Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af astonvilla » 7. mar 2016, 13:36

seamann skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Forfærdelig runde, som I den grad gør det helt åbent, om v lykkes med målet om at lande i top 6. Den virkede ellers så sikker.
Når man ligger nummer 2 efter runden, er der vel fortsat et fair håb om top 6. Vores angreb var dog noget tyndt i denne runde, så vi skulle nok ikke have lejet Helenius ud.
Jeg er med på at vi var pisse ringe mod OB - men hvis vi skal ende udenfor top 6 skal vi altså overhales af FCM, SE, BIF, Randers og OB - alle og én. Det har jeg lidt svært ved at se ske.

Selvom vi nok som sædvanligt ikke får noget med hjem fra Parken, synes jeg vi skal bevare optimismen og tro på medaljer. Bl.a. har vi nogle rigtig sjove udebane kampe her i foråret - alle med snært af lokalopgør (Hobro, Randers, Aarhus og Viborg). Og med fokus på den flotte start nede i Herning, tror jeg nu nok vi har gode muligheder for medaljer.

Op på hesten igen og så glem alt om den træls' OB kamp!
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af frederikshavneren » 7. mar 2016, 13:51

astonvilla skrev:
seamann skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Forfærdelig runde, som I den grad gør det helt åbent, om v lykkes med målet om at lande i top 6. Den virkede ellers så sikker.
Når man ligger nummer 2 efter runden, er der vel fortsat et fair håb om top 6. Vores angreb var dog noget tyndt i denne runde, så vi skulle nok ikke have lejet Helenius ud.
Jeg er med på at vi var pisse ringe mod OB - men hvis vi skal ende udenfor top 6 skal vi altså overhales af FCM, SE, BIF, Randers og OB - alle og én. Det har jeg lidt svært ved at se ske.

Selvom vi nok som sædvanligt ikke får noget med hjem fra Parken, synes jeg vi skal bevare optimismen og tro på medaljer. Bl.a. har vi nogle rigtig sjove udebane kampe her i foråret - alle med snært af lokalopgør (Hobro, Randers, Aarhus og Viborg). Og med fokus på den flotte start nede i Herning, tror jeg nu nok vi har gode muligheder for medaljer.

Op på hesten igen og så glem alt om den træls' OB kamp!
Jeg ser også udmærkede muligheder for at vinde en medalje. Konkurrenterne er FCM, Haderslev og Brøndby og jeg tror maksimalt at én af disse klubber slutter bedre end os.

Spillet var rigtig dårligt mod OB, men i takt med at banerne bliver bedre så skal spillet nok blive forbedret. I den forbindelse må det være svært for spillerne at omstille sig til at spille kampe på græs når de fortsat træner på Changs kunstgræs. Der er forskel på græs og kunstgræs, måske det er én af forklaringerne på det dårlige spil.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jernskjorten » 7. mar 2016, 14:08

frederikshavneren skrev:...
Spillet var rigtig dårligt mod OB, men i takt med at banerne bliver bedre så skal spillet nok blive forbedret. I den forbindelse må det være svært for spillerne at omstille sig til at spille kampe på græs når de fortsat træner på Changs kunstgræs. Der er forskel på græs og kunstgræs, måske det er én af forklaringerne på det dårlige spil.
Det forklarer ikke, at man lige kommer fra en brandkamp på græs i Herning. Eller at de spiller fremragende i november/december, hvor græsbanerne heller ikke sprudler.
Forklaringen på det dårlige spil mod OB er altså ikke sværere, end hvad Søndergaard gør det til: ingen tænding, energi eller drev i holdet, og de spillere, der skal hanke op i de andre, er rent mentalt ikke, hvor de skal være. Så ingen grund til at lede i sol, måne og stjerner efter andre forklaringer.

Og så er jeg i øvrigt træt af at høre medierne fable om, at Superligaen er afgjort efter to forårsrunder. Det er da sjovt, at de i så fald slet ikke har forholdt sig til det scenarie i de to måneder ligaen har ligget stille. Det er da himmelråbende dårlig journalistik, hvis ligaen blev afgjort i 20. runde, uden at medierne har opdaget det. Jeg er sådan set ligeglad, om det er AaB, Silkeborg eller Døllefjellemusse, der tager mesterskabet, men FCN var 6 point efter FCK i 28. runde i 11/12. Så kan FCK nok også formøble 10 point på 10 runder.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 8. mar 2016, 09:16

En lille opdatering på den økonomiske front.

Brøndby er ved at løbe tør for gas og jeg tror at Frank er ved at løbe tør for line. Deres sugardaddy Jan Bech Andersen gider ikke hælde store beløb på bålet længere, kassen er ved at være tom og deres første runder af indkøb har slået fejl for det meste (tak Per Rud). Troels Bech har nu opgaven af rydde op i en dyr trup, justere imod et nul (+/- 10 mio kr.) og nok også at finde en anden træner til at lede den. Ikke en nem opgave.

Det betyder, at vi er nede på FCM og FCK der kører med enorme underskud (samt muligvis AFG, bare i mindre skala). For en klub som AaB er det altid rart når de andre begynder at spille på samme vilkår. FCM får nok en ordenlig indsprøjtning til sommer fra Sisto, og så må vi se hvor lang tid de kan køre på den.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af astonvilla » 8. mar 2016, 09:21

Eksil skrev:En lille opdatering på den økonomiske front.

Brøndby er ved at løbe tør for gas og jeg tror at Frank er ved at løbe tør for line. Deres sugardaddy Jan Bech Andersen gider ikke hælde store beløb på bålet længere, kassen er ved at være tom og deres første runder af indkøb har slået fejl for det meste (tak Per Rud). Troels Bech har nu opgaven af rydde op i en dyr trup, justere imod et nul (+/- 10 mio kr.) og nok også at finde en anden træner til at lede den. Ikke en nem opgave.

Det betyder, at vi er nede på FCM og FCK der kører med enorme underskud (samt muligvis AFG, bare i mindre skala). For en klub som AaB er det altid rart når de andre begynder at spille på samme vilkår. FCM får nok en ordenlig indsprøjtning til sommer fra Sisto, og så må vi se hvor lang tid de kan køre på den.
Enig - lige et par ting:

FCK som samlet forretning kører den godt nok med underskud? Jeg troede PS&E gav overskud (men jeg har ikke fulgt med)?

Angående FCM: jeg er altså spændt på at se hvor lang tid ham Benham fortsætter. Endnu engang kommer Brentford ikke i nærheden af at rykke op i PL og få del i milliarderne deroppe. Hvornår mon han trækker stikket (og tæppet væk under FCM med vidunderlig tvangsnedrykning til følge)?
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Pastorius » 8. mar 2016, 09:47

Eksil skrev:En lille opdatering på den økonomiske front.

Brøndby er ved at løbe tør for gas og jeg tror at Frank er ved at løbe tør for line. Deres sugardaddy Jan Bech Andersen gider ikke hælde store beløb på bålet længere, kassen er ved at være tom og deres første runder af indkøb har slået fejl for det meste (tak Per Rud). Troels Bech har nu opgaven af rydde op i en dyr trup, justere imod et nul (+/- 10 mio kr.) og nok også at finde en anden træner til at lede den. Ikke en nem opgave.

Det betyder, at vi er nede på FCM og FCK der kører med enorme underskud (samt muligvis AFG, bare i mindre skala). For en klub som AaB er det altid rart når de andre begynder at spille på samme vilkår. FCM får nok en ordenlig indsprøjtning til sommer fra Sisto, og så må vi se hvor lang tid de kan køre på den.
Jeg er ikke sikker på de får det for Sisto som de håber. Det skal nok blive en stor handel efter danske vilkår, men han har allerede haft for mange skadesproblemer og for store perioder med ustabilitet til at det kommer helt op at ringe.

Jeg bliver overrasket hvis det kommer over 25-30 mill.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 8. mar 2016, 09:49

astonvilla skrev:
Eksil skrev:En lille opdatering på den økonomiske front.

Brøndby er ved at løbe tør for gas og jeg tror at Frank er ved at løbe tør for line. Deres sugardaddy Jan Bech Andersen gider ikke hælde store beløb på bålet længere, kassen er ved at være tom og deres første runder af indkøb har slået fejl for det meste (tak Per Rud). Troels Bech har nu opgaven af rydde op i en dyr trup, justere imod et nul (+/- 10 mio kr.) og nok også at finde en anden træner til at lede den. Ikke en nem opgave.

