Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 7. sep 2018, 11:29

doukas skrev:
7. sep 2018, 11:20

Hvis din teori holder, så er det fandme en syg forhandlingsstrategi fra Spillerforeningen. Føj!
Det gør den - i hvert fald i de store linjer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Landsholdet

Indlæg af doukas » 7. sep 2018, 11:35

Pastorius skrev:
7. sep 2018, 11:29
doukas skrev:
7. sep 2018, 11:20

Hvis din teori holder, så er det fandme en syg forhandlingsstrategi fra Spillerforeningen. Føj!
Det gør den - i hvert fald i de store linjer.
Hvorfor fanden er det så ikke en større historie? Det kan medlemmerne af Spillerforeningen umuligt være være tilfredse med!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Landsholdet

Indlæg af Buzz Killington » 7. sep 2018, 12:03

Yankee skrev:
7. sep 2018, 10:54
doukas skrev:
7. sep 2018, 06:41

Jeg forstår virkelig ikke DBUs ageren. Hvordan kan de står og sige, at de ikke under nogen omstændigheder vil køre videre på den gamle aftale (det er de blevet tilbudt 2 gange inden kampen imod Slovakiet), for så at alligevel at takke ja? Lige inden har DBU fået aflyst/udsat en runde i 2. Division! Min teori er, at enten sponsorer eller Eurosport/Discovery har sagt, at nok er nok.

Igen vinder Øland. Det er helt sikkert, at der ikke bliver lavet en ny permanent aftale inden kampene i oktober, for de kampe skal selvfølgelig bruges som gidsler.
Jeg antager at DBU har fået nogle advarsler eller signaler fra UEFA. Vi ved at Irland ville åbne en sag og at DBU har været meget opmærksomme på at gøre alt hvad de kunne for at slippe for yderligere restriktioner. Danmark har allerede en betinget dom, så en disciplinærsag kunne have medført udelukkelse fra kvinde-VM og herre-EM og måske endda sætte vores EM-værtsskab i fare. Det tør DBU ikke gamble med, og det har Mads Øland jo netop også godt vidst.

Jeg er ret overbevist om at Mads Øland kun kørte kvinde-forhandlingerne sidste år så langt ud over grænsen for at opnå en betinget dom til DBU, der ville sætte dem under ekstremt pres i herre-forhandlingerne i år. Det er han lykkedes fint med, men mon ikke mange spillere rundt omkring spørger sig selv om det virkelig er værd at forhandle på den måde når man ser skadesvirkningerne for begge landshold.

Denne krise rammer jo også spillerne på bankbogen - bare på lidt længere sigt. De har givet deres popularitet i befolkningen et ordentligt hak og det vil kunne aflæses direkte på de sponsoraftaler de kan lave fremadrettet, uanset hvor god en aftale de så måtte få med DBU. Det her eftermæle skal spillerne jo leve resten af deres dage med. Tænk bare på hvor forskelligt et eftermæle Preben Elkjær og Jon Dahl Tomasson har.
Ha, overhovedet ikke. Den næste generation af landsholdspillere måske, men på kort sigt har de magtfulde landsholdsspillere, i.e. dem som spillerforeningen reelt forhandler på baggrund af, intet at tabe ved at landsholdet på sigt taber lidt goodwill. Et klassisk insider-outsider problem - som med fagforeninger generelt. Spillerforeningen repræsenterer ikke fremtidige landsholdsspillere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 7. sep 2018, 13:27

Buzz Killington skrev:
7. sep 2018, 12:03

Ha, overhovedet ikke. Den næste generation af landsholdspillere måske, men på kort sigt har de magtfulde landsholdsspillere, i.e. dem som spillerforeningen reelt forhandler på baggrund af, intet at tabe ved at landsholdet på sigt taber lidt goodwill. Et klassisk insider-outsider problem - som med fagforeninger generelt. Spillerforeningen repræsenterer ikke fremtidige landsholdsspillere.
Helt uenig. Det er ikke landstræneren, landsholdet som institution eller U/21-landsholdsspillerne, der taber goodwill. Det er Simon Kjær, Mathias Zanka, Christian Eriksen osv.

Og så bider det jo sig selv i halen. De konflikter for at få bedre mulighed for at tjene på personlige sponsorater, men samtidig svækker de deres egen værdi ift. fremtidige personlige og kollektive sponsorater.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Landsholdet

Indlæg af Buzz Killington » 7. sep 2018, 14:13

Yankee skrev:
7. sep 2018, 13:27
Buzz Killington skrev:
7. sep 2018, 12:03

Ha, overhovedet ikke. Den næste generation af landsholdspillere måske, men på kort sigt har de magtfulde landsholdsspillere, i.e. dem som spillerforeningen reelt forhandler på baggrund af, intet at tabe ved at landsholdet på sigt taber lidt goodwill. Et klassisk insider-outsider problem - som med fagforeninger generelt. Spillerforeningen repræsenterer ikke fremtidige landsholdsspillere.
Helt uenig. Det er ikke landstræneren, landsholdet som institution eller U/21-landsholdsspillerne, der taber goodwill. Det er Simon Kjær, Mathias Zanka, Christian Eriksen osv.

Og så bider det jo sig selv i halen. De konflikter for at få bedre mulighed for at tjene på personlige sponsorater, men samtidig svækker de deres egen værdi ift. fremtidige personlige og kollektive sponsorater.
Jeg tror du i den grad overvurderer menneskers evne til at adskille de mennesker der repræsenterer en institution og selve institution, hvis du ikke tror landsholdet som institution taber goodwill på baggrund of spillernes opførsel i forhandlingerne. Bare den lille krise der opstod efter Jon Dahl-gate har haft konsekvenser for landsholdets renomme langt udover de relevante landsholdsspilleres landsholdskarriere. Den brede befolknings glansbillede af hvad der driver professionelle fodboldspillere slår alvorlige revner i øjeblikket. Og det med rette. Der er ingen grund til at tro at det nuværende kuld af landsholdsmillionærer skulle være en utraditionel forsamling af spillere. Nej, de er netop ærketypiske for den hyperindividualistiske aktør et sportsligt elitemiljø og millioner på lønkontoen producerer. Virkenligheden har i den grad indhentet spillernes selvopfattelse, og de ser ikke længere sig selv som "en del af noget større" med en bevidsthed forankret i de glade amatørdage. Tidligere bestod landsholdet hovedsagligt af spillere fra en helt anden økonomisk klasse som ved en landsholdsudtagelse kunne opnå en prestige der langt overgik den de kunne opnå ved at spille for deres respektive klubhold. Der var derfor deres brede hensyn der vægtede højest, hensyn der flugtede med den almene fodboldspiller. Så kunne Laudrupperne råbe og skrige det de ville, for de stod alene. Glansbilledet of folkeligheden var intakt.

Sådan er det ikke længere, og det ville kræve en selvbeherskelse udover hvad man kan forlange af almindelige mennesker ikke at gi efter for grådigheden, specielt når man nu har folk som Øland der står og hvisker en guld og grønne skove i øret, pakket ind i et glanspapir af "retfærdighed", "fairness" og "solidaritet". "Vi er noget større".

Angående det sidste du skrev, så kan jeg blot gentage af effekten er så langsigtet og så spredt ud, at det ikke kommer til at ramme de nuværende landsholdsspillere, eller ikke i forhold til hvor meget de står til at kunne tjene ved individuelt at sælge sig selv i en landsholdsdragt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 7. sep 2018, 15:04

Men det kræver vel også, at befolkningen skulle være på DBU's side. Det er ikke mit entydige indtryk. Af hvad jeg kan se på facebook (jaja), så er der da mange der er vrede på DBU fordi de først syltede kvinderne, og nu vil ofre landsholdets slutrunde deltagelse på grådighedens alter. Jeg tror dog, at det kan være med til, at flere bliver sådan lidt ligeglade med landsholdet, fordi der så ofte er de her konflikter, og der så ofte skal sættes spørgsmålstegn ved om vi overhovedet kan stille hold.
Personligt har jeg nået et punkt, hvor det nuværende landshold kan rende mig et langt stykke. Hvorfor skal man som fan være loyal overfor spillere der har lige præcis 0 loyalitet over for deres fans og bagland (herunder alle de frivillige ude i klubberne)?

Hvad er det iøvrigt der henvises til ift Jon Dahl?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Landsholdet

Indlæg af Buzz Killington » 7. sep 2018, 15:32

jonas386 skrev:
7. sep 2018, 15:04
Men det kræver vel også, at befolkningen skulle være på DBU's side. Det er ikke mit entydige indtryk. Af hvad jeg kan se på facebook (jaja), så er der da mange der er vrede på DBU fordi de først syltede kvinderne, og nu vil ofre landsholdets slutrunde deltagelse på grådighedens alter. Jeg tror dog, at det kan være med til, at flere bliver sådan lidt ligeglade med landsholdet, fordi der så ofte er de her konflikter, og der så ofte skal sættes spørgsmålstegn ved om vi overhovedet kan stille hold.
Personligt har jeg nået et punkt, hvor det nuværende landshold kan rende mig et langt stykke. Hvorfor skal man som fan være loyal overfor spillere der har lige præcis 0 loyalitet over for deres fans og bagland (herunder alle de frivillige ude i klubberne)?

Hvad er det iøvrigt der henvises til ift Jon Dahl?
Presse boycutt med JD
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Landsholdet

Indlæg af Klaus » 7. sep 2018, 23:08

Så i fjerneren i aften, at man ikke viderefører den gamle aftale. Man viderefører den del der har med løn og kommercielle rettigheder, men ikke resten. Var det noget med noget arbejdsgiveransvar???

Pointen er, at stemningen i befolkningen er ved at vende. Både Ekstra Bladet og TV2 har bragt stort opsatte artikler om, hvad man gør i udlandet. Det eneste rigtige spørgsmål, der må og skal gives til spillerne er, hvorfor det skal være så anderledes i Danmark. Jeg læste i øvrigt en gammel klumme af Erik Veje, hvor han så udmærket beskæftiger sig med de grundlæggende problemstillinger. Den handler godt nok om håndbold, men kan mageligt overføres til vores kære griske fodboldlandshold, der i parantes bemærket absolut ikke er en del af noget større...

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Landsholdet

Indlæg af 9520AaB » 8. sep 2018, 10:21

Genk eller Ajax, for mig, to klubber på nogenlunde samme niveau. Men på U-21 landsholdet er det vigtigere at sidde på bænken i Ajax, end fast spilletid hos Genk for at komme på hold.
Der er sgu meget jeg ikke forstår.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Landsholdet

Indlæg af gravballe » 8. sep 2018, 16:38


hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Re: Landsholdet

Indlæg af hundekiks » 9. sep 2018, 13:14


Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Landsholdet

Indlæg af Frygah » 9. okt 2018, 11:03

https://spillerforeningen.dk/nyheder/20 ... landshold/

Af uransaglige årsager har landsholdet valgt at skrive et brev til fodbolddanmark omkring hele balladen mellem landshold og DBU. Det er ren PR-speak der forsøger at få spillerne til at fremstå som uskyldige engle, der ikke ønsker at svine nogen til, samtidig med at de dog både præsterer at svine fyraftens-landsholdet og DBU. Derudover synes brevet at være så overfladisk at man sidder tilbage med smagen af en flok snotforkælede overklasse-unger der har mistet jordforbindelsen til "almindelige" danske fodboldfans, og tror en omgang tomme floskler uden et eneste gran af selvindsigt er nok til at få hele Danmark til at knuselske de uskyldige ofre vores landshold udgør.

Og så ønsker de naturligvis ikke at uddybe eller forholde sig til det de selv har skrevet. Stærkt arbejde, tøser!

Ikke at twitter er et sandhedsvidne, men de får heller ikke ligefrem ros for det blandt dem der svarer.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 9. okt 2018, 11:20

Frygah skrev:
9. okt 2018, 11:03
https://spillerforeningen.dk/nyheder/20 ... landshold/

Af uransaglige årsager har landsholdet valgt at skrive et brev til fodbolddanmark omkring hele balladen mellem landshold og DBU. Det er ren PR-speak der forsøger at få spillerne til at fremstå som uskyldige engle, der ikke ønsker at svine nogen til, samtidig med at de dog både præsterer at svine fyraftens-landsholdet og DBU. Derudover synes brevet at være så overfladisk at man sidder tilbage med smagen af en flok snotforkælede overklasse-unger der har mistet jordforbindelsen til "almindelige" danske fodboldfans, og tror en omgang tomme floskler uden et eneste gran af selvindsigt er nok til at få hele Danmark til at knuselske de uskyldige ofre vores landshold udgør.

Og så ønsker de naturligvis ikke at uddybe eller forholde sig til det de selv har skrevet. Stærkt arbejde, tøser!

Ikke at twitter er et sandhedsvidne, men de får heller ikke ligefrem ros for det blandt dem der svarer.
Nej, megen ros får de ikke:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... en/7344479

Det må være nemt at være kommunikationsansvarlig i DBU for tiden. "Nu læner I jer bare tilbage og holder helt lav profil, så skal spillerne nok få os til at se godt ud."
Med venlig Hilsen
--
Robert

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Landsholdet

Indlæg af Frygah » 9. okt 2018, 11:26

Pastorius skrev:
9. okt 2018, 11:20
Frygah skrev:
9. okt 2018, 11:03
https://spillerforeningen.dk/nyheder/20 ... landshold/

Af uransaglige årsager har landsholdet valgt at skrive et brev til fodbolddanmark omkring hele balladen mellem landshold og DBU. Det er ren PR-speak der forsøger at få spillerne til at fremstå som uskyldige engle, der ikke ønsker at svine nogen til, samtidig med at de dog både præsterer at svine fyraftens-landsholdet og DBU. Derudover synes brevet at være så overfladisk at man sidder tilbage med smagen af en flok snotforkælede overklasse-unger der har mistet jordforbindelsen til "almindelige" danske fodboldfans, og tror en omgang tomme floskler uden et eneste gran af selvindsigt er nok til at få hele Danmark til at knuselske de uskyldige ofre vores landshold udgør.

Og så ønsker de naturligvis ikke at uddybe eller forholde sig til det de selv har skrevet. Stærkt arbejde, tøser!

Ikke at twitter er et sandhedsvidne, men de får heller ikke ligefrem ros for det blandt dem der svarer.
Nej, megen ros får de ikke:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... en/7344479

Det må være nemt at være kommunikationsansvarlig i DBU for tiden. "Nu læner I jer bare tilbage og holder helt lav profil, så skal spillerne nok få os til at se godt ud."
Nåja, glemte at de også lige sendte en sviner til den samlede danske sportspresse og kaldte dem uvidende. Den slags hjælper normalt heller ikke.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Landsholdet

Indlæg af gravballe » 9. okt 2018, 11:43

en flok primadonnar, der har lært at ved at opføre sig som små børn, får de hvad de vil have. DBU burde have stået fast. MIG MIG MIG kulturen slåer til igen.

Men endnu engang bliver man da bekræftet at man ikke gider bruge tid på det lorte hold.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af NIN » 9. okt 2018, 22:55

gravballe skrev:
9. okt 2018, 11:43
en flok primadonnar, der har lært at ved at opføre sig som små børn, får de hvad de vil have. DBU burde have stået fast. MIG MIG MIG kulturen slåer til igen.

Men endnu engang bliver man da bekræftet at man ikke gider bruge tid på det lorte hold.
Det gjorde du så lige ;)
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Landsholdet

Indlæg af Gamen » 11. okt 2018, 16:21

Midt i al landsholds-snakken, så er det simpelthen så klassisk Zanka at stille op til en video som den her:

https://www.bt.dk/fodbold/premier-leagu ... wsource=cl

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Landsholdet

Indlæg af BassogogsVen » 11. okt 2018, 22:54

Gamen skrev:
11. okt 2018, 16:21
Midt i al landsholds-snakken, så er det simpelthen så klassisk Zanka at stille op til en video som den her:

https://www.bt.dk/fodbold/premier-leagu ... wsource=cl
Manden ejer jo ikke situationsfornemmelse. Eller rettere står hans ego og behov for selvpromovering jo virkelig meget i vejen for denne.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af NIN » 12. okt 2018, 10:10

BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:54
Gamen skrev:
11. okt 2018, 16:21
Midt i al landsholds-snakken, så er det simpelthen så klassisk Zanka at stille op til en video som den her:

https://www.bt.dk/fodbold/premier-leagu ... wsource=cl
Manden ejer jo ikke situationsfornemmelse. Eller rettere står hans ego og behov for selvpromovering jo virkelig meget i vejen for denne.
Mandens altoverskyggende ambition er at blive Danmarks Ramos.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Landsholdet

Indlæg af BassogogsVen » 12. okt 2018, 11:09

NIN skrev:
12. okt 2018, 10:10
BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:54
Gamen skrev:
11. okt 2018, 16:21
Midt i al landsholds-snakken, så er det simpelthen så klassisk Zanka at stille op til en video som den her:

https://www.bt.dk/fodbold/premier-leagu ... wsource=cl
Manden ejer jo ikke situationsfornemmelse. Eller rettere står hans ego og behov for selvpromovering jo virkelig meget i vejen for denne.
Mandens altoverskyggende ambition er at blive Danmarks Ramos.
Ja, han er jo også en sympatisk mand.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar