Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 6. sep 2018, 11:25

Frygah skrev:
6. sep 2018, 11:13
Gnu skrev:
6. sep 2018, 10:55
Jakobsen skrev:
6. sep 2018, 10:43
Jeg synes egentlig bare DBU skal stå fast. Spillerforeningen (Læs Mads Øland) er gået for vidt så mange gange og hans stil er på ingen måde fordrende for dansk fodbold. Det er ikke kønt, men det er smart af DBU at have fjernet truslen om ikke at kunne stille hold. Den der stil med at gå all-in på hver eneste juridiske detalje er ikke fordrende for noget som helst og at stå på, at DBU er at anse som arbejdsgiver er at gå alt for vidt.
DBU har ikke råd til at stå fast. Herrelandsholdet er DBU's suverænt største, hvis ikke noget nær den eneste indtægtskilde, der sikrer plus på bundlinjen. Der er jo ingen penge i kvindefodbold, futsal og hvad har vi, så DBU kan ikke leve uden herrelandsholdet. Nu blev denne her ligegyldige træningskamp ofret, men jeg er ganske overbevist om, at der bliver fundet en løsning inden søndag, fordi det er i alle parters interesse.
som jeg ser det har DBU endnu mindre råd til IKKE at stå fast. Hvis de ikke får kommercielle rettigheder når spillerne er til rådighed, så har DBU slet ingen indtægt, og så er det farvel og tak til landsholdsfodbold. For jeg tror desværre ikke at DBU's sponsorer bare vil nøjes med at have 3 random landsholdsspillere til at reklamere - De vil have Eriksen i front, de vil have Schmeichel alene.

Herrelandsholdet er den eneste indtægt DBU har - Men det er kun hvis sponsorerne er tilfredse, og det lyder det ret klart at det er de ikke.
Slet ingen indtægt? Hvor har du det fra? Det er helt i skoven.

I 2017 udgjorde kommercielle indtægter under 10 pct. af DBU's indtægter:

Mediaindtægter - 83 mio. kr.
Kommercielle indtægter - 15 mio. kr.
Tilskud - 55 mio. kr.
I alt 153 mio. kr.

https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu_br ... 202017.pdf

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 6. sep 2018, 12:04

Yankee skrev:
6. sep 2018, 11:01
Alle os der ikke er en direkte del af konflikten - klubberne, de "almindelige" liga-spillere og især os fans - må presse på for at få både Bretton-Meyer og Øland ud af dansk fodbold. Det er virkelig et tilfælde af de få, der ødelægger det for de mange.
Det kommer ikke til at ske - muligvis kunne man forestille sig et oprør i spillerforeningen, HVIS det ender med at DK får en hård straf og det får indflydelse på landsholdsfodbolden frem i tiden. Jeg tror ikke er der er mulighed for et lignende kup i foreningsdanmark overfor DBU, og jeg er overbevist om at størstedelen af den nuværende DBU-bestyrelse bakker 100% op om direktøren.

Ingen af dem kommer til at steppe ned af egen drift.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Landsholdet

Indlæg af Halil » 6. sep 2018, 12:41

Pastorius skrev:
6. sep 2018, 12:04
Yankee skrev:
6. sep 2018, 11:01
Alle os der ikke er en direkte del af konflikten - klubberne, de "almindelige" liga-spillere og især os fans - må presse på for at få både Bretton-Meyer og Øland ud af dansk fodbold. Det er virkelig et tilfælde af de få, der ødelægger det for de mange.
Det kommer ikke til at ske - muligvis kunne man forestille sig et oprør i spillerforeningen, HVIS det ender med at DK får en hård straf og det får indflydelse på landsholdsfodbolden frem i tiden. Jeg tror ikke er der er mulighed for et lignende kup i foreningsdanmark overfor DBU, og jeg er overbevist om at størstedelen af den nuværende DBU-bestyrelse bakker 100% op om direktøren.

Ingen af dem kommer til at steppe ned af egen drift.
For både Bretton og Ølands vedkommende har de leveret resultater for deres respektive arbejdsgivere.

Dog bør de ikke forhandle med hinanden for fremtiden, da det ikke gavner noget. De seneste konflikter og aflysninger er ødelæggende og imø begrundet i personlige forhold istedet for indholdsmæssige forhold.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 6. sep 2018, 16:33

Halil skrev:
6. sep 2018, 12:41


For både Bretton og Ølands vedkommende har de leveret resultater for deres respektive arbejdsgivere.
På ultrakortsigt, ja måske. På lidt længere sigt har de begge medvirket til at ødelægge fodboldlandsholdets ry og omdømme både i befolkningen og i den internationale fodboldverden. Det er langt mere alvorligt end et par bettingreklamer og en kampbonus.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Landsholdet

Indlæg af Halil » 6. sep 2018, 16:55

Yankee skrev:
6. sep 2018, 16:33
Halil skrev:
6. sep 2018, 12:41


For både Bretton og Ølands vedkommende har de leveret resultater for deres respektive arbejdsgivere.
På ultrakortsigt, ja måske. På lidt længere sigt har de begge medvirket til at ødelægge fodboldlandsholdets ry og omdømme både i befolkningen og i den internationale fodboldverden. Det er langt mere alvorligt end et par bettingreklamer og en kampbonus.
Jeg tror du misforstår det citerede.

Bretton har leveret det han er blevet ansat til.

Øland har skaffet fobolspillere i Danmark en masse gode vilkår gennem de sidste mange år.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 6. sep 2018, 17:12

Yankee skrev:
6. sep 2018, 16:33
På ultrakortsigt, ja måske. På lidt længere sigt har de begge medvirket til at ødelægge fodboldlandsholdets ry og omdømme både i befolkningen og i den internationale fodboldverden. Det er langt mere alvorligt end et par bettingreklamer og en kampbonus.
Man kan så sige at fællesnævneren på alle de fodboldkonflikter der har været i DK de seneste 15 år, ikke hedder Bretton-Meyer.
(Jeg ved godt virkeligheden er mere nuanceret - og klubsiden langt hen af vejen har ligget som den har redt).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 6. sep 2018, 17:24

Halil skrev:
6. sep 2018, 16:55
Yankee skrev:
6. sep 2018, 16:33
Halil skrev:
6. sep 2018, 12:41


For både Bretton og Ølands vedkommende har de leveret resultater for deres respektive arbejdsgivere.
På ultrakortsigt, ja måske. På lidt længere sigt har de begge medvirket til at ødelægge fodboldlandsholdets ry og omdømme både i befolkningen og i den internationale fodboldverden. Det er langt mere alvorligt end et par bettingreklamer og en kampbonus.
Jeg tror du misforstår det citerede.

Bretton har leveret det han er blevet ansat til.

Øland har skaffet fobolspillere i Danmark en masse gode vilkår gennem de sidste mange år.
Nej, det forstår jeg udmærket. Det er bare ikke de vigtigste resultater og det er jeg sikker på både spillerne og baglandet i DBU er enige i. Jeg tror ikke Bretton-Meyer er ansat til at sende dansk fodbold i knæ. Jeg tror ikke spillerne har valgt Øland for at sende dansk fodbold i knæ.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Landsholdet

Indlæg af Halil » 6. sep 2018, 18:12

Yankee skrev:
6. sep 2018, 17:24
Halil skrev:
6. sep 2018, 16:55
Yankee skrev:
6. sep 2018, 16:33
Halil skrev:
6. sep 2018, 12:41


For både Bretton og Ølands vedkommende har de leveret resultater for deres respektive arbejdsgivere.
På ultrakortsigt, ja måske. På lidt længere sigt har de begge medvirket til at ødelægge fodboldlandsholdets ry og omdømme både i befolkningen og i den internationale fodboldverden. Det er langt mere alvorligt end et par bettingreklamer og en kampbonus.
Jeg tror du misforstår det citerede.

Bretton har leveret det han er blevet ansat til.

Øland har skaffet fobolspillere i Danmark en masse gode vilkår gennem de sidste mange år.
Nej, det forstår jeg udmærket. Det er bare ikke de vigtigste resultater og det er jeg sikker på både spillerne og baglandet i DBU er enige i. Jeg tror ikke Bretton-Meyer er ansat til at sende dansk fodbold i knæ. Jeg tror ikke spillerne har valgt Øland for at sende dansk fodbold i knæ.
Så er det noget fjollet du udelader det med forhandlingerne, da det nu fremgår at du er enig med i den del og derfor det samlede indlæg.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 6. sep 2018, 19:35

Halil skrev:
6. sep 2018, 18:12
Så er det noget fjollet du udelader det med forhandlingerne, da det nu fremgår at du er enig med i den del og derfor det samlede indlæg.
Nej, for jeg er uenig i, at de skulle have "lavet resultater" som den overordnede konklusion. Det har de ikke. De har potentielt ødelagt dansk landsholdsfodbold. Det overskygger alt andet de to har bedrevet.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Landsholdet

Indlæg af Halil » 6. sep 2018, 20:24

Yankee skrev:
6. sep 2018, 19:35
Halil skrev:
6. sep 2018, 18:12
Så er det noget fjollet du udelader det med forhandlingerne, da det nu fremgår at du er enig med i den del og derfor det samlede indlæg.
Nej, for jeg er uenig i, at de skulle have "lavet resultater" som den overordnede konklusion. Det har de ikke.
Vrøvl.

Øland har lavet masser af resultater for sine medlemmer. Det ændrer de seneste kriser ikke på.

Og Bretton ligeså i forhold til det han blev ansat til.
Uden Synd Ingen Frelse

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 6. sep 2018, 20:40

Gnu skrev:
6. sep 2018, 10:55
DBU har ikke råd til at stå fast. Herrelandsholdet er DBU's suverænt største, hvis ikke noget nær den eneste indtægtskilde, der sikrer plus på bundlinjen. Der er jo ingen penge i kvindefodbold, futsal og hvad har vi, så DBU kan ikke leve uden herrelandsholdet. Nu blev denne her ligegyldige træningskamp ofret, men jeg er ganske overbevist om, at der bliver fundet en løsning inden søndag, fordi det er i alle parters interesse.
Ahem.

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/lands ... dig-aftale
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 6. sep 2018, 22:17

Gnu skrev:
6. sep 2018, 20:40
Gnu skrev:
6. sep 2018, 10:55
DBU har ikke råd til at stå fast. Herrelandsholdet er DBU's suverænt største, hvis ikke noget nær den eneste indtægtskilde, der sikrer plus på bundlinjen. Der er jo ingen penge i kvindefodbold, futsal og hvad har vi, så DBU kan ikke leve uden herrelandsholdet. Nu blev denne her ligegyldige træningskamp ofret, men jeg er ganske overbevist om, at der bliver fundet en løsning inden søndag, fordi det er i alle parters interesse.
Ahem.

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/lands ... dig-aftale
Jeg tror - stadig - ikke på en mindelig løsning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Landsholdet

Indlæg af doukas » 7. sep 2018, 06:41

Gnu skrev:
6. sep 2018, 20:40
Gnu skrev:
6. sep 2018, 10:55
DBU har ikke råd til at stå fast. Herrelandsholdet er DBU's suverænt største, hvis ikke noget nær den eneste indtægtskilde, der sikrer plus på bundlinjen. Der er jo ingen penge i kvindefodbold, futsal og hvad har vi, så DBU kan ikke leve uden herrelandsholdet. Nu blev denne her ligegyldige træningskamp ofret, men jeg er ganske overbevist om, at der bliver fundet en løsning inden søndag, fordi det er i alle parters interesse.
Ahem.

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/lands ... dig-aftale
Jeg forstår virkelig ikke DBUs ageren. Hvordan kan de står og sige, at de ikke under nogen omstændigheder vil køre videre på den gamle aftale (det er de blevet tilbudt 2 gange inden kampen imod Slovakiet), for så at alligevel at takke ja? Lige inden har DBU fået aflyst/udsat en runde i 2. Division! Min teori er, at enten sponsorer eller Eurosport/Discovery har sagt, at nok er nok.

Igen vinder Øland. Det er helt sikkert, at der ikke bliver lavet en ny permanent aftale inden kampene i oktober, for de kampe skal selvfølgelig bruges som gidsler.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 7. sep 2018, 08:51

Pastorius skrev:
6. sep 2018, 22:17
Gnu skrev:
6. sep 2018, 20:40
Gnu skrev:
6. sep 2018, 10:55
DBU har ikke råd til at stå fast. Herrelandsholdet er DBU's suverænt største, hvis ikke noget nær den eneste indtægtskilde, der sikrer plus på bundlinjen. Der er jo ingen penge i kvindefodbold, futsal og hvad har vi, så DBU kan ikke leve uden herrelandsholdet. Nu blev denne her ligegyldige træningskamp ofret, men jeg er ganske overbevist om, at der bliver fundet en løsning inden søndag, fordi det er i alle parters interesse.
Ahem.

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/lands ... dig-aftale
Jeg tror - stadig - ikke på en mindelig løsning.
Det vil jo vise sig. Men som forudset blev der fundet en løsning inden søndagens kamp. Jeg tror ikke på, at den her konflikt kommer til at berøre kampe, som rent faktisk har betydning.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Pastorius » 7. sep 2018, 09:34

Gnu skrev:
7. sep 2018, 08:51
Det vil jo vise sig. Men som forudset blev der fundet en løsning inden søndagens kamp. Jeg tror ikke på, at den her konflikt kommer til at berøre kampe, som rent faktisk har betydning.
Måske, men hvis den ikke gør det, så får DBU heller ikke held til at få en aftale der er bare nogenlunde i nærheden af det de gerne vil. Spillerforeningens (Ølands) ræsonnement er nøjagtig det samme. DBU vil ikke tillade at det kommer til at gå ud over vigtige kampe, og derfor kører de deres krav helt til grænsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 7. sep 2018, 10:14

Pastorius skrev:
7. sep 2018, 09:34
Gnu skrev:
7. sep 2018, 08:51
Det vil jo vise sig. Men som forudset blev der fundet en løsning inden søndagens kamp. Jeg tror ikke på, at den her konflikt kommer til at berøre kampe, som rent faktisk har betydning.
Måske, men hvis den ikke gør det, så får DBU heller ikke held til at få en aftale der er bare nogenlunde i nærheden af det de gerne vil. Spillerforeningens (Ølands) ræsonnement er nøjagtig det samme. DBU vil ikke tillade at det kommer til at gå ud over vigtige kampe, og derfor kører de deres krav helt til grænsen.
Joh, måske. Men på den anden side tror jeg også, vi har nået et punkt, hvor spillerne ikke har lyst til at blive mere upopulære i befolkningen. Det kan være med til at bøje enderne i retning af kompromis, selvom det selvfølgelig er lidt svært at forestille sig, hvis det fortsat er Bretton og Øland, der skal leder forhandlingerne. De to må meget gerne blive skiftet ud.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Landsholdet

Indlæg af gravballe » 7. sep 2018, 10:53

Mit håb er faktisk at DBU stod fast, Mads Øland har ødelagt nok.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 7. sep 2018, 10:54

doukas skrev:
7. sep 2018, 06:41

Jeg forstår virkelig ikke DBUs ageren. Hvordan kan de står og sige, at de ikke under nogen omstændigheder vil køre videre på den gamle aftale (det er de blevet tilbudt 2 gange inden kampen imod Slovakiet), for så at alligevel at takke ja? Lige inden har DBU fået aflyst/udsat en runde i 2. Division! Min teori er, at enten sponsorer eller Eurosport/Discovery har sagt, at nok er nok.

Igen vinder Øland. Det er helt sikkert, at der ikke bliver lavet en ny permanent aftale inden kampene i oktober, for de kampe skal selvfølgelig bruges som gidsler.
Jeg antager at DBU har fået nogle advarsler eller signaler fra UEFA. Vi ved at Irland ville åbne en sag og at DBU har været meget opmærksomme på at gøre alt hvad de kunne for at slippe for yderligere restriktioner. Danmark har allerede en betinget dom, så en disciplinærsag kunne have medført udelukkelse fra kvinde-VM og herre-EM og måske endda sætte vores EM-værtsskab i fare. Det tør DBU ikke gamble med, og det har Mads Øland jo netop også godt vidst.

Jeg er ret overbevist om at Mads Øland kun kørte kvinde-forhandlingerne sidste år så langt ud over grænsen for at opnå en betinget dom til DBU, der ville sætte dem under ekstremt pres i herre-forhandlingerne i år. Det er han lykkedes fint med, men mon ikke mange spillere rundt omkring spørger sig selv om det virkelig er værd at forhandle på den måde når man ser skadesvirkningerne for begge landshold.

Denne krise rammer jo også spillerne på bankbogen - bare på lidt længere sigt. De har givet deres popularitet i befolkningen et ordentligt hak og det vil kunne aflæses direkte på de sponsoraftaler de kan lave fremadrettet, uanset hvor god en aftale de så måtte få med DBU. Det her eftermæle skal spillerne jo leve resten af deres dage med. Tænk bare på hvor forskelligt et eftermæle Preben Elkjær og Jon Dahl Tomasson har.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Landsholdet

Indlæg af doukas » 7. sep 2018, 11:20

Yankee skrev:
7. sep 2018, 10:54
doukas skrev:
7. sep 2018, 06:41

Jeg forstår virkelig ikke DBUs ageren. Hvordan kan de står og sige, at de ikke under nogen omstændigheder vil køre videre på den gamle aftale (det er de blevet tilbudt 2 gange inden kampen imod Slovakiet), for så at alligevel at takke ja? Lige inden har DBU fået aflyst/udsat en runde i 2. Division! Min teori er, at enten sponsorer eller Eurosport/Discovery har sagt, at nok er nok.