Det betyder, at vi er nede på FCM og FCK der kører med enorme underskud (samt muligvis AFG, bare i mindre skala). For en klub som AaB er det altid rart når de andre begynder at spille på samme vilkår. FCM får nok en ordenlig indsprøjtning til sommer fra Sisto, og så må vi se hvor lang tid de kan køre på den.
Enig - lige et par ting:

FCK som samlet forretning kører den godt nok med underskud? Jeg troede PS&E gav overskud (men jeg har ikke fulgt med)?

Angående FCM: jeg er altså spændt på at se hvor lang tid ham Benham fortsætter. Endnu engang kommer Brentford ikke i nærheden af at rykke op i PL og få del i milliarderne deroppe. Hvornår mon han trækker stikket (og tæppet væk under FCM med vidunderlig tvangsnedrykning til følge)?
2015 er ikke endeligt opgjort, men for 2014 var det sådan at fodbolden taber penge, mens vandland og fitness tjener penge. Heldigvis for dem udgør FCK og Parken kun 20 procent af hele kagen, så de har råd. Det var samme strategi AaB forsøgte, men gennemførte så elendigt.

Udsigten for i år er -55 mio kr. for hele gruppen, fordi fodbolden stadig taber penge, men vandland og især fitness ikke kører helt så som før. Dog er de stadig meget godt økonomisk funderede.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Pastorius » 8. mar 2016, 09:52

astonvilla skrev: FCK som samlet forretning kører den godt nok med underskud? Jeg troede PS&E gav overskud (men jeg har ikke fulgt med)?
De har haft positive driftsresultater siden 2010, men jeg har ikke været inde og kigge på fodboldafdelingen. Det er nok også ret uklart hvorvidt man overhovedet - meningsfuldt - kan udskille tallene fra resten af regnskabet.

http://www.euroinvestor.dk/boerser/nasd ... t-a/206563
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 8. mar 2016, 10:08

Pastorius skrev:
astonvilla skrev: FCK som samlet forretning kører den godt nok med underskud? Jeg troede PS&E gav overskud (men jeg har ikke fulgt med)?
De har haft positive driftsresultater siden 2010, men jeg har ikke været inde og kigge på fodboldafdelingen. Det er nok også ret uklart hvorvidt man overhovedet - meningsfuldt - kan udskille tallene fra resten af regnskabet.

http://www.euroinvestor.dk/boerser/nasd ... t-a/206563
Det kan man sagtens. Fodbold og Parken kører som en seperat post i deres årsrapporter. 2014 er den seneste der er udgivet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Pastorius » 8. mar 2016, 10:12

Eksil skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev: FCK som samlet forretning kører den godt nok med underskud? Jeg troede PS&E gav overskud (men jeg har ikke fulgt med)?
De har haft positive driftsresultater siden 2010, men jeg har ikke været inde og kigge på fodboldafdelingen. Det er nok også ret uklart hvorvidt man overhovedet - meningsfuldt - kan udskille tallene fra resten af regnskabet.

http://www.euroinvestor.dk/boerser/nasd ... t-a/206563
Det kan man sagtens. Fodbold og Parken kører som en seperat post i deres årsrapporter. 2014 er den seneste der er udgivet.
Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at man kan skille det fuldstændigt ad. Der er stadig masser af muligheder for at påvirke hvordan de enkelte ben i forretningen fremstår i det samlede regnskab, hvis der fx er fælles administration etc.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 8. mar 2016, 10:18

Jeg læste et sted, at Brøndby kom med regnskab i dag eller i morgen for 2015. Spændende om de kan påvise, at supertankeren ikke længere tager vand ind og kursen er omlagt.

Eller de skal sige, at klubben inden sommer skal have ekstraordinær tilført midler. Jan Bechs lån i september bliver nok ikke tilbagebetalt til sommer...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af MrBangDK » 8. mar 2016, 10:35

FlæskeFrank skrev:Jeg læste et sted, at Brøndby kom med regnskab i dag eller i morgen for 2015. Spændende om de kan påvise, at supertankeren ikke længere tager vand ind og kursen er omlagt.

