Superliga 2013/2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Since » 1. maj 2014, 10:12

FlæskeFrank skrev:Havde egentlig tænkt, at OB ikke kunne rykke ned. De har 5 point til stregen og er placeret på 8. pladsen.

Men de holder formentlig vejret denne weekend. Hvis de taber til AGF(nr. 12) og der findes en vinder mellem Viborg og Sønderjyske(nr. 10 og 11), så er der pludselig kun 2 point til stregen.

Og OB slutter i Parken, hvilket kan blive ligeså nervepirrende som vores tur derind i 2011...
Det kan sagtens blive resultatet at OB rykker ned. Og slet ikke utænkeligt at AGF også gør. Det vil være en stor gevindst for 1. div og sikre mange spændende kampe med OB, AGF, Horsens, Vejle.
Tanken er faktisk slet ikke så ringe endda :)

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1625
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Halil » 1. maj 2014, 10:56

FlæskeFrank skrev:Havde egentlig tænkt, at OB ikke kunne rykke ned. De har 5 point til stregen og er placeret på 8. pladsen.

Men de holder formentlig vejret denne weekend. Hvis de taber til AGF(nr. 12) og der findes en vinder mellem Viborg og Sønderjyske(nr. 10 og 11), så er der pludselig kun 2 point til stregen.

Og OB slutter i Parken, hvilket kan blive ligeså nervepirrende som vores tur derind i 2011...
Skal vi nu ikke lige... gf er bizart dårlige og overfor Rasmus Falk, Kadhrii og Emil Larsen bør ob som minimum score 1 mål. Så plejer gf ikke at komme igen.

Deres angreb er så ufatteligt tandløst. Hovedrystende, at der ikke blev gjort noget ved det i vinters.

ob rykker ikke ned.
Uden Synd Ingen Frelse

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Forza » 1. maj 2014, 14:36

limey skrev:
frederikshavneren skrev:
Trickster skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 271088.ece

http://www.fck.dk/#/nyhed/2014/04/28/ca ... koebenhavn" onclick="window.open(this.href);return false;

Carsten V. Jensen fyret - øv.

Jeg havde ellers set frem til at følge med i, hvilke nulbonner CV ville kaste store millionbeløb efter.
Hvis han ellers gider hjem til den hjemlige andedam så er Frank Arnesen et godt bud som ny sportsdirektør i FCK. Arnesen har efter sigende et fint kendskab til Ståle og Hørsholt. Da Arnesen var i galehuset (HSV) ønskede han at ansætte Ståle.
Det ville da være endnu mere genialt. Arnesen har jo notorisk underpræsteret alle de steder han har været, måske pånær i tiden i PSV. Han må være Europas mest overvurderede sportschef.
Arnesen vil uden tvivl kræve en stor hyre og hans normale arbejdsområde gælder jo lidt dyrere spillere og områder. Hans erfaring er uden tvivl ekstrem god for en dansk klub, men jeg frygter ham nu ikke samlet set. Jeg kunne dog også godt forestille mig og håbe lidt på at Ståle fortsætter som i en manager lignende rolle. Hans position i dansk fodbold synes jeg er groft overvurderet og danske medier har tit stirret sig blindt på hans resultater i den første periode i FCK.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Brent » 5. maj 2014, 20:39

puuha AGF har sgu næste ondt af dem, bagud igen mod OB efter en fin kamp. De skulle nok have beholdt Peter Sørensen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Kristian » 5. maj 2014, 20:42

Satme nederen med Agf nedrykning. For helvede, hvorfor kan fcv og sønderjyske ikke tage og skride ned. Men det her ender nok med at gf skal vinde i aalborg for at redde sig. Damn osse

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Brent » 5. maj 2014, 20:51

Kristian skrev:Satme nederen med Agf nedrykning. For helvede, hvorfor kan fcv og sønderjyske ikke tage og skride ned. Men det her ender nok med at gf skal vinde i aalborg for at redde sig. Damn osse

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Lad os håbe de er røget ned inden. Hvis GF skal vinde for at holde sig oppe den sidste kamp betyder det sandsynligvis at SE også skal have point og de spiller som bekendt mod FCM i den sidste. Edit for satan Jesper Lange er tandløs foran mål.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Since » 5. maj 2014, 20:52

Nogen skal jo rykke ned. Ingen er uundværlige.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Brent » 5. maj 2014, 21:06

Since skrev:Nogen skal jo rykke ned. Ingen er uundværlige.
Jo... Kasper Risgaard
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Lindmark » 6. maj 2014, 08:38

Brent skrev:
Since skrev:Nogen skal jo rykke ned. Ingen er uundværlige.
Jo... Kasper Risgaard
Præcis!
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Yankee » 6. maj 2014, 09:34

Det allerbedste ville være, hvis Sønderjyske bare skal have point i sidste runde, mens AGF skal ud og vinde. Begge kampe kunne meget vel blive spil til ét mål, og hvis AGF ikke kan leve med 0-0 har vi ubetinget en fordel dér.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af le Cid » 6. maj 2014, 09:51

Yankee skrev:Det allerbedste ville være, hvis Sønderjyske bare skal have point i sidste runde, mens AGF skal ud og vinde. Begge kampe kunne meget vel blive spil til ét mål, og hvis AGF ikke kan leve med 0-0 har vi ubetinget en fordel dér.
Bedst ville det være, hvis Gjæf var dead and gone før sidste kamp, og NordtyskE skulle bruge point for at overhale Viborg (eller Slagelse)...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Yankee » 6. maj 2014, 09:55

le Cid skrev: Bedst ville det være, hvis Gjæf var dead and gone før sidste kamp, og NordtyskE skulle bruge point for at overhale Viborg (eller Slagelse)...
Jah, men det er jo lidt selvmodsigende, for hvis AGF er rykket ned inden sidste runde indebærer det, at de taber til Sønderjyske på søndag, og så er Sønderjyske sandsynligvis reddet derved, medmindre Viborg pludselig blomstrer op.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Hanga » 6. maj 2014, 10:52

Jeg ser det helt modsat mange af jer. Jeg håber meget at AGF skal bruge en sejr, når de kommer til Aalborg. AGF har vist gang på gang, at de har utrolig svært ved at håndtere modgang og presset på deres skuldre.

Jeg vil langt hellere have et AGF hold der fabrilsk skal forsøge at hente en sejr i Aalborg, fremfor et AGF hold der er rykket ned og kan komme og spille frit. Samtidig ligger det pres på Sønderjyske, der i modsætning til AGF altid formår at hive præstationer ud af ærmet, når de er ved at være max presset.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Forza » 6. maj 2014, 11:00

Hanga skrev:Jeg ser det helt modsat mange af jer. Jeg håber meget at AGF skal bruge en sejr, når de kommer til Aalborg. AGF har vist gang på gang, at de har utrolig svært ved at håndtere modgang og presset på deres skuldre.

Jeg vil langt hellere have et AGF hold der fabrilsk skal forsøge at hente en sejr i Aalborg, fremfor et AGF hold der er rykket ned og kan komme og spille frit. Samtidig ligger det pres på Sønderjyske, der i modsætning til AGF altid formår at hive præstationer ud af ærmet, når de er ved at være max presset.
Har det lidt på samme måde. Dertil ville hele deres korthus sandsynligvis vælte hvis de kommer bagud (lidt a la os i parken da Esbjerg reddede os). Desuden ville de være tvunget til at angribe hvis de skal bruge en sejr i sidste kamp og så vil vores kontraangreb være gift for dem.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Maglau » 6. maj 2014, 11:14

Forza skrev:
Hanga skrev:Jeg ser det helt modsat mange af jer. Jeg håber meget at AGF skal bruge en sejr, når de kommer til Aalborg. AGF har vist gang på gang, at de har utrolig svært ved at håndtere modgang og presset på deres skuldre.

Jeg vil langt hellere have et AGF hold der fabrilsk skal forsøge at hente en sejr i Aalborg, fremfor et AGF hold der er rykket ned og kan komme og spille frit. Samtidig ligger det pres på Sønderjyske, der i modsætning til AGF altid formår at hive præstationer ud af ærmet, når de er ved at være max presset.
Har det lidt på samme måde. Dertil ville hele deres korthus sandsynligvis vælte hvis de kommer bagud (lidt a la os i parken da Esbjerg reddede os). Desuden ville de være tvunget til at angribe hvis de skal bruge en sejr i sidste kamp og så vil vores kontraangreb være gift for dem.
Hvis vi skal bruge en sejr i sidste kamp, tvivler jeg stærkt på at vi vil være de afventende og lade AGF komme frem. Vi vil nødvendigvis blæse til angreb for at sikre sejren. Mega fejl at overlade initiativet til dem, det vil være selvmord, tænk hvis de fik et hjørnespark eller anden dødbold der gav mål indenfor de første 20 min. Det vil om noget give dem vinger og os gummiben når vi skulle ændre taktik.

Nej tak til fedtspil.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Forza » 6. maj 2014, 12:17

Maglau skrev:
Forza skrev:
Hanga skrev:Jeg ser det helt modsat mange af jer. Jeg håber meget at AGF skal bruge en sejr, når de kommer til Aalborg. AGF har vist gang på gang, at de har utrolig svært ved at håndtere modgang og presset på deres skuldre.

Jeg vil langt hellere have et AGF hold der fabrilsk skal forsøge at hente en sejr i Aalborg, fremfor et AGF hold der er rykket ned og kan komme og spille frit. Samtidig ligger det pres på Sønderjyske, der i modsætning til AGF altid formår at hive præstationer ud af ærmet, når de er ved at være max presset.
Har det lidt på samme måde. Dertil ville hele deres korthus sandsynligvis vælte hvis de kommer bagud (lidt a la os i parken da Esbjerg reddede os). Desuden ville de være tvunget til at angribe hvis de skal bruge en sejr i sidste kamp og så vil vores kontraangreb være gift for dem.
Hvis vi skal bruge en sejr i sidste kamp, tvivler jeg stærkt på at vi vil være de afventende og lade AGF komme frem. Vi vil nødvendigvis blæse til angreb for at sikre sejren. Mega fejl at overlade initiativet til dem, det vil være selvmord, tænk hvis de fik et hjørnespark eller anden dødbold der gav mål indenfor de første 20 min. Det vil om noget give dem vinger og os gummiben når vi skulle ændre taktik.

Nej tak til fedtspil.
Snakker bestemt heller ikke om at fedtspille. Tværtimod mener jeg blot at hvis de ikke blot pakker sig, har vi mere plads til at spille vores offensive spil. Når vi har mødt klubber med en stærk defensiv har vi ofte flere problemer end mod de hold som spiller offensivt. Derfor har vi også slået alle topholdene minus Esbjerg i år.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Brent » 7. maj 2014, 18:28

Vi skal vil håbe på en EfB sejr så Sønderjyske bliver hængende i nedrykningsdyndet i den sidste kamp og BIF og FCK kan mærke EfB i nakken- ser desværre ikke for godt ud...
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af NIN » 8. maj 2014, 18:52

Efter at have set 1. halvleg mellem Viborg og FCK er der en positiv og negativ ting at konkludere.

Den positive: FCK spiller katastrofalt langsomt. Uden idé og præcision og kommer frem til intet! Det burde, tør næsten ikke skrive det, løfte vores chancer med adskilige procent i Pokalfinalen.

Det negative: Er dette udtryk for deres niveau pt. er det BIF/SønderjyskE vi skal hænge vores hat på i forhold til pointtab til Ikast.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af NIN » 19. maj 2014, 20:31

NIN den fromme skrev:
jonas386 skrev:Tjae, det gjorde jeg nu nok. Men okay, jeg er frisk. Jeg tror ikke på hverken FCK, FCN eller OB får medaljer i år. Selvom den er problematisk, for FCK kan nok godt tage 3. pladsen, top 2 tror jeg dog ikke på. Men nu har jeg sagt det. BIF gør heller ikke, men det regnede jeg heller ikke med der var nogen der satsede på.
Lad os få det på det rene. Du skal ikke satse tre hold, fair skal være fair. Af (alle) dine postulater, snupper jeg FCK og OB og siger et af de hold får medalje. Så kan du også juble uden det koster, bliver vinbønderne mestre :cheers:
Så er der øl til forhåbentlig en lang varm dansk sommer :cheers:
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar