Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Landsholdet

Indlæg af doukas » 7. aug 2017, 09:05

Yankee skrev: Det er vel ikke de samme mennesker der ser kvindefodbold og Superliga? Det er vel mere håndboldsegmentet, der ser kvinde-EM. Jeg tror ikke der er ret mange klassisk fodboldinteresserede der sidder og ser det.
Det bekræfte antallet af klappepølser i alt fald.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. aug 2017, 15:43

doukas skrev:
Yankee skrev: Det er vel ikke de samme mennesker der ser kvindefodbold og Superliga? Det er vel mere håndboldsegmentet, der ser kvinde-EM. Jeg tror ikke der er ret mange klassisk fodboldinteresserede der sidder og ser det.
Det bekræfte antallet af klappepølser i alt fald.
Klappepølsementalitet eller ej, så siger 1,6 mio. seere til en sportsgren (altså at det er kvindefodbold) der ikke normalt har et ret stor tag i danskerne, alt om hvor meget klubberne skyder sig selv i foden ved at gå efter de nemme og hurtige penge ved at lave en tv- aftale med tv-stationer som med seertal på 30.000-120.000 til størstedelen af kampene, er ved at gøre dansk fodbold til en niche i den store del af befolkningens øjne.

I dag bliver der snakket om to ting hos de fodboldinteresserede på arbejdspladserne rundt omkring i landet. Kvindernes EM finale, og balladen i Brøndby. Den sidste del har hovedparten ikke set men læst eller hørt om.

Jeg ved ikke hvor mange seere der var til Kampene, men skal vi gætte på at der var 10 gange så mange til kvindernes kamp som til Brøndby - FCK, og 20 gange så mange som til OB - AaB?

Fodboldinteressen i den brede befolkning er der tydeligvis, men man rammer dem ikke, og dansk klubfodbold bliver mere og mere til en parentes.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Landsholdet

Indlæg af doukas » 7. aug 2017, 16:04

Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:
Yankee skrev: Det er vel ikke de samme mennesker der ser kvindefodbold og Superliga? Det er vel mere håndboldsegmentet, der ser kvinde-EM. Jeg tror ikke der er ret mange klassisk fodboldinteresserede der sidder og ser det.
Det bekræfte antallet af klappepølser i alt fald.
Klappepølsementalitet eller ej, så siger 1,6 mio. seere til en sportsgren (altså at det er kvindefodbold) der ikke normalt har et ret stor tag i danskerne, alt om hvor meget klubberne skyder sig selv i foden ved at gå efter de nemme og hurtige penge ved at lave en tv- aftale med tv-stationer som med seertal på 30.000-120.000 til størstedelen af kampene, er ved at gøre dansk fodbold til en niche i den store del af befolkningens øjne.

I dag bliver der snakket om to ting hos de fodboldinteresserede på arbejdspladserne rundt omkring i landet. Kvindernes EM finale, og balladen i Brøndby. Den sidste del har hovedparten ikke set men læst eller hørt om.

Jeg ved ikke hvor mange seere der var til Kampene, men skal vi gætte på at der var 10 gange så mange til kvindernes kamp som til Brøndby - FCK, og 20 gange så mange som til OB - AaB?

Fodboldinteressen i den brede befolkning er der tydeligvis, men man rammer dem ikke, og dansk klubfodbold bliver mere og mere til en parentes.
BIF-FCK trak 209.000, hvilket er i den meget lave ende.

Helsingør-FCM og OB-AaB trak under 11.000. Ekstrem skidt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 7. aug 2017, 16:08

Jesper Schmidt skrev: Jeg ved ikke hvor mange seere der var til Kampene, men skal vi gætte på at der var 10 gange så mange til kvindernes kamp som til Brøndby - FCK, og 20 gange så mange som til OB - AaB?
Det er altså også en EM-finale, vi taler om!

Desuden spiller det jo en kæmpe rolle hvilken kanal, kampen bliver vist på. Hvis Derby blev vist på DR1 ville der også være 1½ mio. seere.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. aug 2017, 16:26

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg ved ikke hvor mange seere der var til Kampene, men skal vi gætte på at der var 10 gange så mange til kvindernes kamp som til Brøndby - FCK, og 20 gange så mange som til OB - AaB?
Det er altså også en EM-finale, vi taler om!

