Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jonas386 » 12. nov 2015, 17:15

Under alle omstændigheder kan vi sagtens rykke ned i år, og selvom jeg ikke kigger på det med objektive briller, så mener jeg det vil være en stor svækkelse af Superligaen, hvis en stor klub som EfB rykker ned igen.
Bliv endelig oppe. I tilføjer ligaen noget ekstra når det lige fungerer. EfB har dog lidt samme problem som BIF (og AaB) havde for nogle år siden, måske bare i mindre målestok, med for meget kammerateri i direktionen og for lidt handling. Selvom start-11'eren ikke er den bedste, så er det for mig at se, i direktionen at de svageste led klart skal findes, og hvis EfB har ambitioner om at være en fast del af toppen af dansk fodbold, og ikke bare være blød mellemvare med elevator tendenser, så er det ledelsen der skal skiftes ud som det allerførste.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

EfBeren
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2015, 01:42

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af EfBeren » 12. nov 2015, 17:20

jonas386 skrev:
Under alle omstændigheder kan vi sagtens rykke ned i år, og selvom jeg ikke kigger på det med objektive briller, så mener jeg det vil være en stor svækkelse af Superligaen, hvis en stor klub som EfB rykker ned igen.
Bliv endelig oppe. I tilføjer ligaen noget ekstra når det lige fungerer. EfB har dog lidt samme problem som BIF (og AaB) havde for nogle år siden, måske bare i mindre målestok, med for meget kammerateri i direktionen og for lidt handling. Selvom start-11'eren ikke er den bedste, så er det for mig at se, i direktionen at de svageste led klart skal findes, og hvis EfB har ambitioner om at være en fast del af toppen af dansk fodbold, og ikke bare være blød mellemvare med elevator tendenser, så er det ledelsen der skal skiftes ud som det allerførste.
Meget enig mht direktionen og ledelsen. EfB´s ledelse er så sammenspist, at de ligefrem har forhold til hinanden udenfor fodbolden. Jeg var ikke klar over, at AaB havde for meget kammerateri i ledelsen? Det var altid mit indtryk, at AaB havde en af de mere dygtige og professionelle ledelser/bestyrelser i dansk fodbold, men muligt jeg tager helt fejl.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jonas386 » 12. nov 2015, 17:46

Det har tidligere været et problem. Det virker til at være løst nu, og derfor går det også bedre for AaB nu end for bare 5 år siden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 12. nov 2015, 23:21

jonas386 skrev:
Under alle omstændigheder kan vi sagtens rykke ned i år, og selvom jeg ikke kigger på det med objektive briller, så mener jeg det vil være en stor svækkelse af Superligaen, hvis en stor klub som EfB rykker ned igen.
Bliv endelig oppe. I tilføjer ligaen noget ekstra når det lige fungerer. EfB har dog lidt samme problem som BIF (og AaB) havde for nogle år siden, måske bare i mindre målestok, med for meget kammerateri i direktionen og for lidt handling. Selvom start-11'eren ikke er den bedste, så er det for mig at se, i direktionen at de svageste led klart skal findes, og hvis EfB har ambitioner om at være en fast del af toppen af dansk fodbold, og ikke bare være blød mellemvare med elevator tendenser, så er det ledelsen der skal skiftes ud som det allerførste.
Rygter på Twitter sætter Esbjerg i forbindelse med Jesper Jørgensen og Mads Hvivlsom. Spillermaterialet i det vestjyske er ikke så dårligt endda, deres akilleshæl er klart deres svage forsvar som burde være det mest oplagte at forstærke.

Jeg har stor tiltro til Hobro. Efter landskampspausen venter der en gyser i Esbjerg, det bliver en kamp som bliver meget afgørende. Vinder Hobro så er de med igen, nederlag så ser det tungt ud. Jeg tror dog stadigvæk at det er Viborg Fodsports Forening som Hobro skal indhente.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Pastorius » 12. nov 2015, 23:53

jonas386 skrev:Det har tidligere været et problem. Det virker til at være løst nu, og derfor går det også bedre for AaB nu end for bare 5 år siden.
Det dér er bullshit.

