Brøndby

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Brøndby

Indlæg af Freddie » 12. maj 2016, 12:32

jonas386 skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/br ... adkasser-i

Sjovt sted at spare. Ift hvad fodboldspillere tjener, så må forplejning da næsten være den mindste udgift. Men det siger selvfølgelig også noget om hvor galt det egentlig står til.
Det er sandsynligvis fordi de har fundet ud af, 10 år efter alle andre, at gratis frokost skal beskattes. Der skal falde betaling ellers bestemmer skattefar hvad det er værd, og det er en dårlig forretning. Det er derfor, at nogen af spillerne heller spiser ude i byen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 12. maj 2016, 14:10

jonas386 skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/br ... adkasser-i

Sjovt sted at spare. Ift hvad fodboldspillere tjener, så må forplejning da næsten være den mindste udgift. Men det siger selvfølgelig også noget om hvor galt det egentlig står til.
Mon ikke det mest er et signal om sparsomlighed overfor spillerne? Var det ikke også i Bechs tid noget tilsvarende skete i OB? Måske er han blevet inspireret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Brøndby

Indlæg af jonas386 » 12. maj 2016, 14:25

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/br ... adkasser-i

Sjovt sted at spare. Ift hvad fodboldspillere tjener, så må forplejning da næsten være den mindste udgift. Men det siger selvfølgelig også noget om hvor galt det egentlig står til.
Mon ikke det mest er et signal om sparsomlighed overfor spillerne? Var det ikke også i Bechs tid noget tilsvarende skete i OB? Måske er han blevet inspireret.
Det er muligt. Jeg synes bare det er et sjovt sted at spare.
Min viden om træning er ganske vist rimelig begrænset, men jeg har da fået fat i så meget at den rigtige kost kan have stor betydning for hvordan man præsterer, og hvor veloplagt man er. Jeg ved dog heller ikke hvor meget fokus der er på den slags i superligaklubberne, men det er da et sted hvor man for relativt få midler kan give spillere og trænere det sidste boost. Men okay, det er næppe fordi de løber sultne rundt af den grund, de stakkels fodboldspillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 12. maj 2016, 14:50

jonas386 skrev: Det er muligt. Jeg synes bare det er et sjovt sted at spare.
Min viden om træning er ganske vist rimelig begrænset, men jeg har da fået fat i så meget at den rigtige kost kan have stor betydning for hvordan man præsterer, og hvor veloplagt man er. Jeg ved dog heller ikke hvor meget fokus der er på den slags i superligaklubberne, men det er da et sted hvor man for relativt få midler kan give spillere og trænere det sidste boost. Men okay, det er næppe fordi de løber sultne rundt af den grund, de stakkels fodboldspillere.
Hvis jeg var i Brøndby, ville jeg synes at det gav god mening at tage alle mulige drastiske metoder i brug for at lave nogle ting om, så jeg synes faktisk det lyder som en meget god idé, selvom det umuligt kan være økonomien der er baggrunden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Brøndby

Indlæg af jonas386 » 12. maj 2016, 15:16

Pastorius skrev:
jonas386 skrev: Det er muligt. Jeg synes bare det er et sjovt sted at spare.
Min viden om træning er ganske vist rimelig begrænset, men jeg har da fået fat i så meget at den rigtige kost kan have stor betydning for hvordan man præsterer, og hvor veloplagt man er. Jeg ved dog heller ikke hvor meget fokus der er på den slags i superligaklubberne, men det er da et sted hvor man for relativt få midler kan give spillere og trænere det sidste boost. Men okay, det er næppe fordi de løber sultne rundt af den grund, de stakkels fodboldspillere.
Hvis jeg var i Brøndby, ville jeg synes at det gav god mening at tage alle mulige drastiske metoder i brug for at lave nogle ting om, så jeg synes faktisk det lyder som en meget god idé, selvom det umuligt kan være økonomien der er baggrunden.
Jeg må indrømme at jeg tror det har en meget lille effekt på hvad der er galt i Brøndby. Jeg havde nok startet andre steder, men det er selvfølgelig ikke min hovedpine.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Brøndby

Indlæg af thomasjn » 16. maj 2016, 18:44

Per Frimann må leve i en tidslomme, hans virkelighedssans er i hvert fald lige så ringe som i Brøndby (men ok Viashit er selvfølgelig også mediesponsor). Så lidt af optakten til fiskerne mod BIF. Per Firmann stod i ramme alvor og snakkede Nicolaj Thomsen og Riiwan Hassan til Vestegnen. Det ville da på ingen måde give mening at binde sig til et projekt med Brøndby for de to da de jo begge kommer fra klubber på en højere hylde og har nået alt hvad de kan i Danmark. Hvorfor skulle de dog skifte til en klub der er ved at skære ned og starte forfra? Der vil gå flere år før BIF evt. er på det niveau AaB og FCM er på så hvorfor skulle de da binde sig til et langsigtet projekt på et niveau under i en klub, hvor alt der kan gå galt går galt. Det er jo ikke en gang fordi den analyse er Københavner-biased som sådan, det er jo bare virkelighedsfjernt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Brøndby

Indlæg af FlæskeFrank » 18. maj 2016, 19:49

Brøndby forventer jo rigtig mange penge ved salg af Riza Durmisi. Jeg er overraskende ikke faldet helt på halen over ham, så jeg kiggede selvfølgelig lidt statistik.

Durmisi har i denne sæson fået 10(!) gule kort, alle værdi af 4 eller 6 point(2,7 kort pr. kamp). Så det er ikke bare for brok. Han tager i snit 1 kort i hver 5. kamp(5,0 kamp).

Vores egen bisse - Würtz har aldrig fået 10 gule kort i løbet af en sæson. Han tager også ca. et kort i 5. kamp.(4,7 kamp).

Ved ikke om det bliver regnet som et tema ved prissætning, men det er godt nok mange kort. Især når jeg ikke tænker på ham, som en hård hund.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Brøndby

Indlæg af Eksil » 24. maj 2016, 09:30

Fodbold: På forretningsgangen i Brøndby er der også røde ører – og røde tal. Årets første tre måneder er afviklet med et minus på 20,5 millioner kroner. Forventningerne til hele regnskabsåret for 2016 ændres ikke. Brøndby forventer fortsat et underskud på 15-25 millioner kroner. I løbet af årets første tre måneder blev direktør Søren Vadmand afskediget, lige som cheftræner Thomas Frank trådte tilbage. I regnskabet oplyser klubben, at udgiften til personaleomkostninger er steget med 5 millioner kroner, hvilket primært skyldes ophør af samarbejde med ledende medarbejder.

(1) Håbløst urealistisk mål. De taber 20 mio de første 3 mdr og forventer cirka 0 for resten af året
(2) Brøndbys budget til at fyre folk er større end AaBs til at hente spillere.
(3) Deres trup er godt nok hullet efter sommerferien. Det kan være godt for dem, da de spiller for de gamle, men de har jo kun råd til transferfries spillere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Brøndby

Indlæg af Yankee » 24. maj 2016, 10:09

Eksil skrev:Fodbold: På forretningsgangen i Brøndby er der også røde ører – og røde tal. Årets første tre måneder er afviklet med et minus på 20,5 millioner kroner. Forventningerne til hele regnskabsåret for 2016 ændres ikke. Brøndby forventer fortsat et underskud på 15-25 millioner kroner. I løbet af årets første tre måneder blev direktør Søren Vadmand afskediget, lige som cheftræner Thomas Frank trådte tilbage. I regnskabet oplyser klubben, at udgiften til personaleomkostninger er steget med 5 millioner kroner, hvilket primært skyldes ophør af samarbejde med ledende medarbejder.

(1) Håbløst urealistisk mål. De taber 20 mio de første 3 mdr og forventer cirka 0 for resten af året
(2) Brøndbys budget til at fyre folk er større end AaBs til at hente spillere.
(3) Deres trup er godt nok hullet efter sommerferien. Det kan være godt for dem, da de spiller for de gamle, men de har jo kun råd til transferfries spillere.
De første tre måneder er der jo ingen tv-indtægter, meget få entreindtægter og når de så samtidig ikke har solgt noget i januar (og tilmed har brugt flere millioner på at fyre cheftræneren) er det vel ikke så mærkeligt. Til gengæld burde 2.- 4. kvartal altid give et pænt overskud - ikke "blot" gå i 0.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Brøndby

Indlæg af FlæskeFrank » 24. maj 2016, 10:31

Yankee skrev:De første tre måneder er der jo ingen tv-indtægter, meget få entreindtægter og når de så samtidig ikke har solgt noget i januar (og tilmed har brugt flere millioner på at fyre cheftræneren) er det vel ikke så mærkeligt. Til gengæld burde 2.- 4. kvartal altid give et pænt overskud - ikke "blot" gå i 0.
Problemet er, at det ikke er sandt. De vil gerne fortælle fortællingen om lavvande, men superligaen starter altså slut februar. Ligeledes er runde 22 i marts, hvor der udbetaling af penge. Mener faktisk at Brøndby i år havde flere hjemmekampe i første kvartal end sidste års 1. kvartal, alligevel kommer de væsentlig dårligere ud af dette års kvartalsregnskab.

Hvis det var så dårligt, så var det vel også fysisk umuligt for AaB at komme ud med nul eller lille overskud i samme periode.

Årsresultatet på minus 15-25 mio kr. står vel kun nogle uger endnu. Hvis de ender som nr. 3 og/eller europæisk deltagelse, så kan de nok holde facaden indtil august. I anden kvartal har de jo haft en mandagskamp, hvilket de ikke har prøvet de foregående 5 sæsoner. Så det er nok undskyldningen for det dårlige 2. kvartal.

Det virker mere som om, at de har taget udgifterne med det samme omkring Thomas Frank og deres økonomidirektør, så de ikke belaster version 6.4 budgetterne som går i gang til sommer.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Brøndby

Indlæg af Hanga » 24. maj 2016, 11:26

Yankee skrev:
De første tre måneder er der jo ingen tv-indtægter, meget få entreindtægter og når de så samtidig ikke har solgt noget i januar (og tilmed har brugt flere millioner på at fyre cheftræneren) er det vel ikke så mærkeligt. Til gengæld burde 2.- 4. kvartal altid give et pænt overskud - ikke "blot" gå i 0.
Som FlæskeFrank påpeger så blev der uddelt TV penge i marts, og der har også været lidt entreindtægter. Ellers har du ret i, at 1. kvartal ikke er der hvor der er flest indtægter... men i AaB endte vi i plus, og det var også uden spillersalg...

Økonomien for resten af året afhænger ganske rigtigt i høj grad af aktiviteten på transfermarkedet. Spørgsmålet er om de endelig har forstået at de ikke har råd til at lave de indkøb, som de har lavet de sidste mange sæsoner. Jeg tvivler også på at deres nye træner har accepteret andet end en ret høj sign-on og en af superligaens højeste lønninger - noget Thomas Frank vel trods alt ikke kunne prale af.

Jeg er absolut fortrøstningsfuld over at de nok skal fortsætte med at tabe penge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Brøndby

Indlæg af Yankee » 24. maj 2016, 11:39

Jeg synes faktisk det var i april at der blev udbetalt TV-penge, men der må jeg bare bøje mig. Så er det faktisk et ret sløjt kvartalsregnskab.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Brøndby

Indlæg af birk » 28. maj 2016, 10:56

Lidt penge til : hullet :
17 mill for Durmisi er et godt salg

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Brøndby

Indlæg af salling23 » 29. maj 2016, 11:25

Daniel Agger stopper så de skal ud og have et nyt forsvar.
Gud ved hvordan det passer med at have 17 mio i plus på transfer regnskabet
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Brøndby

Indlæg af Eksil » 29. maj 2016, 11:49

salling23 skrev:Daniel Agger stopper så de skal ud og have et nyt forsvar.
Gud ved hvordan det passer med at have 17 mio i plus på transfer regnskabet
Ifølge deres egen plan, så skal de have 17 mio. i plus i transferregnskabet, så de har ikke noget at handle for endnu.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Brøndby

Indlæg af FlæskeFrank » 29. maj 2016, 15:11

Eksil skrev:Ifølge deres egen plan, så skal de have 17 mio. i plus i transferregnskabet, så de har ikke noget at handle for endnu.
Nu har jeg set mange versioner af deres transferregnskaber, men skulle de ikke bare sælge for 17 mio kr. så passede budgettet - altså så var der i budgettet afsat midler til transfer. At budgettet så stadig viser 15-25 mio kr. underskud er en anden sag.

Om der så i budgettet er sat 0,- kr. til tranfer ved jeg ikke.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brøndby

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. maj 2016, 15:37

FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Ifølge deres egen plan, så skal de have 17 mio. i plus i transferregnskabet, så de har ikke noget at handle for endnu.
Nu har jeg set mange versioner af deres transferregnskaber, men skulle de ikke bare sælge for 17 mio kr. så passede budgettet - altså så var der i budgettet afsat midler til transfer. At budgettet så stadig viser 15-25 mio kr. underskud er en anden sag.

Om der så i budgettet er sat 0,- kr. til tranfer ved jeg ikke.
Det skulle under alle omstændigheder ligne Brøndby meget dårligt at forholde sig til noget så kedeligt som realiteter. Jeg er sikker på at de bare køber hvad de mener er nødvendigt, hvis det skulle blive aktuelt. At de siger farvel til en ung forsvarsspiller, lugter vel i hvert fald også af at de har planer om at hente noget. Det kan jo også være at Oscar forærer dem en Agger 2.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af NIN » 29. maj 2016, 15:43

Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Ifølge deres egen plan, så skal de have 17 mio. i plus i transferregnskabet, så de har ikke noget at handle for endnu.
Nu har jeg set mange versioner af deres transferregnskaber, men skulle de ikke bare sælge for 17 mio kr. så passede budgettet - altså så var der i budgettet afsat midler til transfer. At budgettet så stadig viser 15-25 mio kr. underskud er en anden sag.

Om der så i budgettet er sat 0,- kr. til tranfer ved jeg ikke.
Det skulle under alle omstændigheder ligne Brøndby meget dårligt at forholde sig til noget så kedeligt som realiteter. Jeg er sikker på at de bare køber hvad de mener er nødvendigt, hvis det skulle blive aktuelt. At de siger farvel til en ung forsvarsspiller, lugter vel i hvert fald også af at de har planer om at hente noget. Det kan jo også være at Oscar forærer dem en Agger 2.
Det vil først være bekymrende fortsatte Brøndby ikke ud af det spor.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brøndby

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. maj 2016, 22:27

NIN skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Ifølge deres egen plan, så skal de have 17 mio. i plus i transferregnskabet, så de har ikke noget at handle for endnu.
Nu har jeg set mange versioner af deres transferregnskaber, men skulle de ikke bare sælge for 17 mio kr. så passede budgettet - altså så var der i budgettet afsat midler til transfer. At budgettet så stadig viser 15-25 mio kr. underskud er en anden sag.

Om der så i budgettet er sat 0,- kr. til tranfer ved jeg ikke.
Det skulle under alle omstændigheder ligne Brøndby meget dårligt at forholde sig til noget så kedeligt som realiteter. Jeg er sikker på at de bare køber hvad de mener er nødvendigt, hvis det skulle blive aktuelt. At de siger farvel til en ung forsvarsspiller, lugter vel i hvert fald også af at de har planer om at hente noget. Det kan jo også være at Oscar forærer dem en Agger 2.
Det vil først være bekymrende fortsatte Brøndby ikke ud af det spor.
I dén grad enig, men jeg tror nu ikke vi behøver at bekymre os voldsomt i den henseende.

Mit bud på den nærmeste Brøndby fremtid:

1. Brøndby henter et stort beløb i aktieemissionen.
2. Brøndby bortødsler på rekordtid de nye midler på nye spillere som passer ind i den nye træners system.
3. Brøndby fyrer ny træner efter skuffende 16/17 sæson.
4. Brøndby præsenterer "det nye Brøndby".
5. Repeat.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Brøndby

Indlæg af salling23 » 29. maj 2016, 22:32

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... okalavisen

De skulle ende som nr 3 i denne sæson - ikke opfyldt
De skal have transferoverskud på kr. 17 mio
De skal være nr 3 ved udgangen af 2016

For at slutte året med et underskud på 15 - 25 mio kr
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Besvar