Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 8. sep 2021, 00:06

AMadsen skrev:
7. sep 2021, 23:30
Hmmm… det kan godt være jeg udstiller min manglende taktiske viden og jeg skal sende samtlige disclamers afsted omkring kvalitet og intensitet mht Landshold vs. AaB osv… Men er opstilling og kamptilgang ikke meget identisk med måden Cifuentes/AaB spiller? Det aggressive pres, men man kan også stille sig ved midterlinien… opstilling, opspil fra målmanden, viljen til at gå dybt/Langt for at variere spillet? Som sagt alle disclamers er “on” men er der noget om det eller er det bare mig der er blevet lidt Hjulmand blind?
Det er i høj grad lighedspunkter mellem Hjulmand og Cifuentes. I måden de gerne vil spille på, men også i måden de taler om relationer og om hele tiden at forbedre sig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5186
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Landsholdet

Indlæg af Jakobsen » 8. sep 2021, 00:35

Pastorius skrev:
8. sep 2021, 00:06
AMadsen skrev:
7. sep 2021, 23:30
Hmmm… det kan godt være jeg udstiller min manglende taktiske viden og jeg skal sende samtlige disclamers afsted omkring kvalitet og intensitet mht Landshold vs. AaB osv… Men er opstilling og kamptilgang ikke meget identisk med måden Cifuentes/AaB spiller? Det aggressive pres, men man kan også stille sig ved midterlinien… opstilling, opspil fra målmanden, viljen til at gå dybt/Langt for at variere spillet? Som sagt alle disclamers er “on” men er der noget om det eller er det bare mig der er blevet lidt Hjulmand blind?
Det er i høj grad lighedspunkter mellem Hjulmand og Cifuentes. I måden de gerne vil spille på, men også i måden de taler om relationer og om hele tiden at forbedre sig.
Der er Hjulmand-vibes over Cifuentes. En moderne træner, som er fast omkring hans ideer, men samtidig kan tilpasse dem til det materiale han har og udvikle materialet henimod hans ideer. Det er i en kæmpe forskel fra Wieghorst som havde nogle af de samme ideer, men som tilgengæld ikke kunne udvikle spillere. Wieghorst trupperne havde kæmpe designfejl og nogle af dem er stadig i den nuværende trup, men Cifuentes ligner en træner der kan få meget mere ud af det han har. Friis var bare en træner, som var på et tidligere stadie og gik med de ting han lærte undervejs. Jeg synes Cifuentes projektet er det mest troværidge i AaB siden Kent Nielsen præ-2014 (og her tænker jeg hvordan jeg tænkte på holdet dengang og ikke hvad det opnåede)
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 8. sep 2021, 18:14

Jeg kan sagtens følge jeres tanker, og er også meget enig. Mere generelt virker det også til at være den nye måde at spille fodbold på. Den centrale midtbane trækker ud på siderne i det etablerede spil, mens backen står for nærmest al øvrig offensiv bredde på holdet. Den moderne fløjspiller virker nærmest til at være død, bedst som det ellers var ved at være den nye måde at være angriber på. Backpositionen er ligeledes gået fra at være først og fremmest en bred forsvarsspiller og lidt en fyldrolle hvor man på en del hold har accepteret, at backen nedprioriteres og besættes af stabile spillere til nu at være den vigtigste offensivspiller og det farligste offensive våben. Det vil hellere ikke komme super meget bag på mig, hvis vi begynder at se centrale midtbanespillere blive omskolet til backen, på samme måde som vi har set tidligere fløjspillere rykkes derned her i første bølge.

Mæhle er selvfølgelig et godt eksempel, men ellers kan man jo bare se hvor mange mål der kommer efter et indlæg fra den ene back til den anden. Det er en ret stor forskel ift for bare 5 år siden, men selvfølgelig en ekstrem forandring hvis man kigger tilbage til pre-Guardiola og inden vi blev beriget med Dani Alves og Jordi Alba.

Dette kan selvfølgelig kun lade sig gøre fordi man begynder at stille med tre mand i forsvaret igen, men også fordi at forsvarsspillere i dag er blevet så gode med bolden, og rent faktisk evner at lave de sideskift der spiller backspilleren i position.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5186
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Landsholdet

Indlæg af Jakobsen » 19. jun 2023, 20:07

Nøj Københavnerpressen piver over, at en af deres darlings er blevet smidt af landsholdet. Utroligt at ingen har gravet i hvad der har gjort at Daramy blev sendt hjem. DBU og Hjulmand er selvsagt ordentlige og profesionelle og kommenterer ikke de konkrete aspekter i en personalesag, men presse og pundits lader sig godt nok spændende for Daramy vognen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

ToGangeAA
Drenge
Drenge
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14. jun 2023, 14:50
Favoritspiller: Würtz alltime. Nuværende: Kasper Jørgensen

Re: Landsholdet

Indlæg af ToGangeAA » 27. jun 2023, 13:54

Det var direkte pinligt at være vidne til mobsede FCK fans på bold.dk og twitter, og så se pressen falde i med begge ben.

De har opbygget et eller andet mantra om at "Daramy kan gøre hvad det passer ham" mod diverse forsvar, men faktum er at han ikke engang kunne sætte en mand mod Kazakhstan. En kamp som han var den aller dårligste i.

Det er fint, at man i superligaen kan score mål mod for et tophold 11 vs. 9 mod OB, men dertil, og så at tage springet er bare for stort.

- Og nu er det så Jelert og Clem de vil prøve at presse igennem, og før det, var det spillere som Rasmus Falk og Corner.

Besvar