Desuden spiller det jo en kæmpe rolle hvilken kanal, kampen bliver vist på. Hvis Derby blev vist på DR1 ville der også være 1½ mio. seere.
Det sidste er lige præcist min pointe.

EDIT: Ok det er jeg måske lige nødt til at uddybe, pga. den del du citerede mig for. Jeg mener at de seere burde dansk klubfodbold få tilbage, ved at lave en aftale som i hvert fald delvist placerer superligakampe på de store landsdækkende kanaler. Man skider i mine øjne i nælderne ved at satse på at små kanaler som dem der viser kampene nu, kan skabe den eksponering som er nødvendig for at skabe vækst i fanbasen, og på lægterne.

Jeg elsker selv at man kan se alle kampe fra superligaen, og at man kan sumpe til skidtet det meste af sin søndag, hvis det er det man vil, men jeg tror man bør overveje en anden tankegang. Det kunne være et par kampe eller tre hver uge på de store kanaler, i kombination med streaming oplevelser målrettet for den enkelte klubs fans, eller noget i den stil. Men det med at få dansk fodbold op på første klasse, tv-mæssigt, mener jeg skal være en prioritet. Så må det ske på bekostning af tv penge, for den vej man er på vej ud af nu finder man ikke nogen krukke med guld for enden af.

11.000 seere til et klassisk opgør mellem OB og AaB siger det hele.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Landsholdet

Indlæg af doukas » 7. aug 2017, 17:02

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg ved ikke hvor mange seere der var til Kampene, men skal vi gætte på at der var 10 gange så mange til kvindernes kamp som til Brøndby - FCK, og 20 gange så mange som til OB - AaB?
Det er altså også en EM-finale, vi taler om!

Desuden spiller det jo en kæmpe rolle hvilken kanal, kampen bliver vist på. Hvis Derby blev vist på DR1 ville der også være 1½ mio. seere.
Det sidste er lige præcist min pointe.

EDIT: Ok det er jeg måske lige nødt til at uddybe, pga. den del du citerede mig for. Jeg mener at de seere burde dansk klubfodbold få tilbage, ved at lave en aftale som i hvert fald delvist placerer superligakampe på de store landsdækkende kanaler. Man skider i mine øjne i nælderne ved at satse på at små kanaler som dem der viser kampene nu, kan skabe den eksponering som er nødvendig for at skabe vækst i fanbasen, og på lægterne.

Jeg elsker selv at man kan se alle kampe fra superligaen, og at man kan sumpe til skidtet det meste af sin søndag, hvis det er det man vil, men jeg tror man bør overveje en anden tankegang. Det kunne være et par kampe eller tre hver uge på de store kanaler, i kombination med streaming oplevelser målrettet for den enkelte klubs fans, eller noget i den stil. Men det med at få dansk fodbold op på første klasse, tv-mæssigt, mener jeg skal være en prioritet. Så må det ske på bekostning af tv penge, for den vej man er på vej ud af nu finder man ikke nogen krukke med guld for enden af.

11.000 seere til et klassisk opgør mellem OB og AaB siger det hele.
Ret beset ved jeg ikke om der var 3.000 eller 8.000 seere. Blot, at det var under 11.000
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Landsholdet

Indlæg af doukas » 7. aug 2017, 17:10

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg ved ikke hvor mange seere der var til Kampene, men skal vi gætte på at der var 10 gange så mange til kvindernes kamp som til Brøndby - FCK, og 20 gange så mange som til OB - AaB?
Det er altså også en EM-finale, vi taler om!

Desuden spiller det jo en kæmpe rolle hvilken kanal, kampen bliver vist på. Hvis Derby blev vist på DR1 ville der også være 1½ mio. seere.
Selvfølgelig ville der ikke være 1.500.000 seere til BIF-FCK. Hvad bygger du dog det på?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 7. aug 2017, 22:10

Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:
Yankee skrev: Det er vel ikke de samme mennesker der ser kvindefodbold og Superliga? Det er vel mere håndboldsegmentet, der ser kvinde-EM. Jeg tror ikke der er ret mange klassisk fodboldinteresserede der sidder og ser det.
Det bekræfte antallet af klappepølser i alt fald.
Klappepølsementalitet eller ej, så siger 1,6 mio. seere til en sportsgren (altså at det er kvindefodbold) der ikke normalt har et ret stor tag i danskerne, alt om hvor meget klubberne skyder sig selv i foden ved at gå efter de nemme og hurtige penge ved at lave en tv- aftale med tv-stationer som med seertal på 30.000-120.000 til størstedelen af kampene, er ved at gøre dansk fodbold til en niche i den store del af befolkningens øjne.

I dag bliver der snakket om to ting hos de fodboldinteresserede på arbejdspladserne rundt omkring i landet. Kvindernes EM finale, og balladen i Brøndby. Den sidste del har hovedparten ikke set men læst eller hørt om.

Jeg ved ikke hvor mange seere der var til Kampene, men skal vi gætte på at der var 10 gange så mange til kvindernes kamp som til Brøndby - FCK, og 20 gange så mange som til OB - AaB?

Fodboldinteressen i den brede befolkning er der tydeligvis, men man rammer dem ikke, og dansk klubfodbold bliver mere og mere til en parentes.
At der er 1,6 mill seere viser at markedsføring er guld, og at mange sportinteresserede danskere, ikke vil betale for at se de sportskanaler der viser superligafodbold.

DR, TV2 og eurosport har massivt markedsført EM i kvindefodbold, og det har givet pote. Medmindre de tager handsken op, og begynder at markedsføre Kvindeligaen lige så hårdt igennem sæsonen, så dør interessen lige så hurtigt som den opstod. Lige om lidt starter hunbold-sæsonen, og så er damefodbold glemt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Landsholdet

Indlæg af frederikshavneren » 7. aug 2017, 22:43

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg ved ikke hvor mange seere der var til Kampene, men skal vi gætte på at der var 10 gange så mange til kvindernes kamp som til Brøndby - FCK, og 20 gange så mange som til OB - AaB?
Det er altså også en EM-finale, vi taler om!

Desuden spiller det jo en kæmpe rolle hvilken kanal, kampen bliver vist på. Hvis Derby blev vist på DR1 ville der også være 1½ mio. seere.
Det sidste er lige præcist min pointe.

EDIT: Ok det er jeg måske lige nødt til at uddybe, pga. den del du citerede mig for. Jeg mener at de seere burde dansk klubfodbold få tilbage, ved at lave en aftale som i hvert fald delvist placerer superligakampe på de store landsdækkende kanaler. Man skider i mine øjne i nælderne ved at satse på at små kanaler som dem der viser kampene nu, kan skabe den eksponering som er nødvendig for at skabe vækst i fanbasen, og på lægterne.

Jeg elsker selv at man kan se alle kampe fra superligaen, og at man kan sumpe til skidtet det meste af sin søndag, hvis det er det man vil, men jeg tror man bør overveje en anden tankegang. Det kunne være et par kampe eller tre hver uge på de store kanaler, i kombination med streaming oplevelser målrettet for den enkelte klubs fans, eller noget i den stil. Men det med at få dansk fodbold op på første klasse, tv-mæssigt, mener jeg skal være en prioritet. Så må det ske på bekostning af tv penge, for den vej man er på vej ud af nu finder man ikke nogen krukke med guld for enden af.

11.000 seere til et klassisk opgør mellem OB og AaB siger det hele.
Klubberne bør i den grad være dybt bekymrede over de alarmerende dårlige tv tal, hvis tendensen fortsætter kan det i den grad blive grimt når der engang skal forhandles en ny tv aftale på plads.
Sammenholdt med produktets kvalitet, meget lave seertal og generelt set tomme triste stadions tænker jeg nogle gange at klubberne scorer en markant overpris på tv rettighederne.
Man kan selvfølgelig overveje mere individuelle aftaler og streaming med videre, men det vil bare favorisere klubberne med de største fanbaser (Brøndby, Agf og FCK).

Vi kan også tage et eksempel fra vores egen andedam hvor AaB i denne sæson i den grad risikerer at det er håndbolden fra Gigantium der løber med eksponeringen pga. håndbold CL. I forvejen plejer Vadum/Aalborg håndbold at få stor tv eksponering på de store kanaler da klubben i årevis har haft landets største tilskuersnit.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Landsholdet

Indlæg af Hovedet » 8. aug 2017, 00:34

doukas skrev:
Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:
Yankee skrev: Det er vel ikke de samme mennesker der ser kvindefodbold og Superliga? Det er vel mere håndboldsegmentet, der ser kvinde-EM. Jeg tror ikke der er ret mange klassisk fodboldinteresserede der sidder og ser det.
Det bekræfte antallet af klappepølser i alt fald.
Klappepølsementalitet eller ej, så siger 1,6 mio. seere til en sportsgren (altså at det er kvindefodbold) der ikke normalt har et ret stor tag i danskerne, alt om hvor meget klubberne skyder sig selv i foden ved at gå efter de nemme og hurtige penge ved at lave en tv- aftale med tv-stationer som med seertal på 30.000-120.000 til størstedelen af kampene, er ved at gøre dansk fodbold til en niche i den store del af befolkningens øjne.

I dag bliver der snakket om to ting hos de fodboldinteresserede på arbejdspladserne rundt omkring i landet. Kvindernes EM finale, og balladen i Brøndby. Den sidste del har hovedparten ikke set men læst eller hørt om.

Jeg ved ikke hvor mange seere der var til Kampene, men skal vi gætte på at der var 10 gange så mange til kvindernes kamp som til Brøndby - FCK, og 20 gange så mange som til OB - AaB?

Fodboldinteressen i den brede befolkning er der tydeligvis, men man rammer dem ikke, og dansk klubfodbold bliver mere og mere til en parentes.
BIF-FCK trak 209.000, hvilket er i den meget lave ende.

Helsingør-FCM og OB-AaB trak under 11.000. Ekstrem skidt.
Dét er sgu vildt. Under 11.000 seere? Det lyder altså ekstremt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Landsholdet

Indlæg af Hovedet » 8. aug 2017, 01:11

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:
Yankee skrev: Det er vel ikke de samme mennesker der ser kvindefodbold og Superliga? Det er vel mere håndboldsegmentet, der ser kvinde-EM. Jeg tror ikke der er ret mange klassisk fodboldinteresserede der sidder og ser det.
Det bekræfte antallet af klappepølser i alt fald.
Klappepølsementalitet eller ej, så siger 1,6 mio. seere til en sportsgren (altså at det er kvindefodbold) der ikke normalt har et ret stor tag i danskerne, alt om hvor meget klubberne skyder sig selv i foden ved at gå efter de nemme og hurtige penge ved at lave en tv- aftale med tv-stationer som med seertal på 30.000-120.000 til størstedelen af kampene, er ved at gøre dansk fodbold til en niche i den store del af befolkningens øjne.

I dag bliver der snakket om to ting hos de fodboldinteresserede på arbejdspladserne rundt omkring i landet. Kvindernes EM finale, og balladen i Brøndby. Den sidste del har hovedparten ikke set men læst eller hørt om.

Jeg ved ikke hvor mange seere der var til Kampene, men skal vi gætte på at der var 10 gange så mange til kvindernes kamp som til Brøndby - FCK, og 20 gange så mange som til OB - AaB?

Fodboldinteressen i den brede befolkning er der tydeligvis, men man rammer dem ikke, og dansk klubfodbold bliver mere og mere til en parentes.
At der er 1,6 mill seere viser at markedsføring er guld, og at mange sportinteresserede danskere, ikke vil betale for at se de sportskanaler der viser superligafodbold.

DR, TV2 og eurosport har massivt markedsført EM i kvindefodbold, og det har givet pote. Medmindre de tager handsken op, og begynder at markedsføre Kvindeligaen lige så hårdt igennem sæsonen, så dør interessen lige så hurtigt som den opstod. Lige om lidt starter hunbold-sæsonen, og så er damefodbold glemt.
Ja, det skulle man mene, men ikke desto mindre har kvindefodbold - som indtil for et par uger har været nul, niks og nøgler - godt nok fået sine 15 minutters berømmelse i denne omgang. Det har jo været vildt at overvære, og personligt zappede jeg da også fra OB-AaB efter 1. halvleg og over på en i øvrigt vildt underholdende EM-finale.

Der var jo heller ikke en kæft, der interesserede sig for kvindehåndbold tilbage i 1993, men ikke desto mindre lykkedes det for sporten at bide sig nogenlunde fast; en meget væsentlig årsag til dette var eksponeringen på TV, der betød, at ligakampe også pludselig kom i fokus. Man kan ikke leve på et landshold alene, der så dog ligeledes havde den fordel at blive eksponeret hvert eneste år, da der konstant afvikles slutrunder i håndbold.

Dog skal vi huske på, at hverken kvinde- eller mandehåndbold ville have en kinamands chance for at kunne overleve på markedsvilkår på reklamekanalerne. Forestil jer, hvis hverken landshold eller klubhold blev vist på DR eller TV2. Men jeg er heller ikke et sekund i tvivl om, at det gør ondt på fodbolden og klubberne, at vi i dag er spredt ud over en række perifære reklamekanaler; der er en pris at betale for disse enorme TV-penge.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Landsholdet

Indlæg af birk » 8. aug 2017, 17:37

Hvor kan man se de tv seere tal henne ?

secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: Landsholdet

Indlæg af secone79 » 9. aug 2017, 11:24

birk skrev:Hvor kan man se de tv seere tal henne ?
Seertal for Superliga: http://bfy.tw/DHO6

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1624
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Landsholdet

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. sep 2018, 10:49

Hey, hvis én af jer kender en skruebrækker, der gerne tager kampen op mod Bale ene og alene, så må I gerne kontakte mig

DR leder med lys og lygte.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Landsholdet

Indlæg af Klaus » 3. sep 2018, 16:14

Sådanne en kender jeg ikke, altså en skruebrækker. Men det skal ikke afholde mig for at ønske Spillerforeningen ad helvede til. Det absolut eneste de tænker på er penge. Og det vel at mærke penge til i forvejen højt betalte spillere. De penge ryger væk fra DBU og alle de øvrige klubber, og dermed fra ungdomsfodbolden i Danmark. Hvad helvede er der blevet af stoltheden ved at repræsentere sit land?? Glæden ved at trække sit hjemlands trøje over hovedet og æren af at gå ind i Parken og synge nationalsangen. Det er sgu fandme kun i Danmark sådan noget her kan ske. Kæmpe stjerner i hele verden stiller sig som det mest selvfølgelige i verden til rådighed for deres lande. I Danmark, ja der strejker man.... Fodbold er ikke noget almindeligt job og at strejke på et fodboldlandshold er så gennemført latterligt, at man tror det er løgn.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Landsholdet

Indlæg af AK48hamas » 3. sep 2018, 18:34

Klaus skrev:
3. sep 2018, 16:14
Sådanne en kender jeg ikke, altså en skruebrækker. Men det skal ikke afholde mig for at ønske Spillerforeningen ad helvede til. Det absolut eneste de tænker på er penge. Og det vel at mærke penge til i forvejen højt betalte spillere. De penge ryger væk fra DBU og alle de øvrige klubber, og dermed fra ungdomsfodbolden i Danmark. Hvad helvede er der blevet af stoltheden ved at repræsentere sit land?? Glæden ved at trække sit hjemlands trøje over hovedet og æren af at gå ind i Parken og synge nationalsangen. Det er sgu fandme kun i Danmark sådan noget her kan ske. Kæmpe stjerner i hele verden stiller sig som det mest selvfølgelige i verden til rådighed for deres lande. I Danmark, ja der strejker man.... Fodbold er ikke noget almindeligt job og at strejke på et fodboldlandshold er så gennemført latterligt, at man tror det er løgn.
Jamen hvad kan spillerne gøre? Christian Eriksen har en millionaftale med Nike hvilket betyder at Hummel/DBU kun må bruge ham kommercielt sammen med minimum to andre spillere da han så repræsenterer landsholdet og ikke brandet Christian Eriksen. Den aftale vil Hummel/DBU ændre så de får alt magt over ham kommercielt og det er jo stridigt med hans Nike kontrakt og han vil derved miste millioner.

Dét som Hummel/DBU så vil gøre er at lave særaftaler for hver spiller istedet for en samlet solidarisk løsning, som der altid har været, hvor Henrik Dalsgaard får samme løn som Christian Eriksen.

Christian Stadil og Claus Bretton-Møller er selvfølgelig et par selvfede DJØF’er som får ståpik over lidt ekstra penge på bundlinjen og vil tilsidesætte alt hvad der har med solidaritet at gøre for at at nå deres mål. Specielt Claus Bretton-Møller har vist hvor et usympatisk svin er som INTET godt vil for dansk fodbold men som bare vil passe sin egen karriere.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Landsholdet

Indlæg af Klaus » 3. sep 2018, 19:14

Hvis det står til troende, at spillerne forlanger at DBU skal være arbejdsgivere, når de spiller på landsholdet er den sgu da gal. I fjerneren nævnte de eksemplet med Tyskland, hvor Audi er sponsor for Bayern og Mercedes for landsholdet. Men de kan sgu da godt finde ud af det. Jeg vil væde med, at det igen er Mads Øland, der sidder bag det hele og prøver at navigere sig selv i centrum. Jeg er normalt pjattet med både solidaritet og fagforeninger, men det her er sport, hvor æresfølelsen og glæden ved at repræsentere sit land burde være det vigtigste.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Landsholdet

Indlæg af AK48hamas » 3. sep 2018, 19:25

Klaus skrev:
3. sep 2018, 19:14
Hvis det står til troende, at spillerne forlanger at DBU skal være arbejdsgivere, når de spiller på landsholdet er den sgu da gal. I fjerneren nævnte de eksemplet med Tyskland, hvor Audi er sponsor for Bayern og Mercedes for landsholdet. Men de kan sgu da godt finde ud af det. Jeg vil væde med, at det igen er Mads Øland, der sidder bag det hele og prøver at navigere sig selv i centrum. Jeg er normalt pjattet med både solidaritet og fagforeninger, men det her er sport, hvor æresfølelsen og glæden ved at repræsentere sit land burde være det vigtigste.
Ja der er ingen tvivl om at mads Øland også er en pest for forhandlingen specielt med den historik han har. De burde have indsat nye forhandlere for længe siden.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Landsholdet

Indlæg af Jakobsen » 4. sep 2018, 13:59

DBU skal da ringe til Martin P!

- han har international erfaring fra CL og u-landshold.
- Han går uimponeret til verdensstjerner (Ronaldo)
- han er en af få der har spillet mod Bale før
- han giver altid 110%




Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 4. sep 2018, 17:42

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor man ikke aflyser kampen imod Slovakiet. Jeg ved ikke om det er noget man bare lige sådan gør, men slovakkerne kan da heller ikke have den store interesse i at bruge tid på at spille imod et kombineret futsal/divisionshold, der er strikket sammen i sidste sekund.
Jeg synes iøvrigt at det er fint nok, at de prof. spillere der ikke normalt er inde omkring landsholdet som udgangspunkt melder ud, at de ikke vil deltage under omstændighederne, men den der fagforeningsretorik spillerne og spillerforeningen kører er sgu lidt kvalm. De vil gerne have, at amatørene, kvinderne, ungdomsspillerne og de frivillige er solidariske med herrelandsholdet i deres konflikt, men de er sgu da ikke en skid solidariske selv. De penge som Simon Kjær, Zanka, Eriksen osv mener de har krav på, er jo penge der ikke kan gå til breddefodbolden. Det vil svare til at Niels Smedegaard (hvis han stadig er i Mærsk) beder folkene på olieplatformen om at indstille arbejdet fordi han kun kan få 7 og ikke 15 millioner i bonus.
Det er selvfølgelig ærgerligt, at landsholdet skal repræsenteres af småblanke primadonnatyper, men jeg tror godt nok at de skyder sig selv i foden. Landsholdet er intet værd uden folkelig opbakning, og mon ikke de tilskuere der kun ser landsholdsfodbold godt kan se det absurde i, at folk der tjener +10 millioner om året forsøger at yderligere presse citronen på bekostning af de mange frivillige og unge der udgør breddefodbolden ude i de små klubber.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar