Superliga 2013/2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Eksil » 4. apr 2014, 21:08

MrBangDK skrev:Mon ikke de er ved at være godt nervøse i Århus?
Lad og se, de har tabt de sidste 3 imod mellemhold i ligaen og nu står den på FCK, FCM og BIF.

"Sommer, sommer og sol, og duften af AFG i første division".

Vi har dem endda hjemme i sidste runde, hvor vi kan spille for guld, men de kan spille for at overleve.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af salling23 » 4. apr 2014, 22:58

Der er ingen grund til at være nervøs.
Vi har set skriften på væggen - vi rykker ned og vi kan få meget svært ved at rykke op igen
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Frygah » 4. apr 2014, 23:03

Altså efter at have set aftenens kamp, var det jo lige før man håbede at 3 hold kunne rykke ned. For så kunne AGF, Randers og FCV tage turen ned sammen. Noget nær den mest dødsyge kamp jeg har set i superligaen i årevis, mens at FCV konsekvent spiller dødsygt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af sulakvelidze » 4. apr 2014, 23:10

salling23 skrev:Der er ingen grund til at være nervøs.
Vi har set skriften på væggen - vi rykker ned og vi kan få meget svært ved at rykke op igen
Det er vel lige en tand for omgivende, er det ikke? I er stadig foran Viborg og Vestsjælland, som I skal møde inden for de sidste runder, hvor I også har SønderjskE hjemme. At forudsige nedrykning med det udgangspunkt svarer nærmest til, når FCM-folk gør AaB til guld-favoritter på trods af førsteplads og hjemmekamp i det indbyrdes møde.

Personligt tror jeg stadig, at de tre nedrykkere findes mellem SønderjyskE, Viborg og Vestsjælland. Men jeg anerkender, at OB og AGF leger med ilden.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af jonas386 » 4. apr 2014, 23:24

Det ærger mig at GF er så ringe for tiden. De har så mange muligheder, også for at få noget til at fungere internationalt, men det sejler godt nok på helt basale punkter. En større omvæltning ala BIF er vel næsten det der skal til.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af MrBangDK » 10. apr 2014, 14:00

Sådan PK
Ska' vi hak'?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Frygah » 11. apr 2014, 22:40

Nu er der flere, inklusiv Ove selv, der forsvarer FCV's ultra-defensive stil med at de er oprykkere og er underdogs. Men ser man på deres hold, så tænker jeg da at de har nogle relativt løntunge spillere, og må have et lønbudget der ikke ligger blandt de nederste 3. Dennis Sørensen, Michael Lumb, Jan Kristiansen, Peter Nymann må være relativt dyre i løn? Derudover har de vel nuppet en del spillere som Oliver Lund, Bertolt, Pinto Borges, Rochester-Sørensen, Festersen osv.

Er det ikke lidt vagt at hele tiden ævle om at være nye oprykkere, når holdet i realiteten har ganske solid superliga og såmænd også international erfaring? I forhold til både Viborg, Sønderjyske og såmænd også AaB, virker deres spillertrup vel relativt dyr i lønkroner?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af jonas386 » 11. apr 2014, 22:48

Jeg har undret mig over det samme. Dengang de begyndte at føre sig frem som City, eller PSG ved at hente det ene, udfra forudsætningerne, store navn, efter det andet, tænkte jeg de ville noget seriøst, og mente det alvorligt. Men spillet indikerer det ikke rigtigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af jonas386 » 22. apr 2014, 14:35

Næste runde bliver iøvrigt vanvittigt interessant, og måske egentlig den vigtigste, for ligaen generelt, runde indtil nu. Mange spørgsmål skal besvares såsom hvorvidt vi kan ryste nederlaget mod Randers af os, kan FCM fortsætte takterne mod suppens svageste mandskaber mod et af ligaens stærkere hold, Kan Viborg skrabe sig over stregen på bekostning af AGF, eller kan AGF skabe et mindre hul til bunden, kan Brøndby holde fast og være en del af medalje kampen i den svære hjemmekamp mod FCV og kan FCK vaske skuffelsen mod Esbjerg af sig på Farums svære udebane.
Sidst men ikke mindst bliver det også spændende at se om SønderjyskE kan tage 3 point mod et stærkt Randers hold der må have selvtilliden i orden. Randers kæmper for Europa, og Sønderjyske kæmper for at undgå nedrykning, så begge hold har hårdt brug for de 3 point.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af thomasjn » 27. apr 2014, 15:57

GF har lige tabt 3-0 til Viborg og er med deres keepers egne ord ligaens ringeste hold (svært at være uenig i). Det er jo direkte bizart, hvis de rykker ned for tredje gang på under 10 år. Hvor kan vi være glade for, at vi er fans af en klub, som på det sportslige plan er veldrevet i modsætning til det kaos der.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af jonas386 » 27. apr 2014, 16:04

Jeg forstår slet ikke hvordan det kan gå så galt i AGF. Der er så meget potentiale, men de formidler det jo overhovedet ikke. God talentafdeling, stort stadion, godt opland, mange fans. Ledelsen er dog lort, og der er behov for en kæmpe udskiftning ala BIF, hvor man får friskt blod ind på alle poster. Ny sportsdirektør, og ny træner er hvertfald det første der skal på plads.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Provst i Brovst » 27. apr 2014, 16:17

AGF havde to spillere med på MOs landshold mod England (Casper Sloth og Danny Olsen) mod AaBs ene (Kasper Kusk). Jeg kan ikke huske om de var foretrukket frem for Kusk da jeg kun så det sidste hvor Kusk kom ind. OBs Emil Larsen var. Var GFerne også det?

Hvis AGF rykker ned, er Casper Sloth og Danny Olsen så potentielle emner for AaB hvis vi antager vi mister Kusk?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Buzz Killington » 27. apr 2014, 16:20

jonas386 skrev:Jeg forstår slet ikke hvordan det kan gå så galt i AGF. Der er så meget potentiale, men de formidler det jo overhovedet ikke. God talentafdeling, stort stadion, godt opland, mange fans. Ledelsen er dog lort, og der er behov for en kæmpe udskiftning ala BIF, hvor man får friskt blod ind på alle poster. Ny sportsdirektør, og ny træner er hvertfald det første der skal på plads.
Har de en god talentafdeling i AGF? Udover Kirkeskov der var på ligalandsholdet, og Casper "McSwag" Sloth, har jeg svært ved at finde spillere der skulle retfærdiggøre det prædikat.

Det de har er tilskuerpotentiale, men der er så meget andet der skal fungere dernede før de kan kapitalisere på det. Og netop tilhængernes høje forventninger virker som i Brøndby nærmere som en hæmsko, end en støtte. Det bedste der kan ske for dem er den totale nedsmeltning, hvor man ved en evt. konkurs starter helt fra bunden og finder på et langtidsholdbart koncept, og så langtsomts bygger op derfra. Der er alligevel ikke nogen konkurenter i området, så man har tid og qua den store opbakning, har man også den økonomiske ballast der kan hjælpe med at finansiere denne genopbygning.

Uanset om det rykker ned, så håber jeg vi snart får det AGF tilbage, som de var før Bosman-dommen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af jonas386 » 27. apr 2014, 16:24

Viktor Fischer er også GF'er. At de så ikke er så gode til at få dem over på 1. holdet er så hvad det er, men der er da flere lovende spillere der har været igennem. Marcus Solberg feks.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Buzz Killington » 27. apr 2014, 16:31

jonas386 skrev:Viktor Fischer er også GF'er. At de så ikke er så gode til at få dem over på 1. holdet er så hvad det er, men der er da flere lovende spillere der har været igennem. Marcus Solberg feks.
Marcus Solberg, 19 år og 0 mål. På banen ligner han en langsom Duncan minus teknik og målfarlighed. Og når han bliver spurgt bruger Fischer ikke meget krudt på at tilskrive sin udvikling AGF, men nærmere FCM. Det er dog altid en akademisk diskussion om hvem der har skylden for en spillers udvikling, men selv hvis vi bliver enige om at VF's 5 år i GF-trøjen har den største indflydelse på hans udvikling, kan jeg stadig ikke se at AGF har en god talentafdeling, og da slet ikke i forhold til byens størrelse. OB og AGF er de to klubber i landet der nok har fået aller mindst ud af deres lokalområde, og begge klubber lider i lyset af deres skrantende økonomi under det.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af jonas386 » 27. apr 2014, 16:37

MHJ skrev:
jonas386 skrev:Viktor Fischer er også GF'er. At de så ikke er så gode til at få dem over på 1. holdet er så hvad det er, men der er da flere lovende spillere der har været igennem. Marcus Solberg feks.
Marcus Solberg, 19 år og 0 mål. På banen ligner han en langsom Duncan minus teknik og målfarlighed. Og når han bliver spurgt bruger Fischer ikke meget krudt på at tilskrive sin udvikling AGF, men nærmere FCM. Det er dog altid en akademisk diskussion om hvem der har skylden for en spillers udvikling, men selv hvis vi bliver enige om at VF's 5 år i GF-trøjen har den største indflydelse på hans udvikling, kan jeg stadig ikke se at AGF har en god talentafdeling, og da slet ikke i forhold til byens størrelse. OB og AGF er de to klubber i landet der nok har fået aller mindst ud af deres lokalområde, og begge klubber lider i lyset af deres skrantende økonomi under det.
Jeg er egentlig ikke uenig. Deres ungdomsarbejde er ikke top of the pop, men ikke desto mindre kommer der gode spillere igennem det indimellem. Og de har bestemt potentiale til mere end blot spillere som Kure. At de ikke udvikler deres talenter specielt godt skal jeg ikke gøre mig klog på, men ikke desto mindre er der potentiale til mere.
Men du har ret i deres talentafdeling ikke er hvad den har været, og min pointe med indlægget var nu også bare at de sagtens kan få en god talentafdeling, lidt ala AaB og EfB, hvis det er noget de satser på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Kenneth K » 27. apr 2014, 16:38

MHJ skrev: Uanset om det rykker ned, så håber jeg vi snart får det AGF tilbage, som de var før Bosman-dommen.
Det har jeg også hørt AGF'ere sige, men altså, slap lige af... Det er snart 20 år siden. Det giver ingen mening at pege den vedvarende nedtur tilbage på Bosman-dommen.

EDIT: Nu læste jeg det lige igen, og det er selvfølgelig ikke nødvendigvis det du mener. Godt ord igen. Har bare hørt den dér med Bosman-dommen før, og srsly?!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Buzz Killington » 27. apr 2014, 16:45

jonas386 skrev:
MHJ skrev:
jonas386 skrev:Viktor Fischer er også GF'er. At de så ikke er så gode til at få dem over på 1. holdet er så hvad det er, men der er da flere lovende spillere der har været igennem. Marcus Solberg feks.
Marcus Solberg, 19 år og 0 mål. På banen ligner han en langsom Duncan minus teknik og målfarlighed. Og når han bliver spurgt bruger Fischer ikke meget krudt på at tilskrive sin udvikling AGF, men nærmere FCM. Det er dog altid en akademisk diskussion om hvem der har skylden for en spillers udvikling, men selv hvis vi bliver enige om at VF's 5 år i GF-trøjen har den største indflydelse på hans udvikling, kan jeg stadig ikke se at AGF har en god talentafdeling, og da slet ikke i forhold til byens størrelse. OB og AGF er de to klubber i landet der nok har fået aller mindst ud af deres lokalområde, og begge klubber lider i lyset af deres skrantende økonomi under det.
Jeg er egentlig ikke uenig. Deres ungdomsarbejde er ikke top of the pop, men ikke desto mindre kommer der gode spillere igennem det indimellem. Og de har bestemt potentiale til mere end blot spillere som Kure. At de ikke udvikler deres talenter specielt godt skal jeg ikke gøre mig klog på, men ikke desto mindre er der potentiale til mere.
Men du har ret i deres talentafdeling ikke er hvad den har været, og min pointe med indlægget var nu også bare at de sagtens kan få en god talentafdeling, lidt ala AaB og EfB, hvis det er noget de satser på.
Her er vi enige. Det er naeppe fordi nordjyder og vestjyder fra naturens haand er bedre gearet til professionel fodbold end folk fra Aarhus. Og et eller andet sted kan det hele koges ned til tal. Aarhus har i indbyggere et opland i samme stoerrelsesorden som os, saa det burde vaere muligt at koordinere rekruteringen og traening til at frembringe potentielle superligaspillere, hvis man virkelig gad.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Buzz Killington » 27. apr 2014, 16:54

Kenneth K skrev:
MHJ skrev: Uanset om det rykker ned, så håber jeg vi snart får det AGF tilbage, som de var før Bosman-dommen.
Det har jeg også hørt AGF'ere sige, men altså, slap lige af... Det er snart 20 år siden. Det giver ingen mening at pege den vedvarende nedtur tilbage på Bosman-dommen.

EDIT: Nu læste jeg det lige igen, og det er selvfølgelig ikke nødvendigvis det du mener. Godt ord igen. Har bare hørt den dér med Bosman-dommen før, og srsly?!
Nope, tror bestemt ikke Bosman-dommen er forklaringen paa den Aarhusianske elendighed. Det var bare for at sige at de endnu ikke har genfundet noget holdbart koncept siden. Og Bosman er naeppe en undskyldning naar man ser paa alle de penge AGF siden har faaet tilfoert af forskellige omgange. De har haft muligheden for at ivaerksaette en langsigtet genoprejsningsplan flere gange, men udefra virker det til taalmodigheden bare ikke har vaeret til stede i Aarhus, hverken indefra, eller udefra.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Søgaard » 27. apr 2014, 19:07

Ser lige FCN - FCK. FCK's fans fylder vel en halv endetribune og med 10.000 pladser på stadion, tænker jeg der er 3.000 på hver langside og 2.000 i enderne. Det er sku lidt pinligt så ringe en opbakning de har, lige så snart de ikke vinder noget. De kæmper for CL kval. og kan mønstre lidt over 1.000 mand til en udekamp søndag, med ca. ½ time i offentlig transport fra hjemmebanen til stadion og 20 min. i bil. Hvor mange havde vi i Viborg på en hverdag for to runder siden? Plasticklub.

Skulle ikke undre mig, at vi kan mønstre lige så mange, en alm. onsdag aften om 10 dages tid. Ved godt vi også ligger godt til for tiden, men for fanden hvor er det tamt.
Aalborg BK 1885!

Besvar