Det er løst fordi det går godt - der er da ikke meget frisk blod nogen steder i AaB, og da slet ikke mere end der har været tidligere.
(og det gør ikke det mindste. Kontinuitet og specifik viden om det miljø man befinder sig i er undervurderet).
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jonas386 » 13. nov 2015, 00:12

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Det har tidligere været et problem. Det virker til at være løst nu, og derfor går det også bedre for AaB nu end for bare 5 år siden.
Det dér er bullshit.

Det er løst fordi det går godt - der er da ikke meget frisk blod nogen steder i AaB, og da slet ikke mere end der har været tidligere.
(og det gør ikke det mindste. Kontinuitet og specifik viden om det miljø man befinder sig i er undervurderet).
Du har helt sikkert ret i det første, men tilgangen af bl.a. Stephan Schoors har da haft enorm betydning for den måde AaB ser ud idag. Derudover er der også en rimelig stor del af bestyrrelsen der er blevet skiftet ud over de sidste 10 år.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Pastorius » 13. nov 2015, 00:30

jonas386 skrev:
Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Det har tidligere været et problem. Det virker til at være løst nu, og derfor går det også bedre for AaB nu end for bare 5 år siden.
Det dér er bullshit.

Det er løst fordi det går godt - der er da ikke meget frisk blod nogen steder i AaB, og da slet ikke mere end der har været tidligere.
(og det gør ikke det mindste. Kontinuitet og specifik viden om det miljø man befinder sig i er undervurderet).
Du har helt sikkert ret i det første, men tilgangen af bl.a. Stephan Schoors har da haft enorm betydning for den måde AaB ser ud idag. Derudover er der også en rimelig stor del af bestyrrelsen der er blevet skiftet ud over de sidste 10 år.
Men de tre forrige direktører var da alle hentet udefra også. Indspistheden har gået på det sportslige, og nu sidder den tidligere sportsdirektør i Bestyrelsen, Assistenttræneren har været her i 10 år, træneren er gammel AaB, og hele akademidelen er klubbens egne.

Det eneste problem der er med at vælge folk fra egne rækker er hvis man ikke får dækket de kompetencer tilstrækkeligt der skal til at drive biksen.
Udefra set, ser det ikke ud til at være problemet hverken i EfB eller hos os.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jonas386 » 13. nov 2015, 01:07

Jeg mener ikke jeg har nævnt noget med at man har ansat venner af huset. Jeg snakker om der har været for meget kammerateri til ikke at få folk vippet ud, samt for mange der har skummet fløden selv da det gik skidt.
EfB har nogle af de samme problemer hvor bl.a. Niels Erik Søndergaard var nødt til at gå af som sportssirektør, fik en stilling som talentchef, men er egentlig stadig sportsdirektør. Det hedder bare noget andet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Pastorius » 13. nov 2015, 07:29

jonas386 skrev:Jeg mener ikke jeg har nævnt noget med at man har ansat venner af huset. Jeg snakker om der har været for meget kammerateri til ikke at få folk vippet ud, samt for mange der har skummet fløden selv da det gik skidt.
EfB har nogle af de samme problemer hvor bl.a. Niels Erik Søndergaard var nødt til at gå af som sportssirektør, fik en stilling som talentchef, men er egentlig stadig sportsdirektør. Det hedder bare noget andet.
HVad betyder det at der er for meget kammerateri? Jeg forstår det ikke, og kan ikke genkende det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

EfBeren
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2015, 01:42

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af EfBeren » 13. nov 2015, 17:31

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Jeg mener ikke jeg har nævnt noget med at man har ansat venner af huset. Jeg snakker om der har været for meget kammerateri til ikke at få folk vippet ud, samt for mange der har skummet fløden selv da det gik skidt.
EfB har nogle af de samme problemer hvor bl.a. Niels Erik Søndergaard var nødt til at gå af som sportssirektør, fik en stilling som talentchef, men er egentlig stadig sportsdirektør. Det hedder bare noget andet.
HVad betyder det at der er for meget kammerateri? Jeg forstår det ikke, og kan ikke genkende det.
Nu kan jeg ikke udtale mig om AaB´s situation, men i EfB handler det meget om, at man beskytter hinanden fra udefrakommende kritik, selvom det meste er berettiget. Jonas beskriver det meget godt. Niels Erik Søndergaard egentligt var blevet afskediget som sportsdirektør, men fordi ledelsen i EfB er for indspist, så er han lusket ind ad bagdøren som sportschef. Det havde givet langt mere mening, at give ham sparket efter nedrykningen i 2011. For at narre fansene har man blot givet ham titlen "ungdomselitechef", og har samtidigt oprettet et sportsligt udvalg der skal dække over hans funktion. Men okay man skiller sig jo ikke af med sine venner.

Samtidig er endnu et eksempel på kammerateri, at ved Niels Frederiksens fyring blev ledelsen ikke stillet til ansvar på nogle som helst områder. Det var kun NF der fik sparket, og man havde mere travlt med at vaske hænder end at se indad, og kigge på klubbens ringe indkøbsstrategi.

Vores direktør mente til forårets sæsonstart, at vores trup var fuldt på højde med tidligere. Alene det skriger jo til himlen om, hvor lidt fornemmelse der var af EfBs situation. De eneste der sjovt nok kunne se, hvor galt det stod til var fansene.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 22. nov 2015, 13:55

Efter knap tyve minutters spilletid fører Hobro 2-0 i det vitale bundslag i Esbjerg. Hvis hobroenserne kører sejren i hus er de kun tre point efter esbjergenserne i tabellen og kan for alvor skimte stregen. Bortset fra udraderingen i Aalborg så viser Hobro klare tegn på bedring og det må virkelig glæde dem hvis det lykkes at trække Jonas Dahl Andersens Esbjerg med ned i dyndet. Med undtagelse af forsvaret synes jeg egentlig at Esbjerg har et fint hold, men der er et eller andet der ikke fungerer i det vestjyske.
Esbjergs forsvar er nok Superligaens ringeste, det illustreres meget godt af MJ. I de glade CL tider i AaB blev han spået en stor fremtid i udlandet samt på landsholdet, nu sejler han rundt i Esbjerg og ligner mest af alt en 1. divisionsspiller.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Buzz Killington » 22. nov 2015, 14:03

frederikshavneren skrev:Efter knap tyve minutters spilletid fører Hobro 2-0 i det vitale bundslag i Esbjerg. Hvis hobroenserne kører sejren i hus er de kun tre point efter esbjergenserne i tabellen og kan for alvor skimte stregen. Bortset fra udraderingen i Aalborg så viser Hobro klare tegn på bedring og det må virkelig glæde dem hvis det lykkes at trække Jonas Dahl Andersens Esbjerg med ned i dyndet. Med undtagelse af forsvaret synes jeg egentlig at Esbjerg har et fint hold, men der er et eller andet der ikke fungerer i det vestjyske.
Esbjergs forsvar er nok Superligaens ringeste, det illustreres meget godt af MJ. I de glade CL tider i AaB blev han spået en stor fremtid i udlandet samt på landsholdet, nu sejler han rundt i Esbjerg og ligner mest af alt en 1. divisionsspiller.
OT: Du har sgu en sjov maade at skrive paa Frede, lidt som om du altid har gang i perspektiverings afsnittet i en dansk stil. Ikke at der er noget galt med det.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Eksil » 28. feb 2016, 22:12

Hvis Hobro går end så bliver det interessant at se hvordan de klarer den. De har efterhånden raget en del dyre kontrakter til sig, så de kan ikke på samme måde køre med et break-even setup i 1.div. Spørgsmålet er hvor mange år de har råd til at være dernede før de gør ondt, eller om de vil forsøge at gå tilbage imod amatør tilstande.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 5. mar 2016, 23:21

Eksil skrev:Hvis Hobro går end så bliver det interessant at se hvordan de klarer den. De har efterhånden raget en del dyre kontrakter til sig, så de kan ikke på samme måde køre med et break-even setup i 1.div. Spørgsmålet er hvor mange år de har råd til at være dernede før de gør ondt, eller om de vil forsøge at gå tilbage imod amatør tilstande.
Av. At tabe bundslaget mod Viborg med tenniscifre må gøre rigtig ondt. Det ser svært ud for Hobro, men de kan selvfølgelig stadigvæk nå at redde sig.

Hobro IK har haft overskud i årevis og havde et million overskud i det seneste regnskabsår. De har også en pæn stor egenkapital. Som jeg husker det er hovedparten af spillerne i HIK efterhånden fuldtidsspillere, men det lader til at indtægterne har fulgt med udgifterne. Det virker som en klub der er fornuftigt drevet, som eksempel har de ikke satset hele butikken for at undgå nedrykning. Hvis man sammenligner HIKs vintertilgange med dem vi hentede i vinteren 10/11 så er der markant forskel.

Skulle det ende med nedrykning så skal de nok klare sig. I modsætning til Slagelse som imploderede da de rykkede ned så lader det til at HIK har et bedre fundament.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Yankee » 6. mar 2016, 10:17

Hobro har rigtigt fine forudsætninger for at komme tilbage i Superligaen. De har tjent RIGTIGT gode penge på deres to sæsoner i Superligaen uden særligt høje lønomkostninger.

Vi skal også huske at der fremover er op til 3 hold, der rykker op. Og Hobro kommer ned i en 1. division, hvor kun 3-5 hold reelt sigter efter oprykning l alle med lavere budgetter end Hobro formentlig vil have råd til.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 6. mar 2016, 14:56

Yankee skrev:Hobro har rigtigt fine forudsætninger for at komme tilbage i Superligaen. De har tjent RIGTIGT gode penge på deres to sæsoner i Superligaen uden særligt høje lønomkostninger.

Vi skal også huske at der fremover er op til 3 hold, der rykker op. Og Hobro kommer ned i en 1. division, hvor kun 3-5 hold reelt sigter efter oprykning l alle med lavere budgetter end Hobro formentlig vil have råd til.
Det bliver spændende at følge hvad der sker med de hold der satser i denne sæson der kikser oprykning til sommer. Eksempelvis har Silkeborgs direktør sagt at de må geare kraftigt ned hvis de misser oprykning. Vejle har også sendt følere ud efter udenlandsk kapital.

Det er noget der taler til Hobros fordel såfremt de rykker ned, hvor dagens resultat i Esbjerg ikke har gjort det nemmere for Hobro.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af dyhrmaN » 6. mar 2016, 17:35

frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Hobro har rigtigt fine forudsætninger for at komme tilbage i Superligaen. De har tjent RIGTIGT gode penge på deres to sæsoner i Superligaen uden særligt høje lønomkostninger.

Vi skal også huske at der fremover er op til 3 hold, der rykker op. Og Hobro kommer ned i en 1. division, hvor kun 3-5 hold reelt sigter efter oprykning l alle med lavere budgetter end Hobro formentlig vil have råd til.
Det bliver spændende at følge hvad der sker med de hold der satser i denne sæson der kikser oprykning til sommer. Eksempelvis har Silkeborgs direktør sagt at de må geare kraftigt ned hvis de misser oprykning. Vejle har også sendt følere ud efter udenlandsk kapital.

Det er noget der taler til Hobros fordel såfremt de rykker ned, hvor dagens resultat i Esbjerg ikke har gjort det nemmere for Hobro.
Silkeborgs nye flotte stadion taget i betragtning ville det være synd, hvis de ikke rykkede op. Jeg så gerne både Vejle og Silkeborg oppe og eksempelvis AC Horsens - så er der ikke nogen græsmarker i ligaen, modsat hvis det bliver Lyngby og Vendsyssel. Det sker nok ikke, så i det mindste må man håbe på at Vendsyssel taber pusten, og at det så bliver SIF, VBK eller ACH.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af dyhrmaN » 6. mar 2016, 17:40

Verdens bedste hold er ved at tabe til SønderjyskE. SE lader til at fortsætte de goder takter og er a-point med os.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af birk » 6. mar 2016, 17:57

Altid noget det kedelige hold fra Vendsyssel tabte, må de forsætte med det
Verdens kedeligste træner, der fik en knæ skade, så han undgik en fyreseddel i Viborg
Vupti, mirakel mageren i Hjørring må være god, siden Ove C kom så hurtigt til hægterne


Besvar