Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Landsholdet

Indlæg af thomasjn » 24. mar 2013, 18:29

jernskjorten skrev:
jonas386 skrev:Hehe, Stokholm forstår jeg heller ikke. Han er ok, men altså hvorfor ikke en spiller som Mads Albæk, eller noget i den stil. (...)
Jeg synes, at Stokholm gjorde det godt mod Tjekkiet. Havde et enkelt rigtig skidt boldtab, der kunne have kostet et mål, men ellers synes jeg, at han fungerede godt sammen med Zimling. Ingen grund til at ændre opstillingen, når det fungerede - i hvert fald til efter Bulgariens-kampen.

Skal der endelig ændres, så må det være Nikolaj Jørgensen, der havde mest travlt med at lave dårlige boldberøringer for derefter at lave frispark. Jeg tvivler dog på, at han leverer på dét niveau to kampe i streg, så jeg tror, at han får chancen for at revanchere sig.

PS: Jeg hader landskamps-pause. Der er jo intet at se på i TV...
Er meget enig mht. Stockholm og mod Bulgarien som vel er ringere end Tjekkiet er der ingen grund til at ændre noget.

Mht. Jørgensen håber jeg faktisk Olsen holder fast i ham - i hvert fald hellere det end han går i panik og sætter Rommedahl på banen. Gad i øvrigt godt se Jørgensen spille i venstre side som han gør i FCK - virker til han er bedst der, men ville være at ofre Krohn-Dehli hvilket der heller ikke er grund til. Men alt i alt synes jeg Olsen skal køre yngre kræfter ind i højre side og droppe Rommedahl som anyway ikke bør være meget bevendt mod en flok bulgarere som nok pakker sig.

Og ja der er alt for lidt fodbold i landsholdspauserne. Kunne man ikke intensivere mediedækningen af reserveholdsligaen i stedet?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 24. mar 2013, 19:33

thomasjn skrev:Vi er enige om, at hans fremtid ser tvivlsom ud. Men det ændrer jo ikke på, at han er Danmarks bedste venstre back, hvis han får styr på fysikken og kommer i gang igen så derfor er han stadig relevant.
Hvor mange kampe har du set med Nicolai Boilesen? Ud af de 15 seniorkampe, han har spillet i hele sin karriere? Det er blevet sådan en rigtig journalist-sandhed, at han skulle have en fast landsholdsplads ventende hvis han en dag kommer i gang med at spille fodbold igen. Det har han selvfølgelig ikke. Han er færdig i Ajax til sommer, og kommer i bedste fald til at spille for en hollandsk bundklub.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 24. mar 2013, 19:45

Yankee skrev: Han er færdig i Ajax til sommer, og kommer i bedste fald til at spille for en hollandsk bundklub.
Tror du? Tror du ikke Ajax vil give ham en chance mere? Og mon ikke han kan komme tilbage til DK såfremt han ikke får forlænget? FCN eller FCK kunne være gode bud. OB ligeledes.
Der er hvertfald europæisk bold, en sikkert udmærket løn og en god mulighed for at få karrieren ordentligt igang igen, såfremt Aajx skulle droppe ham selvfølgelig.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Landsholdet

Indlæg af hje1980 » 25. mar 2013, 08:34

jonas386 skrev:
Yankee skrev: Han er færdig i Ajax til sommer, og kommer i bedste fald til at spille for en hollandsk bundklub.
Tror du? Tror du ikke Ajax vil give ham en chance mere? Og mon ikke han kan komme tilbage til DK såfremt han ikke får forlænget? FCN eller FCK kunne være gode bud. OB ligeledes.
Der er hvertfald europæisk bold, en sikkert udmærket løn og en god mulighed for at få karrieren ordentligt igang igen, såfremt Aajx skulle droppe ham selvfølgelig.
Lad nu lige OB kvalificere sig til Europa næste år... samt de allerede har en venstre back i truppen... og med det underskud de lige har præcenteret så tvivler jeg på de bare henter spillere fra højre og venstre...

