Brøndby

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af NIN » 9. mar 2016, 10:33

doukas skrev:Det står jo rigtig sløjt til på Vestegnen angående deres forventninger til regnskabet for 2016.

De regner med et minus på mellem 15-25 mio kr. FORUDSAT, at man ender i top 3 i denne sæson (ain't gonna happen med Auri) og får et transferoverskud på 17 mill. Det er vel kun Riza Durmizi der kan indbringe lidt, og de kan vel ikke lade være med at købe ind.

Med de forventninger, kan de sgu nemt havne på et minus på mere end 30 mio. kr.

Var det i 2017 planen var, at det skulle løbe rundt økonomisk?
Det er nu ikke en Brøndby opfindelse. Alle fodboldklubber der kommer ud med underskud proklamerer, at næste år skal det gå i nul.

P.S. Set i lyset af Deep Throat afsløringen, så vil jeg godt byde ind med den næste. Jante Mike er Claus Steinlein.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brøndby

Indlæg af Sanchez94 » 9. mar 2016, 10:37

Salle17 skrev:http://brondby.com/mobil/nyhed/2016/03/ ... ked-af-det

Kæft det sejler i Brøndby.. Gad vide om der er en træner med respekt for sig selv, der gider at være træner i det galehus!!
Jeg tror stadig der er mange der gerne vil være træner for dem - Men det bliver i frygt for at blive dolket i ryggen konstant.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Brøndby

Indlæg af Kenneth K » 9. mar 2016, 10:38

Hvor er det rystende, at Jan Bech Andersen har overlevet det seneste døgn, og at det ender med at være Thomas Frank, som må gå.

Den klub er kilde til evig lol.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brøndby

Indlæg af Sanchez94 » 9. mar 2016, 10:39

Kenneth K skrev:Hvor er det rystende, at Jan Bech Andersen har overlevet det seneste døgn, og at det ender med at være Thomas Frank, som må gå.

Den klub er kilde til evig lol.
Det er bare svært at smide manden ud, som sikre deres eksistens

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af NIN » 9. mar 2016, 10:41

Sanchez94 skrev:
Kenneth K skrev:Hvor er det rystende, at Jan Bech Andersen har overlevet det seneste døgn, og at det ender med at være Thomas Frank, som må gå.

Den klub er kilde til evig lol.
Det er bare svært at smide manden ud, som sikre deres eksistens
Indeed. Der er få blondiner der smider sugar-daddy på porten, fordi han har bollet stuepigen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Brøndby

Indlæg af Hanga » 9. mar 2016, 10:53

Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Brøndby

Indlæg af AK48hamas » 9. mar 2016, 11:38

Taget fra SSO:

Jeg har - med baggrund i mit hverv som revisor - netop gennemlæst årsrapporten for 2015. Og lad mig bare starte med at slå fast, at det er overordentlig skræmmende læsning. Det fremgår af nedenstående udklip fra årsrapporten:

Jan Bech Andersen forpligter sig:
Ifølge årsrapporten har JBA, via en støtteerklæring, forpligtet sig til at sikre tilstrækkelig likviditet i 2016. Der står følgende i årsrapporten:

For at understøtte kapitalberedskabet har Jan Bech Andersen
ved støtteerklæring bekræftet, at - om nødvendigt - sikre tilstrækkelig
likviditet til, at selskabet kan opretholde sit budgetterede
aktivitetsniveau for regnskabsåret 2016. En eventuel
tilførsel af likviditet vil ske som lån eller kapitalforhøjelse.

I ovenstående udsnit fra årsrapporten står der således implicit, at selskabet er i en meget vanskelig økonomisk situation - og at vi formentligt løber tør for likvider inden for ganske få måneder. En sådan støtteerklæring afgives kun i situationer, hvor der reelt er tvivl om, hvorvidt et selskab kan svare enhver sit.

Brøndby er reelt løbet tør for penge:
Brøndby havde et negativt cashflow på 22 mio. kroner for hele 2015 - dette til trods for et stort salg af Lukas. Selskabets likvide beholdning pr. 31 december 2015 udgjorde sølle 11 mio. kroner. Det konstateres derfor, at selskabet ved udgangen af marts sandsynligvis allerede er løbet tør for penge.

JBA eftergiver gæld:
JBA har i regnskabsåret eftergivet selskabet en gæld på 12 mio. kroner vedrørende spillerfinansiering - dette omhandler antageligt købene af Semb og Rashani.

Det reelle underskud er meget større:
Selskabet kommer ud med et negativt resultat på 17 mio. kr. Dette resultat er dog de facto langt værre. Dette skyldes, at der er i ovenstående resultat er bogført store engangsindtægter - der er en indtægt på gæld (JBA' eftergivelse af gæld på spillerfinansiering) samt en stor engangsindtægt på salget af Lukas (27 mio. kroner jf. årsrapporten). Derfor er det reelle underskud - resultatet af den daglige drift - langt større og lander i omegnen af -40 mio. kroner.

Alt i alt må det konstateres, at Brøndby er i en utroligt vanskelig økonomisk situation - og en ny aktiemission er uundgåelig inden sommerferien.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Brøndby

Indlæg af gravballe » 9. mar 2016, 12:05

damn

men mon ikke nok de skal få skrabet 200m sammen endnu engang......

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brøndby

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. mar 2016, 12:10

Hold kæft hvor er det god underholdning. At man forfremmer Auri til at være vikar giver lige det sidste :)

Brugeravatar
nijuni
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13. nov 2008, 12:01
Geografisk sted: Bramming

Re: Brøndby

Indlæg af nijuni » 9. mar 2016, 12:21

Jesper Schmidt skrev:Hold kæft hvor er det god underholdning. At man forfremmer Auri til at være vikar giver lige det sidste :)
Ja, havde Skarbalius (skrallerbus ) ikke den dårligste pointhøst nogensinde i deres historie, men reddede dem vel lige netop fra nedrykning.
Man kan godt være i form, selv om man er ude af facon.
Far til fire

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Brøndby

Indlæg af Sønderhof » 9. mar 2016, 12:40

Hold kæft hvor jeg elsker "Det nye Brøndby" det er masterclass underholdning år efter år. Man må sige at deres fans er hårdt prøvede!

Jeg er ikke helt med på hvem og hvordan man har fundet ud af at "Oscar" er Jan Bech. Hvem har gravet det frem , hvordan og hvorfor. Nogen der kan uddybe det og gerne linke til en artikel.

Kan slet ikke vente med at følge udviklingen. :cheers:

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Brøndby

Indlæg af MrBangDK » 9. mar 2016, 12:49

Sønderhof skrev:Hold kæft hvor jeg elsker "Det nye Brøndby" det er masterclass underholdning år efter år. Man må sige at deres fans er hårdt prøvede!

Jeg er ikke helt med på hvem og hvordan man har fundet ud af at "Oscar" er Jan Bech. Hvem har gravet det frem , hvordan og hvorfor. Nogen der kan uddybe det og gerne linke til en artikel.

Kan slet ikke vente med at følge udviklingen. :cheers:
Det afslørede han selv - nåede lige at fange et indlæg på SSO inden det blev slettet - alle "Oscar" indlæg...

https://docs.google.com/document/d/1vEb ... ef=2&pli=1
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Brøndby

Indlæg af Yankee » 9. mar 2016, 13:01

MrBangDK skrev:
Det afslørede han selv - nåede lige at fange et indlæg på SSO inden det blev slettet - alle "Oscar" indlæg...

https://docs.google.com/document/d/1vEb ... ef=2&pli=1
Det her citat fra JBA er jo fantastisk:

"Take it easy guys - der er en mening med det hele. Der bliver ikke bare brugt penge til hoejre og venstre uden grund. Der skal stabiliseres og een gang for alle skabes ro"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af NIN » 9. mar 2016, 13:19

Det er jo rystende læsning. Det virker som en dreng i skolegården der har fået slik med hjemmefra af sin mor, så han kan få nogle legekammerater.

Kommer i så i morgen?
Kom nu.
I skal nok få kaffe
Skriv en mail til Brømdby, jeg er sikker på, at han gerne vil møde jer.
Hvor mange kommer?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brøndby

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. mar 2016, 13:33

Vi har næppe hørt det sidste i denne sag... hvad med spillerne? Kahlenberg og Elmander er blandt dem som er blevet hængt voldsomt ud, og Albrechtsen er jo både rystet og decideret pissed off, det er tydeligt i det her interview:

http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-03-09- ... -noget-rod

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Brøndby

Indlæg af Pastorius » 9. mar 2016, 13:43

Kenneth K skrev:Hvor er det rystende, at Jan Bech Andersen har overlevet det seneste døgn, og at det ender med at være Thomas Frank, som må gå.

Den klub er kilde til evig lol.
Det er da rimelig logisk. Hvordan skulle det ellers hænge sammen?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brøndby

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. mar 2016, 13:57

Pastorius skrev:
Kenneth K skrev:Hvor er det rystende, at Jan Bech Andersen har overlevet det seneste døgn, og at det ender med at være Thomas Frank, som må gå.

Den klub er kilde til evig lol.
Det er da rimelig logisk. Hvordan skulle det ellers hænge sammen?
Det kunne bestemt ikke ende på andre måder end at Frank tog sit tøj og gik, men kan Jan Bech blive siddende i ledelsen gennem den shitstorm der venter? Foreløbig har vi hørt nærmest det modsatte, nemlig at han og næstformanden kommer endnu tættere på den daglige ledelse, men kan klubben overleve det? Det er jo ikke en sag som bare lige forsvinder og bliver en fodnote - sikkert tværtimod. Jeg bliver overrasket hvis der ikke kommer flere konsekvenser end hvad vi allerede har set, og sagen ikke ruller videre mindst hele foråret.

Mit bud er at Jan Bech kommer til at trække sig fra ledelsen i løbet af de kommende måneder, det tror jeg er den eneste måde hvorpå de kan undgå hele lortet brænder sammen, og den kommer til at stå på "Det nye Brøndby ver. 10-11-12 stykker".

Jeg skal så meget have hamstret popcorn!!!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af NIN » 9. mar 2016, 14:05

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
Kenneth K skrev:Hvor er det rystende, at Jan Bech Andersen har overlevet det seneste døgn, og at det ender med at være Thomas Frank, som må gå.

Den klub er kilde til evig lol.
Det er da rimelig logisk. Hvordan skulle det ellers hænge sammen?
Det kunne bestemt ikke ende på andre måder end at Frank tog sit tøj og gik, men kan Jan Bech blive siddende i ledelsen gennem den shitstorm der venter? Foreløbig har vi hørt nærmest det modsatte, nemlig at han og næstformanden kommer endnu tættere på den daglige ledelse, men kan klubben overleve det? Det er jo ikke en sag som bare lige forsvinder og bliver en fodnote - sikkert tværtimod. Jeg bliver overrasket hvis der ikke kommer flere konsekvenser end hvad vi allerede har set, og sagen ikke ruller videre mindst hele foråret.

Mit bud er at Jan Bech kommer til at trække sig fra ledelsen i løbet af de kommende måneder, det tror jeg er den eneste måde hvorpå de kan undgå hele lortet brænder sammen, og den kommer til at stå på "Det nye Brøndby ver. 10-11-12 stykker".

Jeg skal så meget have hamstret popcorn!!!
At han, Jan Bech, overlever dette, sætter jo netop en fed-fed streg under klubbens økonomiske situation og set-up. Det samme ville være tilfældet var det sket i det midtjyske. Sidder du på en dyr restaurant og har ædt og drukket hele aften og der kun er en der har råd til at betale regningen, så beder du ham ikke om at gå ad helvede til.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Pete Burns
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. maj 2014, 16:11
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Brøndby

Indlæg af Pete Burns » 9. mar 2016, 14:06

Billede
I want surprises .... Bam! But i'm in too deep there's no getting out of it.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brøndby

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. mar 2016, 14:08

NIN skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
Kenneth K skrev:Hvor er det rystende, at Jan Bech Andersen har overlevet det seneste døgn, og at det ender med at være Thomas Frank, som må gå.

Den klub er kilde til evig lol.
Det er da rimelig logisk. Hvordan skulle det ellers hænge sammen?
Det kunne bestemt ikke ende på andre måder end at Frank tog sit tøj og gik, men kan Jan Bech blive siddende i ledelsen gennem den shitstorm der venter? Foreløbig har vi hørt nærmest det modsatte, nemlig at han og næstformanden kommer endnu tættere på den daglige ledelse, men kan klubben overleve det? Det er jo ikke en sag som bare lige forsvinder og bliver en fodnote - sikkert tværtimod. Jeg bliver overrasket hvis der ikke kommer flere konsekvenser end hvad vi allerede har set, og sagen ikke ruller videre mindst hele foråret.

Mit bud er at Jan Bech kommer til at trække sig fra ledelsen i løbet af de kommende måneder, det tror jeg er den eneste måde hvorpå de kan undgå hele lortet brænder sammen, og den kommer til at stå på "Det nye Brøndby ver. 10-11-12 stykker".

Jeg skal så meget have hamstret popcorn!!!
At han, Jan Bech, overlever dette, sætter jo netop en fed-fed streg under klubbens økonomiske situation og set-up. Det samme ville være tilfældet var det sket i det midtjyske. Sidder du på en dyr restaurant og har ædt og drukket hele aften og der kun er en der har råd til at betale regningen, så beder du ham ikke om at gå ad helvede til.
Nej, jeg mener bestemt ikke han bliver væltet eller bedt om at gå, men jeg tror simpelthen ikke at han kommer til at forsvare overfor sin indre Brøndbyfan at kunne blive siddende, når det her eskalerer, og det tror jeg helt bestemt det kommer til... nu har assistenttræneren iøvrigt også sagt op, med svadaen "Mine grænser er overtrådt i forhold til de værdier, jeg har."

Besvar