Igen vinder Øland. Det er helt sikkert, at der ikke bliver lavet en ny permanent aftale inden kampene i oktober, for de kampe skal selvfølgelig bruges som gidsler.
Jeg antager at DBU har fået nogle advarsler eller signaler fra UEFA. Vi ved at Irland ville åbne en sag og at DBU har været meget opmærksomme på at gøre alt hvad de kunne for at slippe for yderligere restriktioner. Danmark har allerede en betinget dom, så en disciplinærsag kunne have medført udelukkelse fra kvinde-VM og herre-EM og måske endda sætte vores EM-værtsskab i fare. Det tør DBU ikke gamble med, og det har Mads Øland jo netop også godt vidst.

Jeg er ret overbevist om at Mads Øland kun kørte kvinde-forhandlingerne sidste år så langt ud over grænsen for at opnå en betinget dom til DBU, der ville sætte dem under ekstremt pres i herre-forhandlingerne i år. Det er han lykkedes fint med, men mon ikke mange spillere rundt omkring spørger sig selv om det virkelig er værd at forhandle på den måde når man ser skadesvirkningerne for begge landshold.

Denne krise rammer jo også spillerne på bankbogen - bare på lidt længere sigt. De har givet deres popularitet i befolkningen et ordentligt hak og det vil kunne aflæses direkte på de sponsoraftaler de kan lave fremadrettet, uanset hvor god en aftale de så måtte få med DBU. Det her eftermæle skal spillerne jo leve resten af deres dage med. Tænk bare på hvor forskelligt et eftermæle Preben Elkjær og Jon Dahl Tomasson har.
Hvis din teori holder, så er det fandme en syg forhandlingsstrategi fra Spillerforeningen. Føj!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Landsholdet

Indlæg af strangecap » 7. sep 2018, 11:26

doukas skrev:
7. sep 2018, 11:20
Yankee skrev:
7. sep 2018, 10:54
doukas skrev:
7. sep 2018, 06:41

Jeg forstår virkelig ikke DBUs ageren. Hvordan kan de står og sige, at de ikke under nogen omstændigheder vil køre videre på den gamle aftale (det er de blevet tilbudt 2 gange inden kampen imod Slovakiet), for så at alligevel at takke ja? Lige inden har DBU fået aflyst/udsat en runde i 2. Division! Min teori er, at enten sponsorer eller Eurosport/Discovery har sagt, at nok er nok.

Igen vinder Øland. Det er helt sikkert, at der ikke bliver lavet en ny permanent aftale inden kampene i oktober, for de kampe skal selvfølgelig bruges som gidsler.
Jeg antager at DBU har fået nogle advarsler eller signaler fra UEFA. Vi ved at Irland ville åbne en sag og at DBU har været meget opmærksomme på at gøre alt hvad de kunne for at slippe for yderligere restriktioner. Danmark har allerede en betinget dom, så en disciplinærsag kunne have medført udelukkelse fra kvinde-VM og herre-EM og måske endda sætte vores EM-værtsskab i fare. Det tør DBU ikke gamble med, og det har Mads Øland jo netop også godt vidst.

Jeg er ret overbevist om at Mads Øland kun kørte kvinde-forhandlingerne sidste år så langt ud over grænsen for at opnå en betinget dom til DBU, der ville sætte dem under ekstremt pres i herre-forhandlingerne i år. Det er han lykkedes fint med, men mon ikke mange spillere rundt omkring spørger sig selv om det virkelig er værd at forhandle på den måde når man ser skadesvirkningerne for begge landshold.

Denne krise rammer jo også spillerne på bankbogen - bare på lidt længere sigt. De har givet deres popularitet i befolkningen et ordentligt hak og det vil kunne aflæses direkte på de sponsoraftaler de kan lave fremadrettet, uanset hvor god en aftale de så måtte få med DBU. Det her eftermæle skal spillerne jo leve resten af deres dage med. Tænk bare på hvor forskelligt et eftermæle Preben Elkjær og Jon Dahl Tomasson har.
Hvis din teori holder, så er det fandme en syg forhandlingsstrategi fra Spillerforeningen. Føj!
Det er der jo også han var jo også fint tilfreds med at få udbetalt feriepengene ud to gange, bare fordi han kunne. Jeg fatter slet ikke at den almindelige spiller i spilleerforeningen gider at kollektivt støtte at landsholdets indtægter skal gå til spillere fremfor til bredden, men Øland regner nok med at han kan plukke en høne to gange :D

Besvar