Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
seamann

Re: Landsholdet

Indlæg af seamann » 5. sep 2018, 16:32

Pastorius skrev:
5. sep 2018, 16:22
seamann skrev:
5. sep 2018, 16:18
Øj hvor jeg håber DBU og DIF står fast denne gang.
Det tror jeg de gør - og jeg tror det bliver grimt.
So be it.

En forening båret af frivillige kan ikke stå model til den opførsel Øland og co. ligger for dagen.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Landsholdet

Indlæg af Frygah » 5. sep 2018, 18:46

seamann skrev:
5. sep 2018, 16:32
Pastorius skrev:
5. sep 2018, 16:22
seamann skrev:
5. sep 2018, 16:18
Øj hvor jeg håber DBU og DIF står fast denne gang.
Det tror jeg de gør - og jeg tror det bliver grimt.
So be it.

En forening båret af frivillige kan ikke stå model til den opførsel Øland og co. ligger for dagen.
Jeg er 100% med på den her. Sæt hårdt mod hårdt, og så må det ende som det ender.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Landsholdet

Indlæg af sulakvelidze » 5. sep 2018, 19:54

Jeg er også 100 procent bag DBU i forhold til, at de ikke skal acceptere Spillerforeningens krav om, at DBU er arbejdsgiver. Det er klubberne, og det vil medføre totalt kaos, hvis fodboldforbundet også bliver det.

Jeg er til gengæld på spillernes side i påstanden om, at de skal have lov til at tjene på private sponsorater - så længe det ikke foregår med en DBU-trøje eller i landsholdsregi. Det fungerer i andre lande og burde også kunne fungere i Danmark.

Det er, som jeg har kunnet læse mig til det, to af de store stridspunkter mellem parterne, og set som helhed synes jeg ikke, det er entydigt, hvem der er skurk, og hvem der er helt.

Eller jo... Begge parter er skurke og ansvarlige for denne komplet skandaløse situation. Der bør derfor rulle hoveder på begge sider for dette uhørte vanvid. Det er åbenlyst, at skandalen skyldes voksne menneskers manglende formåen og barnlige stædighed. Om det så skyldes gammelt nag eller noget andet, er ligegyldigt. Skaden er sket, og de ansvarlige bør tage deres afsked eller blive gået af deres bestyrelser. Eventuelt også formanden selv. Selv om han er AaB'er kan jeg ikke komme uden om, at Jesper Møller er formand for DBU og ikke har evnet at forhindre denne gigantiske blamage.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 5. sep 2018, 20:12

Men er det ikke kun i deres virke som landsholdspillere, at det er et problem? Altså hvis Eriksen laver en reklame i sit virke som Tottenham spiller for eksempelvis Nike, så er det helt fint, men hvis de smider ham i en rød/hvid trøje der giver associationer til landsholdet, så bliver det mere problematisk?
Det er i hvert fald sådan jeg forstår problemet ift Simon Kjær og Nordicbet.

Jeg er dog helt enig i, at de reklameaftaler de har som klubspillere, eller som private modeller må være deres egen forretning.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Landsholdet

Indlæg af sulakvelidze » 5. sep 2018, 20:26

jonas386 skrev:
5. sep 2018, 20:12
Men er det ikke kun i deres virke som landsholdspillere, at det er et problem? Altså hvis Eriksen laver en reklame i sit virke som Tottenham spiller for eksempelvis Nike, så er det helt fint, men hvis de smider ham i en rød/hvid trøje der giver associationer til landsholdet, så bliver det mere problematisk?
Det er i hvert fald sådan jeg forstår problemet ift Simon Kjær og Nordicbet.

Jeg er dog helt enig i, at de reklameaftaler de har som klubspillere, eller som private modeller må være deres egen forretning.
Sådan har jeg også forstået det, men kunne så læse et sted, at DBU er røget i flæsket på en Simon Kjær-sponsor, og at de tidligere har forsøgt at fyre Daniel Agger for at reklamere for en konkurrent til en DBU-sponsor.

Jeg har ikke orket at sætte mig ind i detaljerne, og parterne holder jo så åbenbart også nogle af stridspunkterne hemmelige. På bundlinjen står bare, at det aldrig burde være kommet så vidt, og at voksne mennesker har ladet det ske. Det burde koste dem jobbet eller deres position.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 5. sep 2018, 20:27

sulakvelidze skrev:
5. sep 2018, 19:54
Jeg er også 100 procent bag DBU i forhold til, at de ikke skal acceptere Spillerforeningens krav om, at DBU er arbejdsgiver. Det er klubberne, og det vil medføre totalt kaos, hvis fodboldforbundet også bliver det.

Jeg er til gengæld på spillernes side i påstanden om, at de skal have lov til at tjene på private sponsorater - så længe det ikke foregår med en DBU-trøje eller i landsholdsregi. Det fungerer i andre lande og burde også kunne fungere i Danmark.

Det er, som jeg har kunnet læse mig til det, to af de store stridspunkter mellem parterne, og set som helhed synes jeg ikke, det er entydigt, hvem der er skurk, og hvem der er helt.

Eller jo... Begge parter er skurke og ansvarlige for denne komplet skandaløse situation. Der bør derfor rulle hoveder på begge sider for dette uhørte vanvid. Det er åbenlyst, at skandalen skyldes voksne menneskers manglende formåen og barnlige stædighed. Om det så skyldes gammelt nag eller noget andet, er ligegyldigt. Skaden er sket, og de ansvarlige bør tage deres afsked eller blive gået af deres bestyrelser. Eventuelt også formanden selv. Selv om han er AaB'er kan jeg ikke komme uden om, at Jesper Møller er formand for DBU og ikke har evnet at forhindre denne gigantiske blamage.
Stridspunktet omkring spillernes private sponsorater går på om det skal være en kollektiv aftale på forhånd (spillerforeningen) eller skal aftales individuelt (DBU). Det sidste fungerer fint andre steder. Man skal huske på at det oftest kun er aktuelt for de allerbedste spillere, der som regel står stærkt i en forhandlingssituation.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Landsholdet

Indlæg af Klaus » 5. sep 2018, 20:56

ekni99 skrev:
5. sep 2018, 15:19
Klaus skrev:
4. sep 2018, 22:34

Helt enig. Øland har ofte forsøgt sig med den taktik. Det var i sin tid ved at koste os en Champions League kamp.....
Hvem var det der opsagde overenskomsten dengang?

Og var der ikke også noget med et brev, der blev sendt for sent, fordi man ikke lige havde gennemskuet at spillerforeningen var lukket dagen efter Kristi Himmelfartsag.

At den CL-kamp kom i fare kan klubben kun takke sig selv for - det var ikke Ølands skyld.
Jeg tænker på første gang i 2004. https://www.tipsbladet.dk/artikel/2004-strejke

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Landsholdet

Indlæg af doukas » 5. sep 2018, 21:39

Når man læser om forholdene i andre lande, så er det påfaldende få landshold, der forhandler vilkår igennem en spillerforening.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Landsholdet

Indlæg af ekni99 » 5. sep 2018, 22:50

Klaus skrev:
5. sep 2018, 20:56
ekni99 skrev:
5. sep 2018, 15:19
Klaus skrev:
4. sep 2018, 22:34

Helt enig. Øland har ofte forsøgt sig med den taktik. Det var i sin tid ved at koste os en Champions League kamp.....
Hvem var det der opsagde overenskomsten dengang?

Og var der ikke også noget med et brev, der blev sendt for sent, fordi man ikke lige havde gennemskuet at spillerforeningen var lukket dagen efter Kristi Himmelfartsag.

At den CL-kamp kom i fare kan klubben kun takke sig selv for - det var ikke Ølands skyld.
Jeg tænker på første gang i 2004. https://www.tipsbladet.dk/artikel/2004-strejke
Ok, den havde jeg glemt. Det var vel EL og ikke CL i 2004.

seamann

Re: Landsholdet

Indlæg af seamann » 5. sep 2018, 23:18


Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Landsholdet

Indlæg af doukas » 6. sep 2018, 08:10

Hvis man hylder spillerne på vikarlandsholdet i går, er man ramt af jantelov ifølge en 2. divisionsspiller og ekspert hos Mediano.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Landsholdet

Indlæg af Buzz Killington » 6. sep 2018, 08:53

doukas skrev:
6. sep 2018, 08:10
Hvis man hylder spillerne på vikarlandsholdet i går, er man ramt af jantelov ifølge en 2. divisionsspiller og ekspert hos Mediano.
Man skal godt nok være fagforeningsfetichist af en helt absurd grad hvis man ikke kan se at lige præcis denne situation er i komplet modstrid med hvad de oprindelige arbejdsrettighedsforkæmpere stod for. Det gør lige præcis en kæmpe forskel at det netop er velhavende sportsudøvere der står på den anden side overfor en organisation der er sat i verden for at tilgodese de brede sportslige interesser.

...Jamil er også en idiot i det hele taget.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Landsholdet

Indlæg af Frygah » 6. sep 2018, 08:57

doukas skrev:
6. sep 2018, 08:10
Hvis man hylder spillerne på vikarlandsholdet i går, er man ramt af jantelov ifølge en 2. divisionsspiller og ekspert hos Mediano.
Hvilket også får flere til at more sig på hans bekostning, bl.a. vores egen AaB-fan Brian Thuesen :)

Men ja, jeg synes ikke jeg har set meget loyalitet fra vores danske landsholdsspillere under andre branchers konflikter, som den ægte fagforening de jo er.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Landsholdet

Indlæg af Eksil » 6. sep 2018, 09:51

Janteloven er nødargumentet for folk der ikke har bedre at komme med. Det er en røvsyg konflikt om småting som er blæst ud af proportioner, fordi spillerforeningen og DBU ikke magter at samarbejde. Hvem der har mest skyld skal man vidst være i rummet for at vide.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Landsholdet

Indlæg af Nitten » 6. sep 2018, 10:02

seamann skrev:
5. sep 2018, 23:18
Fantastisk artikel.

https://www.bt.dk/haandbold/haandboldik ... -pludselig
Den sidder lige i øjet. :thumbsup:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Landsholdet

Indlæg af Jakobsen » 6. sep 2018, 10:43

Jeg synes egentlig bare DBU skal stå fast. Spillerforeningen (Læs Mads Øland) er gået for vidt så mange gange og hans stil er på ingen måde fordrende for dansk fodbold. Det er ikke kønt, men det er smart af DBU at have fjernet truslen om ikke at kunne stille hold. Den der stil med at gå all-in på hver eneste juridiske detalje er ikke fordrende for noget som helst og at stå på, at DBU er at anse som arbejdsgiver er at gå alt for vidt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 6. sep 2018, 10:55

Jakobsen skrev:
6. sep 2018, 10:43
Jeg synes egentlig bare DBU skal stå fast. Spillerforeningen (Læs Mads Øland) er gået for vidt så mange gange og hans stil er på ingen måde fordrende for dansk fodbold. Det er ikke kønt, men det er smart af DBU at have fjernet truslen om ikke at kunne stille hold. Den der stil med at gå all-in på hver eneste juridiske detalje er ikke fordrende for noget som helst og at stå på, at DBU er at anse som arbejdsgiver er at gå alt for vidt.
DBU har ikke råd til at stå fast. Herrelandsholdet er DBU's suverænt største, hvis ikke noget nær den eneste indtægtskilde, der sikrer plus på bundlinjen. Der er jo ingen penge i kvindefodbold, futsal og hvad har vi, så DBU kan ikke leve uden herrelandsholdet. Nu blev denne her ligegyldige træningskamp ofret, men jeg er ganske overbevist om, at der bliver fundet en løsning inden søndag, fordi det er i alle parters interesse.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 6. sep 2018, 11:01

Jakobsen skrev:
6. sep 2018, 10:43
Jeg synes egentlig bare DBU skal stå fast. Spillerforeningen (Læs Mads Øland) er gået for vidt så mange gange og hans stil er på ingen måde fordrende for dansk fodbold. Det er ikke kønt, men det er smart af DBU at have fjernet truslen om ikke at kunne stille hold. Den der stil med at gå all-in på hver eneste juridiske detalje er ikke fordrende for noget som helst og at stå på, at DBU er at anse som arbejdsgiver er at gå alt for vidt.
Helt enig. Sidst de lavede landsholdsaftale endte det jo også med at Spillerforeningen decideret tog røven på DBU ift. kommercielle rettigheder. Det var de i deres gode ret til juridisk, men det er ikke særligt fordrende for godt samarbejde at man går stik imod ånden i en aftale bare fordi DBU ikke havde fået formuleret aftaleteksten ordentligt. Det er helt sikkert en væsentlig ingrediens i denne konflikt at DBU følte sig decideret røvrendt af Spillerforeningen.

Den eneste vej frem er at få lavet en kortsigtet lappe-aftale og så få nogle helt nye forhandlere og ledere på banen. Både Claus Bretton-Meyer og Mads Øland bør være fortid i dansk fodbold. Der må vi som fans og kunder gøre vores stemmer gældende. De har simpelthen ikke været deres ansvar voksent og har forårsaget uoprettelig skade på begge sider af hegnet. Det her er altødelæggende for de landsholdsspillere, der ellers var godt på vej til at blive de nye 80'er-drenge og for DBU medfører det et kolossalt internationalt prestigetab og en tung sportslig deroute. Vi er pivheldige at det her ikke er de første kampe i selve kvalifikationsturneringen.

Alle os der ikke er en direkte del af konflikten - klubberne, de "almindelige" liga-spillere og især os fans - må presse på for at få både Bretton-Meyer og Øland ud af dansk fodbold. Det er virkelig et tilfælde af de få, der ødelægger det for de mange.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Landsholdet

Indlæg af Jakobsen » 6. sep 2018, 11:06

Yankee skrev:
6. sep 2018, 11:01
Jakobsen skrev:
6. sep 2018, 10:43
Jeg synes egentlig bare DBU skal stå fast. Spillerforeningen (Læs Mads Øland) er gået for vidt så mange gange og hans stil er på ingen måde fordrende for dansk fodbold. Det er ikke kønt, men det er smart af DBU at have fjernet truslen om ikke at kunne stille hold. Den der stil med at gå all-in på hver eneste juridiske detalje er ikke fordrende for noget som helst og at stå på, at DBU er at anse som arbejdsgiver er at gå alt for vidt.
Helt enig. Sidst de lavede landsholdsaftale endte det jo også med at Spillerforeningen decideret tog røven på DBU ift. kommercielle rettigheder. Det var de i deres gode ret til juridisk, men det er ikke særligt fordrende for godt samarbejde at man går stik imod ånden i en aftale bare fordi DBU ikke havde fået formuleret aftaleteksten ordentligt. Det er helt sikkert en væsentlig ingrediens i denne konflikt at DBU følte sig decideret røvrendt af Spillerforeningen.

Den eneste vej frem er at få lavet en kortsigtet lappe-aftale og så få nogle helt nye forhandlere og ledere på banen. Både Claus Bretton-Meyer og Mads Øland bør være fortid i dansk fodbold. Der må vi som fans og kunder gøre vores stemmer gældende. De har simpelthen ikke været deres ansvar voksent og har forårsaget uoprettelig skade på begge sider af hegnet. Det her er altødelæggende for de landsholdsspillere, der ellers var godt på vej til at blive de nye 80'er-drenge og for DBU medfører det et kolossalt internationalt prestigetab og en tung sportslig deroute. Vi er pivheldige at det her ikke er de første kampe i selve kvalifikationsturneringen.

Alle os der ikke er en direkte del af konflikten - klubberne, de "almindelige" liga-spillere og især os fans - må presse på for at få både Bretton-Meyer og Øland ud af dansk fodbold. Det er virkelig et tilfælde af de få, der ødelægger det for de mange.
Enig, Bretton har heller ikke just efterladt et kompetent indtryk. Øland var dog også et problem før Bretton så Øland er IMO det største problem.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Landsholdet

Indlæg af Frygah » 6. sep 2018, 11:13

Gnu skrev:
6. sep 2018, 10:55
Jakobsen skrev:
6. sep 2018, 10:43
Jeg synes egentlig bare DBU skal stå fast. Spillerforeningen (Læs Mads Øland) er gået for vidt så mange gange og hans stil er på ingen måde fordrende for dansk fodbold. Det er ikke kønt, men det er smart af DBU at have fjernet truslen om ikke at kunne stille hold. Den der stil med at gå all-in på hver eneste juridiske detalje er ikke fordrende for noget som helst og at stå på, at DBU er at anse som arbejdsgiver er at gå alt for vidt.
DBU har ikke råd til at stå fast. Herrelandsholdet er DBU's suverænt største, hvis ikke noget nær den eneste indtægtskilde, der sikrer plus på bundlinjen. Der er jo ingen penge i kvindefodbold, futsal og hvad har vi, så DBU kan ikke leve uden herrelandsholdet. Nu blev denne her ligegyldige træningskamp ofret, men jeg er ganske overbevist om, at der bliver fundet en løsning inden søndag, fordi det er i alle parters interesse.
som jeg ser det har DBU endnu mindre råd til IKKE at stå fast. Hvis de ikke får kommercielle rettigheder når spillerne er til rådighed, så har DBU slet ingen indtægt, og så er det farvel og tak til landsholdsfodbold. For jeg tror desværre ikke at DBU's sponsorer bare vil nøjes med at have 3 random landsholdsspillere til at reklamere - De vil have Eriksen i front, de vil have Schmeichel alene.

Herrelandsholdet er den eneste indtægt DBU har - Men det er kun hvis sponsorerne er tilfredse, og det lyder det ret klart at det er de ikke.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar