Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Landsholdet

Indlæg af alithebeast » 12. okt 2012, 22:28

Poker-One-Kenobi skrev:Morten Olsen har da set helt rigtigt, 1 mål i to kampe, den ene på hjemmebane mod et bovlamt tjekkisk hold, den anden 11 mod 10 bulgarere i over en time. Hvad skulle man dog have brugt en Helenius der i sidste uge scorede 3 mål i to kampe til...
Det er sgu også bedre, at han scorer for AaB! Frygter at Olsen får ham fløjet til Milano blot for at sidde på bænken.
Hader København!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Landsholdet

Indlæg af le Cid » 12. okt 2012, 22:50

alithebeast skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Morten Olsen har da set helt rigtigt, 1 mål i to kampe, den ene på hjemmebane mod et bovlamt tjekkisk hold, den anden 11 mod 10 bulgarere i over en time. Hvad skulle man dog have brugt en Helenius der i sidste uge scorede 3 mål i to kampe til...
Det er sgu også bedre, at han scorer for AaB! Frygter at Olsen får ham fløjet til Milano blot for at sidde på bænken.
Også min frygt, men jeg mener stadig, at han han har noget at byde ind med!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Landsholdet

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. okt 2012, 22:56

le Cid skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Morten Olsen har da set helt rigtigt, 1 mål i to kampe, den ene på hjemmebane mod et bovlamt tjekkisk hold, den anden 11 mod 10 bulgarere i over en time. Hvad skulle man dog have brugt en Helenius der i sidste uge scorede 3 mål i to kampe til...
Mjah - Helenius scorede 4 gange i to kampe sidste uge...
Undskyld, 4 gange selvfølgelig. Ødelægger dog ikke pointen!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af NIN » 12. okt 2012, 23:38

Poker-One-Kenobi skrev:
le Cid skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Morten Olsen har da set helt rigtigt, 1 mål i to kampe, den ene på hjemmebane mod et bovlamt tjekkisk hold, den anden 11 mod 10 bulgarere i over en time. Hvad skulle man dog have brugt en Helenius der i sidste uge scorede 3 mål i to kampe til...
Mjah - Helenius scorede 4 gange i to kampe sidste uge...
Undskyld, 4 gange selvfølgelig. Ødelægger dog ikke pointen!
Og de to mål mod Spanien.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Landsholdet

Indlæg af le Cid » 12. okt 2012, 23:55

NIN den fromme skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
le Cid skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Morten Olsen har da set helt rigtigt, 1 mål i to kampe, den ene på hjemmebane mod et bovlamt tjekkisk hold, den anden 11 mod 10 bulgarere i over en time. Hvad skulle man dog have brugt en Helenius der i sidste uge scorede 3 mål i to kampe til...
Mjah - Helenius scorede 4 gange i to kampe sidste uge...
Undskyld, 4 gange selvfølgelig. Ødelægger dog ikke pointen!
Og de to mål mod Spanien.
Er der andre spillere fra den kamp, du ønsker at fremhæve???
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Landsholdet

Indlæg af le Cid » 13. okt 2012, 00:12

...på den anden side: Lad os udtage Lasse Vibe, Simon Makkinok og Søren Larsen i stedet for Helenius! Eller Nicky Bille, som har scoret mål på samlebånd!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af NIN » 13. okt 2012, 01:44

le Cid skrev:...på den anden side: Lad os udtage Lasse Vibe, Simon Makkinok og Søren Larsen i stedet for Helenius! Eller Nicky Bille, som har scoret mål på samlebånd!
Klør bleen? Hvem har sagt han ikke bør udtages? Ynder man der imod at udregne mandens målgennemsnit i de senste kamp, er det selvfølgelig fordelagtigt ikke at medregne de kampe han ikke score i.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Landsholdet

Indlæg af le Cid » 13. okt 2012, 01:58

NIN den fromme skrev:
le Cid skrev:...på den anden side: Lad os udtage Lasse Vibe, Simon Makkinok og Søren Larsen i stedet for Helenius! Eller Nicky Bille, som har scoret mål på samlebånd!
Klør bleen? Hvem har sagt han ikke bør udtages? Ynder man der imod at udregne mandens målgennemsnit i de senste kamp, er det selvfølgelig fordelagtigt ikke at medregne de kampe han ikke score i.
Hvem vil du udtage i stedet for Helenius? Hvis du vil dumpe hele u21 holdet efter kampen mod Spanien, så undrer det mig, at Michael Laudrup fik flere kampe på landsholdet efter 5-1 nederlaget til samme nation i Mexico '86!

Edit: du skriver ikke DIREKTE, at han ikke skal udtages, men alligevel er det dig magtpåliggende at minde om, at han ikke scorede, da hele u21 holdet blev udklasseret af Spanien...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Landsholdet

Indlæg af Since » 13. okt 2012, 18:20

Emil Larsen er udtaget til landsholdet. Det lyder helt fornuftigt i mine ører, klart et af få lyspunkter i u21 kampen. :thumbsup:

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af jydenfranord » 13. okt 2012, 19:04

Since skrev:Emil Larsen er udtaget til landsholdet. Det lyder helt fornuftigt i mine ører, klart et af få lyspunkter i u21 kampen. :thumbsup:
Det er sikkert ganske fint han er udtaget, han har gjort det fint og er et stort talent. Men alligevel understreger udtagelse af ham, den store fejl der ved morten olsen. Fjolset udtager tilfældige spillere, sådan lidt som vinden blæser. Vi skal ikke have bænkevarmere på landsholdet udtalte han engang. Alligevel har det været det gennemgående tema i hans tid. Han hiver forskellige unge spillere ind, men giver dem ikke en chance over længere tid.

Der er minimal opbakning til landsholdet, jeg er selv en af dem som i stor udstrækning er stået af, følger kampene som baggrundsstøj. Grunden er ganske simpel, jeg ser ikke det som et landshold, men derimod som "mortens hold/klub". Hvor de gamle venner og støtter udtages, hvor ingen udefra skal vove at komme med kritik eller bare en anden mening. Hele holdet tager afstand fra medierne, som i vid udstrækning står for kontakten til fans, støtter og andet godt folk. Toppen på det var da de for nogle år siden ikke ville tale med journalister efter at have vundet kampen mod portugal. Men siden da har det været forbudt at skrive på facebook og twitter og inden for den sidste uge har agger udtalt at journalisterne altid vælger det nrgative. Jo det gør de sikkert også, men det ændre ikke på at ledelsen på landsholdet trækker sig selv og spillerene længere og længere væk fra de folk de spiller for. Morten olsen ser de fleste kampe, men det er godt gemt i sin hule, bag forskellige tv skærme.

Så ja, jeg vil ikke gøre mig til dommer over hvilke spillere der fortjener at blive udtaget. Men jeg er fyldt med ligegyldighed overfor et landshold der Har nok i sig selv og en landstræner der mest lader sig se i reklamer for et betting selskab.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Landsholdet

Indlæg af Kilde » 13. okt 2012, 22:23

Sidste mand i stedet for Cornelius/Jørgensen blev.. Simon Busk Poulsen. Jeg forstår ikke helt valget. Man må da håbe, at Bendtner holder sig fra skader i kampen - ellers ser det da ikke for godt ud :) Vi har én angriber mere end vi har keepere i den nuværende trup (hvis man altså tæller Rommedahl, Emil Larsen og Krohn-Dehli som angribere..).

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 14. okt 2012, 17:20

Vi skal jo have 3 målmænd med. Og når de to største svagheder på holdet mod Bulgarien netop var venstre back og kantspillet, giver det god mening at tage Poulsen og Emil Larsen med. Helenius var ikke særlig god mod Spanien - i hvert fald langt dårligere end Larsen.

Og lad os så huske på at vi ikke har tabt endnu. Tjekkiet og Bulgarien har jo ikke fået mere ud af de to kampe end vi har. Og selv hvis vi skulle tabe på tirsdag vil vi maksimalt være hhv. 5 og 6 point efter dem. Det kan vi godt hente. Det kræver nok 17-19 point i de sidste 7 kampe, men vi har også 2xArmenien og 2xMalta.

Når det så er sagt ville to krydser i Milano og Prag på tirsdag virkelig hjælpe!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. okt 2012, 23:39

Yankee skrev:Vi skal jo have 3 målmænd med. Og når de to største svagheder på holdet mod Bulgarien netop var venstre back og kantspillet, giver det god mening at tage Poulsen og Emil Larsen med. Helenius var ikke særlig god mod Spanien - i hvert fald langt dårligere end Larsen.

Og lad os så huske på at vi ikke har tabt endnu. Tjekkiet og Bulgarien har jo ikke fået mere ud af de to kampe end vi har. Og selv hvis vi skulle tabe på tirsdag vil vi maksimalt være hhv. 5 og 6 point efter dem. Det kan vi godt hente. Det kræver nok 17-19 point i de sidste 7 kampe, men vi har også 2xArmenien og 2xMalta.

Når det så er sagt ville to krydser i Milano og Prag på tirsdag virkelig hjælpe!
Det ville måske nok give mening at udtage en kantspiller, hvis det var en der var nogen som helst chance for kommer i spil. Jeg kan helt ærligt ikke se en ung spiller, som ikke har været inde omkring holdet før, blive kastet i ilden mod Italien. Og jeg kan SLET ikke se ham komme ind og gøre en forskel. Hvad angår backpladsen kan det da muligvis give mening, men der er altså i forvejen 3 spillere i truppen som er udtaget til den plads, så jeg synes ærlig talt det i den grad er overkill... eller også er det i hvert fald tegn på at det oprindelige hold er EKSTREMT dårligt udtaget.

Omvendt kan jeg overhovedet ikke få øje på noget som helst alternativ til Bendtner i truppen. Hvad sker der hvis han ikke kan holde til 180 minutter på 4 dage, eller hvis han får en overbelastningsskade og må gå ud? Begge dele er vel absolut ikke utænkelige scenarier, med tanke på hans manglende kamptræning. Jeg forstår virkelig ikke hvad planen skulle være i det tilfælde. Der er ingen rendyrkede angribere i truppen, og de eneste spillere som vel til nød ville kunne spille en falsk 9'er vil være på banen i forvejen... for mig er det fuldstændig meningsløst ikke at have en gardering for Bendtner i truppen, jeg vil gå så langt som at kalde det håbløst, og en kæmpe gambling.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Landsholdet

Indlæg af le Cid » 15. okt 2012, 08:49

Det er korrekt, at Helenius har haft et mindre formdyk, og at han ikke var bedre end Emil Larsen under u21 kampen, men han er dog vedblevet at score mål. Jeg forstår ikke, hvorfor han pludselig skulle være diskvalificeret, få uger efter han var Danmarks bedste angriber. Og jeg forstår endnu mindre, at Olsen ikke har taget een eller anden angriber med som gardering! Det er jo galimatias et satse på, at een spiller holder sig skadesfri. Det svarer ski da lidt til, at man kun udtager een målmand, og så håber det bedste...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 15. okt 2012, 09:48

Vedblevet at score mål? Helenius gennemgik immervæk 446 liga-minutter uden at score op til landsholdsudtagelsen. Her var hans spil samtidig meget langt fra at være prangende, og så må vi huske på at han jo ikke længere spiller frontangriber. Da han så bliver prøvet på U/21 som frontangriber slår han på ingen måde til, og så ville det da være mærkeligt at udtage ham som sådan. Helenius er i landsholdssammenhænge at betragte som en rival til Christian Eriksen. Og den plads dækker Emil Larsen, Lasse Schøne m.fl. altså langt bedre mod et hold som Italien.

Jeg vil dog give Jesper ret i, at holdet er svagt udtaget. Omvendt har meget også ændret sig siden det blev udtaget - Simon Poulsen er kommet på banen, og vi har spillet en rigtig dårlig kamp mod Bulgarien. Det reagerer Olsen naturligt på ved at udtage spillere til de to pladser, hvor vi var dårligst i fredags. Det behøver ikke være mere kompliceret end det.

Landsholdet praktiserer en yderst boldkonservativ stil, hvor målet i første omgang er ball retention og kun i anden omgang er at skabe målchancer. Jeg er ikke enig i denne stil - men den har trods alt skabt nogle solide resultater. Og vi må også erkende at den boldbesiddende spillestil ligger milevidt fra vores egen, hvilket selvfølgelig heller ikke gavner Kasper Kusk og Helenius, der begge er uddannet til at spillere mere direkte angrebsspil med to angribere.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Landsholdet

Indlæg af le Cid » 15. okt 2012, 10:03

4 mål i de to kampe op til landsholdsudtagelsen retter vel i nogen grad op på nogle runder uden mål...

Nu ser jeg ikke så meget u21 bold, men hvis du bedømmer ham udelukkende på kampen mod Spanien, så er det i hvert fald tidligt at dumpe ham. Så kun kampen med et halv øje, men jeg kunne da se det meste af et hold, der blev nedspillet.

Jeg synes så i øvrigt, at Helenius netop HAR bevist sig som frontangriber, og man er en anelse ensidig, hvis man udelukkende ser ham som hængende angriber.

Men nok om Helenius - den største gåde er sgu da, at der ikke er udtaget en eneste reserve til Bendtner! Udtag dog hvem som helst - så er det lige meget, om han spiller for Herfølge, Brömböh eller Rayo Vallecano!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Landsholdet

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. okt 2012, 12:04

Er der nogen som kan forklare følgende citat? Har læst de 10 gange, men det giver ingen mening for mig:

"Det vi skal se på er, hvordan kan vi holde taktisk kollektivt i tilfælde af, at Bendtner ikke er med. Forhåbentlig ikke fra starten af kampen. Senere i kampen, hvordan kan vi så bearbejde det i forhold til de spillere, der spiller den position i deres klub. Det er det, vi har valgt ud fra, lyder landstrænerens forklaring."

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Landsholdet

Indlæg af Lindmark » 15. okt 2012, 12:20

Poker-One-Kenobi skrev:Er der nogen som kan forklare følgende citat? Har læst de 10 gange, men det giver ingen mening for mig:

"Det vi skal se på er, hvordan kan vi holde taktisk kollektivt i tilfælde af, at Bendtner ikke er med. Forhåbentlig ikke fra starten af kampen. Senere i kampen, hvordan kan vi så bearbejde det i forhold til de spillere, der spiller den position i deres klub. Det er det, vi har valgt ud fra, lyder landstrænerens forklaring."
Sort snak, som så ofte før fra professor Olsens mund...
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Landsholdet

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. okt 2012, 12:34

Poker-One-Kenobi skrev:Er der nogen som kan forklare følgende citat? Har læst de 10 gange, men det giver ingen mening for mig:

"Det vi skal se på er, hvordan kan vi holde taktisk kollektivt i tilfælde af, at Bendtner ikke er med. Forhåbentlig ikke fra starten af kampen. Senere i kampen, hvordan kan vi så bearbejde det i forhold til de spillere, der spiller den position i deres klub. Det er det, vi har valgt ud fra, lyder landstrænerens forklaring."
Det er helt sort. Men mon ikke han mener at hvis Bendtner bliver spiller man uden angriber?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Mr. Larsen » 16. okt 2012, 21:25

Jeg vil gerne på dette Tidspunkt, rose vores utrolig dygtige Landstræner for hans fantastiske evner til at gøre de rigtige ting på de rigtige tidspunkter, alt flasker jo pt hans vej, utroligt så dumme vi var at sætte spørgsmålstegn ved hans valg af spiller, det er godt resultaterne på banen beviser det modsatte....


Ironi kan være anvendt :P
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Besvar