Eller de skal sige, at klubben inden sommer skal have ekstraordinær tilført midler. Jan Bechs lån i september bliver nok ikke tilbagebetalt til sommer...
Det er i morgen.. Deres aktier ligger på dejlige 1,04kr.
Ska' vi hak'?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 8. mar 2016, 10:52

Pastorius skrev:
Eksil skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev: FCK som samlet forretning kører den godt nok med underskud? Jeg troede PS&E gav overskud (men jeg har ikke fulgt med)?
De har haft positive driftsresultater siden 2010, men jeg har ikke været inde og kigge på fodboldafdelingen. Det er nok også ret uklart hvorvidt man overhovedet - meningsfuldt - kan udskille tallene fra resten af regnskabet.

http://www.euroinvestor.dk/boerser/nasd ... t-a/206563
Det kan man sagtens. Fodbold og Parken kører som en seperat post i deres årsrapporter. 2014 er den seneste der er udgivet.
Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at man kan skille det fuldstændigt ad. Der er stadig masser af muligheder for at påvirke hvordan de enkelte ben i forretningen fremstår i det samlede regnskab, hvis der fx er fælles administration etc.
Naturligvis ikke og hvad Parken tjener på en koncert lukker også huller, men det er en gang den måde de stiller det op på og det er ikke super forvirrende.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af astonvilla » 8. mar 2016, 11:21

Pastorius skrev:
Eksil skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev: FCK som samlet forretning kører den godt nok med underskud? Jeg troede PS&E gav overskud (men jeg har ikke fulgt med)?
De har haft positive driftsresultater siden 2010, men jeg har ikke været inde og kigge på fodboldafdelingen. Det er nok også ret uklart hvorvidt man overhovedet - meningsfuldt - kan udskille tallene fra resten af regnskabet.

http://www.euroinvestor.dk/boerser/nasd ... t-a/206563
Det kan man sagtens. Fodbold og Parken kører som en seperat post i deres årsrapporter. 2014 er den seneste der er udgivet.
Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at man kan skille det fuldstændigt ad. Der er stadig masser af muligheder for at påvirke hvordan de enkelte ben i forretningen fremstår i det samlede regnskab, hvis der fx er fælles administration etc.
Det var vist nok det en tidligere AaB direktør kaldte "synergier" :|
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 8. mar 2016, 22:26

Forståeligt nok har AGF-fans nedlagt Galehusligaen.

Tidligere var AGF de sikre vindere af den liga, men i dag kan de knap klemme sig ind på tredjepladsen. BIF er vendt tilbage til de gamle dyder - problemet er blot at det er dyderne fra 2005 og frem og ikke 1990'er dyderne.

Det ender nok med at Benny Winther lige tager en plads i bestyrelsen, så er kaos samlet igen.

Galehusligaens pointskala vil blive sprængt, hvis de skulle pointsætte Brøndby.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jernskjorten » 11. mar 2016, 07:56


Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 11. mar 2016, 08:39

Den er ikke helt fin i kanten, men jeg kan ikke se hvad Randers kan gøre andet end at lade Borring gå med lønnen i lommen. Næste spørgsmål er så om det overhovedet skulle være via pressen det her?

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jernskjorten » 11. mar 2016, 08:51

Eksil skrev:Den er ikke helt fin i kanten, men jeg kan ikke se hvad Randers kan gøre andet end at lade Borring gå med lønnen i lommen. Næste spørgsmål er så om det overhovedet skulle være via pressen det her?
Jeg tror ganske enkelt, at historien er umulig at styre for klubben. De er nødt til at melde noget ud om Borrings orlov, men skal selvfølgelig ikke rode Keller ind i det. Det kommer jo så efterfølgende helt af sig selv, når først jungletrommerne er i gang.

Them bitches...

Gamen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Gamen » 11. mar 2016, 08:53

Jonas "dine tænder er offside" Borring har nu også altid virket som en vatpik af rang. Dårlig stil af Keller, men han har altid været en no-bullshit type. Ellers havde han heller ikke fået den karriere han har fået.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jernskjorten » 11. mar 2016, 09:32

Gamen skrev:Jonas "dine tænder er offside" Borring har nu også altid virket som en vatpik af rang. Dårlig stil af Keller, men han har altid været en no-bullshit type. Ellers havde han heller ikke fået den karriere han har fået.
No bullshit og åbenbart også no brain, for det er da flot at få hele holdet på nakken som anfører.

Besvar