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Landsholdet

Indlæg af Since » 25. mar 2013, 10:54

hje1980 skrev:
jonas386 skrev:
Yankee skrev: Han er færdig i Ajax til sommer, og kommer i bedste fald til at spille for en hollandsk bundklub.
Tror du? Tror du ikke Ajax vil give ham en chance mere? Og mon ikke han kan komme tilbage til DK såfremt han ikke får forlænget? FCN eller FCK kunne være gode bud. OB ligeledes.
Der er hvertfald europæisk bold, en sikkert udmærket løn og en god mulighed for at få karrieren ordentligt igang igen, såfremt Aajx skulle droppe ham selvfølgelig.
Lad nu lige OB kvalificere sig til Europa næste år... samt de allerede har en venstre back i truppen... og med det underskud de lige har præcenteret så tvivler jeg på de bare henter spillere fra højre og venstre...
OB skal helt sikkert ud og finde en venstre back til sommer. Truppens eneste naturlige back Timmi Johansen, har kontraktudløb til sommer. 5 lange og dyre år er så gået, tror han samlet har fået ca 5 kampe i superligaen. Købt i dyre domme i Heerenveen af Kim Brink, og er nærmest blevet kult i Odense.
Nogen hævder han slet ikke findes, og kun er en myte. Han skulle angiveligt hæve omkring 300k om måneden. Til gengæld har man aldrig hørt ham brokke sig over at sidde på bænken.
Boilesen er urealistisk i den sammenhæng. Når han kommer i form igen er han helt sikkert førstevalg på landsholdet igen.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Califfen » 25. mar 2013, 19:32

Kan nogen forklare mig hvorfor der er programsat superligakampe (inkl. vores egen mod Horsens) kun 2 dage efter en landskamp??

It's unheard of!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Landsholdet

Indlæg af thomasjn » 25. mar 2013, 19:49

Califfen skrev:Kan nogen forklare mig hvorfor der er programsat superligakampe (inkl. vores egen mod Horsens) kun 2 dage efter en landskamp??

It's unheard of!
Synes også det virker ret tåbeligt, men mon ikke det er fordi man insisterer på at spille to kampe i Påsken fordi folk har fri. Men i år, hvor påsken falder så tidligt, vejret er til rotterne og der ikke er nogen slutrunde virker det tåbeligt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Landsholdet

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. mar 2013, 20:45

Califfen skrev:Kan nogen forklare mig hvorfor der er programsat superligakampe (inkl. vores egen mod Horsens) kun 2 dage efter en landskamp??

It's unheard of!
Det har jeg meget svært ved at se problemet i. Det er jo ikke fordi der er så mange landsholdsspillere på de to hold.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Landsholdet

Indlæg af astonvilla » 27. mar 2013, 10:05

Nu var jeg så tåbelig at lade mig rive med af stemningen, og tillod mig derfor at se min første landskamp i meget lang tid i går aftes (selvom jeg havde svoret en Hellig Ed på at jeg ikke ville se landskampe så længe Morten Olsen "styrer" tropperne).
Her kunne man konstatere, at:

1. Rommedahl er fortsat i staropstillingen (WTF?!?)
2. Christian Eriksen agerer fortsat overdreven luxusspiller, der tåger rundt og falder helt igennem og passer overhovedet ikke ind i kollektivet - det virker som om at han bare SKAL være med - lidt lissom Rommedahl (og hvorfor skal han tage sig af ALLE vore dødbolde, når han slår dem så ubegribeligt dårligt??). Fat nu at en spillertype som Eriksen kun virker på et super stærkt hold med masser af overskud - og som kan tillade sig at have et luxusspiller som ham trissende rundt og gøre som det passer ham.
3. Simon B. Poulsen er også fortsat i startopstillingen...Jesus Christ han er godt nok ringe! Det skriger jo til Himlen! Der må sidde nogle pænt indebrændte venstre backs (og andre) fra Superligaen og se kampen fra sofaen - jeg kan bare fra toppen af hovedet tælle 5-6 Superliga-backs som kan gøre det flere gange bedre end Simon B. Ufatteligt.
4. Morten Olsen coacher fortsat (suk) uden taktisk forstand og snilde. Manden er jo fuldstændig blank - det virker som om der ikke havde været noget som helst taktisk oplæg til kampen overhovedet. Der var ingen plan med noget som helst...

Osv. osv. osv...

Der skal nu (heldigvis) gå meeeget lang tid før man lader sig narre til at se en landskamp igen. I morgen genstarter det virkelige liv, heldigvis.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Elscorpio » 27. mar 2013, 11:27

Synes det kan være ligegyldigt for vores vedkommende med superligakamp 2 dage efter, da Kusk jo alligevel ikke kom på banen og Helenius ikke var udtaget.

Til gengæld burde Rommedahl snart være en færdig mand på landsholdet. Han laver en fejl der direkte fører til Bulgariens mål.

At Olsen udtager en mand som Simon Poulsen, uden han er i kampform viser bare at superligaens danske venstrebacks åbenbart ikke er gode nok.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Landsholdet

Indlæg af Since » 27. mar 2013, 12:34

Der findes jo ingen venstre back i superligaen der er noget værd. Ingen. Det er virkelig en plads der volder problemer i de danske klubber. Hvor du ser de 4-5 stykker er mig en gåde.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Landsholdet

Indlæg af thomasjn » 27. mar 2013, 12:46

Since skrev:Der findes jo ingen venstre back i superligaen der er noget værd. Ingen. Det er virkelig en plads der volder problemer i de danske klubber. Hvor du ser de 4-5 stykker er mig en gåde.
Der er masser at tage af. De er ikke blændende, men de er langt bedre backs end Simon Poulsen, som ikke bør spille i noget som helst forsvar.

Nicolai Boilesen: kommer self. an på skaderne
Kevin Conboy: Gør det eftersigende godt i Holland og har tiltrukket interesse fra England
Brian Hamalainen
Michael Silberbauer: Nødløsning, men jeg stoler 1000 gange mere på Silber end Simon Poulsen.
Mikkel Kirkeskov: Det bedste bud på en der stadig kan nå at blive god.
Daniel Wass: Helst ikke, men stadig bedre end Poulsen.
Leon Jessen
Michael Lumb

Samt Mtiliga, som gjorde oprør mod diktatoren.

Man burde vælge to unge venstre backs, ideelt set Boilesen og en anden og satse på dem. Det ville være der være fremtid i fremfor Simon Poulsen, som ikke hører hjemme på den plads.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Califfen » 27. mar 2013, 12:48

astonvilla skrev:Nu var jeg så tåbelig at lade mig rive med af stemningen, og tillod mig derfor at se min første landskamp i meget lang tid i går aftes (selvom jeg havde svoret en Hellig Ed på at jeg ikke ville se landskampe så længe Morten Olsen "styrer" tropperne).
Her kunne man konstatere, at:

1. Rommedahl er fortsat i staropstillingen (WTF?!?)
2. Christian Eriksen agerer fortsat overdreven luxusspiller, der tåger rundt og falder helt igennem og passer overhovedet ikke ind i kollektivet - det virker som om at han bare SKAL være med - lidt lissom Rommedahl (og hvorfor skal han tage sig af ALLE vore dødbolde, når han slår dem så ubegribeligt dårligt??). Fat nu at en spillertype som Eriksen kun virker på et super stærkt hold med masser af overskud - og som kan tillade sig at have et luxusspiller som ham trissende rundt og gøre som det passer ham.
3. Simon B. Poulsen er også fortsat i startopstillingen...Jesus Christ han er godt nok ringe! Det skriger jo til Himlen! Der må sidde nogle pænt indebrændte venstre backs (og andre) fra Superligaen og se kampen fra sofaen - jeg kan bare fra toppen af hovedet tælle 5-6 Superliga-backs som kan gøre det flere gange bedre end Simon B. Ufatteligt.
4. Morten Olsen coacher fortsat (suk) uden taktisk forstand og snilde. Manden er jo fuldstændig blank - det virker som om der ikke havde været noget som helst taktisk oplæg til kampen overhovedet. Der var ingen plan med noget som helst...

Osv. osv. osv...

Der skal nu (heldigvis) gå meeeget lang tid før man lader sig narre til at se en landskamp igen. I morgen genstarter det virkelige liv, heldigvis.
Gode betragtninger. Synes godt om ;)

Tja, Rommedahl var godt nok sat af holdet mod Tjekkiet, men af mystiske årsager var han tilbage i startopstillingen i går. Forstår det heller ikke. Han er virkelig ringe.
Jeg er virkelig også ved at være godt træt af Christian Eriksen. Manden laver intet nyttigt på landsholdet. I det mindste kunne han score, når han får en 100 procent chance foræret, men det kan han squ heller ikke finde ud af.
Haha og Simon Poulsen er squ bare en joke. 13 minutters spilletid i serie a i denne sæson. Jamen så skal han da være med! Det er da klart.
Det var desuden sjovt at høre Morten Bisgaard gang på gang råbe "fremad", når vi havde chance for at fange bulgarerne i en omstilling, men vi formåede ikke at komme længere end til midten, før bolden blev spillet til siden eller bagud, og bulgarerne nåede at komme hjem og få tid til at organisere defensiven.. Rædderligt.

BTW, var Stockholms forsøg inde over stregen eller hvad?? Så ud til at være et rimelig close call, og flere danske spillere appellerede for at der var mål. Mål eller ej, så finder jeg det ubegribeligt, at man ikke viser det fra en ordentlig tv-vinkel efterfølgende. Har de glemt at stille et kamera op ved mållinjen, eller hvad sker der ?? Amatører

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Califfen » 27. mar 2013, 13:16

Elscorpio skrev:Synes det kan være ligegyldigt for vores vedkommende med superligakamp 2 dage efter, da Kusk jo alligevel ikke kom på banen og Helenius ikke var udtaget.

Til gengæld burde Rommedahl snart være en færdig mand på landsholdet. Han laver en fejl der direkte fører til Bulgariens mål.

At Olsen udtager en mand som Simon Poulsen, uden han er i kampform viser bare at superligaens danske venstrebacks åbenbart ikke er gode nok.
Det var nu mere princippet i det. Det med de 2 dage. Gælder ikke kun AaB. Gælder ikke kun det danske landshold.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 31. mar 2013, 22:37

astonvilla skrev: 2. Christian Eriksen agerer fortsat overdreven luxusspiller, der tåger rundt og falder helt igennem og passer overhovedet ikke ind i kollektivet - det virker som om at han bare SKAL være med - lidt lissom Rommedahl (og hvorfor skal han tage sig af ALLE vore dødbolde, når han slår dem så ubegribeligt dårligt??). Fat nu at en spillertype som Eriksen kun virker på et super stærkt hold med masser af overskud - og som kan tillade sig at have et luxusspiller som ham trissende rundt og gøre som det passer ham.

4. Morten Olsen coacher fortsat (suk) uden taktisk forstand og snilde. Manden er jo fuldstændig blank - det virker som om der ikke havde været noget som helst taktisk oplæg til kampen overhovedet. Der var ingen plan med noget som helst...
Det er i mine øjne to fuldstændig forfejlede kritikpunkter. For det første er Christian Eriksen næsten hver eneste gang, den spiller, der løber mest og en af de spillere, der vinder flest bolde. Man kan så diskutere om han er 10'er eller 8'er, og jeg synes heller ikke han er velplaceret på landsholdet. Men at kalde ham "luxusspiller" og beskylde ham for at "trisse rundt" er simpelthen faktuelt forkert.

At kalde Morten Olsen blank og uden taktisk forstand udstiller helt ærligt kun dig selv. Se kampen mod Tjekkiet hvor vi fuldstændig nulstiller deres dygtige kant- og kontraspillere og får efter pausen lagt det helt rigtige pres og får justeret vores angrebsspil så vi skaber en række store chancer. Det var åbenlyst en taktisk triumf for Olsen. Du kunne også se på alle tre kampe ved EM hvor vi på forskellig vis møder vores tre verdensklassemodstandere helt perfekt rent taktisk og i sidste ende er meget tæt på at gå videre fra puljen. Olsen var i 2006 (fordi Danmark ikke var med) udvalgt af FIFA til arbejdet med den officielle tekniske og taktiske rapport og han får jævnligt tilbud fra europæiske storklubber. Olsen har mange fejl, blandt andet hans mandskabsbehandling. Jeg savner at Olsen er mere involveret i det daglige arbejde i dansk fodbold og arbejder mere langsigtet med forskellige spillere på og omkring landsholdet, så vi kunne udvikle endnu bedre landsholdsspillere. Men rent taktisk kan der ikke være tvivl om at vi har en endog meget stærk landstræner.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Landsholdet

Indlæg af Danni » 5. jun 2013, 23:06

Jeg er kommet hjem fra stadion. En kort evaluering: Christian Eriksen er fremragende. Braithwaite, som jo har fået en del kritik, eller Morten Olsen har for hans udtagelse, synes jeg gjorde det udmærket. Lidt op og ned. Cornelius var god. Bjelland meget sikker. Kusk fik debut i slutningen af kampen, uden at gøre det store væsen af sig. Han lavede heller ingen fejl. Mest af alt, synes jeg det er meget bemærkelsesværdigt at vi bliver meget farligere, da vi de sidste 15-20 min. spiller meget mere direkte og derigennem også vender 0-1 til 2-1. Der viser vi, at Danmark har bedre spillere end Georgien, hvilket jeg ikke synes kommer for alvor til syne, når der bliver spillet for meget på tværs.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af NIN » 8. jun 2013, 15:03

Så kom sandheden frem. Lars Berendt afslører, at det er superslowmotion genvisninger, interview med trænere før og efter kampen der er skyld i at så få mennesker gider at indløse billet og se landsholdet i levende live. Technology is a bitch.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Elscorpio » 9. jun 2013, 01:52

Håber så meget på Olsen får sparket når vi nu ikke kommer med til VM næste år og Olsen igen skal bortforklare sit holds manglende succes.


Det er håbløst at blive ved med at udtage spillere der ikke spiller fast i deres klub i udlandet og blive ved med at holde fast i Brøndby og FCK spillere (Makienok fremfor Helenius og Rommedahl der er i sin karrieres efterår).

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Landsholdet

Indlæg af Danni » 10. jun 2013, 21:48

Elscorpio skrev:Håber så meget på Olsen får sparket når vi nu ikke kommer med til VM næste år og Olsen igen skal bortforklare sit holds manglende succes.


Det er håbløst at blive ved med at udtage spillere der ikke spiller fast i deres klub i udlandet og blive ved med at holde fast i Brøndby og FCK spillere (Makienok fremfor Helenius og Rommedahl der er i sin karrieres efterår).
Bortforklare manglende succes... Det har jeg efterhånden hørt så mange gange. Ofte unuanceret og ikke særlig sagligt. Jeg vil gerne forsøge at give en saglig begrundelse for, jeg synes det modsatte:

Man må gå ud fra, der er en stor lighed mellem et folks indbyggertal og dets muligheder for succes. Ligeledes er der nok også en sammenhæng i forhold til rigdom/fattigdom. Hvis man nu f.eks tager landende i EU, hvor man må gå ud fra at de fleste, har en nogenlunde levestandard, så ser befolkningstallene således ud: http://udviklingstal.um.dk/da/lande-og- ... efolkning/" onclick="window.open(this.href);return false;
Danmarks befolkningstal er det 17. højeste ud af de 27. Siden Morten Olsen blev landstræner i 2000 har han været træner under 3 EM-kval'er og 3 VM-kval'er. Vi har misset en af hver. Altså 4 slutrunder af 6 er vi kvalificeret til. På antal slutrunder placere Danmark sig på en delt 9.plads sammen med Polen(den ene kvalificeret som vært), Grækenland og Tjekkiet. Ingen lande i EU med et mindre befolkningstal end Danmark har nået flere slutrunder end Danmark. Vi er kun overgået af Tyskland, Frankrig, England, Italien, Spanien, Holland, Portugal og Sverige.
Hvis vi tager de 6 lande i EU, der er tættest på vores indbyggertal (Østrig 8,3 mil., Bulgarien 7,6 mil., Slovakiet 5,4 mil., Finland 5,3 mil., Irland 4,4 mil., Litauen 3,3 mil.), så har de tilsammen opnået 4 slutrunder. Nu er Norge ikke med i EU, men dem kan vi da godt tage med, 5 mil. indbyggere, 0 slutrunder i perioden.
For det hele skal være fair skal man vel også se på styrken af de forskellige landes liga. Danmarks højeste placering på UEFA's rangliste i perioden er en 12.plads. Jeg kan ikke huske, hvad det den ringeste placering er, men jeg tror ikke, jeg er helt urimelig, hvis jeg siger, vi i Olsen's periode har flakket mellem denne 12. plads og ned omkring 18-20 stykker. Superligaens styrke er altså omtrent et billede af Danmarks befolkningstal i forhold til resten af europa. Olsen skulle derfor ikke have bedre arbejdsbetingelser af den grund.

Jeg kan simpelthen ikke se, at hans resultater skulle være så ringe, som jeg tit høre folk klandre dem for at være. Vi kan jo ikke måle os med Tyskland, ligeså vel som AaB, FCK eller OB ikke kan måle sig med Bayern.

At man så ikke kan lide ham som person eller hans spillestil er så noget helt andet. Jeg er også ved at korse mig, når bolden bliver trillet på tværs og bagud, når vi skal jagte et mål!

Det kunne være spændende, hvis nogle vil komme nogen modargumenter.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Landsholdet

Indlæg af Brodernumsi » 10. jun 2013, 23:36

Danni skrev:
Elscorpio skrev:Håber så meget på Olsen får sparket når vi nu ikke kommer med til VM næste år og Olsen igen skal bortforklare sit holds manglende succes.


Det er håbløst at blive ved med at udtage spillere der ikke spiller fast i deres klub i udlandet og blive ved med at holde fast i Brøndby og FCK spillere (Makienok fremfor Helenius og Rommedahl der er i sin karrieres efterår).
Bortforklare manglende succes... Det har jeg efterhånden hørt så mange gange. Ofte unuanceret og ikke særlig sagligt. Jeg vil gerne forsøge at give en saglig begrundelse for, jeg synes det modsatte:

Man må gå ud fra, der er en stor lighed mellem et folks indbyggertal og dets muligheder for succes. Ligeledes er der nok også en sammenhæng i forhold til rigdom/fattigdom. Hvis man nu f.eks tager landende i EU, hvor man må gå ud fra at de fleste, har en nogenlunde levestandard, så ser befolkningstallene således ud: http://udviklingstal.um.dk/da/lande-og- ... efolkning/" onclick="window.open(this.href);return false;
Danmarks befolkningstal er det 17. højeste ud af de 27. Siden Morten Olsen blev landstræner i 2000 har han været træner under 3 EM-kval'er og 3 VM-kval'er. Vi har misset en af hver. Altså 4 slutrunder af 6 er vi kvalificeret til. På antal slutrunder placere Danmark sig på en delt 9.plads sammen med Polen(den ene kvalificeret som vært), Grækenland og Tjekkiet. Ingen lande i EU med et mindre befolkningstal end Danmark har nået flere slutrunder end Danmark. Vi er kun overgået af Tyskland, Frankrig, England, Italien, Spanien, Holland, Portugal og Sverige.
Hvis vi tager de 6 lande i EU, der er tættest på vores indbyggertal (Østrig 8,3 mil., Bulgarien 7,6 mil., Slovakiet 5,4 mil., Finland 5,3 mil., Irland 4,4 mil., Litauen 3,3 mil.), så har de tilsammen opnået 4 slutrunder. Nu er Norge ikke med i EU, men dem kan vi da godt tage med, 5 mil. indbyggere, 0 slutrunder i perioden.
For det hele skal være fair skal man vel også se på styrken af de forskellige landes liga. Danmarks højeste placering på UEFA's rangliste i perioden er en 12.plads. Jeg kan ikke huske, hvad det den ringeste placering er, men jeg tror ikke, jeg er helt urimelig, hvis jeg siger, vi i Olsen's periode har flakket mellem denne 12. plads og ned omkring 18-20 stykker. Superligaens styrke er altså omtrent et billede af Danmarks befolkningstal i forhold til resten af europa. Olsen skulle derfor ikke have bedre arbejdsbetingelser af den grund.

Jeg kan simpelthen ikke se, at hans resultater skulle være så ringe, som jeg tit høre folk klandre dem for at være. Vi kan jo ikke måle os med Tyskland, ligeså vel som AaB, FCK eller OB ikke kan måle sig med Bayern.

At man så ikke kan lide ham som person eller hans spillestil er så noget helt andet. Jeg er også ved at korse mig, når bolden bliver trillet på tværs og bagud, når vi skal jagte et mål!

Det kunne være spændende, hvis nogle vil komme nogen modargumenter.
Ingen modargumenter, er helt enig.
Danmark har i Olsens tid fået absolut maximum ud af det spillermateriale vi havde til rådighed. Det har jo ikke været som i 80erne, hvor Sepp havde et hav af spillere der spillede i Europæiske topklubber. Jeg synes også MO er rigid og for meget "jeg-alene-vide" men hans resultater kan man ikke argumentere imod, bortset fra VM i Sydafrika, der lavede han efter min mening mange fejl.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar