Brøndby

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Brøndby

Indlæg af doukas » 22. aug 2013, 10:58

astonvilla skrev:En anden sjov/interessant ting er at BIF over sommeren - i forbindelse med ansættelsen af Frank - slog sig stor op på at de ville leve af udvikling af egne talenter og bygge op fra grunden af - i stil med Dortmund (de sammenlignede sig faktisk direkte med Dortmund!).

Nu? Ja, de køber ind i stor stil (ikke bare de 2 i går), og nu læser man at de "ikke afviser flere indkøb" inden vinduet lukker. Det er sjovt at observere, hvordan farcen på Vestegnen udvikler sig.

Det virker jo til at de overhovedet ikke har nogen plan med tingene derovre - og samtidig hermed mener jeg fortsat at Frank er en forfejlet ansættelse, da hans spidskompetencer ligger et helt andet sted (læs mit tidligere indlæg herom).

Sjovt, sjovt.
Du mener måske udtalelser ala dette? ;)
"Vi har ikke penge til at lave transfers til 30-35 millioner kroner, som en klub som FC København, og det er ikke noget, vi kommer til at se ske i Brøndby, siger Aldo Petersen"
" Brøndby har haft Danmarks suverænt bedste talentmæssige platform, og det skal vi have genskabt. Brøndby skal være endnu mere attraktiv at spille for som stort talent. De skal vide, at når man spiller i Brøndby, skal der være alle chancer for at komme på Superliga-holdet. Der bliver ikke bare købt en svensker, når talenterne er nået 90 procent af vejen, siger Aldo Petersen"
"- Kan man først får skabt det rette talentmæssige fundament, kan man så siden begynde at bygge på, men for Brøndby kommer det i den grad til at handle om økonomisk ansvarlighed. Det bliver en ansvarlighed, der kommer til at gå forud for sportslige vilde satsninger, og ender Brøndby i en situation, hvor holdet er truet af nedrykning, kommer man ikke til at opleve store satsninger - i stedet må vi så æde den nedrykning"
Sagt SÅ SENT som d.10.6.2013!!

Det er mig ubegribeligt, at man i sådan en grad kan sige et og derefter gøre totalt det modsatte. Men hvad fanden, når skidt kommer til penge eller hvad man siger.

Det lugter af panik på Pestegnen, og kunne godt forestille mig Thomas Frank fik sparket hvis de ikke får en sejr i de næste 2-3 spillerunder

Btw, BT kan vist berette, at aftalen med Kahlenberg gik igennem 2 dage inden Emil Larsen missede lægetjekket. Tankevækkende............
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Brøndby

Indlæg af Forza » 22. aug 2013, 11:37

doukas skrev:
astonvilla skrev:En anden sjov/interessant ting er at BIF over sommeren - i forbindelse med ansættelsen af Frank - slog sig stor op på at de ville leve af udvikling af egne talenter og bygge op fra grunden af - i stil med Dortmund (de sammenlignede sig faktisk direkte med Dortmund!).

Nu? Ja, de køber ind i stor stil (ikke bare de 2 i går), og nu læser man at de "ikke afviser flere indkøb" inden vinduet lukker. Det er sjovt at observere, hvordan farcen på Vestegnen udvikler sig.

Det virker jo til at de overhovedet ikke har nogen plan med tingene derovre - og samtidig hermed mener jeg fortsat at Frank er en forfejlet ansættelse, da hans spidskompetencer ligger et helt andet sted (læs mit tidligere indlæg herom).

Sjovt, sjovt.
Du mener måske udtalelser ala dette? ;)
"Vi har ikke penge til at lave transfers til 30-35 millioner kroner, som en klub som FC København, og det er ikke noget, vi kommer til at se ske i Brøndby, siger Aldo Petersen"
" Brøndby har haft Danmarks suverænt bedste talentmæssige platform, og det skal vi have genskabt. Brøndby skal være endnu mere attraktiv at spille for som stort talent. De skal vide, at når man spiller i Brøndby, skal der være alle chancer for at komme på Superliga-holdet. Der bliver ikke bare købt en svensker, når talenterne er nået 90 procent af vejen, siger Aldo Petersen"
"- Kan man først får skabt det rette talentmæssige fundament, kan man så siden begynde at bygge på, men for Brøndby kommer det i den grad til at handle om økonomisk ansvarlighed. Det bliver en ansvarlighed, der kommer til at gå forud for sportslige vilde satsninger, og ender Brøndby i en situation, hvor holdet er truet af nedrykning, kommer man ikke til at opleve store satsninger - i stedet må vi så æde den nedrykning"
Sagt SÅ SENT som d.10.6.2013!!

Det er mig ubegribeligt, at man i sådan en grad kan sige et og derefter gøre totalt det modsatte. Men hvad fanden, når skidt kommer til penge eller hvad man siger.

Det lugter af panik på Pestegnen, og kunne godt forestille mig Thomas Frank fik sparket hvis de ikke får en sejr i de næste 2-3 spillerunder

Btw, BT kan vist berette, at aftalen med Kahlenberg gik igennem 2 dage inden Emil Larsen missede lægetjekket. Tankevækkende............
Manglen på samspil, kommunikation om målsætning og potentiale i truppen er skræmmende, jeg ville ikke kunne leve med hvis AaB handlede på samme måde!

Selv hvis de redder sig igen og får bygget et slagkraftigt hold op, vil jeg stadig mene det er vildt man kan komme med udtalelser så kort tid efter hinanden der peger i vidt forskellige retninger....
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Brøndby

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. aug 2013, 12:56

Brøndbys "fanatiske" fans er som bekendt imod moderne fodbold. Det må være et slag i ansigtet på dem at en rigmand sådan kommer brasende med 100 millioner og køber folk som Kahlenberg hjem...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Brøndby

Indlæg af astonvilla » 22. aug 2013, 13:28

haha - Tak doukas for du gad grave citaterne frem!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Brøndby

Indlæg af BoT » 26. aug 2013, 12:58

Per Rud er som en lille, liderlig teenagedreng, der har været spærret inde på sit værelse i 5 år. Nu er han blevet sluppet løs, og det første han gør er at knalde løs med gamle, tykke, slatne krager fremfor at holde lidt på safterne, tænke sig om og måske opnå noget væsentligt bedre.

Det er derfor, man aldrig skal hyre en ny sportschef fra en lille, fattig klub. Især ikke, når man ikke selv er klar over, at man i princippet er ligeså fattig (og næsten lige så lille..).

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Brøndby

Indlæg af 12mand » 26. aug 2013, 14:38

BoT skrev:Per Rud er som en lille, liderlig teenagedreng, der har været spærret inde på sit værelse i 5 år. Nu er han blevet sluppet løs, og det første han gør er at knalde løs med gamle, tykke, slatne krager fremfor at holde lidt på safterne, tænke sig om og måske opnå noget væsentligt bedre.

Det er derfor, man aldrig skal hyre en ny sportschef fra en lille, fattig klub. Især ikke, når man ikke selv er klar over, at man i princippet er ligeså fattig (og næsten lige så lille..).
jeg synes det er fedt. kunne brøndby gå konkurs - og hive møgjylland med sig i faldet, ville det da vre top underholdning.
det vil jeg gerne betale et par hundrede for, mens jeg nyder min sodavand og popcorn.
lynge er gud!

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Brøndby

Indlæg af Elvis lever » 27. aug 2013, 21:35

Forza skrev:
doukas skrev:
astonvilla skrev:En anden sjov/interessant ting er at BIF over sommeren - i forbindelse med ansættelsen af Frank - slog sig stor op på at de ville leve af udvikling af egne talenter og bygge op fra grunden af - i stil med Dortmund (de sammenlignede sig faktisk direkte med Dortmund!).

Nu? Ja, de køber ind i stor stil (ikke bare de 2 i går), og nu læser man at de "ikke afviser flere indkøb" inden vinduet lukker. Det er sjovt at observere, hvordan farcen på Vestegnen udvikler sig.

Det virker jo til at de overhovedet ikke har nogen plan med tingene derovre - og samtidig hermed mener jeg fortsat at Frank er en forfejlet ansættelse, da hans spidskompetencer ligger et helt andet sted (læs mit tidligere indlæg herom).

Sjovt, sjovt.
Du mener måske udtalelser ala dette? ;)
"Vi har ikke penge til at lave transfers til 30-35 millioner kroner, som en klub som FC København, og det er ikke noget, vi kommer til at se ske i Brøndby, siger Aldo Petersen"
" Brøndby har haft Danmarks suverænt bedste talentmæssige platform, og det skal vi have genskabt. Brøndby skal være endnu mere attraktiv at spille for som stort talent. De skal vide, at når man spiller i Brøndby, skal der være alle chancer for at komme på Superliga-holdet. Der bliver ikke bare købt en svensker, når talenterne er nået 90 procent af vejen, siger Aldo Petersen"
"- Kan man først får skabt det rette talentmæssige fundament, kan man så siden begynde at bygge på, men for Brøndby kommer det i den grad til at handle om økonomisk ansvarlighed. Det bliver en ansvarlighed, der kommer til at gå forud for sportslige vilde satsninger, og ender Brøndby i en situation, hvor holdet er truet af nedrykning, kommer man ikke til at opleve store satsninger - i stedet må vi så æde den nedrykning"
Sagt SÅ SENT som d.10.6.2013!!

Det er mig ubegribeligt, at man i sådan en grad kan sige et og derefter gøre totalt det modsatte. Men hvad fanden, når skidt kommer til penge eller hvad man siger.

Det lugter af panik på Pestegnen, og kunne godt forestille mig Thomas Frank fik sparket hvis de ikke får en sejr i de næste 2-3 spillerunder

Btw, BT kan vist berette, at aftalen med Kahlenberg gik igennem 2 dage inden Emil Larsen missede lægetjekket. Tankevækkende............
Manglen på samspil, kommunikation om målsætning og potentiale i truppen er skræmmende, jeg ville ikke kunne leve med hvis AaB handlede på samme måde!

Selv hvis de redder sig igen og får bygget et slagkraftigt hold op, vil jeg stadig mene det er vildt man kan komme med udtalelser så kort tid efter hinanden der peger i vidt forskellige retninger....
Jeg er overbevist om, at dette er en helt bevidst strategi fra de store aktionærer. De går efter at erobre den totale magt i klubben, bid efter bid. På den måde undgår de konfrontationen med supporterne, og fremstår i stedet som "helte". I virkeligheden er FCK Aldo og hans mange tvivlsomme finans bekendtskaber igang med at erobre den totale magt i klubben, mens supporterne sover tornerose søvn.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Brøndby

Indlæg af 12mand » 28. aug 2013, 20:25

BREAKING NEWS:
Per Nielsen bliver i morgen torsdag, præsenteret som ny cheftræner i Brøndby IF.
lynge er gud!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Brøndby

Indlæg af Hanga » 28. aug 2013, 23:17

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Brøndby

Indlæg af astonvilla » 29. aug 2013, 00:01

Hanga skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 080003.ece

Panikindkøb?? nej nej...
hahaha..det er legendarisk. Klasse underholdning.
Bienvenu Bassogog!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Brøndby

Indlæg af dyhrmaN » 29. aug 2013, 10:05

det er jo utroligt... tænk hvad en klub med sund ledelse og realistiske ambitioner kunne have fået ud af alle de penge! De rigmænd, der hjælper Brøndby må have alt alt alt for mange penge - hullet i kassen er dybere end det var i AGF i sin tid - eller AaB for den sags skyld

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Brøndby

Indlæg af thomasjn » 29. aug 2013, 10:13

Ja det er sjældent sundt når man begynder at hente spillere, som er overbetalte. Hvis en spillers eneste incitament for at komme til en klub er økonomisk bliver det sjældent særligt godt sportsligt, hvilket man da også har set før i Brøndby. Derudover nytter det ikke at købe så meget ind. Realistisk set kan BIF jo stå med en næsten helt ny startopstilling når de er færdige med deres panik-prestigeindkøb og så kan spillerne være nok så gode, men så går der QPR i den og holdet får meget svært ved at præstere fordi der ikke er nogen kontinuitet. Mon ikke Hvidovres sejr igår udløser to køb og mon så ikke de køber yderligere to når vi har sat dem på plads søndag.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af NIN » 29. aug 2013, 15:41

dyhrmaN skrev:det er jo utroligt... tænk hvad en klub med sund ledelse og realistiske ambitioner kunne have fået ud af alle de penge! De rigmænd, der hjælper Brøndby må have alt alt alt for mange penge - hullet i kassen er dybere end det var i AGF i sin tid - eller AaB for den sags skyld
Nu synes jeg ikke der er nogen grund til at blande AaB ind i det her. Vi har en lang og stærk tradition for jysk beskedenhed og at formidle vores indtægter og udgifter med stor fornuft og aldrig gået tiggergang eller balanceret på fallitens rand.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Brøndby

Indlæg af Forza » 19. sep 2013, 12:44

http://www.bold.dk/nyt/Broendby-bekraef ... ouz-dialog" onclick="window.open(this.href);return false;

Utroligt at de kan blive ved med at hente fra så høj en hylde. At en klub der netop har været så tæt på konkurs inden den økonomiske indsprøjtning bare kaster penge til højre og venstre passer mig dog ganske fint. Havde AaB gjort det samme ville jeg være nervøs for fremtiden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Brøndby

Indlæg af BoT » 19. sep 2013, 13:22

Forza skrev:http://www.bold.dk/nyt/Broendby-bekraef ... ouz-dialog

Utroligt at de kan blive ved med at hente fra så høj en hylde. At en klub der netop har været så tæt på konkurs inden den økonomiske indsprøjtning bare kaster penge til højre og venstre passer mig dog ganske fint. Havde AaB gjort det samme ville jeg være nervøs for fremtiden.
Og på den anden side kan man også tænke, at hvis han virkelig var så god, ville der nok være væsentligt større klubber, der ville signe ham på en fri transfer.
Det lugter lidt af, at investorerne har insisteret på at få "et navn", hvis de skulle spytte i kassen til en defensiv-signing, da de jo ellers langt hellere vil hente offensiv-spillere. Og Khalid er da et fint navn - men næppe meget bedre end almindeligt gode superliga-forsvarere.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Brøndby

Indlæg af Forza » 19. sep 2013, 13:42

BoT skrev:
Forza skrev:http://www.bold.dk/nyt/Broendby-bekraef ... ouz-dialog

Utroligt at de kan blive ved med at hente fra så høj en hylde. At en klub der netop har været så tæt på konkurs inden den økonomiske indsprøjtning bare kaster penge til højre og venstre passer mig dog ganske fint. Havde AaB gjort det samme ville jeg være nervøs for fremtiden.
Og på den anden side kan man også tænke, at hvis han virkelig var så god, ville der nok være væsentligt større klubber, der ville signe ham på en fri transfer.
Det lugter lidt af, at investorerne har insisteret på at få "et navn", hvis de skulle spytte i kassen til en defensiv-signing, da de jo ellers langt hellere vil hente offensiv-spillere. Og Khalid er da et fint navn - men næppe meget bedre end almindeligt gode superliga-forsvarere.
Kan man ikke sige det om de fleste store navne der skifter på fri transfer til superligaen? BIF har masser af penge og smider gerne hjernedøde summer som ved Kahlenberg signingen og ved deres nye kant fra spanien.
Jeg husker da frit fra leveren navne som Djemba-Djemba og Roy Carroll der kom til på fri transfers med store karriere i baggagen og stadig var en stor succes i DK.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 19. sep 2013, 14:33

Forza skrev: Kan man ikke sige det om de fleste store navne der skifter på fri transfer til superligaen? BIF har masser af penge og smider gerne hjernedøde summer som ved Kahlenberg signingen og ved deres nye kant fra spanien.
Jeg husker da frit fra leveren navne som Djemba-Djemba og Roy Carroll der kom til på fri transfers med store karriere i baggagen og stadig var en stor succes i DK.
Hvad måler du deres succes på? At de klarede sig godt personligt i nogle kampe, eller at deres hold fik fuld valuta for deres penge, og fik skabet fyldt med trofæer, og skabt et solidt fundament de kunne føre deres succes videre på i årene efter at profilerne havde forladt klubben? (Du behøver ikke svare).

Vi har selv eksempler på at vi i vores historie har fået utroligt stort udbytte ud af at hente dyre spillere der var gået i stå i udlandet, men jeg kan ikke komme i tanke om andre klubber der har haft succes med det samme, og det er vel også svært at påstå at det var i stand til at give os et permanent løft, selvom vi i et par tilfælde har været rigtig tæt på at bide os fast på et sportsligt højere niveau - i hvert fald yderligere et år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Brøndby

Indlæg af BoT » 19. sep 2013, 15:08

Det vil helt klart være muligt at komme med eksempler, hvor et stort navn har gjort det godt i en dansk klub. Roy Carrol er et af dem, mens jeg vil mene, at Djemba-Djemba var en mildt sagt blandet succes rent sportsligt - og helt sikkert en pengesluger rent økonomisk.

Og det kan da snildt være, at Boulahrouz får succes i Brøndby. Min tanke er dog bare, at hvis han virkelig er så god, som hans (især tidlige) CV siger, hvorfor skriver han så ikke kontrakt med en bedre klub i en bedre liga, der matcher hans niveau?

Og hvor er han mon henne rent mentalt? Kunne det tænkes, at han efterhånden har prøvet det, han skulle som fodboldspiller og blot er taknemmelig over, at der er en klub der vil betale ham en ordentlig røvfuld penge hver måned?
Jeg synes i hvert fald at have lært, at sult, vilje og motivation er langt vigtigere parametre, når man skal signe en ny spiller, end hvor denne har spillet for 2-3 år siden...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Brøndby

Indlæg af thomasjn » 19. sep 2013, 16:54

At de gule smider uhyrlige summer efter en spiller som er skadesplaget, får mange karantæner (den nye Goodson), er ude af form og nok er mæt af dage når han tager til BIF med det CV kan ikke genere mig. Derudover må de vel snart have så mange egoer i det omklædningsrum, at junior træneren bryder sammen. Forstår som udemærket, at BIF henter en forsvarer, men det her virker godt nok dyrt og risikofyldt taget i betragtning alle de usikkerheder som der er ved ham. Derudover er det vel også lidt problematisk at de så skal til at spille et nyt forsvar sammen oveni hele deres defensiv er lavet om og ikke fungerer overbevisende.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Brøndby

Indlæg af Ham der Emil » 18. okt 2013, 10:23

http://www.lauritz.com/da/auktioner/?IS ... LLan=False" onclick="window.open(this.href);return false;

Hahaha, hvad sker der for vurderingerne af Brøndbys trøjer??
Et Hjerte - En Klub

Besvar