Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jensemand57 » 27. nov 2013, 22:14

frederikshavneren skrev:
thomasjn skrev:Deres fundament lyder solidt, hvorfor er ham milliadæren ikke i vores bestyrelse/ejerkreds?
I øvrigt må de da have det let ifht. DBUs kontraktkrav. Når nu spillerne lejes ud fra det andet selskab der bliver de vel også lønnet der. Omvendt er det vel Hobro IK som skal leve op til licenskravene.

Mht. Hobro har jeg svært ved at vurdere om de bliver et problem for os. Synes selvsagt, at SparNord burde skodde alle deres andre sportssponsorater og smide dem i vores kasse. Men rent sportsligt bliver de vel mere end lillebror til Randers, hvor der vel kunne opstå en storebror-lillebror rivalisering. Sådan tror jeg i hvert fald, men er ærligtalt noget usikker på om folk i Hobro orienterer sig mest mod Aalborg eller Randers. Dog må vi være et større brand, hvorfor jeg tror vores sponsorappeal er større i Hobro-land end Hobros er i AaB-land. DS gruppen bør vi se om vi kan få ind i AaBs sponsorkreds snarest.
Hobro har netop besejret Marienlyst 1-0. Sejrsmålet blev scoret i tillægstiden. Hvis Silkeborg vinder deres udsatte kamp mod Marienlyst, så har Hobro 9 point ned til Silkeborg på 3. pladsen. Med andre ord ser det rigtig godt ud for Hobro her ved vinterpausen.

For Hobros vedkommende vil opgør mod Randers være større end opgør mod AaB. Dels er Hobro tættere på Randers end Aalborg, derudover har der traditionelt været en livlig trafik af kasserede Randers spillere, som har skiftet til Hobro. Det er også derfor at jeg tidligere har kaldt Hobro "Randers light".
Pt. har Hobros dygtige sportschef Jens Hammer Sørensen, Anders Holm, Kasper Fisker, Mathias Bersang Sørensen og én midtbaneslider som jeg ikke lige kan huske navnet på fortid i Randers.
Jonas Damborg.

Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Stiffmeister » 9. dec 2013, 13:35

Håber Hobro kommer i superligaen, mest for AaBs glade udebanefans for det bliver en billig tur som er attraktiv trods et knap så up to date stadion! :aabfan: :aabfan: :cheers:
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 14. feb 2014, 10:58

Må sige at Hobro griber tingene anderledes an. Spillerne betaler selv en del af træningslejren i Tyrkiet, samt nogle af spillerne har kone og børn med!
http://www.bold.dk/nyt/Hobro-paa-atypis ... eningslejr" onclick="window.open(this.href);return false;

Hobro skal nok rykke op til sommer. De er suveræne på hjemmebane og har et supergodt koncept.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 23. mar 2014, 06:39

Det må åbenbart være tilladt, men er der nogen der kender DBUs regler ang. hvor mange spillere en klub må leje?

Hobro har kæmpe succes og det er naturligvis dybt imponerende, men succesen skyldes delvist at de har lavet en "Watford" (de var meget tæt på at rykke op i Premier League sidste sæson efter de nærmest lejede Udineses reservehold).
Hobro spiller med 4 lejede spillere (Lauridsen, Perch Nielsen, Grønning og Hvilsom).

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af 12mand » 23. mar 2014, 10:38

jeg er ikke et sekund i tvivl om at hobro bliver prygelknappe hvi de rykker op i superligaen. men håber af hele mit hjerte de rykker op. både fordi jeg kommer fra hobro, og fordi det kunne være en pisse herlig away. udebaneafsnittet bliver med garanti når vi kommer på besøg.
lynge er gud!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af thomasjn » 23. mar 2014, 21:12

Imponerende, hvordan Hobro er cruiset op igennem ligaerne de senere år. Det interessante bliver vel også hvor mange penge ham storsponsoren vil proppe i et Superligahold. De kan selvfølgelig ikke gøre som f.eks. Vejle gjorde og købe et nyt hold. Det er der næppe penge til og ej heller særligt smart. Men de kunne vel godt lave en 2-3 gode signings i det nuværende marked, som kunne tilføre et højere bundniveau så de f.eks. kunne lave en SønderjyskE. Ser dog også mest sandsynligt, at de bliver prygelknabbe, men tror godt de kan nå samme niveau som VFF, SønderjyskE og FCV har i år.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 3. apr 2014, 10:53

Med sejr i aften i Horsens kan Hobro stort set sikre sig oprykning. Hvis Hobro vinder kampen så har de 12 points forspring til salamiholdet, det sætter de ik over styr.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Kunji » 3. apr 2014, 20:29

frederikshavneren skrev:Med sejr i aften i Horsens kan Hobro stort set sikre sig oprykning. Hvis Hobro vinder kampen så har de 12 points forspring til salamiholdet, det sætter de ik over styr.
Men det gjorde de ikke. Godnat - og sov godt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 3. apr 2014, 23:51

Kunji skrev:
frederikshavneren skrev:Med sejr i aften i Horsens kan Hobro stort set sikre sig oprykning. Hvis Hobro vinder kampen så har de 12 points forspring til salamiholdet, det sætter de ik over styr.
Men det gjorde de ikke. Godnat - og sov godt.
Hobro kiksede matchbolden i Horsens, men de har stadigvæk alle muligheder for at rykke op. Resultatet var lidt misvisende da Hobro i 1. halvleg havde Horsens slemt på hælene bortset fra et ikke eksisterende straffespark dømt til Horsens, men retfærdigheden skete fyldest da Retov brændte straffesparket.

I øvrigt overværede Kent kampen. Trods sejren var Horsens dårlige, mon ikke at vi får to reservespækkede hold at se på onsdag...

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af A_Strandfelt » 6. apr 2014, 18:23

Nu tabte Silkeborg også til Brønshøj, så nederlaget i Horsens kostede kun noget af forspringet til Horsens.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jensemand57 » 6. apr 2014, 19:39

frederikshavneren skrev:
Kunji skrev:
frederikshavneren skrev:Med sejr i aften i Horsens kan Hobro stort set sikre sig oprykning. Hvis Hobro vinder kampen så har de 12 points forspring til salamiholdet, det sætter de ik over styr.
Men det gjorde de ikke. Godnat - og sov godt.
Hobro kiksede matchbolden i Horsens, men de har stadigvæk alle muligheder for at rykke op. Resultatet var lidt misvisende da Hobro i 1. halvleg havde Horsens slemt på hælene bortset fra et ikke eksisterende straffespark dømt til Horsens, men retfærdigheden skete fyldest da Retov brændte straffesparket.

I øvrigt overværede Kent kampen. Trods sejren var Horsens dårlige, mon ikke at vi får to reservespækkede hold at se på onsdag...
Bor i Hobro, og var i Horsens i torsdags. Hobro spillede skidt. Angående muligheden for oprykning til suppen, er holdningen i Hobro, at det selvfølgelig vil være fantastisk, men også at det nok bliver en en gangs forestilling. Skulle det glippe, ja så får Hobro ikke muligheden igen, men det vil jo hellere ikke være nogen katastrofe - hverken sportsligt eller økonomisk. Det vil være langt mere alvorligt for Silkeborg og Horsens, hvis det glipper for dem. Så kort fortalt, så tager vi det som en sjov oplevelse.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af white splash » 12. apr 2014, 15:40

Lige nu ligner Hobro ikke en oprykker! Bagud 2-0 på hjemmebane mod AB. Tror mere på Silkeborg og Horsens
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af astonvilla » 12. apr 2014, 15:44

white splash skrev:Lige nu ligner Hobro ikke en oprykker! Bagud 2-0 på hjemmebane mod AB. Tror mere på Silkeborg og Horsens
Det rabler for dem nu. Det synes jeg faktisk er træls. Vil gerne se dem i suppen.
Bienvenu Bassogog!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af 9520AaB » 18. apr 2014, 16:38

Har brugt en halv time af min påskeferie på at se Vendsyssel Hobro. Oprykning til Hobro sker ikke, hvis det er ligaens bedste hold, har vi intet at frygte med hensyn næste år. Hobro vil være Superligaens ringeste oprykker nogensinde.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

wohlers
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. jun 2007, 12:38
Geografisk sted: 9520

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af wohlers » 18. apr 2014, 16:54

Hobro er en klub med lånte fjer fra FC Midtafrika! De har hverken, niveau, format eller stadion til Superligaen, så jeg håber på Horsens og Silke som oprykkere i stedet for...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af thomasjn » 19. apr 2014, 20:01

Hobro i ligaen vil nok være en katastrofe for bredden i niveauet. Omvendt vil andre klubber nok kunne blive gavnet af en sæson, hvor der reelt kun er spænding om en nedrykningsplads. På den kamp jeg så igår ligner Hobro i hvert fald et hold som de fleste nuværende Superligahold bør få en 7-9 point imod.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. apr 2014, 20:17

thomasjn skrev:Hobro i ligaen vil nok være en katastrofe for bredden i niveauet. Omvendt vil andre klubber nok kunne blive gavnet af en sæson, hvor der reelt kun er spænding om en nedrykningsplads. På den kamp jeg så igår ligner Hobro i hvert fald et hold som de fleste nuværende Superligahold bør få en 7-9 point imod.
Så I mener ikke at det hold der vinder ligaen er det bedste?
Det bedste for dansk fodbold vil være at en anden klub end Hobro vinder?
Oprykningen til superligaen er historisk billigt til salg?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af 634 » 19. apr 2014, 20:19

En katatrofe hvis Hobro kommer i Superligaen svarer ligesom til en katatrofe hvis guldet kommer til provinsen. Jeg er sikker på at Elite fodbold er en spændende attraktion, mest fordi resultat og turnerings slutstilling ikke er forudsigelig. Hvis Hobro kan spille bedst igennem sæsonen, slutter de forhåbentlig også på første-pladsen, at de så meget sandsynligt slutter på sidstepladsen i næste sæson er jo en del af attraktionen ved at følge sporten.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Buzz Killington » 19. apr 2014, 20:29

Køllen I Møllen skrev:
thomasjn skrev:Hobro i ligaen vil nok være en katastrofe for bredden i niveauet. Omvendt vil andre klubber nok kunne blive gavnet af en sæson, hvor der reelt kun er spænding om en nedrykningsplads. På den kamp jeg så igår ligner Hobro i hvert fald et hold som de fleste nuværende Superligahold bør få en 7-9 point imod.
Så I mener ikke at det hold der vinder ligaen er det bedste?
Det bedste for dansk fodbold vil være at en anden klub end Hobro vinder?
Oprykningen til superligaen er historisk billigt til salg?
Det hold der vinder er ikke nødvendigvis det bedste næste sæson, hvilket vel er afgørende. Men om det bedste for superligaen er at et alternativ vinder 1.div. er mere usikkert. Men her er et par ting der kan tale for den påstand:

Det gør måske også at det generelle niveau i ligaen mindskes, såfremt Hobro's niveau er under alternative oprykningskandidater. Og hvis de mister alle de lejede spillere, og ikke har penge til at forstærke truppen i samme grad som de andre, tyder det på at de er svagere end alternativerne.

Det kan måske gøre produktet "superligaen" mindre salgbart. AaB og de andre klubber får evt. mindre ud af en potentiel TV aftale, hvis ingen gider se Hobro, i forhold til hvis mere populære hold rykkede op.

Det kan også resultere i færre tilskuere på stadion hos de andre hold, inkl AaB, hvis ingen gider se Hobro.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 19. apr 2014, 22:34

thomasjn skrev:Hobro i ligaen vil nok være en katastrofe for bredden i niveauet. Omvendt vil andre klubber nok kunne blive gavnet af en sæson, hvor der reelt kun er spænding om en nedrykningsplads. På den kamp jeg så igår ligner Hobro i hvert fald et hold som de fleste nuværende Superligahold bør få en 7-9 point imod.
Jeg synes det vil være dejligt hvis Hobro rykker op. Det vil være sensationelt hvis de rykker op, det bør logisk set ik være muligt. Hobro er Danmarks omtrent 85. største by (indbyggertallet svarer nogenlunde til Aalborg Ø). Så sent som sidste sæson var de uhyre tæt på at rykke ned i 2. division, hvilket yderligere sætter denne sæsons imponerende resultater i relief.

Hobro har slidt her i foråret og det er der flere forklaringer på.
Det var et stort tab for Hobro at de mistede Kasper Fisker i vinters. Meget af Hobros offensiv var bygget op omkring kreative Fisker. Afgangen har klart svækket dem. Derudover undervurderer modstanderne ikke længere Hobro. De er nu det jagede vildt. I efteråret havde de to meget dominerende kantspillere i Fisker og Mathias Bersang Sørensen. Fisker er væk mens Bersang Sørensen har været meget skadet. I topform kan Sørensen gøre en forskel for hobroenserne. Midtbanedynamoen Martin Thomsen har også været en del ude pga. skader i forårssæsonen.

Jeg ser ikke så dystert på Hobros muligheder hvis de rykker op. De har et solidt fundament og et klart spilkoncept. På hjemmebane kan de volde alle hold problemer. I efteråret spillede Hobro en hjemmekamp i pokalen mod et Farum mandskab i stærkeste opstilling. Farum vandt meget ufortjent selv om de til tider var rødvinsholdet spillet i bund. Alene i 1. halvleg havde Mathias Bersang Sørensen 3 skud på træværket!

Besvar