Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Klawn
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 14. jul 2011, 21:40

Re: Landsholdet

Indlæg af Klawn » 31. mar 2021, 22:07

Mæhle er et bæst. 0-2

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Landsholdet

Indlæg af ekni99 » 31. mar 2021, 22:07

Lyfe skrev:
31. mar 2021, 22:00
Mæhle spiller fandme godt og starter angrebet til 0-1
Og scorer til 2-0

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Landsholdet

Indlæg af FlemmingG » 31. mar 2021, 22:14

I nyere tid må han være det største talent der er kommet fra AaB. Jeg spår at han max spiller et par år i Atalanta, før de helt store adresser venter på ham

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Landsholdet

Indlæg af Jakobsen » 31. mar 2021, 22:16

ekni99 skrev:
Lyfe skrev:
31. mar 2021, 22:00
Mæhle spiller fandme godt og starter angrebet til 0-1
Og scorer til 2-0
Ved godt folks fysik er forskellig, men kunne dem vi har i truppen ikke tage sådan nogle løb bare en gang imellem. Der er jo aldrig nogen der bryder kæderne med ved at løbe sådan for de andre.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 1. apr 2021, 08:21

Hold kæft, det er en fornøjelse at følge landsholdet i disse tider. Fart, teknik og ærgerrighed og et spilkoncept, der sidder lige i skabet. Østrig blev jo skilt ad i anden halvleg. Det er noget helt, helt andet end Åges landshold, der nok havde resultaterne, men hvor alt andet var temmelig usammenhængende og lagt an på, at Christian Eriksen gjorde en forskel.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 1. apr 2021, 14:12

Gnu skrev:
1. apr 2021, 08:21
Hold kæft, det er en fornøjelse at følge landsholdet i disse tider. Fart, teknik og ærgerrighed og et spilkoncept, der sidder lige i skabet. Østrig blev jo skilt ad i anden halvleg. Det er noget helt, helt andet end Åges landshold, der nok havde resultaterne, men hvor alt andet var temmelig usammenhængende og lagt an på, at Christian Eriksen gjorde en forskel.
Man må også bare give at der er en historisk bredde på vores landshold. Når man ser på opstilingen fra Moldova kampen, så er det på papiret er hold der er på niveau med det bedste hold Norge og Sverige kan stille med. Selvfølgelig er der enkelte positioner hvor svenskere og nordmænd kunne blive profiler (Navnlig Haaland), men som samlet opstilling ville jeg have svært ved at argumentere for at vores skandinaviske naboer skulle være stærkere end vores næstbedste opstilling.

Sammenlign eksempelvis vores trup fra EM 2012, hvor vi jo faktisk gjorde det udmærket, med den trup vi har set til denne landsholdspause.

Og så er Mæhle bare en fornøjelse. Han bliver formentlig den AaB'er med flest landskampe i bagagen når han engang trækker sig tilbage. Det vil ikke undre mig hvis vi ser ham i en af de allerstørste klubber (Bayern, Real, Juve, Barcelona osv) inden for et par år
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 1. apr 2021, 18:08

jonas386 skrev:
1. apr 2021, 14:12
Gnu skrev:
1. apr 2021, 08:21
Hold kæft, det er en fornøjelse at følge landsholdet i disse tider. Fart, teknik og ærgerrighed og et spilkoncept, der sidder lige i skabet. Østrig blev jo skilt ad i anden halvleg. Det er noget helt, helt andet end Åges landshold, der nok havde resultaterne, men hvor alt andet var temmelig usammenhængende og lagt an på, at Christian Eriksen gjorde en forskel.
Man må også bare give at der er en historisk bredde på vores landshold. Når man ser på opstilingen fra Moldova kampen, så er det på papiret er hold der er på niveau med det bedste hold Norge og Sverige kan stille med. Selvfølgelig er der enkelte positioner hvor svenskere og nordmænd kunne blive profiler (Navnlig Haaland), men som samlet opstilling ville jeg have svært ved at argumentere for at vores skandinaviske naboer skulle være stærkere end vores næstbedste opstilling.

Sammenlign eksempelvis vores trup fra EM 2012, hvor vi jo faktisk gjorde det udmærket, med den trup vi har set til denne landsholdspause.

Og så er Mæhle bare en fornøjelse. Han bliver formentlig den AaB'er med flest landskampe i bagagen når han engang trækker sig tilbage. Det vil ikke undre mig hvis vi ser ham i en af de allerstørste klubber (Bayern, Real, Juve, Barcelona osv) inden for et par år
Materialet i disse år er helt sikkert noget af det bedste nogensinde. Men Åge havde nu også et rigtigt fint materiale med 10-15 spillere med fast spilletid i top fire ligaer. Han fik bare slet ikke det samme ud af det. Åge skabte et hold, der var svære at slå, men det var jo nogle gange ren panik i de mange uafgjorte kampe mod et svagt irsk landshold. Til sammenligning havde Østrig, som er en hel del bedre, ikke et skud på mål i går. Ikke ét eneste.

Mht Mæhle, så tvivler jeg nu på, at han bliver et emne i de helt store klubber. Han spillede en rigtig god anden halvleg i går, men før pausen var han dårlig, det må vi sige. Men Atalanta er også glimrende. Det er en fabelagtig klub for ham.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 1. apr 2021, 18:44

Gnu skrev:
1. apr 2021, 18:08

Materialet i disse år er helt sikkert noget af det bedste nogensinde. Men Åge havde nu også et rigtigt fint materiale med 10-15 spillere med fast spilletid i top fire ligaer. Han fik bare slet ikke det samme ud af det. Åge skabte et hold, der var svære at slå, men det var jo nogle gange ren panik i de mange uafgjorte kampe mod et svagt irsk landshold. Til sammenligning havde Østrig, som er en hel del bedre, ikke et skud på mål i går. Ikke ét eneste.

Mht Mæhle, så tvivler jeg nu på, at han bliver et emne i de helt store klubber. Han spillede en rigtig god anden halvleg i går, men før pausen var han dårlig, det må vi sige. Men Atalanta er også glimrende. Det er en fabelagtig klub for ham.
Helt enig, men modsat Hareide, så sidder jeg også med en fornemmelse af, at Hjulmand har nogle flere strenge at spille på rent taktisk. Det er et hold der vil noget med bolden, og som ikke er lige så afhængige af at Eriksens individuelle topniveau i offensiven.
Hareide skabte et stærkt kollektiv, som Hjulmand nyder godt af. Men jeg mener også at Hjulmand er bedre til at inkludere flere spillere og anerkende at vi for en gangs skyld har mere end 30 spillere der er aktuelle for landsholdstruppen. Under Hareide spillede vi som et hold der ikke ville tabe, og som sjældent gjorde det. Under Hjulmand spiller vi for at vinde.
Ud over det åbenlyse i Mæhle (og måske Wass på den anden back), så er Andreas Christensen og Pierre-Emile Højbjerg gået fra at være gode unge spillere til at være profiler på gode klubhold. Damsgaard, Andreas Skov-Olsen og dels Jonas Wind er andre spillere der ikke rigtigt var aktuelle under Hareide.

Angående Mæhle, så kan jeg ikke se hvordan de allerstørste klubber kan overse ham, hvis niveauet fra den første tid i Italien fortsætter. Giv ham to slutrunder og et par ChL kampagner. Han er utrættelig og ufatteligt målsøgende i offensiven. Det er jo som at se Dani Alves nogle gange. Han kommer ikke til at spille godt i hver eneste kamp, men han har bare en karakter og en profil der er uhyre eftertragtet hos backs i moderne fodbold. Dertil spiller han nærmest lige godt i begge sider og går helt uimponeret til hver eneste opgave. Det er lige meget om det er Viborg, FCM, Østrig eller Real Madrid.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Landsholdet

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 2. apr 2021, 22:50

Imponerende af landsholdet men det skal også med at det er i en svag pulje. Det danske landshold har ingen super stjerner men har tilgengæld et fantastisk kollektiv som står rigtig godt på banen, når det danske landshold får tid og plads så er det et rigtig stærkt kontrahold som er meget svært at dæmme op for.

Er helt enig i at bredden er imponerende, jeg tænker at landsholdet i disse år profiterer af de tanker om talent udviklingen som bl.a. Morten Olsen søsatte da han overtog ansvaret for landsholdet.

Jeg ser klart DK som outsider til at vinde EM, dels fordi DK er gode men også fordi mange af stornationerne har problemer.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Landsholdet

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. maj 2021, 17:17

U21 landsholdet dropper til sommer Aalborg, fremover får holdet Nørreskoven i Vejle som hjemmebane

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af martinaalborg » 27. maj 2021, 09:46

Man fatter ikke at Dalle ikke er udtaget???

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 27. maj 2021, 09:53

martinaalborg skrev:
27. maj 2021, 09:46
Man fatter ikke at Dalle ikke er udtaget???
Det tror jeg nu de fleste fatter. Wass, Stryger og Mæhle er selvfølgelig foran i køen og der er ikke brug for 4 højrebacks i truppen, selvom én af dem skal spille i venstre side.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Landsholdet

Indlæg af Meelsen » 27. maj 2021, 12:14

Aalborg frederikshavner skrev:
20. maj 2021, 17:17
U21 landsholdet dropper til sommer Aalborg, fremover får holdet Nørreskoven i Vejle som hjemmebane
Hvad er grunden til dette?
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Landsholdet

Indlæg af Lyngehoevdingen » 27. maj 2021, 12:36

martinaalborg skrev:
27. maj 2021, 09:46
Man fatter ikke at Dalle ikke er udtaget???
Det var vel den mindste overraskelse. Han har tydeligvis stået bag i køen efter Stryger, Wass og Mæhle siden Hjulmand overtog. Og det er nok fair nok, når de alle tre spiller fast i Serie A eller La Liga. Især når Dalsgård kun har spillet 107 minutter de sidste tre måneder på grund af en skade.
Men det er utroligt synd for ham, når man tænker på, at han med nærmest 100 procent sikkerhed havde fået 3 gange 90 minutter hvis slutrunden var blevet afholdt i 2020.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Landsholdet

Indlæg af Legum Magister » 27. maj 2021, 23:05

Meelsen skrev:
27. maj 2021, 12:14
Aalborg frederikshavner skrev:
20. maj 2021, 17:17
U21 landsholdet dropper til sommer Aalborg, fremover får holdet Nørreskoven i Vejle som hjemmebane
Hvad er grunden til dette?
Hjemmebanen har øjensynligt været i udbud, og her har Vejle kommune været villige til at tilbyde mere; end bl.a. Aalborg kommune har villet. Iht. dette link fra Vejle Amts Folkeblad kommer fornøjelsen til at koste Vejle kommune kr. 207.000,- pr. hjemmekamp, så måske Aalborg kommune har tænkt, at de penge kunne bruges på noget mere fornuftigt???

https://vafo.dk/artikel/vi-har-gaflet-e ... hjemmebane

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Landsholdet

Indlæg af Meelsen » 28. maj 2021, 08:45

Legum Magister skrev:
27. maj 2021, 23:05
Meelsen skrev:
27. maj 2021, 12:14
Aalborg frederikshavner skrev:
20. maj 2021, 17:17
U21 landsholdet dropper til sommer Aalborg, fremover får holdet Nørreskoven i Vejle som hjemmebane
Hvad er grunden til dette?
Hjemmebanen har øjensynligt været i udbud, og her har Vejle kommune været villige til at tilbyde mere; end bl.a. Aalborg kommune har villet. Iht. dette link fra Vejle Amts Folkeblad kommer fornøjelsen til at koste Vejle kommune kr. 207.000,- pr. hjemmekamp, så måske Aalborg kommune har tænkt, at de penge kunne bruges på noget mere fornuftigt???

https://vafo.dk/artikel/vi-har-gaflet-e ... hjemmebane
Tak for svar. Tænker også at de penge kan bruges mere fornuftigt, omend det var hyggeligt at kunne se morgendagens talenter live, i ens baghave. Så mange tilskuere var der trods alt ikke til kampene i Aalborg.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Landsholdet

Indlæg af Legum Magister » 28. maj 2021, 18:57

Meelsen skrev:
28. maj 2021, 08:45
Legum Magister skrev:
27. maj 2021, 23:05
Meelsen skrev:
27. maj 2021, 12:14
Aalborg frederikshavner skrev:
20. maj 2021, 17:17
U21 landsholdet dropper til sommer Aalborg, fremover får holdet Nørreskoven i Vejle som hjemmebane
Hvad er grunden til dette?
Hjemmebanen har øjensynligt været i udbud, og her har Vejle kommune været villige til at tilbyde mere; end bl.a. Aalborg kommune har villet. Iht. dette link fra Vejle Amts Folkeblad kommer fornøjelsen til at koste Vejle kommune kr. 207.000,- pr. hjemmekamp, så måske Aalborg kommune har tænkt, at de penge kunne bruges på noget mere fornuftigt???

https://vafo.dk/artikel/vi-har-gaflet-e ... hjemmebane
Tak for svar. Tænker også at de penge kan bruges mere fornuftigt, omend det var hyggeligt at kunne se morgendagens talenter live, i ens baghave. Så mange tilskuere var der trods alt ikke til kampene i Aalborg.
Det lyder faktisk til, at DBU har lagt en del vægt på, at der i forbindelse med kampene sker en større indsats for at tiltrække tilskuere og skabe et fanmiljø omkring U21-holdet, og det må jeg da indrømme, at Aalborg og AaB ikke har været specielt gode til. Måske er det også meget sundt, at man i Aalborg får opbygget en sult efter at afholde sådanne kampe, man er måske gået lidt død i det efter at have haft hjemmebanen i 14 år. I hvert fald lader det til, at Vejle vil forsøge at gøre en stor indsats for at skabe stemning og lokke tilskuere til kampene, hvilket spillerne jo dybest set fortjener.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Landsholdet

Indlæg af bedstefar » 9. jul 2021, 22:29

Åben nu debatsiden igen!!!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 10. jul 2021, 13:51

Helt generelt en meget acceptabel EM-slutrunde. En semifinale vil selvfølgelig altid være en succes, omend man kan argumentere for, at det havde været skuffende hvis vi var røget ud til Tjekkiet eller Wales, selvom det skulle være i en kvartfinale. Den vanvittige start med Eriksens hjertestop fjernede det største pres, og jeg forventede ærlig talt ikke noget efterfølgende. Men da vi først gik videre imod Rusland, så var det imo også en ny situation, og en situation hvor vi faktisk kunne skuffe igen. Dette skete heldigvis ikke, og tre flotte halvlege imod Tjekkiet og Wales var nok til at få os i semi-finalen.

Helt generelt synes jeg det har været en god slutrunde for mange af spillerne, og Mæhle og Damsgaard er selvfølgelig to spillere der virkelig har rykket sig enormt i danskernes fodboldbevidsthed. Jeg kan dog ikke lade være med at være noget skuffet over England kampen, og jeg synes Hjulmand greb den forkert an allerede fra start. Jeg har forståelse for, at der kan være skader og træthed man ikke kan tage højde for, men jeg forstår simpelthen ikke, at Braithwaite fik så lang snor i samtlige kampe, og hvorfor Hjulmand konsekvent har valgt at tage Dolberg ud og ladet Braithwaite blive inde. Manden der har den største klubadresse er klart svageste kort offensivt, og udover fart bidrager han ikke med noget nævneværdigt. Han kan ikke holde i bolden, han kan ikke afslutte, han kan ikke dribble og han ejer ikke overblik.

Dele af England kampen var velspillet, men hvorfor går man efter straffespark efter 60 minutter spillet? Det var jo nærmest dømt til at gå galt

Delaney viser også hvorfor han ikke er starter i Dortmund, ligesom Højbjerg viste, at han endnu ikke er klar til at være midtbanegeneral i de største europæiske klubber. Førstnævntes afleveringer er for dårlige, og Højbjerg tonser ofte rundt på banen uden nogen plan. Det er ikke et problem imod hold hvor vi er bedre mand for mand, men i situationer hvor vores bedste spillere skal steppe up og levere det ekstra synes jeg desværre, at manglerne bliver udstillet.

Det er nemt at være bagklog, men jeg ville gerne have set følgende starter til specifikt imod England

Schmeichel
AC-Kjær-Vestergaard
Mæhle-Delaney-Nørgaard-Højbjerg-Stryger
Dolberg-Yussuf

Mæhle havde store problemer defensivt i dele af kampen imod Tjekkiet, og allerede fra start imod England blev det klart, at Luke Shaw ville have en fest i den danske angrebsside.

Det skal selvfølgelig ikke tage noget fra den virkeligt flotte præstation overall, men jeg håber, at det er noget Hjulmand er opmærksom på i fremtiden. Hjulmand skal have stor ros for at vi rent faktisk gennemsmadrer modstanderen når vi er bedre end dem. Det er typisk den største udfordring som landstræner imo - at selv kampe imod markant dårligere nationer som eksempelvis Armenien eller Albanien er svære kampe. Under Olsen var der mange pointtab i den type kampe. Der er jeg noget mere sikker på Hjulmand. Omvendt har vi så også problemer når det andet hold ganske enkelt er bedre end os, og jeg mangler stadig at se Hjulmand kunne levere i disse situationer
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Landsholdet

Indlæg af AMadsen » 7. sep 2021, 23:30

Hmmm… det kan godt være jeg udstiller min manglende taktiske viden og jeg skal sende samtlige disclamers afsted omkring kvalitet og intensitet mht Landshold vs. AaB osv… Men er opstilling og kamptilgang ikke meget identisk med måden Cifuentes/AaB spiller? Det aggressive pres, men man kan også stille sig ved midterlinien… opstilling, opspil fra målmanden, viljen til at gå dybt/Langt for at variere spillet? Som sagt alle disclamers er “on” men er der noget om det eller er det bare mig der er blevet lidt Hjulmand blind?
Guld? igen, igen...!

Besvar