Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Landsholdet

Indlæg af astonvilla » 28. maj 2014, 22:32

Provst i Brovst skrev:
astonvilla skrev:Seriøst. Jeg er ikke lige i nærheden af et tv - hvad melder de? Hvad skete der i situationen?

Nej for pokker det er træls.
I en løbeduel faldt Ahlmanns ben af og ramte ham i øjet. Nu skal han også have glasøje.
Lyder til Kaalunds sommerferie er inddraget.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Landsholdet

Indlæg af Konsulenten » 28. maj 2014, 23:01

Sebastian Stanbury ‏@SebStanbury
Hamrén afrunder sit pressemøde: "Til de danske journalister vil jeg sige: AaB - dubbelmästare." Efterfulgt af stort smil og tomler i vejret.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4470
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Landsholdet

Indlæg af le Cid » 29. maj 2014, 00:28

Så så man lige BT's "ekspert" vurdere Ahlman til at være blandt Danmarks dårligste i aften????
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Landsholdet

Indlæg af alithebeast » 29. maj 2014, 02:02

le Cid skrev:Så så man lige BT's "ekspert" vurdere Ahlman til at være blandt Danmarks dårligste i aften????
Jeg synes som sådan ikke der er noget galt i vurderingen af ham, men resten af holdet er godt nok bedømt lige flot nok. Holdet spiller bovlamt, når ikke lige Eriksen laver et eller andet fantastisk.

Flemming Toft roser, Gud hjælpe mig, MO for at spille med mange små tekniske spillere! Hvad fanden betyder det, når der kun er en mand, der må have lov at gå i feltet? Og hvorfor helvede bruger man så ikke en rigtig angriber, når man nu kun skal spille med en angriber? Få nu for helvede fyldt 4-5 mand i boksen og hiv begge backs med i angreb på samme tid, især indtil Zlatan gik ud, var der ikke behov for at stå med mere end to mand bagved, når vi selv havde bolden.

Morten Olsen har kæftet op om, at landsholdet muligvis skal spille 4-4-2, og holdet skaber langt langt flere store chancer i de 45 minutter de fik lov at spille i 4-4-2, end de har gjort de sidste 5 år i træk. Efter dette vellykkede eksperiment vælger Olsen så at gå tilbage i en meget moderne 4-6-0 formation, hvor bevægeligheden er lille, og der ikke bliver skabt en skid.
Hader København!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Landsholdet

Indlæg af Ham der Emil » 29. maj 2014, 02:20

Var planen ikke at Thomsen skulle have været med i dag?
Og hvorfor fanden bliver MO ved med at bruge Kvist i stedet for Würtz, det er mig godt nok en gåde!
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13696
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdet

Indlæg af Funky » 29. maj 2014, 18:52

Konsulenten skrev:Sebastian Stanbury ‏@SebStanbury
Hamrén afrunder sit pressemøde: "Til de danske journalister vil jeg sige: AaB - dubbelmästare." Efterfulgt af stort smil og tomler i vejret.
Smukke Erik er klasse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7866
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Landsholdet

Indlæg af Forza » 30. maj 2014, 11:54

Konsulenten skrev:Sebastian Stanbury ‏@SebStanbury
Hamrén afrunder sit pressemøde: "Til de danske journalister vil jeg sige: AaB - dubbelmästare." Efterfulgt af stort smil og tomler i vejret.
Hold kæft jeg elsker den mand!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Landsholdet

Indlæg af FlæskeFrank » 1. aug 2014, 11:32

De i mine ører konsekvente meget mærkelige udtalelser, som Morten Olsen kommer med om AaB. Jeg kan altså ikke forlige mig med, at han roser AaB. Selvfølgelig dejligt, men ikke noget vi har været forvænt med i hans regeringsperiode. Og nu er manden jo ikke kendt for billig smiger, så han må oprigtig mene det.

Det bringer mig frem til, er Morten Olsen ved at køre Kent i stilling som landstræner ? Han har et stort ord i DBU og det ligner mere og mere en tendens med hans ros end "fanget på det forkerte ben"-agtig.

Michael Laudrup er selvfølgelig DBUs førstekandidat, men hans seneste trænervalg tyder vel ikke helt i den retning - behovet for anerkendelse er nok begrænset for ham, som en landstrænerstilling kunne give. Kasper Hjulmand er også et godt bud, men Kent er måske på vej op på 2.-3. pladsen.

Man kan jo også sige, at landstræner 1. januar 2016 eller 1. juli 2016 afhængig af EM-kvalifikation vel passer rimelig godt ind i Kents kalender - kontraktudløb 1. juli 2015, hvis der forlænges 1 år, så har Kent været i AaB i 5-6 år(okt. '10) og kan med rimelig sige, at han vil prøve noget nyt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Landsholdet

Indlæg af Halil » 1. aug 2014, 11:48

FlæskeFrank skrev:De i mine ører konsekvente meget mærkelige udtalelser, som Morten Olsen kommer med om AaB. Jeg kan altså ikke forlige mig med, at han roser AaB. Selvfølgelig dejligt, men ikke noget vi har været forvænt med i hans regeringsperiode. Og nu er manden jo ikke kendt for billig smiger, så han må oprigtig mene det.

Det bringer mig frem til, er Morten Olsen ved at køre Kent i stilling som landstræner ? Han har et stort ord i DBU og det ligner mere og mere en tendens med hans ros end "fanget på det forkerte ben"-agtig.

Michael Laudrup er selvfølgelig DBUs førstekandidat, men hans seneste trænervalg tyder vel ikke helt i den retning - behovet for anerkendelse er nok begrænset for ham, som en landstrænerstilling kunne give. Kasper Hjulmand er også et godt bud, men Kent er måske på vej op på 2.-3. pladsen.

Man kan jo også sige, at landstræner 1. januar 2016 eller 1. juli 2016 afhængig af EM-kvalifikation vel passer rimelig godt ind i Kents kalender - kontraktudløb 1. juli 2015, hvis der forlænges 1 år, så har Kent været i AaB i 5-6 år(okt. '10) og kan med rimelig sige, at han vil prøve noget nyt.
Laudrup bliver den næste landstræner.

Det har stået skrevet i stjernerne i 1000 år og DBU vil formentlig strække sig en del for endeligt at få den superkransekagefigur som Laudrup er. Samtidigt tror jeg Laudrup vil være meget godt tilfreds med at komme tilbage i smørhullet i DBU.

Positivt er det dog med Mös positive tilkendegivelser. Han har nemlig helt ret. Jeg vil dog ikke tillægge det nogen stor betydning i forhold til at køre Kent ind som landstræner. MÖ ævler jo efterhånden om alt, hvad der foregår i dansk fobol.
Uden Synd Ingen Frelse

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Landsholdet

Indlæg af Danni » 1. aug 2014, 12:32

Jeg tror heller ikke der ligger noget bag Morten Olsen's udtalelser, andet end, at han helt oprigtigt synes AaB spiller godt og seværdigt med nogle unge gutter, der på sigt kan gavne landsholdet. At han ikke ligefrem har rost AaB i lignende grad før synes jeg kun er naturligt. Det er jo heller ikke hvert år, vi har et hold, som sprudler som det vi har nu. Jeg kan heller ikke se, Morten Olsen konsekvent gennem hans tid har haft noget imod hverken AaB eller de jyske klubber generelt, som han jo somme tider har været klandret for. De sidste 10 år har det jo ikke ligefrem vrimlet med danske landsholdsaktuelle spillere i AaB, som samtidig har passet ind i landsholdets filosofi. Det har vi så i pæn grad nu og det skal vi da i den grad glæde os over.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4470
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Landsholdet

Indlæg af le Cid » 26. aug 2014, 13:23

Tillykke med landsholdsudtagelsen til Nicolai Larsen! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Landsholdet

Indlæg af OlleBruun » 26. aug 2014, 13:25

le Cid skrev:Tillykke med landsholdsudtagelsen til Nicolai Larsen! :)
Og Würtz :thumbsup:

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Landsholdet

Indlæg af OlleBruun » 26. aug 2014, 13:26

Her er hele truppen:

Nicolai Larsen, AaB
Stephan Andersen, FC København
Kasper Schmeichel, Leicester

Daniel Agger, Liverpool
Andreas Bjelland, Twente
Simon Kjær, Lille
Kian Hansen, Nantes
Peter Ankersen, RB Salzburg
Nicolai Boilesen, Ajax
Jonas Knudsen, Esbjerg
Daniel Wass, Evian

Jakob Poulsen, FC Midtjylland
Kasper Kusk, Twente
Leon Andreasen, Hannover
Rasmus Würtz, AaB
William Kvist, Stuttgart
Christian Eriksen, Tottenham
Michael Krohn-Dehli, Celta Vigo
Thomas Kahlenberg, Brøndby
Lasse Schøne, Ajax
Pierre-Emile Højbjerg, Bayern München

Martin Braithwaite, Toulouse

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Landsholdet

Indlæg af AaB - Ølstykke » 26. aug 2014, 13:28

og Rasmus Würtz :danmarkfan:

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Landsholdet

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. aug 2014, 13:32

Håber at det kan give de to et lille boost til iaften :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Landsholdet

Indlæg af Brodernumsi » 26. aug 2014, 13:40

le Cid skrev:Tillykke med landsholdsudtagelsen til Nicolai Larsen! :)
Blev så glad da jeg så det, et er helt igennem fortjent. :danmarkfan:
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Landsholdet

Indlæg af Rams » 26. aug 2014, 13:41

Det ser godt nok tyndt ud oppe foran. Det bliver nok samme opstilling som mod Sverige med Braithwaite på toppen. Men landet fattes angribere i en grad, der kan sende både AK og Schwartz på landsholdet med mindre den Gamle æder sine ord og udtager Bendtner
In verbis simus faciles

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af white splash » 26. aug 2014, 13:55

Rams skrev:Det ser godt nok tyndt ud oppe foran. Det bliver nok samme opstilling som mod Sverige med Braithwaite på toppen. Men landet fattes angribere i en grad, der kan sende både AK og Schwartz på landsholdet med mindre den Gamle æder sine ord og udtager Bendtner
Resterende angribere bliver udtaget senere på ugen. Så Det er nok AK, Helenius og Blisanden der er til eksamen her...
1 2 3 Jimmy er en mur!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Landsholdet

Indlæg af Eksil » 26. aug 2014, 14:13

white splash skrev:
Rams skrev:Det ser godt nok tyndt ud oppe foran. Det bliver nok samme opstilling som mod Sverige med Braithwaite på toppen. Men landet fattes angribere i en grad, der kan sende både AK og Schwartz på landsholdet med mindre den Gamle æder sine ord og udtager Bendtner
Resterende angribere bliver udtaget senere på ugen. Så Det er nok AK, Helenius og Blisanden der er til eksamen her...
Glem blisanden, men hvorfor er viben ikke med?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Landsholdet

Indlæg af limey » 26. aug 2014, 14:15

white splash skrev:
Rams skrev:Det ser godt nok tyndt ud oppe foran. Det bliver nok samme opstilling som mod Sverige med Braithwaite på toppen. Men landet fattes angribere i en grad, der kan sende både AK og Schwartz på landsholdet med mindre den Gamle æder sine ord og udtager Bendtner
Resterende angribere bliver udtaget senere på ugen. Så Det er nok AK, Helenius og Blisanden der er til eksamen her...
Tror du Helenius er på Morten Olsens blok? Det ville overraske mig meget.

Besvar