Brøndby

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Brøndby

Indlæg af Henriksen » 20. aug 2015, 21:22

Buzz Killington skrev:
Henriksen skrev:Ja da.....en målscore på 6-16 bla som følge af blamagen i Bukarest. 5 nederlag i 8 opgør. Isoleret set et par halvfine resultater iblandt de tre sejre, men stadigvæk - 5-0-8 i kampe og 6-16 i målscore er hvad dansk fodbold præsterer når vi gør det fint. Så er niveauet vist lissom sat i perspektiv, uanset hvor fint det så var sådan rent AaB-i-hjertet mæssigt.
Sluttede vi da under Bukarest eller hvordan var det nu det var?
Nej vi sluttede som toer med en elendig udebane høst på 3 nederlag. Du kan ikke fjerne det fakta, at AaB var udpræget dansk i Bukarest i 6-0 nederlaget og chanceløse mod Brügge. Jeg er helt med på og også selv ganske stolt over de 3 hjemmesejre vi hentede og at de udløste videre avancement...det ændrer bare ikke på, at når et dansk hold præsterer bedst, så er det med 5 sejre, 8 nederlag og en målscore på 6-16... Det var lissom min pointe, men den kan man jo altid overse med lokalpatriotiske ukritiske briller
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Brøndby

Indlæg af Kunji » 20. aug 2015, 21:27

Henriksen skrev:
Buzz Killington skrev:
Henriksen skrev:Ja da.....en målscore på 6-16 bla som følge af blamagen i Bukarest. 5 nederlag i 8 opgør. Isoleret set et par halvfine resultater iblandt de tre sejre, men stadigvæk - 5-0-8 i kampe og 6-16 i målscore er hvad dansk fodbold præsterer når vi gør det fint. Så er niveauet vist lissom sat i perspektiv, uanset hvor fint det så var sådan rent AaB-i-hjertet mæssigt.
Sluttede vi da under Bukarest eller hvordan var det nu det var?
Nej vi sluttede som toer med en elendig udebane høst på 3 nederlag. Du kan ikke fjerne det fakta, at AaB var udpræget dansk i Bukarest i 6-0 nederlaget og chanceløse mod Brügge. Jeg er helt med på og også selv ganske stolt over de 3 hjemmesejre vi hentede og at de udløste videre avancement...det ændrer bare ikke på, at når et dansk hold præsterer bedst, så er det med 5 sejre, 8 nederlag og en målscore på 6-16... Det var lissom min pointe, men den kan man jo altid overse med lokalpatriotiske ukritiske briller
Det er satme godt nok også for ringe, at vi ikke vinder over de hold, som er væsentlig bedre end os. Typisk dansk kun at klare sig lidt bedre end forventet. Vi skulle naturligvis have klaret os meget bedre end forventet for at være tilfredse.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Brøndby

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2015, 21:33

Kunji skrev:
Henriksen skrev:
Buzz Killington skrev:
Henriksen skrev:Ja da.....en målscore på 6-16 bla som følge af blamagen i Bukarest. 5 nederlag i 8 opgør. Isoleret set et par halvfine resultater iblandt de tre sejre, men stadigvæk - 5-0-8 i kampe og 6-16 i målscore er hvad dansk fodbold præsterer når vi gør det fint. Så er niveauet vist lissom sat i perspektiv, uanset hvor fint det så var sådan rent AaB-i-hjertet mæssigt.
Sluttede vi da under Bukarest eller hvordan var det nu det var?
Nej vi sluttede som toer med en elendig udebane høst på 3 nederlag. Du kan ikke fjerne det fakta, at AaB var udpræget dansk i Bukarest i 6-0 nederlaget og chanceløse mod Brügge. Jeg er helt med på og også selv ganske stolt over de 3 hjemmesejre vi hentede og at de udløste videre avancement...det ændrer bare ikke på, at når et dansk hold præsterer bedst, så er det med 5 sejre, 8 nederlag og en målscore på 6-16... Det var lissom min pointe, men den kan man jo altid overse med lokalpatriotiske ukritiske briller
Det er satme godt nok også for ringe, at vi ikke vinder over de hold, som er væsentlig bedre end os. Typisk dansk kun at klare sig lidt bedre end forventet. Vi skulle naturligvis have klaret os meget bedre end forventet for at være tilfredse.
Jeg synes det giver en god indsigt i hvad nogle fans egentlig forventer af AaB når det er dårligt at gå videre i Europa Leauge. Jeg forstår deres frustration over AaB når den er på baggrund af helt irrationelle forventninger til AaBs niveau og muligheder.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Brøndby

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2015, 21:36

Henriksen skrev:
Buzz Killington skrev:
Henriksen skrev:Ja da.....en målscore på 6-16 bla som følge af blamagen i Bukarest. 5 nederlag i 8 opgør. Isoleret set et par halvfine resultater iblandt de tre sejre, men stadigvæk - 5-0-8 i kampe og 6-16 i målscore er hvad dansk fodbold præsterer når vi gør det fint. Så er niveauet vist lissom sat i perspektiv, uanset hvor fint det så var sådan rent AaB-i-hjertet mæssigt.
Sluttede vi da under Bukarest eller hvordan var det nu det var?
Nej vi sluttede som toer med en elendig udebane høst på 3 nederlag. Du kan ikke fjerne det fakta, at AaB var udpræget dansk i Bukarest i 6-0 nederlaget og chanceløse mod Brügge. Jeg er helt med på og også selv ganske stolt over de 3 hjemmesejre vi hentede og at de udløste videre avancement...det ændrer bare ikke på, at når et dansk hold præsterer bedst, så er det med 5 sejre, 8 nederlag og en målscore på 6-16... Det var lissom min pointe, men den kan man jo altid overse med lokalpatriotiske ukritiske briller
Saa maa du vaere tydeligere i at demonstrere din pointe og f.eks. undlade at forvirre billedet ved kontroversielt at henvise til 3-0 mod Kiev, 1-0 mod Bukarest og 2-0 mod Zagreb, med "et par halvfine resultater". Uanset hvor daarlige vi var i vores udebanekampe, saa er det flotte kampe og resultater mod - paa papiret - langt staerkere modstandere. Din pointe havde vaeret langt tydeligere hvis du havde foretaget en helhedsvurdering af Dansk fodbolds praestationer i det store hele, for AaB's praestationer bekraefter paa ingen maade noget som helst om dansk fodbold.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Brøndby

Indlæg af Henriksen » 20. aug 2015, 22:24

Jo, det bekræfter hvor ringe danske hold er på udebane.

Jeg havde ingen forventninger til AaB i Europa League og var aldeles tilfreds med høsten. Hjemmesejre over Kiev, Steaua og Rio Ave og et overraskende videre avancement.

Det ændrer ikke ved at også AaB leverede klassiske danske tåbeligheder, naive sandkasse-fejl og til syvende og sidst røg ud på røv og albuer.

AaB har været det bedste danske hold i Europa de sidste par omgange - ingen tvivl om det. Vi har bare ikke samlet flyttet et billede af dansk fodbold som en røven af fjerde division nation og det har AaB på negativ-siden også bidraget med (6-0 i Bukarest var pinligt). Jeg prøver ikke at pille glansen af det AaB har præsteret, jeg siger blot, at når 8 nederlag i 13 kampe med målscoren 6-16 er dansk fodbolds ypperste, så er vores niveau altså ikke just prangende og det er den uhyggeligt ringe Superliga også et sørgeligt eksempel på...
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Brøndby

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. aug 2015, 08:35

Henriksen skrev:Jo, det bekræfter hvor ringe danske hold er på udebane.

Jeg havde ingen forventninger til AaB i Europa League og var aldeles tilfreds med høsten. Hjemmesejre over Kiev, Steaua og Rio Ave og et overraskende videre avancement.

Det ændrer ikke ved at også AaB leverede klassiske danske tåbeligheder, naive sandkasse-fejl og til syvende og sidst røg ud på røv og albuer.

AaB har været det bedste danske hold i Europa de sidste par omgange - ingen tvivl om det. Vi har bare ikke samlet flyttet et billede af dansk fodbold som en røven af fjerde division nation og det har AaB på negativ-siden også bidraget med (6-0 i Bukarest var pinligt). Jeg prøver ikke at pille glansen af det AaB har præsteret, jeg siger blot, at når 8 nederlag i 13 kampe med målscoren 6-16 er dansk fodbolds ypperste, så er vores niveau altså ikke just prangende og det er den uhyggeligt ringe Superliga også et sørgeligt eksempel på...

Du glemmer nu at se på forløbet i kampene. Der var også gode halvlege på udebane, og kampe der kunne være gået meget anderledes med lidt mere held. Det er rigtigt at superligaen er blevet meget mere en udviklingsliga end tidligere, og derfor falder holdene hårdere når de falder, men det gør samtidigt de positive resultater endnu mere imponerende.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Brøndby

Indlæg af Yankee » 21. aug 2015, 12:59

Når nu vi år efter år skal høre på hvor dårlige de danske hold er i Europa, så husk denne statistik.

Otte af de sidste ti sæsoner har Danmark haft to hold i gruppespil.
Seks af de sidste ti sæsoner har Danmark haft hold med efter jul.
Fem af de sidste ti sæsoner har Danmark haft hold med i Champions League.

Det synes jeg ikke er så dårligt endda, og bedre end sammenlignelige lande som Kroatien, Sverige, Tjekkiet, Østrig, Norge, Serbien m.fl.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Brøndby

Indlæg af AllanPedersen » 21. aug 2015, 13:30

Du kan stille det op som du vil for at få det til at se flot ud.

Koefficient listen er er til sidst den som taler det tydelige sprog.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Brøndby

Indlæg af Eksil » 21. aug 2015, 14:00

AllanPedersen skrev:Du kan stille det op som du vil for at få det til at se flot ud.

Koefficient listen er er til sidst den som taler det tydelige sprog.
Danmark er Europas 22 største land målt på befolkning og ligger 22 på listen. Vi rykkede helt vildt op af den, baseret på enorme driftunderskud i alle klubberne, men det døde med finanskrisen. Jeg tvivler på det sker igen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2015, 14:08

Yankee skrev:Når nu vi år efter år skal høre på hvor dårlige de danske hold er i Europa, så husk denne statistik.

Otte af de sidste ti sæsoner har Danmark haft to hold i gruppespil.
Seks af de sidste ti sæsoner har Danmark haft hold med efter jul.
Fem af de sidste ti sæsoner har Danmark haft hold med i Champions League.

Det synes jeg ikke er så dårligt endda, og bedre end sammenlignelige lande som Kroatien, Sverige, Tjekkiet, Østrig, Norge, Serbien m.fl.
Jo jo, men i år er vi ringe, og så er der ingen grund til at huske tilbage på de lidt bedre år.

Som alt andet fodbolddebat er den snak baseret på øjebliksbilleder, og der skal bare et lidt bedre år til, for at glemme hele den snak. Sidst diskussionen for alvor var oppe, var sæsonen inden AaB slog Sampdoria ud og kom i EL-gruppespil. Året efter var det CL, og så var den debat ligesom død.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brøndby

Indlæg af Trickster » 21. aug 2015, 14:14

Danmark skal nok klatre på ranglisten de næste år. Allerede i år er der optjent flere point end sidste år, selvom Danmark havde to hold med i gruppespillet. Danmark har kun fire hold med de næste mange år, og de danske hold bliver smidt ind i de tidlige kvalifikationsrunder. Der er grobund for at tjene mange point de næste mange år, hvis det er stolpe ind i stedet for stolpe ud.

Hvisk FCK fx havde kvalificeret sig til gruppespillet i år - så kunne Danmark muligvis se frem til et fantastisk koefficientår. Så stor forskel er der på succes og fiasko.

Jeg er overbevist om, at næste år, når FCKs hold er sammenspillet - så går Danmark et godt år i møde. Det er en påstand der ikke kan bevises nu, men vi må bare vente og se.
Hair is not a right: it´s a privilege!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Brøndby

Indlæg af sulakvelidze » 21. aug 2015, 15:57

Poker-One-Kenobi skrev:HVem var det der stod på tv og sagde det var meget bedre for danmark at få fck og brøndby i europæisk fodbold?
Giga-klovnen Bo Henriksen sagde i hvert fald noget lignende i et eller panel, hvor han med vanlig iver bralrede løs om, at "dansk fodbold har brug for et stærkt Brøndby" - og slog korrektheden af sit tåbeudsagn fast med kongeargumenter som "Sådan er det bare!" og "Den er ikke længere!"

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Brøndby

Indlæg af Kunji » 21. aug 2015, 16:41

sulakvelidze skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:HVem var det der stod på tv og sagde det var meget bedre for danmark at få fck og brøndby i europæisk fodbold?
Giga-klovnen Bo Henriksen sagde i hvert fald noget lignende i et eller panel, hvor han med vanlig iver bralrede løs om, at "dansk fodbold har brug for et stærkt Brøndby" - og slog korrektheden af sit tåbeudsagn fast med kongeargumenter som "Sådan er det bare!" og "Den er ikke længere!"
Brøndby er fremragende. Danmark har brug for et fremragende Brøndby, der kan levere fremragende resultater. Agger er en fremragende forsvarer, og Pukki er decideret fremragende. Det ville være fremragende, hvis Brøndby og FCK kunne være i Europa hvert år, fordi de er fremragende.

FREMRAGENDE!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2015, 16:49

Kunji skrev:
sulakvelidze skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:HVem var det der stod på tv og sagde det var meget bedre for danmark at få fck og brøndby i europæisk fodbold?
Giga-klovnen Bo Henriksen sagde i hvert fald noget lignende i et eller panel, hvor han med vanlig iver bralrede løs om, at "dansk fodbold har brug for et stærkt Brøndby" - og slog korrektheden af sit tåbeudsagn fast med kongeargumenter som "Sådan er det bare!" og "Den er ikke længere!"
Brøndby er fremragende. Danmark har brug for et fremragende Brøndby, der kan levere fremragende resultater. Agger er en fremragende forsvarer, og Pukki er decideret fremragende. Det ville være fremragende, hvis Brøndby og FCK kunne være i Europa hvert år, fordi de er fremragende.

FREMRAGENDE!
Jeg troede ikke jeg skulle komme til at rose FCN, men jeg kan nu godt li' tanken bag her.

Vi vil ikke have net op, for at I kan undgå at få bøder og karantæner, heller ikke selv om regnestykket sikkert ville blive til vores fordel.
http://www.bt.dk/superligaen/fc-nordsja ... ollektivet

Man kan godt ærge sig over at det er den eneste klub der ikke gider Brøndbys pis.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Brøndby

Indlæg af Kristian » 22. aug 2015, 12:31

Yankee skrev:Når nu vi år efter år skal høre på hvor dårlige de danske hold er i Europa, så husk denne statistik.

Otte af de sidste ti sæsoner har Danmark haft to hold i gruppespil.
Seks af de sidste ti sæsoner har Danmark haft hold med efter jul.
Fem af de sidste ti sæsoner har Danmark haft hold med i Champions League.

Det synes jeg ikke er så dårligt endda, og bedre end sammenlignelige lande som Kroatien, Sverige, Tjekkiet, Østrig, Norge, Serbien m.fl.
Det er skam gode resultater.

Problemet er bare, at de gange vi har været i gruppespil, har det kun være 1/5 eller 2/5 hold højst. De hold som randers, bif, fcm, fcn, agf m.m der har haft chancen har ikke hentet en skid point til DK. FCK, OB og AaB og esbjerg en enkelt sæson har trukket læsset de seneste 10 år.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Brøndby

Indlæg af Yankee » 23. aug 2015, 10:00

Kristian skrev:
Yankee skrev:Når nu vi år efter år skal høre på hvor dårlige de danske hold er i Europa, så husk denne statistik.

Otte af de sidste ti sæsoner har Danmark haft to hold i gruppespil.
Seks af de sidste ti sæsoner har Danmark haft hold med efter jul.
Fem af de sidste ti sæsoner har Danmark haft hold med i Champions League.

Det synes jeg ikke er så dårligt endda, og bedre end sammenlignelige lande som Kroatien, Sverige, Tjekkiet, Østrig, Norge, Serbien m.fl.
Det er skam gode resultater.

Problemet er bare, at de gange vi har været i gruppespil, har det kun være 1/5 eller 2/5 hold højst. De hold som randers, bif, fcm, fcn, agf m.m der har haft chancen har ikke hentet en skid point til DK. FCK, OB og AaB og esbjerg en enkelt sæson har trukket læsset de seneste 10 år.
Nej, sådan er det også for alle de lande, vi sammenligner os med. Problemet er at vores hold har trådt meget sent ind i kvalifikationsturneringerne de sidste 5-7 år - og af og til endda har sprunget dem over.

Denne sæson har jo allerede budt på en forbedret point-høst sammenlignet med tidligere sæsoner, så vi er godt på vej.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Brøndby

Indlæg af BoomZ0R » 23. aug 2015, 11:26

Pastorius skrev:
Kunji skrev:
sulakvelidze skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:HVem var det der stod på tv og sagde det var meget bedre for danmark at få fck og brøndby i europæisk fodbold?
Giga-klovnen Bo Henriksen sagde i hvert fald noget lignende i et eller panel, hvor han med vanlig iver bralrede løs om, at "dansk fodbold har brug for et stærkt Brøndby" - og slog korrektheden af sit tåbeudsagn fast med kongeargumenter som "Sådan er det bare!" og "Den er ikke længere!"
Brøndby er fremragende. Danmark har brug for et fremragende Brøndby, der kan levere fremragende resultater. Agger er en fremragende forsvarer, og Pukki er decideret fremragende. Det ville være fremragende, hvis Brøndby og FCK kunne være i Europa hvert år, fordi de er fremragende.

FREMRAGENDE!
Jeg troede ikke jeg skulle komme til at rose FCN, men jeg kan nu godt li' tanken bag her.

Vi vil ikke have net op, for at I kan undgå at få bøder og karantæner, heller ikke selv om regnestykket sikkert ville blive til vores fordel.
http://www.bt.dk/superligaen/fc-nordsja ... ollektivet

Man kan godt ærge sig over at det er den eneste klub der ikke gider Brøndbys pis.
Endelig nogen de siger stop! Ville ønske flere klubber ville gøre det!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af NIN » 23. aug 2015, 12:09

Brøndby og Thomas Frank fortjener langt mere respekt og anerkendelse end de tilskrives. Klubben på Vestegnen er fodbold Danmarks svar på national klenodiet Olsen banden. Lige meget hvor mange gange det går galt, så er de altid klar med en ny og endnu mere genial plan. Efter 5-0 blamagen i den græske tragedie skal Brøndby stadion nu være et fort udtaler Frank og første hjørnesten til The Alamo bliver lagt i dag.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Brøndby

Indlæg af jonas386 » 23. aug 2015, 12:46

Odds 3.7 på Sønderjyske (danskespil) virker som noget af en gave. Jeg tror på at blamagen i Grækenland kommer til at ramme dem rigtig hårdt. Både på selvforståelsen men også på selvtilliden. Jeg tror ikke de får nogen specielt god sæson. Frank er fortid senest til jul.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 27. aug 2015, 20:22

Det kan godt være at OB var ringe på dødbolde, men mon ikke vi også skal få vores muligheder mod Brøndby.

Det ser godt nok nemt ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar