blive en både mere kompliceret og omkostelig affærer. Danske Bank har mister ca. 150.000 kunder på tre år efter de indførte deres New Standards program. Så galt går det næppe for Arbejders Landsbank. Men nu ved man så til gengæld, hvor man ikke skal flytte sin penge hen i fremtiden.
...og for lige at nuancere lidt, så har de mere end fordoblet deres aktiekurs i samme periode. Det er bestemt ikke alle kunder DDB har været lige kede af at miste.

AL tænker ikke meget på hvordan klubben bliver drevet. De tænker på fans (som Brøndby har mange af - og jeg er sikker på at flere BIF fans skifter TIL AL end AaB fans der skifter FRA), og så tænker de (efter eget udsagn) BIF erhvervsklub.

Pas nu på med at undervurdere BIF, selvom de stadig klovner rundt. Deres bestyrelse er altså virkelig kompetent, at der så er en enkelt i den sportslige ledelse der trækker i en anden retning kan hurtigt ændre sig.
Det har de. Men nu skulle det så også lures i kontekst til hele faneflugt tematikken.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Brøndby

Indlæg af Søgaard » 13. sep 2014, 13:51

NIN den fromme skrev: ... "Almindelige" mennesker er komplet ligeglad med hvem deres bank støtter eller ikke støtter, de tænker kroner ører...
Det vil jeg nu ikke sige er rigtigt. AL Bank er i flere undersøgelser den absolut suverænt dyreste bank, for en helt almindelig familie (gns. fam. 2 voksne, 2 børn, som man ofte tager udgangspunkt i), blandt de større banker herhjemme. Til trods er deres kunder nogle de mest tilfredse og befolkningen generent positivt stemte overfor banken. Derimod er DDB lige bag Nordea, på 2. pladsen, hvad angår kroner/ører, men har suverænt den dårligste tilfredshed blandt kunder og generelt i befolkningen - primært grundet det nye kundeprogram, som ellers gør det man havde forventet - placerer DDB som konkurrencedygtige i stort set alle segmenter, med forskellige produkter designet til at passe de fleste. Men det gav en dårlig folkestemning, fordi nogle opfattede det negativt og påstod det gjorde banken dyrere at være i.

Så jeg tror nu godt, det kan få negativ indflydelse på AL bank. Self. ikke i samme grad som DDB blev ramt overhovedet, men personligt ville jeg vælge dem fra, hvis jeg skulle lede efter ny bank. Så kan det så være at de kan tiltrække nogle BIF'fere i den anden ende. Men det kan tilføje dem noget negativ omtale, som jeg ikke synes de ville være eksponeret overfor, hvis de var blevet ligasponsor. Eller bare alm. sponsor i Brøndby, uden logo på trøjen.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af NIN » 13. sep 2014, 19:20

Søgaard skrev:
NIN den fromme skrev: ... "Almindelige" mennesker er komplet ligeglad med hvem deres bank støtter eller ikke støtter, de tænker kroner ører...
Det vil jeg nu ikke sige er rigtigt. AL Bank er i flere undersøgelser den absolut suverænt dyreste bank, for en helt almindelig familie (gns. fam. 2 voksne, 2 børn, som man ofte tager udgangspunkt i), blandt de større banker herhjemme. Til trods er deres kunder nogle de mest tilfredse og befolkningen generent positivt stemte overfor banken. Derimod er DDB lige bag Nordea, på 2. pladsen, hvad angår kroner/ører, men har suverænt den dårligste tilfredshed blandt kunder og generelt i befolkningen - primært grundet det nye kundeprogram, som ellers gør det man havde forventet - placerer DDB som konkurrencedygtige i stort set alle segmenter, med forskellige produkter designet til at passe de fleste. Men det gav en dårlig folkestemning, fordi nogle opfattede det negativt og påstod det gjorde banken dyrere at være i.

Så jeg tror nu godt, det kan få negativ indflydelse på AL bank. Self. ikke i samme grad som DDB blev ramt overhovedet, men personligt ville jeg vælge dem fra, hvis jeg skulle lede efter ny bank. Så kan det så være at de kan tiltrække nogle BIF'fere i den anden ende. Men det kan tilføje dem noget negativ omtale, som jeg ikke synes de ville være eksponeret overfor, hvis de var blevet ligasponsor. Eller bare alm. sponsor i Brøndby, uden logo på trøjen.

Vi må vente og se. Jeg vil dog fastholde til enhver tid, at det ikke engang bliver et bølgeskulp og man skal være hardcore fodboldfan for at flytte lån m.m. fordi ens bank tegne et sponsorart med en konkurrende klub. Hvis det er en bank og bankrådgiver man har fuld tillid til og er tilfreds med. Folk der holder med f.eks. AaB og er på stadion et par gange om året, eller blot ser dem på tv. tror jeg ikke sætter lillemor stolen for døren og siger vi skifter bank eller så er det ud.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Brian Thuesen
2. div
2. div
Indlæg: 241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:22

Re: Brøndby

Indlæg af Brian Thuesen » 14. sep 2014, 00:05

Lad mig starte med at sige, at jeg er ansat i AL, men ikke har noget med marketing at gøre.

AL støtter dansk fodbold bredt. De var til og med sidste sæson en af hovedsponsorne for superligaen. Det betød, at der ved siden af målene på alle Superliga stadions har ligget et banner med Arbejdernes Landsbank - også på Aalborg Stadion. De har tidligere sponsoreret en målmandsskole for ungdomsmålmænd i hele landet. AL var hovedsponsor for FCN, da de blev mestre og er i dag Top Partner med navn og logo på ryggen af FCN's trøjer. Tidligere på året, da AGF stadig var i superligaen, blev der også indgået en sponsoraftale med dem, som indebærer navn og logo på trøjen frem til 2016

Nu har banken så valgt at lave en lignende aftale med Brøndby, som nummer 3 i rækken. Men jeg tror det skal ses i ovenstående kontekst om en bred støtte til dansk fodbold.

Brian
Frygah skrev:Er det kun mig der undrer mig lidt over at Arbejdernes Landsbank går ind som sponsor i Brøndby?

En ting er at de vælger at sponsorere en fodboldklub i det hele taget, fremfor eksempelvis at blive ligasponsor eller lignende. De må vel have folk i deres markedsføringsafdeling der ved at lige præcis fodbold kan sætte sindene i kog hos en del fans af andre klubber. Hvor mange herinde har mon Codan som forsikringsselskab?

Dernæst, så har jeg lidt svært ved at se hvordan Arbejdernes Landsbank matcher BIF, rent brandingmæssigt. BIF har vel om nogen blevet et kendetegn på absurd dårlig økonomi, køb-og-smid-væk mentalitet og være legetøj for rigmænd (BIF-fans eller ej). Det kan jeg ikke helt se matcher Arbejdernes Landsbanks image? Læg dertil fans der ikke ligefrem har udmærket sig for udelukkende positive ting, finder jeg det direkte besynderligt.

Jeg kan sagtens forstå at Blue Water Shipping sponsorer EfB, at Fyns Stifttidende er sponsor i OB, osv osv. Men at en landsdækkende bank går ind som storsponsor i en, lad os kalde det, ret kontroversiel klub hvis værdier synes langt væk fra det AL vel gerne vil signalere, forstår jeg simpelthen ikke.

Det kan godt være jeg overtænker det, og at almindelige mennesker er bedøvende ligeglade. Jeg er nok bare ikke stor tilhænger af al opmærksomhed er god opmærksomhed.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Brøndby

Indlæg af thomasjn » 14. sep 2014, 00:42

Brian Thuesen skrev:Lad mig starte med at sige, at jeg er ansat i AL, men ikke har noget med marketing at gøre.

AL støtter dansk fodbold bredt. De var til og med sidste sæson en af hovedsponsorne for superligaen. Det betød, at der ved siden af målene på alle Superliga stadions har ligget et banner med Arbejdernes Landsbank - også på Aalborg Stadion. De har tidligere sponsoreret en målmandsskole for ungdomsmålmænd i hele landet. AL var hovedsponsor for FCN, da de blev mestre og er i dag Top Partner med navn og logo på ryggen af FCN's trøjer. Tidligere på året, da AGF stadig var i superligaen, blev der også indgået en sponsoraftale med dem, som indebærer navn og logo på trøjen frem til 2016

Nu har banken så valgt at lave en lignende aftale med Brøndby, som nummer 3 i rækken. Men jeg tror det skal ses i ovenstående kontekst om en bred støtte til dansk fodbold.

Brian
Frygah skrev:Er det kun mig der undrer mig lidt over at Arbejdernes Landsbank går ind som sponsor i Brøndby?

En ting er at de vælger at sponsorere en fodboldklub i det hele taget, fremfor eksempelvis at blive ligasponsor eller lignende. De må vel have folk i deres markedsføringsafdeling der ved at lige præcis fodbold kan sætte sindene i kog hos en del fans af andre klubber. Hvor mange herinde har mon Codan som forsikringsselskab?

Dernæst, så har jeg lidt svært ved at se hvordan Arbejdernes Landsbank matcher BIF, rent brandingmæssigt. BIF har vel om nogen blevet et kendetegn på absurd dårlig økonomi, køb-og-smid-væk mentalitet og være legetøj for rigmænd (BIF-fans eller ej). Det kan jeg ikke helt se matcher Arbejdernes Landsbanks image? Læg dertil fans der ikke ligefrem har udmærket sig for udelukkende positive ting, finder jeg det direkte besynderligt.

Jeg kan sagtens forstå at Blue Water Shipping sponsorer EfB, at Fyns Stifttidende er sponsor i OB, osv osv. Men at en landsdækkende bank går ind som storsponsor i en, lad os kalde det, ret kontroversiel klub hvis værdier synes langt væk fra det AL vel gerne vil signalere, forstår jeg simpelthen ikke.

Det kan godt være jeg overtænker det, og at almindelige mennesker er bedøvende ligeglade. Jeg er nok bare ikke stor tilhænger af al opmærksomhed er god opmærksomhed.
Der er jo bare ÉN stor forskel. Brøndby er den mest kontroversielle og forhadte klub herhjemme med afstand. Det er muligt, at man vil skabe popularitet hos alle Brøndbys fans, men det vil i praksis skabe antipati hos fans af alle andre hold. Lige så vel som jeg ikke better hos Bet25 kunne jeg aldrig drømme om at flytte mine penge til AL bank nu.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Brøndby

Indlæg af Klaus » 14. sep 2014, 01:29

Brian Thuesen skrev:Lad mig starte med at sige, at jeg er ansat i AL, men ikke har noget med marketing at gøre.

AL støtter dansk fodbold bredt. De var til og med sidste sæson en af hovedsponsorne for superligaen. Det betød, at der ved siden af målene på alle Superliga stadions har ligget et banner med Arbejdernes Landsbank - også på Aalborg Stadion. De har tidligere sponsoreret en målmandsskole for ungdomsmålmænd i hele landet. AL var hovedsponsor for FCN, da de blev mestre og er i dag Top Partner med navn og logo på ryggen af FCN's trøjer. Tidligere på året, da AGF stadig var i superligaen, blev der også indgået en sponsoraftale med dem, som indebærer navn og logo på trøjen frem til 2016

Nu har banken så valgt at lave en lignende aftale med Brøndby, som nummer 3 i rækken. Men jeg tror det skal ses i ovenstående kontekst om en bred støtte til dansk fodbold.

Brian
Frygah skrev:Er det kun mig der undrer mig lidt over at Arbejdernes Landsbank går ind som sponsor i Brøndby?

En ting er at de vælger at sponsorere en fodboldklub i det hele taget, fremfor eksempelvis at blive ligasponsor eller lignende. De må vel have folk i deres markedsføringsafdeling der ved at lige præcis fodbold kan sætte sindene i kog hos en del fans af andre klubber. Hvor mange herinde har mon Codan som forsikringsselskab?

Dernæst, så har jeg lidt svært ved at se hvordan Arbejdernes Landsbank matcher BIF, rent brandingmæssigt. BIF har vel om nogen blevet et kendetegn på absurd dårlig økonomi, køb-og-smid-væk mentalitet og være legetøj for rigmænd (BIF-fans eller ej). Det kan jeg ikke helt se matcher Arbejdernes Landsbanks image? Læg dertil fans der ikke ligefrem har udmærket sig for udelukkende positive ting, finder jeg det direkte besynderligt.

Jeg kan sagtens forstå at Blue Water Shipping sponsorer EfB, at Fyns Stifttidende er sponsor i OB, osv osv. Men at en landsdækkende bank går ind som storsponsor i en, lad os kalde det, ret kontroversiel klub hvis værdier synes langt væk fra det AL vel gerne vil signalere, forstår jeg simpelthen ikke.

Det kan godt være jeg overtænker det, og at almindelige mennesker er bedøvende ligeglade. Jeg er nok bare ikke stor tilhænger af al opmærksomhed er god opmærksomhed.
Vi har faktisk overvejet seriøst at skifte til AL-bank, så seriøst at vi har haft kontakt med dem telefonisk... Dette bliver selvsagt ikke til noget nu. Jeg er sikkert også en af de få idioter, der ikke kunne forestille mig at støtte firmaer, der sætter penge i banken hos Brøndby. Jeg kunne aldrig drømme om at købe en avis, der havde en Brøndby-artikel på forsiden, og jeg kunne ikke drømme om at have Codan som forsikringsselskab efter deres mangeårige sponsorat af klubben. Barnligt, ja bestemt. Men sådan er det nu engang.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Brøndby

Indlæg af frederikshavneren » 14. sep 2014, 18:33

Fuck hvor er det irriterende at høre P3 Sport. Kom nu Randers. Håber så meget at de kan fastholde føringen på Pestegnen. Hvor smukt hvis Aggers comeback på bænken ender med Randers sejr! At det så betyder kollektiv depression for samtlige sports journalister gør det ikke ringere.

Flot at Brømby som vil være Skandinaviens bedste talentudvikler havde 6 udlændinge i startopstillingen.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Brøndby

Indlæg af jensemand57 » 14. sep 2014, 18:46

Nedtur for den danske sportspresse. Nu 0-2 til Randers.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Brøndby

Indlæg af thomasjn » 14. sep 2014, 18:55

Smukt af Randers satme en stærk præstation som udstilte, at Brøndby ikke har noget koncept, men kun individualister som Randers tog ud. Det er sgu en dejlig weekend når AaB vinder og begge de københavnske bastarder taber.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Brøndby

Indlæg af salling23 » 14. sep 2014, 21:18

frederikshavneren skrev:Flot at Brømby som vil være Skandinaviens bedste talentudvikler havde 6 udlændinge i startopstillingen.
Tror ikke deres pengemænd vil være med på det lange seje træk det kræver at komme til tops med talenter.
Bare se hvor lang tid det har taget med jeres egen klub - med det underskud BIF giver hvert år, så skal der Champ League mio i kassen for at det kan løbe rundt
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Brøndby

Indlæg af Frygah » 15. sep 2014, 10:26

Brian Thuesen skrev:Lad mig starte med at sige, at jeg er ansat i AL, men ikke har noget med marketing at gøre.

AL støtter dansk fodbold bredt. De var til og med sidste sæson en af hovedsponsorne for superligaen. Det betød, at der ved siden af målene på alle Superliga stadions har ligget et banner med Arbejdernes Landsbank - også på Aalborg Stadion. De har tidligere sponsoreret en målmandsskole for ungdomsmålmænd i hele landet. AL var hovedsponsor for FCN, da de blev mestre og er i dag Top Partner med navn og logo på ryggen af FCN's trøjer. Tidligere på året, da AGF stadig var i superligaen, blev der også indgået en sponsoraftale med dem, som indebærer navn og logo på trøjen frem til 2016

Nu har banken så valgt at lave en lignende aftale med Brøndby, som nummer 3 i rækken. Men jeg tror det skal ses i ovenstående kontekst om en bred støtte til dansk fodbold.

Brian
Frygah skrev:Er det kun mig der undrer mig lidt over at Arbejdernes Landsbank går ind som sponsor i Brøndby?

En ting er at de vælger at sponsorere en fodboldklub i det hele taget, fremfor eksempelvis at blive ligasponsor eller lignende. De må vel have folk i deres markedsføringsafdeling der ved at lige præcis fodbold kan sætte sindene i kog hos en del fans af andre klubber. Hvor mange herinde har mon Codan som forsikringsselskab?

Dernæst, så har jeg lidt svært ved at se hvordan Arbejdernes Landsbank matcher BIF, rent brandingmæssigt. BIF har vel om nogen blevet et kendetegn på absurd dårlig økonomi, køb-og-smid-væk mentalitet og være legetøj for rigmænd (BIF-fans eller ej). Det kan jeg ikke helt se matcher Arbejdernes Landsbanks image? Læg dertil fans der ikke ligefrem har udmærket sig for udelukkende positive ting, finder jeg det direkte besynderligt.

Jeg kan sagtens forstå at Blue Water Shipping sponsorer EfB, at Fyns Stifttidende er sponsor i OB, osv osv. Men at en landsdækkende bank går ind som storsponsor i en, lad os kalde det, ret kontroversiel klub hvis værdier synes langt væk fra det AL vel gerne vil signalere, forstår jeg simpelthen ikke.

Det kan godt være jeg overtænker det, og at almindelige mennesker er bedøvende ligeglade. Jeg er nok bare ikke stor tilhænger af al opmærksomhed er god opmærksomhed.
Hej BT! :)

Min undren er netop også forankret i at AL fortrinsvis har været en bred sponsor, og samtidig virker til at have omtanke og sociale parametre med når der vælges steder man vil sponsorere. Lidt rosenrødt skrevet, så har det virket lidt som om at AL ikke kun har set på det som en cost-benefit analyse af om det kan betale sig at sponsorere x, y eller z, men netop også som dit målmandseksempel viser, føler en "forpligtelse" til at støtte bredden af dansk idræt.

Det er med det i hovedet, at jeg ikke ser et sponsorat af BIF som noget der flugter med deres ellers normale image. BIF er jo blevet indbegrebet af smart-i-en-fart, hurtig profit, brug og smid væk, legetøj for stinkende erhvervsrigmænd. Kort sagt, den totale modsætning af hvad jeg forbinder med AL, uden at jeg har meget mere end et overfladisk kendskab til banken. For mig mister banken noget af den kredit den ellers har opnået ved netop at have det lidt mere sociale image end mange konkurrerende banker i landet.

Jeg synes simpelthen det er fuldstændig mystisk match, for 2 parter der i tanke og handling virker umådeligt langt fra hinanden, og som i min optik signalerer helt forskellige værdier.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Brøndby

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. sep 2014, 11:47

Brøndby sponsoratet var eftersigende billigt til salg, så mon ikke man blot har vurderet at der her var en billig mulighed for eksponering? Som kunde i banken kan det da godt irretere mig, men helt ærligt, det ville da være en dårlig bank jeg havde valgt hvis den lod sådan en mulighed passere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Brøndby

Indlæg af FlæskeFrank » 15. sep 2014, 16:46

Agger-virakken. Hvorfor fik han ikke spilletid i søndags? Jeg forstår det ikke, har læst Tøffes forklaring, men der er jo ikke hoved og hale i det ?

Hvis han var skadet burde han ikke været udtaget. Så udtog BIF ham, fordi de var bange for at mange tilskuere blev hjemme(når han ville komme i kamp). Minus BIF.

Hvis han kun var småskadet, så kom han ikke ind forbi kampen var tabt og Agger kun skal have sejre på cv'et. Men igen burde man ikke give publikum det som de kom efter? Flertallet gider ikke bif(13000 mod snit på 12500) men nej. Altså tror man de tropper op om 14 dage. Minus BIF. Samtidig vil en indskiftning af Agger jo have løftet stadion og måske vendt kampen. Minus Frank.

Hvis det var for at Frank skulle vise, at han er bossen, så igen minus Frank.

Hvis det var fordi de ikke mente Agger var bedre end dem på banen, så fair nok.

BIF står tilbage som en klub, der under alle omstændigheder ikke leverede det, som publikum ville have. Den historie kunne medierne jo passende fortsætte, når de nu skulle bringe Aggermania hele weekenden.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Brøndby

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2014, 16:58

FlæskeFrank skrev:Agger-virakken. Hvorfor fik han ikke spilletid i søndags? Jeg forstår det ikke, har læst Tøffes forklaring, men der er jo ikke hoved og hale i det ?

Hvis han var skadet burde han ikke været udtaget. Så udtog BIF ham, fordi de var bange for at mange tilskuere blev hjemme(når han ville komme i kamp). Minus BIF.

Hvis han kun var småskadet, så kom han ikke ind forbi kampen var tabt og Agger kun skal have sejre på cv'et. Men igen burde man ikke give publikum det som de kom efter? Flertallet gider ikke bif(13000 mod snit på 12500) men nej. Altså tror man de tropper op om 14 dage. Minus BIF. Samtidig vil en indskiftning af Agger jo have løftet stadion og måske vendt kampen. Minus Frank.

Hvis det var for at Frank skulle vise, at han er bossen, så igen minus Frank.

Hvis det var fordi de ikke mente Agger var bedre end dem på banen, så fair nok.

BIF står tilbage som en klub, der under alle omstændigheder ikke leverede det, som publikum ville have. Den historie kunne medierne jo passende fortsætte, når de nu skulle bringe Aggermania hele weekenden.
Saavidt jeg har kunnet laese saa var det bare at han ikke var paa 100%, og derfor ikke var klar til en hel kamp. Saa var han paa baenken som reserve saafremt en anden forsvarsspiller bliver skadet. Er der noget jeg har overset der faar det til ikke at give mening?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar