Superliga 2013/2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Superliga 2013/2014

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jun 2013, 20:57

Der er med de første handler intet, som tyder på en nem superliga. Den kommende bliver formentlig ligeså hård/jævnbyrdig som den netop overståede.

For 14 dage siden ville jeg sige FCV og Viborg bare blev sendt ned igen. FCV har altså hentet spillere ind, som vil give dem point på kontoen. Viborg virker lige nu som bedste bud på nedrykker.

Esbjerg får også rystet deres pose til godt eller skidt. Hvis vi mister Helenius er der også et ? ud for os. Tilsvarende er OB og Brøndby blevet tyndere - BIF har godt nok nu tre målmænd, men i marken er de blevet meget tyndere. Sønderjyske ved man aldrig med. FCN har givet afkald på deres suveræn bedste spiller. FCM, AGF og Randers har ikke lavet noget bemærkelsesværdigt. Og FCK skal vel også have gang i svingdøren.

Jeg tror det kan blive en spændende og tæt sæson igen. Og jeg tror, at vi kan forvente gode præstationer i Europacuppen, da vi gennem længere tid har haft en stærk(ja!) og jævnbyrdig liga.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af frederikshavneren » 14. jun 2013, 10:03

FlæskeFrank skrev:Der er med de første handler intet, som tyder på en nem superliga. Den kommende bliver formentlig ligeså hård/jævnbyrdig som den netop overståede.

For 14 dage siden ville jeg sige FCV og Viborg bare blev sendt ned igen. FCV har altså hentet spillere ind, som vil give dem point på kontoen. Viborg virker lige nu som bedste bud på nedrykker.

Esbjerg får også rystet deres pose til godt eller skidt. Hvis vi mister Helenius er der også et ? ud for os. Tilsvarende er OB og Brøndby blevet tyndere - BIF har godt nok nu tre målmænd, men i marken er de blevet meget tyndere. Sønderjyske ved man aldrig med. FCN har givet afkald på deres suveræn bedste spiller. FCM, AGF og Randers har ikke lavet noget bemærkelsesværdigt. Og FCK skal vel også have gang i svingdøren.

Jeg tror det kan blive en spændende og tæt sæson igen. Og jeg tror, at vi kan forvente gode præstationer i Europacuppen, da vi gennem længere tid har haft en stærk(ja!) og jævnbyrdig liga.
Ligaen bliver formentlig igen forholdsvis tæt. I toppen tror jeg at FC Nordsjælland vinder guldet og dermed detroniserer FC København. Subtoppen kommer i min optik til at bestå af AGF, OB og FCM. Midterfeltet ser jeg til at inkludere AaB, Brøndby, Randers og Esbjerg.
Nedrykningskampen bliver mellem Sønderjyske, Viborg og FC Vestsjælland.

Oprykkernes trupper er på papiret utrolig ringe, det er vel de ringeste oprykkere i et par sæsoner. Det siger meget om det lave niveau i
1. division at FC Vestsjælland kunne rykke op med et pinligt dårligt hold. Det taler klart imod alle dem der argumenterer for, at udvide superligaen. Når det er sagt tror jeg ikke at Viborg og FC Vestsjælland falder igennem med et brag, dertil er deres trænere for rutinerede. Det er også prototypen på hold som vi får problemer imod (godt organiserede, farlige kontraangreb og dødbolde). Viborg har endnu ikke hentet forstærkninger, men jeg falder ikke på halen over de "forstærkninger" som FC Vestsjælland har hentet. 2 spillere fra AB, 1 fra HB Køge samt den tidligere landsholdsspiller Dennis Sørensen, som har udviklet glasben.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Gnu » 14. jun 2013, 11:43

Superligaen består af FCK og 11 potentielle nedrykkere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Danni » 15. jun 2013, 06:41

Gnu skrev:Superligaen består af FCK og 11 potentielle nedrykkere.
Danske Spil giver pengene 250 gange igen på Nordsjælland som nedrykker. Det er værd at overveje...
Længe leve arbejderklassen!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af 12mand » 16. jun 2013, 20:45

hvis vi kan spå ud i fremtiden, og sige at den ene oprykker bliver oppe. vil jeg 100% sætte mine penge på viborg. de har et rigtigt spændende hold, og de har tidligere erfaring fra superligaen. og så bliver det sindssygt spændende om dalgaard kan viderbringe sin 1-1 målscore fra 1 division.
lynge er gud!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Søgaard » 16. jun 2013, 20:59

12mand skrev:hvis vi kan spå ud i fremtiden, og sige at den ene oprykker bliver oppe. vil jeg 100% sætte mine penge på viborg. de har et rigtigt spændende hold, og de har tidligere erfaring fra superligaen. og så bliver det sindssygt spændende om dalgaard kan viderbringe sin 1-1 målscore fra 1 division.
Vestsjælland har alligevel styrket sig rimeligt. Venter stadig på noget markant fra Viborg. Det er lidt svært, vil ikke dømme nogen af dem. Dalgaard er nøglen for Viborg. Bomber han bliver de oppe, gør han ikke, så tror jeg godt de kan vente sig en returbillet. Ingen af holdende imponerede helt vildt i 1. div., når man ser på at de har spillet uafgjort eller tabt 16 af 33 kampe....
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af AaB1978 » 18. jun 2013, 22:29

Lyder til at FC Vestsjælland nu også har sikret sig Michael Lumb.

Lidt af et scoop for dem.

Tror de har større chance for at overleve end Viborg.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af salling23 » 18. jun 2013, 22:37

AaB1978 skrev:Lyder til at FC Vestsjælland nu også har sikret sig Michael Lumb.

Lidt af et scoop for dem.

Tror de har større chance for at overleve end Viborg.
De snuppede ham foran OB. Mon ikke Onkel Kurt har smidt kassen for at få ham til FCV
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 016541.ece
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af BBS » 18. jun 2013, 22:41

salling23 skrev: De snuppede ham foran OB. Mon ikke Onkel Kurt har smidt kassen for at få ham til FCV
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 016541.ece
Nu er du så vidt jeg husker ikke OBer, men jeg synes generelt retorikken blandt OBs fans er, at hvis en spiller vælger dem, så er det fordi de er en utroligt spændende klub med en masse perspektiver. Hvis en spiller vælger et andet hold fremfor dem, så er det fordi det andet hold har smidt alt for mange penge efter spilleren.
Det er måske kun mig, der har tænkt den tanke.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Buzz Killington » 18. jun 2013, 23:12

BBS skrev:
salling23 skrev: De snuppede ham foran OB. Mon ikke Onkel Kurt har smidt kassen for at få ham til FCV
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 016541.ece
Nu er du så vidt jeg husker ikke OBer, men jeg synes generelt retorikken blandt OBs fans er, at hvis en spiller vælger dem, så er det fordi de er en utroligt spændende klub med en masse perspektiver. Hvis en spiller vælger et andet hold fremfor dem, så er det fordi det andet hold har smidt alt for mange penge efter spilleren.
Det er måske kun mig, der har tænkt den tanke.
Salling er GF'er mand! En yderst fair en af slagsen må man bemærke.
Edit: men for dælan FCV forsøger da godt nok med al vold og magt at lave en Vejle i deres oprykningssæson. Mon ikke der går ca. 6 måneder før de endelig har fået sammenspillet det hold og begynder at få lidt point på kontoen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af jonas386 » 19. jun 2013, 03:22

Om man er OB'er eller ej, så må man gå udfra OB er en lidt mere spændende klub end FCV. Hvertfald for de fleste spillere. Og Lumb ville vel være en forstærkning for stortset alle klubber i suppen.

Så godt køb af FCV, de bliver spændende at følge.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Søgaard » 19. jun 2013, 15:03

Albæk ryger til Reims i frankrig for 4,8 millioner, hvoraf FCM kun får 1,2 grundet deres player-sponsorater som er reelle salg af spillerne (75% i dette tilfælde). Glimrende, de er væsentligt svækket til den kommende sæson og får nok næppe en erstatning med deres økonomi. Men også et spændende skifte for Albæk, der kan han vel godt få noget spilletid.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af thomasjn » 19. jun 2013, 17:05

Søgaard skrev:Albæk ryger til Reims i frankrig for 4,8 millioner, hvoraf FCM kun får 1,2 grundet deres player-sponsorater som er reelle salg af spillerne (75% i dette tilfælde). Glimrende, de er væsentligt svækket til den kommende sæson og får nok næppe en erstatning med deres økonomi. Men også et spændende skifte for Albæk, der kan han vel godt få noget spilletid.
+ Det også ser ud til de kan miste Petter Andersson - hvis de mister begge ser det dælme tyndt ud på deres centrale midt.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af salling23 » 19. jun 2013, 21:33

BBS skrev:
salling23 skrev: De snuppede ham foran OB. Mon ikke Onkel Kurt har smidt kassen for at få ham til FCV
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 016541.ece
Nu er du så vidt jeg husker ikke OBer, men jeg synes generelt retorikken blandt OBs fans er, at hvis en spiller vælger dem, så er det fordi de er en utroligt spændende klub med en masse perspektiver. Hvis en spiller vælger et andet hold fremfor dem, så er det fordi det andet hold har smidt alt for mange penge efter spilleren.
Det er måske kun mig, der har tænkt den tanke.
Jeg er som MHJ nævner GF'er.
Udover penge kan grunden være spilletid - Ove P var træneren der omskolede Lumb til back, så måske kan han banke gang i karrieren igen
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Gentleman Finn » 19. jun 2013, 22:11

Det er trist historie med Lumbs deroute, han havde et pænt talent, og bliver formentligt en hæderlig spiller igen når rusten bliver pudset af. Der er vel ingen tvivl om at tilliden til Ove spiller en stor rolle i Lumbs valg.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Søgaard » 19. jun 2013, 23:54

Gentleman Finn skrev:Det er trist historie med Lumbs deroute, han havde et pænt talent, og bliver formentligt en hæderlig spiller igen når rusten bliver pudset af. Der er vel ingen tvivl om at tilliden til Ove spiller en stor rolle i Lumbs valg.
Spilletid og Ove, ja - men undervurder ikke Onkel Kurts tegnebog.

Ingen tvivl om at det er et scoop. Han spillede godt i GF, han spillede også ganske godt for os og mon ikke også han skal vise sit værd i FCV.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Yankee » 20. jun 2013, 08:38

thomasjn skrev:
Søgaard skrev:Albæk ryger til Reims i frankrig for 4,8 millioner, hvoraf FCM kun får 1,2 grundet deres player-sponsorater som er reelle salg af spillerne (75% i dette tilfælde). Glimrende, de er væsentligt svækket til den kommende sæson og får nok næppe en erstatning med deres økonomi. Men også et spændende skifte for Albæk, der kan han vel godt få noget spilletid.
+ Det også ser ud til de kan miste Petter Andersson - hvis de mister begge ser det dælme tyndt ud på deres centrale midt.
De har jo så fået Eyjolfur Hedinsson, der er en af Ligaens bedste på central midt, så det hjælper lidt på det. Men det er godtnok en billig pris for Albæk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af jonas386 » 20. jun 2013, 15:37

Yankee skrev:
thomasjn skrev:
Søgaard skrev:Albæk ryger til Reims i frankrig for 4,8 millioner, hvoraf FCM kun får 1,2 grundet deres player-sponsorater som er reelle salg af spillerne (75% i dette tilfælde). Glimrende, de er væsentligt svækket til den kommende sæson og får nok næppe en erstatning med deres økonomi. Men også et spændende skifte for Albæk, der kan han vel godt få noget spilletid.
+ Det også ser ud til de kan miste Petter Andersson - hvis de mister begge ser det dælme tyndt ud på deres centrale midt.
De har jo så fået Eyjolfur Hedinsson, der er en af Ligaens bedste på central midt, så det hjælper lidt på det. Men det er godtnok en billig pris for Albæk.
Hedinsson er jo så bare skadet i et halvt år eller sådan, så ham skal de næppe regne med det næste lange stykke tid.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Gentleman Finn » 24. jun 2013, 02:20

Sylvester Igboun er ved at tale sig væk fra fcm http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... fcm-farvel" onclick="window.open(this.href);return false; og har kontraktudløb i 14, det gør ikke vilkårene bedre på et allerede svært transfermarked.

Albæk aftalen indbragte ikke meget til deres playerinvest, så det er ikke sikkert at det er det sidste salg. Men en ren åreladning får vi vel ikke at se, så skal playerinvest gruppen have mere magt end hvad godt er.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Kristian » 24. jun 2013, 19:27

Gentleman Finn skrev:Sylvester Igboun er ved at tale sig væk fra fcm http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... fcm-farvel" onclick="window.open(this.href);return false; og har kontraktudløb i 14, det gør ikke vilkårene bedre på et allerede svært transfermarked.

Albæk aftalen indbragte ikke meget til deres playerinvest, så det er ikke sikkert at det er det sidste salg. Men en ren åreladning får vi vel ikke at se, så skal playerinvest gruppen have mere magt end hvad godt er.

Jeg studser lidt over, at FCM forhandler med klubber, men at Sylvester Igboun ikke aner hvem de forhandler med. Et scenarie jeg ikke tror sker i AaB, da spilleren vel har lov at bestemme om han gider til den givne klub.
------------------
mvh Kristian

Besvar