Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. okt 2015, 20:21

jonas386 skrev:Hvad har et navn som Blind opnået? Udover ikke at kvalificere sig til det nemmeste EM i historien? Laudrup har jo heller ikke præsteret siden Brøndby tiden.

Derudover er det ikke fordi jeg håber på Riddersholm, langt fra da, men når man ser på feltet af danske kandidater, så er det jo heller ikke fordi alternativerne er videre tillokkende. Jeg håber det bliver et navn der ikke har været nævnt endnu, jeg har bare forberedt mig på worst-case scenario :P
men jeg håber godt nok at DBU er i stand til at sætte nogle kriterier op for hvad en træner skal have bedrevet for at være et emne, som kan udelukke en mand der kun har trænet et enkelt klubhold, og aldrig skabt et eneste resultat mod udenlandske hold
Hvilket jo også, stortset, diskvalificerer alle de andre danske navne der har været vendt som emner, og DBU har allerede sagt man foretrækker en dansk landstræner.
Blind? Aner det ikke, men han er tilgængelig og et navn som kunne være muligt, de tre navne var sådan set bare lige hurtige bud på hollandske trænere som kunne være interesserede og ikke kræve Van Gaal lønninger.

Jeg synes iøvrigt ikke man skal undervurdere den erfaring tidligere topspillere har med videre i deres trænerkarrierer, og man skal heller ikke undervurdere hvilke signalværdier der kunne ligge i at ansætte en "stjerne" fremfor Hjulmand eller Glen. Jeg tror nu ikke rigtigt på at man kan genskabe den folkeeje-stemning som landsholdet var omgærdet af i 80erne og 90erne, så skal man i hvert fald have alle kampe tilbage i public service regi. Jeg tror det tog ER kørt hvor gode resultater er nok, så skulle det være resultater så gode at det ikke er realistisk.

Men det er en anden snak... Jeg tror bestemt det bliver Laudrup, hvilket jeg også synes alt tyder på, men jeg håber egentlig på en udlænding.

Dog må jeg også sige at det ikke betyder voldsomt meget for mig hvad landsholdet render og laver længere, men det er vel efterhånden en generel tendens.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Landsholdet

Indlæg af le Cid » 17. okt 2015, 23:49

Laudrup er og bliver det naturlige valg. Det har været skrevet i stjernerne siden han var assistent. Et eller andet sted er det vel også fair nok - han har omtrent samme erfaring som Olsen havde, da han trådte til - og Laudrup er vel det største navn man kan få for menneskepenge?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Landsholdet

Indlæg af Eksil » 18. okt 2015, 10:25

le Cid skrev:Laudrup er og bliver det naturlige valg. Det har været skrevet i stjernerne siden han var assistent. Et eller andet sted er det vel også fair nok - han har omtrent samme erfaring som Olsen havde, da han trådte til - og Laudrup er vel det største navn man kan få for menneskepenge?
På nær Brøndby har manden raget uklar med ledelsen i alle klubber han har været i. Jeg kan ikke se ham forblive venner med det nye DBU, som har ret kort lunte (bla. snakkede de trænerfyring dagen før en kamp).

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Landsholdet

Indlæg af frederikshavneren » 18. okt 2015, 10:50

Spanky skrev:
jonas386 skrev:
Elscorpio skrev:Bliver spændende at se hvem DBU vælger som næste landstræner.

Håber det bliver en udlænding, tysker eller svensker, man kunne håbe på Erik Hamrén.
Det bliver Glen Riddersholm. Bl.a. derfor han har takket nej til EfB og GF'.
Hvad bygger du det på? Tvivler på der vil være den fornødne respekt fra spillerne, hvis det ender med Glen. Skræmmende nok er jeg pænt ligeglad med hvem der bliver landstræner.
Hvis han ønsker at blive landstræner så bliver det Laudrup.

Hamrén er udelukket. Han passer ikke til DBUs profil, derudover har han bestemt ikke imponeret som svensk landstræner. Hamrén er meget udskældt og er under et stort pres. Hvis Sverige fejler i play off så anser de svenske medier det som en selvfølge at han bliver fyret.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Landsholdet

Indlæg af frederikshavneren » 18. okt 2015, 11:18

Play off lodtrækning om fem minutter. Ungarn, Bosnien og Sverige er hold som vi klart skal kunne slå. Den stærkeste modstander som det gælder om at undgå er Ukraine, men selv ukrainerne bør det danske landshold kunne slå ud.

Håber at Danmark trækker Sverige.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Landsholdet

Indlæg af frederikshavneren » 18. okt 2015, 11:36

Det blev Sverige!
Første kamp på Friends Arena

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Landsholdet

Indlæg af SimonJ » 18. okt 2015, 12:21

Vides det hvornår kampene fastlægges?

Der er arrangement på Friends Arena i Stockholm den weekend, så mon ikke det bliver Gøteborg.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af NIN » 18. okt 2015, 13:05

frederikshavneren skrev:Play off lodtrækning om fem minutter. Ungarn, Bosnien og Sverige er hold som vi klart skal kunne slå. Den stærkeste modstander som det gælder om at undgå er Ukraine, men selv ukrainerne bør det danske landshold kunne slå ud.

Håber at Danmark trækker Sverige.
Fantastisk. Så er jo videre til EM.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Landsholdet

Indlæg af frederikshavneren » 18. okt 2015, 13:21

SimonJ skrev:Vides det hvornår kampene fastlægges?

Der er arrangement på Friends Arena i Stockholm den weekend, så mon ikke det bliver Gøteborg.
14. november i Stockholm
17. november i Parken

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Landsholdet

Indlæg af SimonJ » 18. okt 2015, 14:53

frederikshavneren skrev:
SimonJ skrev:Vides det hvornår kampene fastlægges?

Der er arrangement på Friends Arena i Stockholm den weekend, så mon ikke det bliver Gøteborg.
14. november i Stockholm
17. november i Parken
Kan også se at eventet er d. 7. Men afsted til Stockholm!

Gamen

Re: Landsholdet

Indlæg af Gamen » 18. okt 2015, 15:54

SimonJ skrev:
frederikshavneren skrev:
SimonJ skrev:Vides det hvornår kampene fastlægges?

Der er arrangement på Friends Arena i Stockholm den weekend, så mon ikke det bliver Gøteborg.
14. november i Stockholm
17. november i Parken
Kan også se at eventet er d. 7. Men afsted til Stockholm!
Der er Monster Truck arrangement på Friends Arena ugen inden. Arrangørerne lover at banen bliver fin, men det nægter jeg at tro på.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Landsholdet

Indlæg af Danni » 21. okt 2015, 17:33

frederikshavneren skrev:Play off lodtrækning om fem minutter. Ungarn, Bosnien og Sverige er hold som vi klart skal kunne slå. Den stærkeste modstander som det gælder om at undgå er Ukraine, men selv ukrainerne bør det danske landshold kunne slå ud.

Håber at Danmark trækker Sverige.
Det forstår jeg ikke. Hvorfor skal Danmark kunne slå disse hold klart? Vores spillere er da ikke klart bedre end deres. Yarmolenko, Edin Dzeko, Zlatan, Miralem Pjanic, Vedad Ibisevic, Asmir Begovic, Sebastian Larsson. Er vores spillere klart bedre end dem, eller er det fordi vores træner er klart bedre eller hvordan?
Længe leve arbejderklassen!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Landsholdet

Indlæg af Eksil » 21. okt 2015, 18:24

Danni skrev:
frederikshavneren skrev:Play off lodtrækning om fem minutter. Ungarn, Bosnien og Sverige er hold som vi klart skal kunne slå. Den stærkeste modstander som det gælder om at undgå er Ukraine, men selv ukrainerne bør det danske landshold kunne slå ud.

Håber at Danmark trækker Sverige.
Det forstår jeg ikke. Hvorfor skal Danmark kunne slå disse hold klart? Vores spillere er da ikke klart bedre end deres. Yarmolenko, Edin Dzeko, Zlatan, Miralem Pjanic, Vedad Ibisevic, Asmir Begovic, Sebastian Larsson. Er vores spillere klart bedre end dem, eller er det fordi vores træner er klart bedre eller hvordan?
Smukke Erik > Kedelige Morten

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Sanchez94 » 2. nov 2015, 14:27

Med tanke på at landsholdet har så store problemer med at lave chancer og score mål, så er det mig lidt en gåde, at MO ikke udtager en brandvarm Thomsen! han assistere i superligaen efter behov og ønske..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Landsholdet

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2015, 14:36

Sanchez94 skrev:Med tanke på at landsholdet har så store problemer med at lave chancer og score mål, så er det mig lidt en gåde, at MO ikke udtager en brandvarm Thomsen! han assistere i superligaen efter behov og ønske..
Thomsen har været i stå i en meget lang periode, så jeg syntes egentlig det er OK han ikke har været med. Men jeg tvivler på MO overser ham til kvallen efter hvor fantastik han har været de sidste 10 kampe.

Edit: nvm, MO er en idiot
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Landsholdet

Indlæg af astonvilla » 2. nov 2015, 14:39

Sanchez94 skrev:Med tanke på at landsholdet har så store problemer med at lave chancer og score mål, så er det mig lidt en gåde, at MO ikke udtager en brandvarm Thomsen! han assistere i superligaen efter behov og ønske..
Det er helt perfekt.
Thomsen kan få slappet lidt af og får ikke øget fokus på sig (opkøbere). Win-Win.

Jeg hader landsholdsfodbold og al dens væsen - så det kunne lige passe at vi fik Thomsen hjem med en skade.
Bienvenu Bassogog!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Sanchez94 » 2. nov 2015, 14:55

astonvilla skrev:
Sanchez94 skrev:Med tanke på at landsholdet har så store problemer med at lave chancer og score mål, så er det mig lidt en gåde, at MO ikke udtager en brandvarm Thomsen! han assistere i superligaen efter behov og ønske..
Det er helt perfekt.
Thomsen kan få slappet lidt af og får ikke øget fokus på sig (opkøbere). Win-Win.

Jeg hader landsholdsfodbold og al dens væsen - så det kunne lige passe at vi fik Thomsen hjem med en skade.
Det ville da præcis være perfekt at få et øget fokus, eftersom det ville hæve prisen på ham. Lad os være realistiske, Thomsen forlænger ikke med AaB, hvorfor vi skal have så mange kroner ud af ham, som overhovedet muligt!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Landsholdet

Indlæg af astonvilla » 2. nov 2015, 14:56

Sanchez94 skrev:
astonvilla skrev:
Sanchez94 skrev:Med tanke på at landsholdet har så store problemer med at lave chancer og score mål, så er det mig lidt en gåde, at MO ikke udtager en brandvarm Thomsen! han assistere i superligaen efter behov og ønske..
Det er helt perfekt.
Thomsen kan få slappet lidt af og får ikke øget fokus på sig (opkøbere). Win-Win.

Jeg hader landsholdsfodbold og al dens væsen - så det kunne lige passe at vi fik Thomsen hjem med en skade.
Det ville da præcis være perfekt at få et øget fokus, eftersom det ville hæve prisen på ham. Lad os være realistiske, Thomsen forlænger ikke med AaB, hvorfor vi skal have så mange kroner ud af ham, som overhovedet muligt!
Hvis det for Thomsen rigtige tilbud ikke foreligger - så er det vel ikke urealistisk.
Bienvenu Bassogog!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Sanchez94 » 2. nov 2015, 14:58

astonvilla skrev:
Sanchez94 skrev:
astonvilla skrev:
Sanchez94 skrev:Med tanke på at landsholdet har så store problemer med at lave chancer og score mål, så er det mig lidt en gåde, at MO ikke udtager en brandvarm Thomsen! han assistere i superligaen efter behov og ønske..
Det er helt perfekt.
Thomsen kan få slappet lidt af og får ikke øget fokus på sig (opkøbere). Win-Win.

Jeg hader landsholdsfodbold og al dens væsen - så det kunne lige passe at vi fik Thomsen hjem med en skade.
Det ville da præcis være perfekt at få et øget fokus, eftersom det ville hæve prisen på ham. Lad os være realistiske, Thomsen forlænger ikke med AaB, hvorfor vi skal have så mange kroner ud af ham, som overhovedet muligt!
Hvis det for Thomsen rigtige tilbud ikke foreligger - så er det vel ikke urealistisk.
Jeg ser det som meget urealistisk, der kommer hollandske, belgiske og franske klubber til at stå i kø for ham.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Landsholdet

Indlæg af Forza » 9. nov 2015, 16:11

Jeg er ligeså lige gået ind i dette forum for at skrive det samme som ovenstående. Indrømmet jeg har farvede briller, men at Würtz og især Thomsen med sin nuværende form slet ikke er landsholdsaktuel kan jeg simpelthen ikke se nogen fornuft i.

Men MO har jo generelt aldrig været den største fan af spillere i den rød/hvide stribede trøje.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar