Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af birk » 14. mar 2016, 08:02

Hov så tabte Vendsyssel igen
Herligt

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Fabbe » 16. mar 2016, 23:37

Velkommen til Hobro, tømmermænd og bondeanger.

Den nye Mallorca-tribune står nu klar efter halvandet år i superligaen. Klar til at stå gabende tom fra nu og til evighed.

På grund af et åndssvagt licensprincip blev det forlangt, at man kunne rejse et stadion. Det påbegyndte man så på et sent tidspunkt. Et byråd blev presset til at ryste op med et tocifret millionbeløb, der gør indhug i en kommune som Mariagerfjord, for hvem ville dog sidde i det byråd og sende hjemmekampene til Randers, HVIS Hobro skulle overleve i ligaen?

Det skal de så ikke, og formentlig får vi ikke Hobro at se igen. Den nye tribune bliver en såkaldt hvid elefant, som DBU pressede stakkels Hobro til at opføre. En ubrugelig tribune, selv om man udmærket kunne afvikle superligakampe, der passede til Hobros forhold.

I Mariagerfjord talte de om brandingværdi og så videre. Gad vide om den Mallorcatribune ikke har spist det overskud, der kunne komme og lidt mere til?
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 17. mar 2016, 00:21

Fabbe skrev:Velkommen til Hobro, tømmermænd og bondeanger.

Den nye Mallorca-tribune står nu klar efter halvandet år i superligaen. Klar til at stå gabende tom fra nu og til evighed.

På grund af et åndssvagt licensprincip blev det forlangt, at man kunne rejse et stadion. Det påbegyndte man så på et sent tidspunkt. Et byråd blev presset til at ryste op med et tocifret millionbeløb, der gør indhug i en kommune som Mariagerfjord, for hvem ville dog sidde i det byråd og sende hjemmekampene til Randers, HVIS Hobro skulle overleve i ligaen?

Det skal de så ikke, og formentlig får vi ikke Hobro at se igen. Den nye tribune bliver en såkaldt hvid elefant, som DBU pressede stakkels Hobro til at opføre. En ubrugelig tribune, selv om man udmærket kunne afvikle superligakampe, der passede til Hobros forhold.

I Mariagerfjord talte de om brandingværdi og så videre. Gad vide om den Mallorcatribune ikke har spist det overskud, der kunne komme og lidt mere til?
Udmærket blog om Hobros transformation som måske er gået for hurtigt
http://www.tipsbladet.dk/blog/martindav ... ostet-dyrt

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Since » 19. mar 2016, 22:04

Endnu et søm til Hobro i dag. Men hvorfor mener i det er sidste gang vi ser dem i superligaen ? 1. Division bliver jo noget svagere næste sæson når de 3 bedste er væk til sommer.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Eksil » 2. apr 2016, 16:54

Hobro har nu rekorden for flest minutter i streg uden et mål. Tillykke. Det er ikke alle der får sat et sådant varigt mærke på ligaen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af thomasjn » 2. apr 2016, 16:58

Eksil skrev:Hobro har nu rekorden for flest minutter i streg uden et mål. Tillykke. Det er ikke alle der får sat et sådant varigt mærke på ligaen.
Vil nu mere huske dem som fyraftensprofferne der igen og igen ydmygede Brøndby.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 11. maj 2016, 21:58

Så blev nedrykningen fra Superligaen en endegyldig realitet for Hobro IK. Himmerlændingene har været et positivt bekendtskab, men set i bagklogskabens ulideligt klare lys er udviklingen nok gået for stærkt med fuldtids setup, moderniseret stadion og et væld af nye spillere. Med andre ord har hobroenserne mistet det der gjorde klubben unik og er i dag blevet en ganske normal lille Superliga klub.

Det der kan gavne Hobro IK er at næste sæsons 1. division ser meget svag ud. Der er ingen anden nedrykker som konkurrent og det er svært at se hvem der skal udgøre en trussel i toppen. Vejle fejler gang på gang og står endnu engang med et bragende underskud, med mindre de finder en udenlandsk sugardaddy så kan det godt ligne smalkost for klubben.

Hvis ikke Silkeborg smider oprykningen så tror jeg at Vendsyssel FF og Hobro IK vil udkæmpe en nordjysk duel om 1. pladsen i næste sæsons 1. division.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 24. maj 2018, 11:51

Iflg. Nordjyske forlader Thomasberg Hobro IK til fordel for rivalen FC Randers

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Alexis » 24. maj 2018, 14:20

frederikshavneren skrev:
24. maj 2018, 11:51
Iflg. Nordjyske forlader Thomasberg Hobro IK til fordel for rivalen FC Randers
Mon de lige prøver at malke Randers for lidt mønt idet han først har udløb 30.september. Kan nemt blive en stirre konkurrence. Randers har en midlertidig træner nu, men vil selvfølgelig gerne have den nye træner ind til sæsonstart. Hobro kan selvfølgelig heller ikke være tilfreds med en cheftræner der kører hele opstarten og derefter smutter efter knap 10 kampe.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Buzz Killington » 24. maj 2018, 14:27

Mon ikke Kuhn også er i spil til jobbet i Hobro. Tæt på Aalborg, en klub med værdier der flugter med Kuhns. Derudover, så mindes jeg Kuhn tidligere udtale at han var interesseret i Randersjobbet før Moniz kom til, og han er vel ikke blevet mindre interesseret, og har vel lagt bud ind på jobbet. Det kunne måske betyde at Randers, som også kender til manden som assistentræner, også har vurderet at han ikke har det der skal til i den stilling.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af FlæskeFrank » 24. maj 2018, 20:25

Buzz Killington skrev:
24. maj 2018, 14:27
Mon ikke Kuhn også er i spil til jobbet i Hobro. Tæt på Aalborg, en klub med værdier der flugter med Kuhns. Derudover, så mindes jeg Kuhn tidligere udtale at han var interesseret i Randersjobbet før Moniz kom til, og han er vel ikke blevet mindre interesseret, og har vel lagt bud ind på jobbet. Det kunne måske betyde at Randers, som også kender til manden som assistentræner, også har vurderet at han ikke har det der skal til i den stilling.
Jeg må ærlig indrømme, at jeg ikke vil kunne forstå, hvis Kuhn tog jobbet som træner for Hobro. Det virker bare ikke som den projekttype han vil gøre i. Ligesom jeg heller ikke kan forestille mig Bo Henriksen som cheftræner for FCK.

Derimod synes jeg, at det ligner et rigtig godt match mellem Hobro og Kent Nielsen. Langsigtet projekt gode muligheder for at formeklub og spillere, ligesom der måske ikke er så mange stjerner i klubben.

Men generelt er det et godt tidspunkt at skulle finde en ny træner, der løber mange spændende kandidater rundt. Kuhn, Michelsen, Kent, Riddersholm, derudover er folk som Johnny Mølby, Strudal og Faxe også kontraktfrie. Der er nok glemt nogle. Christian Lønstrup kunne måske også fristes med superliga.

Og hvis jeg skulle byde ind på et rigtig godt match til Hobro, så vil det være Michael Hemmingsen, som træner Næstved. Han burde springe 1. division over.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Martino » 31. maj 2018, 19:02

Faxe var med flyet til Aalborg, så måske han er i spil til jobbet i Hobro.
Jeg savner Winsnes

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. jul 2020, 21:53

Så røg Hobro IK ud af Superligaen efter et vanvittigt drama i Lyngby. En kamp hvor disciplinærudvalget får meget at se på, herunder 'lamaen' Louati. Ret beset har hobroenserne overpræstreret i årevis og på den måde er det ingen overraskelse at de rykker ned.

Så er det slut med nordjyske lokalbrag ihvertfald for en stund, Hobro IK bliver ikke savnet. De første kampe mod Hobro IK var meget fede men kampene har mistet sin charme. Der er ikke meget derby over Aalborg vs Hobro, så lyder det bedre med Aalborg vs Hjørring.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Funky » 20. jul 2020, 22:03

Aalborg frederikshavner skrev:
20. jul 2020, 21:53
Så røg Hobro IK ud af Superligaen efter et vanvittigt drama i Lyngby. En kamp hvor disciplinærudvalget får meget at se på, herunder 'lamaen' Louati. Ret beset har hobroenserne overpræstreret i årevis og på den måde er det ingen overraskelse at de rykker ned.

Så er det slut med nordjyske lokalbrag ihvertfald for en stund, Hobro IK bliver ikke savnet. De første kampe mod Hobro IK var meget fede men kampene har mistet sin charme. Der er ikke meget derby over Aalborg vs Hobro, så lyder det bedre med Aalborg vs Hjørring.
Tja, det har været en hård omgang for jysk fodbold, når man ser på nedrykkerne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Frygah » 20. jul 2020, 22:04

Aalborg frederikshavner skrev:
20. jul 2020, 21:53
Så røg Hobro IK ud af Superligaen efter et vanvittigt drama i Lyngby. En kamp hvor disciplinærudvalget får meget at se på, herunder 'lamaen' Louati. Ret beset har hobroenserne overpræstreret i årevis og på den måde er det ingen overraskelse at de rykker ned.

Så er det slut med nordjyske lokalbrag ihvertfald for en stund, Hobro IK bliver ikke savnet. De første kampe mod Hobro IK var meget fede men kampene har mistet sin charme. Der er ikke meget derby over Aalborg vs Hobro, så lyder det bedre med Aalborg vs Hjørring.
Omvendt, så var det omgang lort Lyngby leverede i dagens kamp i hvert fald ikke superligaen værdigt. Hverken på banen, eller den retarderede holdleder der havde gang i wrestling-greb på en Hobro-spiller. Corlu redder dem, og man kan da håbe de bliver sparket direkte ned i næste sæson, hvis det niveau de har vist i den sidste del af suppen er det de vil byde ind med. Omvendt kan jeg godt unde vores københavnske medfans en kort away.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Buzz Killington » 20. jul 2020, 22:25

Funky skrev:
20. jul 2020, 22:03
Aalborg frederikshavner skrev:
20. jul 2020, 21:53
Så røg Hobro IK ud af Superligaen efter et vanvittigt drama i Lyngby. En kamp hvor disciplinærudvalget får meget at se på, herunder 'lamaen' Louati. Ret beset har hobroenserne overpræstreret i årevis og på den måde er det ingen overraskelse at de rykker ned.

Så er det slut med nordjyske lokalbrag ihvertfald for en stund, Hobro IK bliver ikke savnet. De første kampe mod Hobro IK var meget fede men kampene har mistet sin charme. Der er ikke meget derby over Aalborg vs Hobro, så lyder det bedre med Aalborg vs Hjørring.
Tja, det har været en hård omgang for jysk fodbold, når man ser på nedrykkerne.
Men tilgengæld får vi guld og sølv! (jaaaaaaa!)
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Jakobsen » 21. jul 2020, 00:07

Jeg tror ikke, at vi kommer til at savne Hobro. Jeg synes det første Hobro hold, hvor det var en sammentømret flok med klubfolk og divisonsspillere der havde flyttet sig over tid var et friskt pust i Superligaen. Havde Hobro bygget videre på den måde at være klub på tror jeg, at jeg havde haft mere lyst til at have dem i Superligaen. Nu synes jeg egentlig bare de er blevet en ligegyldig light udgave af Randers. Sammenbragte spillere fra øst og vest af lav kvalitet. At der et figtherhold der kun kigger på overlevelse kan de ikke bebrejdes, men de er blevet en kedelig en af slagsen. Det er Horsens jo for så vidt også, men Horsens måde at være det på har mere x-faktor. Det interssante er om Hobro har et stærkt nok fundament til at opretholde kvaliteten til at rykke op igen. Jeg tror max de har et skud i bøssen før de evt. må skrue ned og indstille sig på at være divisionsklub igen.

I øvrigt tror jeg, at hvis vi skal have en nordjysk fodboldklub nr. 2 er hele Hjørring-projektet et bedre bud på den lange bane. De har Hjørring-området som en større by og område end Hobro og de prøver at appellere til Vendsyssel selvom jeg ikke tror på den store gennemslagskraft i Frederikshavn, Skagen osv. Derudover kræver det også, at Vendsyssel holder fast i en træner over flere sæsoner og får en rød tråd i trupsammensætningen. Før de gør vil Hobro nok stadig være foran.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jul 2020, 00:25

Hvis man så dagens tv-kamp, så blev Corlu gjort til den helt store stjerne. Babayan er mindst ligeså store stjerne også baseret på de to kampe mellem de to hold. Så man skal ikke nedgøre Hobro og hvad de har bragt superligaen.

Når det er sagt, så blev der aldrig slået helt mønt af det mulige "storebror-lillebror"-opgør. Istedet for hadets kamp kunne det være "glædens kamp". Men det blev det ikke.

Og nu ligner Hobro ikke et hold, som vi ser i superligaen foreløbig. Silkeborg har vel sat sig på den ene plads. Esbjerg, Viborg, Vendsyssel, Kolding, Fredericia, Fremad Amager, HB Køge og Helsingør kæmper vel sammen med Hobro om den anden.

Men det kan måske betyde udlejning og overtagelse af nogle af vores "ydrenumre", så nedrykning er nok ikke helt skidt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Funky » 21. jul 2020, 00:31

Buzz Killington skrev:
20. jul 2020, 22:25
Funky skrev:
20. jul 2020, 22:03
Aalborg frederikshavner skrev:
20. jul 2020, 21:53
Så røg Hobro IK ud af Superligaen efter et vanvittigt drama i Lyngby. En kamp hvor disciplinærudvalget får meget at se på, herunder 'lamaen' Louati. Ret beset har hobroenserne overpræstreret i årevis og på den måde er det ingen overraskelse at de rykker ned.

Så er det slut med nordjyske lokalbrag ihvertfald for en stund, Hobro IK bliver ikke savnet. De første kampe mod Hobro IK var meget fede men kampene har mistet sin charme. Der er ikke meget derby over Aalborg vs Hobro, så lyder det bedre med Aalborg vs Hjørring.
Tja, det har været en hård omgang for jysk fodbold, når man ser på nedrykkerne.
Men tilgengæld får vi guld og sølv! (jaaaaaaa!)
Av, den gør nas.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 21. jul 2020, 06:24

FlæskeFrank skrev:
21. jul 2020, 00:25
Hvis man så dagens tv-kamp, så blev Corlu gjort til den helt store stjerne. Babayan er mindst ligeså store stjerne også baseret på de to kampe mellem de to hold. Så man skal ikke nedgøre Hobro og hvad de har bragt superligaen.

Når det er sagt, så blev der aldrig slået helt mønt af det mulige "storebror-lillebror"-opgør. Istedet for hadets kamp kunne det være "glædens kamp". Men det blev det ikke.

Og nu ligner Hobro ikke et hold, som vi ser i superligaen foreløbig. Silkeborg har vel sat sig på den ene plads. Esbjerg, Viborg, Vendsyssel, Kolding, Fredericia, Fremad Amager, HB Køge og Helsingør kæmper vel sammen med Hobro om den anden.

Men det kan måske betyde udlejning og overtagelse af nogle af vores "ydrenumre", så nedrykning er nok ikke helt skidt.
Det bliver en vild 1. division i den kommende sæson med mange klubber som satser på oprykning.

Jeg føler mig overbevist om at Silkeborg IF napper den ene plads, silkeborgenserne har fundamentet på plads og har som 'elevator kongerne' erfaringen med at rykke op.
Den anden oprykningsplads bliver en vild kamp ml. Vendsyssel FF, Hobro IK, Viborg FF og Esbjerg fB. For de hold som kikser oprykningen bliver det ikke sjovt.

Ang. udlejning håber jeg mere at vi ser mod hvad AGF har gjort med udlejningen af Ammitzbøl og Lunding til Tippeliga klubber. Niveauet i midt/bunden af Tippeligaen er nok lidt bedre end den danske 1. division, derudover vil det modne de unge spillere at komme på græs et stykke væk fra de trygge rammer.

Besvar