Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Landsholdet

Indlæg af Buzz Killington » 24. jan 2016, 13:12

Mr. Larsen skrev:DBU melder ud at man ønsker at "justerer" lidt på den røde tråd i DBU Regi
- I stedet for at spille den på foden af en kant, som så selv skal tage udfordringen, forsøger vi at gå dybt og finde rummet mellem stopper og back. Det er for at gøre spillet mere dynamisk og mere seværdigt og mere målfarligt.
Kilde : http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dbu- ... ede-traad/

Er jeg den eneste som synes det lyder som at DBU har kigget på AaB´s spillemåde og forsøger at kopierer vores stil? :danmarkfan:
Flemming Berg som er talentchef, og som udtaler sig her, var da i hvert ved at komme i bukserne over AaB paa fodbold FM for en maaneds tid siden. Og selveste Morten Olsen var ogsaa dybt imponeret efter vores mesterskab, hvor han efterfoelgende begyndte at lege med ideen om 2 angribere. Om det saa er AaB man er inspireret af, eller nogle generelle udviklinger i moderne fodbold er nok svaert at sige.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Landsholdet

Indlæg af frederikshavneren » 7. mar 2016, 08:50

Spændende om Dalsgaard er blandt de udvalgte når Hareide snart udtager sin første landsholds trup.

Det er ikke ment som en kritik af Patrick, men jeg synes at de første kampe i forårssæsonen viser at vi er svækket efter afgangen af Dalsgaard. Det var bestemt ikke alt der lykkedes for hurtigløberen, men han var alligevel meget afgørende for vores offensiv. Vi er blevet nemmere at læse nu vi ikke længere har Dalsgaard.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Landsholdet

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 9. mar 2016, 14:28

Vildt nok med tre Brøndby-spillere på det hold, som helst skulle udgøres af landets omkring 20 fremmeste fodboldspillere.

Vores unge norske ven kommer jo til at bade sig i gode resultater.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Landsholdet

Indlæg af Brodernumsi » 9. mar 2016, 15:23

De eneste spillere fra suppen, er 3 fra BIF og 3 fra FCK, så alt ved det gamle på vores kære "lands"hold.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Landsholdet

Indlæg af le Cid » 9. mar 2016, 15:44

Mon ikke Åge har tænkt sig at køre sine ændringer stille ind. Han vil sikkert gerne have nogle spillere med, som har prøvet det før - når nu trænerteamet er debutanter. Jeg kan ikke som sådan finde på at brokke mig over andre end Kvist, men lur mig om ikke også han er med på et meget yderligt mandat.

Jeg vil lade tvivlen komme Åge til gode, og først dømme ham efter et halvt års tid...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 9. mar 2016, 15:50

Jeg har ikke den fjerneste tillid til at braitewaite eller Youssouf nogensinde udvikler sig noget der minder om landsholdsklasse. Det er spild af tid at have dem med. Og så er det en større fejl at Thomsen ikke er med, end at Kvist har fået Würtz' plads.

Hvor meget Pierre-Emil spillet i år?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 9. mar 2016, 15:55

Pastorius skrev:
Hvor meget Pierre-Emil spillet i år?
Ikke meget, men han har spillet fuld tid i deres seneste tre kampe, så jeg forstår nu godt at han er udtaget.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 9. mar 2016, 15:59

Ja, det er vist ok.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Landsholdet

Indlæg af astonvilla » 9. mar 2016, 17:28

Skønt.

Med denne udtagelse er man bekræftet i at man ikke behøver følge med på landsholdet det næste mange år heller.

En lettelse.

Også for DBU som er bekræftet i de har fundet den rigtige.
Bienvenu Bassogog!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 9. mar 2016, 18:07

Kvist er vel primært udtaget fordi han har været en del af landsholdet i mange år efterhånden. Jeg forstår godt Hareide vil have en mand som ham med i sin første trup. Jeg tror dog ikke vi får Kvist at se på landsholdet efter sommeren, og tror heller ikke det er en spiller Hareide ser som en nøglefigur ligesom Olsen gjorde de sidste år.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 9. mar 2016, 19:29

astonvilla skrev:Skønt.

Med denne udtagelse er man bekræftet i at man ikke behøver følge med på landsholdet det næste mange år heller.

En lettelse.

Også for DBU som er bekræftet i de har fundet den rigtige.
Billede
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Bozak
2. div
2. div
Indlæg: 221
Tilmeldt: 13. jul 2009, 14:52

Re: Landsholdet

Indlæg af Bozak » 10. mar 2016, 06:01

Håber Dalsgaard får nogle minutter.

http://video.dbu.dk/video/12990348/hare ... -dalsgaard

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Landsholdet

Indlæg af BoT » 10. mar 2016, 08:56

Jeg synes, det er en skandale, at der ikke er minimum 10 AaB-spillere med oven på den flotte præstation i fredags.

Come on. Man kan måske diskutere Kvist frem for Würtz, men hvilken superliga-målmand eller venstreback fortjener en plads mere end Rønnow og Durmizi? Eller er det Agger, folk er sure på?
Hvem skulle Thomsen have været med i stedet for?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 10. mar 2016, 09:53

BoT skrev:Jeg synes, det er en skandale, at der ikke er minimum 10 AaB-spillere med oven på den flotte præstation i fredags.

Come on. Man kan måske diskutere Kvist frem for Würtz, men hvilken superliga-målmand eller venstreback fortjener en plads mere end Rønnow og Durmizi? Eller er det Agger, folk er sure på?
Hvem skulle Thomsen have været med i stedet for?
Åge Hareide hader AaB, det ved alle.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Landsholdet

Indlæg af FlæskeFrank » 15. apr 2016, 14:10

- Jeg synes det er en succes, at vi har nået en aftale. Niels Frederiksen har gjort et stort stykke arbejde, blandt andet ved at besøge alle klubber, og det er nok kernen i det her, nemlig at se hinanden i øjnene.
Læste disse ord fra Gaarde omkring OL og U21.

Tror ikke Niels Frederiksen har gået i Morten Olsens skole !!! Besøge alle klubberne - selv dem i provinsen. Hvad tænker han på ??? Dialog og provinsbesøg - han må være fyringstruet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Landsholdet

Indlæg af Kristian60 » 2. sep 2016, 11:25

seamann skrev: Jeg har ikke snakket om udtagelser af AaB'ere, men der er vist lidt mere end Zanka, der kan stilles spm ved: Rønnow som starter, Kvist, Cornelius og Falk. Alt hvad der har et dansk pas fra FCK bliver udtaget. Rønnow er en joke (og burde ihvertfald ikke være foran Løssl i køen). Lur mig om ikke Hjulsager nu bliver indkaldt i stedet for Falk.
Det er ikke mit landshold, der deltager i VM kvalifikationen. Håber de ryger ud med et brag.
Hvordan ville dit landshold se ud? Hvem der det, udover zanka, der er en torn i øjet på dig på det her landshold?
Rønnow mod Lössel er en ligegyldig debat da KS kommer på mål så snart han bliver klar alligevel.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Landsholdet

Indlæg af Lindmark » 2. sep 2016, 13:15

Kristian60 skrev:
seamann skrev: Jeg har ikke snakket om udtagelser af AaB'ere, men der er vist lidt mere end Zanka, der kan stilles spm ved: Rønnow som starter, Kvist, Cornelius og Falk. Alt hvad der har et dansk pas fra FCK bliver udtaget. Rønnow er en joke (og burde ihvertfald ikke være foran Løssl i køen). Lur mig om ikke Hjulsager nu bliver indkaldt i stedet for Falk.
Det er ikke mit landshold, der deltager i VM kvalifikationen. Håber de ryger ud med et brag.
Hvordan ville dit landshold se ud? Hvem der det, udover zanka, der er en torn i øjet på dig på det her landshold?
Rønnow mod Lössel er en ligegyldig debat da KS kommer på mål så snart han bliver klar alligevel.
Cornelius 'Papkassehoved' Blisand er mig bekendt ikke engang fast starter på sit superligahold, så det er rystende såfremt DK ikke har noget bedre til rådighed. Mathias 'Zanka' Tågehorn er en rimeligt stabil forsvarsspiller - dog også 'kun' på superliganiveau. Jeg følger dog ikke nok med i de danske spilleres færden rundt omkring i Fodboldeuropa til at jeg kan udtale mig særligt kvalificeret om alternativerne til Blisanden og Tågehornet.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Landsholdet

Indlæg af Kristian60 » 2. sep 2016, 13:26

Lindmark skrev:
Kristian60 skrev:
seamann skrev: Jeg har ikke snakket om udtagelser af AaB'ere, men der er vist lidt mere end Zanka, der kan stilles spm ved: Rønnow som starter, Kvist, Cornelius og Falk. Alt hvad der har et dansk pas fra FCK bliver udtaget. Rønnow er en joke (og burde ihvertfald ikke være foran Løssl i køen). Lur mig om ikke Hjulsager nu bliver indkaldt i stedet for Falk.
Det er ikke mit landshold, der deltager i VM kvalifikationen. Håber de ryger ud med et brag.
Hvordan ville dit landshold se ud? Hvem der det, udover zanka, der er en torn i øjet på dig på det her landshold?
Rønnow mod Lössel er en ligegyldig debat da KS kommer på mål så snart han bliver klar alligevel.
Cornelius 'Papkassehoved' Blisand er mig bekendt ikke engang fast starter på sit superligahold, så det er rystende såfremt DK ikke har noget bedre til rådighed. Mathias 'Zanka' Tågehorn er en rimeligt stabil forsvarsspiller - dog også 'kun' på superliganiveau. Jeg følger dog ikke nok med i de danske spilleres færden rundt omkring i Fodboldeuropa til at jeg kan udtale mig særligt kvalificeret om alternativerne til Blisanden og Tågehornet.
Men hvem spiller en bedre targetman end Cornelius pt.? Duncan aka. dumme romario?

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Landsholdet

Indlæg af Lindmark » 2. sep 2016, 13:36

Kristian60 skrev:
Lindmark skrev:
Kristian60 skrev:
seamann skrev: Jeg har ikke snakket om udtagelser af AaB'ere, men der er vist lidt mere end Zanka, der kan stilles spm ved: Rønnow som starter, Kvist, Cornelius og Falk. Alt hvad der har et dansk pas fra FCK bliver udtaget. Rønnow er en joke (og burde ihvertfald ikke være foran Løssl i køen). Lur mig om ikke Hjulsager nu bliver indkaldt i stedet for Falk.
Det er ikke mit landshold, der deltager i VM kvalifikationen. Håber de ryger ud med et brag.
Hvordan ville dit landshold se ud? Hvem der det, udover zanka, der er en torn i øjet på dig på det her landshold?
Rønnow mod Lössel er en ligegyldig debat da KS kommer på mål så snart han bliver klar alligevel.
Cornelius 'Papkassehoved' Blisand er mig bekendt ikke engang fast starter på sit superligahold, så det er rystende såfremt DK ikke har noget bedre til rådighed. Mathias 'Zanka' Tågehorn er en rimeligt stabil forsvarsspiller - dog også 'kun' på superliganiveau. Jeg følger dog ikke nok med i de danske spilleres færden rundt omkring i Fodboldeuropa til at jeg kan udtale mig særligt kvalificeret om alternativerne til Blisanden og Tågehornet.
Men hvem spiller en bedre targetman end Cornelius pt.? Duncan aka. dumme romario?
Han virkede ikke særligt fit sidst jeg så ham - han er jo bred at se på fra alle vinkler. Skal DK absolut spille med et stort skur i feltet? - for ellers har vi da nok nogle hurtige og spændende typer til rådighed. I øvrigt mener jeg at Bendtner er og bliver bedre end Cornelius, men han har selvfølgelig ikke spillet bold i månedsvis....
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Landsholdet

Indlæg af Kristian60 » 2. sep 2016, 14:58

Lindmark skrev:
Kristian60 skrev:
Lindmark skrev:
Kristian60 skrev:
seamann skrev: Jeg har ikke snakket om udtagelser af AaB'ere, men der er vist lidt mere end Zanka, der kan stilles spm ved: Rønnow som starter, Kvist, Cornelius og Falk. Alt hvad der har et dansk pas fra FCK bliver udtaget. Rønnow er en joke (og burde ihvertfald ikke være foran Løssl i køen). Lur mig om ikke Hjulsager nu bliver indkaldt i stedet for Falk.
Det er ikke mit landshold, der deltager i VM kvalifikationen. Håber de ryger ud med et brag.
Hvordan ville dit landshold se ud? Hvem der det, udover zanka, der er en torn i øjet på dig på det her landshold?
Rønnow mod Lössel er en ligegyldig debat da KS kommer på mål så snart han bliver klar alligevel.
Cornelius 'Papkassehoved' Blisand er mig bekendt ikke engang fast starter på sit superligahold, så det er rystende såfremt DK ikke har noget bedre til rådighed. Mathias 'Zanka' Tågehorn er en rimeligt stabil forsvarsspiller - dog også 'kun' på superliganiveau. Jeg følger dog ikke nok med i de danske spilleres færden rundt omkring i Fodboldeuropa til at jeg kan udtale mig særligt kvalificeret om alternativerne til Blisanden og Tågehornet.
Men hvem spiller en bedre targetman end Cornelius pt.? Duncan aka. dumme romario?
Han virkede ikke særligt fit sidst jeg så ham - han er jo bred at se på fra alle vinkler. Skal DK absolut spille med et stort skur i feltet? - for ellers har vi da nok nogle hurtige og spændende typer til rådighed. I øvrigt mener jeg at Bendtner er og bliver bedre end Cornelius, men han har selvfølgelig ikke spillet bold i månedsvis....
Jeg synes det er en noget søgt kritik. Mod nogle hold kan det da godt tænkes at en klassisk target mand bliver nødvendigt, og der findes intet bedre type-cast end Cornelius til den rolle PT.

Derudover spillede han en glimrende halveg i onsdags. Vil du ikke sige hvem der skulle have været udtaget i stedet? Bendtner er simpelthen useriøst.

Besvar