Buzz Killington skrev: ↑13. jul 2020, 22:42
Mogens skrev: ↑13. jul 2020, 21:28
Jeg ved ikke, hvad vores egne går for, men Jesper Lindstrøm har nu fået en ganske ok kontrakt. Han skulle få ca. 60.000 om måneden eksl. bonusser og lander ca. på 100.000 om måneden.
Der er næppe nogen af vores egne fra samme årgang, der tjener tilnærmelsesvis det samme, men på den anden side, er der næppe heller nogen, der har fået et gennembrud lignende Lindstrøm. Den der kommer tættest på, er nok Ross.
Nu har jeg indrømmet ikke fulgt Brøndby udover mod AaB, men er Lindstrøm virkelig noget specielt? 20 år, 2 mål og 3 assists i suppen i år over 25 kampe på en af de forreste pladser. Er det ikke bare den sædvanlige Brøndby-hype, eller er han noget exceptionelt?
Svært at vurdere. Jeg så ham i et par u-kampe (en pokalfinale mod lyngby, som bif tabte

, og 2-3-kampen mod AaB i 18/19-sæsonen. I begge kampe stod han som en dominerende spiller (sammen med Tengstedt for AaB på et i øvrigt profilspækket AaB-hold.) Som senior har jeg ikke set så meget til ham, men kender en i toppen af BIF´s amatørafdeling, som lovpriser ham for hans indstilling til tingene, ligesom han er hurtig, arbejdsom og har en ganske fin teknik. Største anke er hovedspillet, hvor han næppe har vundet mere end en håndfuld dueller siden u-15 tiden.
Med sæsonstarten in mente, gør Lindstrøm det godt og er igen inde i en god udvikling.
BIF ER gode til at hype deres talenter, men jeg tror, at Lindstrøm (og Frendrup) nok skal få solide karrierer, hvor bulletinerne om Slimane er noget mere brogede.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14